Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi quattro ultra: Vylepšená ingolstadtská čtyřkolka

Michal Fokt Michal Fokt 21. 2. 2016 • 09:13
5
71
Audi představuje novou verzi svého pohonu všech kol. Trošku překvapivě je to méně "quattro", než doposud. Teď se hledí na ekonomiku provozu.

Audi si roky zakládalo na to, že mají jeho auta stálý pohon všech kol. Pak ze své filozofie trošku slevilo - s příchodem menších aut s motory napříč se u nich muselo obejít bez torsenu a vystačit s haldexy. A nyní přichází další významná evoluce systému pohonu aut, tentokráte s motory podélně. A jak se dá v dnešní době očekávat, není to tím způsobem, který uvítá tvrdé jádro příznivců značky.

Pod označením "quattro ultra" se prezentuje systém, který je méně "quattro", než ten dosavadní. Ze čtyřkolky se totiž stává předokolka a to vždy, pokud není potřeba pohon všech kol. Ale nemáme se prý bát, že by audiny přišly o něco ze svých schopností, elektronika prý reaguje v řádu milisekund a pokud četné senzory a související algoritmy odhalí vhodnost aktivace pohonu zadních kol, dojde k jeho aktivaci.

Jak už je dnes zvykem, neznamená to nutně, že musí dojít k protočení předních kol, bere se v úvahu příčné zrychlení, natočení kol a volantu, točivý moment motoru a kvanta dalších proměnných a quattro tedy bude quattro, kdykoli to bude žádoucí, tedy při rozjezdu, v zatáčkách a řadě dalších situací. Systém také bude vědět přibližně s půlsekundovým předstihem, že dojde k prokluzu předních kol. Tedy přesněji řečeno že BY k němu došlo. A kupříkladu na zatáčkovitých úsecích cest se 4x4 nebude odpojovat vůbec.

Systém bude kompatibilní i s aktivním zadním diferenciálem a stále bude fungovat i proměnná distribuce točáku mezi oběma nápravami, takže lze očekávat, že quattro ultra nahradí dosavadní systém u všech aut včetně sportovních. Audi si od toho slibuje pochopitelně v první řadě snížení spotřeby a emisí. Jako první jej dostane už letos nová generace modelu A4.

Témata
22. 2. 2016 22:34
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Jojo, o tom zadna, chce to jen uroven :yes:
Kazdy ale muze udelat chybu.
22. 2. 2016 13:36
Re: Nadpis článku
To je něco jako točeňák?
Avatar - AUDIRS6
22. 2. 2016 13:10
Re: ZAVÁDĚJÍCÍ?!
takze takto:

Redakcii asi komplet hrablo, moj prispevok, kde som ti chcel dat odkaz priamo na ofic. stranky vyrobcu a ich clanok, vyhodnocuje ako spam ! >:D
Tak sa to asi nedozvies... :-!

edit: skusim ta ponavigovat:
zadaj si audi media center bodka com >:D
a vpravo hore mas "Aktuelle Pressemappen"
a hned prvy clanok zo 17.2. je o tomto.
kliknes a daj dole download
tam sa docitas vsetko. ;-)
22. 2. 2016 13:06
Re: ZAVÁDĚJÍCÍ?!
Jen pro ultra. I když je samozřejmě otázkou, jestli časem všechny modely nebudou ultra. CO2 šílenství nekončí.
22. 2. 2016 12:34
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Do redakce se dá spíš trefovat, protože to jsou profesionálové. Živí se tím. Takže by to spíš po sobě měli číst a spíš by měli mít korektora. Ne že by se pak překlep nemohl dostat ven. A Haldex, na rozdíl od vylepšený, slovník automatické kontroly nemusí znát, takže bude protestovat, ať je to napsané dobře, nebo špatně. Byť by si ho člověk mohl do slovníku přidat, což je zase něco, co bys spíš mohl očekávat od profesionálního novináře z oboru.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku