Peugeot spolupracoval dlouhá léta se studiem Pininfarina a na modelu 405 to bylo rozhodně znát. Víte, že jeho výroba v Egyptě a Íránu dosud neskončila?
takúto 405 1,9i 4x4 mal kámoš, parádny voz pokial ho nerozsekal - takmer som prišiel vtedy o život. Asi to bolo aj bezpečné auto. :yes: (mal som aj hodne štastia)
Na 405 nic extravagantniho nebylo, to auto bylo proste a jednoduse vyvazene a elegantni. To se o 508, bohuzel, rict neda. Posledni Peugeot, ktery se mi v teto tride libil, byla 406, zejmena po FL: [odkaz]
Ještě jedna poznámka - v jinak velmi dobrém článku se objevila jedna chybka - Peugeot 405 sedan nikdy stěrač zadního okna nedostal, ten se občas objevoval na zadním okně sedanu 306. Jednu dobu to u kompatkních sedanů byla zajímavá "móda", mohly jej mít třeba i Fiat Tempra a Landia Dedra.
dnes uz pre radsej pre istotu takuto sportovu motorizaciu v sedane peugeot ani neponuka .... za to ti ponukne v 2008cke do mesta 3 uzasne dizle ... plne ta chapem... aj mne sa tieto 80-90 roky pacili v automobilovej ere jednoznacne najviac... to bola zlata era automobilizmu ... jednoznacne to bola amplituda aka sa uz nezopakuje.... akoby sme dnes uz sli hodne z kopca a kdesi rovno do .... no proste ziadna slava ... nastastie aspon ze spomienky su vecne a tie nam nikto nevezme :yes:
Měl jsem kdysi MI 16, z počátku 90 let to bylo letadlo, manželka ho milovala a říkala mu
Mig 16. Dokonce když měla platit pokutu za rychlost, nabídla četníkovi ať se sveze (Migem) a vše bylo řešeno domluvou. Na německé dělnici při 150 - 160 jsme nádrž vyjeli za 8 l . Ve městě 8.5 -9 l/100km. Dnes má paní F Focus 182 k, ale na Miga nedá dopustit. Prostě sportovní kočár, zatáčky miloval a pak ten plavný komfort.. Focus má limity jinde, kruháč umí proletět jako na řetízkověm kolotoči a na 3 plný plyn (overboost) je přece jen akčnější. Ale v MIGU co bylo místa, ten kufr a pohodlná sedadla.- to prostě
Focus nemá. Menší prostor, když do nej lezu, mám dojem, že si Forda oblékám.
Dík moc za článek, oživili jste nám pěknou vzpomínku
Měl jsem štěstí i smůlu. T16 jsem si mohl projet, parádní zážitek, bohužel na ní nebyly zrovna peníze. U příbuzných je perfektně zachovalá dieslová verze bez turba a s minimální výbavou. Světe div se, ono to jede, uvnitř pohoda, pokud je do 20 stupňů. Takhle zachovalý kousek u nás asi neexistuje. Škoda jen, že to není právě T16.
Zase tak to úplně nebylo. Naopak. Již zesnulý Dalibor Janek, autor knihy Horký volant tam 405 Mi16 popisuje docela zajímavě. Rozhodně mi tšn článek nepřišel jako popis "rychlejší tuctovky", ale tak třeba nemyslíme ten stejný materiál. Tohle vyšlo někdy na jaře 1989 a bylo to svezení s červenou Mi16. Kupte si Auto Tip Klassik, jsou tam ted 405 a ne ledajaké. Ty nejlepší, :-) čili T16 a Mi16 :-) A také dokaz na tenhle článek v SM.
Souhlasím s tebou, podle mě FL 406 dost prospěl, zmodernizoval a posunul dál, zvlášt sedan ;-) To co přišlo pak, myslím 407, byl naprostý designový úlet...
To není jen o nudě a extravaganci. Ale třeba i o praktičnosti, vnitřním prostoru, provozních nákladech. Razantní propad nastal v době Peugeotu 407, který "vynikal" stísněným interiérem a obludně-nepraktickým dlouhým předním převisem.
S 405 jsem najel asi 120000km 2,0 gri,nádherné auto,to byl rok 1997 a málo co mě předjelo,majitelé nových Favoritů tiše záviděli,krásné časy,prázdné silnice,několikrát jsem ujel policii,nestíhali :yes::yes::yes:
Od dob 405 Peugeot šel strašně dolů,škoda...
Ja si pamätám jazdu vo vtedy 2 ročnom 405 GLD (r. 92 alebo 93) a fakt netuším o akej plavnej jazde každý hovorí. Mne to auto práve prišlo tvrdé a ubúchané až dosť.
Alebo to bol nejaký zlý (vybehaný) kus, alebo som ja bol vtedy rozmaznaný z komfortu mojej vtedajšej T 613 ? Každopádne oveľa neskôr mal kamoš čiernu Mi-16 a to bolo delo, ktorému ten tuhší podvozok človek rád odpustil. :yes:
Ono hlavne ak si človek postavi vedľa seba 405 a vtedajši Passat jedno či 3 alebo 4 gen. až vtedy vidno tú eleganciu a nadčasovosť Peugeota. Vtedajší Passat sedan vyzeral ako " bavorská klobása oproti spišskej párke " >:D A musím ti dať za pravdu, dnes sa ten pohľad obrátil v prospech VW.
Světle modrá je super a mne se líbí i zvrácená kombinace stříbrné (takové tmavší) a k tomu červený interiér >:D >:-[] Občas se dá ještě vidět zachovalý kousek, naprostý souhlas a za mne je to jedno z nejkrásnějších aut ze své dekády :-)
Ano, byla jina, ale hezky jina, elegentne jina. To dnesni 508 je jina nasilne, prvoplanove, je jina proto, aby byla jina a ne proto, aby se libila... At se to komu libi, nebo nelibi, tak ve srovnani (ktere jsem tu nezatahl ja) Passat vs 508 je elegantnejsi prave ten Passat.
Přesně tak, 406 byl zatím poslední opravdu hezký a nadčasový sedan Peugeot střední třídy. 407 s metr a čtvrt dlouhým převisem a malou kabinou i kufrem byla naprostá katastrofa a 508 taky není žádný zázrak elegance ani prostornosti... :-O:'-(:-(:no:
Před pár dny jsem na ulici viděl 406 coupe ve světle modré metle, v krásném stavu, nesprzněnou tuningem, nádhera! S 504 coupe jednoznačně nejhezší Peugeoty vůbec. :yes:
Ale srovnej ji s dobovou konkurencí... Byla prostě jiná, natolik jiná, že ostatní byli esteticky naprosto v pozadí. Tehdy to bylo plus, dnes je to zápor.
Jo 406tkou to skončilo :-( Dodnes ty auta, pokud je nezničí zub času, nebo majitel, tak vypadají pořád důstojně elegantně a i interiér je hodně dobrý i na dnešní poměry. Podvozek krásně měkký, na dálnici příjemné cestování... jojo, škoda.
pamatuju za bolševika kratka recenze ve svete motoru na P405 MI16, popsany jako by to byla obycejna jen trochu rychleji tuctovka.
a o par stranek dal nekolikastrankova recenze na zigula 2107, chvaleno jako luxusni dalnicni korab, kde i po několika stofkach kilometru clovek vyleze krasne odpocinutej...
je jasny, ze redaktori tehdy ani jinak psat nemohli, ale k smichu to muselo byt snad uplne kazdymu.
i tak sem se divil, ze to vůbec proslo cenzurou, ten rozdil byl uz na první pohled propastnej i pro zavilyho bolsevika
Hezké... bez problémů, 508 hezká je. Úspěšné? V jakém směru úspěšné? Že by válcovalo Passat? To asi už sotva, když lidé prostě kupují nudu a ne extravaganci.
406 po FL je trága a naprostý projev bezradnosti, protažená přední světla, ta příšerná maska a koncová rozdělená... Kupé samozřejmě pomíjím, ale to se sedanem a kombíkem nemělo karosářsky společného vůbec nic, taky ho později upravili jen decentně. Evropská 405 žádný takový radikální zásah do vnějšího designu nepotřebovala.
Facelift 406 byl hodně nepovedená záležitost. Viz jeden z mých starších článků. Původní verze krásně na 405 navazovala. Modernizace byla naprosto zbytečná a vzhledu akorát uškodila. Tohle byl počátek konce hezkých peugeotů dovedený do dnešní absurdity.