Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Test dvou Nissanů Leaf. Dojede novější dál?

Nissan Leaf se v rámci modernizace dočkal baterií s vyšší kapacitou. Zjišťovali jsme, zda skutečně dojede dále než stávající verze, jak výrobce slibuje.
Zpět na článek
24. 3. 2016 21:28
24. 3. 2016 21:22
24. 3. 2016 22:15
24. 3. 2016 21:24
24. 3. 2016 21:36
24. 3. 2016 22:19
25. 3. 2016 12:25
26. 3. 2016 09:47
24. 3. 2016 22:52
25. 3. 2016 15:03
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 18:09
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 20:56
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 21:32
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 20:55
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 21:12
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 21:19
neregistrovaný "SR20"
24. 3. 2016 19:49
Zase pouze odhad dojezdu dle zbývající kapacity
Zbylo 40 %, zbylo 60 % .... ono je taky docela možné, že kapacita začne mnohem rychleji klesat a ten dojezd nebude takový (dle odhadů).
Představoval jsem si test, že pojedete až do úplného zastavení z důvodu vybití baterií.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
24. 3. 2016 20:16
Re: Zase pouze odhad dojezdu dle zbývající kapacity
Tak nějak :-!
24. 3. 2016 21:44
Re: Zase pouze odhad dojezdu dle zbývající kapacity
Dej si do vyhledávače
Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf
tam testovali až do totálního vybití baterek.
Re: Zase pouze odhad dojezdu dle zbývající kapacity
A prečo by mal opäť hľadať inde, keď titulok pritiahol jeho pozornosť tu. ACZ by sa konečne mohol zmôcť na poriadnu robotu a konštruktívny test.
24. 3. 2016 22:12
Re: Zase pouze odhad dojezdu dle zbývající kapacity
Když ho zajímá dojezd až do vybití baterek, tak jsem mu dal odkaz. Nikoho nenutím aby jej četl. A to co píšeš napiš redakci, nevím proč to píšeš mě, já jsem ten test nedělal.
Re: Zase pouze odhad dojezdu dle zbývající kapacity
Ja to nepíšem vyslovene tebe (to by som radšej použil SZ), ja to píšem všetkým, čo si to chcú prečítať - a je to reakcia na tvoju aktivitu, takže aký máš problém? Ja ťa nekritizujem ak si si nevšimol, kritizujem ACZ.
25. 3. 2016 11:39
Re: Zase pouze odhad dojezdu dle zbývající kapacity
V tom odkazu je jedna nevyhoda - jede tam starsi Leaf, tady v testu porovnavaji starsi s novejsim...
Avatar - Dylan McKay
24. 3. 2016 21:10
Jiná doba!
Poslední dobou jezdím tak rád na elektřinu, že ani nečtu články o archaických autech se spalovacím motorem. I u hybridů mě ten spalovák začal štvát. Už je to tady! >:D
Rozbalit vlákno
8
24. 3. 2016 21:28
Re: Jiná doba!
No vida, tak jsi to už chytil a to ještě ani komáři nezačali lítat. Chybí jen pyramida ze smajlíků a je to kompletní. Honem k lékaři, dokud je choroba v raném stadiu. >:D
Avatar - Dylan McKay
24. 3. 2016 21:31
Re: Jiná doba!
Tebe to bude jednou tak bolet! ;-)
24. 3. 2016 21:38
Re: Jiná doba!
Pepek: to jsi ty ?

[odkaz]
Avatar - Dylan McKay
24. 3. 2016 21:41
Re: Jiná doba!
Ano. A brzy mě pustí na silnici, Mirdo! ;-) :yes:
Avatar - AUDIRS6
25. 3. 2016 10:59
Re: Jiná doba!
vidim, ze je to s tebou cim dalej tym horsie - vcera si sa priznal(a)... >:D >:-[]
ze by uz aj z teba bol plug-in hybrid ? >:D >:D >:D >:D
Avatar - Dylan McKay
25. 3. 2016 11:46
Re: Jiná doba!
Prius Prime by byl nejlepší. Ale chci dotaci. Proč jezdit ekologicky a čichat nafťáky?
Dotace = odškodnění :-! ;-)
26. 3. 2016 07:40
Re: Jiná doba!
Bez dieselu by jsi byl zpet v 19. stoleti, ty ekoteroristicky pomatence.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2016 21:22
hmm
co to tu mame..... dvaja nosaci ktori ale uz netankuju super :-)

sam som zvedavy aky je dojazd oboch .... tak uvidime aka je realita.... testik urcite napovie viac
Rozbalit vlákno
3
Re: hmm
Už konečne začni písať normálne vety a nie ten grc z malých písmen a bodiek ty nedoučený trubiroh.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2016 22:15
Re: hmm
zabudni.... kamarat..... ;-)

poradim ti... mas tu hate list... ten ti pomoze .. viac pre teba spravit nemozem... prepac
Re: hmm
Tak áno, schopnosti, ktoré nemáš, prejaviť nemôžeš. Ale potom je na mieste otázka, prečo píšeš, keď to nevieš? Pripomínaš mi niektorých politikov.
Aby si rozumel - niekedy nepíšeš zle, ale tá forma je taká, že proste o tebe nemám vysokú mienku. Irituje ma forma, nie obsah, a že niekedy dosť, hlavne pri dlhších príspevkoch. To je ako keby ti v reštaurácii priniesli parádne prepečený stejk, ale preliali ti ho pomyjami. Je super, ale budeš ho jesť? Nebudeš...
24. 3. 2016 21:24
test veteranu
na auto.cz se ted testujou veterani? >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
24. 3. 2016 21:36
Hmm
nissan avizuje dojezd 199 a 250 Km, v praxi je to 120 vs. 160. To není moc povzbudivé.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2016 22:19
Re: Hmm
tak v praxi to zvykne byt menej ako na papieri ale zeby az o tolko? ..... uvidime snad uz zajtra.... verim v lepsie udaje :yes:
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 12:25
Re: Hmm
VW avizuje u Passatu TDI 4,5 litru, realita je je kolem šesti a půl. To je stejný rozdíl, jako u Leafu... Prostě... norma.
26. 3. 2016 09:47
Re: Hmm
Rozdíl je, že i při 6,5 litrech na sto kilometrů by měl urazit tisíc kilometrů na nádrž. A pak nemusí stát hodinu na čerpací stanici. V tom podle mne tkví to "není moc povzbudivé".

160 km není nic moc, ale na dojíždění po městě by to většině stačilo. Spíš mi přijde zajímavé, jak Nissan vylepšil jeho připravenost na zimu. Když první provedení Leafu testoval finský magazín na jaře, tak ve městě dosáhli dojezdu jen něco přes 50 km, co si vzpomínám. To už je tristní a dobíjení, zatímco jsi v práci, je prakticky nutnost. Teploty pod -10 nejsou mimo realitu.
24. 3. 2016 22:52
no toto
kdo by to byl rekl ze s vetsima baterkama dojede dal. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2016 23:23
Elektromobily = beznadejna situacia
1. Financne nezaujimave - uvodne naklady vysoke plus prevadzka diskutabilna, pretoze spotreba je cca 20kWh/100km (a viac), co pri nasich cenach 0.18 eur za 1kWh je prepocitana spotreba cca 3l, v Nemecku je cena 1 kWh 0.30 eur, t.j., prepocitana spotreba cca 5-6l. Novy Prius ma realnu spotrebu 3.5-4.5l a to nemusim hladat zastrcku :-)
2. Problemova infrastruktura - neviem si ani predstavit ako by bolo treba prebudovat rozvod el. siete, aby vydrzal tu narazovu zataz od elektromobilov. Lepsie riesenie su pumpy na tekute palivo, pripadne vodik.
3. Ekologicky "spinave" - energia je uskladnovana v drahych bateriach, ktore su plne vzacnych prvkov. Kde sa budu tazit masovo? Plus samotna vyroba el. energie je "spinava" (elektrarne na uhlie).
Elektromobily si viem predstavit len ako zasobovacie dodavky, taxiky, resp. VIP.
Vodik sa mi zda ako schodnejsia cesta pre masy.
Rozbalit vlákno
63
Avatar - eLzyx
25. 3. 2016 00:05
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
jaké vzácné prvky jsou v bateriích?
25. 3. 2016 01:10
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Ovšem výroba vodíku těch problémů skrývá možná úplně stejně, ne-li víc. Dosud existují jediné dvě průmyslově využitelné metody výroby vodíku a obě jsou zatím ekonomicky zcela mimo reálné použití v masovém měřítku.

1. elektrolýza vody, k výrobě 1 kg vodíku je potřeba cca 50kWh el. energie (na 1 kg kapalného vodíku je to dokonce 70kWh), což je zcela nepřijatelná spotřeba el. energie, protože auto s vodíkovými články rozhodně nedokáže na 1 kg vodíku jet hodinu s výkonem 70 kW, takže je to v masovém měřítku nepoužitelná metoda.
2. reforming zemního plynu nebo uhlí (popř. olejových frakcí ropy). To jsou metody sice energeticky méně náročné než elektrolýza, ale mají také dvě vady. Jednak se opět spotřebovávají fosilní paliva jako u spalovacího motoru a druhak i jejich výroba vychází stále velmi draho, prostě auto s běžným spalovacím motorem ujede na 1kg metanu řekněme 10 km. Stejné kilo metanu je potřeba na výrobu 1 kg vodíku na který ovšem vodíkové auto ujede cca 5 km plus je potřeba ještě energie na reforming (výroba páry, chlazení etc.). Takže daleko lepší účinnost procesu než u hydrolýzy, ale pořád cca 3x horší než přímé spalování CNG v běžném motoru. Vyřešení těchto "drobností" může být složitější než výroba baterek nebo sítě dobíječek. Obě cesty nejsou zatím zralé pro masové nasazení a obě cesty mohou být vítězné pokud se objeví nějaký převratný objev, který v jedné cestě zásadně navýší hustotu energie na kilo baterek a zásadně sníží čas na dobíjení nebo v druhé cestě přijde levná metoda výroby vodíku třeba z kravinců. Já bych to zatím viděl tak 50 na 50.
25. 3. 2016 02:02
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Pozeram sa na to z ekologickeho hladiska, ktore povazujem za rozhodujuce. Na planete su, resp. budu, miliardy automobilov. Je lepsie, ak budeme masovo vyrabat a likvidovat "nadoby" na vodik ako technologicky a enviromentalne zlozite baterie. Miliardy kusov baterii povazujem za riziko pre planetu. Inymi slovami, palivo v automobiloch (vodik vs bateria) by malo byt co najjednoduchsie s minimalnym dopadom na zivotne prostredie. Naproti tomu, vyroba paliva moze byt zlozita, pretoze sa uskutocnuje len v malom pocte.
Druhym dovodom je distribucna siet. Nasa el. rozvodna siet nie je stavana na okamzite a narazove cerpanie elektromobilmi. Je tazke tam vytvorit "vyrovnavaci buffer" medzi vyrobou a spotrebou. Naproti tomu, distribucna siet vodika sa moze postupne cele roky budovat a zdokonalovat. Co je este dolezitejsie, moze sa uskladnovat ako palivo.
Pozn.: technologicky to nerozoberam, ide len o princip.
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Keby si netrepal. Čo to pletieš o akom nárazovom čerpaní? Elektromobily nepribúdajú a nepribudnú v tisícoch kusov za noc. Naša distribučná elektrická sieť v súčasnom stave dokáže uživiť mnohonásobne viac elektromobilov ako ich v súčasnosti u nás jazdí. Navyše sa podľa potreby môže rozširovať a upravovať postupne, s minimálnymi nákladmi voči stavbe vodíkových nádrží, ktorá je neporovnateľne drahšia a musí tiež počítať s nemalými stratami vodíka pri prečerpávaní a skladovaní. Pridaj si tiež náklady na elektrinu, potrebnú na prevádzkovanie takýchto zásobníkov - a skončíš v cenových nebeských výšinách. Výroba vodíka je zložitá v malom aj veľkom množstve, keď si preštuduješ čo-to o technológiách výroby a vlastnostiach vodíka, budeš vedieť prečo.
Batérie zďaleka nie sú taká hrozba ako tvrdíš, pretože ich tu nebudú miliardy zo dňa na deň, a pretože sú vo veľkej miere recyklovateľné - na rozdiel napríklad od použitých olejov, filtrov a podobných "komodít" z bežných áut...
25. 3. 2016 10:41
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Dovolis mi na to mat iny nazor?
Ja nezdielam nadsenie TESLY, som rovnakeho nazoru ako TOYOTA, ktora pracuje na vyskume baterii najdlhsie v celom automobilovom priemysle. Podla jej "skromneho" nazoru, elektroauta su vhodne len do mesta na kratke vzdialenosti a prejde minimalne dalsich 10 rokov pokial sa vyvinu kvalitnejsie baterie.
Pre vodik sa TOYOTA rozhodla preto, ze technologiu a materialy ma k dispozicii (a vsetky patenty dala volne inym zaujemcom). Snad so mnou budes suhlasit, ze TOYOTA ma dostatocnu vyskumnu kapacitu na posudenie realizovatelnosti vodika?
Pozn: nabuduce pri komunikacii so mnou pouzivaj vhodnejsiu slovnu zasobu
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 12:29
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Ale jo, můžeš klidně mít jiný názor. Ale pokud ho chceš mít, měl bys ho mít podložený buď zkušenostmi, nebo výzkumem jiných. Protože pokud ne, není to názor, ale blábol a pak je na místě ti jej vyvrátit.
Toyota se rozhodla pro vodík, protože se na to dají zase čerpat slušné dotace na vývoj. Proč od vodíku upustil Mercedes, proč od něj upustilo BMW, kteří měli prototypy na vodík už v devadesátých letech? Ještě na gymplu jsem čítal o blízké budoucnosti vodíkových aut, to bylo kolem let 97-98. Od té doby uplynulo téměř dvacet let a nemáme nic... Stále jen pokusy. Zato čistá elektřina jde vpřed, kdo může, má elektromobil. Jsou firmy, které nemají dokonce nic jiného...
25. 3. 2016 12:37
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Moj nazor je podlozeny vyskumom Toyoty, tot vse :-)
Avatar - Dylan McKay
25. 3. 2016 12:43
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Co říkáš na Prius Prime? Už ho mám v "autě snů" ;-)
Po Praze by mi plně vystačil na elektřinu a dálky klasika. To nemá chybu! :yes:
25. 3. 2016 13:16
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Podla mojho skromneho nazoru :), nic lepsie na tejto planete nezozenies. Plus pri dostatocnom vybaveni (dom+financie) sa k tomu da postavit solarna garaz. ... A jedes po Praze na slunce :yes:
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 12:55
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Ale Toyota k tomu zatím nic nemá... Realizovatelnost, energetickou náročnost, nic takového neřeší... Dodali pár kusů Mirai, to je vše. Hlubší myšlenka za tím není, bohužel.
25. 3. 2016 13:22
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Toyota sa v klucovych veciach malokedy myli, vid. hybridy. Vodik ma dobre premysleny, ide na koren veci. Elektromobily neriesia problem fosilnych paliv, ale vodik by tento problem mohol vyriesit.
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
"Elektromobily neriesia problem fosilnych paliv, ale vodik by tento problem mohol vyriesit."
Rozveď to a vysvetli, aby sme chápali aj my čo asi chápeme menej...
25. 3. 2016 13:59
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Elektromobil nepotrebuje riesit z coho je vyrobena el. energia, kludne to mozu byt fosilne paliva (planeta bezi z 90% na uhlie, zemny plyn a ropu).
Vodikovy pohon MUSI riesit ako vyrobit vodik a je predpoklad, ze v buducnosti sa podari vyriesit tento problem ekologicky. Preto je vodik zaujimavy.
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Zase mimo. Krajiny riešia ako vyrábať elektrickú energiu, a asi by si sa divil, ako dôrazne, najmä tie vyspelejšie.

A ako vyrobiť vodík? Použije snáď inú elektrinu na výrobu ako tú, ktorá môže elektromobily poháňať priamo? Koľko kWh elektriny sa minie na výrobu dostatočného množstva vodíka, ktorý 1 kWh energie vyprodukuje? Pripočítaj straty na distribúciu a uskladnenie.
Jak ekologická je výroba a následne likvidácia nádrží schopných uskladniť vodík?
Z čoho vychádza tvoj predpoklad, že sa to podarí vyriešiť ekologicky?

Je tu príliš veľa neznámych. A žiaľ aj známych, ktoré povzbudivé nie sú. Napríklad extrémne vysoká cena jak pohonných systémov založených na vodíku, tak vodíku samotného. A predpoklad extrémne vysokých nákladov na budovanie vodíkovej infraštruktúry. Z týchto dôvodov je samotná elektrina ekologickejšia a má oveľa bližšie k reálnemu využitiu v doprave ako vodík, ktorý je len ďalšou (zbytočnou) odbočkou na ceste elektriny do áut.
Preto od vodíku niektoré spoločnosti upustili, hoci doňho investovali nemálo prostriedkov. V niektorých krajinách možno využiteľný zdroj, v globále slepá ulička.
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 14:42
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Gvick ti výše napsal, jak energeticky náročná je výroba vodíku a ty tady budeš fabulovat, že je možné to vyřešit ekologicky? Chlape, vzpamatuj se! To už je, při započtení ztrát, fakt lepší tu energii krmit do akumulátorů přímo, než vymýšlet ekologické řešení výroby a spotřeby vodíku. Tam jsou ztráty ještě daleko vyšší!
Jakékoli řešení, které energii přetváří na něco jiného, to následně skladuje, převáží a distribuuje, a teprve následně přetváří zase na energii, je méně účinné, než přímé použití energie.
Myslíš, že výrobci vodíku budou řešit, kde vezmou ty potřebné kWh elektřiny, aby vyrobili své palivo? Ne, budou se chovat stejně jako tebou popsaný první případ, prostě vezmou to, co je nejlevnější a nejdostupnější.
Nevěřím, že opravdu věříš té neskutečné demagogii, kterou jsi právě napsal. Za to snad musíš být placený!
25. 3. 2016 15:57
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Samozrejme, aj najvacsi globalny vyrobca aut Toyota je uplne mimo a je plateny mimozemstanmi, aby mal najvacsie straty v buducnosti. :-)
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
A prečo by nemohol byť mimo? Automobilky sú neomylné? Vyššie som ti už napísal, v rámci niektorých jednotlivých krajín môže byť vodík vhodným riešením, ale globálne nie. Že je Toyota globálny výrobca neznamená, že všetky svoje produkty aj globálne predáva. Buď si istý, že nepoznáš ani polovicu áut, ktoré Toyota aktuálne produkuje.
25. 3. 2016 10:08
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Ale pokud se na to díváš jenom z pohledu jak složitě/jednoduše se likviduje staré auto a nezajímá tě ekologická zátěž při výrobě paliva, tak ještě jednodušší je likvidovat nádrže na benzín u aut se spalovacím motorem než složité tlakové bomby u vodíkových aut.

Podle mě se musí ekologická zátěž kalkulovat v celém řetězci, výroba paliva, výroba auta, provoz auta, likvidace auta. Vytrhávat z kontextu jednu věc (likvidace baterií) mi nedává smysl.
25. 3. 2016 13:31
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Navrhol som kompletne riesenie: "vodikova nadoba s minibateriou" ala Mirai.
- vodikova, pretoze to riesi fosilne paliva
- nadrz, pretoze je to nenarocne na distribuciu
- hybridna bateria, aby sa setril vodik
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
1. Ako rieši fosílne palivá?
2. Vysvetli nenáročnosť distribúcie - ja mám skôr opačné informácie.
3. Hybridná batéria? Ktorý systém konkrétne máš na mysli?
25. 3. 2016 14:08
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
1. vid. prispevok vyssie
2. neriesim technicke podrobnosti, ktore sa skor-neskor vyriesia, dolezita je moznost vytvarania zasob pre distribuciu (co je problem pri cistej el. energii)
3. hybridny system v Priuse vie Toyota vyuzit aj v Mirai
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Fantazíruješ. Nič sa nevyrieši samo. Argumentuješ nenáročnosťou distribúcie, ktorú si nevieš ani len vymyslieť, čiže sa nedá nazvať ani len hypotetickou. Takže prosím neargumentuj niečím, čo nie si ochotný ani schopný riešiť.

"Hybridný systém v Priuse vie Toyota využiť aj v Mirai" - predtým si písal o hybridnej batérii. Pletieš hrušky s kolečkami. Pýtam sa ešte raz - ktorý systém hybridnej batérie máš na mysli? Ako vlastne by mal šetriť vodík?
25. 3. 2016 15:59
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Myslim, ze si nic nepochopil, ale to nevadi :-)
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Pretože niet čo chápať - nevysvetlil si nič, ani nepodložil svoje tvrdenia konkrétnymi údajmi. Tak sa rozpíš, vysvetľuj, inak len trepeš do vetra a zdá sa že ani poriadne nevieš čo. Zakladáš svoju pravdu na fakte, že Toyota je pánboh, a preto sa nemýli a robí jedine to najlepšie a jediné dobré. Ale prd, chlapče, Toyota skúša podobne ako iní. Ak jej to vyjde, bude mať konkurenčnú výhodu pred inými, ak nie, skončí so stratou. Možno ráta len s pár trhmi a so stratou počíta vopred - ale berie to ako investíciu do reklamy - veď kto sa rád nepopýši úspešným vývojom novej technológie a jej zavedením do sériovej výroby?
25. 3. 2016 22:13
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Chlapce, do role pana boha sa na tomto fore v oblasti elektromobilov pasujes ty sam. Vsade musis mat posledne slovo, spocitaj si kolko mas prispevkov a ako velmi ti zalezi aby si potlacil vsetko co tvoj obmedzeny rozum nechape.
Nedal si si ziadnu namahu, aby si zistil skutocne dovody Toyoty, preco od baterii odstupila a venuje sa vodiku.
A ano, moj nazor je ten, ze vyvoj baterii a vodika bude paralelne pokracovat a zdokonalovat, aby sa v buducnosti spojil do niecoho zmysluplneho. Takze svojim sposobom mame obidvaja pravdu, ale uz som s teba UNAVENY, dalej ti neodpovedam. S Panom Bohom. :-)
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Rýchle sa vzdávaš... Došli argumenty? Píšem, že skrátka nemáš pravdu, a stále si neprispel ničím, čo by ma pohlo o tom pochybovať.
26. 3. 2016 02:10
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Unicorne ty naprosto nechápeš, že vodík nelze někde jednoduše těžit. Lze jej pouze vyrobit - jak je popsáno výše. Jako správný ekoterorista a člověk zcela nepolíbený technickým vzděláním ignoruješ podstatu, že i na výrobu vodíku je potřeba energie. Moc energie. Co je horší, tak dokonce více energie než kolik z něj můžeme následně získat.
26. 3. 2016 10:48
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Pre tvoju informaciu, mam najvyssie mozne technicke vzdelanie :-)
Plus mohli by ste nechat vyskumne timy 5-10 rokov pracovat na vodiku? Je velmi pravdepodobne, ze sa im podari najst efektivne riesenie. Pripravovat tuto technologiu a zatial pouzivat hybridy je z mojho pohladu podstatne ekologickejsie ako davat do aut extra velke baterie pre VIP ;-)
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Zatiaľ ale to tvoje technické vzdelanie príliš neprejavuješ, naopak, tvoje tvrdenia sú prakticky laické, založené na viere v neomylnosť Toyoty...
Z čoho usudzuješ, že je to veľmi pravdepodobné? Väčšia pravdepodobnosť je u akumulátorov, že prebiehajúcim vývojom dosiahnu výrazne väčšiu kapacitu a lepšie prevádzkové vlastnosti pri menších nárokoch na materiály aj technológie.
25. 3. 2016 14:15
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Jenže vodík fosilní paliva neřeší, jak jsem napsal výše, drtivá většina vodíku se dnes vyrábí reformingem zemního plynu, uhlí nebo olejů a spotřebuje se jich daleko více než v ekvivalentním spalovacím motoru. Pokud by nám vodík padal z nebe připravený pro tankování do nádrží vodíkových aut tak by to bylo skvělé. Ale on nepadá z nebe a musí se složitě (draho a s pomocí fosilních paliv) vyrábět.
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Googlit
25. 3. 2016 09:04
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Tak to máte docela šílené ceny za elektřinu. U nás stojí elektřina 2 až 2,2 Kč za kW hned v několika tarifech to je 0,07 až 0,08 eur za kW a to má díky zásahu energetického úřadu cena za kW ještě klesnout! Nejsem si jistý jestli neuvažuješ s nějakým divným tarifem protože o slovensku jsem si dycky myslel že je díky vodě s elektřinou celkem za vodou :-) Každopádně v době kdy si budu pořizovat elektrické auto už budu mít stejně fotovoltaiku na střeše...
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
A myslíš, že to bude ešte v tomto živote, alebo až v tom budúcom...?
Avatar - Googlit
25. 3. 2016 09:32
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Fotovoltaika jde na střechu příští rok nebo možná ještě létos (není čas ani síla to namontovat). Teď mám auto rok nové a měním co pět let. Je mi 30. No snad to zvládnu ještě v tomto životě. >:D
25. 3. 2016 09:43
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
A co by si poradil obyvatelom na sidliskach? :-)
Inac, jazdit na "slnecnu energiu" musi byt bajecny pocit, ale zrealizovat to znamena dalsie naklady.
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Aby si tak ako sa poskladali na nové okná, dvere, radiátory, reguláciu tepla a zateplenie svojich panelákov zabezpečili aj pár nabíjacích miest pri svojom dome. Samozrejme, sú poslední na rade, a nebude to o rok ani o 5. Ale kto tlačí na to, aby sa rýchle prešlo na elektromobily? Nikto - okrem odporcov elektromobility, ktorí nehľadajú spôsoby ako áno, len dôvody, prečo nie.
25. 3. 2016 10:23
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
i na panelacich se da tohle uskutecnit, mam tu projekt kde se fotovoltaika o 35kWp bude realizovat na 4 partovem cinzaku s 6 bytovejma jednotkama, rekonstrukce a zatepleni domu, vytapeni, ohrev vody, na byt to vychazi na 340 tisic a zadarmo pak bude elektrina, vytapeni a ohrev vody v celem dome, pri prumeru 32 tisic na jednoku za rok se jim to zaplati za 10.6 roku :-) bohuzel nikdo z majitelu EV nema, takze protlacit tam i nabijeci infrastrukturu k jednomu z 8 parkovacich mist se me nepodarilo ac naklady na to jsou asi jen 10 tisic
25. 3. 2016 10:54
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Kde zijete? :-)
Ved na sidliskach nie su schopni vytvorit ani parkovacie miesta. Zial ...
25. 3. 2016 12:02
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
ja tam bohudel neziju, je to jen projekt na kterem delame vizosky a rozpocet se stavebni firmou co bude delat realizaci, ten barak je na Ustecku, ale ta firma co nam pocitala rozpocet na fotovoltaiku a elektro systemy tak nabizela i moznost osadit fotovoltaikou fasadu, coz je ale vhodne spise pro vyssi panelaky
Avatar - Dylan McKay
25. 3. 2016 12:04
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
SamanAR, dost mě to zaujalo. Víš něco bližšího o těch dotacích na elektromobily a dobíječky?
25. 3. 2016 15:07
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
covece tady se mam pocit dotace cerpat nebudou, teda pokud se nepocita "nova zeklena usporam", ale tam neni vubec jiste ze neco dostanou, plati si to proste "spolecenstvi najemniku"

jinak na EV dotace zatim snad nejsou, budou na firemni projekty s EV mimo Prazsky region a bude se to losovat, to je tech cca 80 mega, predpokladam ze je to site na miru taxifirmam co hodlaji mimo Prahu rozjizdet Taxi s EV, a nejsou to prime penize, ale az zpetne tusim za naklady, presne jsem to nestudoval, soucasti je i dotace na uzavrene dobijeci mista, proto me to tahne k tomu Taxi, proste firma dostane az 3 mega na nabijecku a k tomu na porizeni rekneme nejaka % na 10-15 EV (odhaduju ze to budou same Leafy a eNV200)

dalsi co se spekuluje jsou dotace na koupi aut s alternaticnim pohonem, tam by spadaly i plynova, vodikova, hybridy, plug-iny, EV, proste vsechno co jezdi i na neco jineho nez benzin a naftu, tak jako to maj treba v USA

a na infrastrukturni verejnou sit jsou Evropske dotace, asi je to i nejak z fondu zivotniho prostredi a tam zatim cerpal kuprikladu EON tusim 46 mega s tim ze prislibili 15 rychlonabijecich stanic pro CR (to vychazi na cca 19 mega), predpokladam ze zbytek tech cca 27 mega pouzijou na vystavbu plynovych plnicek CNG, ovsem s jejich rychlosti se tech rychlonabijecich stojanu dockame tak za 4-5 let, jsou to desny lemplove :-!
Avatar - Dylan McKay
25. 3. 2016 15:17
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Brzy budeme vědět víc. Dík!
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 12:32
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Kde není prostor, nemáš jak tvořit. A kopat pod zem nikdo nedovolí, nehledě pak na cenu podzemní garáže.
Všechno je o domluvě, o lidech. Tam, kde jsou rozumní a chtějí, dohodnou si hodně.
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Poslednú vetu tesať do kameňa. :yes:
Avatar - Googlit
25. 3. 2016 19:54
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Přesně tak. A z projekční praxe musím dodat moje oblíbené heslo: "sousedy nemá nikdo rád"
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Nie že by to nešlo - nechce sa. Ľudia sú beznádejné konzervy neochotné čokoľvek meniť ak ich to má stáť nejaké úsilie a nepozerá z toho úžitok zadarmo... Najväčšie brzdy sú práve tí, čo uvažujú ako ty.
25. 3. 2016 14:16
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
>:D moje "vodikove" myslenie sa ti nezda dost progresivne?
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 14:43
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Co je na lži progresivního?
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Tvoje vodíkové myslenie je invalid. Kríva na obidve nohý a vidí škuľavo. Tvrdíš veci, ktoré nemáš ničím podložené.
25. 3. 2016 16:03
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Mozno to raz pochopis ... a mozno nie :-)
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Tu niet čo chápať, ako som ti už napísal. Zatiaľ iba píšeš z môjho pohľadu nezmysly, pretože si ich žiadnym pádnym argumentom ani reálnymi číslami nepodložil. Dal som ti na základe tvojich tvrdení konkrétne otázky, na ktoré si nebol schopný vecne odpovedať, takže z môjho pohľadu píšeš fakt iba nezmysly.
26. 3. 2016 02:18
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Návratnost 11 let. Pokud nepoklesne účinnost solárních baterií. A ta poklesne. To zařízení se ani nezaplatí. Tyto pokusy jdou realizovat jen ze dvou důvodů. Tím prvním jsou dotace a tím druhým je zákazník co neumí počítat.
Avatar - Googlit
25. 3. 2016 13:23
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Jak velká tak malá sídliště co znám se začínají řešit zpoplatňováním parkovišť a budováním velkokapacitních garáží. Doba kdy měly města a obce peníze na to zajišťovat "panelákovým" parkování zdarma je pryč resp. parkovací stání ze 70 let už dożívají a je třeba je rekonstruovat. Původem jsem městský kluk, mí rodiče měli vždycky auto ve velkokapacitní garáži "v boxech". Kdyby v takovém ekosystému byly prachsprosté 25A nebo 32A zásuvky s řízením nabíjecích časů pro jednotlivé boxy na úrovni celého baráku tak to zas nemůže být v rámci rozpočtu a připojení celého baráku taková raketa. Tady by nemusely být investičně drahé rychlonabíječky... ale přiznávám že o tom vím prd z projekční stránky věci ktomu nemám ani vzdělání ani zkušenosti. Když jsme nedávno projektovali jeden barák s kuchyní a třemi evakuačnimi lůžkovými výtahy tak tam vypadalo to jištění zábavně a ČEZ se dost zapotil :-! Možná šaman by k tomu něco mohl napovědět.
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 14:46
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
To jde ale u nově budovaných sídlišť a bytových komplexů. Ale nedovedu si představit, že by třeba na sídlišti, kde jsem bydlel dříve (Brno), někdo začal budovat a kopat podzemní garáž. Prostor byl tak nešťastně zastavěný (zástavba z cca 80. let), že tam nebylo místo na jakoukoli výstavbu, aniž by zároveň nedošlo k zásadnímu omezení obyvatel. A kam v té chvíli dáš několik desítek aut, když ani okolo není místo k parkování? Jak vystavět podzemní garáž mezi patnáctipatrovými domy, bez rizika ohrožení jejich statiky? Není to zase taková sranda.
Avatar - Googlit
25. 3. 2016 16:47
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Já znám města a obce kde už došla vedení peníze na to aby zrekonstruovali lidem z paneláků na úkor ostatních jejich parkovací stání. Vyhláškou se udělal zákaz stání všude a parkoviště nekompromisně zpoplatnili s výhledem vybudování nadzemních velkokapacitních parkovacích domů. Teď tyhle komunikace a parkoviště mezi paneláky z roku 70 dožívají a za 10 let jsou nařadě ty 80ky.

Co se týká statiky tak všechny tyhle paneláky mají sklepy čili noproblem zakládat 3m podzem, hlouběji už je to o vhodně dimenzovaném zajištění třeba štětovnicemi... ale tohle je samozřejmě řádově dražší řešení které by nájemníci paneláků asi jen těžko zafinancovali jednorázově ze svého.
25. 3. 2016 15:22
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
jen k tem rychlonabijeckam, nejlevnejsi 23kW dvojsandard od ABB zacina na cca 20 tisicich euro za stojan, a nejlepsi 3 standard 50kW konci lehce pod 30 tisici eur za stojan , + montaz, oziveni, sakum prdum rychlonabijeci misto ktere bude schopno dodavat stavu do auta je od 0.8 do 1.25 milionu korun

mame takhle rozdelany ve firme projekt kde se pocita s 30 kusy 3 standardu pro rovnomerne pokryti CR, suma sumarum zaklad realizace zacina na 60 milionech

pro sidlistni garaze by postacovali sklidem bezne 3 fazove zasuvky [odkaz] kde je realizace nejakych 10 tisic za dvojici stani, a bezne EV s tim nabije podle toho jak silnou ma palubni nabijecku, nektere za 8 hodin (Leaf), jine za hodku (Zoe), rychlost nabijeni zavisi pak na palubni AC nabijecce daneho auta, u sidlistnich stani bych ale predpokladal ze to muze na zasuvce viset klidne celou noc
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 15:47
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Dvojstandard a trojstandard je počet typů koncovek? Už tohle je docela smutné, že neexistuje jednotný standard pro dobíjecí koncovky, a i přes hromadu eurokeců o euroekologii není ani snaha něco podobného zavést. Pak samozřejmě je další rozvoj problematický.
26. 3. 2016 08:25
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
jj pocet koncovek, nabijet lze vzdy ale jen 1-2 auta, tady je mas krasne serazene [odkaz]

DC jde vzdy nabijet jen jedna moznost, uvnitr se jen prepina do ktere pujde stava, a AC je tam vzdy jen jedno, takze pokud se dobiji 2 auta musi to bejt jedno DC (nabijecka ve stojanu, zjednodusene) a druhe AC (palubni nabijecka v aute, zjednodusene)
26. 3. 2016 10:22
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Existuje evropský standard (nabízející dva konektory, klasický a "combo"). Jenže zákaz stavět cokoli jiného (veřejně; v garážích za závorou by pořád mělo být možné si dělat, co chceš) by měl platit až v příštím roce.

Problém však je, že ne všechny elektromobily prodávané v EU podporují standard, který EU vybrala. Některé nepodporují rychlonabíjení vůbec (myslím že Zoe, Twizy), Leaf umí myslím jen CHAdeMO (japonský standard; nevím, jestli se něco nezměnilo), Tesla má svůj (ale mají adaptéry, takže se můžou nabíjet snad všude, což je podle mne lepší řešení, než dělat stanice s X konektory).
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
Tak to Ti gratulujem a držím palce.
Avatar - speedfred
25. 3. 2016 14:25
Re: Elektromobily = beznadejna situacia
V dome mám elektrické kúrenie (topení) a kWh ma stojí : drahý tatif 0,105€, lacný 0,042€. Takže to nie je asi až tak zlé.
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 15:03
Fakt výživná diskusia.
Elektromobily sú podľa mňa hlavne veľmi neefektívne, čo sa týka uchovávania a napĺňania energiou. To už fakt radšej ten hybridný prius.
Riešením na zníženie emisií v meste by bolo zatraktívniť formy dopravy, ktoré sú na osobokilometer reálne efektívnejšie, než osobné autá. Teda napríklad hromadná doprava zadarmo a useknutie rúk zlodejom bicyklov. Teda aspoň pre začiatok.
Rozbalit vlákno
12
25. 3. 2016 16:17
Re: Fakt výživná diskusia.
No nevím, ale mě osobně už jízda elektrobusem přijde zajímavá a proto jezdím několikrát do roka na Praděd, kde nahoru jdeme pěšky a dolů se vezem. Očividně to funguje na lidi, jelikož elektrobusem to točí furt nahoru a dolů a je o něj dost velký zájem (a tím pádem je uvnitř i dost velký nátlak >:D ). A u pár známých jsem už slyšel, že se tam jedou na něj taky podívat a svézt se.
Avatar - Googlit
25. 3. 2016 17:30
Re: Fakt výživná diskusia.
Mě teda příjde právě to plnění energií jak píšeš pravě jako jedna z nejatraktivnějších vlastností elektromobilů. Představa že se ráno probudím, zajdu do garáže a mám jistotu že mám plně nabito je parádní a s tímto naprosto luxusní [odkaz] Naproti tomu zjistit že jsem zase nadně s benzínem a musím na páchnoucí benzínku a pak do fronty za lidi co potřebujou na záchod, kafe, noviny, nefunguje platební terminál... a to úplně pomíjím kvalitu benzínu kdy se 9 z 10 benzínek vyhýbám kvůli zkušenostem s jejich benzínem :/
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 18:09
Re: Fakt výživná diskusia.
Za 750000 km som mal raz (1x) problém s kvalitou paliva. Yerminál nefungoval tak max do desať (10x). Takže tieto argumenty moc neberiem. Ale za niekoľko minút, povedzme do 10 -15 minút som načerpal energiu na ďalších 600 - 1000km jazdy. S elektromobilitou neporovnateľné.
Navyše si ako elektrotechnik celkom neviem predstaviť, ako bude povedzme dvadsať tisíc áut v stredne veľkom meste naraz v noci nabíjať akumulátory. Postavíte ďalšie Počerady? V JE sa totiž ide plusmínus na konštantný výkon.
Avatar - Googlit
25. 3. 2016 19:32
Re: Fakt výživná diskusia.
A jak by čerpalo ve středně velkém městě dvacet tisíc aut naráz benzín? >:D Jinak mě celkem překvapuje, že jako elektrotechnik nevíš že existuje něco jako koeficient současnosti který zohledňuje rozprostření spotřeby v čase. Jinými slovy tvůj soused končí v práci jindy než ty a má ji jinak daleko takže třeba než ty přijedeš domů tak on už má nabito a nebo bude dobíjet obden a nebo to má do práce jako já a tak bude dobíjet jednou za uherský rok. Tvůj argument je jako že by v panelácích neměly být výtahy protože těch 50 lidí co v nich bydlí se do nich nemůže vlézt.

Navíc pokud tohle přirozené rozprostření v některých lokalitách nefunguje tak se to dělá tak že se různým skupinám odběratelů nastaví různé časy nízkého tarifu a to už si rozmyslí jestli budou nabíjet levně nebo draze.

Na baráku mám 3*25A a ty mám garantované. Mimochodem i proto u nás energetický úřad přichystal radikální zdražení rezervovaného odběru (platby za jistič) a zlevnění ceny za kW.
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 20:56
Re: Fakt výživná diskusia.
Jasné, všetci máte 3x25 garantovaných. Fakt samí humanitní absolventi naokolo.
Avatar - Googlit
25. 3. 2016 21:22
Re: Fakt výživná diskusia.
Koeficient současnosti!!! A pokud to vychází na hraně tak se dělá místní šetření skutečného zatížení distribuční sítě v místě budoucího odběru, trvá snad měsíc a jeho výsledkem je že buďto stav vyhovuje a nebo dojde k posílení infrastruktury se spoluúčastí. Vím to protože jsem to už několikrát absolvoval u chaloupek co měly 3x80A a více. Nicméně to co máš ve smlouvě je opravdu garantováno. Nejsme v africe kolego. A neurážej mě humanitními absolventy když svému oboru evidentně rozumíš jak koza petrželi.
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 21:32
Re: Fakt výživná diskusia.
Super. Naučil si sa jeden pojem. Aplikuj to na desatinu vozového parku, čo bude niekoľko sto tisíc. Ty vedec :-)
Avatar - Googlit
26. 3. 2016 12:11
Re: Fakt výživná diskusia.
Jdeš na hatelist trolle. See ya pod jinou přezdívkou :-!
Re: Fakt výživná diskusia.
:-) Úsmevné :-)
Vy ste ľudia vážne srandisti. Tie isté blbiny píšete jeden po druhom a stále dookola.

1. Nikto nechce globálne v krátkom období nahradiť elektromobilmi klasiky.

2. Elektromobily v súčasnej podobe nie sú určené na diaľkové jazdy.

Tak už to pochopte, alebo ste naozaj niektorí na palicu?

V súčasnosti je elektromobil určený na bežné denné jazdenie, hlavne mestských a prímestských aglomeráciách. Jeho výhodami sú najmä nízka hlučnosť a žiadne výfukové plyny. Na bežný denný nájazd bohato stačí nočné dobíjanie.
Postupom času elektromobil preberie väčší a väčší podiel v doprave - v náväznosti na jeho postupujúci vývoj. Najlepšie vozy v súčasnosti dosahujú dojazd cca 400-500 km, za pár rokov to môže byť dvojnásobok.Som zvedavý, aké argumenty vytiahnu odporcovia elektrického pohonu potom.
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 20:55
Re: Fakt výživná diskusia.
Na bežné prímestské jazdenie stačí mhd, skútre a bicykle.
25. 3. 2016 21:13
Re: Fakt výživná diskusia.
Nech sa páči, poslúž si.
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2016 23:20
Re: Fakt výživná diskusia.
Prima... MHD je z našeho města do vedlejšího, kde pracuji, záležitostí na 45 minut cesty s přestupem a dlouhým čekáním. Deset kilometrů, ale doprava naprosto nekoncepční. Rád bych si pořídil skútr, ale nemám garáž, kde bych ho mohl nechávat v našem domě (garáže tu, jaksi, nejsou). Na kole je u nás půl roku nebezpečno, kvůli hustým mlhám a tedy dost nízké viditelnosti. Navíc kolem řeky je chladněji, než v ostatních oblastech, takže to cestování opravdu není komfortní, natož bezpečné.
Teď tedy prosím o tvůj návrh řešení... Elektromobil by byl super...
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 21:12
Elektrinu vieme vyrobiť.
Elektrinu vieme vyrobiť relatívne jednoducho. Problém je ju skladovať vo veľkom. Na rozumné skladovanie by musel mať každý elektromotorista doma liion/lipol zásobáreň, z ktorej by čiastočne/úplne napájal svoje elektrovozidlo. Prenosová a výrobná sústava zvládne elektromobily pri penetrácii pár percent. Pri povedzme tretinovom podiele na vozovom parku krajiny by kolabovala. A tu nastáva ďalší zádrhel. Vtedy by však už zasiahol štát a zdanil elektrinu na úroveň fosílnych palív. Určite by si nenechal újsť výpadok na daniach.
Rozbalit vlákno
3
25. 3. 2016 21:15
Re: Elektrinu vieme vyrobiť.
Keby náklady na elektrinu boli hoci rovnaké s nákladmi na palivo, vždy to bude mať zmysel.
neregistrovaný "SR20"
25. 3. 2016 21:19
Re: Elektrinu vieme vyrobiť.
V čom bude ten zmysel? Nejako mi to uniká.
Re: Elektrinu vieme vyrobiť.
Tebe toho evidentne uniká viac.
1. 4. 2016 11:58
No - nižší střední třída !!
Někde někdo dokonce napsal MPV!!!

K tomu se dá napsat, že Leaf připomíná MPV jen výškou; ale protože ji nemmůže mít využitou k prostoru pro nohy a hlavy pasažerů a nemá variabilní interiér, MPV to jistě není. On je hatchback nižší sřední třídy, ale je z nich nejdelší (o 15-20cm), nejvyšší (o cca 5-10cm) a také nejhmotnější (o cca 130kg) a přitom s nejmenším zavazadlovým prostorem (jen 370 litrů). Svou délkou odpovídá již kombíkům odvozených z oněch hatchbacků, ale ty jsou o 100kg lehčí a mají zavazadelník o 100-130 litrů větší. Jeho větší výška je totiž daná umístěním akumulátorů v zadní části podlahy a pod zadními sedadly, což si vynutilo jednak vyšší pozaz vzadu (čímž i při takové výšce vozu mají postavy od 180cm své výšky potíže u stropu kabiny) a také újmu na objemu kufru. Rovněž jeho velká hmotnost je daná především akumulátory.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku