Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
BOLESotex
[odkaz]
Jednoznačně benzin. Jinak co se týká úspory nákladů, než nafťák je lepší koupit benziňák.
Jednoznačně benzin. Jinak co se týká úspory nákladů, než nafťák je lepší koupit benziňák.
Už vidím tu utopii, jak to zakazují. Třeba jako že osobní auta pouze na benzín a od pick-up nahoru může mít naftu? Nebo vozidla do 3,5 tuny jen benzín? Třeba tam pofrčí jak u nás přepážka a přepis vozidla do kategorie N, abych si ho mohl koupit s naftou..
Něco takového měli donedávna v Řecku. Běžná fyzická osoba si nemohla registrovat osobní auto s dieselovým motorem. To mohli jen taxikáři apod. Ale nedodržování daňových zákonů a uplácení úředníků je řecký národní sport, takže to asi moc nefungovalo a před pár lety to zrušili.
Britové na to jdou jednodušeji, nic nezakáží, prostě "jen" zvýší silniční daň na auta s dieselovým motorem. Přitom před pár lety zaváděli opačnou politiku, kdy diesely dostávaly úlevy z daně nebo z mýta, díky čemž se podíl dieselů na trhu razantně zvýšil. Takže nejdřív plnou parou vzad, pak plnou parou vpřed a za pár let budou na stejném místě, kde před 20 lety začínali ...
Britové na to jdou jednodušeji, nic nezakáží, prostě "jen" zvýší silniční daň na auta s dieselovým motorem. Přitom před pár lety zaváděli opačnou politiku, kdy diesely dostávaly úlevy z daně nebo z mýta, díky čemž se podíl dieselů na trhu razantně zvýšil. Takže nejdřív plnou parou vzad, pak plnou parou vpřed a za pár let budou na stejném místě, kde před 20 lety začínali ...
Přesně tak. Nejlepší je, že to dělali ve jménu ochrany životního prostředí/ zlepšení ovzduší. >:D
Při koupi naftu vhodný pro bagry, traktory, kombajny, valníky a další stroje potřebné v zemědělství a lesnictví. Prodeje nových originálních užitkových automobilů na CNG ...vozidla do 3,5 tuny jen zážehový motor s CNG.
Autobusy na CNG vypouštějí asi o 25 nebo 30 procent menší podíl emisí CO2 než dieselové autobusy.
Autobusy na CNG vypouštějí asi o 25 nebo 30 procent menší podíl emisí CO2 než dieselové autobusy.
Určitě není možné zakázat diesely plošně. Stačí zavést ve městech nízkoemisní zóny (bez výjimek pro rezidenty) a nastavit správně spotřební daně z PHM. Diesely by byly postupně eliminovány a dožily by na venkově v podobě ovorávaček brambor....
Cuba66
Je to relativní, ve firmě jsme měli Opel Combo s 1,3 dieselem. Když se prodával, měl najeto 326.000 a filtr fungoval. Nechápeme jak je to možný, ale fungoval. Možná je to tím, že s tím jezdil obchoďák dlouhé trasy a filtr se regeneroval správně bez přerušování atd. Jo a funguje dodnes, i když už má o cca 35 tisíc víc najeto.
P.S.: Sám jsem rád, že to v autě nemám (r.v.2007, 2.0 diesel, EUR4), ale příště už si koupím benzín, diesel už nechci..táhne to, to jo, ale prostě je to furt hlučný a na opravdu tichý diesel nemám dost peněz..
P.S.: Sám jsem rád, že to v autě nemám (r.v.2007, 2.0 diesel, EUR4), ale příště už si koupím benzín, diesel už nechci..táhne to, to jo, ale prostě je to furt hlučný a na opravdu tichý diesel nemám dost peněz..
Aoyagi
Mají rakovinomety s DPF nějakou kontrolku oznamující, že probíhá regenerace, nebo to člověk musí vyčíst z projevů vozu?
Bohužel jen z projevů vozu.
Zajímavé. Skoro bych za tím viděl snahu výrobců na tom vydělat.
To ne. Je za tím snaha výrobců aut prezentovat auto jako výrobek, do kterého uživatel/spotřebitel sedne a jede a o nic se nemusí zajímat.
Samozřejmě, že by to šlo udělat jako u některých nákladních aut, kde je ukazatel zaplnění filtru a řidič může sám zapnout jeho regeneraci v optimální okamžik, když ví, že pojede 50 km po dálnici.
Samozřejmě, že by to šlo udělat jako u některých nákladních aut, kde je ukazatel zaplnění filtru a řidič může sám zapnout jeho regeneraci v optimální okamžik, když ví, že pojede 50 km po dálnici.
No v manuálu Škody se píše, že pokud se rozsvítí kontrolka (ťupkovaný žlutý obdélník), má se zařadit 4 nebo 5 a jet alespoň 15min do zhasnutí, dokud se nevypálí. To mi přijde jako vtipný a třeba v koloně nedodržitelný postup. Pak mi asi auto shoří >:D .
Ale kontrolka tam je a nevím jak to mají ostatní.
Ale kontrolka tam je a nevím jak to mají ostatní.
Tak s tim autem jed aspon jednou za tyden na dalnici, kam diesel patri a mas po problemu.
Nepojedu, protože mám benzínový auta.
>:D
Jen jsem chtěl ukázat, jak stupidní řešení regenerace píše výrobce uživatelům v manuálu.
>:D
Jen jsem chtěl ukázat, jak stupidní řešení regenerace píše výrobce uživatelům v manuálu.
Nie je stupídne, len ty ho asi zle chápeš. Vykonať tie pokyny totiž nie je nevyhnutné hneď. Takže keď si práve v kolóne, tak to neurobíš, ale urobíš to neskôr, keď sa z tej kolóny dostaneš. Alebo na druhý deň. Alebo na tretí, ... :-)
Miera zanesenia zavisi od poctu prejdenych km a podmienok. Ked nabehnem do 30km kolony v zime, co budem robit ?
Mrznem a volam odathovku ? Uz sa mi stalo, ze som stal na dialnici 5 hodin. Nie je to bezne, ale 1-2 hod uz ano.
Mrznem a volam odathovku ? Uz sa mi stalo, ze som stal na dialnici 5 hodin. Nie je to bezne, ale 1-2 hod uz ano.
Kua to som ani nevedel, že je ten diesel taký hrozný. Idú z toho sadze, robí mi to rakovinu a ešte sa s tým ani nedá jazdiť, lebo jak postojíš v kolóne, tak je filter v rici...
Filtre sa vypaľujú s dostatočným predstihom, pred úplným zanesením, takže pár dní môžeš kľudne stráviť v kolóne :-) Ako tu píšu, už pri 55% zanesení, takže tam je veľká rezerva.
Kedze miera zanesenia nie je nikde indikovana, co ak pripadne prave vypalovaci cyklus na moment v kolone ? A kedze s pribudajucimi km sa DPF zhorsuje a zkracuje cyklus, moze sa motor rychlo dostat do nudzaku a pomoze uz len servisny zasah. Ako pise _MT_
Pokud si dobře pamatuji, rozsvítí se nejpozději při 55 % zaplnění (a ne dříve než při 45 %) a při 75 % dojde k omezení výkonu. V tu chvíli (> 75 %) lze pořád regeneraci provést, ale už jí nedosáhneš jízdou, je třeba ji vyvolat přes diagnostiku. Pokud bys dál pokračoval v jízdě, tak časem bude filtr tak zacpaný (myslím kolem 95 %), že regenerace nebude možná a budou ho muset vyměnit/ vyčistit.
Není tedy nutné okamžitě regenerovat (máš nějaký čas), ale neměl bys to odkládat.
Není tedy nutné okamžitě regenerovat (máš nějaký čas), ale neměl bys to odkládat.
I uplny tupec to pozna na okamzite spotrebe, zejmena pokud da nohu z plynu a okamzita spotreba neni 0.0, pri zarazenem neutralu za jizdy bez plynu podle faze spotreba 0.6 - 1,1 (jinak 0,3). Cili se to da velice dobre kontrolovat a podle toho treba na dalnici zastavit o jednu pumpu dalale uz s hotovou regeneraci.
homat1
no nevím, při spálení kila nafty vznikne cca kilo vody, co se s tou vodou asi stane, když je ještě výfukové potrubí studené? Bazénky vody ve filtrech umístěných pod vozidlem nejsou žádná vyjímka. Strašení, že voda třeba karbidu křemíku vadí je zcela mimo. Tím, ale samožřejmě neschvaluji domácí mytí filtrů wapkou, to má zcela jiné rizika poškození filtrů, nemluvě o tom kam to pak všechno teče.
praděda7
Jo, kdyby Brusel bojoval proti uprchlíkům tak jak bojuje s motoristy.....to by bylo dobře... :-!
beibej
na začátku článku jsem ubezpečován, že nabízení čištění filtru je skoro podvod. Ale dále v článku se najde jedna odborná firma co to umí a to tak, že výborně! Tak jak je to?
Tá jedna firma platí celú túto sériu článkov o filtroch :-)
je to zvláštní ty fotky jsou z workshopu, který dělalo PSA pro novináře, namísto docela zajímavých informací o technologii PSA FAP, která třeba neregeneruje na základě diferenciálního tlaku, ale výpočtu zanesení s ohledem na jízdní styl řidiče a predikcí jízdních podmínek, což prakticky zamezuje ředění oleje palivem a zbytečné nebo nedokončené regenerace, tady máme kompletně přepsané, dle mého názoru ne úplně správné, komerční sdělení firmy IHR, ale takový už je život.
×
Sdílení komentáře
×
U filtrů pevných částic je to samozřejmě omezeno tím, že saze je pevná částice, na níž se katalyticky působí mnohem hůř než na plyn.