Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia na Slovensku letos vyrobí méně aut, zvažuje novou motorárnu

Slovenský závod jihokorejské automobilky Kia Motors letos vyrobí zhruba 205.000 vozů proti 145.000 automobilům loni.
Zpět na článek
27. 11. 2008 19:33
27. 11. 2008 23:37
28. 11. 2008 07:18
28. 11. 2008 08:45
27. 11. 2008 19:33
Na okraj
Můj zdroj říká, že Kia vyrobí "o něco málo méně než 210 000 vozů oproti původně plánovaným 220 000". To sdělení je dobré číst ve vazbě na celosvětové výsledky Kie za 1-10/08. Kia za toto období prodala téměř 1 173 000 vozů, což je proti stejnému období 2007 nárůst o 12,7%. Pokles prodejů v USA a zpomalení růstu prodejů v Evropě (+4,7%) byly kompenzované solidním růstem v jiných teritoriích, např. v Číně (+37,9%). Ne že bych miloval globalizaci, ale zúročení intenzivní práce v různých teritoriích je z toho jasně patrné.
Jinak cee'd se v říjnu (myslím poprvé) stal globálně nejprodávanějším modelem Kie, celoročně je ale pořadí Spectra/Cerato, Rio, cee'd, Sportage a Picanto. Cee'du se za období prodalo celkem ca 128 700, takže Kia může být určitě spokojená.
Zprávičku o zahájení výroby nové generace Hyundaie Tucson (tedy, souběžně s novou Sportagí?) v Žilině beru jako tiché potvrzení opravdu výrazné kooperace obou závodů, a tedy i pověstí o tom, že Nošovice mají vyrábět malé rodinné MPV Kie (z toho logicky plyne: souběžně se sesterským modelem Hyundaie?).
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2008 23:37
Nový ceed
Jako vždy kvalitní info. Jo, Ty tady kvalitou příspěvků strčíš do kapsy skoro každého.

Jsem zvědavý, co příští rok změní na Ceedu. Vzhledem k nízkému stáří současného modelu (necelé tři roky) ale půjde asi jen o facelift. Bylo by nicméně fajn, kdybychom se dočkali třeba nového dvoulitrového dieselu z produkce Hyundaie, o jehož dvou výkonových variantách tady na AUTO.CZ kdysi byl článek. Současných 103 kW a 305 Nm už je trochu mimo mísu. Myslím, že na turbobenzin můžeme klidně zapomenout, spíše dojde jen k evoluci současných až na dvoulitr kvalitních benzinových motorů. Doufám taky, že se KIA postaví čelem k profláknutým nedostatkům modelu, jejichž náprava nemusí být nějak dramaticky nákladná (tragické barvy středového panelu, trochu pouťové podsvětlení přístrojového štítu, mdlý svit tlumených světel, chybějící prvky výbavy běžně dostupné u konkurence - např. tempomat). Že by šli až tak daleko a snažili se měnit tvrdé nastavení podvozku, to pochybuji. Na druhou stranu jednoznačně tleskám rozhodnutí vyrábět (zřejmě na podvozku Ceeda) empévéčko.

Výroba motorů na Slovensku by jistě přinesla vylepšení dodacích lhůt náhradních dílů a snad i jejich zlevnění. Takže jednoznačně pozitivní výsledky. Ale že by se do stavby motorárny hrnuli zrovna teď, to se mi upřímně řečeno moc nezdá - evropský trh s auty zpomaluje a když si doteď vystačili s dovozem ... no nevím. Jen aby si tím nenas*ali do bot.
Rozbalit vlákno
2
28. 11. 2008 07:18
Re: Nový ceed
:yes: Díky, snažím se sem většinou doplňovat to, co se dovídám z Huyndai-Kia blogů a zahraničních zinů, a co by mohlo zajímat fandy značek i praktické zájemce. - To nastavení podvozků pokládám za dost zásadní věc, která bude Kie (i Hyundaii) podrážet pořád víc nohy - protože ostatní problémy pomíjejí (s kvalitou provedení, motory...). Jelikož Hyundai na odladění i30 oproti cee'du zapracoval, nebylo by od věci, aby teď zase Kia napnula síly při faceliftu cee'du. Přiznám, že moje očekávání dost zchladily většinou ne zvlášť příznivé recenze chování podvozku i20=Soulu, čekám na uvedení na český trh. Trochu mě to celé překvapuje, protože např. Kia před zahájením výroby cee'du najala ladiče podvozků od Opelu, někde se stala chyba :-) - K motorárně se brzy dozvíme víc, předpokládám, že pokud se bude stavět, tak kvůli malolitrážním (do 2,0) benzinovým motorům. Na jejich vývoj se teď koncern silně zaměřil a bude ho chtít prodat, aby se mu vrátily náklady. Takže já docela předpokládám, že by mohlo dojít na malá GDI, jsou pro Evropu jako ušitá. - Hospodářská situace je sice nepříznivá, ale v ní přežije právě jenom ten, kdo bude schopný expandovat, nabízet nové výsledky vývoje, co myslíš? Není náhoda, že na SEMA teď Hyundai s velkým rámusem prezentuje hlavně "blue" spořivou technologii pro Sonatu, která v US slouží za menší lidové vozidlo jako u nás Octavie. - Malé MPV je na spadnutí, fotky od špiónů ukazují, že vývoj už je v podstatě v předprodukční fázi. Čekala se tak trochu premiéra už na podzim, tak myslím 100% přijde v Ženevě. :-)
28. 11. 2008 08:45
Re: Nový ceed
Ano, slyšel jsem, že i30 má i přes stejnou platformu podstatně přátelštější nastavení podvozku (lépe tlumí nerovnosti). Jen doufám, že to od H&K není úmysl (= Ceed pojatý jako sportovnější, i30 více do pohody). Podvozek Ceeda z vlastní zkušenosti hodnotím jako pocitově jistý, ani ta tvrdost není v žádném případě tragická, ale krátké příčné nerovnosti jsou celkem problém, zvlášť pro přední nápravu. Třeba v O2 tohle prostě není. Ale právě ty krátké nerovnosti a jejich zvládání při zachování pocitové jistoty je to, co dělá z dobrého podvozku skvělý podvozek.

Myslím, že v krizi přežije spíš ten, kdo nejlépe oseká náklady a přitom tím neutrpí kvalita produktu. Podívej na Golf VI - to je vysloveně kompromisní model, který oproti původnímu modelu v okamžik představení nepřinesl skoro nic nového. Ale že by se to odrazilo na budoucích prodejích, to pochybuji - lidi to ani nezaregistrují. 129 000 ks v Evropě a Rusku prodaných Ceedů do 10/2008 není špatné číslo, ale když se podíváš na prodeje Golfu, tak je to pořád slabota a Kia a Hyundai ještě musí lámat přesvědčení Evropana o nekvalitě asijské produkce. V takovém klimatu stavět motorárnu mi přijde hodně odvážné. Já bych spíš hledal kooperaci s "příbuznými" značkami, které jdou cestou malých nepřeplňovaných motorů vybavených podobnými technologiemi (CVVT, proměnná délka sání) a které již mají v Evropě výrobní základnu - např. Toyota a Honda.

Při vší úctě, spořivé technologie jsou třešnička na dortu, na kterou běžný Evropan stejně nemá peníze. Nicméně vývoj těchto technologií je nutný a úmysl H&K jim dát mediální masáž je jistě důležité, jinak by to byly vyhozené prachy. Nicméně plán EU donutit automobilky na snížení průměrných emisí CO2 na 130 g/km do roku 2013 lze jistě splnit i použitím konvenčnějších a hlavně pro peněženku přístupnějších technologií. Start-stop, aerodynamické úpravy, delší převody.