Auta prodávaná na indickém trhu zatím nemusejí mít vzduchové vaky. O bezpečnosti si tak netřeba dělat žádné iluze... Poslední výsledky testů Global NCAP skončily katastrofálně.
Je mi záhadou, jak dnes ještě někdo může prodávat auto bez airbagu řidiče. :no: Zde si zaslouží vyzdvihnout TOYOTA, VW a FORD (poslední dva jmenovaní po minulé katastrofické sérii crash testů) za to, že se rozhodli upřednostnit bezpečnost zákazníků a nabídli základní bezpečnostní prvky již v základu.
Ostatní (Suzuki, Honda..) se jen vymlouvají, že jejich vozy jsou v souladu s předpisy.
Kwid dopadl napoprvé naprosto otřesně, poté údajně došlo k posílení konstrukce na straně řidiče (pytel za příplatek stále).
Ak by sa clovek na to pozrel optikou cierneho humoru mozno je to len sposob ako spomalit populacnu exploziu na indickom subkontinente. Na druhej strane vyrobcovia vyrabaju to co si ziada trh a co je zakaznik schopny a ochotny zaplatit. Oproti takemu Hindustanu Ambassador su aj tieto pre Europana nebezpecne vozidla v podstate bezpecne stroje. :-)
Treba na to pozerať cez indické okuliare - konštrukcia áut predávaných na tamojšom trhu rešpektuje tamojšie pravidlá, je jasné aj bez skúšok, že v prísnejších testoch to bude katastrofa. Prečo by predražovali výrobu kvôli silnejšej konštrukcii a bezpečnostným prvkom, keď to pravidlá nevyžadujú? Vivat kapitalizmus, snaha o čo najväčší zisk za minimálnych nákladov - peniaze neberú ohľad na nič a na nikoho. tak to proste je.
Protože ve vedení těch kapitalistických společností jsou lidé, kteří by měli vnímat něco jako společenskou odpovědnost a dopady svých rozhodnutí. První vlaštovky ukazují, že zabíjet vlastní zákazníky nezbytně nutné není.
Takové společnosti ale mnoho nevydělají a hlavně se nerozšíří mezi lidi. Indové si nemohou tak snadno dovolit auta v ceně našich Fabií a podobných vozidel s nejmodernější výbavou.
No to je jasné, Indů je už hodně přes miliardu a strašně rychle se dál množí, takže na pár tisícovkách obětí dopravních nehod navíc s.e.r.e. bílej tesák! >:D
Vyrábí pouze to, co si žádají tamní zákazníci. Ostatně si představte sami sebe v pozici Inda, který má buď na nebezpečné auto nebo na žádné auto. Jaké si asi koupí? Já bych si koupil to nebezpečné, pořád je to velký krok dopředu oproti kolu.