v Rusku v podstatě neexistuje nic co by v automobilovém průmyslu Rus vymyslel sám, vše kopíroval, ukradl (i jejich slavný T-34 /motory, převodovku, podvozek, konstrukční části, sklonění předku atd./), nevíte někdo jak vznikl Kamaz
Re: NEZNÁTE NĚKDO TECHNICKOU SPECIFIKACI V HISTORII
Jasně......
Ještě tak o tom něco vědět vid.
První generace automobilů KAMAZ pochází z perspektivních automobilů ZiL-170 a ZiL-175. První nákladní automobil KAMAZ byl vyroben na hlavní výrobní lince 16. února 1976 (model KamAZ-5320, po mnohaletém provozu na jihu Ruska byl odkoupen, opraven a umístěn v muzeu závodu). Již v roce 1979 byl vyroben stotisící nákladní automobil.
Automobilka KAMAZ byla založena v roce 1969 z důvodů nedostatečných kapacit v závodech na výrobu nákladních vozidel s nosností mezi 8 a 20 tunami s naftovým motorem. Na nejvyšší úrovni bylo rozhodnuto o stavbě automobilového závodu ve městě Naběrežnyje Čelny v Tatarstánu. Pozici nevybrali náhodou, město se nachází v centru země, u břehu dvou splavných řek Volhy a Kamy. Nedaleká železniční trať byla také výhodou. Plánované objemy výroby zahrnovaly 150 000 nákladních automobilů a 250 000 motorů ročně.
Budování továrny probíhalo průběžně celé desetiletí, celková zastavěná plocha 3 343 000 mł závodu v dalších letech ještě stoupla. V závodě bylo použito více než 30 000 jednotlivých kusů technologického vybavení, zahrnujícího poloautomatické a automatické stroje a vybavení. Na vybavení výrobních linek KAMAZu se podílelo přes 700 zahraničních firem z 19 zemí Evropy, USA, Kanady a Japonska. Dalších 2 000 závodů pocházelo z 500 měst Sovětského svazu.
Re: NEZNÁTE NĚKDO TECHNICKOU SPECIFIKACI V HISTORII
takže bolševiku víš ho-vno, jen obecné info ze stárnek kamaz.cz a nic na co jsem se ptal, Zil kopíroval kde koho, někde jsem četl, že Kamaz kopíroval také Tatru [odkaz]
Re: NEZNÁTE NĚKDO TECHNICKOU SPECIFIKACI V HISTORII
ZIL neměl potřebu nic kopírovat, ZIL právě ža do zahájení výroby Kamazů byl nejdůležitější automobilka v zemi a dostával solidní peníze. Celý areál byl spší obří město a zaměstnával tisíce lidí.
Re: NEZNÁTE NĚKDO TECHNICKOU SPECIFIKACI V HISTORII
si doštuduj najprv niečo, kým vypustíš takú xujovinu. T34 vznikla na základe legálne kúpenej licencie od amerického konštruktéra, ktorého konštrukciu ani v amerike ani nikde v európe nedocenili. Rusi, teda sovieti to kúpili, vylepšili a uspôsobili na ich potreby a podmienky. A pokiaľ si dobre pamätám, tak kamaz kupuje kabíny, pričom podvozok nápravy, prevodovky aj motory si robí sám. Podobne to robí aj Tatra a tá kupuje aj motory od Paccaru.
Re: NEZNÁTE NĚKDO TECHNICKOU SPECIFIKACI V HISTORII
psal jsem snad něco co by s tím bylo v rozporu ty tupá hysterko, co ani nezná konkrétní jména o kterých žvaníš, od Christieho koncepci, podvozek a konstrukční části (zkosené hrany), od Dodge převodovku, od BMW benzínový motor, od Liberty naftu a to ani nemluvě, že převodovku a motor dělali jen z materiálu dovezného ze západu
Re: NEZNÁTE NĚKDO TECHNICKOU SPECIFIKACI V HISTORII
ja som ti do ničoho nenadával ale kľudne môžem skĺznuť aj na takú úroveň. Googlil si pekne, akurát si toho veľa tipujem z angličtiny nepobral. >:D ty priglupava haňa
Teraz neviem, či sa sťažuješ, alebo ho chváliš. Bez zohľadnenia jeho ostatných krokov JE TATRA JEDINÁ ČESKÁ AUTOMOBILKA, ktorú môže závidieť celý svet. Škoda je technológia vw group a v tom aute je toho pramálo českého, taktiež majitelia majú majú trvalý pobyt mimo ČR. Tatra je v tomto domovskou firmou, podvozky sú celé ich know-how, zvyšok DAF... A na rozdiel od Kamazu, nie je každá jedna tatra originál a nehrozí to, že ak kúpiš 10 rovnako nakonfigurovaných tatier a objednáš náhradný diel, tak ti nebude pasovať na hociktorý kus. Čo je u Kamazu bežné - čo kus, to originál - aj keď na papieri všetky navlas rovnaké :-)
na Tatře není co závidět, bohužel, jen tupé kecy se Škodovkou, malé motory vznikají v Česaně a jsou dílem našich inženýrů, raději Škodovku pod VW s miliardovými zisky než Tatru, který je stále v insolvenci PS: ty slovenský blbe, kde mají trvalé bydliště slovenští majitelé Tatry
Už už jsem se chtěl divit, že se stal zázrak a že Rusové u nového Kamazu navrhli velmi pohlednou budku, .... než jsme se dočetl, že pochází od Mercedesu! >:-[] >:-[] >:-[]
Já ale přece netvrdím, že výrobce kamionů nemůže použít cizí budku, já jen napsal, že jsem si (naivně) myslel, že se Rusové konečně zmohli na slušný vlastní design! :-)