Jak v čem.... Talisman je krásným vozem, nejelegantnějším ze střední třídy (mainstreamu), troufnu si říct, rozhodně mám jinou zkušenost s interiérem, kde se Superb nechytal, Passat je sice dobrý, ale na jeho palubě to bylo takové.... prostě průměrné i když nenajdeš nic vyloženě špatně... na palubě Talismanu jsem se cítil jak v prémiovém voze (Initiale Paris). Horší to bylo vzadu, kde je auto stísněnější, tam jsem zvědavý na kombik.
Passat ale nabídne dvoulitry, které Talisman zatím nemá, víceprvek, 4x4... a to v autě za milion jsou věci, které je dobré mít. Za mne je v tomto segmentu jasná volba Mondeo, protože nabídne mix velmi dobré jízdy, kvalitního interiéru (až na ten trestuhodný rámeček kolem navigace, já vím) a prostoru (i když taky uvnitř nějak nateklo a není to takové královské, jak tomu bývalo). Kiu u mne zabíjí motor, který prostě a jedonduše je opravdu slabý.
1,6 turbodiesel neni alternativa ale zoufalost. Diky dalsim jiz nesmyslnym EUR normam brzy skoncime u motoru ze sekacek. Auto nizsi stredni tridy bez alespon 2 litru je k popukani.
:-) jj, jasna volba mondeo... proste porovnas tam kde co a pak to vyhaje zcistajasna mondeo. a bacha na prostor v mondeu - schvalne si nekdy sedni ke spolujezdci a podivej, kde mas kolena - nekdo tam zapomnel udelat prostor pro nohy :-))).
Já tu vidím dost podhodnocení interiéru, ale timto měřítke by takový Superb musel propadnout, protože jeslti je Talisman průměrný, tak Superb je těžce podprůměrný vyjma sedaček LaK, ale i ty masážní v Talismanu jsou super. Asi nejsem tak dobrý olizovač plastů a to se fakt snažim >:D (jo možná to bude tim, že Talisman má i na palubce kůži a ne měkčený plast, jak je tady zavedena norma! ) >:-[]
Pořad se motaš kolem interieru ktery je jedna z mnoha časti vlastnosti auta a třeba u mě až druhořada. A interier neni jen o materialech , navic nemyslim si , že by se Superb měl zač stydět , rozhodně to neni interierově žadny Lowend.
Protože právě zde dostal Talisman v testu nafrak, přičemž je to jeho silěnější stránka i proti evropské konkurenci. Viděl bych větší problém v jízdě s torzkou :-! Ale zjevně to už Frantíci vychytali.
A to narážím na další nedostatek testu, proč tohle sakra autoři neudělaj? Vždyť jen v Praze je desítky ulic, které jsou horší, než jakýkoliv tankodrom. Zrovna v jedné dnes parkuju a tu bys s Jagem nedal >:-[]
No to mi povídej >:D Tam odsud jsem dnes přijel ( je tam snad jediná dobrá příjezdovka a ta se ted přes zimu rozpadla :D) Ale tohle je ještě větší level, zkus to - Hradešínská - Vinohrady >:D
P.s. Kdy si byl v Milovicích, měl si dát vědět, já tam občas... přespávám >:-[]
Jsi si jistý, že je to kůže? I v takové S-Klasse najdeš na palubní desce umělou kůži. Tedy jinak zpracovaný plast (i když některé umělé kůže můžou být na přírodním vláknu). Nedělá se to jen kvůli nákladům, dobrá umělá kůže je odolnější a méně náročná na údržbu. A není to zrovna místo, kterého by se člověk běžně dotýkal.
Ano, neni to kůže jako taková, ta už skoro v autech není, ale jde spíše o konstatování faktu, že zde je pranýřován Talisman hlavně za interiér, přitom takové detaily autorům zjevně unikají a moc konkurentů toto nenabídne, hlavně ne srovnávaná Optima :-)
Samozřejmě, že kůže v autech je. Některá "kožená" čalounění jsou celá umělá, jiná jsou celá přírodní, hodně často máš mix. U mixů je takové to minimum, že jsou z pravé kůže středové díly sedáků a opěráků. Samozřejmě ty větší podíly pravé kůže a lepší kůže najdeš hlavně u prémie a výš, protože jsou to drahá čalounění - bavíme se klidně o dvou set tisícovém příplatku i na úrovni A8/ S-Klasse, pokud chceš něco echt a pořád to nebude Bentley.
Až takhle jsem to nezkoumal, chtěl jsem poukázat spíš na to, že Renault si s interiérem dost vyhrál a evokuje to až prémiový pocit (mnou zkoušený Talisman měl bílo černý interiér, opravdu povedený).
Už jsem to tu někdy psal...jeden z největších výrobců kůží pro premium automotive tvrdí, že i u nejprestižnějších modelů používá max 90% přírodní kůže. V Evropě je pak jen jediná vyjímka, která používá full grain...a Renda to není ;-)
A zrovna palubní deska je místo, kde to dává smysl. Pálí na to slunce, byť přes sklo s nějakým filtrem, a skoro na to nesaháš. To samé zadní strana sedadel, pokud je čalouněná - akorát se to okopává a také na to skoro nikdo nesáhne. Na bočnicích se to dělá kvůli odolnosti proti otěru - kdo si připlatí za kůži i tam, se pak nemusí stačit divit (tím spíš, když někoho napadne ty bočnice perforovat).
Já bych se po projížďce s talismanem ohledně interieru s autorem shodnul, nechápu, kdo by kde mohl psát o premiovém dojmu apod., talisman je uvnitř naprostý mainstream standard s pár výhradami zmíněnými v článku, já bych ještě přidal velmi lacině působící provedení digi budíků, to bych bral tak v cliu.
Tak práve tento dojem prémiovosti som z verzie Initiale Paris mal ja. Je to jednoznačne (v danej verzii) na špici mainstreamu, o level vyššie, ako taký Superb alebo Mondeo. Krátko som sadol aj do verzie Zen a hoci tam už o prémii by som nehovoril, stále to bol nadpriemer v rámci mainstreamu, za mňa z hľadiska vizuálneho, hmatového i čuchového bez výhrad.
Mně se tam celkem líbilo... je to trošku pozlátko, ale hezké pozlátko. Je fakt, že třeba ta schránka na středovém tunelu vpředu měla vevnitř poměrně ostrou hranu... ale lišty a materiály a světýlka byly hezký, sedačky taky.
:-) Nebude to kůže, bez tučnýho příplatku ji běžně na palubku dává málokdo. U M-B však vypadá slušně i umělá, u Jagu dtto. Naopak bez "kůže" to zavání až nedůstojně.
Neviem, ja som obyčajný chlapec z dediny, ale vizuálne i hapticky som nemal najmenšie výhrady, dojem z koženého interiéru Initiale bol vskutku prémiový. Bodaj by aj nie, pri katalógovej cene 37390 eur (verzia 1,6dCi 160k, čo som skúšal).
Jsme na tom stejně, ještě teď mi čouhá sláma z bot. Ani na omak jsem nedokázal rozlišit rozdíly v potahu mezi luxusní kůží s příměsí umeliny a full grain. Je to alchymie a díky tomu, že máte v Košicích šikovné švadleny, stojí fabrika právě tam :-)
Tak chlapče z dědiny. Až pojedeš okolo bazaru a bude tam stát za pár korun (€) Lancia Thesis, zastav a běž se podívat na ty sedačky od Poltrona Frau. Ať si nakalibruješ výraz prémiový. :-!
Asi to dnes nikdo nerozlišuje (mimo oděvní průmysl a výrobce koženého zboží), ale Nappa by měla být imitace Napy (je pojmenovaná po Napě v Kalifornii, Nappa je pak jak ty asijské hříčky se zavedenými značkami).
Máš pravdu, ale tady ti ji uznám jenom já. S podnikatelským bonusem a slevou od dealera jsem kupoval Passatta biturbo TDI 240PS 4motion 7G DSG v Highline v náloži (s kamerama okolo, ACC, FullLED bla bla) atd za 800 bez daně. Tyhle dvě sra..ky jsou za ty prachy co maj stát akorát k smíchu. Ale tady nejsi na webu, kde by lidi rozuměli autům. Sám vidíš palce. Mimo mísu. Melou o obrázkách z netu. A palcujou. Tvůj příspěvek je podle mojí logiky (čím víc palců dolů, tím kvalitnější) dost trefnej. :-!
Toto se většinou netýká těch, co nějak reagují. Spousta lidí je taky OK. Ale tupá masa jede.
Tak ses konečně projevil >:D Čekal jsem kdy to přijde.... vítej jezdče Passatu, nedostižného snu nás, tupé masy, co si k němu jen závistivě čichnem přes monitor >:D Jsi králem silnic, právem a v hospodě lev salonů, jen zachrastíš klíčkem s logem třech V.... Už to s tebou cloumalo dlouho, ta snaha všem ukázat, že jezdí lowcostem, protože jen VW je to pravé prémiové (viz tvé přihlouplé přirovnávání mainstreamu včera a předevčírem v diskuzích).
Teď si nám to všem natřel hele, když se nám nelíbí VW jsme blbci.... :-) Mimochodem, je mi tě líto, když to všechno tak dobře znáš a my v těch autech neseděli, že si to taky nezkusil a třeba do toho Talismanu se neposadil, možná bys to pochopil, že má své nepopiratelné kvality v určitých oblastech, které jiní preferují ( já vím, mají jiný názor, tak jsou špatní)... byť nemá kvality ve všech ohledech.
P.s. palce nemají žádný význam, když to jde očůrat a navíc si z nich už snad nikdo nic nedělá.. mimo tebe >:D
P.P.S po asi 6ti autech v rodině od koncernu bych si radši koupil toho Renaulta co se spolehlivosti týče :-! Ale to je stejně marný říkat vid?
Ten, kdo se tu ztrapňuje jsi ty, píšeš jak je ostatníí sr***, lowcost a že tu nikdo autum nerozumí, jenom ty..... takže se hoď do klidu a měj trochu pokory k jiným názorům a snad jsi dost chytrý na to, že poznáš plácaly a provokatéry, jako jsou ti dva první nahoře... No a čím tedy jezdíš, protože včera jsi mi na to radši neodpověděl, když my ostatní jsme neznalci co jezdí ve srač....
Ztrapňuješ se jen ty. Srovnáváš ceníkovou cenu těchto dvou s tvojí cenou "podnikatelský bonus+sleva od dealera". Ceníková, tedy porovnatelná cena tvého Passatu, je o pár set tisíc výš.
Talisman je fesak to sa musi nechat po dlhej dobe fesny velky renault :yes:
Zaujimavy test, cakal som vyber konkurenta ako taky dobry rozbeh, ale vida Optima celkom zapotila Talisman. Prekvapilo lepsie spracovanie o 2 body to je fakt dost hlavne ked renault je +- drahsi v zaklade, ale i v ramci triedy dost rozdiel. Jazdne vlastnosti som celkom ocakaval u Kii lepsie kvoli zadnej naprave, nemusi to byt pravidlo, no toto su uz dost velke auta.
4 controll ma neprekvapuje, uz v Lagune coupe bol nevyspytatelny pokial vsetko islo v norme tak bol super, jakmile sa auto utrhlo bol to chaos neslo to zrovnat 4 controll jednoducho nevedel co robit... ach jo poctiva mechanika, radsej 2 lichobezniky v zadu a bude to komfortnejsie, istejsie a tichsie... fakt nevidim dovod na 4controll a torzku... vlastne vidim, bez 4 controllu za 50t kc renault vyrazne usetril na zadnej naprave.
Tiez neprekvapi, ze 1,6dci biT siaha na taky slusny 2liter nic viac nic menej, vychovana prevodovka potesi...
Také jsem čekal, že se objeví v duelu, ale myslel sem, že ho deklasují Superbem nebo Passatem. To o tom 4controlu slyším prvně, vždy byla jen chvála. Není to také tím, že s takovým autem jedeš úmyslně na hraně, protože víš, že si to můžeš dovolit? Při standartní situaci 4control pomáhá.... no a nebo musíš jezdit nad 60 >:D
Jinak by mne zajímalo, jestli ještě pořád tak odskakují zadky na nerovnostech, jako u Lagun? Tam jsem pocítil torzku nejvíce.
4 controll funguje ale v extreme je to len dalsia nevyspytatelna premenna, vyssie rychlosti a smyk, hodiny a celkovo extrem sa deje moc rychlo natacanie nevie co robit pochopitelne takze v takomto stave to je nevyhoda... uprimne ani laguna GT nebola moc auto o jazdeni na limitoch tak budiz ale mozno nejaka krizova situacia obcas mohla utrpiet...
tiez by ma zaujimalo ci uskakuje zadok, na lagune poslednej generacie 2.0 DCi tusim 120kw ten podvozok mizerne fungoval aj v predu, razy sa prenasali z oboch naprav, myslim ze talisman s uskakovanim nebude mat vyrazny problem, i ked nezavislej naprave sa to nebude rovnat ta bude v tomto smere odolnejsia hlavne vo velkom komfortnejsie ladenom aute, na nejakom megy RS to vedia utiahnut tuhym setupom a silentblokmi
Já tohle zažil na Laguně II, kdy na zimákách 16" jakž takž, ale v létě na 17" 225/45 to už bylo hodně znát, taky nic nevydržely ty silentbloky >:D Ale tím, že auto bylo těžké, tak sedělo solidně, nicméně, když jsem z Laguny přesedl do Mondea, tak sem pochopil, že Laguna byl fakt spíš koráb >:D Pamatuji si, jak jsme se strýcem závodili s Ibizou 1.4 vs Laguna a ta Ibiza si mne v zatáčkách povodila, na rovince jsem měl díky motoru jasně na vrch, ale i tak >:D
Posledna laguna bola pre mna šok, tak odfalknute auto som necakal, hlavne podvozok a vypracovanie, tesne po 150k a podvozok pustajuci na 17kach nechutne razy a tvrde otrasy k comu se***val hrkajuci a praskajuci interier...fakt neprijemne a ponizujuce pre automobil samotny, u mna je tento stav jasna deklasacia u hocakeho auta tak isto jazdila prva mastodontna ix35 hyundai mala sice automat a V6 crdi ale ten jazdny prejav ubohy.... laguna urcite na dobrych gumach sedela v priemere OK, bohuzial to staci tak na bezpecnu prevadzku, ale auto nie je len o tom ze jazdi, ale skor ako...