První filtry pevných částic přišly do osobních automobilů s příchodem emisní normy Euro 4 v lednu 2004. A zatímco toto direktivum dokázaly některé vznětové motory ještě splnit bez částicového filtru, přísnější Euro 5 již ne.
Prosím? Ty, kdo tu opakovaně zvracíš o rakovinometech, až lezeš lidem na nervy, omlouváš naprosto zbytečné zhoršení emisí, které má jednoznačně špatný vliv na zdraví všeho dýchajícího, tím, že je v limitech, tak proč se snažit o něco lepšího? >:D To nemá chybu.
Ten co si pak utírám z elektronů, ten asi sliznice nezastáví. Hmm co s tím? Mám nápad, všude, kde je moc lidí zařídím, aby auta hodně brzdila, třeba neustálým snížováním a zvyšováním rychlostí. Čím více značek, tím více rakoviny >:D
Re: VÍTE jak se ten UHLÁK JEDEN POSRRRR REVITALIZUJE ??
A ty si jako myslíš, že hladiny oceánů rostou kvůli tomu, že jezdíme dieselama? A za předpokladu, že bysme všichni místo dieselů a benzínů přesedlali na elektroauta by tomu tak nebylo?
Re: VÍTE jak se ten UHLÁK JEDEN POSRRRR REVITALIZUJE ??
Elektromobil byl známý už začátkem 20 století ovšem nízký dojezd, vysoká cena a zdlouhavé nabíjení způsobilo, že se prosadily spalovací motory. Doposud se tyto negativa elektromobilu nepovedlo smysluplně vyřešit, takže žádnými elektromobily, které by byly srovnatelné nebo lepší než spalovací auta, jezdit nemůžeme. Možná za 10-20 let technika pokročí natolik, že to co ty tady píšeš v přítomným čase bude skutečně pravda. Do tý doby bych viděl jako jediný ekologický a funkční řešení auto na CNG nebo LPG, který má taky čistý provoz a navíc nemá nevýhody elektromobilu. Je jedno kolika smajlíky svoje bláboly ozdobíš, ale pořád platí, že elektromobil je zatím jen prototypová hračka pro nadšence a ne masově nasaditelná technologie na běžný pohon osobních aut.
nemyslim, si ze to je jediny reseni.
a ted ten hodnoverny link, ktery primovstriky se současnou euro 6b prekracuji současnou euro 6b
trochy pochybuju, ze by si nadlimitních PM u primovstrikovych benzinu amici nebo japonci nevsimli a neudelali z toho poradnej humbuk
"U nového čističe je tato diference maximální, u zcela ucpaného minimální."
není to spis obrazene?
- ucpanej filtr = velkej diferencni tlak
- pruchozi filtr = maly diferencni tlak
peknej clanek, tesim se na pokracovani...
naftomilove kolenovrtni - tyhle vetu by ste si měli tisickrat napsat za domaci úkol a nechat tisckrat podepsat:
"To řádově menší částice produkované při spalování nafty se vstřikováním common-rail (případně PD) již sliznice nezachytí. Dostávají se tedy dále do plic, což podporuje vznik rakoviny plic."
Re: Nějak při propagaci elektohraček zapomínáte na jaderný o
Potřeboval by jste nějaké Plutonium pod postelí, elektřina neroste na stromech a ekologicky zlikvidovat vaši tesla srajdu stojí nesmírné úsilí, pokud pomineme jak se peníze na ni získávají... po rakovi by se Vám ještě stýskalo. Plýtvání bohužel neskončí nikdy... to by neměl být člověk člověkem. Je to začarovaný kruh.
[odkaz]
Tesla hoří a stává se to víc než je obvyklé... takže vyprodukuje tolik emisí, že můžete jezdit s tisícovkou dieselů s vykuchaným katem celý rok a stejně ty emise tesly nepřekonají. Pokud pominu, že v tesle občas někdo uhoří...
Tak som si to stiahol a celkom cumim. Doteraz som mal za to, ze priamy vstrek ma vyhodu prave v nizkej zatazi koli vrstveniu zmesy. Celkom by ma zaujimali dovody preco je v nizkej zatazi vyhodnejsie MPI.
raději se na to překvapení připrav, co jsem viděl, tak ty motory jsou již připraveny, akorát je to zatím zbytečný výrobní náklad. Systém fitlru pevných částic u benzínu nebude tak složitý jako u dieslu, protože celkové množství emitovaných částic je nižší, Navíc přirozené teploty ve výfuku zážehového motoru jsou v oblastech teplot hoření sazí, takže bude docházet k samovolné regeneraci, speciálně při fázích decelerace. Jo a ještě jedno překvapení, ty motory budou zřejmě poměrně dost filtrem odhlučněny, že nebudou potřebovat ani koncový tlumič výfuku, takže to budou takové vysavače.
Souhlas. Každopádně jestli to v budoucnu někdy nastane a bude to na těch autech zdrojem problémů jako je tomu teď s DPF u nafťáků, tak se nebudu v žádným případě žinýrovat to z auta odstranit. >:D
netrapi me to, zrejme sem pro nekoho jak rudej hadr na bejka
ja verim, ze se filtru u benzinu nedočkáme
euro 6c by mela platit od 2017, pravdepodobne od zari, takze motory s touhle homologaci by uz automobilky vpodstate měly mit a o filtrech ani zminka
vyloucit neprijemny prekvapeni ale nemuzu
na druhou stranu si myslim, ze filtr u benzinaku by byl mensi problém nez u naftaku
Re: VÍTE jak se ten UHLÁK JEDEN POSRRRR REVITALIZUJE ??
PRIORITOU JE ČISTÝ VZDUCH NA SILNICI ŽÁDNÝ DÍZL ŽÁDNÝ RAKA IKDYBYS KULI TOMU MĚL JEZDIT ZAS VLAKEM TAKŽE BUD RAD ZA DOJEZD 200KM OBYČEJNÝ CIVILISTO, DOBA PLÝTVÁNÍ SKONČILA [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[]
To souhlasím, ale nechápu proč máš za to tolik mínusů. Počkej ale za pár let jak tu budeš v diskuzi za největší prase co metá rakovinu, když napíšeš že si vyndal DPF ze svého TSI motoru. >:D
vyvojari audi to ale vidi jinak.
- neprimy vstrik je v cinnosti pri castecnem zatizeni, coz snizuje PM a spotřebu
- primy vstrik je v cinnosti při startu a při vysoke zatezi
Ak si ten clanok cital tak musi byt jasne, ze okrem rezimu "Homogénna prevádzka" sa vzdy ide s lamda > 1 a Homogénna prevádzka sa vyuziva prave len pri vysokej zatazi a je to jediny rezim ktory sa da nahradit nepriamim vstekom.
Tak preco by nepriamy vstrek ktory musi davit lamda = 1 niekto pouzil v nizkej zatazi, ked by tym len zvysil spotrebu?
Dalsia vec je, ze pri nepriamom vstreku ti palivo oplachuje ventili. Co ma jednak pozitivny vplyv na mnozstvo usadzaneho karbonu. Ale hlavne v rezime vysokej zataze odparovanie paliva pomaha chladit ventily.
A myslim, ze to je ten hlavny dovod preco sa motory kde sa ocakava casto jazda pod plynom vybavuju aj nepiamym vstrekom. Priame vstrekovanie nemoze priniest vyssi vykon. Ale v rezime kde by si mal lamda = 1(max vykon) prose odstavis priamy vstrek a vyuzivas nepriamy. Takze netreba ani ziadne zlozite programovanie.
Ten system na pridavanie linkou je riadne stupidny. Ale daj si hladat na sk.wikipedia.org Zážihový motor s priamym vstrekom
Tam si dozvies kde ma piamy vstrek vyhody oproi nepriamemu.
Motas dve rozne veci.
V prvom rade prave priamy vstrek sa pouziva pri nizkej zatazi. Lebo nemusis drzat stechiometrický pomer, respective staci ho udrzat blizko sviecky, toto z nepriamim vstrekom nedas. Viac si precitaj tu [odkaz]
To je dovod preco maju lacne motory len priamy vstrek a kombinacia sa dava len do motorov, kde s ocakava, ze pojdu casto v zatazi.
To co Toyota a Audi poiziva pri nizkej zatazi je prechod do atkinsonovho cyklu, to je vec uplne nezavysla na sposobe vstrekovania paliva.
Tím pádem ale nejsi nijak v rozporu s tím, co tvrdí článek. Je to prostě filtr s pravidelnou údržbou. Rozdíl je jen v tom, že koncern PSA předpokládal, že ta údržba znamená, že si u nich každých 100 tkm koupíš fungl nový filtr za nehorázné prachy, zatímco ty ho za levno čistíš.
Nikde jsem nenapsal, že bude fungovat jen na volnoběh, ale jak systém Audi, tak systém Toyoty, pokud vím, používá nepřímé vstřikování jen při nízké zátěži. Například na dálnici na tempomat to může fungovat. I když pravděpodobně nebudeš točit pět tisíc, takže ta zátěž nebude tak malá. Ne, nejezdím s plynem na podlaze. Normálně plný plyn nevyužiji ani na dálnici, natož ve městě. Byť průměrnou spotřebu mám přes 20 (ano, je to zážehový motor s přímým vstřikováním, hlásím se mezi rakovinomety). Rozhodně se neloudám tak, jak předvádí NEDC.
U nepřímého vstřikování nulové nejsou, ale jsou o několik řádů lepší.
Nebude ani jeden. Už v současné době to například koncern VW vyřešil tak, že některé jeho motory TSI mají kromě přímého vstřikování i přídavné klasické vstřikovače v sacím potrubí. Díky tomu splní limit na pevné částice a vyjde ho to samozřejmě levněji, než kdyby tam dal filtr.
Další možností je dální palivový systém schopný spalovat i LPG nebo CNG, tím taky klesnou emise pevných částic.
Že zrovna ty zmiňuješ tohle řešení. Vždyť se to s nepřímým vstřikováním kombinuje jen proto, že je emisní test nízkozátěžový - tedy při nízké zátěži poběží na nepřímé, při vyšší na přímé. Takže v testu bude mít minimální emise a v provozu, když na to šlápneš trochu víc (já třeba nejezdím jak v NEDC), může "hulit" téměř nezřízeně. Tohle je tvé řešení, rakovinomete? Na dálnici by to mohlo fungovat, ve městě s častými rozjezdy to bude horší.
Kde vidíš něco o překračování? Produkují je však také ve velkém množství a jsou stejně tak karcinogenní. Mne na tom štve, že to není kvůli tomu, že bychom to nezvládli lépe, ale kvůli zatracenému honu za spotřebou. Jinak by adopce byla spíš omezená na sportovní auta.
kombinovat nepřímý a přímý vstřik u stechiometrické směsi není nic konstrukčně jednoduchého, jsi si jistý, že takové řešení dostane přednost před zapojením kousku trubky s filtrem do výfuku?
Jak to čistím, o tom se mi tady psát nechce, ale bez problémů to funguje. Frekvence regenerací na té C5 je v rozmezí 400 - 800km. Řídící jednotku informuju jako výměnu filtru za nový a doplnění Eolys do plna. Na starším systému současně, u novějšího filtr není nutno resetovat společně s aditivem.
není, filtr PSA se zacpe usazením aditiva, tak to prostě je, množství usazeného aditiva se počítá z množství spotřebovaného paliva a ke kapacitě konkrétního filtru. Takže ta C5 už měla mít 3x vyměněný FAP a blíží se ke 4 výměně. Čistíš to jak? Informuješ řídící jednotku o "výměně" FAPu jak?
Ještě doplním, u PSA řídící systém nečeká na rozdíl v diferenciálním tlaku, ale vyžaduje interval výměny právě podle množství usazeného aditiva z výpočtu.
vždy mít nemusely, vyráběly se současně verze s i bez, jestli má 407 najeto 270.000 km a ještě se nedolévalo aditivum tak nemá FAP. Interval pro dolití byl tuším 90.000 km a bez aditiva by ti FAP odešel (zanesl by se sazemi, které by nebylo možné v provozu spálit) během pár tisíc kilometrů. Ta C5 nemůže mít původní FAP, musel být vyměněn, nebo je děravý. Nejsem si jistý jestli už první generace hlídala množství usazeného aditiva podle množství vstříknutého paliva, ale minimálně diferenciální tlak by auto poslal do nouzového režimu.
no jestli máš PSA auta, tak máš FAP, a osobní zkušenost je taková, že ta první generace vydržela cca 80.000 km (C5/2001) a druhá generace tak 120.000 km (407/2005). Dej sem posledních 8 znaků z VIN a řeknu ti jestli tam z výroby FAPy byly. Nebo taková kontrolní otázka, kdy jsi naposledy doplňoval aditivum pro FAP?
problém teprve přijde, v současné době je určena limitní hmotnost částic, k tomu se však přidá i limitní počet částic, což bude ten okamžik, kdy bude nutné nasadit filtry pevných částic i u přimovstřikových zážehových motorů.
Redaktor to napsal správně,jenom topten to nepochopil.U nového filtru pevných částic je velký tlakový rozsah mezi vypáleným a zaplněným filtrem,tzn maximální diference.Čím více je ten filtr provozem zaplněný,tím se ten tlakový rozsah tzv.diference zmenšuje.
Re: Nějak při propagaci elektohraček zapomínáte na jaderný o
Jojo je to spíše tlak na vstřikovacích ventilech U VE4 u starého 1.9 TDI 66 kW je 190 až 200 barů). Otázkou je, k čemu je údaj o vstřikovacím tlaku vůbec dobrý. Jde spíše o popularistickou hodnotu. Třeba v autodatech tyto údaje vůbec nejsou, takže v servisní praxi je zřejmě nikdo nepotřebuje.
odpařovač nafty před oxidačním katalyzátorem nenahrazuje dodatečný vstřik, ale doplňuje množství potřebné nespálené nafty pro zvýšení teploty ve filtru spalováním uhlovodíků. Je potřeba aby nejprve dodatečným vstřikem v TDC došlo k hoření nafty po horní úvrati ve válci, což zvýší teplotu v katalyzátoru a následně přijde další dodatečný vstřik po horní úvrati, který naftu pouze odpaří a produkuje nespálené uhlovodíky pro dohoření v katalyzátoru. Pokud by tato strategie nestačila z důvodu velkého množství sazí nebo nedostatečných podmínek, pak se teprve aktivuje odpařování nafty pomocí "trysky" ve výfuku.
to všechno zname, ale nikde ani zminka, ze v pripade kombinace to na nizkou zatez jede na primy vstrik, a na vysokou zatez na neprimy vstrik.
chuda smes ma zase za následek vzrust jedovateho NOx.
to jako chces rict ze na neprimej vstrik to bude bručet jen na volnobeh, protože to jinak nepojede?? aut s neprimym vstřikem jezdi u nas porad většina a vylozene brzdou provozu nejsou.
jestliže auto typu O3 ma v prumeru vykon 100kW a na rychlost 130km/h ti staci necelých 30kW, muze jet 90% casu na neprimy vstrik s cca nulovym PM, takze v prumeru bude pokls 10x proti soucasnemu stavu i kdyby se dal neresila optimalizace.
pokud vim, tak 1.8tfsi u audi to uz několik let pouziva.
a něco mi říká, ze filtru se budou bránit zuby nehty.
navíc, jak uvadim, verim, ze se da stále něco delat s optimalizaci vstriku, spalovacího prostoru, tlaku a nevim ceho ještě ...
když nic jiného, tak kombinace přímého a nepřímého vstriku
navíc PM u naftaku se postupne snižovaly i před zavedenim filtru
konkretne z 0.18 u euro1 na 0.025 u euro4, tedy skoro o rad
takze verim, ze ani v tomhle se nereklo poslední slovo, navíc když se to sleduje od roku 2009, tedy ani ne 10 roku
chces tvrdit, ze benzin na tom je s emisema hur nez naftak??
chces tvrdit, ze benzin na tom je hur nez naftak bez filtru, kterých u nas jezdi vetsina??
a co NOx, který naftaky v realu prekracuju radove, i když mají limit min prisny nez benziny.
benziny limity evidentne plni at pro PM tak pro NOx.
proc by se do benzinu mely montovat filtry, když limity plni a tedy je nepotrebuji??
tak kde je problém??
na dalnici jede auto v prumeru na cca 30kW, tedy v prumeru cca 30% vykonu.
ve meste v prumeru vyrazne min, protože spoustu casu dojizdis bez plynu nebo motor jde na volnobeh.
po okreskách jezdis v prumeru na nejakych 20kW, jestliže teda nejezdis stylem brzda-plyn
takze auto po většinu casu zadny velky vykon nepotrebuje a muze jet na neprimovstrik.
nepisu nulove PM u neprimovstriku, ale cca nulove
jestlize ma neprimovstrik PM o 3 rady nižší proti primovstriku, tak je vzhledem k primovstriku muzes zanedbat.
Re: VÍTE jak se ten UHLÁK JEDEN POSRRRR REVITALIZUJE ??
jj
až vám za pár tisíc km ZDECHNE ... [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D ZASRRRR DÍZLY [odkaz] RAKOVINOMETY ZKURRR [odkaz] JSOU DŮSLEDKEM ZKORUMPOVANÉ A ZAPRODANÉ PAPALÁŠSKÉ POLITIKY 80/90tých let minulého století [odkaz] za který zaplatí jak jinak TEN PROSTÝ LID CO JE POUŽÍVÁ SVÝM ZDRAVÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz] NO NENÍ TO ÚŽASNÝ JAK JE PROSTÝ LID BLBÝ či NATVRDLÝ ba ZMANIPULOVANÝ a VYDÍRATELNÝ [odkaz] a přitom DÁVNO MOHLI JEZDIT ELEKTROMOBILY [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
TAK CO JE SVÁMA VY UONDANÝ DÍZLANAČUCHANÝ 3-SMENNÝ SRÁGORY KOUKEJTE SOLIT PALCE DOLŮ SI SNAD ZE ME DELATE PLDEL JEN 2 ZA VEČER KŮVADRÁTUŽALE >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D