Významný pozitivní dopad na dopravní situaci na Moravě a na místní ekonomiku bude mít nový úsek dálnice D1, který slavnostně ŘSD otevírá 25. listopadu 2008.
No myslím, že by se měly stát šestiproudé dálnice pro futuro naprostým standartem a ve vytížených úsecích osmiproudé. Lidé za 20 a 30 let to jenom ocení a nebudou muset tento problém řešit při mnohonásobně vyšších nákladech...D1 by potřebovala kromě alternativní trasy také konfiguraci 4+4 pruhy a hned by bylo bezpečněji...
Super a zaplati to kdo a misto se na ty kravy najde kde? D1 je prakticky nerozsiritelna, leda by se vyorala a postavila znova a jinde, v tech mistech kde projizdi se da rozsirit jenom nekde (tech mist neni tolik). Naklady by dosahly vyse tak 3-4 jinde postavenych dalnic. Opravdu by to bylo vyhodne?
Krom toho Cesi neumi jezdit ve vice jak dvou pruhych dalnicich, takze by sice 4pruhova byla ale krajni by byly prazdne.
Jak neumí? Nechtějí, a technickým stavem např. dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi to určitě způsobeno není. V pravém pruhu jsou buďto náklaďáky, nebo volno... Běžný jev např. ráno o víkendech je vpravo naprosto bezdůvodně volno, uprostřed 110 a vlevo 180... Bohužel... :no:
Ono taky kdo by jezdil uplne v pravo po tech vyjetejch kolejich od te laviny pretizenych kamionu? ;-\ Pokud chteji, aby jim nekdo jezdil uplne v pravo, tak maji stavet dalnice s betonovym povrchem nebo treba kombinovanym (treba pravy jizdni pruh z betonu a zbytek asfalt), pokud to jde, ale ne asfalt uplne vsude, protoze pokud nevyzenou ty kamiony ze silnic, tak za par let budou i na nove dalnici v pravem jizdnim pruhu opet koleje po kterych se proste neda slusne s osobakem jet... :no:
Lidem se prostě do pravého nechce. Mimo špičky, kdy jsou obsazené všechny tři pruhy tříproudá dálnice kvůli těmto "řidičům" skoro nemá smysl. Levé dva pruhy nacpané a v pravém nikde nikdo. Člověk se potom často ani nediví někomu, kdo má sto chutí podjíždět. Přitom podjíždění samo o sobě je až důsledek toho, že se nejezdí co nejvíc vpravo.
Třeba by pomohla vysvětlující kampaň pro "vymahače stotřicítky" v levém pruhu...
Kdo ale půjde se složenkou platit pokutu je asi jasný.
Přitom kdyby se jezdilo vpravo, podjíždění by vůbec nebylo možné. V televizní pětiminutovce BESIP se člověk doví o kdečem, ale o věci, která investice do tříproudých dálnic splachuje do záchodu ani slovo...přitom by stačilo tak málo.
Uz je ozkouseno i s PCR, ja dodrzuji rychlost, vykyvy rzchlosti v levem pruhu me nezplnomocnuji snizit svou rychlost take. Panove byli velmi rozumni, sami maji ten samy problem. Navic je potreba nekterym ridicum ukopat zpetna zrcatka, nepouzivaji je, takze pouze zvysuji aero odpor, spotreba a tim padem i ostre sledovane emise.
Nerad bych se mylil, ale navic se mi zda, ze PCR se na dalnicich specialne chova velmi korektne a resi plynulost provozu i kontrolu rychlosti zpusobem, proti kteremu nelze mit namitek. Zasadne je vidim v pravem pruhu jedouci rychlosti okolo 120km/h...zadne zbytecne zastavovani, zadne udrzovani 130-ky v levem pruhu. Musim to zatukat, ale dalnicni policisty beru jako upgrade tech ostatnich. ;-)
Tak kolem Brna je situace na D1 uplně na.. ani nechci říct na co. Přijde mi trochu blbý když se po dálnici přes den jezdí 60 km/h v jedné velké koloně. Tady by osmiproud fakt přišel vhod.
Nejlepší bylo když spravovali úsek mezi dálnicí na Bratislavu a rychlostní silnicí na Vídeň, když svedli provoz do dvou pruhů tak tam vznikly hned na novým alfaltu takový koleje, až se divím, že se tam ještě nikdo nevysekal. ;-\