Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Peugeot 5008 (2009 až současnost): Můžete si ho koupit nový

27 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
jinak teď vypadají Peugeoty otřesně. 15t stojí přední sada brzd Brembo na Imprezu STI včetně desek.
Avatar - eLzyx
eLzyx
naštěstí to v reálu není tak hrozné, díval jsem se po netu a kotouč na tuhle Pažoutí krabici stojí kolem 1900Kč a destičky asi 750Kč, sumasumárum 4500Kč.
Pacho69
Mě se třeba zrovna po faceliftu líbí víc 😉 Tedy zpředu, zadek zůstal snad úplně stejnej.

Akorát si myslím, že STi máš na hraní a než na tomhle budeš měnit kotouče, budeš mít na STi třetí :-!
Avatar - wakantanka
wakantanka
oproti bratovi od Citroenu mi z designovej stránky príde taký nijaký.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ma to taky roztomily kukuc aj svetla ... ten pohlad mi pripomina akoby mimozemstana e.t. 😉 ... mne sa paci.... dokonca snad viac ako ta sucasna verzia po facelifte ked to uz zacina byt maskou a vizazou opat na jedno brdo aj v peugeote
Avatar - Misanick
Misanick
Měli jsme v práci, 2.0 HDi, to zatékání se řešilo svolávačkou. Pohodlné autíčko bez problémů, kdyby ho kolega nerozbil, jezdí dodnes ;-\ .
Kubattt
O tom motoru jsem slysel a cetl ladacos. Na citroen foru si ho ale chvalili. Doporucovali menit olej po 15 tis. a pouzivat aditivum do benzinu-pak lze tankovat i levnejsi typy benzinu. Po koupi doporucovali pouzit cistic palivovych cest TEC tusim, je to origo PSA. Jinak veskrze spokojenost. Mam na nej zalusk ale bud v 508 nebo c4
ericn
Mám tem motor právě v P5008 a jsem s ním spokojený, jediná jeho vada je právě ta karbonizace. Souvisí to také s kvalitou benzinu v Česku, nově se předepisuje N98 a lepší, jelikož česká N95 nedosahuje kvality našich západních sousedů. Já mu ordinuji Optimal 95 od Čepra nebo Vervu 100 a je klid... 😉 Rozvody jsou problémem hlavně prvních ročníků THP. (Stejně jako u Mini nebo TSi od VW), od 2011 je tuším modifikovaný zesílený řetěz.

Dokáže jezdit se spotřebou kolem 8l a to i dálkové tratě i plné náloži. Nejmín jsem viděl 7.2 a nejvíc 9l a to při skákání po městě.

Jinak v článku je spousta zavádějících informací, např 😒br /> - velikost v příčném směru na předních sedadlech, mám 188cm a jsem v pohodě
- na druhé řadě sedadel jsou 3 sedačky Ok, šířka v loktech patří mezi nejlepší v segmentu středních MPV.
- bouchání zadní nápravy jsem od roku 2011 ještě neslyšel, tlumiče neměněné
- srovnání s C4GP zavádějící, kde je jen vice místa nad hlavou nic víc, tedy nijak využitelné. Měl jsem ho právě před P5008 😄
- celkově si autor moc práce s porovnáním nedal, stačí si s těmi auty dát jedu delší jízdu a hned je jasné, kdo je lepší... 😉
Kubattt
právě na citroeny-forum psal zrovna jeden co ho měl v C4GP, že lije VIFko a tankuje kdekoliv a bez problémů
známý má rok starou 5008 taky THP ale v automatu a taky spokojenost...
četl jsem právě pár zkušeností, že v 5008 zrovna motor THP museli měnit po 30 000 km, ale taky to mohlo být "rukama"
ericn
No s tou výměnou motoru to je možný, je citlivý na kvalitu benzinu, k tomu navíc zanedbat údržbu, nedochlazovat turbo a problém je na světě. Dost problémů nadělala první generace THP 110 a 128kW, analogie u VW s TSi 😉
koos323
Zrovna u THP turbo dochlazovat nemusíte. Má vodní chlazení a navíc ještě pomocnou elektrickou pumpu, která běží po vypnutí motoru asi tak půl minuty a zajišťuje cirkulování chladicí kapaliny po dojezdu. Pokud se tady turbo kazí, tak jeho regulace a ne turbo jako takové.
koos323
To že Vám tlumiče neměnili nezmaneá že to nebouchá. Kdyby to nebouchalo, tak by PSA nenabízelo náhradu. K tomu příčnému směru. Prostě tam ten naroubovaný tunel vadí. źe Vám ne, neznamená, ne jiným. Stará Škoda 120L také řadě lidem nevadila a přitom jezdila hrozně jestli mi rozumíte.
frantaha
lituju lidi, co si z jakéhokoliv důvodu musí pořizovat tyhle hnusný, rozežraný a nebezpečný MPV skříně...
car
..aha..chces si o tom promluvit?Jednu takovou mam..jen to neni skrin,neni rozezrana ani nebezpecna,ale je to dobre fungujici rodinne mpv..
Avatar - speedfred
speedfred
čo nám poradíš ? T72 ? to bude bezpečné.
frantaha
cokoliv kromě MPV
car
Nevim jestli nejak reagovat a vysvetlovat vyhody mpv,kdyz je to asi zbytecny..tak asi ne.Je to o preferencich.Tyto auta vyuzivaji nejvic prave rodiny s mensima detma.Tam ta vyhoda je zrejma..o bezpecnosti nema cenu spekulovat.Ale OK..opacny nazor respektuju😜
Toky1
Tak mňa osobne by zaujímalo či niekto testuje bezpečnosť cestujúcich v treťom rade sedadiel. Pretože keď vidím ako blízko zadného okna sú hlavové opierky sedačiek, tak nech mi nikto nevraví, že pri náraze zozadu osoby tam sediace nemajú hlavy na***. To sa týka všetkých áut s takými sedačkami, nielen MPV.
Ja osobne by som si tam nedovolil nikdy posadiť decká, a to ani cudzie.
mrazik
Je to par let co to zkouseli myslim ve Fifth Gear s Opel Zafira a samozrejme to pro cestujici v 3 rade dopadlo spatne - logicky. Nicmene treba Grand Espace ma vice mista i za 3 radou sedacek.
Pacho69
Jojo, nejlepší rodinný auto je smart for two :yes:
mrazik
Mam S-Maxe, ktery si dovoluji tvrdit, ze neni hnusny, ma vyborny podvozek, takze neni ani nebezpecny. Mozna tu nebezpecnost vidis v 3 rade sedacek, ale tu nemam.
Takze mam hezke, bezpecne a potesim te, trochu rozezrane MPV - motor 1.6 EB.
B.F.G.
Taky bych měl nejspíše S-Maxe, kdyby ale nestál reálně o 30-40% víc než P5008ka, auto jsem vybíral dost dlouho (jeté) a Fordy byly úplně všechny přetočené a dost opotřebované a vyskákané. Můj konkrétní Peugot byl volba kompromisu a skoro nové auto. Navíc třeba Maxík neumí jezdit za 5,5l reálné spotřeby, zkrátka každé auto má něco.
Avatar - Otrava
Otrava
Přijde mi až absurdní, jaká je 5008 uvnitř stísněná v porovnání s C4 Grand Picasso na stejném základu. Ale nu což, pro rodinu jsou oba jmenovaní ideál - vzadu se krásně vejdou tři sedačky s isofixem, tu a tam vychytávka jako malé druhé zrcátko na děcka...
mrazik
Vejdou, ale dost natesno a pak je problem se zapinanim pasu, kde deti maji malou sanci se zapnout.
Filalák
ja nevim nevim, ale koupit peugeota v esa je podle me docela odvaznej pocin, osobne bych toneudelal
B.F.G.
Děti mají problém spíš kvůli umístění zámku pásu, je to dost utopené v sedačce. P5008 je sice stísněnější než Picaso, ale vypadá aspoň trochu jako auto. V reálu má spíš jiné chyby proti konkurenci, nicméně vnitřní místo bych zrovna nezatracoval.
B.F.G.
Jakožto majitele 5008ky by mě zajímalo, jak je možné řešit klepání pomocí stahovací pásky, jak je zmíněno v článku? Mám ročník 2012 a vesele to bouchá a klepe 😄 Může mi autor dát fundovanou odpověď? Ve dvou Brněnských Peugeotech to buď neví, nebo nechtějí vědět... PS: Tlumiče mám původní, klepe to od novoty.