Verim na verdikt : astra je lepsia , astra je konfortnejsia , astra je lacnejsia ,astra je uspornejsia ........ Vyhrava Octavia sice len tesne ale vhrava ma vatsci kufor , je hlucnejsia je drahsia , je tvrdsia ....... Test necitam mozte si tam dat aj 5 kapitol . Jedine co si precitam je diskusia . Majte pekny den .
PS . Octavia vyhra aj nad classe S , viete preco? Ma vacsi kufor a je lacnejsia ........
Nezávidím vám tuhle nevděčnou práci. Pro mě by byl problém najít jedinou disciplínu ve které by byla octavia iii lepší než nová astra a vy musíte vše nastylizovat tak aby octavia vyhrála nebo při nejhorším byla aspoň stejně dobrá (+ větší kufr), no nechám se překvapit čím nás rozveselíte tentokrát.
Mam objednanu Astru Sports Tourer 1,6 cdti 81KW. V konfiguratorech o proti Octavii kombi ve cca stejne vybave o 80000 levnejsi. Astra vybava top Innovation plus dalsi balicky vs Octavia Fresh plus dalsi . A to ma Astra 6kvalt o proti 5kvaltu Octavie ,tiší a modernější motor. No a pak slevy oproti katalogu mi skodovaci vsude nabidli 5% u Opelu jsem ukecal dalsich 15,5% :-) celkove mam lepsi vybavu, motor, podvozek a to o cca o 120000 levnejsi. ..... jooo ale pravda budu mit trochu mensi kufr coz vyuziji ma. 2x za rok na dovolenou ale nejvice mi bude chybet ta škrabka ... :-)
Je škoda, že redakce nevyužívá potenciál testerů tady v diskusi. Těm je všechno předem jasné - jak test dopadne, jak by dopadnout měl... a ani při tom nemusí vstát ze židle :-)
Nejobjektivnější test na porovnání nákladů by mohl vypadat takto:
1. zaparkovat obě auta do naší ulice na celý týden
2. do nákladů započítat co všechno z aut chybí
3. vyhlásit vítěze
PS: sousedovi již počtvrté vykradli airbagy u fabie. Právě u škodovek často mizí airbagy, kapoty, světla, kola ale i celá auta... Z opelu tady jednou zmizely poklice...
ne, Octavia vyhraje, protože má simply clever roletku, kdežto Astra má roletku typu dachna... Jako bude to těsné, Astra bude fakt dobrá, ale na komplexnost Octavie to prostě mít nebude a tak se opět nečekaně potvrdí, jak dokonalé veledílo to Češi zvládli vyrobit >:-[] >:D
Top 09 je otřesnou ukázkou překabátěných komoušů a dalšího politického odpadu napříč stranami... pokud si dobře vzpomínám, tak sám Kraďousek byl ochoten v nedávných časech s komárama fungovat... zlaté časy v KDU (ale na to plebs už zapomněl)... potom se musel na čas ztratit a z hrobu vylezl s upíry z Topky. Nebejt malomocného strejdy Trautumberka, tak by se tehdá do parlamentu nedostali... to co v přístích volbách ztratí Topka, dostane zpět ODS... popř. komunista Bureš. A pevně doufám, že oranžová zubatá pleš bude mít po vlezdo***kování socialustům z Brusele taky zančné ztráty...
No vidíš, a já vidím v pozici testéra pravý opak - to jest hledání smysluplnosti auta.
Každé auto má chyby, ale chyby samotné nedělají špatný vůz. Příklad? 2CV. Auto by bylo z pozice testu strašné a dobře by na něm nebylo snad nic. A přesto bylo pro svůj účel takřka dokonalé. Chybou byly snad jen sebevražedné přední dveře >:-[];-)
PROČ DĚLÁTE TENHLE SROVNÁVACÍ TEST, KDYŽ JE VÍTĚZ PŘEDEM JASNÝ >:-[] >:-[] >:D ???
I když ... tuším kulišárnu, ono totiž jeden srovnávací test, kde nevyhraje Octavia má potenciál mnohem vyšší čtenosti, že ;-) A ta páteční rezonance v hospodě u pivka - ty, karle, víš že na ACZ Oktávku porazila nějaká dovozová Astra z endéer??
Kdo vyhrál v nějakém jednom testu je přece celkem jedno, zvlášť když to má být o prsa vietnamské ženy. Zvlášť když je vždycky bodování, bez váhy jednolivých kritérií. Mě zajímá odpružení, odhlučnění, řízení, sezení, kvalita materiálů. Nezajímá mne kufr nebo brzdná dráha. Rozhodnou si sami zákazníci co chtějí, to bude vítězství. Za mě z dvojičky raději Astru. Z důvodu, že O3 má „umakartový“ interiér, ve kterém nechci cestovat víc jak 5km. Pro Škodu by hovořila tuzemská hustota servisní sítě a očekávaná lepší korozivzdornost, ale …
Asi nekdy pred rokem vyslo tusim na Autorevue test Peugeotu 308 SW GT vs Skody Octavia RS.No a vyhral to Peugeot..pohodlnej,komfortni ale zaroven velice rychlej kombik.Skodofka rychlejsi,ale hodne prkenna-tvrda.Ale takovejch nejspis asi objektivnejsich testu moc neni..
Ten nedorobeny llacny Skoda design uz nemoze viac bit do oci ako vedla krasne nadizajnovanej Astry. Kvoli vyssej cene a absencii lepsich materialov a izolacii oproti Golfu si Skodovku moze kupit iba ozajstny skoda-design uchyl.. Oproti Astre si moze Skodovku vybrat len milovnik traktorovych a dunivych motorov, impotentnych ex a interierov alebo jednoducho otec 2,2m vysokych deti ktore sa mu do ineho combiku ako Octavia proste nezmestia >:D
A vo tom to je... zapráskaní špinavci. Prostě mediální žumpa. Lže a píše přesně to, co chce zadavatel...ku podivu... :-)
O nějaké objektivitě si můžeme nechat zdát, stejně tak jako v případě migrační krize...
Jediným trestem pro tenhle hnus je minimální čtenost a vzestup skutečně pravicových stran. A tak doufám, že budou i nadále ztrácet... bo teď ty sr...ky můžou číst už jen fanatičtí škodováci, nebo senilní strejdové ze setrvačnosti.
Mě Astra nijak nebere, ale vítězství bych jí přál už jen proto, že ta hegemonie Škody u českých novinářů je dost nudná.
Ale tak jako tak- je hodně nevděčné být na tomto webu redaktorem.
a) ty největší prasárny srovnávacích testů jsou z pera SM a zde jsou jen přetištěné
b) jakákoliv zmínka o chybě jakéhokoliv auta (třeba Citroenu >:-[] ) je nekompromisně použita jako důkaz totální neschopnosti testera.
Já tedy hlavní význam testů (kromě zábavného počtení) vidím v hledání chyb. Test s vyzněním "dokonalé univerzální auto zcela bez chyb" je k ničemu. To si můžu číst reklamní brožuru výrobce.
Doufám že takhle nadšenej si byl z Citroenu C5 kterej měl podobně plochou křivku krouťáku před 10 lety a výkon ne 139,7 kW ale 177 >:-[]
A ne v prémiový vyšší střední ale o třídu níž a mainstreamu >:D
Sorry já naftu ne a v modelovym roce 2-17 nebudu z výkonu 140 kW z třílitru hýkat nadšenim. Nicméně tvý nadšení chápu :-)
Šestiválec je bez diskuzí lepší než čtyřválec ale musí mít aspoň trochu výkon. Odpovídající model A7 je 6GC = tam je naftový minimum 230 kW = když už prémie, nafta a šestiválec tak něco takovýho - tak to aspoň vidim já. Nerýpal sis tady opakovaně do MB že z třílitru nabízej jen 190 kW nebo kolik? ;-)
Jsem velmi zvědavý, jakým způsobem redakce vykouzlí srovnatelnou cenu, zatím se jí to vždycky podařilo tím, že proti sobě postavila nějaké úplně základní modely a pak podivně přihazovala příplatkovou výbavu. Protože je základní model Oktávky oholený skutečně až skoro na Favorita, vyšly jim ceny nakonec vždycky obdobně. Tož jsem napnutý jak kšandy.
no tak ted si musis rici, za co jsi teh 40 000 dal. pokud je tvym kriteriem napriklad delsi dojezd na jednu nadrz nebo vyrazne nizsi pravdepodobnost, ze ti auto po nehode blafne, v neposledni rade jeste nizsi spotreba pak musis uznat, ze argumenty tam jsou ;-). pokud bychom se meli byvit o spolehlivosti, pak oturbene benziny s primym vstrikem se principialni choulostivosti systemu na diesely dotahly... jo kdyby tam v nabidce stal atnosfericky dvoulitr s usporou treba 60 000 oprroti te nafte, clovek by treba zase nektere vyhody naftaku ozelel ;-). proc a jak vybiral greenroot ti nepovim, ale tvoje otazka je zkratkovita...
Proč vyhraje Škoda? Škrabka, kufr a neokoukatelný design. Astra je sice pěkná, ale její tvary brzy začnou nudit, kdežto Škoda vás bude stále udivovat (žel hlavně cenou). Vsadím se o co chcete, lahvička dobré skotské či irské...berete? :-):-):-):-):-):-)
Pamatuju si z Autotipu jak porazila Oktávka A4ku, protože byka nakonec levnější a ta A4 nenabízela o tolik více za ty peníze, navíc vše uvnitř Škody bylo tak hezky známé a po ruce, hned redaktor věděl kam sáhnout.. z toho se mi zatočila hlava a další rok jsem to nekoupil.
Jinak v jednom z těch časopisů co mám doma letos nová Astra porazila ve srovnávacím testu Golfa, to jsem čuměl, ale nebyl to určitě Autotip ani Auto.cz
Prostě EU Němci a Volkswagen to válcujou :-) a když oni tak ostatní taky museli podvádět :))
Redakce měla na test Astru s nejsilnější 1,6D, tak se z ní snaží vytěžit i srovnávací test s dvoulitrem, se kterým se srovnávat nedá.
Kdyby si radši dali práci a půjčili si obě auta se stopadesátikoňovou 1,4T.
Jinak je to podle mě jasné. Vyhraje oktávka, protože má větší kufr a větší motor a proto, že nabízí i možnost RS TDI. Objektivní ten test určitě nebude.
O astře už psali, že jejich 540 litrů je pouze průměr. Je to k smíchu, protože udávané objemy jsou čísla, která nic neříkají o využitelnosti. Zajímá mě, jestli mezi minusy oktávky zařadí taky ta zoufalá sedadla ve srovnání s opelem.
Na iPhone6 video ani nieje zobrazene. V dnesnej dobe fakt ubohe? To si mam do prace nosit iPad alebo co aby som si mohol jedno video prehrat? Pane boze
ale uz video myslim nepriamo naznacuje moznu odpoved kto z koho ... skoda je skratka neporazitelna a ako najlepsie auto sveta to octavia asi opat ustoji .... ale necham sa prekvapit ako to nakoniec dopadne.... mozno sa nakoniec ukrutne mylim ;-)
Je třeba upozornit na chyby. Tobě pak ty chyby vůbec nemusí vadit. Viz nedávný test Citroenu C5- spousta chyb, ale mě úplně míjely. Většina z nich by mi nevadila.
ked ta tu mam:
[odkaz]
>:D >:D >:D >:D
asi si uz postrehol, ze ten motor je v A7, takze uz je aj v Allroade :-)
500 Nm - to je o co tu beží ! :yes:
Od mrtva do mrtva :-)
A nesnaz sa mi nahovarat, ako to dokazu R4-ky. Zvukovo a "premiovo" su uuuplne inde >:-[]
To mluvíš o "výbavě Světa Motorů," že. :-) Jo, ta se jim zasekla někde v 90. letech (přinejlepším na začátku minulého desetiletí). Mají tam pořád ještě napsané ABS a ESP (auto bez toho dnes neprojde homologací)? Musel jsem se nad tím usmívat. Princip využívám stejný, jen jsem očividně náročnější.
Talisman je sice o třídu menší, ale zase je o deset let novější. Z mého pohledu je větší faux-pas jezdit již nevyráběnou C6 (nebo třeba minulým Ečkem) než aktuálním Talismanem... ale chápu že jako fanda Citroënu to třeba vidíš jinak.
Důchodce na vysočině byl pár let premiérem- možná jsi to zaregistroval...z toho se na blbou školu našetřit dá.
Ad Zemanova skromnost- i Mrázek o něm údajně říkal, že mu stačí místo úplatku chleba s okurkou. Chalupa na Vysočině- skoro jako Bakalova na Šumavě, viď?
Hele, hoď se do klidu, já ho rád nemám, je to pro mě sviň.a chlap, ale- nenapadá mě důvod, proč ho nepovažovat za skromného. On politiku nedělá pro peníze- podobně jako Paroubek. On(i) má rád jen moc.
Tak já naopak- aniž bych se chtěl jakkoliv jinak zastávat Zemana, jeho skromnost je známá a to, že jezdí českým autem je mi sympatický.
Francoužští prezidenti pokud vím dtto asi je nikdo nepovažoval za trapný, že jezdí v CITROENU, opakuji CITROENU, že?
No, zatim to ma skoda vs svet tusim 19-0 (na tomto webu). Ale ono to jednou prijit musi. Jestli ted, to nevim, ale sance tu je. Tipuju, ze octavia jako obvykle vyhraje tesnym rozdilem, ovsem to neni tak podstatne. Podstatna bude plodna diskuse a pocet kliknuti. A to je zaruceno, at uz to dopadne jakkoliv ;) .
Piatok? To akože 2 noci nebudem spať? To je nervák! Octavia, golf, Leon, Superb, passat... Viem, iná trieda, ale aj tak sú lepšie. V súperení týchto dvoch to vidím na pekné šieste miesto >:D
Teraz vážne. Astra spravila megapokrok a zhodením prebytočných kilogramov si hodne pomohla. Cenová politika Oplu? Výborná! Trochu viac fandím Fordu (kde mi vadí hlavne palubná doska), ale ak vylepšenia v podobnom duchu dostane aj Zafira a Insignia, máme sa na čo tešiť. Ešte nech k normálnej nádrži dostanú aj CNG s dojazdom 500 km a normálne ich korunujem na najlepšiu mainstreamovú automobilku EU :-)
Dalo by se to brát s humorem, kdybych v tom nějaký humor a nadhled a nadsázku cítil. Já v tom cítím spíš chuť se pohádat bez velkého zájmu o auto jako takové nebo o názory testera.
...odpadavam ! :-!:yes:
Skoda ze mi neide video - asi ho aktualne pozera vela citatelov, noooo... :-!
Nedalo by sa fakt prehodnit zmena prehravaca a dat moznost prepinania kvality ? plsss... :-(
Tak som zvedavy, co vylezie v piatok z tvojej klavesnice. Mas sancu si to u mna polepsit, tak prosim ta nesklam. Pipinkovsky test mozes vynechat, ale ak Míšu použiješ na nieco rozumnejsie, bude to prijemne spestrenie - to sa nehadam. ;-)
nechápu ten flame tady. auta to jsou skoro stejná cenou, výbavou, výkonem, užitnou hodnotou... rozhodnutí to nebo ono bude u takto podobných aut v silně subjektivní rovině.
mě jsou třeba oply stejně otravný jako frantíci, takže by to byla okta :yes:
Nepochopils ty = já to zjednodušení na jeden motor s výkonovym spektrem 140 - 235 kW chápu a hodnotim pozitivně.
Ale prémiovou vyšší střední a 140 kW nebudu hodnotit pozitivně = sorry. No odvázanej nejsem ani ze silnější verze 160 kW ;-)
Proč by se nedal srovnat? Svět Motorů mě teď až šokoval svou chválou právě na tuhle Astru v kombíku s nejvýkonnější 1.6kou. Spotřeba výborná (průměr kolem 5l), zrychlení z 0-100 rychlejší jak 110kw Octavia 2.0TDI a pružné zrychlení lepší dokonce jak RS... asi měli v testu povedený kus.
ale jo jsou lidi, co budou furt adorovat škodovku, pak jsou lidi, co adorují japonce, někdo je zas na ameriky....
já osobně jsem jen obyčejnej zaměstnanec, takže třeba premiovky v garáži nemám, ale zrovna na nich je krásně vidět, jak jsou preference řidičů individuální a objektivní kriteria srovnání skoro nedefinovatelná.
jak třeba objektivně vybereš z tohohle, když jsou všechny tyhle káry skvělý:
[odkaz]
Je mi to u zadní části. Kromě jiných špatných vlastností je to zcela evidentně materiálně skromný člověk. Nějaká škola pro dceru je v rámci vrcholné politiky asi jako nákup ojeté Škody 105. V rámci způsobených škod je jeho osobní profit zřejmě minimální.
Prdlajs tady žádná domácí značka neni = od roku 1991 je německá
Mainstreamovej Sup je podobně jako hra na lidovýho atd. jen olbování voličů. I důchodce jako Zeman by určitě rozpoznal rozdíl mezi mainstreamovou střední třídou a třeba Mercedesem S-Klasse ;-)
hele co se tyce objektivity - ok, mame tu dva testy na Citrona.. kazdy vyzniva trosicku jinak.. proc si pak priznivec Citronu automaticky za tu objektivnejsi vybere tu vice chvalivou? Je skutecne on sam objektivni? Zrovna ten Citron je jasnej. Je to po vsem strankach zastaraly(pro nekoho poctive) auto ktere vynika jedinou veci - komfortem vysoko nad prumer tridy. Cenou jsou treba jizdni vlasti zas hluboko pod prumerem :-) Nekomu to bude vyhovovat, jinemu ne.. Stejne tak jednomu se libi design te znacky druhemu jine.. atd.. proto auta nejsou stejna a zrovna v dnesni dobe pokud vezmeme treba stredni tridu ? Ma6, Passat, Superb, Talisman.. ani jedna volba nebude pruser a je to ciste o osobnich preferencich zakaznika. Auta jsou jina a zaroven diky celkove standardizaci dost podobna. Ano.. dnes nejsou auta tak plavna a pohodlna jako pred 20 lety.. jenze dnes pak take Octa RS natre zadek leckteremu temer supersportu te doby.. Proste je urcity trend.. zrovna jizdni vlastnosti a schopnosti podvozku to je dnes nebe a dudy.. no obcas na ukor toho komfortu.
V testech problem nevidim, ani Skoda vs.. pokud se clovek nesoustredi jen na nejake body a poradi. Obvykle byvaji i tady na auto.cz dost objektivne popsany plusy a minusy toho ktereho auta a zabyvat se nejakym vyslednym poctem hvezd je uplne zbytecne..
Tak jsem si vzpomněl, kde to bylo. Myslíš tohle, že?
Zajímavé, jak vykládáš neúspěch jako něco pozitivního, co si dobrovolně vybrali. To si podle mne spíš kritiku zaslouží slabé motory a slabé základní výbavy. A ano, zvedá to prodeje a snižuje exkluzivitu.
Tak to jsem mluvil v první řadě o D3. Protože ta nabízí holátka s relativně slabými motory a to si podle mne spíš zaslouží kritiku než nabídka praktičtějších karoserií.
Jenže oni nemají jen jeden motor, že. Tohle řešení používají jen v A7 a A6 allroad, nižší modely (včetně ostatních A6) mají 140 kW 2,0 TDI. Chtěli nabídnout slabší motor, ale 2,0 TDI jim zřejmě nepřišel dostatečně dobrý pro tyhle dva modely, které přeci jen stojí kousek nad A6. Na pochvalu pak je, že ho nabízí i s quattrem, to u slabších šestiválců nebylo pravidlem.
A7 má mnohem menší odstup od A6 než 6GC od 5. BMW se od začátku snaží 6GC umístit jako exkluzivnější produkt ("Coupé") a nikdy nenabízelo nic pod 230 kW (motorizace má shodné s dvoudveřovou šestkou). Zatímco A7 jsi dostal i s atmosférickou 2,8 V6 (150 kW) a je to spíš méně prakticky střižený liftback od A6 než co jiného.
Jisteze jsem spokojeny, kdyz si na jednu vec prectu vice nazoru vice lidi, jen je treba trochu uvazovat (ano, vim, ze to je pro tebe neznamy termit), jak moc se s kterym z nich shodnu. Pokud vec testuji NEZAVISLE na sobe dva ruzni lide, tak me nemuze prekvapit v podstate nic - od extremu, kdy se jejich hodnoceni absolutne rozchazi, po opacny extrem, kdy se absolutne ve vsem shodnou. O tom, na kolik je pak ten ktery test objektivni, muzu diskutovat pouze pokud mam osobni zkusenost. Bohuzel je to hromada lidi, kteri si prectou jmeno autora, nebo mrknou na znacku auta a maji o vysledku jasno. Ty treba vidis Citroen C5, ktery tu tvoje rodinna teta propagovala jak zbesila a jakmile si kdokoliv dovoli napsat, ze na nem neco neni uplne super, tak mas rudo pred ocima - a to se tu snazis poucovat o objektivite.
Samozřejmě není, V6 TDI je lepší motor... ale pro Superb to není reálné, zatímco BiTDI pod kapotou brání jen koncernová politika.
Mně Superb RS ani moc nedává smysl. Dnešních 207kW s 4x4 je dynamicky ok. Přidání dalších 13kW nic neřeší... a jinak co, přitvrdit podvozek? Sportovní sedačky? Repráček? Přijde mi, že se to k Superbu moc nehodí. To fakt spíš ten Scout, navíc u VW je to taky tak (Passat je jako Alltrack a není GTI).
PS: ale nějaké to červené MonteCarlo nebo co to bylo vypadalo dobře :-)
Úsvit, to je vůbec veselá partička... kdyby taková strana seděla v parlamentu v Bulharsku, tak bych to ještě pochopil, ale to, že v něm sedí u nás, mi trošku bere optimismus :-)
Hledání smysluplnosti? Není to snad na každém z nás? To by musel být řádně arogantní, aby si myslel, že něco takového může udělat dobře. A takové ty úvahy, pro koho asi tohle auto může být, jsou pro mne o ničem.
Také chci slyšet v první řadě chyby a naopak, co má udělané dobře, ale nějak nezvykle (tedy stojí to za pozornost). To jsou informace, které dokáži reálně využít. A je to mnohem důležitější než nějaké bodování a závěrečné hodnocení, z kterého se můžou někteří zbláznit. Že má auto objektivní chyby, neznamená, že mi nemůžou být putna.
no ale tak asi z mistni diskuze vnimas, ze vetsina diskuteru se tu pře zejmena o ten "subjektivni zaver" a hleda v tom hloupost, zaujatost, podplacenost a ja nevim, co jeste.
edit: a tedy po vitezi je poptavka a proto jsou ty testy obvykle koncipovany tak, ze je to proste napinavy souboj od zacatku az do konce.
jednak jsem psal, ze kriterium spotreby muze byt jednim, nikoliv jedinym a jednak bych majitelum vyse uvedenych modelu ta auta na dva mesice prehodil - naftaky si v teto kategorii obvykle porizujes na jine jizdni rezimy nez benzinaky, je tedy otazka, jestli je tento rozdil spotreb vypovidajici (jednim i druhym smerem)
Cakal som nejakeho mudrlanta s duchaplnym prispevkom a hla nasiel sa. No asi by som mal ist na nejaky kurz najlepsie od takeho "mudrlanta" ako si ty aby ma naucil ho pouzivat. Take odveci prispevky mam najradsej. * to vie ale hlavne ze si rypne.
OK. Můžeme říci, že je menší pravděpodobnost vzplanutí auta. Ale to je asi vše.
[odkaz]
Zde jsou nějaké spotřeby. 1,2TSI 5,99 a 1,6TDI 5,32 pro Octávii III.
Data o spotřebách jsou čerpána z německého Spritmonitoru.
0,7L/100km rozdíl.
Když vemu pouze cenu paliva tak se mi naftové auto vyplatí když najedu zhruba >125 000km. Od 125 000km už šetřím.
Nepočítám servisní náklady.
Je to však divné pózování, když PČR má doprovodné A6 a pro převoz chráněných osob A8, Q7, myslím, že měli i nějaké 7er a možná něco dalšího. Pokud mu skutečně víc vyhovuje, dobrá (ale zdá se mi to nepravděpodobné). Vzpomeňme si na úřednického ministra vnitra, který si pořídil Q7 s tím, že Q7 je levnější než A8 (takže vlastně šetří) a menší auta PČR pro přepravu chráněných osob nepoužívá (IIRC).
Nemám nic proti tomu, aby byl závěr subjektivní, tedy autor vyhlásil svého vítěze. Ale pro mne je to na úrovni zajímavosti (asi jako se můžeš známého zeptat, které by si vybral a proč).
Proč opakuješ ten Citroen? Když jezdil deGaulle v DS bylo to fajn když Hollande v C6 je to tak tak
Klaus měl z důvodu oblbování občanů taky Sup ale správně jezdil A8
S tou Zemanovou skromností si mě dostal = je vidět že jeho imagemaker zaslouží :yes: >:-[]
Napadlo tě třeba z čeho důchodce na Vysočině s důchodem 12 t. platil dceři soukromou školu? ;-)
Proč sem taháš wifi? Ten, kdo se tobě subjetivně může zdát objektivnější pro mě takový být nemusí. To, že jsou rozdílný názory je celkem pochopitelný. Tobě sedačky sednou mě ne, tobě ovládání ne, mě ano... Klídek a tvoje všudypřítomný protlačování Vaculíka, který bude asi odborník na to co koupit v bazáru nebo některý technický fičury, ale obecně mě nikdy k autu jak se chová reálně nic nepověděl je trochu kontraproduktivní.
A u místních kluků vím co čekat a jak si to přebrat.
Btw.: shodnu se s místním hodnocením C5, takže tam problém nemám ;-)
mam ted docela honky v praci i doma, takze na blbosti mi zbyva relativne malo casu... ale na idnesu mi smazali ucet (mimo jine proto, ze jsem napsal, ze "bohous je posera" ;-)), tak o to vic casu budu mit na acz.
moje rec, ja nechapu, proc skoro kazdy chce videt viteze a porazeneho. z meho uhlu pohledu by prave zaver testu bez poradi byl tim spravnym koncem srovnavacich testu. jeste bych si dovolil konstatovat, ze by bylo vhodne pridat surova data (treba i delky prevodu, hlucnosti v ruznych rychlostech, hmotnost, jak ktere auto sviti, atd. ) na ukor novinarskych zvastu.
Hotelová limuzína může být úplně klidně Passat, pro ten účel je možná sedan vhodnější.
Megane a Astra měli na druhou stranu torzku i dřív, takže podle nich se trend těžko určuje. Vlastně k torzce ustoupil VW a Honda, Ford i H&K mají multilink, Mazda taky... Toyota nevím jestli dřív měla víceprvek.
Podle mě je správné, když prezident (a nejen prezident, i další politici) podporuje domácí značku. Hollandovi jsem tu DS nezáviděl, v Talismanu to snad bude o kousek lepší...
a k Oktavii - ano, nema zadny vaznejsi problem, to, ze se musi poukazovat na takovou kravinu jako vyplne dveri tomu dava za pravdu. Jak se ukazuje, torzka opravdu ma asi financni duvod a stava se v nizsi stredni pomalu standardem. Problemem pak asi neni ani to, ze jde o torzku, jako jeji naladeni. Nebude to problem u oktavky za 400 tisic ale mit nabusenejsi exemplar, tak tam by mi to bylo lito. Pritom by stacilo, aby multilink byl uz od "vcetne" 110kw TDI, coz je stejne urcite nejprodavanejsi a zaroven dustojna motorizace. Golf to ma i u 1.4TSI ale benzinu se urcite moc neproda, vezmi to cert. A ano, O 3 uz tu nejaky rok je a o pul zivotniho cyklu novejsi Astra tak vi na co reagovat. Uvidime co facelift a co DCC udela s komfortem jizdy. Na kvalitni silnici ma jinak O3 jizdni vlastnosti velice slusne a je pravdepodobne, jak to u VW byva, ze pokud by doslo na rychlost a cas, konkurenci vcetne Ma3 apod by nechala za sebou. To je takove horke zklamani pro ty bychare, co nic neodjezdili a netusi, ze komunikativni rizeni a schopnosti podvozku jet rychle nemaji nic spolecneho :-)
Z meho pohledu Superb pusobi nejvice reprezentativne - a he v tomto ohledu i nad d Passatem. Ten je proste a jen.. etalonem stredni tridy, Superb ma ten presah a asi i proto je porizovan i tam, kam by jinak obyc stredni tridu nebrali a nezbyvalo, nez jit do premie. Napr. hotelove limuziny. Za laurina v cerne metle se u nas zadny hotel stydet nemusi, vyssi pozadavek pak splni uz jen luxusni trida. Dopredu odbydu poznamky o tom ze Sup je auto pro hotely, taxikare, fleety.. a za sve si ho nikdo nekoupi. Jednak koupi, designem zaujal hodne lidi, zadruhe to neni zadny fail. Stredni trida a premie se proste za sve nekupuje. Ani u nas, ani v cizine. Na to je na bezneho zamestnance moc draha a z praktickeho hlediska i rodine dnes bohate staci nizsi stredni. Stredni a vyssi trida je proste urcena do fleetu a podnikatelum, na operaky atd.. at uz jde o Superba nebo Mondeo..
Já si na místě Superbu umím představit klidně Mondeo, Passat, Insignii, Mazdu 6 i Talisman, to je spolu se Superbem širší špička třídy, i když Talisman na ni (zatím?) nestačí technicky a do Inisgine by se Zeman musel trošku soukat :-D . 508, C5, Avensis a Optima hrajou druhé housle a i40 třetí.
A k Octavii - Octavia nemá vyloženě problém, ale je na trhu nějaké tři roky a za tu dobu se lecos stalo, Renault s Opelem jsou tradičně silní hráči a v evropské top 10 bude letos těsno. Její výhoda je šíře nabídky (motory, 4x4, DSG, nově DCC, Scout, RS), nevýhoda u nás vyšší ceny. Některé prvky výbavy taky chybí (LED světla, vyhřívaný volant, masážní sedačky - ale to asi není zásadní).
muzes mit vyhrady k sterilnimu designu.. ale z hlediska kvality materialu a jejich slicovani.. mi ukaz lepsiho soupere z nizsi stredni. Golf.. a dal budes hledat nejspis marne. Uplne stejna pisnicka je Superb.
nedavno tu nekdo psal.. ze objednal astru v nejake motorizaci.. a az nasledne zjistil, ze doslo ke zmene a jeho verze oproti zacatku vyroby bude bez wattu. takze jen aby. watt newatt. 4c u Talismanu mel byt take vselek. a jeste jsem necetl test kde by ho nepohrbivali za nekomfortni podvozek a nekdy az zaludne jizdni vlastnosti. Stejne tak je znamo, ze dovre naladena torzka muze byt lepsi nez spatne naladeny viceprvek. Narazim tim jen na to, ze nema cenu teoretizovat. Torzka a mlativy podvozek spolu s vyplnemi dveri jsou jedinymi skutecnymi problemy Oktavky. 1.6 TDI nepocitam, to je motor ktery nedava smysl. Byt jsem ho mel v O 3 a mam ho i v S 2.
vzdyt uz existuje sportline s sportovneji upravenym interierem a tusim i tuzsimi tlumici.
ad prezident. superb je stredni trida nic vic. ale jak soucasna tak minula generace umi vypadat hodne reprezentativne, nema v podstate soupere. Ten Superb na A8 samozrejme nijak nema, ale nedela v te kolone ostudu, stejne jako smluvni hotelove taxi atd. Nrjake Mondeo, Mazdu 6 nebo Talisman si na jeho miste moc predstavit neumim. Konkurence je az u premie, z hlediska prostornosti az luxusni trida. Neda mi si nepichnout do vosiho hnizda mistnich bycharu a netovych honicu a nezminit, ze i co se tyka kvality interieru, jak minula tak soucasna verze je spolu s Passatem na vrcholu, nenapada me konkurent stredni tridy, ktery by se nedival z dalky a soucasna verze toho hodne dohnala i v moznosti priplatkove vybavy.Laurin a Klement, kterych jezdi hafo a casto prave s 206kw TSI (lehce rozeznatelne podle zadku) proste je docela svebytny model a stejne jako Oktavka dokaze nakukovat do stredni tridy a nejednoho zajemce svedla na zcesti nizsi stredni, Superb umi byt mezistupinek mezi stredni a vyssi stredni resp. ciste z hlediska prostoru dokonce luxusni tridy. O tom ze Superb je trochu jinde mluvi i prodeje minuke 3.6 FSI, coz byl snad dokonce nejprodavanejsi benzin ;)
bud si lenivy troll, alebo hlupy troll, alebo len trotl. :-!
Na keru pikatchu s tebou stracam cas ? - napisal som ti - chod si pozriet nemecke cenniky. Nie - to ti musi _MT_ polopate napisat, ze rozdiel je tam 2 t€. Pritom tak ako casto citas Autoforum a davas mi tu odkazy na mne davno zname veci, tak keby si ho cital vcera, tak sa tam o tych 2t€ docitas tiez. Lenze kedze im neverim ani nis medzi ocami, zrovna tak ako tebe, odkazal som ta na DE stranky Audi. OK, ak nevies po nemecky, povedz "tete" >:-[]
Me by zajimalo, jak objektivni bys dokazal byt ty sam. I kdyz je mi to vlastne jasne...
To mel jako Fokt delat co? Precist si test od kolegy a pak napsat ten svuj uplne stejne, abys byl spokojeny? Misto abys byl rad, ze se konecne neco hnulo a auto testuji dva ruzni lide s ruznymi preferencemi a rozdilnymi pohledy, tak pindas, ze se neshodnou v hodnoceni.
Vidím to tak 50:50... Astra je v téhle verzi s Wattem, Octavia má víceprvek až s verzí 135kW... snadné body pro Octavii jsou za prostornost, dynamika by měla být ve prospěch Astry... nějakou lahev vína bych na Astru vsadil, podle mě má slušné šance.
Slabší verze je hlavně slabší... jako že o hodně slabší. Technicistně pojatý článek od Vaculíka jsem četl, ale on to bere z pohledu toho, co všechno se na tom autě může pokazit a ani ho moc nezajímá, jak to jezdí.
Kdybych si měl vsadit, tak šanci na Superb RS vidím tak 5%, na Superb Scout tak 60%. BiTDI tak 30%. Snad má být v Kodiaku, tak by pak mohlo přijít i do Superbu.
S prezidentskou limuzínou jsem to asi nepochopil... Superb je střední, s 207kW bych teda neřekl úplně tuctová, ale luxusní limuzína to není a snad to ani nikdo netvrdí. Že tím jezdí prezident je věc jiná, tam je otázka, jestli je vůbec image "prezidentské limuzíny" se současnou osobou prezidenta taková výhra.
Podle mě jen spekulace bez reálného základu, od představitelů automobilky pokud vím nikdy nic takového nezaznělo. Spíš bych věřil na Superb Scout s BiTDI než na RS. V článku se taky mluví dokola o benzínu, přitom je jasné, že pro Superb by byla mnohem zajímavější silná nafta.
Jsi pesimista... 1.2TSI 81kW byl hodně slušný motor pro běžné ježdění, s přiměřenou dynamikou a dobrou spotřebou. Já si taky myslím, že 1.0TSI bude spíš krok zpět, ale myslím, že ne tak velký.
prd.
Kroutak vychazi u kazdeho motoru z toho, ake spalovanie v nom prebieha. A da sa nafukat aj R4 riadne odspodu - vid 250cdi - tu staru 2,2ku. Ta mala tiez 500 Nm od myslim 1600 rpm, aj ked myslim len do 1800...Ale je to uz stary motor. Dnes keby sa im chcelo, tiez to dokazu. Problem je, ze je to zatial blbost, co dokazuje porovnanie 2.0 BiTDi v Passate s porovnatelnou 3.0 TDi v napr. A6ke.
Proste Audi sa pochlapilo a asi vypiplalo tuto V6 TDi do dokonalosti. Proste asi najlepsi aktualny obycajny 3 liter TDi a mozes ho mat vo vela modeloch v dobrej cene.
Ak uz toto nieje na potlesk, tak ja fakt neviem. :-!
Ty editor - v tych Frantikoch to bola ale vzdy TOP motorizacia - tu je to ako 1 z 5ich moznosti jej naladenia ! Trosku rozdiel, ci ? >:-[]
pozri si na DE cenniky
Zaujimave, ze pokial by to bolo u niekoho ineho, tak pises, ze platis za kW a Nm, tu sa ti nepaci, ze su s danymi kW a Nm na defakto cene R4 s V6. A tych Nm je tam o 100 viac a od skoro volnobehu.
A pak maj bejt objektivní testy = v kterej tady vždycky vyhraje Škodovka >:-[]
Zrovna sem viděl kousek diskuze k [odkaz] Jeden odbornej posudek = rozhodně policistu zranila a způsobila jeho týden trvající léčení. Druhej odbornej posudek = kravina nic takovýho udělat nemohla
Pro Karla = tohle sem měl na mysli s tim Foktem a Vackem
Z tehdejšího platu premiéra na 100% na soukromou školu dcery nenašetřil = bez legrace ;-)
Jestli veškerej vejvar nechává Tvrdíkovi apod. fakt nevím = ale jak jel dneska s dětma z Klokánků obhajovat dotaci pro Andrejovi děti bylo dojemný :yes: >:-[]
:-)
jak to chceš jako posuzovat?
navíc už v prvním příspěvku vlákna píšu, že tohle konkrétní srovnání bude silně subjektivní ať už to bude psát kdokoliv, protože se jedná o velmi podobná auta.
prostě někdo rád vdolky, někdo holky.....
Já zrovna p. Fokta považuju za nejslabší článek ACZ = koho ty?
Já neřek že je Fokt cinknutý ;-) Já řek že 2 redaktoři který měli ve stejnou dobu stejný auto ho viděj jinak = je to spíš o redaktorovi než o autě
Což mi přijde jako chyba = někomu holt ne :-)
S Vaculíkem taky nemám problém = s hodně jinejma jo ;-)
To, jak novinář vidí auto má nulovou souvislost s vydavatelem- pokud neočekáváš "cinknutý" výsledek podle zadání shora. Já zrovna u p.Fokta věřím, že píše ze své vlastní hlavy, i když se to někdy nemusí líbit. Že se nemusí dva lidi shodnout na hodnocení jednoho auta je normální. Neshodnou se ani ve slavném SM- často mají v časopise pod testem jako doplněk hodnocení zbytku redakce. Naposledy pod dlouhodobým testem Mazdy 6 dostala chuděra čočku od Vaculíka- svého fandy. Nemám s tím žádný problém.
Ty 2 t. € sem nevěděl ;-)
To je předokolka vs předokolka? 140 vs 160 kW?
Naftovejch 140 kW z třílitru jako novinka modelovýho roku 2-17 mě narozdíl od AUDIRS6 určitě neuvádí v nadšení = řekni že líp by to nenapsala ani Kylie :-)
Ocituju co si napsal o Lexusu: To si podle mne spíš kritiku zaslouží slabé motory.. ;-)
S tim BiTDI nevim = výkon fajn ale snad bez výjímky sem čet hodnocení že snad ani ne = že slabší verze je vlastně lepší
13 kW je fakt spíš o ničem ale svý kupce by si to asi našlo = mě by to přišlo možná lepší než technicky i velikostí tuctovou střední vydávat za prezidentskou limuzínu ;-)
Uvidíme co prodeje a světová ekonomika ale já bych skoro tipnul že nějakou vyšší nebo aspoň vylepšenou verzi zkusej :-)
Tady jasnej souhlas = při srovnání 2.0 BiTDI a V6 3.0 neni o čem
Nafoukat se dá cokoli ale krouťák fakt vychází z objemu = větší objem je prostě výhoda
Myslim že všechny současný prémiový nafty V6 sou v poho = dokonce i ta od MB
A taky myslim že dokonalost je něco dost jinýho :-)
Jak sem řek tu politiku mít jeden motor v mnoha výkonovejch variantách místo víc motorů chápu a svou logiku to má. Jen bych nešel tak moc dolu = to s těma historickejma V6 v mainstreamu je fakt = dávaly vyšší výkon před 12ti? lety
Vyšší výkon měla třeba i už nevyráběná 15 let stará 2.2 HDI = hodně kultivovaná nafta. A krouťák tam byl 450 Nm = slušnej
I když to zjednodušení na 5 verzí jednoho motoru chápu tak 140 kW z třílitru V6 je slabota. Sem zvědavej jestli cenovej rozdíl proti 160 kW verzi která je taky nic moc ale jako základ bych jí akceptoval bude aspoň motivační
I když sohlasim s timhle tvym příspěvkem s fórkem na Citroen a Fokta fakt ne. Tam jen odmítáš vzít v potaz co sem myslel :-|
Jedno auto = stejná doba = 2 redaktoři = stejnej vydavatel. Až zcela opačně vyznívající text = kterej má pravdu? Fokt? ;-)
Ať ten nebo ten rozhodně to je špatně = test je víc o autorovi než autě = :no:
Přes pár slušnejch textů podle mě patří k tomu nejslabšímu na ACZ :-!