Greenline, BlueMotion, ECO2. Dávat tyto názvy modelům s dieselovými motory je vrcholem alibismu a cynismu. Ty pitomce v PR odděleních, kteří tohle vymýšlejí bych chtěl osobně potkat. A také bych chtěl vidět interní průzkumy, kolik procent klientů tomu věří. Aneb jaké procento zákazníků jsou úplní hejlové. Osobně mě takový přístup automobilek ke mě coby klientovi uráží.
Výsledkem toho všeho je auto střední třídy s naprosto nedostatečným motorem, který patří max. do aut o třídu níž, které nejede, do kopců musíte podřazovat (s dieselem!) a ekologické je méně než benzín s EURO3.
Že to málo žere fakt neznamená že je to ekologické.
A aby jste toho, coby výrobce, dosáhli, provedete na tom úpravy, které dělají z moc hezkého auta auto hnusné. A zákazník za to ještě připlatí 8-s
Každopádně, než se do mě příznivci dieselů pustí - mluvím jen a pouze o nesmyslnosti "Ekodiesel" nálepek jako takových. Dieselové motory samotné neodsuzuji a přijímám to, že pro mnohé vlastníky mají reálný, ekonomickými daty podložený smysl.
Otázkou je jaký mají smysl pro společnost jako celek, hlavně pro tu část žijící ve velkých městech. Ale to je na jinou diskuzi.
A než se do mě pustí některý méně chápavý fanoušek koncernu - hovořím obecně, vadí mi každá automobilka, která podobné praktiky používá. Teď mě napadá-že japonci tohle nedělají?
A kam tyhle nálepky patří? Ale to je jednoduché - na všechny hybridy a malá městská vozítka s maloobjemovým benzínem s městskou spotřebou řekněme do 5.5.
To je to, oč tu běží. Tady vůbec nejde o 3,8 l/100 km. Číslem, pro které si Superb Greenline koupíte, je 97g CO2/km.
A jestli budete jezdit za 3,8 l nebo za 4,6 l, je vám vcelku někde... Vůbec nechápu, proč se autor snaží uvažovat v rovině, že se s tímhle vozem dá 60 tis. km za rok nakroutit se spotřebou, která při stylu jízdy "plachty napnuty, vítr v zádech" dokáže spadnout ke 4,3 l...
Mám pocit, že autor dostal nějakou ránu do hlavy, protože nikdo, opravdu nikdo si nebude kupovat auto za víc než 0,6M, aby řešil spotřebu v řádu 30 hal/100km... S tímhe SUperbem se bude jezdit úplně normálně se spotřebou kolem 5 litrů a pokud ho vyfásne nějaký zamindrákovaný kravaťák kvůli firemní politice, tak z něj bude ždímat klidně 7l nafty každých 100 km :-!:-!
To auto je dobré jen na jednu věc, a to je brázdění dálnice v relativně klidném tempu... což zase na druhou stranu nemusí být tak výjimečné určení, v některých zemích.
Re: Kolko to auto zozerie a) v meste, b) zatazene blizko max
Sice ani v tychto dielcich otazkach s tebou suhlasit nebudem, nakolko pre cielovu skupinu su irelevantne, ale zhodnem sa s tebou ( predpokladam ) v principailnej veci:
1.6 TDi je motor na prd ! :-!
Tak to totiz dopadne, ked si nenazrany koncern ulahcuje vyvoj pomerne doleziteho motora v segmente 1,6 litra tym, ze ako zaklad pouzije MDB ( Modulär Diesel Baukasten ) teda defakto zelezo to iste na vyrobu bloku ( roztec valcov ) pre 1.6 aj 2.0 liter.
1.6-ka je preto motor dost stvorcovy na disel, co z principu motorarciny nieje dobry predpoklad na slusny priebeh tociveho momentu od najnizsich otacok.
Nehovoriac o tom, ze sice zmensili o cosi vrtanie, ale tym padom vznikli hrubsie steny valcov ( pri tej istej rozteci valcov ako 2.0 ) a tym padom motor ako taky je tazsi, nez keby ho vyvyjali "z cisteho listu papiera". - lebo setrenie nakladov. :-!
Plus - z tejto nevhodnej geometrie vyplyvajuce problemy pre vhodne naladenie vhodneho turboduchadla pre takyto objem motora.
Ked uz sa aj motor dostane do pracovnych otacok, kedy by aj turbo bolo schopne fukat to co treba, tak je tu zase limit prevodovky 250 Nm.
Za tie roky sa VW neobtazovalo trosku popracovat a zdvihnut limit tej prevodovke na spon 270-280 Nm, ktore keby tomu motoru potom umoznili, dalo by sa uz s nim fungovat...
Ano, kritizujem vela, lebo fakt je co !
Paradoxne 1.4 TDi - 3 valec ma zakladnu geometriu lepsiu a nebyt toho ze je to 3-valec, vobec by som ho nemal za zly motor.
Co s tym ?
1.6 - nebrat ! :-!
To auto ako celok nedava velky zmysel. Rozumny sofer podobne spotreby dosiahne aj s 2.0 TDi-ckom, ked sa trochu posnazi, nehovriac o vykonovej rezerve ( oproti 1.6-ke ) v pripade nejakej nepredvidanej krizovej objehacej situacie, ktora mu takto moze sposobit minimalne spotene ruky... :-!
A přitom bude trpět jako zvíře, protože to auto je prostě naprosto absurdně nesmyslné. Možná tak pro nějaké zaryté milovníky starých "stodvacítek", kteří si připomenou pořádné vytáčení motoru do kopce, aby auto "vzalo" další kvalt. Mimochodem totéž jsem nedávno zažil se zapůjčenou základní Oktávkou 1.6TDI 66kW. Připadalo mi to až zábavné, kdy se rádce řazení snaží držet motor v otáčkách, kde je totálně mrtvý. Jak správně autor říká, koncernová nafta 1.6 prostě pod 1.500 otáček nejede.
Výsledkem je tedy krásná papírová spotřeba, ale reálná srovnatelná s 2.0TDI. Ale co, úkol splněn, flotilové emise sníženy, lední medvědi zachráněni, euroúředníci si odškrtnou spokojeně další kolonku...
"Škoda Superb Greenline slibuje spotřebu 3,7 l/100 km a na jednu plnou nádrž dojezd 1780 km. Vyzkoušíme, zda je to v běžném provozu reálné".
Úkol hodný Světa motorů.
Škoda neslibuje spotřebu 3,7l/100km, Škoda udává spotřebu při přesně daném laboratorním testu.
A už vůbec tedy nemůže slibovat DOJEZD 1780km, leda opět v laboratorních podmínkách.
Jeden by čekal, že pro automobilové odborníky ze SM, zocelené výjezdem na Ješted, to nebude tak těžké k pochopení.
Redakce se snažila ze všech sil, leč to nebyla jízda, ale lochtání plynu. ale k udávané a slibované spotřebě se ani nepřiblížila....leč ÚKOL BYL SPLNĚN, SUPERB POSTÉ.... :no::'-(:-(
Vem svoje 2mega a běž je utratit. Vyměnil jsem naftu za benzín a zatímco dřív mi na cestu z Phy do Ovy a zpět stačila jedna nádrž, teď musím dotankovávat. Dříve jsem nepřekročil u skoro stejně výkonnýho auta 9 litrů, dnes je to minimum.
A ptáš-li se na to, zda to pocítím nebo ne? Samosebou, že ano. A je zcela jedno jaký máš income. Je jen otázkou, zda-li jsi ochoten to akceptovat nebo ne.
I klidnej řidič se chce sportovně klepat. ;-) Ne, tady (aspoň myslím) panuje naprostá shoda. Nechat se za 900t vyklepávat jako řízek a zoufale kvrdlat, aby to aspoň trochu jelo...hmm....nenaříkám, protože kupovat to přece nemusím, ale taky v tom marně hledám smysl.
Snad poprvé u Škody se mi víc líbí liftback víc než kombi. Kombi navíc podle mě vůbec nesluší horizontální zadní světlomety dělené.
Superb je vzhledově zajímavý, ne že není. Ale forma zvítězila nad obsahem, linie a detaily Superbu v sobě prostě nesou hluchá (no spíš slepá) místa. A tohle mi vadí.
Třeba Fabia je v tomhle úplně v pořádku. Je tvarově zajímavá, detaily navazují a jsou promyšlené bez zbytečných zádrhelů :-!
Za 1. je pokriveny extremne, protoze se vsichni honi za CO2, ktere nejen, ze neni ani jedovaty, ani zapachajici plyn, ale automobily se na jeho celkove produkci podili pouze z 0.2%, takze jestli tvoje auto vypousti 100, nebo 150 gramu je uplne jedno. Ale nejhorsi na tom je, ze se tato manie praktikuje pomoci dieselu, ktere maji ostatni emise radove horsi, nez benziny (navic smrdi), takze sice se snazime zachranit planetu snizovanim CO2 z naprosto nevyznamneho zdroje a zaroven kvuli tomu dusime vlastni lidi. Za 2. i kdyby byl jejich system sebelepsi, porad to nic nemeni na tom, ze to auto je treba hodnotit optikou naseho trhu a za 3. To, jake jsou kde nastaveny dane a poplatky nema co delat s kvalitou vozu. To, ze vlady lidi "prinuti" si nejaka auta kupovat jeste neznamena, ze jsou skutecne nejlepsi volbou.
Samozrejme. Cesky web ma preci testovat auta predevsim pohledem ceskeho zakaznika. Prece nemuzes po diskuterech chtit, aby chvalili neco, co v nekterych zemich mozna dava smysl kvuli tomu, ze maji jeste pokrivenejsi system, nez my. Stejnou logikou bych mohl tvrdit, ze Ferrari je nejlepsi rodinne auto, protoze se tata zabavi, spotrebu pri katarskych cenach a prijmech nemusi resit a deti stejne posle s manzelkou vrtulnikem.
vacsina ludi tu riesi (ne)realnost spotreby ale priznavam ze mne by u tohto auta najviac vadila znizena svetla vyska... ak sa nemylim tak by mala byt niekde na urovni 12,5cm co je uz v pripade rodinne ladeneho kombi hodne malo... uz z niektorych fotiek je zrejme ako auto doslova "sedi" predkom prilepene na zemi .... u sportovych aut by to clovek nepovazoval za nevyhodu ale u klido pido dizla v parniku s megaprevismi je to docela velky kompromis ktory musi clovek spravit pre tych par deci na papieri ..... pritom uz aj tych 14 centi svetlosti v beznych vozoch je uz neraz malo ale 12,5 centi je uz ozaj extrem ktory si superb mohol odpustit... pride mi ze tu sa uz pozeralo viac na cisla na papieri ako na realnu pouzitelnost takehoto kuska.... nevidim jediny dovod na kupu tohto auta ci uz pre firmy alebo pre rodinu.... neviem.. ale ozaj neviem kto ma byt realny kupec tohto grinlajnu ... v podstate uplne zbytocny model ktoreho realna pouzitelnost bude kdesi na urovni nejakeho draheho supersportu
Patrim medzi tych stastnejsich, ktory to tiez neriesi.
Ale ver, ze by som to riesil, keby malo moje auto mensiu nadrz, koli ktorej by som na 1 zatah sviznym tempom ( pred bliknutim rezervy ) nepresiel cca 500 ale dajme tomu len 300km.
Auta ako moje s naftovym motorom kludne prejdu na 1 nadrz aj skoro 1000km... ;-)
Jen lehce navážu. Taky nechápu lidi co koupí auto za 2-3mega a nechají si do něj dát naftový motor. Vždyť tito nemusí řešit 1-4litry paliva navíc když vemou benzín. :-!
[odkaz]
zadní okno se opravdu nehezky špiní v oblasti pod horním spoilerem...
[odkaz]
oblast směrového světla na předním světlometu (ten klín) se výrazně špiní.
[odkaz]
velmi výrazné zkosení zadního skla na 5. dveřích je ranou pro reálnou využitelnost. Nějakých 600 virtuálních litrů, kam se počítá i rezerva, je sice fajn, ale u rodinného kombi je pravděpodobné občasné využití až po střechu s dělicí mříží, nebo občasná přeprava rozměrnějšího nákladu. A tady dal Superb přednost vzhledu, který navíc podle mě zkrátka nesluší. Superb je víc nějakým lowcostovým shooting brake jak kombi... Předešlá generace byla v kombi nesrovnatelně elegantnější :-!
V testech se to objevuje, naposledy měl Superb změřeno 48/87/127, což jsou nadprůměrně přesné hodnoty. Takže... říkat se to může, ale brát vážně se to nemusí.
To je sice pravda, ale jak už tady zaznělo, tohle je test na českém serveru pro české řidiče. A těch, co si budou kupovat auto v UK, nebo v jiné podobně legislativně postižené zemi, je tu minimum. Takže je logické, že se tu auto hodnotí z pozice českého kupce.
V NL a BE jich jezdi spousta prave proto, ze v papirech je psano mene nez 100g CO2. Ceska republika je v tomto ohledu velmi liberalni zeme.Cili nejde o spotrebu, ktera je primarne dana ridicem, ale o rocni dan z drzeni "eco" vozidla.
Navic, se pocita tez vykon motoru. Zaplatit jednorazovou dan €5000 za to, ze ma auto vykon vetsi nez 125 kW si clovek rozmysli.
minule som bol v madarsku ... na jednom vyslape doobedu.... cesta autom tam 60km ... naspat 60km ... motor klasicka 1,6tka 115koni.... zvacsa okresky plus asi 10km usek spoplatnenej rychlostnej cesty na nasom uzemi .... vo vysledku na palubaku svietilo 6,1L ..... a to som si jazdu doslova uzival... ziadne leharos kempingos na spotrebu... vonku bolo sotva 5-6 stupnov... gumy zimace ... v aute 2 ludia... a este doma pred cestou natankovana nadrz do plna .... neviem kolko by som podobnu cestu dal s akymkolvek dizlom v podobnom voze ... ale jazdit za 6 litrov dnes uz bezne atmo benzinove 1,6ky ... alebo teda bezne vozy s vykonom okolo 80-90kw v benzine urcite dokazu ... a to je uz vcelku slusna akceptovatelna spotreba nech clovek jazdi akokolvek vela a dosiahnuta ozaj bez nejakych kompromisov .... za mna teda nevidim dovod robit nejake kompromisy a hokusy pokusy s dizlami a vobec riesit dizle pre par deci alebo aj nejaky ten usetreny liter za kazdu cenu ... ked vsetky tie benziny su dnes uz hodne usporne a pritom pekne zive... tocive... s peknym zvukom a bez smradu
PS: inak ta navratnost ktoru spominas po 123 tisicoch je stale len navratnost... este clovek stale defakto neusetril ani cent... takze za mna ozaj nema zmysel riesit nejake ekovozitka... a vlastne vobec akekolvek dizle ( ktore popravde su inak ovela menej ekologicke ako benziny )... ale firmam ktore nabehaju 50 tisic za pol roka sa zrejme oplatia... tam tento fakt docela chapem... jedine tam
je to hodně problematické řešení. Pochopil bych jej u prémie, ale na Superbu? Ty peníze, které se utopily v téhle marnotratnosti bych mnohem raději viděl v interiéru, který je docela tristní.
A to nehovořím o tom, jaká bude opravitelnost po nehodách, když to 100% nedokážou lícovat ani v prvovýrobě... 8-s
Nejstrašnější je přesah přední kapoty přes blatník a tím ostrý roh vpředu. Navíc to je tak slícované, že je to na každé straně jinak, měřil jsem to u několika aut a žádné nemá stejný přesah kapoty vlevo a vpravo...
Tak mě 17" až tak malý rozměr nepříjde, ano, auta zase porostla, ale když Golf jezdí i v Highline na 15", tak proč by Superb nemohl být na 16"... na zimu proč ne...
Tachometry i počítače všech škodovek kecají, a to vždy tak, že ukazují vyšší rychlost než je skutečná, více ujetých km a nižší spotřebu. Je to obecně známé a divím se, že na www.auto.cz z nich pořád vycházejí. Tachometr se dá otestovat např. na dálnici nebo pomocí externí navigace či kamery. Jde tak určit přesně např. i průměrná rychlost.
V zemich, kde se dan pocita podle vypousteneho CO2 a pojisteni podle objemu motoru, je tahle varianta pro nekoho mozna zajimava. Na klidne dalnicni brazdeni to vubec neni spatne auto, ne kazdy potrebuje po autobahnu svistet 150+ a jeste u toho do kopce zrychlovat. Rozdil ve spotrebe proti ne-greenline-verzi neni tak podstatny jako uspora na danich a pojistce.
Tohle auto neni primarne pro CR.
v minulé verzi jsem se vracel k autu na parkovišti před Tescem v Brně a zděsil jsem se, že mi ho někdo naboural, málem jsem volal policii (auto bylo půjčené). Byl to ale jen přesazený práh přes dveře. V novém to už není, tam to vyřešili tak, že nad přesah ohnuli dveře :-), prostě originální řešení škodaauta. Jinak letiště Praha - letiště Brno a zpět ukazoval počítač 6,2 l/100km. Tachometr kecá - skutečná rychlost 133 - udávaná 144km/hod., navíc má při zpomalování evidentně setrvačnost. Greenline tak akorát na papíře. Těch tlačítek je v autě ale ještě více než na notebooku, samé zelené lístečky aj. Čert se v tom vyznej. Dobře táhne 4, ale 5 a 6 na předjíždění nic moc. Auto je dlouhé, ale hodně úzké. Zezadu vypadá, že KIA (vedle stojící) je širší. Když už škodovku, tak raděj OC.
Hagusy jsou designová hrůza. Jsem rád, že konečně vidím auto bez nich. I ta „malá“ kola mu sluší. Motor je ale omyl. Potřebovalo by to minimálně benzín 1,8 turbo.
Spasa to neni - suhlasim, ale urcite lepsie riesenie pre mestsku premavku ako diesely, navyse v tom teste zobrali snad najvyhonenejsi turbo-benzin aky existuje a aj ten z tych motorov vysiel s prehladom najlepsie, odhliadnuc ze este stale su na trhu atmo motory. Navyse pre benziny je na NOx norma prisnejsia (pre mna nepochopitelne). Nechcem si ani predstavit co lezie z uvedenych dieslov s vylagrovanymi DPF filtrami, ked FIAT500 prekracuje normu v realnej premavke v priemere 10 nasobne. Znizovat CO2 na ukor zvysovania ostatnych skodlivin, je nieco co zo strany EU dlhodobo nedokazem pochopit. Pre mna je to smerovanie, ktore napachalo obrovske skody na zdravi ludi v Europe a zdeformovalo trh v prospech dieselov a malo-objemovych turbo-motorov, ktore dobre eko parametre dosahuju akurat na papieri a nicia pre ludi ovzdusie vo velkych a postupne aj mensich aglomeraciach.
Ne, ani turbobenziny normy nesplnuji ... 1.0 Ecoboost v Mondeu fouka 1,6 nasobek limitu (pri defenzivni jizde).
[odkaz]
Obecne snizi-li se u turbobenzinu emise CO2, zvysi se mnozstvi jemnych prachovych castic. Kdyz se pak snizi mnozstvi techto castic, roste spotreba a tim zase mnozstvi NOx (masivne). Popisovat moderni benziny jako spasu, je uplne spatne.
Tachometr kazdeho auta na svete keca a ukazuje vic, nez je skutecna rychlost. To se netyka jen Skodovek!
A proc?
Kazdy vyrobek ma nejake odchykly, nejake nepresnosti, tachometr take. Vyrobce automobilu se musi "pojistit", ze auto NIKDY neukaze nizsi rychlost, nez je ta skutecna, to by byl prusvih jako hrom. A tak proste ukazuji vic. A vsichni.
Fakt neviem odkial beriete tu informaciu, ze turbo-benziny produkuju rovnake mnozstva PM a NOx ako diesely, este som nevidel turbo-benzin podla aktualnych noriem, ktory by porusoval ci uz papierovo alebo v realnej premavke Euro-6. Vid napr:
[odkaz]
Bol o tom clanok tuna napr.:
[odkaz]
Ale este aj v nom sa konstatuje, ze vsetky merane turbo*benziny splnovali normy Euro 5 aj Euro 6 a problem by mohol - podotykam mohol nastat pri Euro6c. Tak neviem ako niekto moze davat = medzi diesely, ktore aktualne normy prekracuju v realnej prevadzke bezne az 2x a turbo-benziny, ktore vsetky normy aj v realnej prevadzke splnaju.
To jsi slysel spravne, ale to se tykalo porovnani soucasne generace Octavia a predchoziho Superbu, ktere se vyrabely soubezne cca dva roky.
Ted s novym Superbem to uz neplati, ten muze mit vybavy dost a dost :-) Ikdyz samozrejme nesmi mit par veci, ktere ma VW Passat, podrazenost Skodovky v rodine VW musi byt! :-) (jedna se napr. o kvalitni repreo soustavu, head-up display, digitalni budiky pristrojovky, asistent couvani s vlekem, motor 2.0 BiTDI, mam pocit, ze i nejaky dalsi asistent v Superbu chybi atd).
U nás do zavedení zvýhodněných daní na ekologická auta ten smysl hledat nemůžeme. Jakkoliv si myslím, že právě tyto eko verze naftových maloobjemů v reálu nefungují ;-)
No tak se asi shodneme, ze horsi nez CO2 budou NOx, ovsem tech vypousti turbobenziny stejne nebo jeste vic nez turbodiesel. Navic ten turbobenzin zere o 2-3 litry vic nez turbodiesel (realne).
Cili nez se zmeni legislativa, budou podobne green-diesely i nadale vyhodnou volbou (mimo CR).
To jsi slyšel špatně. Superb má lepší výbavu, v první řadě asi o adaptivní tlumiče DCC, dál má třeba elektrický víko kufru s virtuálním pedálem... z hlavy mě nenapadá nic, co by Octavia měla a Superb ne.
Jo, Octavia umí třeba verzi Scout nebo 2.0TSI s manuálem... ale to není výbava.
Ja si myslim, ze nemecky system zas az tak pokriveny neni. At plati vic ten, jehoz kara tech s.acek do vzduchu vypousti vic. Mas karu, co fouka 200g CO2/km? Zaplat 300 EUR za rok na dani. Fouka vic? Zaplat vic. Zrovna tenhle greenline podezirat z toho, ze by toho vypoustel nejak zavratne moc ... no to asi nejde. Otazka spis je, ktere exhalace se berou jako berna mince, ale to je na jine povidani.
Jednotlivec to asi resit nebude, je-li tech aut ve firme 10, uz to znat bude. Pripocti rozdil v pojistce (vollkasko, ne nejake povinne ruceni) a neni co resit.
To jen v CR kdyz auto nema aspon 200 ps, nemuze pomalu ani na parkoviste, protoze je to chipak.
A víš co, já se jim ani nedivím, že v tom maj zmatek. Auta koncernu jsou totiž strašně podobná, dokonce i autožurnalista si může splést Boxstera s Golfem. :-! >:-[]
Dřív jsem měl číslo přímo na paní na importru VW, která to měla pod sebou.
Dnes jdou připomínky k těmto překlepům řešit jen přes infolinku VW, což je samozřejmě zdlouhavější.
Na vw.cz jsou podobně zavádějící překlepy poměrně běžné.
Ale když si otevřeš konfigurátor a dáš si tam jakoukoli motorizaci Golfu v Highlinu tak ti po kliknutí na sériovou výbavu vždycky vypadnou 16"ky.
tato verze je zbytečná v ČR kde si ji koupí možná pár hotelových služeb a tím to zhasne, protože základní dvoulitr je daleko příjemnější svezení se stejnou spotřebou. Nicméně je to pro Škodovku zásadní motorizace pro klíčové trhy jako je UK, kde po těchto motorizacích jedou jak slepice po flusu a prodávají se lépe než cokoliv jiného (a to je také důvod proč podobné modely mají v nabídce všichni velcí hráči ve střední třídě na čele s prémií). Stačí se podívat do recenzí Supa v UK, kde testeři neexistenci sub-100g/km modelu omlátili Škodovce o hlavu.
[odkaz]
No a to si na tak důležitém trhu jako je UK Škodovka prostě nemůže dovolit, protože by rázem přišla třeba o 50% prodejů. Takže proto chcípák s 1.6.
Jj, české stránky VW jsou často jeden velkej bordel. Hned při uvedení GTI CS byla v konfigurátoru základní cena uvedená za 5-dvířko, přitom si v příplatcích našel opci 5-dveří za 29t. Možná "dalších 5 dveří"... >:D Teď už to maj opravený, ale původně to vypadalo ve srovnání s cenou 3-dv. GTI Performance jako že ti ten výkonový a výbavový (vzhledem k "nutným"příplatkům pro GTI-P) rozdíl dávaj v podstatě zadarmo.
To je jen ukázka (ne)kvalit českých materiálů. Ta dojezdovka je už v základu (v ceníku, do kterého jsem koukal já, však žádný rozměr uvedený nebyl, IIRC), takže v Highline být uvedená neměla, tam měly být ty 16", které má 2,0 TDI Comfortline. Že má Highline 16" pak napovídá fakt, že si žádné 16" k němu připlatit nemůžeš, minimálně 17" (to tě však neomezuje v katalogu příslušenství) a příplatek za ně je menší než u Comfortline. Když si pak otevřeš sériovou výbavu řekněme 1,4 TSI Highline v konfigurátoru, tak tam mají něco jako 16" pro 2,0 TDI Comfortline. Což také není zrovna dobře napsané. Prodejce by měl mít k dispozici plnohodnotný ceník, který nezveřejňují na webu (bohužel). Tahle poslední evoluce zjednodušených ceníků stojí za prd. Někdo to pořádně zvoral.
Zimní sada klidně může být na 15". Ona klidně může být na plecháčích.
No mě říkal i Lukáš Vaverka, když jsme probírali konkurenty Megana, že ceník VW je hodně zmatečný a prý to mají nově na starosti nějaké paní a udělaly v tom brajgl, že je nutné se řídit raději konfigurátorem.
Každopádně počkám až přezuje, co tam bude mít, tvrdí ale, že oboje jsou ta kola stejná...ale když on na ta auta moc není, zase stříbrný golf v kombíku, jen jsem ho ukecal na Xenony
Ron: Comfortline je standard na 15" Lyon, 16" Dover pro 2.0 TDI. Když nemáš 2.0 TDI, můžeš si připlatit za 16", ale ne Dover, nýbrž Perth. Ale Highline je standard na 16" Dover. Je pravda, že v tom ceníku je to napsáno zmatečně. To ale na českých stránkách VW ledacos. ;-)
Tak leda by mu na dali na zimu originál 15" a na léto se on pořádně nedíval, když není moc autofil...
No ale pozor, v ceníku to je tak nějak zvláštně napsáno:
Comfort line:
Kola / Pneumatiky
– 15" kola z lehkých slitin "Lyon" 6 J x 15 pneumatiky 195/65 R 15
– 16" kola z lehkých slitin "Dover" 6 1/2 J x 16 pneumatiky 205/55 R 16 (pro 2,0 TDI 110kW)
No a v highline je napsáno, že proti Comfort line má:
Kola / Pneumatiky – Dojezdové rezervní kolo 3,5 J x 18
Takže dle ceníku by tam fakt pánové měly být 15", 16" jen na 2,0 TDI, což on nemá.
mna len mrzi to ze sa sprta za kazdu cenu do niecoho co je fajn a co funguje a pre deci vo vysledku ( aj tak skor len na papieri ako v praxi ) je clovek schopny poslat na trh v praxi nepouzitelne auto .... logika asi mala dovolenku pri navrhu tohto kusku .... a rozum zostava stat pri citani o grinlajne aj na inych weboch ale ok.... asi mas pravdu.... iste sa nejaky ten kupec tohto svojim sposobom exkluzivneho vozu najde... a moze si byt isty ze rozhodne podobny iny grinlajn neuvidi na kazdom rohu ;-)
Nizke to je, sportak to taky neni. Ale jako nalozene se ten podvozek muze chovat jinak. Cena se ve svetle danovych a pojistnych uspor jevi brzo taky jinak. Ta uspora ve spotrebe tam je taky. Ono kdyz to poscitas ... neni to terno, ale kupce si to najde.
Co se prevodu tyce, muj korejec na tom o mnoho lepe neni:-)
je to nizke ... malo dynamicke a tvrde.... a sprevodovane na spotrebu.... dokonala symbioza nepredajnych faktorov... k tomu magaprevisy.... cenovo vo vysledu tiez docela palka... a suma sumarum... takto nejako vyzera rodinne auto s pouzitelnostou supersportu ... len k comu tych vyse 600 litrov vzduchu za chrbtom ... to uz radsej ten supersport...
ekoverzia pritom mohla byt vcelku fajn keby svetlost nechali na povodnej urovni a nesprtalo sa do vsetkeho a za kazdu cenu....
Tak oni v tom testu pisou, ze to ma tvrdsi nastaveni podvozku, takze pokud v tom clovek sedi sam nebo ve dvou, mohlo by to byt ok. Ovsem na rodinny vyjezd to fakt nevidim.
Zase na druhou stranu sportaky sedi taky na brise a nikdo to neresi. Proste je to auto na dalnici a nejlepe ne na ceskou.
ved ono proti klasickemu superbu 88kw zase nie je velmi co namietat ( firmam sa asi oplati ) .... nie kazdy hlada v dizli dynamiku a tusi po extra maximalkach.... ale tato znizena eko varianta je ozaj podla mna len klinec do rakvy celej tej praktickosti aku clovek od superba ocakava .... skoda.... lebo ta svetlost grinlajnu je ozaj nizka .... ak clovek jazdi aj inde ako po holandskych/nizozemskych cestach tak aspon tyh 14centi pride vhod... minimalne 14 centi
Záleží na tom, jaký je rozdíl v pořizovací ceně. Škodovka u Superbu nasadila takovou cenovou politiku, že základní dieselová motorizace stojí stejně jako základní zážehová motorizace. Takže se to asi vyplatí.
Ale třeba u Oktávky nebo Fabie, tam se to nevyplatí prakticky nikdy. Samozřejmě za předpokladu ceníkových cen pro obyčejného smrtelníka.
Dobrý postřeh.
Jedna věc je malá světlá výška. Ale druhou věcí je, že Superb to kombinuje nejen s velkými převisy, ale hlavně s velkým rozvorem. To už bude opravdu hrozit, že to auto prostě někde "sedne na břicho".
...presne to iste som chcel napisat, chranime planetu pred CO2, dieselovymi motormi, ale na ludi zijucich vo vacsich aglomeraciach kasleme, nech sa dobre nadychaju NOx, pevnych castic a dalsieho svinstva...u nas na parkovisku zo 40 aut je 30 dizlov, radost rano ist do prace alebo okno otvorit...to si mozem rovno zapalit...
Japonské automobilky to asi nedělají, protože tu nemají dostatečně velký objem prodejů. Nenabízí tu věci, které mají, natož aby pro EU dělaly něco specifického. Tyhle modely míří na trhy, kde se počítá každý gram CO2 na kilometr. Proto to jsou diesely a spíš slabé na plíce. Označení jsou samozřejmě marketingový nesmysl, který však vychází z boje proti CO2, což spadá pod ochranu životního prostředí.
To jsou také kecy. Hlavně těch 127. Ve skutečnosti, když jede cca 120,5 km/hod tak ukazuje SB kombi diesel rok výroby 2014 na zánovních pneu (najeto 7500 Km) 130!!! (Měřeno kamerou GPS). Na vzdálenost 52,6 km uvedený SB najel 57,3 km.