Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Správní rada GM zvažuje všechny možnosti včetně bankrotu

Členové správní rady největší americké automobilky General Motors jsou ochotni zvažovat "všechny možnosti", a to včetně eventuálního vyhlášení bankrotu.
Zpět na článek
25. 11. 2008 22:13
neregistrovaný "Donovan"
24. 11. 2008 15:46
neregistrovaný "yaroukh"
25. 11. 2008 10:53
neregistrovaný "babo"
25. 11. 2008 22:16
neregistrovaný "Donovan"
24. 11. 2008 15:49
neregistrovaný "yaroukh"
24. 11. 2008 17:31
neregistrovaný "yaroukh"
25. 11. 2008 08:24
24. 11. 2008 14:45
...a je to tady...
GM to ma teda poriadne nahnute, a ani pripadny uspech Opelu ho nezachrani. Za tejto situacie by akakolvek statna dotacia len predlzovala agoniu, a v konecnom dosledku aj zvysovala straty. Pritom GM vraj potrebuje 10 miliard $ len na to aby prezil buduci rok! A pritom ziadne realne plany na riesenie situacie GM nepredlozil. Len otrcenu dlan, a ty, danovy poplatnik, daj peniaze, z ktorych potom polovica pojde na "zlate padaky" pre clenov vedenia...

Podla mna GM neprezije buduci rok. Riesenim je bud fuzia (len s kym, ked Ford/Chrysler su tiez v sra*kach?), predaj (komu? cinanom? korejcom? indom?), alebo bankrot...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - masO
24. 11. 2008 15:44
Re: ...a je to tady...
Co by krach GM znamenal pro automobilky jako napriklad SAAB ? Jak to v takovem pripade funguje ? Diky za odpoved ;-)
neregistrovaný "Donovan"
25. 11. 2008 22:13
Re: ...a je to tady...
Jednotlivé značky by zřejmě hledaly kupce (resp. byly by prodány v rámci vypořádávání konkurzní podstaty). Co by to pro ně znamenalo (obzvlášť pro ty, které mají již dnes problém s odbytem), to neví nikdo. ;-\
neregistrovaný "yaroukh"
24. 11. 2008 15:46
Re: ...a je to tady...
10 miliard na rok? To slyším poprvé. To je nějak málo, ne? S těma kvartálníma ztrátama, který hlásej. Ale člověk neví, čemu věřit, už jsme taky četl, že tratí skoro 7 každej měsíc, což mi přijde zase jako druhej extrém.
24. 11. 2008 16:09
Re: ...a je to tady...
Deutsche Bank says GM’s plight is even more urgent. "Without external government intervention, our work shows GM may not be able to fund its US operations beyond December," said Deutsche Bank analyst Rod Lache. "We believe that the US may ultimately need to provide GM with at least $10 billion in loans to keep the company afloat through 2009/2010, and potentially as much as $25 billion to fund GM’s cash burn and restructuring," Lache said.

Cerpane z AID 0821...
24. 11. 2008 15:49
Re: ...a je to tady...
prosím Tě! - co je pro US vládu 10 miliard USD? Vem to jako kdyby to bylo 2-3 miliardy Kč. (US Ekonomika je je 80x vetsi nez nase) Myslíš že by třeba Paroubek nechal lehnout Boleslav?
Podle některých analytiků má koncern GM větší váhu než třeba celé Finsko :-!
24. 11. 2008 16:10
Re: ...a je to tady...
Paroubek by nechal lehnout všechno, hlavně kdyby mohl řvát, že za to může ODS a Dalík.
neregistrovaný "babo"
25. 11. 2008 10:53
Re: ...a je to tady...
:-) >:-[]
neregistrovaný "Donovan"
25. 11. 2008 22:16
Re: ...a je to tady...
:yes:
24. 11. 2008 16:13
Re: ...a je to tady...
10 miliard len pre GM a len na rok. Ono to mozno nie je vela, ale vynasob si to troma (presnejsie, hovorilo sa o 25 miliardovej podpore). A co je este horsie, tie prachy nezarucuju ze sa nieco zmeni. Z GM/Ford/Chrysler sa moze stat bezodna studna, do ktorej budu padat velke (a coraz vacsie!) dotacie kazdy rok. To si nemoze vlada dovolit, lebo volici sa budu pytat, preco vlada financuje krachujucu firmu? to si potom kazdy podnikatel moze zaziadat o statnu "podporu", nie?

Ono je otazne, ci nie je lepsie tych 25 miliard $ radsej rezervovat na podpory a socialne programy zamestnancov, ktorych sa kriticka situacia v americkych automobilkach coskoro dotkne.
24. 11. 2008 16:17
Re: ...a je to tady...
A až se ty podpory prožerou, tak co ty lidi budou dělat?
24. 11. 2008 16:20
Re: ...a je to tady...
No myslim ze americkej vlade by malo viac zalezat na spokojnosti ~statisicov zamestnancov v automobilkach, nez par stovak manazerov, ktori vedu automobilky do krachu. Pretoze ziadna z automobiliek nepredlozila zatial plan restrukturalizacie, ktory by daval aspon aku-taku nadej ze sa s pomocou statnej dotacie z tych problemov vyhrabu...
24. 11. 2008 16:25
Re: ...a je to tady...
To je sice pravda, ale ten plán taky neudělaj přes noc. Jsou to mraky lidí a mraky na ty automobilky přicuclý. A´t tak, či onak pořád je to průser. Důležitý je dát těm lidem práci a pokud je nechaj "ležet" doma na dávkách, tak už se jim bude těžko chtít zvedat.
neregistrovaný "yaroukh"
24. 11. 2008 15:49
Recept od nekuchaře
1. zrušit/přenastavit/pozastavit kontrakt UAW
2. vykopnout Wagonera
3. předložit plán restrukturalizace
4. poskytnout půjčku
5. "zamknout a zhasnout"

Zapomněl jsem na něco? :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Pierro
24. 11. 2008 15:54
Re: Recept od nekuchaře
Yaroukh: vyčůrat, vykakat, vyčistit zoubky, pomodlit se a šupky hupky do postele... >:-[]
neregistrovaný "yaroukh"
24. 11. 2008 17:31
Re: Recept od nekuchaře
"zkusim si to pořadí zapamatovat"
24. 11. 2008 17:50
Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
"Ředitelé" podle článku protiřečící Wagonerovi jeou ve skutečnosti "Directors", čili představenstvo, čili zástupci zuřících/omdlévajících (relevantních) akcionářů. Jestliže někdo z nich vypustil z pytle ko*** bankrotu, tak snad opravdu nemyslel, že by takové veřejné sdělení blahodárně uklidnilo akciový trh a usnadnilo GM trnitou cestu. Spíš to vypadá na nezvládnutý záchvat debaklové úzkosti, jak by řekl psycholog. Nebo že by vydírání vlády? Mezi GM a Fordem je ale dost velký rozdíl. Zatímco GM skřípe v nýtech a pantech jako stará uhelná loď, bojový pilot Alan Mulally si od ekonomického tisku vysloužil za svůj první rok 2007) hostovačky v čele Fordu celkem pochvalné mručení. (tohle je dobré: [odkaz] ). Takže i když zvonkajšku nevypadá ani jedna z firem extra zdravě, Ford ve skutečnosti stihnul ještě před úvěrovou krizí navýšit kapitál, zbavit se několika kamenů (značek) na krku a teď ještě částečný rozvod s Mazdou a mezitím racionalizaci vývoje nových modelů. Není to na spokojené vydechnutí, ale šance na přežití, sestavení smysluplného krizového plánu pro vládu, a tedy i na nějakou tu státní podporu se mi zdají nikoli beznadějné.Letošek se po nadějném začátku změnil i pro Ford v peklo a Mulally schytal svoje ([odkaz] ). Přesto se mi zdají jeho nohy o něco míň hliněné. Rozhodně by ale pád GM Amerikou (a nejen jí) těžce otřásl, škodolibost není na místě. Takže dá očekávat, že i fešák Obama chtě nechtě bude muset vymyslet nějaký způsob, jak dát i tomuhle nemocnému vlkovi nažrat.

P.S. Teď se dívám, cože to vlastně představenstvo GM o bankrotu řeklo (to jsem měl udělat hned). Tedy řekli, že nepokládají bankrot za reálné řešení, ale že ze zákona jsou povinni tuto možnost také projednat. A že za daných okolností má představenstvo povinnost ponechat otevřené všechny možnosti. No, žádná sláva, ale nešlo o žádný náhodný výkřik do tisku, tak to se pánům omlouvám. Poměrně podrobně je to celé tady [odkaz] , včetně té sody ze slyšení před výborem.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - DaewooMaster
24. 11. 2008 18:48
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Ono v menší firmě jde ty změny provádět hold svižněji. Ford je totiž vedle GM docela prcek, GM např. dává práci více jak 3x více lidem než Ford, což by měl být také důležitý faktor posuzování, nejenom to "skřípání".
24. 11. 2008 19:32
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Ale prd Patrik ma pravdu, Ford na tom byl poctem lidi stejne jako GM, kdo je malej je proti nim Chrysler.

GM ma daleko veci ztraty nez Ford.

Ford ma vyhodu v transformaci kterou uz davno pod vedenim Mulallyho zacal a davno diky ni prodal PAG narozdil od GM a Chrysleru, kteri nemaji hotovost na provoz.

Jestli nekdo padne tak to bude nejdrive Chrysler a hned po nem GM.
Posuzovat se bude kdo dokaze transformavat a jak dobre a jak dokaze kdo delat male usporne modely a na tom je nejlepe Ford diky EU modelum.
24. 11. 2008 22:52
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Vzpomínáte, jak chtěli starousedlíci ve Fordu Mulallyho sežrat zaživa - cože tam nějaký přeběhlý aviatik pohledává, že nic neví o autech atd.? Teď to vypadá, že při té bídě ještě nakonec budou rádi, že je vzal už před rokem pod krkem.
25. 11. 2008 18:13
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Mate pravdu, myslim ze u Fordu uz davno vedi ze rozhodnuti pred rokem bylo spravne. Proto chteji celou restrukturalizaci dokoncit.
Avatar - DaewooMaster
25. 11. 2008 16:06
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Počty zaměstnanců v letošním roce (co kdo kdy "byl" je pro aktuální sociální dopad zcela irelevantní):

GM: 266 000 lidí
CHRYSLER: 129 000 lidí
FORD: 87 700 lidí

PS: Tím samozřejmě nijak nepopírám, že Ford je na tom zřejmě nejzdravěji, jen jsem nastínil jeden z možných problémů bankrotu té které firmy...
25. 11. 2008 18:08
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Počty zaměstnanců v letošním roce (co kdo kdy "byl" je pro aktuální sociální dopad zcela irelevantní).

Tak to neni protoze treba Ford uz davno hodne propoustel uz pred rokem ostatni ne, a to jej jejich problem.

Naopak tyto cisla jsou scela irelevatni pro rozhodnovani v kongresu.

Jasne jen ukazuji kdo jak bojoval s prezamestnanosti. Evidetne GM a CHRYSLER vubec.

Treba CHRYSLER vyrobi a proda mene aut nez Ford a pritom ma podle tebe vice zamestnancu, neni to podivne? >:D
25. 11. 2008 18:15
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Ja myslim, ze neni moc dulezite, kolik ma automobilka primo zamestnancu, dulezite je, pokud jim dokaze platit a zaroven platit i dodavatelim.
25. 11. 2008 18:20
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
No presne tak, ale jde o ze i GM a CHRYSLER bude razatne muset propustet tak jako tak, i kdyz budou fungovat s dotacemi nebo v bankrotu s nucenou spravou.

Podminka dotaci je jasna, restrukturalizacni a vyvojovy plan ktery jim vlada schvali nebo ne.
24. 11. 2008 21:16
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Diky za penky prehled. Na druhou stranu rada anlytiku rika, ze bankrot je presne to, co minimalne GM potrebuje, aby se mohla zbavit strasidelne zateze duchodovych a zdravotnich fondu byvalych zamestnancu, stejne jako nevyhodnych dlouhodobych dodavatelskych smluv. IMHO pokud oboji neudelaji, a tady asi moznost nejakeho pravniho triku neni, jinak by se o to uz davno pokusili, je kazda vladni investice jen oddalovanim problemu.
24. 11. 2008 22:39
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
:yes: Jo, o té nevyhnutelné nutnosti vydařeného bankrotu se píše i v tom třetím odkazu, co jsem tam dával. U nás se konkurz bere jako něco skoro kriminálního, v zaběhnutých ekonomikách ne. Ale v případě GM a jeho zátěže by zřejmě i při bankrotu šla firma za státem žádat o dotlačení vypořádacích prostředků, takže se zdá, že tak jako tak americká vláda platit bude.
25. 11. 2008 00:44
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Ten treti odkaz jsem nedocetl :-) Mas asi pravdu v tom, ze vlada to plati tak jako tak bude, otazka jak to navliknou. Kazdopadne velke statni utraceni je jiste na obzoru, snad aspon cast utrati pricetne, na velkou trojku jiste zbyde.
25. 11. 2008 07:15
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
:yes: Timhle jsme vlastne napsali i reakci na Teddyho fajn prispevky nahore. - Ja sem jeste prihazuju perlicku o tom, jak GM v ramci uspor vypovedelo reklamni smlouvu Tiger Woodsovi, cimz usetri pry asi 7 milionu USD rocne (tak si to muzeme porovnat s temi miliardami, o kterych se u Teddyho diskutovalo) [odkaz]
Jinak taky doufam, ze vladni i firemni experti spolecne vymysli zpusob, jak nezlikvidovat prilis mnoho pracovnich mist, zaplatit duchodcum, udrzet pri zivote klasicke znacky a nezdevastovat pritom americkou ekonomiku - coz v tehle chvili vypada fakt jako ukol pro 12 mesicku ;-)
25. 11. 2008 11:03
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
:-! vládní experti >:D
25. 11. 2008 18:12
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Jo, s Woodsem jsem to slysel vcera taky, pry se chce venovat rodine a tak nebude mit cas postavat modelem fotografum s taskou buick pres rameno :-) Duchodce v nejakym orezanym programu zrejme prevezme vlada, zdravotni se jim mozna bude platit z MediCare (statni system). Na druhou stranu, pokud vsechno tohle neudelaji a nedostanou se na stejnou startovni pozici, jako ostatni vyrobci na trhu, jsem skeptik. Hodne bude i zalezet na odborech, jak se k tomu konstruktivne postavi...
25. 11. 2008 20:03
Re: Tak pravil Suchařípa: "Čekal jsem to, ale ne tak brzy"
Souhlas :yes:
Avatar - freeman
25. 11. 2008 08:24
Dilema
Je to dilema či im dať miliardy USD. Lebo ruku na srdce : Čo sa stane za rok ? Alebo v GM očakávajú, že šibnutím čarovného prútiku v budúcom roku predaje stúpnu o 100 percent ? To asi ťažko ! Skôr očakávam ďalší prepad v predaji pre finančnú recesiu, ktorá bude budúci rok vrcholiť. ;-\
Rozbalit vlákno
0