V Ženevě dnes byla představena čtvrtá generace Renaultu Scénic. Když jsme vůz viděli poprvé, vybavil se nám model Espace. O crossover ale v žádném případě nejde.
A v čem je lepší menší displej (tablet) než ten větší? U mobilu to chápu. Ten musíš nacpat do kapsy. Ale u auta mě nic rozumnýho nenapadá. Těch pár palců navíc snad v autě uvezeš.
Jen jsem se snesl na diskusní úroveň zdejších milionářů pro které není problém si připlatit pár desítek tisíc za auto od konkurence. Je pak směšné, že pak stejní lidé řeší o pár tisíc dražší pneumatiky.
Dizajn je hodne subjektívna záležitosť. Pre mňa čisté, jednoduché a intuitívne riešenie. Optimálne je to s ovládacím joystickom, nemusíš si špiniť displej.
Co je dobrýho na 20" kolech u podobnýho auta vyjma lepšího pohledu? Proč na rodinný auto nacpal Renault tak velká kola, když se nebudou dát bez drahých investic (který tu zcela jistě nebudou) kvalitně odpružit?
Nemůžu jinak než souhlasit. Je to prostě nádhera. Zvenku nejlepší, nejenom v segmentu, ale pro mně vůbec jedno z nekrásnějších aut, co se v současnosti vyrábí. Respektive boudou vyrábět. Ale každý má jiný vkus. >:D
Scenic je malej, že se do něj nevejdou 3 děti? To jako fakt? Asi máme v rodině jiný auto, a to už má švagr ty děti odrostlé. A vejdou se na pohodu. Pro upřesnění - má GrandScenica.
Prepáč, ale koho zaujíma čo ty chceš? Trh malých MPV je už v Európe nasýtený a je len otázkou času kedy to automobilky začnú v tomto segmente vzdávať. Treba teda myslieť aj trochu do budúcna. Nejak som nepochopil prečo už nepovažuješ Scénic za plnohodnotné MPV. Kvôli veľkým kolesám?
Ak sa nevieš prispôsobiť dobe, stále máš k dispozícii kategóriu LAV.
Aspoň nikdo nebude nadávat, že je Renault levný. A pár tisíc za pneumatiky navíc nebude alespoň u nás problém. Lidi si rádi připlácí a zaplatit pár desítek navíc oproti jiné značce pro ně není problém. Pokud jde o rozměr pneumatik, tak Renault jde cestou BMW a i3.
Zejména ve srovnání s Meganem a Talismanem. Interiér je OK ale nevím proč ta urputná snaha, aby MPV vypadalo jako crossover. Výsledek je zbytečně opticky zavalité auto. Ve srovnání s C4P i s minulou generací Scenicu je to pro mě krok stranou.
To nemá cenu. Prostě 2cm je rozdíl mezi "malym" a "vcelku dobrym". Už jsem zkusil psát o vybrání ve dveřích, ale tohle nejde vyhrát. Prostě Renault je na houno, ruce pryč... ;-)
Mne osobně Kadjar malinko zklamal prostorem. Přijde mi to stejný jako v Meganu grandtour. Oproti tomu je Scenic (nemluvě o Grandu) vzdušný vnitřně prostorný auto. Ale stačil by mi i ten Kadjar. :-)
Podle mě nemá krátký Scénic pro pětičlennou rodinu smysl i teď a dle toho se i Renault řídil. Drtivá většina rodina koupí Grand Scénic, který má i kufr, event. třetí řadu sedaček... a tak to prostě je. I nás v práci jsou hned 3, dva grandy pro pětičlenné rodiny, ten krátký vlastní padesátník s odrostlými dětmi, protože se mu tam dobře skládají kola oproti třeba Laguně nebo Meganu. Proto i po faceliftu krátký Scénic byl ten xMOD či jak se to jmenovalo.
je dle konkurenčního webu v základu 195/22 R20 !!!
Tohle obouvat bude legrace. Zběžně jsem kouknul na můj oblíbený e-obchod a mají tam v nabídce jen Continental za 3,5 k.
No 22 určo ne, ale stejně nevěřím, že vyroluje na 20kách v základu. upřímně řečeno jsem ochoten se vsadit o větší sumu peněz, že je to kachna, překlep, blbost nebo něco tak. >:D >:D >:D
Da se souhlasit s tim, ze 5 clenna rodina jde nejcasteji po strednich MPV, ale tato generace Scenicu bude nedostatecna. Jak uz pisu vyse, C4 Picasso nebo Zafira nebidne vice prostoru pro 3 autosedacky a cenove na tom nejsou nejhure.
Nicmene kdo si muze priplatit, doporucuji prave MPV (S-Max, Galaxy, Sharan).
Renault se rozhodl jít cestou většího pohodlí a komfortu na úkor variability. Asi to tak většina zákazníků chce. Já jsem třeba u Scénica sedadla ani jednou nevyndával (jen jsem to zkoušel). I proto se třeba v Renaultu rozhodli, že raději použijí lehčí, pohodlnější sedadla s vyššími opěradly a s jednodušším skládáním.
Poslední novinky ranualtu dokazují že značka zapomněla dělat hezké interiéry. To co nabízí nejen zde ale i v meganu a talismanu jako jakýsi vestavěný tablet vč. otočných ovladačů klimatizace pod tím je něco tak designově a funkčně otřesného že tomu může snad konkurovat pouze mechanické ovládání ventilace ve dvojkové fabii před faceliftem. Ty byly jak rádio ze 70. let. Tady pro změnu ošklivá dětská atrapa čehosi. fujtajbl. :no:
Mam stejny nazor. Mel jsem to stesti parkrat potkat novy Espace a tam panuje jeste vetsi zklamani. Jako predstavitel cilove skupiny (5 clenna rodina) nemam zajem ho ani zkusit. Ja chci plnohodnotne MPV, ze ktereho je dobry vyhled a mam rad klasicky interier - zatim jsem tabletum na palubce neprisel na chut.
To teda nevím v čem je lavice pohodlnější a komfortnější než dělená sedadla. Já si myslím, že je to přesně naopak. Sám mám Scenica a sedadla různě sklápím případně vydělávám velmi často. Například při cestě na hory ve 4 lidech stačí prostřední sedadlo vyhodit a všichni mají maximální komfort bez toho aniž by musel člověk dávat lyže na střechu s jet po dálnici za nepříjemných 15l a ještě 30 minut montoval nosič (navíc i u toho nosiče je na tom např třetí generace před faceliftem naprosto tragicky, protože sem tam montuje jak na stodvacítku, doufám že u nového to bude opět jak u druhé generace). Ale není je to jen na hory což je párkrát do roka, stačí při převážení delších předmětů, což je v mém případě co 14 dní. Navíc je škoda, když sedadlo spolujezdce zůstalo sklopné, že na pravé straně je právě dvojsedadlo, takže při převážení delšího předmětu už člověk sveze jen jednoho dalšího závozníka... a to je fail. Nedělená zadní sedadla je u tohoto typu auta prostě absolutní fail.
Nicméně i tak vypadá skvěle a bude to horký kandidát na nástupce mého současného Seníka.
Čo sa tých sedadiel v druhom rade týka, tak po skúsenosti s Versom je lepšie mať stredné sedadlo trochu užšie, ako mať tri rovnaké, kde osoby pri dverách sedia úplne v kúte. To ocení asi len ten, kto jazdí s troma autosedačkami, inak mi to príde nepraktické (hlavne keď sa krajné sedadlá nedajú posunúť do stredu keď tam sedia len dvaja).
V tomto teda problém Scénicu nevidím. Kto ale potrebuje viac sedadiel, tak bude aj 7-miestna verzia.
Napsal jsi: "Sam jsem si tim prosel a pokud chci 3 deti vzadu odvezt pohodlne, pak je Scenic maly. Vcelku dobre v teto kategorii je C4 Picasso a Zafira."
Tak znova - pokud jsou pro tebe 2 (slovy dva) cm rozdíl, pak nemá smysl nic psát. To je v poměru stejný, jako kdybych napsal, že auto s kufrem, co má 600 litrů je malý, kdežto auto s 610 litry je na tom vcelku dobře. No nic.
A představ si, že to mám dost vyzkoušený, především ve složení 3 dospělí + dvě děti (8 a 12 let). A dokonce i ve složení 4 dospělí + 2. A děti raději jezdily s tím GrandScenicem, protože mohly koukat na tachometr, navi atd...
Už teď se Grand odlišoval od krátkého výrazně, takže očekávám rozdílné pojetí...trochu jen ztrácí smysl Kadjar... ale proč nemít za pár korun SUV z bratříčka Quasquaie
No vidíš, a když si srovnáš nový Galaxy proti novému Espace, zjistíš, že ten Espace má ještě o několik centimetrů (dokonce víc než 10) širší prostor a je větší (avšak nižší, ale to u těhlech vysokých aut už nevadí). Stačí porovnat zdejší dva testy a naměřené hodnoty. [odkaz]
[odkaz]
Z toho plyne, že ne každé auto označované jako crossover musí být menší, než auto označené jako MPV. Není nad osobní zkušenost.
A pokud si myslíš, že je Zafira nebo G4 Picasso o hodně větší než GrandScenic, pak jsi v tom GScenicu nikdy neseděl. A už zatracuješ novýho Scenica jen proto, že z fotek to je crossover.
V čem je podle tebe na tom C4 Picasso a Zafira lépe? Pokud mohu porovnat, tak to vyjde na stejno. Jiné to bude v novém Scénicu. Dle fotek bude vzadu o level větší pohodlí.
No ale přímo lidé od Renaultu potvrdili, že 20" jsou v základu všech verzí a byl to požadavek designérů s kterým se počítalo hned od počátku projektu.
standard-across-the-range 20-inch alloy wheels
[odkaz]
Cela ta stredova konzola je posuvna, da se posunout az k zadnim sedackam (ackoliv me trochu unikl smysl, ale jiste to bude dovysvetleno jako nejlepsi vec na aute). Takze ne, nemohli.
A jinak tento model me trochu rozesmutnel. Ja opravdu nemam rad MPV, ale tohle se mi fakt libi, hlavne exterier. Asi zacinam starnout ;-\
Ano, a na zadní sedačky se vejdou opravdu jen děti, dvacítky s torzkou jsou v rodinném autě hodně "zajímavé" řešení atp., ale to všechno je jedno, vypadá to moderně a jak jsem tu někde psal, akt. renaulty potřebují výraznou metlu a velká kola, pak jsou to krasavci, a to prodává, dnes prostě stačí víc forma než obsah, nepochybuju, že nový scenic bude mít úspěch. ;-)
prodejce Renaultu šetřete, kurňa, Renault se tu předvede a vy místo toho, abyste jen chválili, frfláte. Tu lesklý tablet, tam malý sedadla, málo místa, velký kola... Dyk se nám kluk upíše, aby to všecko obhájil. >:D >:D
Jen par technickych: kam davas nohy ted, kdyz otviras dvirka od prihradky? Asi jsi jeste v novym Renaultu nesedel, zakladni tlacitka u RLinku 2 zustala. Kufr je vetsi nez vetsina dnesnich kombiku. A kolikrat rocne kupujes nebo prezouvas auto? A kdyz budes jen malinko sikovnej, ty zimni pneu ti da prodejce k autu.
Zacnu negativy ... suplik u spolujezdce ... kam dat nohy, kdyz chci do supliku?, tablet misto tlacitek (alespon nejakych zakladnich ... kdo to ma po pameti bez divani se ovladat???), zavazadlovy prostor ... no, asi ani na ten kocarek to nebude, zadni sedadla jako jedna lavice. 20" kola ... kdo to ma prezouvat? To si mysli, ze rodiny s detmi budou chtit platit 20k + za zimni obuti???
Pozitiva: temer beze schodu posklopeni zadnich sedadel, sklapeci sedadlo spolujezdce (ano, vyuzije se parkrat do roka, ale ta moznost se pocita)
Tohle auto je sice mozna zvnejsku designove mega in, ale funkcne tezky fail.
Ja tie autá predávam a viem aký je Scenic veľký a koho tam zákazníci prevážajú takže o bohatej ponuke vnútorného priestoru nepochybujem ani u novej generácie.
Vzhled je absolutně mistrovské dílo bez chyby:
1) jednoznačné atributy dnešních Renaultů
2) jednoznačná identita modelu a originalita jak v rámci modelév řady Renault, tak hlavně v rámci MPV na trhu
3) design samotný
Přední místa hrají výtečně, ergonomie vypadá opravdu dobře a bude to opravdu ideální i na dlouhé trasy. Zadní místa? Supr, až na docela podstatnou hrubku v podobě absence samostatného 3. sedadla ve druhé řadě. Tohle bych ještě odpustil, samostatný posuv praktičnost nikam výrazně dál neposouvá. Ale to, že neudělali alespoň zadní opěradlo dělené 40:20:40, je docela mrzuté. Pravděpodobně uměle vytváří prostor pro Grand Scénic...
Proč by jako nebyl pro 5ti členou rodinu? Máš ten pocit, že většina 5ti člených rodin má více jak 500tis Kč na auto nebo dostatečný rodiný příjem na splácení třeba Multivana. Prober se, většina rodin téhle velikosti jde právě po středních MPV...
Lepší sedačky? Ty zadní rozhodně lepší nejsou, už jen to že nejsou samostatné a to prostřední je užší, tedy na h...
Pro velkou rodinu snad není krátký Scénic. Ikdyž tento nový pro tuto rodinu bude lepší než ten starý (větší prostor, kufr, lepší nastupování, lepší sedačky).
Re: Ten vnitřek je pro mě.. odpudivý? Až skličující...
Polodigitální LCD tachometr :no: celkové řešení palubky :no: chybějící ruční brzda :no: nesmyslně předsazené čelní sklo, posunuté až nad motor :no::no::no: , po poklopení zadních sedadel se nevytvoří rovná ložní plocha :no::no:
BTW: prodává se to také ve verzi 4x4? MPV takovou variantu nutně potřebuje, protože se dá předpokládat, že se tím bude tahat obytný přívěs....
Jinak řečeno: mysleli jste si, že je to auto? Kdepak, je to jen rendlík :no:
Zajimalo by mne, jak se vyporadavaji fanousci Renaultu s tim, ze tvurce generuje jeden stejny interier za druhym kor kdyz si dam vzpomenout na vasnive diskuze renaultistu o VW a nemennem Golfu.
Nic proti - exterier paradni, interier a specialne tablet ...je uz po ste totez.
suhlas.. tie tablety je nejaka nova moda alebo co ale je to vskutku prisernost pre mna nestravitelna :-( .. tak nejak som veril ze mozno to bude mat interier z kadjara a ozaj to bude posobit dostojne vnutri na urovni rodinneho mpv ... no co uz.. samozrejme som si fandil zbytocne a naivne ...
inak mne pride ze praktickost predosleho scenicu sla uz do haja ;-\ .. na oko sice krasne auto... ale suma sumarum... clovek ktory chce rodinne MPV asi skor oceni praktickost ako nejake zlate pekne pozlatko na 20tkach
Čo je na kolesách 195 úzke? Bežný rozmer. A rozhodne 20" disky budú podstatne ťažšie ako 16" alebo 17", nárast obvodu nie je zanedbateľný a dlhšie lúče budú vážiť tiež viac.
tych 152cm nie je nahodou sirka v oblasti ramien? Takze cela vasa diskusia o troch sedackach nema aj tak zmysel, mali by ste sa bavit o centimetroch na urovni sedatka
ja mam grand scenic 3, tam je tiez nieco podobne posuvne, uz som to par krat vyuzil v tom, ze ked posuniem ten blok dozadu, tak tam mozem dat flasu/e alebo tasku bez toho, aby sa mi to prevrhlo. Podla mna praktickejsie riesenie ako to trepat niekam do dveri.
Předpokládám, že existuje nějaká dohoda Renaultu s výrobci. Už teď jseš na ceně 3 300,- Kč a klidně se s tebou vsadím, že ceny velice rychle půjdou pod 3 000,- Kč.
Tak toto si si vycucal z prstu. Podľa čoho to predpokladáš, že by cena pneu mala ísť dolu? Náklady neoklameš, a Renault nerobí pol milióna áut s jedným rozmerom pneu mesačne, aby sa jeho dopyt po pneumatikách nejako premietol do ceny....ťažko aj u jednej značky, nie ešte v globále...
ak je to posuvné a má to nejaký význam, tak potom ok, ja neznášam ten autobusový efekt v mpv, kde je šaltpáka tak vysoko a tak divne umiestnená. Starneme spolu, ani ja nemusím mpv a toto sa mi páči.
Já tu větu vnímám pozitivně... u většiny aut mám sedačku co nejníž a u mnohých bych ji rád ještě níž, ale nejde to. Jestli je tu rozsah nastavení takový, že není potřeba nejnižší poloha pro optimum, tak je to plus.
Jedna věc je cena a druhá jak to bude jezdit. V návodu k obsluze bude napsáno, že Renault nenese vinu za dušení dětí až jim zaskočí na prvním hrbolu tatranka, protože jíst ve Scénicu za jízdy je všem pasažérům striktně zakázáno. ;-)
Jinak? Stejně jako u novýho Mégane, pěkná barva a kola podtrhnou povedený design.
P.S.: Kde jsou u rodinnýho auta výdechy klimy pro zadní sedadla??? To je dost na pováženou! ;-\
Keď nechceš tablet tak si kúp základnú verziu tam nie je .. samozrejme každému nevyhovuje niečo iné ... napr. ja si ho kúpiť ako rodinné auto nemôžem lebo jediná možnosť automatu je s rakovinometom čomu vôbec nechápem obzvlášť v dnešnej dobe ...
To ako cieľová skupina tohto malého MPV chce rozvážať deti do škôlok a škôl v studenom aute ... alebo je to len dostavník na dlhé diaľničné presuny na dovolenku ak chce človek automat? (dci160) ...
Cena bude asi problém. Pochybuji, že se dostane pod 500 000,-. Pro mě to bude taky velký favorit. Už 2 roky se chystám na nové auto a zatím jsem dospěl k tomu, že SUV, crossover to nebude. Po Grand Scénicu se na menší prostor, stísněnost a menší kufr těžko zvyká. Navíc starý Scénic slouží bez závad a taky Euro 6 motory mě až tak moc nelákají.
Jak už jsem psal. Vždy jsem sklápěl ty dvě za spolujezdcem. Taky jsem je neposouval. Pořád jsou v zadní poloze. Ale každý má jiné potřeby a třeba to využije. Pokud jde o to sklápění do podlahy, tak to bych taky nechtěl. Sedadla jsou pak hodně subtilní, krátká, nepohodlná.
Tak snažím sa pochopiť rozdelenie zadných sedadiel. Ak si teda tak skalne presvedčený, že je to ideálne auto pre piatich, tak snáď by ich nezabilo tam dať tri samostatné sedadlá. Vo Verse je fajn keď si môžeš stredné posunúť viac dopredu a posádka má pri plnom obsadení dostatok miesta na kolená.
To je ale len také jediné moje pozastavenie nad novým Scénicom, inak som z neho veľmi nadšený. :-)
Zaujímavé je, že nový Scénic je (aspoň zatiaľ) prezentovaný ako auto pre trojčlennú rodinu. Takisto aj možnosť šupnúť stredový tunel dozadu naznačuje, že auto je určené skôr iba 4-člennej rodine.
S príchodom GrandScénicu ten druhý rad sedadiel asi rozdelia na tri samostatné. Čo mňa ale skôr zamrzí, respektíve to nepochopím, prečo druhý rad nerozdelili zrkadlovo. Dáva mi väčší zmysel prepravovať dlhý predmet, kde treba sklopiť aj spolujazdcovo sedadlo s možnosťou trojčlennej posádky ako len dvojčlennej.
Tak snad o tom, co je a není MPV rozhoduje stavba karoserie a z toho plynoucí vnitřní prostor. V tomto ohledu asi bude nový Scénic lepší než ten starý. Vyšší světlou výšku pak beru jako bonus navíc. Nevím, proč by to člověku, který chce MPV mělo vadit. Pokud jde o ty 20, tak sám jsem na to zvědavej. Renault je v tomto průkopníkem (pokud nebudeme počítat trochu specifickou i3).
Až to uvidim na vlastní oči, tak uvěřim. Zatím vidím na fotkách jen úzké prostřední sedadlo. Btw nové MPV budu řešit až příští rok a na Grand Scenica se určitě podívat půjdu, i minule jsem měl Grand Scenic ve výběru. Snad doplní i motorovou paletu o 1.6TCe, naftu nechci.
V pohodě Ronaulte. Jo GS je určitě pro větší rodiny, nicméně snad ho udělají jinak než tenhle crossover, včetně jiných sedaček v druhé řadě (ač si to nemyslím). Nejspíš Scenic jen natáhnou...
Já nenapsal, že je malej, ale že je menší uvnitř než konkurence. Nauč se číst, btw ty si to osobně zkoušel? Já ano, takhle velkou rodinu totiž mám, každý centimetr se sedačkami hraje roli a může rozhodovat, proto se tyhle auta dělají.
Myslet si můžeš co chceš, dokud si to sám nevyzkoušíš (ty 3 děti máš), nevíš o čem mluvíš. Ten prostor pak sakra potřebuješ ;-)
To mi nekazíš. A pokud mi chceš napsat, že ty 2 cm rozdílu (možná vybrání dveří) jsou pro tebe důvod, abys napsal, že Scenic je malej, kdežto G4Picasso je lepší, pak není co dodat.
Ale vážně si myslím, že pro rodinu se 3 dětmi je každé tohle auto naprosto dostatečný. A zrovna Francouzi uměj ta MPV poskládat.
Nechci ti kazit výklad, ale zrovna C4GP je uvnitř větší než GScenic a to té nejdůležitější hodnotě, což je šířka v loktech vzadu 1500 ku 1480mm (vpředu je to ještěš víc) kvuli dětským sedačkám je každý centimetr dobrý ;-) P5008 má vzadu dokonce 1530mm. Mohu tě ujistit, že to mám dobře vyzkoušeno, aby se mi tam vešel 1 puberťák a 2 děti v sedačkách :yes:
Přesně to mě napadlo, když jsem viděl fotografie.
Zadní sedačky nejenže nejsou samostatné, ale i opěradla jsou dělena pouze 60:40 a to navíc bez průvlaku. Dneska střední SUV (např. CX5) mají 40:20:40, navíc složitelná na skutečnou rovinu, nikoliv takovou šikmou plochu.
Já rozumím, je to woe crossover, žádné usmrkané SUV, či nedejbože MPV, ale kde je potom rozdíl oproti Méganu? Vyšší sloupky?
Stredni trida je primarne pro max. 4 lidi, max 2 deti dozadu. Pro 3 deti vzadu je MPV. Sam jsem si tim prosel a pokud chci 3 deti vzadu odvezt pohodlne, pak je Scenic maly. Vcelku dobre v teto kategorii je C4 Picasso a Zafira. Samozrejme ideal je kouknout o kategorii vyse, ale to uz je take jina cenovka.
Když pominu cenu pneu, byl by docela oříšek odladit torzku tak, aby v kombinaci s 20" fungovala nějak solidně... nevěřím že by v základu bylo něco většího než 17".
Tak to sa chcem staviť ;) v základe to asi nebude ale za príplatok určite ano ... Renault tie pneumatiky vyvíjal tuším s continentalom špeciálne pre scenic (aj ked slovami špeciálne pre scenic si niesom 100% isty)
Jak to víš, že nepůjdou odpružit? Proč by to mělo být jen kvůli vzhledu (menší valivý odpor, lepší aerodynamika a tišší provoz)? Pokud se nepletu, tak problém velkých kol je jejich hmotnost. Ty víš kolik budou ty 20" na Scénicu vážit? Ta kola jsou úzká a může se stát, že na tom budou podobně jako stávající 17". A s těmi nemá Scénic sebemenší problém.
Ty jsi v tom novém Scénicu seděl? Dle reálných ohlasů jsou vzadu největší a nejpohodlnější sedačky ve třídě. Renault kvůli tomu obětoval i variabilitu. Ty máš však ve všem jasno a řekl bych, že jsi k tomu nepotřeboval ani fotku.
Já když vezu něco delšího (vánoční stromeček), tak sebou děcka neberu. Vzadu jsem musel vždy sklopit 2 sedačky. To dělení asi vymyslel člověk, co kupuje vánoční stromeček. Pokud by to dal naopak, tak by jsi neměl kam dát manželku a pak by jsi doma celé Vánoce poslouchal, co máš doma za koště.
Co má společného dělení sedadlem s komfortem. Dle prvních ohlasů i fotek jsou vzadu v novém Scénicu křesla. Jsou širší, mají delší sedáky i opěradla, jsou pohodlnější.
[odkaz]
U MPV to tolik řešit nemusíš. Kompaktní MPV je širší než kompaktní HB nebo kombík. Zkus si porovnat Scénic s Méganem. U Scénica jsou ty 3 sedačky skoro stejně široké (i u nového) a není to na úkor místa pro ty krajní. U nového Scénica jsem rád, že skončil s vyndávacími sedadly a raději nabídl víc komfortu a pohodlí. Já jsem ty 3 samostatná a vyndávací sedadla za 5 let ani jednou nevyužil.
Ten šoupací středový tunel je i u Scénica III. Proč by měl být nový Scénic, který je širší než starý, jen pro 4 lidi? Když má navíc mnohem prostornější a pohodlnější zadní sedadla než ten starý. Já u nového Scénica vzadu vidím 3 sedačky, které budou svými rozměry a pohodlím na špičce segmentu. Pochybuji, že někdo z konkurence nabídne stejně dlouhé sedáky a opěradla.
[odkaz]
já neměřil, tohle jsou čísla výrobců ;-) Jestli nový GScenic bude, tak to bude jen natažená tahle verze, tj zadní sedadla budou stejně nevariabilní, dělená pouze 40:60.
Dost pochybuji, že s ohlednem na náklady by dělali 2 verze zadních sedaček. Tzn vypadá to na stejnou crossoverovou haluz :no:
Z druhé strany, to prostřední sedadlo vypadá na sezení víc v pohodě než ve spoustě aut střední třídy, když už nic jiného, tak má sedák ve standardní výšce.
Spíš mě moc nepotěšilo, že se ujal ten debilní nápad s šuplíkem místo výklopného kastlíku, zkoušel jsem to v Espacu a nějak nepochopil, kam má člověk dát nohy.
Osobně jsem si musel sedadlo trochu povytáhnout nahoru, což obvykle nedělám
Více na [odkaz]
Jj něco se přece jen našlo, Myslím, že u všech aut kam si člověk sedne poprvé je nutné upravit si polohu dle vlastního pohodlí, ale rtady nás musí p. redaktor informovat. Nejdůležitější je škoda s přístrojovkou jak z bazaru, ale tady se musí posunovat... :-):-):-)
Tohle je přesně to, co trh chce, Renault se trefil, jak designem, jeho akt. jazyk se líbí, tak pojetím, změna mpv na crossover.
Jediná praktická výtka, která může mít opodstatnění je velikost kol ve vztahu k ceně pneu. Jde o to, že těžko může Renault počítat se změnou cílové skupiny, kterou pro scenic jsou příjmově průměrné rodiny, a ty budou nejspíš dost čučet na cenu za gumu, která je min. dvojnásobná oproti tomu, na co jsou zvyklé.
Jde taky jen o stejnou karoserii na vyšším podvozku. MPV získává prostor jinou koncepcí karosérie. Proto je Scénic dál MPV. Vyšší světlá výška na tom nic nemění.
Tak ta poslední věta je opravdu argument >:D Btw ty 2 cm vnitřního prostoru, u 5008 je to dokonce o 5cm více, znamená, že tam ty sedačky v poho dáš a netlačíš se. Srovnání s litry v kufru neobstojí, jelikož 10 litrů u 600l kufru nehraje roli...
no ma to vraj 17cm svetlu vysku... ak je to pravda tak je to uz skor crossover... nehovoriac o tom ako nenapadne zmizli tri oddelene zadne sedacky... k tomu vsetkemu rodinne MPV na 20kach tiez moc nejazdia... cele to uz skor vyzera na nejaky stylovy crossover ... bohuzial ale mam obavy ze nie kazdy zakaznik ( napriek ustupu MPV ) tuzi po takomto niecom pod menom scenic..... scenic malo byt a ostat v prvom rade plnohodnotne mpv.... ale aj vacsi espace uz ukazal ze skor tu uz renault ide cestou crossoveru ako mpv.... co uz... trosku ho aj chapem... ale na druhej strane je mi smutno ze tie MPV uz takto dopadli dnes
ono v tych dnesnych uzasnych casoch ked uz ma rodina sotva len jedno dieta.... a aj to uz je celkom luxus asi ozaj nema kategoria MPV velku sancu prezit... pomaly ale isto nam akosi miznu tie MPVecka .. skoda... docela hodne smutny fakt
viacmenej ide teda o crossover .. trosku taky natiahnutejsi captur na megakolach by som povedal .. exterier vazne pekny a maximalne elegantny ... ale ten interier je jednym slovom nevkusny ...
renault bol priekopnikom v MPV a teraz ako prvy z tohto segmentu defakto odchadza .. docela paradox
ja neviem ale proste to prevedenie a implementacia do palubovky v tejto tabletovej forme a podobe je desna.. na pohlad az lacna a nepekna..... mne sa to nepozdava vobec.... jak tu tak aj u volva ..... je to len moj vizualny problem.... :-| nic viac
exterier je ale podobne ako u volva... genialny :yes:
mne sa to auto paci.... ale interier kadjaru by mu slusal viac... ano je mi jasne ze trend klasickych MPV uz je out a ma to zratane ... skoda... trosku mi je z toho vsetkeho aj smutno ale to nic.. v podstate ide o dalsi crossover.... no fajn... ok .. asi to tak kazdy chce .. a v dalsej generacii uz z toho mozu spravit rovno SUV a je to .. no dobre... nechajme to
mam pocit ze ozaj toto uz nie je klasicke MPV ale skor akasi jeho crossoverova napodobenina... tak jak som exterier chvalil... tak tak som z interieru zase sklamany ;-\
... ale fakt nevím, jestli by mě nový Scenic přesvědčil, abych si ho koupil. Z praktického MPV (měl jsem ho ve výběru) se stal moderní Crossover.
Exteriér neurazí, ikdyž se tváří jak nafouklý Captur, ale kterého * nechali dělat interiér? Ten tablet s mini 5cm leklým rámečkem okolo? Po pár dotycích abys vyndal hadr a leštil okolí tabletu, navíc to vypadá hodně nevzhledně :no:
A co opravdu ocení 5ti člená rodina je v druhé řadě sedadel, úzké prostřední sedadlo a jak ukazují obě tyto fotky:
[odkaz]
[odkaz]
Je jasné, že nejsou samostatné a tím pro mě Scenic ztrácí smysl ;-\