Vzhled čtvrté generace Toyoty Prius už snad nemohl být šílenější, jde ale o jednu z mála rozporuplných vlastností. V důležité otázce spotřeby paliva přinášíme jasné odpovědi!
To je pro ty co si nemusej autem nic dokazovat, to neřeš.. s tvym nickem a avatarem v podobě nějakýho vytuněnýho bavoráku by asi stejně nedošlo ke shodě:)
Ať dělám, co dělám, nevidím na tom autě nic přitažlivého. Ošklivé jak noc, jízdní vlastnosti jak Titanic, dynamika posunovací lokomotivy. Dokonalá antikoncepce na řidičské zážitky, která mě odmění za všechno odříkání nízkou spotřebou. Kdybych trpěl obsesí nízké spotřeby kombinovanou s ignorací pořizovací ceny, tak nějaký ten Leaf mi přijde jako daleko lepší volba, je to sice podobný "tlumič" řidičské radosti, ale alespoň jezdí za nulu a když už se tedy vzdát všech radostí života a mít radost jenom ze spotřeby, tak proč ne rovnou tu maximální a pořizovací cena je podobná.
futurismu, i když za humus to zrovna nepovažují, ale kráska to není - bohužel. Nicméně v ostatních kritériích je nový Prius na jedničku. :yes: A hlavně - funguje stejně dobře i po 3-5-7mi letech.
Prius aktuální generace si u mě získává 100% sympatie. A to nejen po technické stránce, ale právě i za vzhled.
Jistě, středoevropské klidné vody jsou zvyklé na zcela jiné automobilové estetické pravidla - ale o to právě jde.
Toyota vždy přijde s něčím vzhledově na první pohled šíleným. Jenže jak čas plyne a oko se učí, tak vám křivky začnou dávat smysl. Design Toyoty se nelíbí, design Toyoty se musí pochopit. Pokud tohle dokážete, najdete v liniích nečekanou svůdnici. Ano, tohle je první Prius, který je opravdu krásný :-!
...přijde mi to jak na sletu důchodců z dědiny. Podle tohoto přístupu dodnes voláme bedrunama na stole a iphone můžeme klidně označit za šerednou placku. Napadá mě hodně dalších příkladů, ale chytrý pochopí.
Za mě je tohle auto prostě dokonale nastavené ve všem - od techniky po tolik kritizovaný dýzajn. Osobně bych vytkl pouze jedno a to na fotkách v interiéru u středového tunelu tu smaltovanou vanu >:D
Vzhledově je to každopádně inspirace pro pokračování Divokých snů Maxipsa Fíka. ;-) Člověk by si řekl, že po Mirai už ho Toyota nemá čím překvapit. Hmm, povedlo se.
nevím, co mi preplo v hlave, ale kdyz jsem si pred rokem a pul koupil diesel, byl jsem nadsenej z toho, ze skoro nemusim na benzinku a tlaci to do sedacky vyrazne vic nez muj prechozí atmo benzin. Ted jsem zacal po meste používat zase benzin, Diesel startuju jen na 30 a víc km a z toho zvuku po nastartování se mi chce blejt tak moc, ze se na tu jízdu vyslovene netesim. Záver? Poslední diesel v baráku, nez to budu menit, kluci šikmoocí jeste pokrocí a pak uz nebude vubec co resit!
že je tady drtivá většina lidí, co jezdí denně do práce rallye. Potřebují na to nadupané, zábavné auto. Prosíííím moc, vysvětlí mi konečně někdo, co to je to zábavné auto!
To jako každý den musím řezat zatáčky, když jedu do práce? Nebo čím se dá definovat zábavná jízda.
Myslím, že je to něco neuchopitelného a každý tu zábavnost má jinde. Pro mně osobně je zábavné auto takové, které je komfortní, tiché a spolehlivé :-!;-) Řezat zatáčky nepotřebuji, z toho už jsem vyrostl. Na co jsou mi krutěpřísné 19-20-21 palcové ráfky, když je to auto pak tvrdé jak prkno. Osobně raději menší ráfky a vyšší komfort tlumení nerovností. S argumentem, že auto líp sedí v zatáčkách za mnou nechoď. Na to, jak si já troufnu projet zatáčku rychle, na to stačí každé průměrné auto. Drtivá většina aut je stavěná tak, že 99% lidí nikdy nevyzkouší ani z poloviny jejich schopnosti, protože narazí na limity svých schopností.
Proto po svém autě požaduji již výše zmíněné vlastnosti. Když totiž budu chtít trochu zablbnout na své oblíbené trase, tak to v pohodě zvládnu i s tímto Priusem, protože narazím zase a jen na své limity. Víc si v běžném provozu prostě netroufnu. Když budu chtít jet na okruh, tak si nejprve koupím řidičský kurz na získání závodní licence, abych se naučil JEZDIT.
Jen pro pořádek, najezděno mám přes 800.000km, rád jezdím svižně, ale bezpečně. Vždy se chci vrátit domů ;-)
Tento Prius má vše co potřebuji. Vypadá dobře (netvrdím, že je krásný), je komfortní, dobře odhlučněný, úsporný a má to co většině aut naprosto chybí, nepřekonatelnou uživatelskou přivětivost (někdo by napsal blbuvzdornost >:D >:D )
Toyota děla s přehledem nejodpornějši auta , navic jizdně nijak zajimava. Snad to na ulicich nebude moc k viděni , tohle by nejednomu mohlo přivodit infarktovy stav. Hlavni je odlišovat se za každou cenu. :no:
...nikdy by som si nemyslel, ze dokazem precitat cely test tejto ohavy. >:-[]
Vdaka autorovi sa mi to ale uspesne podarilo, takze dakujem Janči >:D:yes:
OK, koli Dylanovi a podobnym odvolavam slovo "ohava". Nech ma tu hned vsetci neuminusuju. Lenze pre mna je to dizajnovo ( ok, zase sa krotim ) nestravitelne.
Technicky zaujimavy voz - pohon, ale zvysok auta nepochopitelne anti-sofersky. To si fakt v Toyote povedali, ze nemozeme tomu dopriat nejake "normalne" jazdne vlastnosti, lebo by to soferov lakalo jazdit obcas aj sviznejsie a potom by dosahovali horsie spotreby, alebo ako to mam chapat ? Predsa dospely jedinec vie, ze ak sa ma presuvat z miesta A do miesta B zakonnym sposobom, tak spotreba by bola podobna ako v Jančiho teste. Akurat by mohol mat aspon trosku lepsi pocit z riadenia. Multilink vzadu ! A ? Prd ! 8-s Preco ???
Interier - ani ja by som si nikdy nezvykol na pristroje v strede auta a pred sebou nic.
Dobre, zase je to vec vkusu a ti, ktori Prius chcu, tak s tym tak nejak rataju.
Kvalitu posudzovat z fotiek je vzdy osemetne, tesi ma ale aspon to, ako na seba jednotlive linky naväzuju. Hlavne prechod pristrojovky do dveri - rozhodne lepsie zvladnute, ako nedavno testovani japonci. Sedacky vraj gut...A co sa tyka miesta nad hlavou vzadu - tam je to osemetne: Je nespocet aut, do ktorych ked si sadnem ako klasicka testvacia figurina, tak musim mat hlavu pomaly bokom. Realita zvykne byt ale taka, ze sa clovek na nejaku jazdu skor snazi nejako "usalašiť" :-) No a vtedy to zvykne byt v poriadku aj pre mna. Teda za predpokladu, ze tym, ze sedim trosku viac rozvaleny, tak mam si kde dat nohy. Tu kniha pise razvor 2,7m a aj Janci tvrdi, ze na nohy je miesta dost. Takze spokojnost. Otazny je uz len batozinovy priestor:
340 alebo 500 ? Nuz, keby sme mali ostatne auta porovnavat, ze kolko dame do klasickeho HB vzadu po strechu... :*) Takze 340. No a to je predsalen dost malo.
OK, nebudem to znasilnovat - nic pre mna, ale chapem niektorych zaujemcov o podobny voz. Len furt sa budem skrabat po hlave, ze preco Toyota defakto nasilu oslovuje len taku specificku skupinu ludi.
Nech mi nikto nehovori, ze auto s Cx 0,24 musi vypadat takto ! Ono auto s Cx 0,23 dokaze totiz vypadat aj takto:
[odkaz]
a aj trosku inac jazdi, vsak...
Takze odratavam 3, 2, 1, start - kamene na moju hlavu >:D >:D >:D >:D
Ano, znam to, taky obcas jezdivam z letiste Priusem, se zadnim vikem zajistenym provazem, protoze pres kufry mu nejde zavrit. Tak az na tyhle adventury souhlas, jako taxi dobry, jinak hnus fialovej.
Nechápu tady tu historii ohledně vzhledu a zábavy za volantem. Prius má přece jasně definovaný způsob užití. Co se vzhledu týče - na živo vypadá opravdu skvěle. Futuristická vesmírná loď.
1) Lidé chtějící se levně a SPOLEHLIVĚ přepravit z bodu A do bodu B
2) Lidé pravidelně dojíždějící delší trasy za prací do větších měst
3) Lidé ekologicky smýšlející, kteří prius berou jako image ( v americe dosti populární )
A nakonec ... co komu brání mít prius na každodení drcačku zácpama a světlama cestou do města s vědomím že na mě v garáži čeká třeba porsche 911.
Jezdil jsem Priusem II., III. a minuly tyden i novou IV. generací .. Prius se generaci od generace zlepsuje, a P IV je opravdu super; prekvapila pohodlna sedadla, tichy a prijemne nastaveny podvozek. Oproti minule generaci je auto podstatne tissi a sofistikovanejsi .. Snad vydrzi i kvalita, ktera byla neoddiskutovatelna.
A nazivo auto vypada podstatne lepe nez na fotkach, design neni zase az tak futuristicky ..
Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/...)
Hybrid Toyota Prius 2016
vykon: 90 kW (aut. prevod.)
vaha: 1375 kg
zrychlenie 0-100km/h: 10.6s
pruznost 80-112km/h: 6.1s (kickdown 50-70mph) [odkaz]
spotreba kombi: cca 4 l
spotreba mesto: cca 3.5 l
spotreba dialnica: cca 4.5 l
emisie CO2: 70g
spolahlivost: vysoka (pohon sa nekazi)
komfort: nadpriemerny (ticho v EV, klima pri stati, aut. prevod.)
Nic, vidim ze nechapes ani prd.
Janci pochvalil, ze sa nieco zlepsilo. Ale nezlepsilo sa tak, ako sa mohlo.
Proste stale je to antisoferske auto, ktore je len komfortne, tiche a usporne. bodka.
A keby si nebol tak zakomplexovany a nevedomy, vedel by si, ze nove Audiny sa jazdne zlepsuju - uz nepotrebuju byt koli dobrym jazdnym vlastnostiam prehnane tvrde, ponukaju slusny komfort a aj nejake to potesenie za volantom.
Ty len proste vidis v avatare staru Audi a hned vidies cervenu handru. OK, tvoj boj. :-!
Nebedem tebe vesat na nos, cim aktualne jazdim, tak si zi vo svojom blude.
btw.: Jazdil som Prius II ( raz cely den a par krat po par hodin ). Rozmyslal som sadnut aj do III-ky, ale akosi som uz nemal potrebu. A dufam, ze ani mat nebudem. :-!
Vsio.
prius vzdy patril k najspolahlivejsim autam na svetovom trhu a predpokladam ze sa nadalej na veci nic nezmeni .... :-) .. uspech priusu je neoddiskutovatelny a nespochybnitelny bez ohladu na dizajn .. ktory aj tak nema vplyv na kvalitu ani spolahlivost vozu ... razvorom aj kufrom ale aj pouzitelnostou podla mna niet pochyb ze prius bude opat bodovat v tabulkach hybridnych aut na trhu ;-)
Neřeším jestli je Mirai divočejší nebo ne. Ale tahle radikalizace vzhledu (a to se snažím být slušný) nového Priusu mě překvapila. Ačkoliv....když vidím směřování jiných modelů Toyoty po stránce vzhledu...vlastně by mě to překvapit nemělo.
Mi to třeba nevadí. Zadek je už moc divočina, ale jinak :yes: Aspoň to má narozdíl od většiny jiných aut nějaké nové technologie, které u Toyoty ke všemu většinou fungují :yes: Neříkám že to musím mít přímo doma, ale majitelům myslím rozumím ;-)
to bude zrejme nejaka predosla M3ka... poznat to uz na pohlad podla tej boule na kapote pred celnym sklom .. ako fakt je to ina cielovka ako prius ... to ale neznamena ze je prius na nic ... suhlas
prius je fajn prave na to na co je stvoreny.... spolahlivost .. setrnost... denno denna pouzitelnost :yes:
No nemohu si odpustit i své hodnocení designu, protože ta technika o té diskutovat nemusíme ta je skvělá inovativní a pro někoho kdo potřebuje spolehlivé přibližovadlo obzlášť po městě je to skvělá alternativa bohužel za už ne tak skvělé peníze. Ale ten design, když při bočním pohledu přivřu oči tak mi z toho vykukuje krásný profil ala Ford focus 1 gen. Ale stačí je jen napůl otevřít a je najednou všechno jinak. Přirovnal bych k mladé svěží ženě s krásnou postavou při které každý chlap zpozorní. Ale čím jde blíž tak je na ní tím víc věcí špatně. Jako kdyby měla 4 oči, pod orlím nosem kníra, uši jako zajíc, pod nádhernými ňadry ještě jedny menší ale zato s dvojicí bradavek. stejně je na tom i Prius všude mu totiž něco přebývá co tam prostě nepatří. To auto je svým designem určeno pro velmi úzký okruh zákazníků:
1)slepé ale pro ty ještě není k dispozici autonomní řízení, takže musí sehnat řidiče ze skupiny 2, či 3
2) designové masochisty obého pohlaví
3) pro mimořádně ošklivé ženy které si z nějakého důvodu myslí že vedle tohoto "skvostu" budou vypadat krásnější
Možná ještě existuje nějaká jiná cílová skupina ale v tuto chvíli mě už nic dalšího nenapadá. Ale fascinuje mě jak někdo dokáže sám sobě omlouvat tento mimořádně ohyzdný kousek slovy jako extravagantní, nekomformní, vyčnívající z davu.
Mozem otazocku ?
V davnejsich diskusiach sa mi zdali tvoje nazory trochu racionalnejsie a casto som s nimi aj suhlasil.
Preco taka zmena a preco taka arogancia ?
No nic, je to s tebou marne. Ak toto myslis vazne, je to z tvojej strany arogantnost.
Takze dakujem, ze si sa zaradil. Nabuduce sa ani nemusis unuvat, kludne od teba jeden palcek prezijem a ty sa nebudes musiet trapit s obvinovanim ma z infantilnosti a podobnych nezmyslov.
takze "sedmiletý" jo ? Hmm, zaujimave, ze takto sa vyjadri clovek, ktory o Machyrkovom BMW M3 napise ze je to vytuneny, a podobne zvasty. Mentalne lehce podmerecny - to uz si za ciarou, takze predpokladam ze mi teraz skusis konkretizovat cast, ktora ti tak v mojom prisevku pripadala. Ci ?
Snazim sa pouzivat co najjednosuchsi sloh prave koli tym jednoduchsim, ktori si to potrebuju precitat polopate. V mojom zivote si tych oficialnosti a dolezitych a zlozitych fraz uzijem az-az.
A palcovanie ? >:-[] Ja sa k tomu aspon priznam, narozdiel od inych zbabelcov. :-!
Ale mas pravdu, je to blbost celkovo. :-!
Existuje velka skupina ridicu, kteri auto povazuji jen jako prostredek k presunu od bodu A do bodu B a je jim jedno, jak auto vypada, jakou ma barvu, jake ma jizdni vlastnosti a zajimaji je provozni naklady a jak se jim v tom sedi.
technika je OK, tak snad nesprznej designove pristi Auris a Avensis kde by se tahle evoluce co se techniky mela take objevit, Auris v kombiku s timhle hybridem by me zcela postacoval do doby nez se presedne do cisteho elektra :-) pokukuju po Aurisu TS hibrid kde se startuje na 506 tisicich
ok, takze pre tych "pomalsich": Praveze multilink chvalim !
A praveze sa pozastavujem nad tym, ze vdaka nemu nevykuzlili aspon o cosi lepsie jazdne vlastnosti... :-!
Od premiery kde som bol zhrozeny a znechuteny ako vacsina diskuterov ubehol cas a na foto v realnej krajine vravim, ano. Preco nie? Je crazy, trocha skaredy a neforemny, vyšinutý, ale ma nieco do seba, je odvazny a nehanbi sa za to, ako napisal autor je to kus japonskeho moderneho umenia, ja by som dodal, ze nabytku.
Technika i naladenie bez pripomienok, ako hybrid pre rodinu alebo taxi, perfecto :yes:
Prius bol vymyslený ako antišoférske auto... aké asi má byť auto primárne vymyslené pre USA a Japonsko? A celkom by som rád videl v rom jazdia tí čo tu píšu o pôžitku z jazdy. Predpokladám v niečo 6valcovom benzínovom so zadným náhonom. Inak doporučujem troška ubrať z múdrych drístov lebo ak Golfista či Octavista blúzni o pôžitku z jazdy vyznieva to úboho.
kvality tohoto auta, niesom ziadny hater Japonskych aut, prave naopak mam ich rad a kupujem ich.
Ale nemozem si pomoct, v tomto by som sa hambil jazdit, strasne skarede cudo...
napises si to tam jak zdegenerovaná infantilná čúza a este sa cudujes.... co tym nedosiahli ? uz si si ho vyskusal ? Jan Mička napisal /ten co na rozdiel od teba jazdil v priusoch/ predsa, ze sa rapidne vylepsili jazdne vlastnosti, co na tom ze je to stale pohodlne auto, preto nemohol multilink pomoct jazdnym vlastnostiam ?
prezitky starych mastodontich nedotacavych tupych audin, ze jazdit moze len to co je chorobne tvrde a odskakujuce uz neplatia ;-)
Toyota používa rovnakú techniku aj v Aurise ktorý je výrazne lacnejší a vzhľadovo je to proste hatchback, alebo kombík.
A je fajn, ze ty pri jazdení, mimo miest a jazdení pod diaľničný limit dokážeš zajazdiť o viac ako liter vyššiu spotrebu(široké 17 boli aj na testovanom aute, Toyota uvádza, že zvyšujú spotrebu o 0,3). Ale to v hybride dáš aj keď sa nesnažíš.
Ja som si kúpil ako presúvatko do prace hybridného Yarisa. Nejazdím s nim diaľnice. Pomer ciest je asi polovica mesto a polovica mimo. Jazdím 95 mimo a 55 v obci vôbec sa neobmedzujem. Predbieham a užívam si bleskove odpichy s križovatiek vďaka pomoci elektro motoru. Jediná zmena je, že brzdím pozvoľnejšie a tým pádom cele spomalenie zaisti generátor. Priemer mam 4,2(auto ešte v zábehu). Toto by mi iné auto s automatom nedalo a ani by som auto s poriadnym automatom lacnejšie nekúpil.
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Po prve, do porovnania isli auta s cca rovnakym pomerom vaha/vykon
* hybrid 1375kg/90kW = 15.3
* turbodiesel 1540kg/100kW = 15.4
* turbobenzin 1430kg/88kW = 16.3
tym sa zabezpecila rovnaka dynamika a otazka bola, ci maju aj rovnaku spotrebu, emisie, spolahlivost a komfort (pozn., aj hybrid sa da kupit vykonnejsi, pointa je v tom, ze hybrid energiu brzdenia vyuziva spatne na rozbeh a spotreba klesa).
Po druhe, vyber moze byt aj iny, ale spotreba nebude podstatne ina. Motor 1.8 TFSI nie je zly zastupca turbobenzinov, do r.2015 sa daval do premie Audi ako zakladna motorizacia.
Po tretie, udaje pre hybrida su realne cisla, ale udaje pre turbodiesel/turbobenzin su z profesionalnej simulacie (vid. linky hore), kde su cisla trochu lepsie ako realne, t.j., hybrid je v nevyhode:
* realna spotreba 1.8 TFSI podla spritmonitora je viac ako 7.0l [odkaz]
* pri pruznosti turbodiesela/turbobenzina sa bral idealny stav (kickdown alebo najrychlejsi mozny prechod cez prevodove stupne bez oneskorenia prevodovky), v reali su cisla horsie.
Ještě jsi zapoměl dodat pro mimořádně ošklivé chlapy >:-[] . Nevím, zda tomu tak v mém případě je a je mi u zádele, jestli se někomu nelíbím. Pro mne, je to auto jak dělané >:-[]:-);-):-!
iPhone byl cool, in, stylový, uživatelsky příjemný a dokázal v lidech vzbudit takovou touhu, že zcela změnil trh. Přitom po stránce vnitřností nic převratného. Prius je hi-tech ekovozítko s podivným designem, kde maximum uživatelských zážitků představuje sbírání bodíků za spotřebu...Tohle přirovnání moc nesedí.
urcite nie je dovod mysliet si ze nove auto bude horsie ako stare.... paci sa mi ze zachovali aj hmotnost zhruba na povodnej urovni pricom auto sa vcelku slusne zvacsilo.... co ma ale asi najviac prekvapuje je ta 1,8micka pod kapotou.... na dnesne pomery uz vcelku monstrozny motor ale chapem ze je to kvoli vhodnej symbioze s elektromotorom :-)
Na Leaf je odpověď jasná - omezený dojezd. Prius žádné omezení nemá, můžeš s ním jet klidně na dovču.
Jasně, na jízdní zážitky v klasickém pojetí musíš zapomenout, ale pokud ti jde o přesun z A do B v přiměřeném komfortu, maximálně spolehlivě a s nízkou spotřebou, tak Prius prostě funguje.
Mas recht, u daily veci se vzhled neresi, hlavni je, ze fungujou, chtel bych videt tvoji starou, nepochybuju, ze taky funguje, ale jak asi bude vypadat >:D >:D >:D a co na to kolegove a sousedi?
Chyba mi tam udaj o spotrebe pri konstantnej rychlosti (t.j. situacia, kedy mi je hybrid naprt). Ono je dost mozne, ze by bola rovnaka ako u podobneho auta s rovnakym Cx. Takze hybrid ano, ale do mesta, alebo okresky. Na dialnicu je zbytocny...
A mimochodom, ten centralne umiestneny pristrojovy panel je nieco, co neprekusnem (na ziadnom aute!). Silhat ocami kamsi bokom, aby som videl napriklad rychlost, kontrolky, udaje o aute, stav paliva v nadrzi, atd? A pred volantom prazdny sedy plast? To je skratka tazky ergonomicky fail. Infotainment beriem, to moze byt na stredovej konzole. Ale prevadzkove informacie su tam pre vodica, a mali by byt vodicovi co najlahsie dostupne...
Re: drtiva rana pro fsechny pesimisty co se vysmivaji hybrid
spotreba 3.8 benzinu se skoro 1.4 tuny tezkym, 4.5metru dlouhym autem v realnym provozu s podilem město/dalnice/okresky je velmi dobry výsledek i když slo o defenzivni jizdu, vzhledem k tomu, ze po dalnici se jelou povolenou rychlosti, tedy predpokladam 130.
ten výsledek navíc není vyrazne zkreslenej tim, ze by auto jelo vyznamnou část jen na elektriku diky předtím nabitymu aku, protože evadenych 1.3kWh by dalo max na 10km.
tedy jasnej dukaz ze hybrid velikosti nižší stredni muze v realu jezdit kolem 4 litru benzinu
V souvislosti s Priusem to tady budeme číst asi často. Odsudky stran vzhledu moc nechápu, karoserie Priusu může soutěžit s ix35, jehož karoserie byla zvolena za jednotku odpornosti. Prius , exteriér je hroznej, ale člověk si zvykne, interiér je na tom podobně, bílej bakelit na středové konzoli, tohle musel navrhnout někdo po kbelíku drog. Jinak technika špiková, vyvýjená s typicky japonskou zarputilostí, spotřeba z říše snů. Zabalit techniku Prisusu do karoserie Golfu, tak je z toho špičkový, technicky a karosářsky propracovaný vozík.
drtiva rana pro fsechny pesimisty co se vysmivaji hybridum
mozna ze nektere male naftove jedomety umi jezdit s podobnou spotřebou, ale vedle toho vypusti tolik jedovatého NOx, jako 10 klasickych benzinaku.
vzhledove ale hnus fialovej (v tomhle pripade cervenej)
To sú často ešte nevybúrené deti. Väčšina ludi z toho časom dospeje. Sám som vlastnil Imprezu. Ale časom sa z toho aj tak stalo len auto na presln z A do B. Aj keď za to môže aj výrazne zahustenie dopravy na trasách ktoré bežne jazdím. A vyraziť si v sobotu o 5 ráno, aby som mohol prevetrať auto? Na to som už asi starý.
V súčasnosti preferujem pre rodinu dve auta, jedno väčšie pohodlne auto a druhe mam Yaris hybrid na dochádzanie do prace.
Na 4,5 metrový vůz je poměrně malá. A uvážíme-li, že elektrický přídavek pohonu tady dělá asi tak 150 kg navíc, napadne nás, kolik asi pevnostních (drahých) ocelí muselo být použito, aby to váhově tak dopadlo. I tomu asi odpovídá ona vysoká cena, za kterou by šlo koupit 2-3 klasická auta.
Autora clanku musim poopravit, design Priusu 4 nie je danou za aerodynamiku.. je to rozhodnutie dizajnerov Toyoty. Na Priuse Prime vidno ze to auto moze byt aj krasne bez toho aby utrpel odpor vzduchu alebo ine parametre. Uvital by som facelift v style Prime pre vsetky Priusy 4. gen..
Mýlíš se, nemám potřebu vybočovat z davu jen proto, abych vybočoval.
Nicméně ano, vždy si vysoce cením automobilové osobnosti jako třeba tenhle Prius, DS3 nebo třeba právě P3008. Tohle jsou podle mě auta, která zaslouží obdiv a uznání, i když v součtu vlastností nestojí na stupních vítězů prodejnosti :-!
Jenže zrovna Prius je hybrid, který prostě dává smysl, na rozdíl od třeba e-Golfu či e-Passatu :-!
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
To porovnanie nikdy nebude uplne fer :), snazil som sa najst zastupcov s rovnakym pomerom vaha/vykon, pretoze to rozhoduje o dynamike.
Hybrid sa da tiez naladit na 8-9s, napr. VW Golf GTE, Ford Mondeo hybrid, atd. Dolezita je skor spotreba, cca polovicna v meste voci benzin/diesel.
Jo, mám přesné řazení, relativně spolehlivé auto, ale vzhledem k provozu co tady u nás panuje, to řazení už nemám rád. Chci auto, kde nemusím řadit. Co jsem zatím projel automaty, tak byly docela uskákané. Jediný auris hybrid byl naprosto plynulý a neuskákaný. Nepochybuji, že u priusu to bude stejné. Pro někoho málo, mně tohle baví, to je ta interakce, že auto splní přesně to, co po něm požaduji :-!:yes:
Tak jako existují benzínové stanice tak existují i dobíjecí stanice, pokud hodím za hlavu jakékoliv řidičské aspekty a pořizovací cenu a pořídím si Prius pod heslem hlavně ať to nežere, tak jistě není nejmenší problém dobíjet cestou na dovolenou Leaf s dobrým svědomím, že mám ještě o 4 litry nižší spotřebu než Prius.
Verím, že technika skrytá vo vnútri je výborná ale ten kabát je ustrelený. Keď sa na ten prius pozerám, pomaly začínam chápať VW s ich destaťročia nudným výzorom a štatistikami predaja. Ľudia tuto sú konzervatívni, blbo povedané radšej si kúpime byt v paneláku alebo postavíme kubistický dom, akoby sme mali pozerať na svet z nejakého budhistického chrámu - pagody. A presne toto prius (aj mirai) je, snaží sa svojim dizajnom kopírovať prvky tradičnej japonskej architektúry. Lenže mňa tento štýl jednoducho neoslovuje. Nieže by som bol dôležitý, ale som priemerný európan. Držím palce toyote aby všetci priemerní európania neboli tak zúfalo európsky konzervatívni ako ja.
Minimalne v zapadni Evrope to jsou prevazne vozy taxisluzby. Kvuli nizke spotrebe pri tomhle konkretnim jizdnim rezimu, spolehlivosti, ale predevsim kvuli exluzivnim podminkam vjezdu do center mest oproti konkurenci s klasickymi spalovacimi motory+ vysokym danovym ulevam a premiim uz pri samotnem nakupu.
a ty co, ty hlava pomazana, sudca najvyssi... ?!
Davas ma tu na topera, uj€bavas sa na mne a ja sa nemam pravo ohradit ?
Jiriku, Jiriku... :-! Spamätame sa, oplachneme si spotene casti tela a skusime to mormalne...?
...amen.... Prostě obvyklá debilita, kdy se od auta, které má jasně daný svůj účel očekává, že bude i lítat. Stejně tak od suv se čeká šantění, pak v malém autě na zábavu velký kufr, ...... no a nakonec je tu přece univerzál na vše.... škoda oktavia a chceš-li airbus, tak superb.
Tak prosím, vyjmenuj běžně dostupné daily car, které jsou opravdu zábavné. Hlavně tu nervi oktávu feresu, nerad bych si obil poslední vlas o stůl. ;-) >:-[]
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
... nie je podstatne kde, do r. 2015 sa to ponukalo urcite v Europe, PODSTATNE je, ze VAHA/VYKON je porovnatelna vo vsetkych pripadoch, kludne si tam daj inu znacku ...
Pohoda, žádný stres, spolehlivost, ticho... to všechno je fajn, ale zábava přece znamená něco jiného. V mé definici musí zábava stimulovat, musí být akční... zábava jako pouhá absence negativních stimulů (hluk, stres) se do mé definice nevejde.
Zábavné auto je takové, jehož řízení přináší radost z ovládání auta. Takové, které poskytuje pozitivní stimuly, povzbuzuje k interakci s ním. Pro mě je to přesné řazení a řízení, zvuk motoru, akcelerace atd.
A aby bylo jasno - nic proti autu jakožto spolehlivému a komfortnímu způsobu dopravy z A do B, to je úplně v pořádku, jen tomu neříkám zábava.
>:-[] nechápu, kdo řeší vzhled u daily car, to si kupujete kvůli sousedům? Kolegům?
důležitý je jen jak funguje. prius funguje, ale cena je vyšvihnutá jen za technologii a to je zase u daily car blbost, takže pořád platí, kdo si kupuje prius je jen pseudoeko frikulín >:-[]
Pozri, ludia nemaju problem vysolit podobnu palku za Octaviu... ktora po stranke technologii nedobehne ani Prius tretej generacie. Ani keby jej bezal oproti.
Samozřejmě, rád konkretizuji.
"...nikdy by som si nemyslel, ze dokazem precitat cely test tejto ohavy.
Vdaka autorovi sa mi to ale uspesne podarilo, takze dakujem Janči
OK, koli Dylanovi a podobnym odvolavam slovo "ohava". Nech ma tu hned vsetci neuminusuju. Lenze pre mna je to dizajnovo ( ok, zase sa krotim ) nestravitelne.
Technicky zaujimavy voz - pohon, ale zvysok auta nepochopitelne anti-sofersky. To si fakt v Toyote povedali, ze nemozeme tomu dopriat nejake "normalne" jazdne vlastnosti, lebo by to soferov lakalo jazdit obcas aj sviznejsie a potom by dosahovali horsie spotreby, alebo ako to mam chapat ? Predsa dospely jedinec vie, ze ak sa ma presuvat z miesta A do miesta B zakonnym sposobom, tak spotreba by bola podobna ako v Jančiho teste. Akurat by mohol mat aspon trosku lepsi pocit z riadenia. Multilink vzadu ! A ? Prd ! Preco ???
Interier - ani ja by som si nikdy nezvykol na pristroje v strede auta a pred sebou nic.
Dobre, zase je to vec vkusu a ti, ktori Prius chcu, tak s tym tak nejak rataju.
Kvalitu posudzovat z fotiek je vzdy osemetne, tesi ma ale aspon to, ako na seba jednotlive linky naväzuju. Hlavne prechod pristrojovky do dveri - rozhodne lepsie zvladnute, ako nedavno testovani japonci. Sedacky vraj gut...A co sa tyka miesta nad hlavou vzadu - tam je to osemetne: Je nespocet aut, do ktorych ked si sadnem ako klasicka testvacia figurina, tak musim mat hlavu pomaly bokom. Realita zvykne byt ale taka, ze sa clovek na nejaku jazdu skor snazi nejako "usalašiť" No a vtedy to zvykne byt v poriadku aj pre mna. Teda za predpokladu, ze tym, ze sedim trosku viac rozvaleny, tak mam si kde dat nohy. Tu kniha pise razvor 2,7m a aj Janci tvrdi, ze na nohy je miesta dost. Takze spokojnost. Otazny je uz len batozinovy priestor:
340 alebo 500 ? Nuz, keby sme mali ostatne auta porovnavat, ze kolko dame do klasickeho HB vzadu po strechu... Takze 340. No a to je predsalen dost malo.
OK, nebudem to znasilnovat - nic pre mna, ale chapem niektorych zaujemcov o podobny voz. Len furt sa budem skrabat po hlave, ze preco Toyota defakto nasilu oslovuje len taku specificku skupinu ludi.
Nech mi nikto nehovori, ze auto s Cx 0,24 musi vypadat takto ! Ono auto s Cx 0,23 dokaze totiz vypadat aj takto:
[odkaz]
a aj trosku inac jazdi, vsak...
Takze odratavam 3, 2, 1, start - kamene na moju hlavu"
iba tolkoto: ´´prezitky starych mastodontich nedotacavych´´ a tvoja odpoved: ´´ A keby si nebol tak zakomplexovany a nevedomy, vedel by si, ze nove Audiny ´´
dobre moj dychaj, hlavne ze ty tam mas staru RS6 ku
Opravdu si myslíš, že A4 má lepší aerodynamiku než Prius >:D ?
[odkaz]
Důležitá je v odkazu uvedená větička:
Subject to change without notice; errors ;-) and omissions excepted.
Vzpomeň si, jak to bylo s cx Golfu.
Udávali hodnotu 0,27.. Pak až se ukázalo, že jde o verzi Bluemotion a ani ta není nejspíš pravdivá, tak jako jeho spotřeba, emise atd. :-)
PS Opravdová (snad) hodnota Drag Coefficient Golfu je 0.29..
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Tie pohony (hybrid/turbodiesel/turbobenzin) sa porovnavali bez ohladu na cenu, islo o tuto "rovnicu":
~1400kg / ~90kW => DYNAMIKA vs SPOTREBA
Auta mohli byt lubovolne, lacny mainstream alebo draha premia. Prius je top mainstream. BMW je premia, ktorej konkuruje Lexus (Toyota).
No opat je to cele o designe. Cast jeho nazoru ku ktorej sa nevyjadrujem. Ak sa mam tak Prius 4 je iny, co uplne koresponduje s autom ako takym. Vlastnim Prius 3 cele uzivanie toho auta je ine ako vsetky ostatne, takze mu to pristane, ale je to zaroven aj skarede auto pre vacsinu ludi a hlavne to nie je urcite dan za aerodynamiku, co jasne dokazuje ovela krajsi Prius Prime.
Teraz spat k mojmu prispevku, ja som reagoval iba na jedinu vetu: "Zůstatková hodnota? Každý ví, že elektronika si hodnotu nedrží "
Velky omyl, zostatkova hodnota je kvoli bezudrzbovosti auta jedna z najlepsich, tak isto ako spolahlivost. Je to spolocny znak vsetkych Toyot tak preto som mu oponoval, ale iba tej jednej vete.
No, jestli je iOS a nakonec obecná nepodpora standardů jako je USB výhoda nebo nevýhoda iPhonu je otázka... já osobně nejsem zvědavý ani na iTunes, ani na Lightning a dám vždycky přednost standardnímu železu od Sony nebo Samsungu.
Jsem clovek ktery zije pocitaci apod. cely zivot - a auty zrovna tak.
IPhone nebyl uvnitr "obycejny" vubec nikdy (ty rikas nic prevratneho). Naopak - kazdy kus je vzdy bez vyjimky nejvetsi hi-tech na trhu a vnitrnosti prevratne jsou.
Ovsem rovnou dodavam, ze iPhone je napred predevsim diky software, nikoliv hardware.
Konkurence se dotahla, ale stejne je uvnitr iPhone jako BMW / Mercedes mezi auty.
Mezitim se konkurence snazi prodavat Renaulty (= kvalita vrcholnych Samsung telefonu apod.) za cenu BMW (iPhonu).
A lidi to kupujou, tak proc ne.
Nakonec ale podil Androidu na trhu je tvoren diky tem levnym telefonum.
Captur je levny obycejny crossover s jednoduchouckou technikou, ktery vypada celkem k svetu. Zadny takovy iPhone na trhu neni ani nebyl, Captur je spis nejakej prumernej Samsung, co se zrovna designove podaril,a,lidi ho kupujou jako levny auto - ale stale na mile daleko tomu vykonu a te kvalite, jakou prodava Apple.
Zpet k autum - Prius je technicky opravdu povedeny. A neni az tak drahy - ovsem v CR to samozrejme nema snadne. Tady v Anglii ma ale vlastne uz pomalu roli Golfa, taxikari ho zboznuji (nizka spotreba, spolehlivy, nulova zakonna, vstup do centra mesta zdarma...). Tady je to uplne bezny auto. Stejne jako iPhone je tady uplne bezny telefon.
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Reagoval som na "podladene Audi/BMW", preto som tam dal Focus 1.0 92kW. Chapem tvoje sklamanie, Toyota ladi svoje hybridy na cca 100kW turbodiesel, ktory je standard u roznych firiem. V podstate jej ide o nahradu "spinaveho" diesela, treba byt trpezlivy, zatial sa to snazi dat ku kazdemu modelu so standardnou dynamikou. Pod 10s treba ist ku Lexusu (okrem CT).
Rovnaku hybridnu technologiu? >:D Nemozes sa viac mylit.. Aj Honda mala podla teba rovnaku hybridnu technologiu.. a kde je dnes? Vsetci su 10 rokov pozadu a bude to krasne vidno na realnych testoch ked raz snad Niro pride na trh.
No asi kazdy okrem teba vie ze hybridne ustrojenstvo je to najspolahlivejsie co dnes v autach mozes najst, preto je to aj absolutne bezudrzbovy system. Najprv si kup hybrid a potom mas pravo vyjadrovat sa..
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Pointa byla, že máš o 25 % víc výkonu, ale spotřeba podle toho webu stejná/ nižší. Tedy lepší poměr dynamika/ spotřeba. A o tomhle bych už mohl uvažovat, pokud bych se uskromnil. Pro mne je takovým hrubým kritériem stovka pod 8. Toyota by mohla, ale nedělá. Obzvláště smutné je to u malých Lexusů, které mají stejné systémy jako Toyoty, z kterých vychází. Tady by se pro porovnání dal vzít Lexus IS300h.
Samozřejmě, že to Lexus vyhraje ve spotřebě, obzvláště ve městě. A jak jsem napsal, nevšiml jsem si, že by někdo tvrdil opak. Takže mi nebylo jasné, o co ti šlo. Ale to jsem už napsal v 18:43.
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
OK, v hybride daju vacsie baterie, zvacsia elektromotor, mozno 2l benzin, a mas tam 125kW, kolko len chces ... ALE spotreba v meste bude zase na 50% motora, ktory nerekuperuje. Bodka. :-!
Plus, aby som bol presny, hybridy od Toyoty pouzivaju benzinovy motor ako alternativa voci "spinavemu" dieslu, t.j., tych 50% v meste je pre benzin hybrid vs benzin (voci dieselu je to menej).
Jak si můžeš všimnout, o 25 kW navíc, lepší dynamika, ale spotřeby stejné/ nižší (je to ED verze).
Nebo 320d ED? [odkaz] Ten web se mi už odmítá načíst, takže čísla sem nedám (a doufám, že ta nahoře jsou správně, měl jsem je zkopírované, ale už si je nezkontroluji).
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
ok :), tak este jeden "zarucene nepodladeny", oceneny za spotrebu, atd.
benzin Ford Focus Turnier 1.0 EcoBoost [odkaz]
vykon: 92 kW (manual) ... vs ... Prius 90 kW (aut. prev.)
vaha: 1241 kg ... vs ... 1375kg (rozdiel +134kg)
zrychlenie 0-100km/h: 10.2s (simulacia) ... vs ... 10.6s
pruznost 80-120km/h: 7.6s (sim., idealna aut. prev.) ... vs ... cca 7.5s
spotreba kombi: 5.2 l (simulacia) ... vs ... cca 4.0 l
spotreba kombi: 6.7 l (real, spritmonitor) [odkaz]
spotreba mesto: 5.6-7.4 (simulacia) ... vs ... cca 3.5 l
spotreba dialnica: 5.0-6.6 (simulacia) ... vs ... cca 4.5 l
emisie CO2: 117g ... vs ... 70g
Jednoducho, rekuperovanie brzdnej energie znizuje spotrebu, zvlast v meste.
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Toyota výkonnější provedení HSD má (další stupeň je 2,5, která je myslím v Camry, snad RAV4 a u Lexusu pak jako 300h), takže by to nebyl problém. To by se však muselo chtít.
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Však to je elementární fyzika, ne? A fyzikální zákony platí stejné pro všechna auta. Princip funkce hybridu by tu měl být také každému známý (rekuperace). Nějak mi uniklo, že by tu někdo popíral úsporný provoz. I když třeba někdo s hybridním Aurisem může jezdit za 5,5 místo za 3,8, nebo kolik to má psané. Stejně tak s jinými auty pravděpodobně nebude jezdit za normovanou.
A co máš s tím komfortem? Já hybrid nemám a o motoru (při jízdě ala EV režim) ani nevím. Stejně tak mi klimatizace funguje i při stání (to je přeci normální) a mám samočinnou převodovku. Jel jsi alespoň v A4? Nejlépe té nové.
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Dobře, tohle je z mého pohledu samozřejmé - při podobné hmotnosti a výkonu je i podobná dynamika. Jenže pouze na úrovni těch 90kW. Pokud bych chtěl víc (jako že chci), tak je to ale problém - bylo by nutné nejen zvětšit motor třeba z 1.8 na 2.2, ale také adekvátně posílit zbytek hybridní soustavy (baterie, elektromotor). U turba je 130kW z 1.5 celkem běžná hodnota.
Spotřeba taky jasně, atkinson s hybridem je zejména ve městě jasně úspornější, konkurovat může spíš nafta než benzín... a ta nafta ti z toho nějak vypadla.
PS: 316i je taky podladěné, stejný motor v 320i má taky 125kW... a i to je dnes na 1.6 sotva průměrná hodnota.
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Zamerom bolo ukazat, ze hybrid pomocou momentu elektromotora ma porovnatelnu dynamiku ako turbobenzin/turbodiesel (s podobnou vahou a vykonom), ale pri podstatne nizsej spotrebe/emisii a vyssom komforte.
Ak sa 1.8 TFSI javi ako podladeny, mozeme to dat cez BMW 3:
benzin BMW 316i [odkaz]
vykon: 100 kW (manual) ... vs ... Prius 90 kW
vaha: 1385 kg ... vs ... 1375kg
zrychlenie 0-100km/h: 9.3s (simulacia) ... vs ... 10.6s
pruznost 80-120km/h: 7.0s (simulacia) ... vs ... cca 7.5s
spotreba kombi: 6.5 l ... vs ... cca 4.0 l
spotreba mesto: 7.3-9.6 ... vs ... cca 3.5
spotreba dialnica: 5.7-7.5 ... vs ... cca 4.5
emisie CO2: 134g ... vs ... 70g
Ohladom manual/automatika, udaje pre benzin/diesel beriem z profi simulacie, t.j., idealna automaticka prevodovka bez strat.
Mě taky tvar nevadí, jen jsem reagoval na nadpis a připsal k tomu důsledky.
Kromě jiného je mi příjemná nízká svažující se příď. Ta je výhodná nejen aerodynamicky, ale rovněž pro náraz s chodcem, na který se všichni vymlouvají a dělají vodorovné kapoty s nebezpečně ostrou hranou nad mohutnou maskou.
Cit v řízení neznamená, že se musíš s řízením prát.
Cit v podvozku neznamená prkenný projev.
Příjemný zvuk motoru neznamená rámus značky REMUS.
Prostě i pohodlné auto může dávat řidiči potřebnou zpětnou vazbu a cit do ovládání. Příklad? Mondeo mk3. Bylo pohodlné, přitom neskutečně zábavné :-!:-!
Podívej, třeba takový Homer Simpson považuje za největší zábavu válet šunky a pít pivko... A Homer je dokonalým ztělesněním (nejen) amerického tatíka ;-)
Aerodynamika a menší poh. hmotnost - to jsou hlavní faktory sledované výrobcem, aby mohl dokazovat, jak jeho paralelní hybridní pohon šetří. Ty jsou vzájmu toho dohnány trochu až ad absurdum.
Tvar je pro nízké Cx základně vytvořen dle prof. Kammy = část kapky s useknutou zádí, na níž je odtrhová hrana. Střecha se tedy pozvolna dozadu snižuje, aby se proudnice netrhaly a plynule se udržely podél ní. To s sebou nese vyšší místo nad hlavami předních a nižší místo nad hlavami zadních pasažerů a také dělené zadní okno.
Délka vozu
Aby se dosáhlo malého Cx, musí být vůz dost dlouhý - proto 4,5m - o hatchbacku nižší střední třídy už se dá jen těžko mluvit (ty jsou kolem 4,3m).
Místa nad sedáky:
Jeli celková výška vozu těsně pod 1500 mm, pak vychází nad zadním sedákem jen něco málo nad 900 mm. 900 mm je právě hranice snesitelnosti - má-li autor 190 cm, pak už má potíže.
Zadní okno:
Část zadního okna, které je součástí střechy (nad zadní odtrhovou hranou) se při pomalé jízdě ve městě a stání na křižovatkách při dešti zamočí, avšak při rychlejší jízdě mimo obec ho proudnice vyčistí - voda steče dozadu a okno je čisté.
Část zadního okna pod odtrhovou hranou se při mokré silnici špiní od spodního víru zespodu vozu.
Obojí by si zasloužilo stírače. Ovšem nahoře by to vadilo proudění vzduchu a dole by musel být vodorovně přímý, aby byl setřený nízký obdélník.
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Ano. A jaké auto v téhle cenové relaci se základním motorem není dynamicky na prd? Jen kupé mají šanci, protože u nich typicky ty nejslabší motorizace nenabízí. Většinou to však není jediná volba. Naštěstí.
Nemluvě o tom, že porovnává samočinnou převodovku s manuálními. Na jaký stupeň asi tak bylo to pružné zrychlení... Navíc je to těžší auto; když už to musí být sedan ze skupiny VW, Passat by byl vhodnější (motor napříč, obyčejnější podvozek, tedy lehčí, na trhu už nějakou dobu je).
Fakt na tom zalezi, co si prave ty myslis o krase?
Diskusia plna subjektivnych nazorov na estetiku - redakcia sa tesi a Toyota asi tiez.
REDAKCIA: mozno by ste mohli dat pod kazdy test auta anketu s otazkou: Paci sa vam DIZAJN tohoto auta? Najzurivejsi diskuteri by si mohli ulavit kliknutim _nenormalne_ vela/malo bodov.
Co sa tyka vynimocnosti dizajnu, mozno je to zamer. Pocul som teoriu o tom, ze prave kvoli tomu sa stali Priusy popularnymi (hlavne v usa), ze je to zdialky viditelna eko nalepka, kedze v ziadnej inej nez hybrid verzii sa nerobili. A ludia sa radi ukazuju, aki ekologicki su. Tiez sa tam spominalo ako priklad, ze si davaju (v usa) solarne kolektory zo strany ulice, aj keby to hned bola menej slnecna strana, len aby to bolo zvonku vidno.
(Zdroj: [odkaz] fakt uz neviem ktora cast)
auto je isto dobre, ako ostatne stare priusy, ale ten dizajn je odstrasujuci. Keby som chcel aby si auto nikto nekupil zavolal by som si dizajnerov priusov, :-)
Válení se ještě neznamená klid. A pak běžně říkáme, že nás něco baví, když to rádi děláme. Ale skutečně se bavíme? Můžeš říct, že tě baví spát (!= snít), ale skutečně se během spánku bavíš?
Už jsem tu psal mockrát, že komfort a zábava jdou proti sobě. Buď chci slyšet motor, cítit v řízení co se děje pod koly a hrát si s řazením, nebo se chci jen vézt v co největším tichu a co možná nejméně se starat o to, jaká je zařazená rychlost nebo co dělají kola.
Takže k té otázce, zábavný daily... třeba Suzuki Swift... ideálně Sport, ale klidně i obyč verze. Nebo BMW 1er jakožto zadokolka, což je pro mě vždy vyšší liga zábavnosti, ideálně s MT, samosvorem a šestiválcem. Pak třeba ten Jaguar XE. Byla to RX-8, aby ses mohl zaměřit na osobní rovinu. A nebo GT-86, kde už se asi dostaneme k tomu, že to úplně daily car není.
PS: a když už se nutně musíme otírat o Octavii... tak ano, v rámci možností i Octavia RS nebo Golf GTI
PPS: abych to trošku zkomplikoval, tak pro mě osobně je silný motor sám o sobě zdroj zábavy, takže klidně i jinak nezajímavé auto s V8 mě dokáže potěšit tím, jak při výjezdu z vesnice zatlačí do sedačky. Ale spíš potěšit než pobavit... jsou to docela jemné jazykové nuance :-) . Ale soustřeďme se spíš na tu odpověď před PS, jo?
Já si také auto vybral tak, aby mě uklidňovalo, zbavilo mě stresu (a umí mě i pobavit, když mám chuť). Ale nějak mi nejde dohromady zábava a klid. Dokáži pochopit, že někoho baví luštit křížovky, nebo sbírat virtuální kytičky za úspornou jízdu, ale klid? Mám ho rád, ale že by mne bavil?
Já bych to neviděl tak černobíle. Je fakt, že mě baví silná auta... ale zase bych se nebránil tomu zkusit třeba na dva roky na operák Priuse, prostě jen pro změnu... nebo kdyby byl ve firmě jako služebák tak ho občas někam vzít... a bavit se sbíráním lístečků. Třeba by mě to za týden omrzelo... a třeba ne. A ten design... no, já stejně rád jezdím v noci >:-[]
Vím, už jsme tu rozebírali hypotézy o tom, že vlastnictví Priusu nebo i Mirai je svého druhu póza a radikalizace vzhledu majitelům vyhovuje... že chtějí prostě primárně jiné auto, bez ohledu na to, jak se té jinakosti dosáhne :-)
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Kolik aut má v nabídce více než jeden hybridní pohon? U Toyoty je první hybrid, s kterým jsem byl spokojený, až GS450h. A to je také myslím jediný hybrid Toyoty/ Lexusu, který má dva systémy (později přibyl 300h, který mi nestačí ani v IS). Yaris, Auris, Prius, CT, NX, IS, to všechno má jen jeden systém a koupit si výkonnější tedy nemohu. Mohu si pouze koupit jiné auto.
Pokud jsi ta auta schválně vybral tak, aby měla obdobnou dynamiku, tak nechápu tvůj závěr. Navíc čísla máš jen pro tu spotřebu. Emise CO2 jsou to samé jako spotřeba (jedno spočítáš z druhého), jiné emise neřešíš. Jak jsi hodnotil komfort, se radši ani ptát nebudu.
A jak jsem napsal, chtělo to samočinné převodovky. Když porovnávám s HSD, dělám to proti automatům (v subjektivním srovnání beru, že si za automat nepřiplatí, kdo ho nechce; ale objektivně to tak brát nejde). Typicky je to ve prospěch HSD, protože jsou automaty dražší, těžší, můžou být pomalejší, žrát víc.
Co se spotřeby týče, pokud člověk chce dobrý poměr výkon/ spotřeba, podladěná verze pravděpodobně nebude dobrá volba. Pořád je to 1,8, 125 kW verze by měla mít obdobné ztráty. Ani si nejsem jistý, co je tahle podladěná verze zač. Dělali ji snad kvůli tomu, že je někde daňově výhodná; dříve měli 88 kW 2,0 TFSI, pokud si dobře vzpomínám.
co mas za problem s multilinkom ? som rad, ze toyota ho natlacila do modelu co stoji dost velke peniaze, lebo nemat ho tam je divnejsie ako ho tam mat... okrem ineho aj pri komfortnom nastaveni chasis vylepsuje komfort, akustiku, vibracie a aj kinematiku zadnej napravy, rusi odskakovanie atd... same uzitocne veci, v tej cenovke sa to patrí
ja som zvedavy co s predajmi priusu spravi nove pripravovane niro.... ktore vyznava rovnaku hybridnu technologiu ale na rozdiel od priusu nema za potreby kricat do sveta bacha na mna ja som hybrid ... :-)
ale za mna ... ak by som vazne chcel jazdit zadarmo tak na dizajn asi v prvom rade nepozeram... takze zaujemcovia o prius zrejme budu v klude a ocenia skor ine finesy ako dizajn ..... a ja opat necakam nic ine ako uspech priusu vo svete .... a nahodou... ta matna cervena mu sekne :-) ... nazivo to bude mozno o dost lepsie ako fotky... u priusu by to nebolo po prvykrat
Na koupi Priusu musí mít člověk nejen nemalý rozpočet, ale také opravdu silný žaludek a zcela rezignovat na požitek z řízení, ale proč ne. I tací jedinci se jistě najdou, tak jim to přejme. Přiznám se ale, že pro mě osobně by koupě něčeho takového znamenalo strašlivou a zcela nesnesitelnou citovou i řidičskou torturu, nemluvě o dost šílené ceně. A spotřeba okolo 4 l/100 km mi (vzhledem k tomu, jaké šílené oběti k jejímu dosažení musí uživatel Priusu přinést) mi nepřipadá zase tak senzační. Když totiž jedu ekonomicky se svým běžným moderním kombíkem nižší střední třídy (s nesrovnatelně hezčím designem, mnohem lepší prostorností a řidičsky velmi uspokojujícími jízdními vlastnostmi se sportovním talentem), tak s běžným přímovstřikovým benzinovým turbočtyřválcem o výkonu 92 kW a šestistupňovým manuálem jsem při lehké noze a využíváním plachtění při dojíždění do obcí na průměru 5 l/100 km (vč. klidné jízdy po dálnici rychlostí 120-130 km/h). A to vše při pořizovací ceně hluboko pod půl milionu Kč a na příplatkových sedmnáctkách širokých 225 mm... V tomto světle mi proto koupě něčeho takového jako nový Prius nedává sebemenší ekonomický (a i ekologický) smysl, tedy kromě okázalého "eko-high-tech pozérství" jeho majitelů. Pozitivem tedy vlastně zůstává jen ta spolehlivost použité techniky, pokud se tedy projeví i u té nové generace. A výborná spotřeba při popojíždění v kolonách ve velkých městech. Ale Prius přece není primárně auto do města, že? Ale jak jsem již říkal, proti gustu žádný dišputát a pár nadšenců si nový Prius jistě rádo pořídí, tak jim to přejme... :-!
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
Jako kluci dobry, ale ted jde o to, jestli to skutecne jdete kupovat anebo jestli se koukate do tabulek.
Protoze pokud to pujdete koupit, zjistite, ze se tady pohybujeme okolo te Toyoty 300tis nahoru (320d ED), 300tis dolu (1.0 EB)... :-)
A nevim teda jak vy, ale ja kdyz jdu kupovat auto okolo 750k, tak skutecne nemam rozmach od 350tis do 1.1 milionu ... :P
Za to BMW 320d si odvezu 2-3 kusy Fordu Focus 1.0 EB.
A to bychom jeste meli to BMW dovybavit na uroven Priusu ... :)
Vsechno ma sve duvody.
Lightning pouzivali proto, protoze stare USB nedokazalo dostatecne rychle nabijet. Ja mel v ruce nekolik Samsungu, ktere se v aute vybijely pri zapnute navigaci, ikdyz byly pripojene k nabijecce (ktera zvladala nabijet max rychlosti).
Ale to uz dnes neni pravda - mame nove USB C a i Apple na nej prechazi (zatim jen laptopy).
iTunes je hnus fialovej, to je bez debat - ale taky ma duvod - kopit hudbu pres Apple a vsechno funguje jak ma. Ale natlacit vlastni MP3 apod. hudbu na Apple zarizeni, na to aby byl clovek programator s 5 roky zkusenosti a stravil nad tim par zimnich veceru... :-)
Jinak ja nejsem zadny zatvrzely Applista, jen jsem chtel rict, ze hardware v iOS zarizench je technologicky skutecne na spici a veskery SW slape rychleji nez na Androidech (i tech rychlych). Ale ted jsem stravil chvili s Nexus 5x a s takovym Androidem ja uz nemam problem.
moj nazor je ze ako celok je fajn ale drobne chyby a spotreba je OK ale na 5-6 litrov sa dostanu aj dnesne 1,2 aj ked toto zerie len 4 litre takze super ale neviem ci je to az taka velka vyhoda. najviac sa mi ale nepaci interier budiky by mali byt klasicky pred vodicom, taktiez radiaca paka vyzera velmi zle v stredovej konzole mala by byt klasicky v strede a normalnej farby nemusia vsade davat hybridovu modru staci ak ju daju dozadu ku oznaceniu vozidla.. a samozrejme vysoka cena je nevyhoda plus otazna je aj cena oprav hybridnej sustavy a starostlivost o nu predpokladam ze to nebude lacne
Treba ja vzhled u svyho auta na kazdej den resim, pro me je dulezity, aby se mi libilo.
Vzdycky kdyz jdu k nemu, usmivam se, protoze se mi libi a mockrat uz jsem si rekl, jezis, to je nadherny auto.
Tak Honda to kombinuje z duvodu spotreva/vykon. Kdyz chces jet rychle mas tam o dost vetsi vykon nez u Priuse(samotny spalovak), zatimco kdyz chces setrit tak jedes na usporny rezim. Ta kombinace je neco za neco. Honda nema eletromotor, proto si nemuze dovolit tak bidny vykon z objemu 1,8l.
Toho Atkinsona pouziva Toyota i u noveho 1,2turbo, ale asi to bude take kombinace a ne cisty Atkinson.
v reale napriklad predosly prius nevyzera vobec zle... a som si isty ze aj ten novy bude nazivo hodne zaujimavy a bude putat pozornost .... a len malokto ho v reale oznaci za skaredy... on totiz je len inak tvarovany ale skaredy isto nie...v automobilovej dizajnovej terminologii slovo skaredy ani neexistuje... vymysleli si ho len ludia na akesi odovodnenie niecoho co im pride ine ako zauzivana prax... za mna je prius hodne zaujimavy a snad nazivo bude ako aj jeho predchodcovia nakonec az krasavec... ten bocny profil je fakt pekny ... a ze mu to v tej farbe aj sekne.. ze? .. prius to proste vali aj nadalej :yes:
PS: ako vzdy... s tebou sa opat neda nesuhlasit .. jak tohle delas :-):yes:
Ano, honda sice kombinuje Atkinsonův a Ottův cyklus, ale vlivem té kombinace opět nemá šanci dosáhnout tak nízké spotřeby, protože motor má větší vnitřní odpor a hmoty. Je to kompromis. Atkinson u Toyoty kompromisem není. Nemáte šanci.
Mám rád auta, které mohu řídit. Vím co se děje pod koly.
Ale podobně zaměřený Opel Ampera mě bavil. v úplně jiném smyslu. Ve smyslu, kdy přepnotu do režimu větší rekuperace, kam až můžu zajít aby jel čistě na elektropohon za kolik minimálně pojedu benzínu atd. byl oto o neustálem hraní přpínání modů ;-) i to někoho může bavit. Samozřejmě za městem v zatáčkách bych umřel nudou, jako když potkám 80% řidičů v autě jakékoliv značky, kteří prostě jedou za účelem přesunu A-B bez jakéhokolvi zájmu o jízdu.
Ze mas dobre trenovane oko:
Oni - Hofelle - pouzili ako zaklad naraznik z RS4 ( tehdajsej ), ktory upravili pre potreby A6 C5. ;-)
[odkaz]
A to keby si vedel, ake problemy som mal na zaciatku. Bral som to od jedneho ich zmluvneho pratnera, objednaval podla ich kodov pre A6 4.2, bol pre to osobne na dodavke, kupil, prisiel domov, chalani zhodili stary, nasadili novy a zistili, ze nepasuje - bol totiz na klasicke verzie. 4.2, S6 4.2 a RS6 4.2 su totiz vpredu o 23 mm dlhsie a aj na blatnikoch sirsie a maju trosku ine zaoblenie na urovni svetiel - ani svetla nepasuju ! Taaaakze, naraznik do dodavky, telefonat priam so sefom Hofele - ze pridte, vymenime kus za kus. Tak som prisiel, vymenil, pokecali sme, pogratuloval mi ze som prvy zakaznik z "ost-bloku"... >:D >:D >:D >:D a tak... ;-)
zkus si přečíst celý jeho "elaborát" níže:
"Japonský krasohled
Prius aktuální generace si u mě získává 100% sympatie. A to nejen po technické stránce, ale právě i za vzhled.
Jistě, středoevropské klidné vody jsou zvyklé na zcela jiné automobilové estetické pravidla - ale o to právě jde.
Toyota vždy přijde s něčím vzhledově na první pohled šíleným. Jenže jak čas plyne a oko se učí, tak vám křivky začnou dávat smysl. Design Toyoty se nelíbí, design Toyoty se musí pochopit. Pokud tohle dokážete, najdete v liniích nečekanou svůdnici. Ano, tohle je první Prius, který je opravdu krásný"
Jsem vazne smutny z tohoto "pokroku". Takze mame super vec (hybrid), ktery je tezky. Snizili mu vykon o 10 kW. Software mi rika jak mam jet a ze mam vypnout klimatizaci, abych mel nizkou spotrebu....takze misto na provoz se mam divat na display, abych usetril a mel z toho asi mit dobry pocit?
Jedinou vyhodu Priusu tedy vidim v nizke spotrebe ve meste. Jinak, spotrebu kolem 4 litru (pri podobne pripo*rane jizde) mi dnes zajisti jakykoliv diesel, mozna I solidni benzin. V Priusu neni misto vzadu, jezdi blbe, rizeni nuda, nezazivne, naklani se v zatackach....stoji 800 tis. CZK. Nehlede na "rozporuplny" design - z meho pohledu jedno z nejosklivejsich aut v historii, ale to je individualni.
Kde je neco jako radost z rizeni? Nebo aspon z jizdy? K cemu je mi auto, ktere ze me v principu dela ovci, ktera musi poslouchat nejaky pocitac v aute pod diktatem "nizke spotreby a emisi"? Kde si musim davat pozor jak moc rekuperuju nebo ne?
A libi se mi tady ti "ekologove", kteri beduji nad ohromnym mnozstvim NOx nebo COx z klasickych aut a velebi hybridy a elektropohon. Automobily (a obzvlast osobni) jsou zodpovedne za naprosto minimalni cast znecisteni na svete. Co lode? Tovarny? Teplarny? Prumysl? A co ten bordel z asijskych tovaren, ktere vyrabeji ty baterie do aut? A co s nimi, az baterie prestanou slouzit? Obycejna tuzkova baterka dneska spada pod nebezpecny odpad a musi se vyhazovat do specialnich kontejneru (nehlede na to co se deje potom), takze se ptam co s temi obrimi bateriemi az doslouzi? Asi je "ekologicky" recyklujeme.
Provoz - jak kde, jak kdy. Ale jasně, pokud bych měl jezdit po Praze po tunelech a jižní spojce s kamerou na každém sloupu, tak bych taky rezignoval na cokoli krom komfortu a provozních nákladů... a designu. Ale zábava bych tomu neříkal.
Ale jo, bez ironie- tohle je auto přesně pro tebe. Jak píše Emel kousek výš- pro lidi, co se chtějí tak moc programově odlišovat, že i za tuhle cenu (nemyslím peníze).
Re: Hybrid vs Turbodiesel vs Turbobenzin (dynamika/spotreba/
trochu nefer srovnani
A4 je preci jen jina trida nez prius a ta 1.8 je tezce podladena
standardni verze se vejde pod 8 sec
ale spotřebou ten prius nevypada zle, zrychleni ale zoufaly a vizas hnus