Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Kamaz 6580, 65801 a 65802: Nejnovější zástupci své značky

23 komentářů

Avatar - cechblog
cechblog
v Rusku v podstatě neexistuje nic co by v automobilovém průmyslu Rus vymyslel sám, vše kopíroval, ukradl (i jejich slavný T-34 /motory, převodovku, podvozek, konstrukční části, sklonění předku atd./), nevíte někdo jak vznikl Kamaz
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně......

Ještě tak o tom něco vědět vid.

První generace automobilů KAMAZ pochází z perspektivních automobilů ZiL-170 a ZiL-175. První nákladní automobil KAMAZ byl vyroben na hlavní výrobní lince 16. února 1976 (model KamAZ-5320, po mnohaletém provozu na jihu Ruska byl odkoupen, opraven a umístěn v muzeu závodu). Již v roce 1979 byl vyroben stotisící nákladní automobil.
Automobilka KAMAZ byla založena v roce 1969 z důvodů nedostatečných kapacit v závodech na výrobu nákladních vozidel s nosností mezi 8 a 20 tunami s naftovým motorem. Na nejvyšší úrovni bylo rozhodnuto o stavbě automobilového závodu ve městě Naběrežnyje Čelny v Tatarstánu. Pozici nevybrali náhodou, město se nachází v centru země, u břehu dvou splavných řek Volhy a Kamy. Nedaleká železniční trať byla také výhodou. Plánované objemy výroby zahrnovaly 150 000 nákladních automobilů a 250 000 motorů ročně.

Budování továrny probíhalo průběžně celé desetiletí, celková zastavěná plocha 3 343 000 mł závodu v dalších letech ještě stoupla. V závodě bylo použito více než 30 000 jednotlivých kusů technologického vybavení, zahrnujícího poloautomatické a automatické stroje a vybavení. Na vybavení výrobních linek KAMAZu se podílelo přes 700 zahraničních firem z 19 zemí Evropy, USA, Kanady a Japonska. Dalších 2 000 závodů pocházelo z 500 měst Sovětského svazu.
Avatar - cechblog
cechblog
takže bolševiku víš ho-vno, jen obecné info ze stárnek kamaz.cz a nic na co jsem se ptal, Zil kopíroval kde koho, někde jsem četl, že Kamaz kopíroval také Tatru [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
ZIL neměl potřebu nic kopírovat, ZIL právě ža do zahájení výroby Kamazů byl nejdůležitější automobilka v zemi a dostával solidní peníze. Celý areál byl spší obří město a zaměstnával tisíce lidí.
Avatar - cechblog
cechblog
jasně, jako celý sovětský průmysl, vždť jste nám o něm tvrdili, že je nejvyspělejší na světě
Avatar - wakantanka
wakantanka
si doštuduj najprv niečo, kým vypustíš takú xujovinu. T34 vznikla na základe legálne kúpenej licencie od amerického konštruktéra, ktorého konštrukciu ani v amerike ani nikde v európe nedocenili. Rusi, teda sovieti to kúpili, vylepšili a uspôsobili na ich potreby a podmienky. A pokiaľ si dobre pamätám, tak kamaz kupuje kabíny, pričom podvozok nápravy, prevodovky aj motory si robí sám. Podobne to robí aj Tatra a tá kupuje aj motory od Paccaru.
Avatar - cechblog
cechblog
psal jsem snad něco co by s tím bylo v rozporu ty tupá hysterko, co ani nezná konkrétní jména o kterých žvaníš, od Christieho koncepci, podvozek a konstrukční části (zkosené hrany), od Dodge převodovku, od BMW benzínový motor, od Liberty naftu a to ani nemluvě, že převodovku a motor dělali jen z materiálu dovezného ze západu
Avatar - wakantanka
wakantanka
ja som ti do ničoho nenadával ale kľudne môžem skĺznuť aj na takú úroveň. Googlil si pekne, akurát si toho veľa tipujem z angličtiny nepobral. >😁 ty priglupava haňa
Avatar - cechblog
cechblog
utřels, tak zalez
Avatar - wakantanka
wakantanka
tebe sa ani nedá napísať že naser si, pretože v hlave už máš nasrané
Avatar - Anonym
Anonym
šašku, T-34 mělo dieslový motor, na rozdíl od werků wehrmachtu co měly akční rádius 100 km >😁 >😁
Avatar - cechblog
cechblog
bolševiku, raději drž svou nevzdělanou hubu: [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
ZIL 175 [odkaz]
Avatar - cechblog
cechblog
Díky tuneldědkovi Klausovi se prodej Mercedesu neuskutečnil.
galerida
Teraz neviem, či sa sťažuješ, alebo ho chváliš. Bez zohľadnenia jeho ostatných krokov JE TATRA JEDINÁ ČESKÁ AUTOMOBILKA, ktorú môže závidieť celý svet. Škoda je technológia vw group a v tom aute je toho pramálo českého, taktiež majitelia majú majú trvalý pobyt mimo ČR. Tatra je v tomto domovskou firmou, podvozky sú celé ich know-how, zvyšok DAF... A na rozdiel od Kamazu, nie je každá jedna tatra originál a nehrozí to, že ak kúpiš 10 rovnako nakonfigurovaných tatier a objednáš náhradný diel, tak ti nebude pasovať na hociktorý kus. Čo je u Kamazu bežné - čo kus, to originál - aj keď na papieri všetky navlas rovnaké 😄
Avatar - cechblog
cechblog
na Tatře není co závidět, bohužel, jen tupé kecy se Škodovkou, malé motory vznikají v Česaně a jsou dílem našich inženýrů, raději Škodovku pod VW s miliardovými zisky než Tatru, který je stále v insolvenci PS: ty slovenský blbe, kde mají trvalé bydliště slovenští majitelé Tatry
Avatar - maxi!
maxi!
no tak neviem ako kamaz, ale moja priatelka sa narodila nedaleko tovarne - a to je celkom kvalitna masinka!!!
:-!
a aj Kazan je super mesto
Arese
Už už jsem se chtěl divit, že se stal zázrak a že Rusové u nového Kamazu navrhli velmi pohlednou budku, .... než jsme se dočetl, že pochází od Mercedesu! >😒] >😒] >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
zato Tatra Phoenix vůbec cizí budku nemá, že....Avia má budku, co dělalo designerské centrum Daewoo v Anglii atd atd.
Arese
Já ale přece netvrdím, že výrobce kamionů nemůže použít cizí budku, já jen napsal, že jsem si (naivně) myslel, že se Rusové konečně zmohli na slušný vlastní design! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Oni maj i vlastní budky, neboj
Arese
Jasně, ale větišnou moc krásy nepobraly... ;-\
Avatar - cechblog
cechblog
co krásy, ale kvality