Jeden je na trhu teprve pár dní, druhý netrpělivě čeká na první facelift. Dokáže Volkswagen Golf odolat útoku zbrusu nového Renaultu Mégane? Do srovnání jsme přizvali exempláře s vrcholnými přeplňovanými dvanáctistovkami.
Zde je jasný vítěz Megane snad ve všem co mě napadne :yes::yes::yes: Kdo chce víc místa vzadu vezme Grandtour to je jasný,HBje vzdu postačující a kombík nejlepší volba segmentu,bravo Renault Megane :yes::yes:;-),kdo v něm seděl v Ženevě pochopí... :yes:
A nebo si můžu sešlehat záda devítiocasou kočkou namočenou v citrové šťávě, kleknout si do drceného skla a vysypat si na hlavu pytel polské soli. Vyjde to mnohem levněji a utrpení bude srovnatelné.
Jak mi jednou řekl jeden slovák při společné cestě VW Passat 2.0 TDI DSG:
8:30 Kamarád tyto volkswageny su najspolahlivejsie auta na svetě.
8:42 Tieto tažké veci daj na zadne sedadla ... odišli tlmiče
8:54 Nie ta klimatizacia něfunguje
8:57 Keď odýde turbo a strati to ťah, musím to takto vypnůť a naštartovať a pak už to ide
9:42 Nieviem prečo ta kontrolka porád svieti
9:52 Tie zvuky z motora su vraj normalne
10:11 Spotreba pat litrov kamarad ...
10:50 A zme v * ... Nemas čislo na odťah ?
No já myslím, že majitelé volkswagenu často problémy hlavně ignorují.
Nefunguje jim tohle a tamto mlátí, z výfuku jde černý kouř ale oni se chlubí jak do auta nedali za poslední 2 roky ani korunu.
Potom máš někoho jako mého souseda, který do ultrahyper spolehlivé oktávky TOUR 1.9 tdi PD za 150 000Kč po prvním majiteli s 200tkm naházel asi 50 000 za 4 měsíce co ji má, protože se opravdu snaží opravit vše.
Problém je v tom, že i když Grandtour bude mít o 43 mm delší rozvor, tak to bude pořád podprůměr a Golf bude mít pořád zhruba 3 cm pro kolena navíc.
Kde jsou ty doby, kdy Mégane hatchback první generace v pohodě odvezl pět lidí, zatímco v Golfu čtvrté generace se čtyři lidé tísnili ...
Ahoj, mám 180cm a v novém Megane se mi za sebou sedělo snad nejlépe ze všech HB. Nevim jaké to je mít 190cm, ale pro průměrnou postavu naprostý luxus. Luxusní je pocit vůbec v celé kabině, auto působí o třídu výše. Řazení není konečně tak gumové..
Mě za mými 170cm zbylo vzadu před koleny cca 5-7cm.Jak si za sebe dokázal sednou Honza Mička nechápu. Nástupní otvor mi ale i přes zdejší kritiku přijde naprosto v pořádku.
Nohy mám spíš natažené. OT: u Talismanu se mi stalo, co ještě nikdy- v nízké poloze el. sedadla jsem ani v krajní poloze nedosáhl na pedály. Vím, že nejsem obr, 170cm- snad nejsem ani liliput?! Jediná poloha abych dosáhl byla s max. zvednutou sedačkou, kdy jsem seděl jak v autobuse s hlavou těsně pod stropem. Naštěstí u manuálních sedadel posez naopak perfektní. Motor 1,6Dci 118kw vidím jako pro Megana perfektní, pro Talisman pro mě dostačující, ale pro porovnání Mondeo se starým 2,0TDCi 103kw by si s ním vytřelo zadek. Dynamika mi přišla (zcela subjektivně) na úrovni 1,8TDCi 92kw. Jel jsem sice s automatem, ale pokud vím, tak dvouspojka víkon tak "neužírá".
V tom připadě bych to odhadoval na prakticky stejny prostor pro nohy na zadnich sedadlech jako u předchudce. Co nechapu , tedy pokud to zde dobře odměřili , je šiřka v zadni časti. Protože 1400mm je opravdu hodně malo. Jenže na Auto.cz těch chyb v naměřenych hodnotach je opravdu mraky. Stači kouknout na šiřku interieru u Toleda u testu ktery je teď na hlavni strance.
Ja diesly prakticky neznam , ale němci už nějake porovnani v nižši středni maji a tam se 1.6 na 2.0 dynamicky nechytaji.
Naopak jasně poražený - jednak se zde kombiky neporovnávají. V případě Megane dostanete za podobnou cenu, v příapadě jizdy dospělých osob pouze dvě (v rámci třídy) použitelná sedadla - tedy užitkově jen půl auta :D. Navíc Renault je obecně méně spolehlivější než Golf a dále zůstatková cena u Golfu při prodeji bude vyšší - Megane nebrat.
Definuj dospelé osoby. Pán Mička je predsa len exemplár trochu nadštandardnej veľkosti. Ak sa za seba neposadí ani osoba s výškou 175-180 cm, tak uznávam tento nedostatok.
brať kvôli miestu vzadu kombík je blbosť, ktorá tu dostáva priestor dosť často. Bavíme sa o hečbekoch, čo sem miešaš kombík. Ja kombík nechcem, bodka. Pre mňa je ovšem aj v hečmegane vzadu dosť miesta.
Kupovat si auto bez kufru, když budu jezdit ve čtyřech lidech, proto přece chci místo vzadu, je taky blbost. HB má na trhu místo pro maldé áry bez dětí a pro důchodce jinak pro rodiny s 1-2 dětmi jsou tu kombíky a se 2-3 dětma MPV.
Vidíš a to je ta individuální přístup, protože v Mazdě 3 je vzadu stejně málo místa jako v Meganu. Jenže Renault nabízí svým zákazníkům možnost si připlatit (a pro Renault to znamená i možnost vydělat) za kombi, event. Scénica, Grand Scénia nebo Espace.
Každopádně svým způsobem s tebou souhlasím, protože byly doby kdy jsme na 10 dní bez stravy dojeli do Itálie s Favoritem na LPG (obrovská nádrž v kufru) ve 4 členech rodiny a dneska kolega má problém se vlézt do Chorvatska s obrovským Orlandem s obrovskou "rakví" na střeše....
No a pokud vím, mazdu 3 doma nemáš jako jediné auto ;-)
Však píšu, že mám i kombíka většího než Mazda :-) . Já u Meganu zadní prostor nekritizuji, pro mě by to problém nebyl. Nejsem trenér basketbalistů, a pokud bych byl, koupím Superb.
No to možná taky, ale těch jeho 216 cm a cca 148 kg by nejspíš i pro Sup bylo nezkousnutelných. ;-)
Že bych měl v Superbu nad hlavou 30cm rezervy, to zrovna ne. >:-[]
no podstana je pri sedeni vyska od pasa hore.... ak aj je clovek vyssi o 30cm od ineho tak pri sedeni to o 30cm urcite nebude.... ale mozno tak maximalne o 10cm ;-) ... zvacsa najvacsi rozdiel robia prave tie nohy
vacsi problem u vyssich ludi v aute vidim skor s pozdlznym priestorom v kabine ... spomen si na hightowera z policajnej akademie ;-) jak musel vyhodit predne sedacky aby sa vosiel vobec za volant >:D
ja som len reagoval na príspevok, že nedostatok miesta na zadných sa má riešiť cez kombík a to mi nepríde úplne prvá voľba, keď chcem heč, skôr pozriem inú značku heču. Nič proti kombíkom, sú praktické a chápem každého, čo má kombi, ale ja chcem heč aj keď mám 1 ks svišťa. Všetko má svoje pre a proti a ja vidím viac pre u heča (kompaktné šikovné rozmery, ľahké parkovanie, cúvanie, manévrovanie, optimálne jazdné vlastnosti, lepší vizuál, často aj nižšia cena). Keď chcem prepraviť skriňu, sklopím sedadlá. Pojazdili sme celú eu a v pohode aj na stanovačky. Áno, niekto chce nahádzať svište dozadu a detskú izbu do kufra, nič proti tomu, nech sa páči, kombi. Možno mi druhý svišť optiku zmení.
Okamžitou spotřebu zjevně odečítají z palubního počítače. Jenže ten může být dost nepřesný. Žena má Yarise (3. generace, 2013) a palubák je velmi přesný - po dotankování plná-plná ukazuje naprosto totožnou hodnotu. Ale můj Focus a teď S-Max jsou na tom bídně. Focus (3. generace) ukazoval o 0,5-0,7 l méně, takže byl velmi optimistický. Stejně tak S-Max ukazuje zhruba o půl litru nižší průměrnou spotřebu. Podle servisu je to v pořádku, protože palubák má toleranci. Jenže víc jak půl litru při spotřebě 8 l/100 km už není chyba měření, to je prostě šlendrián - anebo záměr, aby to vypadalo, že auto jezdí úsporněji. Obě auta s motorem 1.6 Ecoboost (110 a 118 kW).
Zas tolik bych to nedramatizoval. S mondeem 1.6 EB jezdím kratší trasy do práce cca 20 km v reálu za 7 - 7,5 l, a to jezdím celkem svižně. Delší trasy v plné náloži 4 lidí a kufr po strop za 6,7 - 6,9 l. Opět žádná ecorun. Palubák to skutečně podměřuje, mně přesně o 0,5 l.
0,5 l je pohoda, koncern je mnohem víc ulhaný ;-) osobní zkušenost mám jen s oktáfkou II. BC ukazoval 4,8 l. Realita při tankování po hrdlo 6,2 l. Co mi bylo řečeno od jiných majitelů, tak je to vesměs podobné. Proběhlo to s podobným výsledkem na různých motoristických webech a jejich diskuzích. Osobně si nedělám iluze ani u jiných značek, přestože mám ještě jednu zkušenost (myslím dlouhodobou) s Toyotou Avensis, kde mi to ukazuje rozdíl 2-3 dcl. Párkrát se mi stalo, že dokonce ukazoval BC víc, než byla reálná spotřeba. Proto věřím jenom tomu, že vždy tankuji po hrdlo a pak vypočítávám spotřebu.
Mám rád autosalon na primě, ale vždy se směju jak tvrdí, že spotřeba je to co ukáže BC. Přitom v jejich případě by to mělo být vždy o odečítání podle plné nádrže. Pak už bych jen zohlednil, zda se jedná o zimní, jarní, letní, podzimní provoz.