Nová generace supersportovního modelu od Audi sdílí technický základ s Lamborghini Huracán. Zkoušená verze plus má 610 koní a z nuly do bezvědomí vás katapultuje za 3,2 sekundy.
auto bez kousku sex appealu ... ostatně jako každé jiné audi ... nemastné, neslané ... bez chuti, bez zápachu ... a hlavně bez koulí ... je mi líto ... :no: >:D
v této naprosto zbytečné kategorii očekávám, že auto něčím zaujme ... nemusí být prvoplánovitě krásné ... ale musí být zajímavé ... přitažlivé ... musí mít něco do sebe ... očekávám, že to bude umělecký výtvor ... "socha" ... když už je to naprosto k ničemu ... ale tohle je naprosto bezduché ... bez života ... bez espritu ... bez radosti ... bez elánu ... dokonalá německá nuda, nuda, nuda ... :no: >:D
Takhle dramaticky bych to neviděl = bude to určitě jezdit hodně hodně slušně. Ale je fakt že bych místo R8 asi radši vzal Huracán, místo Huracánu 675 LT a místo 675 LT F488 ;-)
Ty poslední 2 bych musel eště zvážit = tam je to neni tak jednoduchý >:D
Teoreticky. Prakticky chápu autora že je nadšenej z pár dní s timhle :-)
Je to spíš civilnější supersport s příchutí GTčka, použitelnější a ne tak výjimečné auto jako Huracán, který je přeci jen víc ostřejší s méně kompromisy.
Konkurence Huracánu je 458 Speciale, 650S, 911 GT3. Proti 488, 675LT a 911 GT3 R.S. bude muset Lamborghini nasadit verzi Superleggera nebo něco ostřejšího ;-)
R8 je víc civilizovaná, ne tak hlučná, má o něco měkčí podvozek, Lamborghini má ostřejší převod, tuhé jsou zhruba stejně, řazení je o něco intenzivnější v Huracánu. Jsou to vesměs detaily, ale charakter dost ovlivňují. Ale nová R8 se mi vážně moc líbí. Jak jsem byl z fotek skeptik, tak v reálu paráda.
Celkově jsou pro mě osobně nové generace sporťáků a supersportů designová esa - 488, Huracán, 675LT (musí být v oranžové), 911 GT3 RS, F-Type, R8, AMG GT i 570S. 458 Italia byla naprostý skvost už od začátku, ale u takové původní R8,SLS či starší F430 bych se nedivil, kdyby se někomu nelíbily. Mě se líbí všechny, F430 uzrála dokonale jako víno.
Kdyz to pojmes strizlive, tak je az na par opravdovych vyjimek snad kazde dnesni super/sportovni auto GT-ckem. Jdou uplne normalne pouzivat kazdy den, jde s nimi bez jakehokoli omezeni pohodlne cestovat na velke vzdalenosti. Jsou komfortni, maji spoustu vybavy a jsou nabite stejnymi prvky a technologiemi, jako kazde luxusni auto. Jasne, trochu hur se do (nekterych z) nich seda a vetsinou maji jenom 2 mista.
Jde jenom o definici a uhel pohledu. Neni to tak moc davno, kdy byla rodinna auta podstatne mene komfortni a vhodna pro cestovani, nez snad kazdy z dnesnich supersportu.
Je vůbec další generace manuálu potřeba? Ví se, že se vývoj těhle převodovek nikam moc nehýbe, ale já o víc než 6 stupňů u manuálu nestojím a tyhle skříně byly skvělé i před 10 lety. Pokud točivý moment nepřeroste jejich možnosti, tak snad nebude problém.
Je však možné, že nemluvil o šestistupňovém manuálu, ale o sedmistupňovém v Carrerách, což je v podstatě upravené PDK AIUI.
já vůbec nezpochybňuju, že to umí tři sta z místa ... vůbec ... já se bavím jen a pouze o kabátě ... který je prostě nudný, nezajímavý, sterilní, německý ... >:D
Kabát...v tom případě bych se dokázal opřít i do sice hezkýho, ale nijak extra zajímavýho McL. Bavit se jen a pouze o designu v kategorii SS je trochu málo ;-)
Tohle není úplně relevatní, zkus boční nebo zadoboční pohled. Ale hlavně, to je můj názor a vůbec bych se s ním neoháněl. Jen tvrdím, že mě u kategorie SS zajímají úplně jiný věci ;-)
Zvlášť stránka pro exterier pro interier - případně jiný modely - i když sou si všechny dost podobný >:-[]
Nicméně McL považuju za hodně dobře až geniálně vymyšlený auto. Od základní uhlíkový skořepiny, přes motor po design. Srdce mě táhne spíš k Ferrari ale.. ;-)
JJ, jemná cizelace tvarů F488 je úžasná. Na tom autě snad není co měnit, škoda zahození freneticky znějícího V8 458, ale plnost tónů přeplňovanýho motoru u novýho modelu je působivá taky.
Ono teda ani ty předělané vstupy vzduchu na boku u turba nejsou krok správným směrem... prostě mít fakt hodně peněz, tak 458 Speciale je žhavý kandidát... a garáž vedle obýváku za prosklenou stěnou :-)
Původní koment vosovčeláka se týkal sexappealu, nemyslím, že by rozebíral, jak je auto dobře vymyšlené. V tomto je třeba z mého pohledu mclaren úplně marný, zcela jistě dokonale, počítačem, navržený a stoprocentně funkční design, ale pokud jde o mně, současné mclareny mi designem připomínají nejvíce nějaký hmyz, sexappeal nula.
Supersport musí hlavně jezdit, ne nad ním jen onanovat v garáži. Nejsem dvakrát odvařený ze vzhledu nový R8, ale zvuk, údaje a zatím všechny informace vedou k jedinýmu. Audi se podařilo už v první generaci etablovat mezi supersporty a ta druhá jen potvrzuje kvalitu modelu.
Supersport musí hlavně jezdit to jo, ale stejně tak musí vypadat v každém případě exkluzivně a odvážně. Nesmí mít slabinu ani v jednom. Absence ať už jednoho nebo druhého aspektu ho vylučuje z klubu ve kterém všichni ostatní obojí mají.
Znovu, čísla neohneš. Vzhled je subjektivní a nikdo nemůže prohlásit, že je R8 ošklivým nebo nepůsobivým autem. Už jen fakt široký, placatý je dostatečně vyjímečný.
Ostatní je jen nesmyslný kopání nad tím, jak si Audi mohlo vůbec troufnout vyrábět supersport ;-)
Ne. Design opravdu není subjektivní záležitost jak se v diskuzích různí vykutálenci snaží tvrdit a mrzí mě že ses k nim slepě přidal protože jinak si názorově vytříbená osobnost.
Výhodou je na to mít talent, školu nebo nejlépe obojí ale s trochou úcty k řemeslu se krásu naučí vnímat každý. Škaredé auto neexistuje! Jejich ale celá plejáda nudných, nevýrazných či v detailech odbytých a to ať už zdůvodu technologických možností či nízkého rozpočtu výrobce. R8 není ošklivé ani nepůsobivé. Jenom je zbytečně ustrašené aby nikoho neurazilo, chybí mu odvážnější tahy které by ho nějak vyčleňovaly z koncernového průměru což je u auta této kategorie opravdové faux pas.
Nijak nezpochybňuju umění lidi z Wokingu nebo Maranella, ale srovnáváš tu foukaný V8 oproti atmo V10, zrovna ty, který se do přeplňovaných agregátů opírá kde to jde.
Už jen za toto R8 stojí.
Kde čteš, že jsem napsal o tom, že konkurenti nejsou? Výkony určitě, cenu má R8 znatelně nižší kvůli image.
O tom co bude v příští generaci je momentálně nesmysl mluvit. Zbrusu nová R8 má V10.
Tvůj koment nezní "poslední kdo drží prapor atmosféry, jediný pravý supersport" atd, atp., kdyby šlo o ferrari nebo kohokoliv jiného, ale protože je to audi, tak je "jen o krok pozadu..." To tvoje selektivní myšlení je hrozná prd.el... >:D
Že nerozumíš proč Ferrari atmo nechalo jen V12 a proč McL šel rovnou do turba a proč tady je V10 je mi líto = ale vysvětlovat to přes příspěvek se mi nechce = to je moc nadlouho >:-[]
Souhlasí. Je to poslední mohykán s atmo motorem v rámci D3. Číselně fantastický. Interiér se mi taky líbí. A nejspíše i parádně jezdí, ale chybí mu šmrnc a sex appeal. Na oči a srdíčko to auto od pohledu není.
To jsou takové designové protipóly :-) Huracán je typický agresivnější, ale krásný supersport s ostřejšími linkami, R8 je navzdory všemu kulatější a taková elegantnější, ne tak atraktivní a srdcezapalující jako Lamborghini, ale o nic méně působivá. Civilizovanější, ale pro mě osobně ucelenější než první generace, která byla taková rozkouskovaná, auto nedrželo při sobě, hlavně před FL. Podle mě bude R8 dobře umět stárnout, u Huracánu čekám tak za 3 roky facelift.
Vážně to je dojem jen z fotek. V reálu je to parádní stroj. Když jsem stál vedle předchozí generace, tak jsem si nikdy neřekl ''tohle auto bych chtěl''. U nové ano :-)
Ano, supersport by měl mít exkluzivní vzhled automaticky. Nevím co vede audi tento technický skvost odít do tuctového koncernového kabátu, ale je to velká škoda. Zrovna zde je prostor na experimentování se vzhledem který by mohl v případě úspěch udávat další designový směr značky.
Jedno z mnoha aut, který by mělo být touhou milovníka aut, byť jen na odzkoušení. Málokdo má tolik zkušeností se supersporty, aby dokázal vyřknout ortel, takže nezbývá než se zatím aspoň potěšit textem a videem se zvukem.
Osobně mám rád auta, u kterých se dá sáhnout na jejich limit, z tohoto pohledu mě tedy Honzův závěr úplně netěší, o to víc se budu snažit dostat za volant R8+ na relevantní dobu. ;-)
Ja to vnímam tak, že ten limit R8čky je tak vysoko, že ani Honzo - pri všetkej úcte k jeho schopnostiam - nemal na to ten limit dosiahnuť. Ostatne ako drvivá väčšina z nás.
Přesně tak to vnímám i já, jen říkám, že mám radši, když vím, kdy auto začíná kousat ;-) . To nic nemění na tom, že u většiny supersportů jsou limity tak vysoko, že se bez opravdu slušných řidičských schopností podpořených pravidelným tréninkem nedají na bežný silnici poznat. :-)
je to přesně tak. S autem jsem jezdil dost, ale na okreskách si na limity nesáhnete (dostal jsem se maximálně asi na 70 procent využitého výkonu) a na okruhu bych dost možná jezdil ještě teď. Chce to úplně jiné uvažování a zaměřovat se na jiné věci, než jsem zvyklý. Chce to holt trénink :-)
To nebyla kritika směřovaná na tebe, naopak mít koule napsat "nesáhl jsem si na rezervy" bude mít málokdo a už teď vidím experta Pepu kvičícího na letišti jak ví co to dělá a jak se to na limitu ovládá. :-! >:D
"najít hranici a umět ji poznat.To je nejtěžší" tesat do kamene. Hodně dospělá až skoro biblická hláška uplatnitelná nejen za volantem supersportu za kterou může dát palec dolů jen děcko!
Buďte v klidu, na limitu se supersportem nedokáže jet na okresce ani závodní jezdec, při schopnostech podvozku současných supersportů a jejich výkonu, to prostě není možné.
Jak říkáte, něco přehnat natolik, aby auto skončilo ve škarpě, jistě není problém, ale to neznamená jízdu na limitu. Na hranu možností a schopností auta jde v této kategorii dosáhnout pouze na okruhu, a ani tam, to nesvede každý. ;-)
Za test máte :yes:
Co leze v poslední době z AS na Primě mě děsí. Zhruba na úrovni článků na AF, to je naprosto promarněná příležitost. Když navíc vidím, kdo jsou sponzoři pořadu, tak každýmu musí docvaknout kam pořad míří.
Už to moc neriskuju, naprosto největší ostuda jsou jejich srovnávací tabulky, kdy kritéria u aut (je o 3mm kratší a figuruje to v minusech) jsou míň než amatérský.
Ať už bratrský duo, šišla "závodník" nebo nová posila jsou parodií jedině na sebe sama. Kdo naopak stojí za vnímání je Sršeň, ten kluk má všech pět pohromadě, umí a ví.
Moc na to nekoukám, můj fanclub jede i u mnohem neutrálnějších příspěvků >:-[] . Jsem na jeho členy pyšný, neremcají, nekomentují, jen palcují. Takové ideální ovečky.
Kdybych chtěl manipulovat s hlasy, píšu pravý opak toho co si myslím >:D:-!
Vaculík? >:D >:D Adrenalin, radost z řízení auta, vtipné hlášky, toho jsou Vaculíkova videa tak plná, že při troše snahy se u toho člověku podaří i neusnout.
Tys toho Sršně asi neviděl, to je přesný opak suchopárného technokrata Vaculíka.
Nechápeš podstatu, Harris je dobrej, protože řidičský entuziasta, nic jiného než řízení a pocit z něj neřeší, kdyby do toho začal tahat vaculíkovské technické rozbory ztratil by kouzlo. Vaculík s příměsí Harrise je nesmysl.
Martin Vaculík je super na technická videa. Ale Sršeň je komplexní. O technice toho ví taky dost, umí skvěle řídit, umí vystihnout klady a zápory, má zcela přirozený, vtipný a přidrzlý projev :yes:
Ako píše webpaja, to nebola kritika, len konštatovanie. Mnohí tu majú skúsenosti s výkonnými športiakmi, mnohí jazdia s autami na okruhy no a práve tí vedia, ako sakra ťažké je naučiť sa ovládnuť auto v blízkosti jeho limitov, ako ťažké je tento limit dosiahnuť a najmä spoznať, že už tam človek je a neprešvihnúť to. Ono nie jednoduché je jazdiť na limite inak blbuvzdornej predokolky v nejakom hotheči, čo sú v zásade civilné rodinné autá. Ale superšport s motorom vzadu/v strede, kde je všetko od podlahy stavané na ultrarýchlu jazdu, s výkonom cez 600 koní a bleskovými reakciami, to je úplne iná liga. To sa skrátka nedá zvládnuť za hodinu na okruhu, to chce dlhé mesiace, aby si majiteľ takéhoto superšportu mohol povedať, že auto už trochu ovláda.
Takže palec hore za odvahu povedať, že si ho neskrotil a neovládol, určite radšej, než falošné kecy o skrotení beštie.
Výborný test. :yes:
Ono je taky těžký najít v Česku pěknou silnici, na který by ses mohl s takovým autem pěkně projet. Rok od roku se kvalita okresek zhoršuje - teda aspoň tam, kde jezdím já.
A taky vyvstává otázka, zdali se takový krásný monstrum, jakým je 600+k atmosférický V10 (díky Bohu, resp. Audi, že ještě existují), dá ještě užít na public roads. Nejel jsem nic výkonějšího, než máme doma, takže jen polemizuji, nicméně cca. lehce 300 k v menším kupé mi přijde tak akorát.
Jedenáctka, od Opavy do Šumperka, to je úsek v kvalitě silnice první třídy, ale s pěknými zatáčkami, bohužel provoz už je dnes tak hustý, že snad jen někdy těsně nad ránem, ale na to je to zas daleko, i když pro tebe... ;-)
Pokud jedeš v době kdy nejezdí kamiony, tak to pořád jde. Míst na předjíždění je tam fůra... A Šumperkem to zdaleka nekončí, třeba ta pasáž u Žamberka s včerveným asfaltem a utahujícím se esíčkem přes horizont je úplně boží :-)
Myslel jsem to tak, že za Šumperkem na Žamberk už prakticky nelze trefit dobu bez provozu, silnice je to skvělá, ale naposledy jsem si ji užil tak někdy v sedmadevadesátým. ;-)
Janči, o čom je to vyše 5 minutove video, ktore ma 262 MB ?
Rozhodne si ho totiz s mojim aktualnym konetktom pozriet nemam ako... 8-s:no:
To neviete dat moznost napr. 240p, alebo 360p ?
Nie kazdy ma chut kukat to 1080p... :-!
Hm. Lambo by bez Audi nebylo. A Audi mělo obrovský motory (i V12) už před koupí Lamba. A kdyby nekoupilo Audi Lambo, nebyla by R8, to je taky fakt.
Ale je blbost psát, že je to Lambo. Nebo máš ten pocit, že většinu technologie vyvinulo lambo a Audi ji převzalo? Ne ne, je to naopak, tomu věř.
To je přece jedno jestli to vyvinul spíš Helmut nebo Giovanni = podstatný je že technika je shodná. A viz pája a já 11:31 a :45 někdy to výrobce zvládne odlišit víc, někdy míň. Že to jsou ale hodně příbuzný modely to je prostě fakt = všechny vyjmenovaný a samozřejmě i to R8 a Huracán
Fostek: však jak si to napsal,tak to taky myslim.Každý trochu zasvědcený ví a není se třeba rozepisovat....Není pochyb o přítomnosti Audi,ale já jsem spíš mířil na ten motor,který je celý od Lamba,pokud se tedy nemýlím.Jinak je to fantastický kus techniky...
prd !
Povodny V10 5.0 mal roztec valcov 88mm, aktualna 5.2 ma 90mm.
Ti hovorim a aj vsetkym vam, ze je to Audi V8 4.2 FSI + 2 valce !
Uz to konecne pochopte. :-!
Ale ved ma pravdu:
Stare V8 bez FSI ( teda pred FSI) mali 5V / V a este davnejsie pred nimi mali tiez len 4V / V, ale to bolo 20 rokov nazad.
Vsetko co je FSI ma 4V / V.
20 !
Mal som aj staru S6 4.2 quattro 96´(290 PS 6°MT), ktora mala taky motor - 32V (4V / V )
Ostatne moje Audi uz mali 5V/V.
Proste polopate a fakt uz naposledy:
V10 v prvom Gallarde 5.0 vzniklo ako 2x R5 2.5 - tie maju roztec 88mm.
Potom ale chceli lepsi motor, tak ku 4.2 V8 FSI prihodili 2 valce a 5.2 V10 FSI ( roztec 90mm) bola na svete.
S6 aS8 ho dostali len priskrteny.
RS6 pouzila jeho zaklad, skratil sa zdvih, podvesili sa 2 turba a voala = 5.0 TFSI ist fertig !
No a potom prisiel downsizing teda skor "down-valcing >:D " ubrali 2 valce a 4.0 TFSI ist fertig.
paniatno ? >:D
ved ano, len sa mi zdalo, ze mas na mysli motory co boli 4V/V V8 bez FSI.
Tie skoncili pred cca 19 rokmi ( myslim, ze ta S6 C4 sa robila hadam aj v 98´-om ako avant ), potom nastupili 5V/V, ktore skoncili ako white pise, nasledovalo ( a vdaka R8 a Lambu aj pokracuje) FSI 4V/V a potom TFSI 4V/V.
cital som aj tvoj prispevok a chytil som sa za hlavu, ze na 1.gen. A8 som zrovna ja zabudol... :*)
zacal som editovat, ze dakujem tebe za doplnenie, ze ja som na A8 zabudol, lebo moja A8 4.2 uz bola 40V. Lenze ako som zmackol ze ok, napisalo - nevasmozna, uz bolo reagovane - proste sakrble bol zase rychly, ked nebolo treba... :-!
Takze ano, dakujem ti. ;-)
Len som bol v tom, ze uz 1. S8 ( 340 PS - pred FL ) bola tiez 40V....
Věděls že víc Lexusů se prodá v benzínu než hybridů? Hybridů se značkou Lexus se prodalo jen něco přes milion ;-)
Stesky po atmosféře tady čtu pravidelně = včetně glorifikace audi V8 4,2 - a to i v době když už poněkud nestíhala. Přitom dlouhodobě nejširší nabídku atmosfér má Lexus = i když místní nabídka je dost omezená
Ale ten guláš okolo motoru v R8 si v 21:19 osvětlil docela dobře :yes::-)
Jistě, že Lexus celkově prodá víc "nehybridů", než hybridů (ještě, aby ne), ale to nic nemění na faktu, že hybridní technika je pro něj (v rámci prémie) typická. ;-)
Prostě se to jen "překvapivě" některým neználkům plete. 5.2 V10 FSI byl vyvinut přímo z 4.2 V8 32V FSI, což byl první osmiválcový motor v silničním voze používající přímým vstřik paliva (FSI), který vyvinulo a použilo Audi ve svém vítězném (LeMans R8) závodním voze.
Na druhou stranu V8 4.0 TFSI vznikl naopak "zkrácením" 5.0 V10 40V TFSI (Audi RS6 C6).
Takže v prvním atmo případě vycházel V10 z V8 a ve druhém přeplňovaném případě vzešel naopak V8 z V10. A pak se to někomu nemá plést.
NSX má podle mě povedenější design. Vzhledem ke prakticky stejnému kroutícímu momentu, který má NXS v nižších otáčkách, bude zajímavé porovnání na okruhu.
R8 v podstatě nic nového nepřináší. Auto se spalovacím motorem, hmmm. Co je na R8 promyšleného, nevím. NSX přináší nové technologie, které ještě v kategorii supersportů nebyly.
R8 pokračuje v dokonalém konceptu, který definovala předchozí generace. R8 je v kategorii sama pro sebe, nemá konkurenci, 100% denně využitelný supersport, který je oduševnělý, má jedinečný atmosférický V10 a nejmodernější využitelné technologie, které řidič cítí a může si je vychutnat. NSX má pseudotechniku, která auto dělá horším, těžším, sterilním a naprosto nezajímavým. Asi první ''supersport'', který nespouští jedinou kladnou emoci. Hrozný zvuk, jalový podvozek a vyvážení, syntetičnost a design, který se díky zdlouhavému vývoji nejen že okoukal, ale on ani nikdy dobrý a kvalitní nebyl. Hrozné auto.
To ze je R8 opozdena, sterilni, predrazena mas naprostou pravdu. Kolik let se tohle stejne auto uz vyrabi? Tady uz mohly za ty leta cenu srazit na polovinu, kdyz to nic noveho neprinasi. Za tu cenu muzes mit cokoli zajimavejsiho i to ultramoderni, promyslene a komplexni NSX a ne tohle divne uplacane TT s lacinymi plasty na cudlech, na palubce a pod volantem.
Viz. co píšu nahoře. A jestli umíš číst, píšu jasně o NSX, největším propadáku posledních let. Tahle R8 je zbrusu nová generace, která má techniku, motor a jízdní schopnosti, výbavu, kvalitu a designovou vyzrálost, o které se může té srágoře od Hondy jen zdát.
NSX má pseudotechnologie, které nikdy nechce a které auto totálně pohřbily. To auto je mizerné ve všem, co dělalo původní NSX dobrou. A nudnější supersport se ještě nikomu postavit nepodařilo. R8 se prodává jak housky na krámě a vládla vždycky své kategorii, o NSX není zájem a v testech redaktoři neskrývají zklamání.
R8 dává zákazníkům a nadšeným řidičům to, co chtějí. Desetiválcovou atmosféru, jízdní vybroušenost, sofistikovanost a výjimečnost, kterou umí spojit s denní využitelností a všestranností.
"On the other hand, the way the NSX combines a big petrol engine with electric power to enhance both performance and agility has only previously been seen on Ferraris, Porsches and McLarens that cost more than five times as much. In this respect it really is a giant leap forward for supercar kind."
Jde o úplně nové pojetí supersportu. Něco nového je vždy s riziky. S rizikem nepochopení - všichni jsou zvyklí na něco, co bylo.
Honda často na takové věci nedá a zkouší. Často jde o něco, co se obchodně neuchytí, ale časem... A to Hondu ctí.
NSX je prostě úplně něco nového. Dát dnešním lidem NSX je stejné, jako učit staré lidi zacházet s dotykáčem. Proč, když jim stačí klasický mobil.
R8 je prostě jen evolucí. Ano, má atmosféru a ječí, ale to tu bylo v x podobách. A takto Honda nikdy neuvažovala.
Spalovacím motorů pomalu zvoní hrana.
To je úryvek z jedné recenze, která se bojí u NSX vynést objektivní posudek, protože autor ví, že se mu příště Honda zase ozve, zaplatí demo jízdy, hotel, atd. Zbylé testy jsou nohama na zemi a popisují to v pravdivém světle.
Jestli někdo nese prapor ''pokroku'' - spíše alternativních přístupů než-li evoluce, je to BMW se svými i8 a i3. To i8 jako první přišla s hybridním supersportem, který na rozdíl od NSX v testech a žebříčcích boduje a dostává se mu uznání. Přináší kvalitu, schopnosti, výbavu a jízdu, kterou prostě Honda nemá a mít nebude. Co ta NSX přináší ''nového''? Absolutně nic. Ani to sám nedokážeš pojmenovat, protože to nic nového, přínosného, pokrokového, inspirativního a zábavného není. Jen zbytečný balast, který přidává na hmotnosti, ubírá na jízdních schopnostech, agilitě a jednoduše postrádá vše, na čem je supersport postavený a v čem by měl vynikat.
Jednoduše o zbytečnou NSX lidé nestojí. A už vůbec jí nepřidá, že je to jen předražená Honda.
Honda by dokonalé auto jako je R8 nikdy nedala dohromady. Protože na to nemá zkušenosti, zdroje, lidi, talent, nic. Honda je propadákem nejen v motorsportu, ale i v produkci aut - mizerná NSX, výsměch a tragédie v F1 a poklesy prodejů na globálním trhu.
Spalovací motory budou tvořit dle několika výzkumů 98% všech aut v provozu i v roce 2060, ty srando.
Co chceš na to napsat? Že NSX má nezávislé vektorování kroutícího momentu díky 2 elektromotorům vpředu? Že použila poprvé v automobilovém průmyslu některé technologie?
Jestli má něco budoucnost, tak to je vodík. A zde je Honda s Toyotou na míle před čímkoliv jiným.
Co se píše v testech, tomu většinou nevěřím, pokud si to neověřím.
BMW i8 má menší zrychlení. A je to jen lepší hybrid, pravda, pěkně propracovaný.
Dále - Honda nevyvíjela NXS pro nějaké větší prodeje, to bys mohl vědět, když jsi tak dobře informován.
K F1 - Honda na rozdíl od ostatních nepřetáhla jediného inženýra od konkurence a nastoupila do rozjetého vlaku. A kdybys četl některá vyjádření konstruktérů, dověděl by ses, že McLaren moc prostoru Hondě nedal. Jak v autě, tak celkově. Chtěl bych vidět, kdo jiný by do toho malého prostoru vmáčkl motor pro F1. Chce to jen čas.
A tak bych mohl pokračovat. Ale musím zmínit bezkonkurenční spolehlivost zejména hondích motorů. Viz info od pojišťovny.
A nakonec - v roce 2060 bude velmi malý podíl aut se spalovacím motorem. Kdo tvrdí opak, buď je placen některou automobilkou nebo nemá ponětí, co se už nyní vyvíjí.
no s tou elektrifikaciou a hybridizaciou to zase az take ruzove nebude, ked aj uspesnej premiovej automobilke 2 klucove a pokrokove modely zaznamenali slusny minus...:
[odkaz]
Zajímavé ovšem je, že když Honda chtěla z NSX udělat konkurenceschopné sportovní auto a postavit konkurenci v kategorii GT3, tak z NSX vyházela všechen ten elektronický a elektrický balast a nechala v NSX pouze spalovací motor.
[odkaz]
Jenže to nebude auto pro každého. Už ne každý je způsobilý řídit Civic TR (s nadsázkou) :-).
A zároveň - NSX má být přehlídkou budoucích technologií, když to jemně přeženu. Závoďák je něco jiného. V F1 se také rekuperace neprosadila spontánně, ale shora.
Děkuji za vyjasnění ohledně motoru,jsem rád že jsem se konečně mýlil.Jelikož nejsem velký fanda audi,tak si přece na něco vzpomínám co tu zozebral AUDIRS6 viz výšše...
za tu cenu je pět Mustangů GT 5.0 V8 , a dájí se vněm odvést i dvě malé děti :-)
Na mě je v tý audině moc techniky - do budoucna drahý servis a poruchovost. také na ceně tohle auto docela padá