Astra i mégane nedávno prošly mezigenerační obměnou, a tak jsme je vyzvali na souboj. Má renault vůbec šanci, když opel v minulých testech doslova exceloval?
Řekl bych, že spíš vedle Ádova zastarávajícího Outlanderu zastavil Talisman v plné palbě, když se Áda chvíli zasnil, co to je za fáro, že takové by si uměl představit i doma, přišla zčistajasna facka v podobě diamantu na kapotě.... Áda se strašně rozčílil jak na Renault tak i na sebe, že se mu takové auto zalíbilo a nepoznal, že se jedná o nepřítele! Proto vyráží dál do boje proti této pekelné a prokleté značce, která potahy sedaček šije z kůže mrtvých štěňátek, vykládá palubku dřevem z ohrožených dřevin a do nádrže tankuje krev panen! Ámen!
Opel je nepříliš fotogenický a v reálu působí mnohem líp než na fotkách (neplatí pro kombíka, ten je strašný jakkoliv). Mégane se mi přesto líbí víc a rozhodovalo by u mě, jak mi padne do ruky konkrétní motorizace a verze.
U obou bych pravděpodobně řešil spíš benzínovou verzi, kdy u Méganu je opravdu působivý GT.
Vzhledem k testovaným verzím je rozhodnutí naprosto jasný a bez pochyb, už kvůli příjemnějšímu motoru, brzdám a jemnějšímu podvozku. Francouzi se opět faulují u běžných verzí nebezpečně lehkým a necitlivým řízením. Proč, když verze RS umí být vždy vynikající?
Palečkáři (zcela jistě se zkušenostmi s oběma auty) už jedou >:-[]
Ádo, ty jsi pořád stejný buran, nevychovanec, blbec a pitomec. V tomto směru dávám Gilgitovi plně za pravdu. Co takhle zalízt do díry a vůbec z ní nevystrkovat hlavu? Anebo aspoň držet svoje nevymáchaný myšlenky na uzdě! Nikdo na ně totiž už není zvědavej, víš?!?
Dnes vyjde srovnávací test na ACZ jako výsledek práce redaktora ACZ. A ACZ přesto dá jako higlight na titulku výsledek tiskové zprávy Š-A o ceně Superbu Sportline???
O čem to svědčí? To si takto ceníte vlastní práce, že upřednostníte telegramovou zprávu z Mladé Boleslavi?? 8-s8-s
Na žádnýho cenzora si nehraju, jen Ádovi názory zde čtu už léta letoucí a vím, že jakmile se někde v článku objeví slovo Renault, okamžitě proti němu vystartuje. Nenávist, zášť, pohroma, smrt.
Muzete zacit testovat taky benziny? Nafta je trapny prezitek evropy, resp. ceska. A nebo vam je automobilky nechcou pucovat, protoze by se provalilo, ze ty jejich trojhrnky sekacky stoji za starou belu >:D
Stále mě zaráží to odkazování se na rodinu. Nejsou snad typická rodina dva dospělí a dvě děti? Proč mám stále pocit, že v testu rodina znamená čtyři dvoumetrové habány?
Až do cca dvanácti let věku ty děti odveze bez problémů i menší Clio...
Aby byl ten test spravedlivý, bylo by u rendlíka nutno odečíst 10 bodový malus za výrobce a značku. Kdyby ten vozík prodávala pod svým znakem nějaká taiwanská, nebo pákistánská společnost, byl by jeho odbyt na trhu nepochybně lepší - samozřejmě při odstranění těch hrubých designových chyb v interiéru a montáži převodovky, která nebude mít gumové a nepřesné řazení.
Já jen marně přemýšlím, co v tom Cliu dělám špatně...
Asi vím... lezu na tenhle server, plný dementních toptenů a spousty příliš náročných lidí, kteří neumí uznat, že jdou věci i jinak, než po jejich...
len by som sa rád prihovoril za porovnávačku heč tipo základ najslabší benzín a astra základ najslabší benzín so zameraním na motory nad rámec vyhlásenia, že dnes sú aj živšie motory a turbo má lepšiu pružnosť.
Jak dokazes jen z casu a rychlosti vypocitat drahu na ktere se brzdilo? V realnem svete spomaleni auta prece neni jednoducha funkce, coz ti ostatne vysvetluje i tu "kulhajici logiku".
Preco zas diesel? Hoho to zaujima? To musite stale testovat a porovnavat len diesle? Jedna sa o auta nizsej strednej triedy!!! Ak budem chcet auto na dialnicu kupim si v nafte mondeo a nie megan. Redakcia je schopna ziadat od importera aj prius v nafte.
Asi bydlím v jiné časoprostorové dimenzi, kde i tyhle problémy umím vyřešit...
A s urážkami jsem nezačal, ty ubohý šmejde. Jsi opravdu vzor lidského odpadu.
2+2 místný hatch nemá proti Astře šanci. Je jen málo důvodů proč zde upřednostnit Rendlík, snad jen ti co kvůli si designu koupí horší auto ho upřednostní. >:D. Ten prostor vzadu je big fail Renaultu. Abych tedy odpověděl na otázku z ůvodu - francouz šanci nemá (což platí nepřekvapivě nejen pro tenhle model - viz. např. Talisman >:D
myslim ze nejeden z nas ocakaval vitazstvo astry.... nakoniec ten rozdiel nebol az taky dramaticky ale rozhodne astra ponuka perfektny mix priestoru vizaze a motoru ... nema moc slabin ... pripomina mi vlastne golfa.... len dizajnom je podstatne odvaznejsia....
megane v top verziach bude urcite hodne dobry a o kvalitach povedzme takeho megane RS aj jeho podvozku uz teraz vopred nikto nepochybuje ... to bude top auto vo svojom fachu.... lenze drvive percento zakaznikov voli tie beznejsie verzie a tu mi pri tychto verziach pride astra celkovo vyvazenejsia a praktickejsia a aj motoricky lepsie strihnuta .... a co sa mi na astre paci najviac? jednoznacne jej dospely a elegantny interier ... dnes je to asi top interier segmentu ... na mna az luxusne posobi ... dal som palec hore :-)
Toppere, tebe by měli v Auto.cz zaměstnat okamžitě! Ty sa totiž vieš vyjadriť vždy a ku všetkemu...
To by bylo denně tolik nicneříkajících a nicnevystihujících článků, paráda >:D
Vzdyt ten tvuj graf ti sam dokazuje co ti tu celou dobu ja (a dalsi) tvrdim, zpomaleni neni homogeni, homogeni je mozna v idealnim pripade, my ale nezijeme v idealnim svete a hodnota okamziteho zpomaleni se tak v prubehu brzdeni meni a podle toho v ktere fazy se u ktereho auta a jak meni, podle toho muzes mit delsi drahu za kratsi cas, nebo kratsi drahu za delsi cas => ta kulhajici logika nekulha, jen stoji na nerealnych predpokladech.
Tady mas par grafu:
Modra cara subaru BRZ, podivej se co brzdy udelaji tesne pred zastavenim.
[odkaz]
Tady cervena krivka Jaguar F-type, znovu si vsimni konec
[odkaz]
A vubec nejhezci priklad
[odkaz]
Jednoduse abys pocital zpomaleni jako konstantu musi se ti sejit hodne veci, rozhodne to nemuze byt predpoklad s kterym do rovnice vstupujes, nebo povazujes za fakt, vzdy a vsude.
Jenom potvrzuješ to co jsem napsal, brzdné zpomalení není konstanta a v průběhu se z mnoha příčin mění (abs, zahřívání pneu, nemusí být vždy stejný povrch etc.). Ve výsledku kratší čas a delší dráha se prostě nevylučují.
Proc furt vychazis z toho ze by brzdeni by melo byt linearni. Nemelo, a ani neni. Chyba mereni klidne ano, ale spis u toho dokonale linearniho grafu passatu nez u superbu. ;-)
Znovu, vychazis z predpokladu ze zpomaleni je rovnomerne, ale ono neni. Jiny cas zabere zpomalit z 100 na 80 a jiny z 80 na 60 atd.. Do toho ti vstupuje tolik promenych ala pneu (jejich zahrati a s brzdenim dale roztouci zahrati), brzdy (jejich zahrati), nehomogenni povrch a hlavne naladeni ABS. Nebyla by to prvni ani posledni auta kde by celkovy cas nebo draha byli k horsimu privedeny prave ABS, ktere si s povrchem/gumama nerozumi zrovna idealne a v nektere fazy brzdeni povoli brzdny ucinek vic nez by bylo treba.
Udelat to na zacatku brzdeni kdy auto urazi za cas nejdelsi drahu => natahujes drahu, ikdyz cas vypada slibne.
Udelat to na konci brzdeni kdy auto urazi za cas nejkratsi drahu => natahujes cas ikdyz draha vypada slibne.
EDIT: Ad casy samotne, ano, jsou divne (dlouhe). Predpokladal bych ze bylo pri mereni treba destivo. Tohle snad nejsou vysledky z ciste silnice za slunneho dne.
Vysvětlení je, že brzdné zpomalení se mění, není konstanta, třeba na konci někde ABS zasahuje více, někde méně a i v průběhu není zpomalení konstanta. Kratší čas a delší dráha nejsou ve srovnávacích testech žádná výjimka, viz to Autorevue nebo jiné testy.
Je to reálné a nejspíše to sedí. Vysvětlení je prosté. Brzdné zpomalení není konstanta a v průběhu brzdění se mění. Ve výsledku je chvíli brzdné zpomalení třeba 4,5 m/s/s, pak chvíli třeba 5,2 m/s/s a v závěru třeba jen 3,5 m/s/s.
Dej si do Google "Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI" a najde ti to test na Autorevue, kde jsou podrobnosti v grafech u měření Supa a Passatu, Sup má vždy delší čas, ale kratší dráhu a z grafu poznáš proč.
Dobrý den, jsou to zprůměrované časy a dráhy, které nám ukázal Racelogic během několika jízd. Vysvětlení pro delší čas spolu s kratší brzdnou dráhou po pravdě řečeno nemám.
Zvlašní zkušenosti např. Subaru nebo Volvo. Vlastně cokoliv co mně přošlo rukama kromě Renaultu >:D
Ale hlavně já řeším vlastní zkušenosti a ne jestli se spálil někdo jiný. Pokud vezmu ten můj příklad, tak s tím řemeslníkem může být spokojeno třeba 1 000 lidí, ale pokud u mě neudělá svoji práci kvalitně, tak už si ho nepozvu.
Jenže za její cenu seženeš při troše štěstí třeba Volvo V40 (rovnou raději pro "rozumbrady" zdůrazňuji - myslím reálné ceny, v případě V40 skladovka a ano, o fous hůře vybavená).
Jinak M3 je boží, 2.0 165Hp Revolution úplná paráda, jen jaksi po zdražení před cca dvěma lety vyjde reálně dráž než třeba Megane GT. A zatímco jako celek je M3 lepší a zábavnější než běžný Megane, na GT odladěné v Dieppe nemá. Jel jsem je všechna - M3, běžný Megane (1.2 TCe 130) a GT. GT chci ;-)
Dnes je ta nižší střední natřískaná :-) Osobně vidím vrchol nabídky mainstreamové nižší střední mezi těmito vozy:
Mazda 3 - Moc hezká, líbí se mi interiér a posaz, ale ač mě za to někdo nebude mít rád, vadí mi absence turbomotorů, takže ano v nižších verzích, ale za ty peníze můžu mít silnější u konkurence
Golf - tady není o čem, etalon, s 1.4 TSI, bohužel dražší a upřímě mne 7. generace tolik nebaví, více se mi líbí V. a VI.
Mégane - Tam už bych hodně přemýšlel i když je uvnitř menší, ale u HB by mi to nevadilo
Astra - Opět nabídka motorizací dobrá, ale zase se mi tak moc nelíbí, když už, tak v kombíku a s naftou
Fokus - menší, ale pro potřeby HB pro mne dostatečný + skvěle jezdí + 1.5EB jako ideální motorizace za příznivou cenu.
Leon - za mne zaostává interiérem, ale nabídne to stejné co Golf a v hezčím kabátě.
Osobně bych váhal asi mezi Fokusem a Leonem s přikloněním k Fokusu, protože mi nepřijde tak "ošizený", jako když Leona zařízl mateřský koncern.
Zajímavá je dle mne i Kia Ceed, v levnějších verzích určitě, ve vyšších mu chybí dynamické benzinové motory, protože mimo 1.6TGDI jako TOP motorizace tam toho moc neni..
Nejnizsi skore co pamatuju bylo snad -27 pokud jde o palce. Bral je tehda, a nutno rict ze zaslouzene, flajbojeda...
... ale vidim, ze ty tu mas taky solidni fanklub tak schvalne kde se to zastavi tobe. >:D
Bohužel jsem auta zatím nejel, ale zanechaly ve mne po osahání a prohlédnutí zatím stejné pocity. Meganu to prostě sluší vedle usedlejší Astry, odpustil bych mu i méně prostoru vzadu u hatchbacku, naopak se mi velmi líbí interiér a sedne mi i volant do ruky, Astra ale nemá výraznější slabinu :-)
Abych řekl pravdu, tak v této generaci se nám dost vyrovnávají síly napříč mainstreamem, kdy se k tomu vrcholnému etalonu hodně těsně tlačí výrobci o kterých by se před deseti lety řeklo, že jsou totálně jiná liga a rozhodovat budou jen maličkosti, slevy, nebo sympatie ke značce :-)
Tak hlavně je to logické řešení. Když si např. člověk 2x sjedná řemeslníka na nějakou práci a v obou případech ji zmrví, tak si přece nebude zvát toho samýho řemeslníka potřetí >:D
To je zcela správné řešení. Já jsem si na rendlíka kdysi taky tak šeredně naběhnul a snažím se tady jen rozumným lidem otvírat oči. Těm nerozumným nepomůže nic... ;-)
U nás v rodině neškrtáme 10 bodů, ale Renault rovnou vyškrtneme z výběru >:D Na světě je tolik značek, že není důvod se vracet ke značce, u který se člověk 2x pekelně spálí.
Už jsem tu nadhodil, že se z toho mohl diamant stát prostým překladem, protože tak tomu Britové říkají (i v kartách; my tomu stejně jako Francouzi [ostatně jsou to francouzské karty] říkáme kára, oni diamanty). A co na to Renault? [odkaz] >:-[]
Opravdu nevím, čím to může být. Mám ale pocit, že se nám to nestalo poprvé. Auta každopádně měříme několikrát na stejném místě (v rovném úseku na letišti v Mnichově Hradišti), a jestliže se změřená čísla během jednotlivých jízd nějak radikálně neliší (což se v tomto případě nestalo), hodnoty bereme jako bernou minci a uvádíme je i v tabulce.
Prozradím, že tipo se základní čtrnáctistovkou se srovnávacího testu v budoucnu zúčastní. Na případné srovnání s astrou bych ale osobně počkal až do příchodu hatchbacku.
Obecně delší než jinde jsou, ale já jsem primárně reagoval na podivení se "jak jedno vozidlo může zabrzdit ze stejné rychlosti na delší dráze, ale za kratší čas než druhé???" na tom není co k divení, to je docela běžné.
Btw. tady jsou brzdné dráhy daleko realističtější (33-36 m).
[odkaz]
Obecně tu vycházejí z testů dlouhé brzdné dráhy, může to být třeba povrchem na letišti... ačkoli teda jestli se ještě jezdí do Mnichova Hradiště tak tam pokud si vzpomínám byl povrch celkem ok.
Topper len problem je tu v tom, ze ten ceed na viacprvku jazdi o dost horsie ako obyc golf s roxorom vzadu. chod si to vyskusat. Kupu ceedu tu obhajis jedine cenou, nicim inym.
je zaujimave vsimnut si aky si zo sebou doniesol cerstvy vietor a prinos pri tomto porovnani ..... nebyt teba tak sa tu opat nic nedozviem o astre ani megane :-) ... ale ok ... a samozrejme dik za kritiku .. ved vies jak to chodi ... nikto z nas nie je dokonaly ;-) ...
Já si myslim, že i když je vyvážená a dobrá, tak je tu objektivně pořád ještě Golf, který nabídne i víceprvek vzadu a nemusí se nám líbit (mě teda obyčejný G7. nepřijde zvlášť hezký), ale objektivně měřitelnými veličinami na tom bude hodně dobře.
rozhodoval by som sa asi medzi astrou a mazdou 3.... v podstate by to bola dilema turbo vs atmo .... aj ked aj astra ponuka ako uplny zaklad benzinovu atmo 1,4ku .... nazivo je mazda 3 pekne nizka a s dlhou kapotou... vyzera ozaj krasne aj ked neviem ako je na tom vzadu.... jej kabina asi nebude tak velkorysa ako ta kasna astry v tvare akehosi obrateneho clnu ktora vyzera hodne priestranne... pritom paradoxne este predosla astra trplela na mensi priestor a obrovske rozmery a vahu.... dnes ale uz priestorovo skocila z konca takmer rovno na vrchol triedy ....
interier mazdy vyzera sportovejsie ale z astry mam lepsi pocit akehosi vnimania luxusu a z mojho pohladu aj ta navigacia na sposob astry je lepsie vsadena ako v mazde... inak tusim v mazde 3 sa neda zasunut ten head up displej ( ak sa mylim opravte ma ) a dost to niektorym vadi a ako sa poznam kedze som obcas v tomto detailista aj mne by to asi vadilo.... ale chcelo by to oba vozy vyskusat... takto z testov mam pocit ze astra je skutocne najvyvazenejsi mix v nizsej strednej triede
Tyto auta mě v poslední bodě velmi zaujala, jak z hlediska rapidní ho zlepšení designu a především v technologickém postupu směrem vpřed.
Opel: po dlouhé době šli kluci do sebe a interiér uzpusobili moderním trendům i na úkor praktičnosti (velká obrazovka je sice zajímavý prvek, který přitáhne oko jako první, nicméně je při jízdě řídič neustále nucen soustředit se na ovládání i banalnícj úkonů jako je zvýšení teploty ve vozidle). Toto asi jediná výtka. Úbytek hmotnosti je velkým plusem (dynamika, spotřeba).
Renault: Jak s Talismanem, tak s Meganem se mi změnil negativní názor negativní na Renault.
No a ja mam uz 3teho rendika manzelka 4rendika a sme spokojny nemali sme ziadne problémy a vies ake auto bude dalsie???? porozmyslaj skus ...... neboj nebude mat v znaku 3 diamanty ale len jeden...
Jasně, že auta nejsou řemeslníci. Ale ono je to jedno o co se jedná, pokud si zaplatím za nějaký výrobek nebo službu, které nemůžu kvůli kvalitě dlouhodobě bezproblémově používat a tento problém s kvalitou se opakuje, tak si prostě a jednoduše najdu jinýho výrobce nebo poskytovatele služeb. Případná ochota (neochota) při reklamacích už pak tolik roli nehraje.
Dostane Francouz šanci?
A odpověď bohužel zní - NE, redakce Francouzi šanci nedala ;-\
Nemyslím, že by Astra neměla vyhrát, svým způsobem je opravdu v 5D komplexnější a nemá chyby. Ale Mégane má velmi silné zbraně, a to právě kvalita interiéru, pohodlí, a jasnou silnou zbraní je 1.6 dCi... Přitom hodnocení (bodové) od ACZ je velmi nezvykle nízké...
("porovnat výbavy", "a-z") je Zadní náprava s Wattovým přímovodem dostupná pouze pro výbavy Dynamic a Innovation a to s poznámkou číslo 16) Standard pro 1.6 TURBO (147kW/200k) Start/Stop (MT6), 1.6 CDTI BiTURBO (118kW/160k) Start/Stop (MT6)
čili nejn pro TOP motorizace a musíte mít i TOP výbavu jak v benzínu tak naftě ale co je horší tedy bez automatické převodovky, protože tyhle motory automat nemají! Takže pokud chci automat tak bez watta a s gumovým 6 kvaltem co mu jde špatně zařadit 5ka :/ Já věděl že ta nová astra nebude tak dokonalá, chjo.
krúžok máš: keď potrebuješ napísať stupeň Celsiový, tak máš ° v hornej časti klávesnice kde máš šľ+ teda 321 a vedľa toho vľavo je ; alebo so šiftom ° . Takže keď potrebuješ napísať po Česky u s krúžkom, dáš najskôr ° a k tomu u. teda vedľa jednotky alebo + vľavo dáš shift ; teda ° a k tomu u. Voalaaa: ů. ;-)
Ty si myslíš, že firemní zákazník se rozhoduje dle testů na ACZ? Pořád jsem si tak nějak myslel že čtenářem automobilových médií firmy až tak nejsou. ;-)
A jen poznámka - já tedy nevím, jsem sám sobě firmou takže zkušenost s velkými fleety nemám, ale nedávám náhodou do nákladů skutečnou spotřebu, dle knihy jízd? Nebo je jiný důvod?
Mě tyhle gramatické opravy (pokud to skutečně není diskuze, tedy spíše dyskuze, s někým, kdo je evidentně zcela mimo) strašně vytáčejí. Sám jsem s češtinou (mluvnicí) bojoval již od školy, mě prostě ty uměle vytvořené systémy moc nejdou. Ale coby absolvent renomované technické vejšky například nemám problém s řešením soustavy diferenciálních rovnic, což je něco, o čem tito "hlídači" gramatiky většinou ani nemají páru že existuje. A taky jim to v diskuzích nedávám sežrat :-!
Ohrazování se proti "cenzuře" (aneb ten nad tebou si může dovolit říci cokoli a ty nesmíš reagovat...) nesnáším ještě víc.
A Áda je Áda - a slova jako "buran, nevychovanec, blbec a pitomec" mnohokráte plošně použil vůči lidem kteří se provinili pouze tím, že řídí auto automobilky, kterou nenávidí.
Takže ano, já se pod tvá slova podepisuji. Áda je buran, nevychovanec, blbec a pitomec a už roky zde otravuje vzduch a sprostě uráží koho může. Tato slova bych si za ty roky zde na diskuzích dovolil, krom Ády, napsat už jen v souvislosti s jedním jediným diskutérem.
Mne přijde, že to takhle mají všechna mainstreamová auta nižší střední, zvlášť, když neobouvají velké pneu (tam se ten efekt přeposilovaného řízení trochu "zatíží" velikostí kol), nebo to nejsou sportovnější verze.... holt musíme myslet i na takové z nás, kteří chtějí auto ovládat jen prstem a neřešit zpětnou vazbu ;) Takovým lidem se říká konzumenti :-) Přitom o generaci starší Renaulti mi nepřišli uplně přeposilovaní třeba oproti Korejským vozítkům :-)
P.s. Teď nám tady na Jiřáku zastavil Bílej F-Pace na rakouskejch značkách, sluší mu to, víc než na fotkách a to je to nějaká obyčejnější verze :)
CrankyDude je tady na webu zřejmě nováček, jinak by nemohl vypustit z klávesnice to co z ní vypustil, aspon tak si to vykládám já. Nechápu, že ho jedno měkkotvrdé písmenko tak rozpálilo doběla, že se musel vymezit vůči člověku, kterého nezná. Ani já ho neznám a když kolikrát vidím, co tady někteří vypouští, tak ani neřeším a spíš se nad tím jen pousměju.
Nicméně to co jsem napsal o Adovi, za tím si stojím a zdejší "stařešina" mi jistě dá za pravdu. Bohužel omladina neví a tápe.
Lukáši, ještě jednou díky, toto už se v dnešní komunitě na Auto.cz moc nevidí. Díky.
Btw, co taková derivace třetího řádu po kulové ploše? ;-)
Astra je pěkné auto, ale pro mě taky žádnou auru výjimečnosti nemá, na 16" podle mě vizuálně naprosto zapadne do toho běžného silničního mixu... zejména v té stříbrné na fotkách je to vyloženě tuctovka.
Už jsem tu psal, pro mě jsou zajímavé ty deriváty, tam přesně vidím už nějaké to vystoupení z davu. Megane GT bych šel dneska projet jako jedno z prvních aut na seznamu.
No a to není nic jiného než různá velikost brzdného zpomalení v průběhu brzdění. Prostě Passat má v malých rychlostech malé brzdné zpomalení, takže jeho celkové časy jsou vždy kratší, ale dráha delší.
Proč, já to nepochopil jako žádost o protekci pro Tipo... Astra HB 1.4 vs. Tipo HB 1.4 je náhodou zajímavý duel, u Tipa se tu hodně řešilo, že nakonec ten cenový rozdíl mezi main a dejme tomu lowcost main není zase tak velký a stejně jako u Sup vs. XF se nabízí otázka "co za to"... já jsem pro.
Děkuji ;-) Pak by ale nebylo od věci to u položek kterých se to týká toto uvést (spotřeba, pružné zrychlení...). Neberte to jako rýpání, ale sám vlastním 1.2 Tce 96kW a tam je hodně znát jaký režim si zrovna zvolím... :-|
Snad jen, že u oblíbené značky bych jeden zmetkový výrobek prominul, ale po druhým má už doživotní útrum. Pogovi a spol. to bude třeba vysvětlit až v diskuzi pod jiným testem, tady je Renault a přes to nejede vlak >:D
Proč by vlastní zkušenost měla být k h.ovnu? Vždyť žádné objektivní měřítko či metrika na posuzování kvality, které by byly k dispozici veřejnosti neexistují, takže logicky každý vychází z vlastní zkušenosti popř. ze zkušenosti lidí ze svého okolí, kterým věří. Ne nadarmo se říká, že nejlepší reklama je spojený klient (který v okruhu svých známých rozšíří tuto spojenost) a naopak nejhorší reklama je naštvaný klient (který v okruhu svých známých rozšíří svou naštvanost). Samozřejmě, že nikdo není schopen dosáhnout 100% kvality, ale ten kdo má nejvíc spojených zákazníků zákonitě má největší okruh potenciálních kupců a naopak, ten kdo má nejvíce naštvaných kupců prodává zákonitě málo, protože každý druhý kupec mu udělá negativní reklamu u dvaceti dalších. Takže považuji za absolutně normální, že když se někdo spálí u jedné značky (nebo řemeslníka) tak ta značka (nebo řemeslník) má doživotního smolíka, protože existuje hromada jiných značek (řemeslníků) které si každý může vybrat a jenom retardované dítě strká ruku na rozpálenou plotnu dvakrát. Toyota dělá evidentně kvalitní auta nikoliv proto, že to říkají průzkumy, statistiky nebo reklama, ale proto, že má nejvíc spokojených klientů a velmi málo nespokojených což logicky ústí v nejprodávanější značku. Kdyby těch spokojených měla méně (a tudíž více nespokojených), tak se to s velmi malým časovým odstupem dvou tří let projeví na prodejích.
Manželka měla postupně od "Géčka" všechny generace Astry... Takže já jsem fanoušek Oplu. A štve mě to, doposud se ke mě Opel tímhle způsobem nechoval, silně mi to připomíná chování škodovky.
Dobrá poznámka, tiež sa mi marí, že Wattov priamovod mali mať až najsilnejšie motorizácie, t.j. benzínová 1,6 turbo a naftové biturbo. Na slovenskom webe Opelu nič také nepodstatné ako je technika podvozka nenájdem, bolo by preto dobré to ozrejmiť.
Firemni zakaznik, tedy zakaznik vetsinovy, bude resit papirovou spotrebu s nejvetsi pravdepodobnosti minimalne stejne nebo jeste vice, nez tu realnou. ;-)
Než čínsko-švédské Volvo , tak raději 100* japonskou Mazdu !
Designem , jízdně i motory se Volvo nechytá..to má jen cenovku vyšší kvality. ;-)
Tady je jasná volba Astra , i když ta divná kvedlačka mi taky vadí.. :-)
Megan se celkem povedli , ale teblet jako ovádání auta je na prd.
Prostorově je taky sotva průměr..a cena na Rendlík dost nahoře.
Potkali jste někde test Astry s tím základním motorem, který si nejspíš koupí soukromník? Já se snažil, ale nenašel. A úplně chápu proč. Měl jsem ho z půjčovny a horší benzínový motor jsem nezažil. Stýskalo se mi po 1.2 HTP, to jelo aspoň ve městě. Ten lenoch u astry nejede za žádných okolností a žere i trávu kolem silnice :no:
Já s tebou souhlasím, ale když se přesuneš mezi "běžného řidiče", tak ten takovéto rozdíly nepozná, nebo by dobře nezareagoval v té kritické situaci ani s komunikativnějším řízením a jako bonus si bude libovat v putice, jak se to auto krásně ovládá ve městě >:-[] Také mi vyhovuje tužší řízení :-) Ale vidím to třeba jen u rodičů, když přesedají z Kugy, která je přecijen už "povolnější", než Mondeo, tak si stěžují :-) A to dříve u VW to pro ně bylo ještě "lehčí" kroutit volantem (Jetta).
Nenapadám, že Opelu se 1.6 CDTi vydařil v této konfiguraci o něco lépe, ale podívej se na ten bodový rozdíl, který redakce udělila. Na to, že obojí představuje to nejlepší v objemu 1.6, je ten rozdíl dost drsný. Kolik by asi tak získalo 1.6 TDI? 3 body??
Ačkoliv se mi nový Métane hatch velmi líbí, tak tragickou nabídku místa (a extrémně malý vstup do kufru) bych neskousl. Jeho největším problémem je ale naprosto nedostatečná nabídka benzinových motorizací - kde je alespoň 1.4 Turbo s manuálem? Astru kombi bych ale také nebral, protože design její zádě je naprosto nepřijatelný. V tomto případě je mnohem lepší volbou Seat Leon ST. :-)
Jeste horsi nez smutne. Mame cist antipatie ke korejcum, italum, koncernu fauwee, tak co je na tom "spatneho"kdyz povazujeme renault za spatny vtip? Ja v tom rendliku o kterem se tu pise sedel. Dostat ho zadarmo by uz byl pro mne trest. :-!
Jenže tenhle způsob nastavení posilovače je nebezpečný. Nejde jen o jízdu na hraně, ale hlavně o možný kritický situace na silnici, změny povrchu, přilnavosti...ono řídit dobře není to, že jen umím zatočit volantem ve směru komunikace ;-)
Aaa, Pan dokonalý. Tys nikdy neudělal chybu?!? Pokud ne, tak seš hned za Bohem a panem ředitelem třetí v pořadí nejlepší, gratuluji :yes::yes::yes: Anebo jinak - promin, že jsem udělal chybu (kde vlastně? nevím), my to ve škole ještě nebrali.
No když má někdo coby auto snů Octavii 1,9 TDi 81 kW, mohou se mu "lybyt" i názory takového hatera jaký Áda (už roky a roky) bezesporu je (a že tedy je často Áda hodně za hranou a je schopen klidně lidem sprostě nadávat), může se ohánět nějakým "cenzorstvím" aniž by mu došlo že tím samým příspěvkem vlastně činí vůči Floydovi to samé, může naprosto nablble opravovat hrubky a užívat latinu, jejíž znalost má zcela jistě velice hlubokou...
No ale nic ve zlém, od toho je svoboda vyjadřování a každý jsme nějaký.
Držím palce, ať ti ta Octavia jednou vyjde a s Kájou se jednou potkáš :yes:
Ps.: Nejsi nádohou dalším z Gilgitových vtělení, že ?
Kdyby on tak jednou aspoň napsal něco neutrálního, nebo fakt šel, sednul do nějakého Renaultu a napsal na MACZ svoje vlastní skutečné dojmy, hned by bylo na světě líp. Jenže to on ne, jen vyblije nějakou hovadinu a ještě zde má svoje přisluhovače a tleskače ála CrankyDude. To je hodně smutné :no:
Jaký je rozdíl mezi Opelem, který potichu vyhodí watt, oproti Škodovce, které potichu vyhazuje a vyškrtává výbavové položky nebo potichu mění problematické rozvody tak, že vlastně nikdo neví, jestli už má jeho výrobní řada bezproblémové rozvody nebo ne...?
Všichni jsou stejná verbež, takže v důsledku na tom je s upřímností nejlíp Dacia, která si na nic nehraje... :-!
Ok, mas pravdu beriem spat. O tejto anomalii som nevedel. Zaroven sa tesim na porovnavacky vsetkych ostatnych znaciek v nizsej strednej v benzine. Ak sa ovsem redakcia bude drzat tohoto kluca a nebude si ho priebezne menit ako pri samotnom hodnoteni aut.
Já mluvím o spolehlivosti, ne kvalitě. Koncern je v prodejích druhý, a o jeho motorech se není třeba příliš bavit.Samozřejmě ne všech, řekněme čtyřválcích, ale ty tvoří nezanedbatelnou část. Spokojenost jejich kupujících je dokladem spolehlivosti? Zkrátka, kup si TSI a je dost pravděpodobné, že budeš mít problém. I pokud ten tvůj dosavadní TSI co stojí na dvoře žádný problém neměl.
Pokud vezmeme Toyotu jako etalon spolehlivosti, jsem si naprosto jistý, že se i u ní dost lidí spálilo. Tvrdím, že neexistuje značka, kde ne. Ty dobré se klidně kvůli šetření mohou zhoršit (MB), ty špatné ve vlastním zájmu zlepšit. Vlastní (jedna jediná) zkušenost se spolehlivostí je totálně k h.ovnu. Určitě se najde dost lidí (napadá mě minimálně jeden zdejší >:-[] ) kterému se nikdy nepolámalo TSI. Takže z jeho vlastní zkušenosti spolehlivé auto......
Nepozval bych si ho ani podruhé. Auta však nejsou řemeslníci. Tam je to otázka štěstí (pokud jsi spálením narážel na závady) a spíš rozhodne přístup servisu/ prodejce/ zastoupení/ automobilky.
Noo... rozdíl je v tom, že Škodovka to nikdy neměnila. Mohly být ničím nepodložené spekulace třeba na základě toho jak to měl Golf, který vyjel dřív... ale podle mě ty spekulace byly spíš před uvedením na trh... a to tu byly hodně divoké teorie i od redaktorů >:-[]
U Opelu není problém jen v tom, že dává někam Watt a někam ne (jako koncern), ale taky v tom, že to po půl roce předělal (v neprospěch zákazníka), aniž by to nějak jasně komunikoval. Každopádně já jsem optimista a nevěřím na spiknutí.
PS: teď se zase spekuluje o multilinku za příplatek kamkoli... ale to jsou prostě spekulace.
Umím si představit, že to auto prohlídnou než ho novinářům půjčí, to by měl dělat každý. Teoreticky si umím představit, že ho umí nějak označit pro výstupní kontrolu a ta si dá víc záležet. Že by se k němu už na pásu chovali nějak zvláštně nebo třeba že by se už při kompletaci motoru vědělo že půjde do novinářského auta si moc představit neumím... ale zkusím se někdy zeptat.
Hm, zmatek v tom být může, ale Škodovka v tom nikdy nemlžila. 1.8TSI a 2.0TSI jsou multilink, 2.0TDI 135kW je multilink. Pak jsou multilink ještě všechny 4x4 (logicky) a CNG. Zbytek je vlečná. A bylo to tak vždycky.
Pan Bureš prostě otestoval to co k testu přistavili a tahle relativně drobná nuance mu unikla... u nás se o tom pokud vím nikde nepsalo a Opel o tom asi taky moc nemluví.
Těžko říct co za tím je, já si úplně nemyslím že by z toho Opel byl schopný vyrýžovat nějaké zajímavé peníze, ve výrobních nákladech to sotva budou nějaké velké částky... spíš to vidím jako nějaké ne úplně šťastné "úřednické rozhodnutí".
Protože torzka? Já sem s ním nikdy nejel, nemohu soudit, mne proste jako nejlepší mix jízdy a motoru vychází Fokus, ale zase to neni extra stěhovák >:D
M3 má každopádně příjemnější podvozek, našlapuje lehoulince a čistější řízení. Leon se i ve verzi FR dokáže i při relativně nevelkých, ale na delší dráze rozprostřených vlnách na předku rozhoupat.
To jistě, ale jak jsem už psal: "pokud si zaplatím za nějaký výrobek nebo službu, které nemůžu kvůli kvalitě dlouhodobě bezproblémově používat a tento problém s kvalitou se opakuje", takže jen o nefunkční tlačítka nešlo, ale o různý závady, kvůli kterým auto stálo v servisu.
Pověst byla v tomto případě pošramocena stejně, a je jedno, jestli se jedná o ruční nebo automatizovanou výrobu.
Jasně, ale je přeci velký rozdíl mezi pokrývačem, který mi udělá křivou dlažbu, nebo elektrikářem, který totálně zprasí elektroinstalaci, a nefunkčními tlačítky na volantu nebo řídící jednotkou. Ruční kusová a vysoce automatizovaná velkosériová výroba (navíc tak komplexního produktu jako je auto) jsou dva různé světy.
Je pak otázkou, co sis vlastně pod zmrvením u řemeslníka a auta vůbec představoval. Věci, které si já představuji, jsou neporovnatelné.
Rozdíl je v tom, že řemeslník má svou vlastní vůli. Je na něm, jak moc si dá na práci záležet. Auto nemá žádnou kontrolu nad tím, jak bude spolehlivé. Tedy fundamentálně odlišná situace. A jak jsem napsal, pro mne je důležitější poprodejní servis než výrobek, u kterého vždy nějaká zmetkovitost bude.
Kdybych si chtěl koupit Opel, tak by mi to vadilo. Kdybych si ho objednal a čekal ho s Wattem a dostal ho bez, tak by mi to vadilo hodně a chtěl bych dodatečnou slevu nebo peníze zpátky. Obecně považuju ústup od lepších podvozků v kompaktech za chybu a v tomhle konkrétním případě navíc diletantsky (ne)komunikovanou.
Nemyslím si, že to je záměrný podvod s cílem získat auto roku a oklamat novináře i zákazníky, na to je to příliš průhledné a riziko negativní publicity je větší, než co si myslím že na tom může Opel trhnout. Třeba to nestíhají vyrábět nebo já nevím... ale prostě si nemyslím, že s tím chtěli vyjebat.
I na českých i na slovenských stránkách opel je to uvedeno stejně [odkaz] (Porovnanie modelov, A-Z a vybrat výbavu...)
Čili pouze pro výbavy Innovation nebo Dynamic s motory 1.6 TURBO (147kW/200k) Start/Stop (MT6), 1.6 CDTI BiTurbo (118kW/160k) Start/Stop (MT6).
To je dobrý fail a co hůř první auta na salónech a pro redaktory šly s wattem a to jak s naftou 100kW tak s 1.4 turbo benzínem se 110kW... pro mě je to velké zklamání z oplu že mu ty dvě tyčky stojí za to na svých zákaznících ušetřit!
Megane - GT Grandtour :yes:
Mazda - prostě zaplatit tu 121kW verzi s manuálem a nekoukat na korunu
Leon (a konec konců i Octavia) - nejzajímavější jsou deriváty, Xperience, Cupra nebo aspoň FR.
Všechny výstavy a novinářská auta u Škodovky neprojdou standardním výrobním procesem. To znamená, že se už od svařovny ručně dolaďují. Tam se však pokud vím, řeší jen zpracování, lícování a podobné blbosti.
Hm, to by bolo blbé, to potom znamená, že 99% Astier bude s obyčajnou torzkou vzadu. 8-s
EDIT: tiež som našiel na nemeckom Astra fóre: Kein Watt Link in Astra Diesel 136 PS und Astra Benziner 150 PS :(
Habs heute mit eigenen Augen im Schauraum gesehen...
"Nad 110 kW", to asi neznamená "vrátane", či? Skrátka má už 1,4turbo 110 kW priamovod, alebo nie?
Celkovo to Opel dosť tají, aj v nemeckom katalógu je len malými písmenami "nicht fur alle Motorisierung verfugbar".
Domnívám se, že emise jsou měřeny stejně jako spotřeba dle jakési normy. Ta norma musela být schválena a projednána v poměrně širokém foru.
Jestliže auto splňuje normově, pak podobný výkřiky do tmy jsou jen lobbistiskou a účelovou snahou poškodit značku, výrobek apod...
No ale ani Grandtour nevyrieši problém Meganu s malým pozdĺžnym priestorom vzadu (ak sa nemýlim, rozvor majú obe verzie rovnaký) a to je pri rodinnom kombi ešte väčší problém, ako pri hatchbacku, kde sa skôr očakáva obsadenie len predných sedadiel.
Inak ten GT vyzerá pekne vizuálne i papierovo, ale čo som nedávno čítal jeho test (tuším v AMS), tak to moc nepochválili, očakávania dané ostrým výzorom a výkonom 151 kW boli väčšie.
M3 je výborná, ale tak drahá voľba, že mnohých to nadšenie nad cenníkom prejde (a zľavy sa u Mazdy moc nenosia).
Takže z hľadiska value for money stále vedie Leon (ideálne vyššie motorizácie a výbavy, povedzme 1,8 FR).
Tak mě stačilo řizeni v RCZ-R to bylo prostě paradni , včetně zaměstnavani rukou každou chvili. Někomu tahani za ruce vadi , ja bych jej bral hned , ale je mi jasne , že u běžnych verzi to nehrozi. Jinak Megan GT je verze kterou mam v planu si jit projet , snad ji budou mit v u mistniho prodejce k dispozici.
Nějak si dobře nedokážu představit, jak jedno vozidlo může zabrzdit ze stejné rychlosti na delší dráze, ale za kratší čas než druhé??? Díky za vysvětlení.
Přesně tak, skutečně rodinné auto je až kombík nižší střední nebo alespoň Rapid/Toledo (spousta prostoru pro nohy, velký kufr s dobrou přístupností). :-!
No to nevím, dvě děti v subkompaktu jsou teda hodně velký kompromis. Do auta jako takového by se to dítě samozřejmě vešlo, jenže velká autosedačka ukousne třeba 10cm... a ve finále potřebuje děcko v sedačce stejně místa jako dospělý.
Motorizace - u Megoše jednoznačně základní benzím 1.6 atmo +LPG nebo 1.2 tce 115 (ta 130 má stejný krouťák, jen výkon výše, kdy motor zní tak, že ho tam radši nebudete vytáčet :-)
Řízení - moje přítelkyně odmítá řídit BMW, radši se hrká v Clio, protože se snadněji točí s volantem a tím i parkuje.. Zpětná vazba od volantu atd.. to průměrného řidiče(-čku) netrápí.. od toho má elektronické asistenty, aby se postarali... :-O.
Jo, třeba viz. ten Fokus :-) Jak říkám, já lehkým a necitlivým jel jel v Kie a to byl jeden z duvodů, co by mne jako kupce od auta odradil. Jak píšeš výše, Renault to umí, ale jde o to, jestli to neni prostě a jednoduše u běžného Megana záměr. Co jsem jezdil větší Renaulty - Laguny, Koleose, tak tam to bylo trochu lepší. Mrzí mě, že jsem nejel toho Talismana, jak na tom je, bohužel při mé poslední tam měl někdo objednanou jízdu a nechtělo se mi čekat než se vrátí, tak snad příště :-) Jo a vypadá dobře uvnitř i v nižších verzích :-)
Opel musí začít vydělávat. Tak udělal auta pro novináře a na nalákaných zákaznících se pak zahojí. Jen nechápu proč jim na to skočil pan redaktor Bureš.
Zkusil jsem to a nic moc. Teda jedna změna by to byla, najednou můžu psát všema deseti ;-);-);-)
Děkuji za radu, při pátku neocenitelná - ted z toho nebudu tři dny spát >:D >:D >:D
ty nejspis vychazis z toho, ze ma auto spalickovy brzdy jako na kole, ale tak to není.
podivej se na dosahovany casy jinych aut a rozdil je jasny 2 sec.
teoreticky cas ze 100km/h na 80 nebo z 80 na 60 je stejny, jen je jina brzdny draha (brzdna draha roste s druhou mocninou rychlosti).
jestliže tzhle auta umi max cca 200km/h, brzdy musí byt dimenzovany na tech 200km/h. a zatez na brzdy ze 200km/h na 0 proti 100km/h na nulu je 4x vetsi. takze zabrzdeni ze 100km/h na nulu pro ne není zadna extra velka zatez
edit:
jediny důvod co me napada proc tak dlouhy cas, ze auto uz skoro stalo a jen pomaloučku dobrzďovalo, coz tak vyrazne protahlo cas, ale brzdnou drahu vpodstate ne.
Měl jsem v ruce jen Mégane GT, to na mě zapůsobilo dobře, je to malý a šikovný. Řízení mě štve, asi je líp odladěný než u běžných verzí, ale není to ono. Jednoduše se to dá i s elektrickým posilovačem udělat mnohem líp.
vzak pisu, na konci se nektery auta na brzdeni zrejme uplne vybodnou, jinak je zpomaleni vpodstate linearni
a u passatu z mého odkazu je uplne linearni ze 180 na 0 bez ty faze dobrzdovani.
superb ze 180 az na par hrbu az na nejakych 1km/h vpodstate taky linearni
a to co uvadis v odkazu - ten passat, jestli v 10km/h prestane vpodstate brzdit, tak to je peknej klumr, ze kdy to je test??
Dobry den, koukam do jiného testu - napr superb vs passat:
superb: 2.92sec/36.5m
passat: 2.67sec/37.75m
to je rozdil 2 sec
navíc prepocteno na prumerne zpomaleni to u astry vychazi na 4.71m/s2 a u renaultu na 5.24m/s2, coz nevyhovuje ani norme EHS13 tykajici se brzdeni, tam je tusim minimum pro osobní auta 5.8m/s2.
nejspis v tom mate opravdu chybu ..
uz jen ten cas te musí trknout do oci ze je nesmyslny.
v pripade ze budes vychazet z rovnomerneho brzdeni, coz by kvalitni brzdy z roku 2016 mely byt schopny +-dosáhnout, tak z pocatecni rychlosti a casuu spocitac prumerne zpomaleni, a nasledne spočítáš brzdnou drahu.
to se vyucuje snad v paty tride zakladni skoly, jestli mas zajem muzu pokracovat ...
Tak ono to neni o přeposilovanosti. Peugeot 308 GT ma na dnešni dobu tužši řizeni , je poměrně strme a vcelku i rychle , ale od předku prakticky nulova zpětna vazba. Focus ma třeba řizeni přeposilovanějši , ale ještě rychlejši a citlivějši a alespoň něco malo od předku přijde. A co jsem četl tak ani mechanicke řizeni u Meganu GT nestoji za pozornost , což webpaja potvrzuje. Jinak co ja jsem jel běžnymi Renaulty z posledni doby tak žadny mě jizdně nezaujal a ten novy mi přijde , že je spiš dělany na efekt. A i když Astra nebude jizdně taky žadny přebornik v tehle třidě , tak raději bych z těhle dvou šahl pravě po ni.
samozrejme, vono staci když mas do kufru nacpat kocarek, tak toho do auta velikosti tehle dvou moc dalsiho nenacpes, natoz do klija. ja vpodstate jen z tohodle duvodu musel vedle megana koupit vetsi auto.
pak klasicka sedacka do 18kg, tedy do 4-5 let veku zabere jak pises 10 cm, pak obdobi se sedačkou do 36kg kdy je teoreticky i vzadu vic mista, ale když nekam s detma jezdis tak zas o to vic mista potrebujes v kufru, ja tam třeba ještě nacpu maly kola...
jestli se bluesun vejde do clia, tak je fakt bud krovak, nebo jezdi jen do lidlu pro lahvace a zbytek travi na kanapi před televizi
a navíc se neumi chovat slusne, ale to souvisi s tim lahvacem, lidlem, kanapem a televizi a nejspis ošklivou manželkou nebo pritelnikyni kterou mu navíc udrzuje soused a nejakym velkym komplexem ...
tak samozrejme ze se to nevyluzuje, ale v pripade intenzivniho brzdeni mi takovyhle rozdil, navíc u novych aut, prijde divny. ten cas je mimo, tedy v pripade opravdu intenzivniho brzdeni a ne ze "testovaci pilot" mel za oknem vajíčka ...
uvadenych 5,9sec resp. 5,3sec ze 100km/h je zrejme nesmysl, cekal bych necely 3sec.
ty casy odpovídaj brzdnym draham 82 resp. 74m, tolik nemá snad ani nalozenej nakladak...
ty uvadeny metry 43,8 resp. 46,2 jsou zrejme v poradku, ale zadnej zazrak, ale zalezi za jakých podmínek to testovali. navíc kulha logika - delší cas, kratsi draha
brzdny zpomaleni za dobrych podmínek pri intenzivnim brzdeni je cca 10m/s2.
minimum co pozaduje EHS pro osobní auta je tusim 5.8m/s2.
jedinej důvod tak dlouhého casu vidim, ze auta uz skoro stala, ale kola se ještě pomalu tocily. tedy brzdna draha se uz moc neprotahla, ale cas jo..
Souhlasím s některými názory, že test benzínové verze (kromě nejslabšího tříválce) nelze dohledat. Sám jsem majitelem už 3 měsíce verze 1.4 92 kw ele recenze na tento motor není
"Kolik by dostal Renaulti 2.0 diesel oproti 2.0 TDI. Hadam tak 0 bodu." ...a důvod?? Podjatý budeš ty..nebo spíše zaujatý proti Renaultu. Jinak bys napsal 2.0 dCi a ne jen diesel...když už píšeš TDI... :no:
No já myslím, že zatímco novou 1.6 cdti doprovází pověst nejlepšího motoru ve třídě 1.6, tak ta 1.7 měla pověst hodně špatnou, ne kvůli spolehlivosti, ta celkem kupce nových aut až tak netankuje (u té 1.6 také nikdo neřeší spolehlivost, protože ta se ukáže až za 5-6 let, ale je nejkultivovanější, bez nějakých velkých turboděr, tichá ve všech režimech, výkonná a střídmá) to je téma pro olizovače bazarových plotů, ale právě pro tu příšernou nekultivovanost a lenost.
Tak je potřeba oddělit spolehlivost a kultivovanost. 1.7CDTI byla spolehlivá, ale chrochtala.
Ale určitě bych netvrdil jako ty, že je provázela nedobrá pověst.... :-!
Současný 1.6 cdti je první liga, ovšem předchůdce 1.7 cdti původem ještě od Isuzu byl jeden z nejhlučnějších a nejnekultivovanějších motorů v segmentu a ve všech testech se kultivovanost objevovala jako velké mínus tohoto motoru a navíc ani moc nejel.
[odkaz]
Které všechny máš na mysli? Protože OPEL v historii většinu dieslů bral od někoho jiného. Pokud se bavíme o posledních 10 letech, tak například 1.7 CDTI i nyní 1.6 CDTI je bráno obecně jako první liga v segmentu. 2.0CDTI taky nebyl zrovna průšvih. Možná jsi měl na mysli nějaké historické 2.5TD.. :-!
Ano trend je jasný, Německo má v autoparku méně dieselů než benzínů a prodává méně dieselů než benzínů. Francie o ekologii plácá, ale ve skutečnosti má v autoparku skoro dvě třetiny dieselů a v nových autech také prodává dvě třetiny dieselů.
Ještě přidej Holansko, Dánsko, Švýcarsko, Norsko, Island. A samozřejmě také Británie. Ikdyž ta je na tom podobně jako Německo a podíl dieslů stále roste. Na rozdíl třeba od Francie, kde podíl dieslů prudce klesá. Ještě pár let a bude to vyrovnané. Trend je jasný.
Na špici jsou bezvýznamné trhy jako Kypr, Estonsko, Malta nebo Finsko, z velkých trhů je Německo jediný stát, kde se daří prodávat více benzínů než dieselů, zbytek Evropy jede tvrdě v převaze nafty.
Ne nezačala, viz MT 10:46, ani slovo o nových autech. V Každém případě je Německo na špičce v podílu benzínů jak ve vozovém parku tak v nových registracích.
Tak jsi sem dal ještě starší data (2011). Od té doby klesl např. ve Francii podíl dieslů u nových aut o 15%. Podle dat za rok 2015 je podíl dieslů u nových aut v Německu 47,7%, což je skoro evropský průměr.
Ta diskuse začala u podílu dieslů v nových autech.
Statistika je za rok 2014, novější není, za rok se těžko změnil vozový park než o nějaké desetinky procenta. MT mluvil o tom, že Německo patří mezi země EU s nejnižším podílem dieselů a v tom má pravdu, na jeden diesel tam připadají dva benzíňáky.
A co se týče nových registrací, tak Německo patří mezi šest zemí s napolovičními registracemi v benzínu, zbytek Evropy má převahu dieselů i v nových autech.
[odkaz]
Ta statistika je stará a navíc byla řeč o nových autech. Jak už jsem psal, podíl dieslů v Německu hodně roste a je jasné, že starší auta, která byla většinou v benzínu, tento podíl snižují. U nových aut je Německo na unijním průměru. je to celkem logické, když u nových aut je největší podíl dieslů u BMW a Audi.
Ok, mas pravdu beriem spat. O tejto anomalii som nevedel. Zaroven sa tesim na porovnavacky vsetkych ostatnych znaciek v nizsej strednej v benzine. Ak sa ovsem redakcia bude drzat tohoto kluca a nebude si ho priebezne menit ako pri samotnom hodnoteni aut.
Ten podíl dieslů se v Evropě dost vyrovnává. Dnes už Německo stejně jako Británie patří spíš k průměru a podíl dieslů roste a jsou na tom podobně jako Francie nebo Španělsko. Dnes je rozdíl do 10%. Přitom kolem roku 2008 to bylo cca 30%. Ve Francii klesl podíl dieslů u nových aut ze 77% v roce 2008 na dnešních 57 %. V Německu nebo UK za stejnou dobu podíl dieslů minimálně o 10% stoupl na dnešních cca 50%.
Ale u Golfu nedošlo po vlně prezentací a novinářských testů ke změně podvozku jako u Astry. I v tomto testu je Astra z podvozkem, kterou si už nemůžeš koupit.
To je jako kdyby VW nějak zdůrazňoval, že Golf se slabším motorem má jiný podvozek a měl by sis připlatit (implikace tedy je, že je horší, respektive tak špatný, že bys to měl, jako běžný zákazník, řešit). To je z marketingového hlediska špatně. Protože riskuješ, že to horší provedení nevezmou jen jako horší vůči tvému lepšímu, ale přenesou to i na konkurenci, aniž by věděli, co používá a vyzkoušeli to.
Jinak to není nějak nová praktika. Opět něco, o čem se v minulosti psalo, tedy že se po uvedení, kdy jsou auta otestovaná, postupně holí. Tím nechci říct, že to tak Opel plánoval - nevím a je mi to jedno.
U Meganu nebo 308 se dominanci dieselu v prodejích nedivím, tam je to dané historicky, protože benzín u Francouzů je sprosté slovo, ale u Astry se tomu docela divím, protože naopak opelácké diesely provázela docela nedobrá pověst a nyní ejhle, postaví dobrý motor a rázem jsou tahouni dieselové loby.
Myslíš, kdo je vyrábí? Nemám ponětí, co je to zač, ale nabízí pětistupňovou EasyTronic (robotizovaná od ZF?) a pak šestistupňovou automatickou, což by měla být klasika s hydrodynamickým měničem (Aisin AW TF-8x SC?).
Já třeba nevěřil tomu, že by ho dostala CNG, ale dostala. Jak říkáš, nikdy se to neměnilo a diskuze spíš byly o spekulacích. Mezi spekulace patří i to, že by snad jednou mělo být možné si za multilink připlatit i u slabších motorizací (o tom se mluví už dlouho, hlavně myslím u Seatu, tam snad i někdo přiznal, že o tom uvažují; ale přijít to může, takhle se mluvilo i o DCC).
Případně zastoupení může udělat dodatečnou kontrolu. Což je pochopitelné. Naopak mi přijde nezodpovědné to neudělat, protože se s nějakým procentem problémů počítá. Můžeš samozřejmě svému produktu tak věřit, že to neuděláš, ale pak by měla ta důvěra mít základ v realitě a mělo by ti to vyjít. Jinak mi to přijde jako si před prezentací nevyzkoušet, že všechno funguje.
Soudci i v kontinentální EU využívají ducha zákona. Rozdíl oproti USA je, že mohou pouze interpretovat to, co v zákoně je. Nemůžou vymýšlet nová pravidla. Kdežto v USA může soudce z fleku vytvořit nová pravidla, pokud to neupravuje zákon a neexistuje precedent. Stejně tak precedenty máme, ale nejsou tu závazné a nedrží se jich pevně ani v rámci jednoho soudu.
Problém je, že v technické normě nemůžeš hledat ducha. Pokud bys dokázal, že úmyslně obcházeli normu, s tím by mohlo jít pracovat.
Aha, tak uz mi je to jasne. Dik za odpoved. Takze preto test naftakov, lebo v Nemecku a Francuzsku sa ich predalo o par kusov viac ako benzinov. To ma logiku. U nas je urcite porovnatelne kvalitna dialnicna siet a sme asi rovnaky uchyli ako francuzi a nemci. Len ci ten test malo vobec vyznam pisat, ci sa unas nejake auto vobec preda, kedze vo Finsku su to zrovna neni najpredavanejsie auta. To je taka vyhovorka asi ako preco Skoda.
Předpokládám, že to "v reálu" se ve skutečnosti vztahuje k budoucímu měření v provozu, které bude opět dle nějaké normy, ale jiné než používané ve zkušebně, protože jezdit NEDC dokola v provozu by byla hloupost.
A je to právě proto, že ten stávající limit platí jen pro NEDC. Pak by samozřejmě měl být nějaký přepočet i pro zážehové motory.
Není to spíš naopak? Pokud je ten problém v nízké rychlosti, tak relativně vzato čas přibývá rychle a dráha pomalu, tedy spíš bys to měl projet v čase než v dráze. Možná jsem po ránu ještě zpomalený, ještě jsem nesnídal. :-)
to je fakt trochu blbé, najmä ak sa v testoch a článkoch vyvoláva dojem, že astra má priamovod a testujú sa takmer výhradne len tieto verzie, ale drvivá väčšina trhu bude torzková. Aj preto som požiadal redakciu o test základnej najslabšej astry, aby sme si naliali čistého vína a bavili sa o tom, čo bude na cestách, nie v šourúmoch.
Asi to tak bude, protože tohle Opel fakt nemá ve zvyku. Naopak trochu zmatečný popis modelů je mu vlastní, takže možná opravdu jen ta (ne)komunikace. Reklamní oddělení by mělo v tuto chvíli každopádně bubnovat: "kupte si silnější motor, dostanete watta" a ne mlčet s tím že se importuje jednou takové a podruhé onaké auto.
Tohle jste psali v původním článku, respektive tam ještě bylo "nejsilnější nafta". Dával jsem tu ale odkaz na anglické Vauxhall forum, kde se řešilo, že pro nový modelový rok došlo ke změně a Watt je v sérii pouze pro oba nejsilnější motory 1.6. Můžete to prověřit?
Z té věty to zní tak, jako by bylo možné Watt k těm slabším variantám doobjednat...
Hatchback only - Watts link rear suspension no longer standard with 1.4T 150PS MT6 and 1.6 Diesel 136PS engines - now only standard with 1.6T 200PS & 1.6 160PS engines.
[odkaz]
Automobilky nehloubají nad smyslem, jejich cílem samozřejmě je vyrobit co nejlepší auto pro zákazníka při splnění legislativy a s co nejnižšími náklady. A zákazníka zajímá spotřeba, dynamika, servisní náročnost.
Už jsme to spolu myslím probírali, různé odvolávky na ducha zákona apod. jsou spíš vlastní americkému nebo britskému právu, evropské právo je více doslovné. Auto musí splňovat normu a pokud ji v měřícím cyklu splňuje, není co řešit. Že ty současné normy jsou paskvil je věc jiná - klidně by mohla měření provádět nezávislá zkušebna se sériovým autem, stačí to tak uzákonit.
OK, mea culpa.
Tak 1,8 FR je cenovo dosť ďaleko od Cupry (20040 vs. 26240 eur), alebo pre Teba 6200 eur nie je rozdiel?
Keď som bol minulý týždeň na MX-G generetions party a tam som si okukol aj vystavené 3ky, model pod 20t eur tam snáď nebol, napr. 2,0 88 kW za 22t a to mi teda prišlo sakra mastné. V kontexte toho je Leon super kauf.
Vsak on taky pise hatchback, sedan jste testovali uz nekolikrat (a uz chybi jen ten bajny srovnavak s rapidem :-) ).
Ja jsem uprimne zvedav na kombi v porovnani s korejci (francouzi?), takova ta levnejsi cast cenoveho spektra.
blbo som zaradil reakciu, je to ako hovorí emel o hečoch (mám to aj v príspevku), myslené ako súboj základu mejnstrím astra so základom mejnstrím/lowcost, či čo bude to tipo heč. Zaujímavé ceny, použiteľné motory (to práve treba preklepnúť). V žiadnom prípade mi nejde o zvýhodnenie jedného, či druhého.
No pokud to bude Tipo HB, tak to pak jo, má být i lépe udělané a to auto se mi i více líbí :-) Pak ano, ale proti sedanu si myslím, že to není uplně rovnocenný souboj.
Jestli je pravda to co Opel děla , tak je to rozhodně větši sviňarna ,než nějaky vybavovy stupeň. To jsem ještě neviděl , aby mi někdo prodaval technicky jine auto. To aby si majitel Oplu pohlidal naplň pod kapotou , jestli tam nahodou nama 1.0T misto požadovane 1.4T. Srovnavaš nesrovnatelne. A Dačia si nama nač hrat , kde nic neni ani smrt nebere.
Kvalita je vyšší pojem, ale spolehlivost zahrnuje. Lidé si kupují kvalitní auta (obecně i jiné výrobky nebo práci řemeslníka), což znamená i spolehlivá do takové míry, do jaké jim to vyhovuje. Ano, spojenost kupujících je dokladem kvality a tedy zčásti i spolehlivosti. Pokud lidem něco na kvalitě auta nevyhovuje (spolehlivost, design, jízdní vlastnosti, výkony motorů, pohodlí a další třeba i maličkosti jako je výběr barev nebo potahů na sedačkách) tak si jej prostě nekoupí. A když se v některém z těchto atributů kvality sami spálí, tak udělají danému výrobku ve svém okolí negativní reklamu a ovlivní v nákupním chování množství dalších lidí.
Auto už je od svařovny označeno jako VÝSTAVA nebo TISK a je mu věnovaná zvýšená péče. Plno věcí se dolaďuje mimo linku na repasích ručně a i na lince se dělají některé operace navíc (např. se lakují některé části, které se normálně nelakují). To auto se motá na linkách minimálně o týden déle.
Daný test má však sloužit pro porovnání. Měl by tedy mít vypovídající hodnotu. Lepší v testu by mělo znamenat lepší ve skutečnosti (což se vůbec nevylučuje s tím, že jsou v provozu hodnoty úplně jiné, proporcionalita je však žádoucí). To ten test ale musí být dobrý.
Skutečný problém vznikl ve chvíli, kdy z druhé strany začali výrazně tlačit na spotřebu (emise CO2), kdy se rozhodli zavést finanční pokuty, aby automobilky motivovali. Nepotřebuješ křišťálovou kouli, abys věděl, k čemu to povede.
Problém by měl spíš ten, kdo ty normy připravuje a měl v agendě, že by se emise měly snížit (je to jeho selhání, že ta norma nefunguje a přes vyhozené desítky, ne-li stovky miliard euro jsou emise pořád stejně špatné). A pokud by se snad ukázalo, že nějaká automobilka skutečně neplnila normy, problém by měl ten, kdo jim tu homologaci dal.
Jistě že jdou věci dělat jinak, jdou dělat líp i hůř. U nás je spousta rodin jezdící ve Fabii nebo Thalii nebo Dacii, samozřejmě to jde, však mladých rodin co si můžou dovolit nový mainstreamový kompakt je pořád menšina.
Já za sebe bych radši koukal po mírně jetém Focusu než po nové Fabii, ale zase, každému dle jeho gusta.
Minimálně ze startu kolem toho byly v diskuzích přenice jako tady pod Astrou. Na webu škody jsem pravda dlouho nebyl, takže jestli to tam mají někde uvedené, nejlépe v ceníku, tak všechna čest!
Prozatím mi to připadá nachlup stejný marketingový trik.
Jaktože astra v testu wattův přímovod má (z fotek jde vidět), když podle konfigurátoru na webu Opel by ho mělo mít až biturbo?
První astry na salónech ho měly snad všechny, ale v tuto chvíli jde o test něčeho co u nás nejde koupit a trochu mi to zavání... klamavou reklamou, kor když se testuje vyhýbací manévr.
To je hodne teoretický pohľad. Ako Ti už písal Emel, deti musia sedieť v sedačkách, ktoré sú dnes hodne robustné, takže dieťa v nich potrebuje rovnako veľa miesta, ako dospelý. A ak dieťa naviac nemôže mať nohy dolu, ale ich má v tej sedačke rovno dopredu, tak má fakticky väčšie priestorové nároky ako dospelý. A keď Ti po ceste rytmicky kope do sedačky, tak si to veľké auto priať budeš, to mi ver. >:D
A k tým dvojmetrovým capartom: choď dnes na akúkoľvek strednú školu a tých basketbalistov tam stretneš plno. ;-)
Skrátka teoreticky napcháš 5 ľudí aj do toho Clia, ale za rodinné auto sa dá považovať až kombi nižšej strednej triedy a vyššie.
ano golf leon octavka... ale tieto vozy bohuzial stale nemaju v sebe tu auru... tu charizmu a styl a take to caro ako povedzme astra megane ci povedzme mazda 3... z golfu sa za tie roky vyprofilovala uz docela nudna kara pritom prve generacie golfa boli ozaj aj vizualne a charizmou pojmom vo svojej triede... octavia je tiez akasi nemastna neslana nahanajuca passat ale ako auto s charizmou to nebude... leon je sice pekny paci sa mi .. ale interier je stale moc strohy a kusok ako bezi cas... ani tie jeho tvary uz nie su take carovne ako sa na prvy pohlad zdali... a prichodom rovnako vyzerajucej atecy tato tvarova tuctovost zo strany seatu este stupne ;-\ ....
za mna su tvarovo zaujimave auta skor mazda 3, ceed, auris, ok beriem aj leon.., potom snad nova generacia civicu bude uz daleko viac cenena ako ta sucasna .... a zacinam ocenovat aj ladnost a stihlost P308 ...
ten viacprvok vzadu ma aj ceed.. a to uz v zaklade na rozdiel od zakladneho uzasneho golfa... takze to mas tak... ani golf nie je dokonaly.... naopak... je to majster priemernosti... a pre mna auto ktoremu sa teda urcite vyhnem v triede ako prvemu .. dnes uz jasne vedie astra .. v cervenej je to ozaj atraktivna fesanda :yes:
Pro mě jedinym přijatelnym Leonem byl 1.8 TSI FR ktery šel pořidit do 500tkč. Nicmeně mě odradil sniženy podvozek a diky vybavě 18" kola. Ale jinak za ty prachy velice dobry kauf. Style ma už dost slaby interier a taky chyby viceprvek.
Ano, protože reálně to laboratorní měření má vypovídací hodnotu papírovou. Nemám pocit, že by bylo v rámci schvalovacích orgánů málo příznivců všeho zeleného. Jen jsou jejich rozhledy nezřídka velmi omezeny a svým konáním pak nezřídka situaci zhoršují.
Pod pohodlím může být komfortnější, tišší podvozek, lepší odhlučnění, lepší poloha za volantem, pohodlnější sezení. 1.6 dCi je hrubší jen do zajetí (stejné to je i s drhnoucí převodovkou). Ta Astra už bude mít najeto o dost víc (když už jde o modelový rok 2015).
uvidime co prinesie astra OPC a aky bude aj pripadny trojdverak.... megane GT je rozhodne krajsi ako bezny megane ... ta jeho maska sa mi paci ovela viac ako ta lamelova az moc chromovana ktora mi na pompeznom barokovom talismane sedan sedi ale na megane uz ovela menej.... a to aj tie kly .... aj ceed/pro_ceed GT vie vystupit z davu ale ma uz svoje roky to treba priznat ... zvlast vedla astry uz ceed posobi citelne starsie ... najviac to vidiet u beznej verzie prave zozadu ..... GT je samozrejme ine kafe ako bezne verzie napriek tomu je vidiet ze astra je uz dalej a to aj v interieri.... pritom ceed za interier chvalim dodnes... potom je tu auris.... napadne nenapadne auto.... som sa pristihol ze v kombiku po facelifte v akejsi brondzovej metalize v hybridnej verzii na elektronoch .... no krasne auto... razom je to velky fesak
ano testovana verzia astry na tychto diskoch v tejto farbe vizazou neohuri ... rovnako "nenapadne" by asi ale vyzeral aj megane v tejto kombinacii ... a prave to zamrzi.... ze prave v tomto teste nemala sancu vyniknut ta skutocna vizaz astry...
Německý "Der Spiegel Online" přinesl informaci, že podle organizace na ochranu životního prostředí "DUH" používá Opel u modelů Zafira a Astra s motorem 1,6 CDTI software, který s odvoláním na ochranu motoru vypíná v určitých režimech zařízení na čištění emisí. Výsledky jsou prý alarmující - Zafira překračuje hodnoty 6 x a Astra dokonce 8 x. "DUH" dokonce měla požádat německého ministra dopravy, aby "Vozu roku 2016" s tímto motorem odebral homologaci...
5,8m/s2 je správně podle předpisu. Jinak na průměrném zpomalení z celkových čísel není špatného ani zavádějícího. To co tu ostatní popisují se samozřejmě děje, ale není to nic co by významně ovlivnilo naše výpočty a to že je čas vedle. Pokud chcete zahrnout vše co se děje během brzdění, tak si zintegrujte křivku zrychlení a máte výsledek, ale průměrná hodnota bude stejná.
To je trochu blbost ne? Chceš test aut, který tu bývá komplexním zhodnocením a dáváš podmínky, aby Astra nebyla zvýhodněna tím, že je udělána jako plnohodnotné auto a né jako lowcost? :-) I když by Tipo jelo s tím atmomotorem lépe, máš tu dalších x faktorů, kde by Astra vyhrála :-)
Můžeš mně ještě napsat, jaké automaty teď do Astry dávají. Na stránkách Opelu se o tom moc nerozepisují. jen jsem četl nějaký rozhovor a tam bylo řečeno, že dvouspojky by byly pro Astru moc drahé a zákazníci by to neocenili.
Viděl jsem i dětské sedačky vzadu ve Smartu (tom novém - mezi opěrkou sedačky vpředu a té dětské bylo asi 20cm)... beru že to je individuální, za mě pro rodinu libovolný kompaktní kombík... s tím, že ve Focusu je to třeba trošku těsné, naopak v Octavii je pár cm navíc k dobru (a ještě to pro mě má smysl).
Já se občas dostanu za volantt Mondea Mk.2 a to je tedy řízení - krásně tuhé a ostré, se super zpětnou vazbou. Tam si teprve člověk uvědomí, jak se tato část u modernich auta posledních generací zhoršila! :-(:no:
Ještě u Renaultu přidej širokou škálu dvouspojek EDC. Na to Astra nemá odpověď. A podvozkově to taky nebude tak jasné, jak je uvedeno v testu. V testu Astra podváděla a lepší podvozek má jen u nejsilnějších motorizací. Tam však proti němu stojí 4C od RenaultSportu.
Souhlasím. I pro mě je přes vytýkané atraktivnější Renault. Spíš bych volil nudnou stříbrnou, nebo možná nějakou zvl. barvu - ty modré co mají se mi docela líbí, minulý Mégane jsem viděl i v tmavě zelené a olivově zelené metalíze, a nevypadaly zle, dokonce by to mohlo později zvýšit zájem při prodeji. Fajn je, že už hatch vypadá pěkně, dřív bylo kombi skoro povinnost.
zrejme, jak uz jsem, psal to je v poslední fazi dobrzdovani, kdy auto uz skoro stoji, ale kola se pomalu toci, proto ten dlouhy cas.
hezky den, jdu něco delat...
smyslem zprisnovani emisních limitu bylo snížit emise (v tomto pripade NOx), coz se az na výjimky nestalo, a i nektery naftaky s euro6 v realu vypoustej stejne jako naftaky s euro3.
smysl byl emise snížit, automobilky si to vysvetlily jinak, tedy se prizpusobily laboratornímu mereni a ted když se to ma zreálnit, pozaduji limity vyssi.
otázka je, jestli-ze byl smysl emisních limitu snížit emise v realu, jestli je legislativne vporadku, ze k tomu nedoslo a kdyby se do toho někdo po pravni strance oprel, jestli by automobilky nemely problém, ale takovy zajem v evrope není.
prece jenom, nektere zákony jde vysvětlit ruzne a třeba i uplne protichudne a pak se jde po smyslu toho zákona...
ale s temy omezenymi rozhledy tech co pisou takovyhle zakony souhlasim ...
podivej se na graf, passat zpomaluje ze 180 na 0 v podstate s uplne stejnym zpomalenim (modra cara), superbu dela problém poslední faze dobrzdeni, kdy jede cca 1km/h
tady mas odkaz, passat to ma uplne linearni ze 180km/h na nulu, superb par zakolisani, otázka, jestli to není chyba mereni, protože to nasledne dozene, kdy brzdi se zpomalenim az 12m/s2 a je otázka, jetli takovyhle zpomaleni jsou schopny normalni gumy prenyst ...
proc toho je ale plnej internet a samy automobilky tvrdi, ze delaji opatreni, jak NOx v realu snížit?
proc nedavno dojednali, ze se v realu bude u naftaku tolerovat limit NOx tusim 2.1x vyssi nez je emisni limit, tedy v ralu nejakych 170mg NOx/km (ted vazne uplne to číslo nevim), ale je to cca 3x vic nez je pozadovano pro benziny (60mg/km) a u nich se o zadnych ulevach nemluvi
draha OK, ale porad otázka, proc to je 4.8sec, když za tenhle cas to stihne passat ze 180km/h.
jedno vysvetleni jak pisu - poslední faze dobrzdovani kdy auto uz skoro stoji, druhy vysvetleni, jestli to není nejaka chyba mereni, prece jenom ty poslední 1sec by znamenala, ze auto skoro nebrzdi.
me se tohle párkrát stalo preve u maganu, kdy v poslední fazi kdy auto stalo to uplne prestalo brzdit a je to velmi neprijemny, když mas 2 metry před sebou auto, skoro stojis, ale porad pomalu jedes...
ale uplne se mi nezda, ze někdo by to umel naladit na 3sec a jinej az na 5sec
tady
[odkaz]
mas graf brzdeni superbu vs passatu.
passat to ma zcela linearni, superb tam ma hrby, ale zas tak vyrazny to není
podle vzorecku a=v/t vypocitac, ze passat zpomaloval uplne linearne s prumernym zpomalenim 10.2m/s2, super na tom byl o něco hur, tomu to vyslo na 9.8m/s2.
zajimavy je ten konec, zatímco passat dobrzdil hned, superbu trvalo nejakou dobu, nez z minimalni rychlosti uplne zastavil.
a ještě ty hrby - superb sice chvílemi brzdil méně, ale pak to dohnal, otázka je, jestli to není nejaka chyba mereni