Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Peugeot 5008 (2009 až současnost): Můžete si ho koupit nový

Francouzi velkoprostorová auta vždy uměli. To dokazuje i Peugeot 5008. Ač se představil již v roce 2009, stále se vyrábí. A dokonce posiluje. Třeba předloni se dočkal kvalitní samočinné převodovky s měničem momentu ve spojení s motorem 1.6 BlueHDi.
Zpět na článek
28. 4. 2016 16:09
Re: chudáci lidi
..aha..chces si o tom promluvit?Jednu takovou mam..jen to neni skrin,neni rozezrana ani nebezpecna,ale je to dobre fungujici rodinne mpv..
Avatar - speedfred
28. 4. 2016 20:09
Re: chudáci lidi
čo nám poradíš ? T72 ? to bude bezpečné.
28. 4. 2016 19:00
Re: Thp
Mám tem motor právě v P5008 a jsem s ním spokojený, jediná jeho vada je právě ta karbonizace. Souvisí to také s kvalitou benzinu v Česku, nově se předepisuje N98 a lepší, jelikož česká N95 nedosahuje kvality našich západních sousedů. Já mu ordinuji Optimal 95 od Čepra nebo Vervu 100 a je klid... ;-) Rozvody jsou problémem hlavně prvních ročníků THP. (Stejně jako u Mini nebo TSi od VW), od 2011 je tuším modifikovaný zesílený řetěz.

Dokáže jezdit se spotřebou kolem 8l a to i dálkové tratě i plné náloži. Nejmín jsem viděl 7.2 a nejvíc 9l a to při skákání po městě.

Jinak v článku je spousta zavádějících informací, např :
- velikost v příčném směru na předních sedadlech, mám 188cm a jsem v pohodě
- na druhé řadě sedadel jsou 3 sedačky Ok, šířka v loktech patří mezi nejlepší v segmentu středních MPV.
- bouchání zadní nápravy jsem od roku 2011 ještě neslyšel, tlumiče neměněné
- srovnání s C4GP zavádějící, kde je jen vice místa nad hlavou nic víc, tedy nijak využitelné. Měl jsem ho právě před P5008 :-)
- celkově si autor moc práce s porovnáním nedal, stačí si s těmi auty dát jedu delší jízdu a hned je jasné, kdo je lepší... ;-)
Avatar - KANKUNEN
28. 4. 2016 08:26
Tady ještě předek vypadá obstojně,
jinak teď vypadají Peugeoty otřesně. 15t stojí přední sada brzd Brembo na Imprezu STI včetně desek.
29. 4. 2016 10:31
Re: chudáci lidi
Jojo, nejlepší rodinný auto je smart for two :yes:
28. 4. 2016 20:46
Re: chudáci lidi
Nevim jestli nejak reagovat a vysvetlovat vyhody mpv,kdyz je to asi zbytecny..tak asi ne.Je to o preferencich.Tyto auta vyuzivaji nejvic prave rodiny s mensima detma.Tam ta vyhoda je zrejma..o bezpecnosti nema cenu spekulovat.Ale OK..opacny nazor respektuju:-P
28. 4. 2016 14:29
Thp
O tom motoru jsem slysel a cetl ladacos. Na citroen foru si ho ale chvalili. Doporucovali menit olej po 15 tis. a pouzivat aditivum do benzinu-pak lze tankovat i levnejsi typy benzinu. Po koupi doporucovali pouzit cistic palivovych cest TEC tusim, je to origo PSA. Jinak veskrze spokojenost. Mam na nej zalusk ale bud v 508 nebo c4
Avatar - Misanick
28. 4. 2016 11:43
OK
Měli jsme v práci, 2.0 HDi, to zatékání se řešilo svolávačkou. Pohodlné autíčko bez problémů, kdyby ho kolega nerozbil, jezdí dodnes ;-\ .
Avatar - 3_diamanty
28. 4. 2016 08:55
Re: 5008
ma to taky roztomily kukuc aj svetla ... ten pohlad mi pripomina akoby mimozemstana e.t. ;-) ... mne sa paci.... dokonca snad viac ako ta sucasna verzia po facelifte ked to uz zacina byt maskou a vizazou opat na jedno brdo aj v peugeote
Avatar - wakantanka
28. 4. 2016 08:48
5008
oproti bratovi od Citroenu mi z designovej stránky príde taký nijaký.
2. 5. 2016 21:30
Re: chudáci lidi
Taky bych měl nejspíše S-Maxe, kdyby ale nestál reálně o 30-40% víc než P5008ka, auto jsem vybíral dost dlouho (jeté) a Fordy byly úplně všechny přetočené a dost opotřebované a vyskákané. Můj konkrétní Peugot byl volba kompromisu a skoro nové auto. Navíc třeba Maxík neumí jezdit za 5,5l reálné spotřeby, zkrátka každé auto má něco.
2. 5. 2016 21:25
Re: kdyz francouz tak novej
Děti mají problém spíš kvůli umístění zámku pásu, je to dost utopené v sedačce. P5008 je sice stísněnější než Picaso, ale vypadá aspoň trochu jako auto. V reálu má spíš jiné chyby proti konkurenci, nicméně vnitřní místo bych zrovna nezatracoval.
2. 5. 2016 21:23
Zadní tlumiče?
Jakožto majitele 5008ky by mě zajímalo, jak je možné řešit klepání pomocí stahovací pásky, jak je zmíněno v článku? Mám ročník 2012 a vesele to bouchá a klepe :-) Může mi autor dát fundovanou odpověď? Ve dvou Brněnských Peugeotech to buď neví, nebo nechtějí vědět... PS: Tlumiče mám původní, klepe to od novoty.
30. 4. 2016 09:36
Re: chudáci lidi
Je to par let co to zkouseli myslim ve Fifth Gear s Opel Zafira a samozrejme to pro cestujici v 3 rade dopadlo spatne - logicky. Nicmene treba Grand Espace ma vice mista i za 3 radou sedacek.
30. 4. 2016 09:32
Re: chudáci lidi
Mam S-Maxe, ktery si dovoluji tvrdit, ze neni hnusny, ma vyborny podvozek, takze neni ani nebezpecny. Mozna tu nebezpecnost vidis v 3 rade sedacek, ale tu nemam.
Takze mam hezke, bezpecne a potesim te, trochu rozezrane MPV - motor 1.6 EB.
30. 4. 2016 09:30
Re: Srovnání s C4GP
Vejdou, ale dost natesno a pak je problem se zapinanim pasu, kde deti maji malou sanci se zapnout.
29. 4. 2016 19:57
kdyz francouz tak novej
ja nevim nevim, ale koupit peugeota v esa je podle me docela odvaznej pocin, osobne bych toneudelal
29. 4. 2016 10:29
Re: Tady ještě předek vypadá obstojně,
Mě se třeba zrovna po faceliftu líbí víc ;-) Tedy zpředu, zadek zůstal snad úplně stejnej.

Akorát si myslím, že STi máš na hraní a než na tomhle budeš měnit kotouče, budeš mít na STi třetí :-!
Avatar - eLzyx
29. 4. 2016 07:50
Re: Tady ještě předek vypadá obstojně,
naštěstí to v reálu není tak hrozné, díval jsem se po netu a kotouč na tuhle Pažoutí krabici stojí kolem 1900Kč a destičky asi 750Kč, sumasumárum 4500Kč.
29. 4. 2016 07:22
Re: chudáci lidi
Tak mňa osobne by zaujímalo či niekto testuje bezpečnosť cestujúcich v treťom rade sedadiel. Pretože keď vidím ako blízko zadného okna sú hlavové opierky sedačiek, tak nech mi nikto nevraví, že pri náraze zozadu osoby tam sediace nemajú hlavy na***. To sa týka všetkých áut s takými sedačkami, nielen MPV.
Ja osobne by som si tam nedovolil nikdy posadiť decká, a to ani cudzie.
28. 4. 2016 20:08
Re: Thp
právě na citroeny-forum psal zrovna jeden co ho měl v C4GP, že lije VIFko a tankuje kdekoliv a bez problémů
známý má rok starou 5008 taky THP ale v automatu a taky spokojenost...
četl jsem právě pár zkušeností, že v 5008 zrovna motor THP museli měnit po 30 000 km, ale taky to mohlo být "rukama"
29. 4. 2016 21:07
Re: Thp
Zrovna u THP turbo dochlazovat nemusíte. Má vodní chlazení a navíc ještě pomocnou elektrickou pumpu, která běží po vypnutí motoru asi tak půl minuty a zajišťuje cirkulování chladicí kapaliny po dojezdu. Pokud se tady turbo kazí, tak jeho regulace a ne turbo jako takové.
29. 4. 2016 21:04
Re: Thp
To že Vám tlumiče neměnili nezmaneá že to nebouchá. Kdyby to nebouchalo, tak by PSA nenabízelo náhradu. K tomu příčnému směru. Prostě tam ten naroubovaný tunel vadí. źe Vám ne, neznamená, ne jiným. Stará Škoda 120L také řadě lidem nevadila a přitom jezdila hrozně jestli mi rozumíte.
Avatar - Otrava
28. 4. 2016 23:10
Srovnání s C4GP
Přijde mi až absurdní, jaká je 5008 uvnitř stísněná v porovnání s C4 Grand Picasso na stejném základu. Ale nu což, pro rodinu jsou oba jmenovaní ideál - vzadu se krásně vejdou tři sedačky s isofixem, tu a tam vychytávka jako malé druhé zrcátko na děcka...
28. 4. 2016 20:17
Re: Thp
No s tou výměnou motoru to je možný, je citlivý na kvalitu benzinu, k tomu navíc zanedbat údržbu, nedochlazovat turbo a problém je na světě. Dost problémů nadělala první generace THP 110 a 128kW, analogie u VW s TSi ;-)
28. 4. 2016 15:28
chudáci lidi
lituju lidi, co si z jakéhokoliv důvodu musí pořizovat tyhle hnusný, rozežraný a nebezpečný MPV skříně...