Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
topten
"U nového čističe je tato diference maximální, u zcela ucpaného minimální."
není to spis obrazene?
- ucpanej filtr = velkej diferencni tlak
- pruchozi filtr = maly diferencni tlak
peknej clanek, tesim se na pokracovani...
naftomilove kolenovrtni - tyhle vetu by ste si měli tisickrat napsat za domaci úkol a nechat tisckrat podepsat:
"To řádově menší částice produkované při spalování nafty se vstřikováním common-rail (případně PD) již sliznice nezachytí. Dostávají se tedy dále do plic, což podporuje vznik rakoviny plic."
není to spis obrazene?
- ucpanej filtr = velkej diferencni tlak
- pruchozi filtr = maly diferencni tlak
peknej clanek, tesim se na pokracovani...
naftomilove kolenovrtni - tyhle vetu by ste si měli tisickrat napsat za domaci úkol a nechat tisckrat podepsat:
"To řádově menší částice produkované při spalování nafty se vstřikováním common-rail (případně PD) již sliznice nezachytí. Dostávají se tedy dále do plic, což podporuje vznik rakoviny plic."
A to samé si můžou psát provozovatelé zážehových motorů s přímým vstřikováním.
který primovstriky prekracuji limit na pevne castice ?
konkretne
nejaky hodnoverny odkaz, ne obecny blaboly, ze jsou horsi nez neprimovstriky
konkretne
nejaky hodnoverny odkaz, ne obecny blaboly, ze jsou horsi nez neprimovstriky
počkej ještě 2 roky do E6c a uvidíš kolik bude zážehových motorů s filtrem.
nemyslim, si ze to je jediny reseni.
a ted ten hodnoverny link, ktery primovstriky se současnou euro 6b prekracuji současnou euro 6b
trochy pochybuju, ze by si nadlimitních PM u primovstrikovych benzinu amici nebo japonci nevsimli a neudelali z toho poradnej humbuk
a ted ten hodnoverny link, ktery primovstriky se současnou euro 6b prekracuji současnou euro 6b
trochy pochybuju, ze by si nadlimitních PM u primovstrikovych benzinu amici nebo japonci nevsimli a neudelali z toho poradnej humbuk
problém teprve přijde, v současné době je určena limitní hmotnost částic, k tomu se však přidá i limitní počet částic, což bude ten okamžik, kdy bude nutné nasadit filtry pevných částic i u přimovstřikových zážehových motorů.
to všichni vime
ale taky všichni taky vime, ze filtr není reseni jediny
ale taky všichni taky vime, ze filtr není reseni jediny
a jaký řešení si myslíš, že bude nasazeno, tedy kromě řešení "by VW" tedy softwarem?
když nic jiného, tak kombinace přímého a nepřímého vstriku
navíc PM u naftaku se postupne snižovaly i před zavedenim filtru
konkretne z 0.18 u euro1 na 0.025 u euro4, tedy skoro o rad
takze verim, ze ani v tomhle se nereklo poslední slovo, navíc když se to sleduje od roku 2009, tedy ani ne 10 roku
navíc PM u naftaku se postupne snižovaly i před zavedenim filtru
konkretne z 0.18 u euro1 na 0.025 u euro4, tedy skoro o rad
takze verim, ze ani v tomhle se nereklo poslední slovo, navíc když se to sleduje od roku 2009, tedy ani ne 10 roku
kombinovat nepřímý a přímý vstřik u stechiometrické směsi není nic konstrukčně jednoduchého, jsi si jistý, že takové řešení dostane přednost před zapojením kousku trubky s filtrem do výfuku?
pokud vim, tak 1.8tfsi u audi to uz několik let pouziva.
a něco mi říká, ze filtru se budou bránit zuby nehty.
navíc, jak uvadim, verim, ze se da stále něco delat s optimalizaci vstriku, spalovacího prostoru, tlaku a nevim ceho ještě ...
a něco mi říká, ze filtru se budou bránit zuby nehty.
navíc, jak uvadim, verim, ze se da stále něco delat s optimalizaci vstriku, spalovacího prostoru, tlaku a nevim ceho ještě ...
Že zrovna ty zmiňuješ tohle řešení. Vždyť se to s nepřímým vstřikováním kombinuje jen proto, že je emisní test nízkozátěžový - tedy při nízké zátěži poběží na nepřímé, při vyšší na přímé. Takže v testu bude mít minimální emise a v provozu, když na to šlápneš trochu víc (já třeba nejezdím jak v NEDC), může "hulit" téměř nezřízeně. Tohle je tvé řešení, rakovinomete? Na dálnici by to mohlo fungovat, ve městě s častými rozjezdy to bude horší.
to jako chces rict ze na neprimej vstrik to bude bručet jen na volnobeh, protože to jinak nepojede?? aut s neprimym vstřikem jezdi u nas porad většina a vylozene brzdou provozu nejsou.
jestliže auto typu O3 ma v prumeru vykon 100kW a na rychlost 130km/h ti staci necelých 30kW, muze jet 90% casu na neprimy vstrik s cca nulovym PM, takze v prumeru bude pokls 10x proti soucasnemu stavu i kdyby se dal neresila optimalizace.
a jak jezdis ve meste??
s plynem na podlaze??
jestliže auto typu O3 ma v prumeru vykon 100kW a na rychlost 130km/h ti staci necelých 30kW, muze jet 90% casu na neprimy vstrik s cca nulovym PM, takze v prumeru bude pokls 10x proti soucasnemu stavu i kdyby se dal neresila optimalizace.
a jak jezdis ve meste??
s plynem na podlaze??
Nikde jsem nenapsal, že bude fungovat jen na volnoběh, ale jak systém Audi, tak systém Toyoty, pokud vím, používá nepřímé vstřikování jen při nízké zátěži. Například na dálnici na tempomat to může fungovat. I když pravděpodobně nebudeš točit pět tisíc, takže ta zátěž nebude tak malá. Ne, nejezdím s plynem na podlaze. Normálně plný plyn nevyužiji ani na dálnici, natož ve městě. Byť průměrnou spotřebu mám přes 20 (ano, je to zážehový motor s přímým vstřikováním, hlásím se mezi rakovinomety). Rozhodně se neloudám tak, jak předvádí NEDC.
U nepřímého vstřikování nulové nejsou, ale jsou o několik řádů lepší.
U nepřímého vstřikování nulové nejsou, ale jsou o několik řádů lepší.
Motas dve rozne veci.
V prvom rade prave priamy vstrek sa pouziva pri nizkej zatazi. Lebo nemusis drzat stechiometrický pomer, respective staci ho udrzat blizko sviecky, toto z nepriamim vstrekom nedas. Viac si precitaj tu [odkaz]
To je dovod preco maju lacne motory len priamy vstrek a kombinacia sa dava len do motorov, kde s ocakava, ze pojdu casto v zatazi.
To co Toyota a Audi poiziva pri nizkej zatazi je prechod do atkinsonovho cyklu, to je vec uplne nezavysla na sposobe vstrekovania paliva.
V prvom rade prave priamy vstrek sa pouziva pri nizkej zatazi. Lebo nemusis drzat stechiometrický pomer, respective staci ho udrzat blizko sviecky, toto z nepriamim vstrekom nedas. Viac si precitaj tu [odkaz]
To je dovod preco maju lacne motory len priamy vstrek a kombinacia sa dava len do motorov, kde s ocakava, ze pojdu casto v zatazi.
To co Toyota a Audi poiziva pri nizkej zatazi je prechod do atkinsonovho cyklu, to je vec uplne nezavysla na sposobe vstrekovania paliva.
Niemand - pises zajimavy věci, ale ten odkaz nefunguje.
jestli jsi dal odkaz s "https://", zkrat to na "http://"
jestli jsi dal odkaz s "https://", zkrat to na "http://"
Tak este jeden pokus. [odkaz]
to všechno zname, ale nikde ani zminka, ze v pripade kombinace to na nizkou zatez jede na primy vstrik, a na vysokou zatez na neprimy vstrik.
chuda smes ma zase za následek vzrust jedovateho NOx.
chuda smes ma zase za následek vzrust jedovateho NOx.
Ak si ten clanok cital tak musi byt jasne, ze okrem rezimu "Homogénna prevádzka" sa vzdy ide s lamda > 1 a Homogénna prevádzka sa vyuziva prave len pri vysokej zatazi a je to jediny rezim ktory sa da nahradit nepriamim vstekom.
Tak preco by nepriamy vstrek ktory musi davit lamda = 1 niekto pouzil v nizkej zatazi, ked by tym len zvysil spotrebu?
Dalsia vec je, ze pri nepriamom vstreku ti palivo oplachuje ventili. Co ma jednak pozitivny vplyv na mnozstvo usadzaneho karbonu. Ale hlavne v rezime vysokej zataze odparovanie paliva pomaha chladit ventily.
A myslim, ze to je ten hlavny dovod preco sa motory kde sa ocakava casto jazda pod plynom vybavuju aj nepiamym vstrekom. Priame vstrekovanie nemoze priniest vyssi vykon. Ale v rezime kde by si mal lamda = 1(max vykon) prose odstavis priamy vstrek a vyuzivas nepriamy. Takze netreba ani ziadne zlozite programovanie.
Tak preco by nepriamy vstrek ktory musi davit lamda = 1 niekto pouzil v nizkej zatazi, ked by tym len zvysil spotrebu?
Dalsia vec je, ze pri nepriamom vstreku ti palivo oplachuje ventili. Co ma jednak pozitivny vplyv na mnozstvo usadzaneho karbonu. Ale hlavne v rezime vysokej zataze odparovanie paliva pomaha chladit ventily.
A myslim, ze to je ten hlavny dovod preco sa motory kde sa ocakava casto jazda pod plynom vybavuju aj nepiamym vstrekom. Priame vstrekovanie nemoze priniest vyssi vykon. Ale v rezime kde by si mal lamda = 1(max vykon) prose odstavis priamy vstrek a vyuzivas nepriamy. Takze netreba ani ziadne zlozite programovanie.
vyvojari audi to ale vidi jinak.
- neprimy vstrik je v cinnosti pri castecnem zatizeni, coz snizuje PM a spotřebu
- primy vstrik je v cinnosti při startu a při vysoke zatezi
[odkaz]
- neprimy vstrik je v cinnosti pri castecnem zatizeni, coz snizuje PM a spotřebu
- primy vstrik je v cinnosti při startu a při vysoke zatezi
[odkaz]
je to presne obracene nez uvadite. Doporucuji ke studii dilenskou prirucku Skoda service pro motory EA888 3gen.
motory 1.8 TFSI 132kW a 2.0 162kw
Startování motoru
FSI Trojnásobný přímý vstřik (třikrát do kompresního taktu)
Studený motor (chladicí kapalina pod 45 °C)
FSI Jednoduchý přímý vstřik(jednou do sacího taktu)
Chod zahřátého motoru
FSI Dvojitý přímý vstřik (jednou do sacího a jednou do kompresního taktu)
Teplý motor (chladicí kapalina nad 45 °C) – částečné zatížení motoru
MPI jednoduchý vstřik
Teplý motor (chladicí kapalina nad 45 °C) – vyšší zatížení motoru
FSI Dvojitý přímý vstřik (jednou do sacího a jednou do kompresního taktu)
Strana 25, podrobne viz. graf pro urceni pracovniho bodu
motory 1.8 TFSI 132kW a 2.0 162kw
Startování motoru
FSI Trojnásobný přímý vstřik (třikrát do kompresního taktu)
Studený motor (chladicí kapalina pod 45 °C)
FSI Jednoduchý přímý vstřik(jednou do sacího taktu)
Chod zahřátého motoru
FSI Dvojitý přímý vstřik (jednou do sacího a jednou do kompresního taktu)
Teplý motor (chladicí kapalina nad 45 °C) – částečné zatížení motoru
MPI jednoduchý vstřik
Teplý motor (chladicí kapalina nad 45 °C) – vyšší zatížení motoru
FSI Dvojitý přímý vstřik (jednou do sacího a jednou do kompresního taktu)
Strana 25, podrobne viz. graf pro urceni pracovniho bodu
tak kde je problém??
na dalnici jede auto v prumeru na cca 30kW, tedy v prumeru cca 30% vykonu.
ve meste v prumeru vyrazne min, protože spoustu casu dojizdis bez plynu nebo motor jde na volnobeh.
po okreskách jezdis v prumeru na nejakych 20kW, jestliže teda nejezdis stylem brzda-plyn
takze auto po většinu casu zadny velky vykon nepotrebuje a muze jet na neprimovstrik.
nepisu nulove PM u neprimovstriku, ale cca nulove
jestlize ma neprimovstrik PM o 3 rady nižší proti primovstriku, tak je vzhledem k primovstriku muzes zanedbat.
na dalnici jede auto v prumeru na cca 30kW, tedy v prumeru cca 30% vykonu.
ve meste v prumeru vyrazne min, protože spoustu casu dojizdis bez plynu nebo motor jde na volnobeh.
po okreskách jezdis v prumeru na nejakych 20kW, jestliže teda nejezdis stylem brzda-plyn
takze auto po většinu casu zadny velky vykon nepotrebuje a muze jet na neprimovstrik.
nepisu nulove PM u neprimovstriku, ale cca nulove
jestlize ma neprimovstrik PM o 3 rady nižší proti primovstriku, tak je vzhledem k primovstriku muzes zanedbat.
Ten system na pridavanie linkou je riadne stupidny. Ale daj si hladat na sk.wikipedia.org Zážihový motor s priamym vstrekom
Tam si dozvies kde ma piamy vstrek vyhody oproi nepriamemu.
Tam si dozvies kde ma piamy vstrek vyhody oproi nepriamemu.
To se budou DPF kuchat už i z benzíňáků? 8-s
i kdyby, tak to nebude takova hruza, jako když se vykucha naftak
To souhlasím, ale nechápu proč máš za to tolik mínusů. Počkej ale za pár let jak tu budeš v diskuzi za největší prase co metá rakovinu, když napíšeš že si vyndal DPF ze svého TSI motoru. >:D
netrapi me to, zrejme sem pro nekoho jak rudej hadr na bejka
ja verim, ze se filtru u benzinu nedočkáme
euro 6c by mela platit od 2017, pravdepodobne od zari, takze motory s touhle homologaci by uz automobilky vpodstate měly mit a o filtrech ani zminka
vyloucit neprijemny prekvapeni ale nemuzu
na druhou stranu si myslim, ze filtr u benzinaku by byl mensi problém nez u naftaku
ja verim, ze se filtru u benzinu nedočkáme
euro 6c by mela platit od 2017, pravdepodobne od zari, takze motory s touhle homologaci by uz automobilky vpodstate měly mit a o filtrech ani zminka
vyloucit neprijemny prekvapeni ale nemuzu
na druhou stranu si myslim, ze filtr u benzinaku by byl mensi problém nez u naftaku
Souhlas. Každopádně jestli to v budoucnu někdy nastane a bude to na těch autech zdrojem problémů jako je tomu teď s DPF u nafťáků, tak se nebudu v žádným případě žinýrovat to z auta odstranit. >:D
raději se na to překvapení připrav, co jsem viděl, tak ty motory jsou již připraveny, akorát je to zatím zbytečný výrobní náklad. Systém fitlru pevných částic u benzínu nebude tak složitý jako u dieslu, protože celkové množství emitovaných částic je nižší, Navíc přirozené teploty ve výfuku zážehového motoru jsou v oblastech teplot hoření sazí, takže bude docházet k samovolné regeneraci, speciálně při fázích decelerace. Jo a ještě jedno překvapení, ty motory budou zřejmě poměrně dost filtrem odhlučněny, že nebudou potřebovat ani koncový tlumič výfuku, takže to budou takové vysavače.
Tak jestli to bude normálně fungovat a nebude trpět dynamika motoru, tak proč ne. Ať si to v tom autě klidně je.
Nebude ani jeden. Už v současné době to například koncern VW vyřešil tak, že některé jeho motory TSI mají kromě přímého vstřikování i přídavné klasické vstřikovače v sacím potrubí. Díky tomu splní limit na pevné částice a vyjde ho to samozřejmě levněji, než kdyby tam dal filtr.
Další možností je dální palivový systém schopný spalovat i LPG nebo CNG, tím taky klesnou emise pevných částic.
Další možností je dální palivový systém schopný spalovat i LPG nebo CNG, tím taky klesnou emise pevných částic.
Kde vidíš něco o překračování? Produkují je však také ve velkém množství a jsou stejně tak karcinogenní. Mne na tom štve, že to není kvůli tomu, že bychom to nezvládli lépe, ale kvůli zatracenému honu za spotřebou. Jinak by adopce byla spíš omezená na sportovní auta.
proc my mel jit benzin dobrovolne s emisema vyrazne pod limit ???
naftak tohle vůbec neresi, NOx prekracuje casto radove a s vymontovanym filtrem i PM
naftak tohle vůbec neresi, NOx prekracuje casto radove a s vymontovanym filtrem i PM
Prosím? Ty, kdo tu opakovaně zvracíš o rakovinometech, až lezeš lidem na nervy, omlouváš naprosto zbytečné zhoršení emisí, které má jednoznačně špatný vliv na zdraví všeho dýchajícího, tím, že je v limitech, tak proč se snažit o něco lepšího? >:D To nemá chybu.
chces tvrdit, ze benzin na tom je s emisema hur nez naftak??
chces tvrdit, ze benzin na tom je hur nez naftak bez filtru, kterých u nas jezdi vetsina??
a co NOx, který naftaky v realu prekracuju radove, i když mají limit min prisny nez benziny.
benziny limity evidentne plni at pro PM tak pro NOx.
proc by se do benzinu mely montovat filtry, když limity plni a tedy je nepotrebuji??
chces tvrdit, ze benzin na tom je hur nez naftak bez filtru, kterých u nas jezdi vetsina??
a co NOx, který naftaky v realu prekracuju radove, i když mají limit min prisny nez benziny.
benziny limity evidentne plni at pro PM tak pro NOx.
proc by se do benzinu mely montovat filtry, když limity plni a tedy je nepotrebuji??
Redaktor to napsal správně,jenom topten to nepochopil.U nového filtru pevných částic je velký tlakový rozsah mezi vypáleným a zaplněným filtrem,tzn maximální diference.Čím více je ten filtr provozem zaplněný,tím se ten tlakový rozsah tzv.diference zmenšuje.
pise o rozdilu tlaku na vstupu a vystupu filtru a tenhle rozdil je u ucpaného vyltru vetsi nez u průchozího filtru.
ale diky za vysvetleni
ale diky za vysvetleni
homat1
odpařovač nafty před oxidačním katalyzátorem nenahrazuje dodatečný vstřik, ale doplňuje množství potřebné nespálené nafty pro zvýšení teploty ve filtru spalováním uhlovodíků. Je potřeba aby nejprve dodatečným vstřikem v TDC došlo k hoření nafty po horní úvrati ve válci, což zvýší teplotu v katalyzátoru a následně přijde další dodatečný vstřik po horní úvrati, který naftu pouze odpaří a produkuje nespálené uhlovodíky pro dohoření v katalyzátoru. Pokud by tato strategie nestačila z důvodu velkého množství sazí nebo nedostatečných podmínek, pak se teprve aktivuje odpařování nafty pomocí "trysky" ve výfuku.
Intercool
Mám doma Citroen C5 2.2HDi, 2001, najeto 307000km a Peugeot 407 2.0HDi, 2005, najeto 270000km a filtry filtrují.
a určitě v nich máš FAP, Fapy pro auta z těchto ročníků vydržely 80 - 120 tisíc kilometrů.
FAP nebo DPF, každej tomu říká jinak. Jinak osobní zkušenost s tou výdrží?
no jestli máš PSA auta, tak máš FAP, a osobní zkušenost je taková, že ta první generace vydržela cca 80.000 km (C5/2001) a druhá generace tak 120.000 km (407/2005). Dej sem posledních 8 znaků z VIN a řeknu ti jestli tam z výroby FAPy byly. Nebo taková kontrolní otázka, kdy jsi naposledy doplňoval aditivum pro FAP?
Tak tyhle auta mají FAP z výroby vždy. Eolys jsem do C5 dával před 10 000km. Ve 407 je ještě dost.
vždy mít nemusely, vyráběly se současně verze s i bez, jestli má 407 najeto 270.000 km a ještě se nedolévalo aditivum tak nemá FAP. Interval pro dolití byl tuším 90.000 km a bez aditiva by ti FAP odešel (zanesl by se sazemi, které by nebylo možné v provozu spálit) během pár tisíc kilometrů. Ta C5 nemůže mít původní FAP, musel být vyměněn, nebo je děravý. Nejsem si jistý jestli už první generace hlídala množství usazeného aditiva podle množství vstříknutého paliva, ale minimálně diferenciální tlak by auto poslal do nouzového režimu.
Já ale nikde nepíšu, že jsem ty filtry nečistil. Jenom chci podotknout, že je blbost po tom nájezdu, co zde uvádíš, měnit filtry za nové.
není, filtr PSA se zacpe usazením aditiva, tak to prostě je, množství usazeného aditiva se počítá z množství spotřebovaného paliva a ke kapacitě konkrétního filtru. Takže ta C5 už měla mít 3x vyměněný FAP a blíží se ke 4 výměně. Čistíš to jak? Informuješ řídící jednotku o "výměně" FAPu jak?
Ještě doplním, u PSA řídící systém nečeká na rozdíl v diferenciálním tlaku, ale vyžaduje interval výměny právě podle množství usazeného aditiva z výpočtu.
Ještě doplním, u PSA řídící systém nečeká na rozdíl v diferenciálním tlaku, ale vyžaduje interval výměny právě podle množství usazeného aditiva z výpočtu.
Jak to čistím, o tom se mi tady psát nechce, ale bez problémů to funguje. Frekvence regenerací na té C5 je v rozmezí 400 - 800km. Řídící jednotku informuju jako výměnu filtru za nový a doplnění Eolys do plna. Na starším systému současně, u novějšího filtr není nutno resetovat společně s aditivem.
Tím pádem ale nejsi nijak v rozporu s tím, co tvrdí článek. Je to prostě filtr s pravidelnou údržbou. Rozdíl je jen v tom, že koncern PSA předpokládal, že ta údržba znamená, že si u nich každých 100 tkm koupíš fungl nový filtr za nehorázné prachy, zatímco ty ho za levno čistíš.
Martin789
Ten co si pak utírám z elektronů, ten asi sliznice nezastáví. Hmm co s tím? Mám nápad, všude, kde je moc lidí zařídím, aby auta hodně brzdila, třeba neustálým snížováním a zvyšováním rychlostí. Čím více značek, tím více rakoviny >:D
×
Sdílení komentáře
×
až vám za pár tisíc km ZDECHNE ... [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D ZASRRRR DÍZLY [odkaz] RAKOVINOMETY ZKURRR [odkaz] JSOU DŮSLEDKEM ZKORUMPOVANÉ A ZAPRODANÉ PAPALÁŠSKÉ POLITIKY 80/90tých let minulého století [odkaz] za který zaplatí jak jinak TEN PROSTÝ LID CO JE POUŽÍVÁ SVÝM ZDRAVÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz] NO NENÍ TO ÚŽASNÝ JAK JE PROSTÝ LID BLBÝ či NATVRDLÝ ba ZMANIPULOVANÝ a VYDÍRATELNÝ [odkaz] a přitom DÁVNO MOHLI JEZDIT ELEKTROMOBILY [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
TAK CO JE SVÁMA VY UONDANÝ DÍZLANAČUCHANÝ 3-SMENNÝ SRÁGORY KOUKEJTE SOLIT PALCE DOLŮ SI SNAD ZE ME DELATE PLDEL JEN 2 ZA VEČER KŮVADRÁTUŽALE >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
[odkaz]
Tesla hoří a stává se to víc než je obvyklé... takže vyprodukuje tolik emisí, že můžete jezdit s tisícovkou dieselů s vykuchaným katem celý rok a stejně ty emise tesly nepřekonají. Pokud pominu, že v tesle občas někdo uhoří...
[odkaz]