Ekonomika
1. zrušit/přenastavit/pozastavit kontrakt UAW
2. vykopnout Wagonera
3. předložit plán restrukturalizace
4. poskytnout půjčku
5. "zamknout a zhasnout"
Zapomněl jsem na něco? 😄
2. vykopnout Wagonera
3. předložit plán restrukturalizace
4. poskytnout půjčku
5. "zamknout a zhasnout"
Zapomněl jsem na něco? 😄
"Ředitelé" podle článku protiřečící Wagonerovi jeou ve skutečnosti "Directors", čili představenstvo, čili zástupci zuřících/omdlévajících (relevantních) akcionářů. Jestliže někdo z nich vypustil z pytle ko*** bankrotu, tak snad opravdu nemyslel, že by takové veřejné sdělení blahodárně uklidnilo akciový trh a usnadnilo GM trnitou cestu. Spíš to vypadá na nezvládnutý záchvat debaklové úzkosti, jak by řekl psycholog. Nebo že by vydírání vlády? Mezi GM a Fordem je ale dost velký rozdíl. Zatímco GM skřípe v nýtech a pantech jako stará uhelná loď, bojový pilot Alan Mulally si od ekonomického tisku vysloužil za svůj první rok 2007) hostovačky v čele Fordu celkem pochvalné mručení. (tohle je dobré: [odkaz] ). Takže i když zvonkajšku nevypadá ani jedna z firem extra zdravě, Ford ve skutečnosti stihnul ještě před úvěrovou krizí navýšit kapitál, zbavit se několika kamenů (značek) na krku a teď ještě částečný rozvod s Mazdou a mezitím racionalizaci vývoje nových modelů. Není to na spokojené vydechnutí, ale šance na přežití, sestavení smysluplného krizového plánu pro vládu, a tedy i na nějakou tu státní podporu se mi zdají nikoli beznadějné.Letošek se po nadějném začátku změnil i pro Ford v peklo a Mulally schytal svoje ([odkaz] ). Přesto se mi zdají jeho nohy o něco míň hliněné. Rozhodně by ale pád GM Amerikou (a nejen jí) těžce otřásl, škodolibost není na místě. Takže dá očekávat, že i fešák Obama chtě nechtě bude muset vymyslet nějaký způsob, jak dát i tomuhle nemocnému vlkovi nažrat.
P.S. Teď se dívám, cože to vlastně představenstvo GM o bankrotu řeklo (to jsem měl udělat hned). Tedy řekli, že nepokládají bankrot za reálné řešení, ale že ze zákona jsou povinni tuto možnost také projednat. A že za daných okolností má představenstvo povinnost ponechat otevřené všechny možnosti. No, žádná sláva, ale nešlo o žádný náhodný výkřik do tisku, tak to se pánům omlouvám. Poměrně podrobně je to celé tady [odkaz] , včetně té sody ze slyšení před výborem.
P.S. Teď se dívám, cože to vlastně představenstvo GM o bankrotu řeklo (to jsem měl udělat hned). Tedy řekli, že nepokládají bankrot za reálné řešení, ale že ze zákona jsou povinni tuto možnost také projednat. A že za daných okolností má představenstvo povinnost ponechat otevřené všechny možnosti. No, žádná sláva, ale nešlo o žádný náhodný výkřik do tisku, tak to se pánům omlouvám. Poměrně podrobně je to celé tady [odkaz] , včetně té sody ze slyšení před výborem.
Ono v menší firmě jde ty změny provádět hold svižněji. Ford je totiž vedle GM docela prcek, GM např. dává práci více jak 3x více lidem než Ford, což by měl být také důležitý faktor posuzování, nejenom to "skřípání".
Ale prd Patrik ma pravdu, Ford na tom byl poctem lidi stejne jako GM, kdo je malej je proti nim Chrysler.
GM ma daleko veci ztraty nez Ford.
Ford ma vyhodu v transformaci kterou uz davno pod vedenim Mulallyho zacal a davno diky ni prodal PAG narozdil od GM a Chrysleru, kteri nemaji hotovost na provoz.
Jestli nekdo padne tak to bude nejdrive Chrysler a hned po nem GM.
Posuzovat se bude kdo dokaze transformavat a jak dobre a jak dokaze kdo delat male usporne modely a na tom je nejlepe Ford diky EU modelum.
GM ma daleko veci ztraty nez Ford.
Ford ma vyhodu v transformaci kterou uz davno pod vedenim Mulallyho zacal a davno diky ni prodal PAG narozdil od GM a Chrysleru, kteri nemaji hotovost na provoz.
Jestli nekdo padne tak to bude nejdrive Chrysler a hned po nem GM.
Posuzovat se bude kdo dokaze transformavat a jak dobre a jak dokaze kdo delat male usporne modely a na tom je nejlepe Ford diky EU modelum.
Vzpomínáte, jak chtěli starousedlíci ve Fordu Mulallyho sežrat zaživa - cože tam nějaký přeběhlý aviatik pohledává, že nic neví o autech atd.? Teď to vypadá, že při té bídě ještě nakonec budou rádi, že je vzal už před rokem pod krkem.
Počty zaměstnanců v letošním roce (co kdo kdy "byl" je pro aktuální sociální dopad zcela irelevantní)😒br />
GM: 266 000 lidí
CHRYSLER: 129 000 lidí
FOR😱 87 700 lidí
PS: Tím samozřejmě nijak nepopírám, že Ford je na tom zřejmě nejzdravěji, jen jsem nastínil jeden z možných problémů bankrotu té které firmy...
GM: 266 000 lidí
CHRYSLER: 129 000 lidí
FOR😱 87 700 lidí
PS: Tím samozřejmě nijak nepopírám, že Ford je na tom zřejmě nejzdravěji, jen jsem nastínil jeden z možných problémů bankrotu té které firmy...
Počty zaměstnanců v letošním roce (co kdo kdy "byl" je pro aktuální sociální dopad zcela irelevantní).
Tak to neni protoze treba Ford uz davno hodne propoustel uz pred rokem ostatni ne, a to jej jejich problem.
Naopak tyto cisla jsou scela irelevatni pro rozhodnovani v kongresu.
Jasne jen ukazuji kdo jak bojoval s prezamestnanosti. Evidetne GM a CHRYSLER vubec.
Treba CHRYSLER vyrobi a proda mene aut nez Ford a pritom ma podle tebe vice zamestnancu, neni to podivne? >😁
Tak to neni protoze treba Ford uz davno hodne propoustel uz pred rokem ostatni ne, a to jej jejich problem.
Naopak tyto cisla jsou scela irelevatni pro rozhodnovani v kongresu.
Jasne jen ukazuji kdo jak bojoval s prezamestnanosti. Evidetne GM a CHRYSLER vubec.
Treba CHRYSLER vyrobi a proda mene aut nez Ford a pritom ma podle tebe vice zamestnancu, neni to podivne? >😁
Ja myslim, ze neni moc dulezite, kolik ma automobilka primo zamestnancu, dulezite je, pokud jim dokaze platit a zaroven platit i dodavatelim.
Diky za penky prehled. Na druhou stranu rada anlytiku rika, ze bankrot je presne to, co minimalne GM potrebuje, aby se mohla zbavit strasidelne zateze duchodovych a zdravotnich fondu byvalych zamestnancu, stejne jako nevyhodnych dlouhodobych dodavatelskych smluv. IMHO pokud oboji neudelaji, a tady asi moznost nejakeho pravniho triku neni, jinak by se o to uz davno pokusili, je kazda vladni investice jen oddalovanim problemu.
:yes: Jo, o té nevyhnutelné nutnosti vydařeného bankrotu se píše i v tom třetím odkazu, co jsem tam dával. U nás se konkurz bere jako něco skoro kriminálního, v zaběhnutých ekonomikách ne. Ale v případě GM a jeho zátěže by zřejmě i při bankrotu šla firma za státem žádat o dotlačení vypořádacích prostředků, takže se zdá, že tak jako tak americká vláda platit bude.
Ten treti odkaz jsem nedocetl 😄 Mas asi pravdu v tom, ze vlada to plati tak jako tak bude, otazka jak to navliknou. Kazdopadne velke statni utraceni je jiste na obzoru, snad aspon cast utrati pricetne, na velkou trojku jiste zbyde.
:yes: Timhle jsme vlastne napsali i reakci na Teddyho fajn prispevky nahore. - Ja sem jeste prihazuju perlicku o tom, jak GM v ramci uspor vypovedelo reklamni smlouvu Tiger Woodsovi, cimz usetri pry asi 7 milionu USD rocne (tak si to muzeme porovnat s temi miliardami, o kterych se u Teddyho diskutovalo) [odkaz]
Jinak taky doufam, ze vladni i firemni e😜erti spolecne vymysli zpusob, jak nezlikvidovat prilis mnoho pracovnich mist, zaplatit duchodcum, udrzet pri zivote klasicke znacky a nezdevastovat pritom americkou ekonomiku - coz v tehle chvili vypada fakt jako ukol pro 12 mesicku 😉
Jinak taky doufam, ze vladni i firemni e😜erti spolecne vymysli zpusob, jak nezlikvidovat prilis mnoho pracovnich mist, zaplatit duchodcum, udrzet pri zivote klasicke znacky a nezdevastovat pritom americkou ekonomiku - coz v tehle chvili vypada fakt jako ukol pro 12 mesicku 😉
Jo, s Woodsem jsem to slysel vcera taky, pry se chce venovat rodine a tak nebude mit cas postavat modelem fotografum s taskou buick pres rameno 😄 Duchodce v nejakym orezanym programu zrejme prevezme vlada, zdravotni se jim mozna bude platit z MediCare (statni system). Na druhou stranu, pokud vsechno tohle neudelaji a nedostanou se na stejnou startovni pozici, jako ostatni vyrobci na trhu, jsem skeptik. Hodne bude i zalezet na odborech, jak se k tomu konstruktivne postavi...
Je to dilema či im dať miliardy USD. Lebo ruku na srdce : Čo sa stane za rok ? Alebo v GM očakávajú, že šibnutím čarovného prútiku v budúcom roku predaje stúpnu o 100 percent ? To asi ťažko ! Skôr očakávam ďalší prepad v predaji pre finančnú recesiu, ktorá bude budúci rok vrcholiť. ;-\
Podla mna GM neprezije buduci rok. Riesenim je bud fuzia (len s kym, ked Ford/Chrysler su tiez v sra*kach?), predaj (komu? cinanom? korejcom? indom?), alebo bankrot...
Cerpane z AID 0821...
Podle některých analytiků má koncern GM větší váhu než třeba celé Finsko :-!
Ono je otazne, ci nie je lepsie tych 25 miliard $ radsej rezervovat na podpory a socialne programy zamestnancov, ktorych sa kriticka situacia v americkych automobilkach coskoro dotkne.