Na jediném polském závodním okruhu jsem projel několik sportovních Lexusů. A došlo i na srovnání schopností s bývalým ochočeným závodníkem Top Gear. Some say…
...a hezky napsaný článek... ten zvuk GS F.... skoro jsem si cvrkl 3 Docela mě překvapuje pouze malý rozdíl ve spotřebě mezi GS450h a GS F při zátěži, ale je to asi logické. Když se pojede na spotřebu, 450h požere 8l, zatímco Fko nepůjde pod 12... Stejně mi teda 14l na Fko přijde málo....
No, spíš tam začíná dělat mrvou váhu. Která teda (pokud jedeš v přímce) s rostoucí rychlostí hraje čím dál menší roli.
Ale jinak fakt nemám tušáka. Se zájmem jsem si to přečetl. Hybridní auto na okruhu jsem nikdy neřídil a asi dlouho nebudu.
Každopádně se shodneme, že při vyšších rychlostech už hybridní systém ztrácí smysl a práce je na benzínovém motoru.
Kdysi MF testoval Lexus CT200h ve verzi F-sport a taky si tehdy pochvaloval vyvážení auta a ovladatelnost. Podstatný problém je spíš hmotnost baterek, kdy u dvoustovky samozřejmě nemůžeš čekat extra zrychlení.
Spíš nechápu, proč pouštět hybridní vůz na okruh, to je proti smyslu hybridního pohonu... A už vůbec nechápu, jak mohli novináři očekávat v 2,5l hybridu rychlejší čas než v oturbeným dvoulitru a skutečně rychlejšího času dosahovali....?!
Mělo by to být naopak, navíc MF není v ježdění na okruhu žádný vořežprut, ale někdy s pomalejším neznámým autem jsi lepší na brzdy a tolik neprobržďuješ, jako opatrnější jízda s výkonnějším autem. To ale v začátku a mělo by to rychle zmizet pokud máš čas trénovat.. Navíc je to můj odhad, sám jsem zvědavej co na to Michal, pokud to čte.
Šlo o to, že jsme sedli do 200T a objeli část neznámé motokárové dráhy a druhé kolo, kdy už jsme přece jen věděli, jak trať vypadá, jsme sedli do hybridu. Většina lidí logicky měla lepší čas s hybridem i přes váhový a výkonový handicap. Kdybychom auta ještě jednou, dvakrát vyměnili, asi by to dopadlo jinak. :-)
Těch 14 litrů je aktuální spotřeba při 250, nebo průměr přes německé dálnice...jen tak by mě to zajímalo, protože to je na pětilitrový motor krásné, já mám při mnohem menším motoru při 250 výrazně odlišná čísla :-)
Při 250km/h je spotřeba 14,5l vyloučena (v kombinaci s 5.0 atmo) Píše se, že při jízdě "co to jde", 14,5 je i tak překvapující údaj, právě proto, že naturbený dvoulitry se při jízdě "co to jde" pohybují běžně mezi 12-15l.... Dvoulitry! >:D
Tak zase až tak zlé to v Poľsku nie je. Poznań je jediný veľký certifikovaný okruh.
Necertifikovaných okruhov, kde ľudia pravidelne závodia je podstatne viac - Ułęż, Wrocław, Bednary, Kielce... Myslím, že desať by sa dalo na rátať minimálne. A okrem toho má každé väčšie mesto asfaltový motokárový okruh, ktoré Poliaci využívajú prevažne, pretože veľké okruhy sú drahé. Nádherný je napríklad okruh v Koszaline (kam jazdím pravidelne) a na vybláznenie sa autom stačí bohate.