Srovnávací testy
Opel je nepříliš fotogenický a v reálu působí mnohem líp než na fotkách (neplatí pro kombíka, ten je strašný jakkoliv). Mégane se mi přesto líbí víc a rozhodovalo by u mě, jak mi padne do ruky konkrétní motorizace a verze.
U obou bych pravděpodobně řešil spíš benzínovou verzi, kdy u Méganu je opravdu působivý GT.
Vzhledem k testovaným verzím je rozhodnutí naprosto jasný a bez pochyb, už kvůli příjemnějšímu motoru, brzdám a jemnějšímu podvozku. Francouzi se opět faulují u běžných verzí nebezpečně lehkým a necitlivým řízením. Proč, když verze RS umí být vždy vynikající?
Palečkáři (zcela jistě se zkušenostmi s oběma auty) už jedou >😒]
U obou bych pravděpodobně řešil spíš benzínovou verzi, kdy u Méganu je opravdu působivý GT.
Vzhledem k testovaným verzím je rozhodnutí naprosto jasný a bez pochyb, už kvůli příjemnějšímu motoru, brzdám a jemnějšímu podvozku. Francouzi se opět faulují u běžných verzí nebezpečně lehkým a necitlivým řízením. Proč, když verze RS umí být vždy vynikající?
Palečkáři (zcela jistě se zkušenostmi s oběma auty) už jedou >😒]
Bohužel jsem auta zatím nejel, ale zanechaly ve mne po osahání a prohlédnutí zatím stejné pocity. Meganu to prostě sluší vedle usedlejší Astry, odpustil bych mu i méně prostoru vzadu u hatchbacku, naopak se mi velmi líbí interiér a sedne mi i volant do ruky, Astra ale nemá výraznější slabinu 😄
Abych řekl pravdu, tak v této generaci se nám dost vyrovnávají síly napříč mainstreamem, kdy se k tomu vrcholnému etalonu hodně těsně tlačí výrobci o kterých by se před deseti lety řeklo, že jsou totálně jiná liga a rozhodovat budou jen maličkosti, slevy, nebo sympatie ke značce 😄
Abych řekl pravdu, tak v této generaci se nám dost vyrovnávají síly napříč mainstreamem, kdy se k tomu vrcholnému etalonu hodně těsně tlačí výrobci o kterých by se před deseti lety řeklo, že jsou totálně jiná liga a rozhodovat budou jen maličkosti, slevy, nebo sympatie ke značce 😄
Měl jsem v ruce jen Mégane GT, to na mě zapůsobilo dobře, je to malý a šikovný. Řízení mě štve, asi je líp odladěný než u běžných verzí, ale není to ono. Jednoduše se to dá i s elektrickým posilovačem udělat mnohem líp.
Mne přijde, že to takhle mají všechna mainstreamová auta nižší střední, zvlášť, když neobouvají velké pneu (tam se ten efekt přeposilovaného řízení trochu "zatíží" velikostí kol), nebo to nejsou sportovnější verze.... holt musíme myslet i na takové z nás, kteří chtějí auto ovládat jen prstem a neřešit zpětnou vazbu 😉 Takovým lidem se říká konzumenti 😄 Přitom o generaci starší Renaulti mi nepřišli uplně přeposilovaní třeba oproti Korejským vozítkům 😄
P.s. Teď nám tady na Jiřáku zastavil Bílej F-Pace na rakouskejch značkách, sluší mu to, víc než na fotkách a to je to nějaká obyčejnější verze 😊
P.s. Teď nám tady na Jiřáku zastavil Bílej F-Pace na rakouskejch značkách, sluší mu to, víc než na fotkách a to je to nějaká obyčejnější verze 😊
Tak ono to neni o přeposilovanosti. Peugeot 308 GT ma na dnešni dobu tužši řizeni , je poměrně strme a vcelku i rychle , ale od předku prakticky nulova zpětna vazba. Focus ma třeba řizeni přeposilovanějši , ale ještě rychlejši a citlivějši a alespoň něco malo od předku přijde. A co jsem četl tak ani mechanicke řizeni u Meganu GT nestoji za pozornost , což webpaja potvrzuje. Jinak co ja jsem jel běžnymi Renaulty z posledni doby tak žadny mě jizdně nezaujal a ten novy mi přijde , že je spiš dělany na efekt. A i když Astra nebude jizdně taky žadny přebornik v tehle třidě , tak raději bych z těhle dvou šahl pravě po ni.
GT není rozhodně nijak špatný, ale zrovna ti samí frantíci umí na předokolkách mnohem líp. To mě mrzí.
Tak mě stačilo řizeni v RCZ-R to bylo prostě paradni , včetně zaměstnavani rukou každou chvili. Někomu tahani za ruce vadi , ja bych jej bral hned , ale je mi jasne , že u běžnych verzi to nehrozi. Jinak Megan GT je verze kterou mam v planu si jit projet , snad ji budou mit v u mistniho prodejce k dispozici.
Jenže tenhle způsob nastavení posilovače je nebezpečný. Nejde jen o jízdu na hraně, ale hlavně o možný kritický situace na silnici, změny povrchu, přilnavosti...ono řídit dobře není to, že jen umím zatočit volantem ve směru komunikace 😉
Já s tebou souhlasím, ale když se přesuneš mezi "běžného řidiče", tak ten takovéto rozdíly nepozná, nebo by dobře nezareagoval v té kritické situaci ani s komunikativnějším řízením a jako bonus si bude libovat v putice, jak se to auto krásně ovládá ve městě >😒] Také mi vyhovuje tužší řízení 😄 Ale vidím to třeba jen u rodičů, když přesedají z Kugy, která je přecijen už "povolnější", než Mondeo, tak si stěžují 😄 A to dříve u VW to pro ně bylo ještě "lehčí" kroutit volantem (Jetta).
Když ani lehčí řízení nutně neznamená necitlivý 😉
Jo, třeba viz. ten Fokus 😄 Jak říkám, já lehkým a necitlivým jel jel v Kie a to byl jeden z duvodů, co by mne jako kupce od auta odradil. Jak píšeš výše, Renault to umí, ale jde o to, jestli to neni prostě a jednoduše u běžného Megana záměr. Co jsem jezdil větší Renaulty - Laguny, Koleose, tak tam to bylo trochu lepší. Mrzí mě, že jsem nejel toho Talismana, jak na tom je, bohužel při mé poslední tam měl někdo objednanou jízdu a nechtělo se mi čekat než se vrátí, tak snad příště 😄 Jo a vypadá dobře uvnitř i v nižších verzích 😄
Motorizace - u Megoše jednoznačně základní benzím 1.6 atmo +LPG nebo 1.2 tce 115 (ta 130 má stejný krouťák, jen výkon výše, kdy motor zní tak, že ho tam radši nebudete vytáčet 😄
Řízení - moje přítelkyně odmítá řídit BMW, radši se hrká v Clio, protože se snadněji točí s volantem a tím i parkuje.. Zpětná vazba od volantu atd.. to průměrného řidiče(-čku) netrápí.. od toho má elektronické asistenty, aby se postarali... 😲.
Řízení - moje přítelkyně odmítá řídit BMW, radši se hrká v Clio, protože se snadněji točí s volantem a tím i parkuje.. Zpětná vazba od volantu atd.. to průměrného řidiče(-čku) netrápí.. od toho má elektronické asistenty, aby se postarali... 😲.
myslim ze nejeden z nas ocakaval vitazstvo astry.... nakoniec ten rozdiel nebol az taky dramaticky ale rozhodne astra ponuka perfektny mix priestoru vizaze a motoru ... nema moc slabin ... pripomina mi vlastne golfa.... len dizajnom je podstatne odvaznejsia....
megane v top verziach bude urcite hodne dobry a o kvalitach povedzme takeho megane RS aj jeho podvozku uz teraz vopred nikto nepochybuje ... to bude top auto vo svojom fachu.... lenze drvive percento zakaznikov voli tie beznejsie verzie a tu mi pri tychto verziach pride astra celkovo vyvazenejsia a praktickejsia a aj motoricky lepsie strihnuta .... a co sa mi na astre paci najviac? jednoznacne jej dospely a elegantny interier ... dnes je to asi top interier segmentu ... na mna az luxusne posobi ... dal som palec hore 😄
megane v top verziach bude urcite hodne dobry a o kvalitach povedzme takeho megane RS aj jeho podvozku uz teraz vopred nikto nepochybuje ... to bude top auto vo svojom fachu.... lenze drvive percento zakaznikov voli tie beznejsie verzie a tu mi pri tychto verziach pride astra celkovo vyvazenejsia a praktickejsia a aj motoricky lepsie strihnuta .... a co sa mi na astre paci najviac? jednoznacne jej dospely a elegantny interier ... dnes je to asi top interier segmentu ... na mna az luxusne posobi ... dal som palec hore 😄
Toppere, tebe by měli v Auto.cz zaměstnat okamžitě! Ty sa totiž vieš vyjadriť vždy a ku všetkemu...
To by bylo denně tolik nicneříkajících a nicnevystihujících článků, paráda >😁
To by bylo denně tolik nicneříkajících a nicnevystihujících článků, paráda >😁
je zaujimave vsimnut si aky si zo sebou doniesol cerstvy vietor a prinos pri tomto porovnani ..... nebyt teba tak sa tu opat nic nedozviem o astre ani megane 😄 ... ale ok ... a samozrejme dik za kritiku .. ved vies jak to chodi ... nikto z nas nie je dokonaly 😉 ...
Kde to muzu podepsat?
Na vstupních dveřích k Adovi doma >😒]
a na dverach este pri vstupe do dvora bude napis ... pozor zly pes ... a vybehne na teba francuzsky buldocek 😄 ...
Nejnizsi skore co pamatuju bylo snad -27 pokud jde o palce. Bral je tehda, a nutno rict ze zaslouzene, flajbojeda...
... ale vidim, ze ty tu mas taky solidni fanklub tak schvalne kde se to zastavi tobe. >😁
... ale vidim, ze ty tu mas taky solidni fanklub tak schvalne kde se to zastavi tobe. >😁
Jenže flájboj k tomu dostal i komentáře, se asi urazím, že můj fanclub neumí ani napsat oponenturu >😒]
P.S.: z toho usuzuji, že flájboj má bohužel inteligentnější fanoušky 😉
P.S.: z toho usuzuji, že flájboj má bohužel inteligentnější fanoušky 😉
Souhlasím. I pro mě je přes vytýkané atraktivnější Renault. Spíš bych volil nudnou stříbrnou, nebo možná nějakou zvl. barvu - ty modré co mají se mi docela líbí, minulý Mégane jsem viděl i v tmavě zelené a olivově zelené metalíze, a nevypadaly zle, dokonce by to mohlo později zvýšit zájem při prodeji. Fajn je, že už hatch vypadá pěkně, dřív bylo kombi skoro povinnost.
Tyto auta mě v poslední bodě velmi zaujala, jak z hlediska rapidní ho zlepšení designu a především v technologickém postupu směrem vpřed.
Opel: po dlouhé době šli kluci do sebe a interiér uzpusobili moderním trendům i na úkor praktičnosti (velká obrazovka je sice zajímavý prvek, který přitáhne oko jako první, nicméně je při jízdě řídič neustále nucen soustředit se na ovládání i banalnícj úkonů jako je zvýšení teploty ve vozidle). Toto asi jediná výtka. Úbytek hmotnosti je velkým plusem (dynamika, spotřeba).
Renault: Jak s Talismanem, tak s Meganem se mi změnil negativní názor negativní na Renault.
Opel: po dlouhé době šli kluci do sebe a interiér uzpusobili moderním trendům i na úkor praktičnosti (velká obrazovka je sice zajímavý prvek, který přitáhne oko jako první, nicméně je při jízdě řídič neustále nucen soustředit se na ovládání i banalnícj úkonů jako je zvýšení teploty ve vozidle). Toto asi jediná výtka. Úbytek hmotnosti je velkým plusem (dynamika, spotřeba).
Renault: Jak s Talismanem, tak s Meganem se mi změnil negativní názor negativní na Renault.
Fakt netuším, co bych si v kategorii hatchbacků vybral. Láká mě Mazda 3, co je řidičsky nejpřitažlivějsi auto 😄 to auto fakt miluju
Jenže za její cenu seženeš při troše štěstí třeba Volvo V40 (rovnou raději pro "rozumbrady" zdůrazňuji - myslím reálné ceny, v případě V40 skladovka a ano, o fous hůře vybavená).
Jinak M3 je boží, 2.0 165Hp Revolution úplná paráda, jen jaksi po zdražení před cca dvěma lety vyjde reálně dráž než třeba Megane GT. A zatímco jako celek je M3 lepší a zábavnější než běžný Megane, na GT odladěné v Dieppe nemá. Jel jsem je všechna - M3, běžný Megane (1.2 TCe 130) a GT. GT chci 😉
Jinak M3 je boží, 2.0 165Hp Revolution úplná paráda, jen jaksi po zdražení před cca dvěma lety vyjde reálně dráž než třeba Megane GT. A zatímco jako celek je M3 lepší a zábavnější než běžný Megane, na GT odladěné v Dieppe nemá. Jel jsem je všechna - M3, běžný Megane (1.2 TCe 130) a GT. GT chci 😉
Než čínsko-švédské Volvo , tak raději 100* japonskou Mazdu !
Designem , jízdně i motory se Volvo nechytá..to má jen cenovku vyšší kvality. 😉
Tady je jasná volba Astra , i když ta divná kvedlačka mi taky vadí.. 😄
Megan se celkem povedli , ale teblet jako ovádání auta je na prd.
Prostorově je taky sotva průměr..a cena na Rendlík dost nahoře.
Designem , jízdně i motory se Volvo nechytá..to má jen cenovku vyšší kvality. 😉
Tady je jasná volba Astra , i když ta divná kvedlačka mi taky vadí.. 😄
Megan se celkem povedli , ale teblet jako ovádání auta je na prd.
Prostorově je taky sotva průměr..a cena na Rendlík dost nahoře.
Pěkně napsáno...jak se prosím mění negativní názor na negativní? To nebude moc velká změna >😁
Fakt netuším, co bych si v kategorii hatchbacků vybral. Láká mě Mazda 3, co je řidičsky nejpřitažlivějsi auto 😄 to auto fakt miluju
Dnes je ta nižší střední natřískaná 😄 Osobně vidím vrchol nabídky mainstreamové nižší střední mezi těmito vozy😒br />
Mazda 3 - Moc hezká, líbí se mi interiér a posaz, ale ač mě za to někdo nebude mít rád, vadí mi absence turbomotorů, takže ano v nižších verzích, ale za ty peníze můžu mít silnější u konkurence
Golf - tady není o čem, etalon, s 1.4 TSI, bohužel dražší a upřímě mne 7. generace tolik nebaví, více se mi líbí V. a VI.
Mégane - Tam už bych hodně přemýšlel i když je uvnitř menší, ale u HB by mi to nevadilo
Astra - Opět nabídka motorizací dobrá, ale zase se mi tak moc nelíbí, když už, tak v kombíku a s naftou
Fokus - menší, ale pro potřeby HB pro mne dostatečný + skvěle jezdí + 1.5EB jako ideální motorizace za příznivou cenu.
Leon - za mne zaostává interiérem, ale nabídne to stejné co Golf a v hezčím kabátě.
Osobně bych váhal asi mezi Fokusem a Leonem s přikloněním k Fokusu, protože mi nepřijde tak "ošizený", jako když Leona zařízl mateřský koncern.
Zajímavá je dle mne i Kia Ceed, v levnějších verzích určitě, ve vyšších mu chybí dynamické benzinové motory, protože mimo 1.6TGDI jako TOP motorizace tam toho moc neni..
Mazda 3 - Moc hezká, líbí se mi interiér a posaz, ale ač mě za to někdo nebude mít rád, vadí mi absence turbomotorů, takže ano v nižších verzích, ale za ty peníze můžu mít silnější u konkurence
Golf - tady není o čem, etalon, s 1.4 TSI, bohužel dražší a upřímě mne 7. generace tolik nebaví, více se mi líbí V. a VI.
Mégane - Tam už bych hodně přemýšlel i když je uvnitř menší, ale u HB by mi to nevadilo
Astra - Opět nabídka motorizací dobrá, ale zase se mi tak moc nelíbí, když už, tak v kombíku a s naftou
Fokus - menší, ale pro potřeby HB pro mne dostatečný + skvěle jezdí + 1.5EB jako ideální motorizace za příznivou cenu.
Leon - za mne zaostává interiérem, ale nabídne to stejné co Golf a v hezčím kabátě.
Osobně bych váhal asi mezi Fokusem a Leonem s přikloněním k Fokusu, protože mi nepřijde tak "ošizený", jako když Leona zařízl mateřský koncern.
Zajímavá je dle mne i Kia Ceed, v levnějších verzích určitě, ve vyšších mu chybí dynamické benzinové motory, protože mimo 1.6TGDI jako TOP motorizace tam toho moc neni..
rozhodoval by som sa asi medzi astrou a mazdou 3.... v podstate by to bola dilema turbo vs atmo .... aj ked aj astra ponuka ako uplny zaklad benzinovu atmo 1,4ku .... nazivo je mazda 3 pekne nizka a s dlhou kapotou... vyzera ozaj krasne aj ked neviem ako je na tom vzadu.... jej kabina asi nebude tak velkorysa ako ta kasna astry v tvare akehosi obrateneho clnu ktora vyzera hodne priestranne... pritom paradoxne este predosla astra trplela na mensi priestor a obrovske rozmery a vahu.... dnes ale uz priestorovo skocila z konca takmer rovno na vrchol triedy ....
interier mazdy vyzera sportovejsie ale z astry mam lepsi pocit akehosi vnimania luxusu a z mojho pohladu aj ta navigacia na sposob astry je lepsie vsadena ako v mazde... inak tusim v mazde 3 sa neda zasunut ten head up displej ( ak sa mylim opravte ma ) a dost to niektorym vadi a ako sa poznam kedze som obcas v tomto detailista aj mne by to asi vadilo.... ale chcelo by to oba vozy vyskusat... takto z testov mam pocit ze astra je skutocne najvyvazenejsi mix v nizsej strednej triede
interier mazdy vyzera sportovejsie ale z astry mam lepsi pocit akehosi vnimania luxusu a z mojho pohladu aj ta navigacia na sposob astry je lepsie vsadena ako v mazde... inak tusim v mazde 3 sa neda zasunut ten head up displej ( ak sa mylim opravte ma ) a dost to niektorym vadi a ako sa poznam kedze som obcas v tomto detailista aj mne by to asi vadilo.... ale chcelo by to oba vozy vyskusat... takto z testov mam pocit ze astra je skutocne najvyvazenejsi mix v nizsej strednej triede
Já si myslim, že i když je vyvážená a dobrá, tak je tu objektivně pořád ještě Golf, který nabídne i víceprvek vzadu a nemusí se nám líbit (mě teda obyčejný G7. nepřijde zvlášť hezký), ale objektivně měřitelnými veličinami na tom bude hodně dobře.
ano golf leon octavka... ale tieto vozy bohuzial stale nemaju v sebe tu auru... tu charizmu a styl a take to caro ako povedzme astra megane ci povedzme mazda 3... z golfu sa za tie roky vyprofilovala uz docela nudna kara pritom prve generacie golfa boli ozaj aj vizualne a charizmou pojmom vo svojej triede... octavia je tiez akasi nemastna neslana nahanajuca passat ale ako auto s charizmou to nebude... leon je sice pekny paci sa mi .. ale interier je stale moc strohy a kusok ako bezi cas... ani tie jeho tvary uz nie su take carovne ako sa na prvy pohlad zdali... a prichodom rovnako vyzerajucej atecy tato tvarova tuctovost zo strany seatu este stupne ;-\ ....
za mna su tvarovo zaujimave auta skor mazda 3, ceed, auris, ok beriem aj leon.., potom snad nova generacia civicu bude uz daleko viac cenena ako ta sucasna .... a zacinam ocenovat aj ladnost a stihlost P308 ...
ten viacprvok vzadu ma aj ceed.. a to uz v zaklade na rozdiel od zakladneho uzasneho golfa... takze to mas tak... ani golf nie je dokonaly.... naopak... je to majster priemernosti... a pre mna auto ktoremu sa teda urcite vyhnem v triede ako prvemu .. dnes uz jasne vedie astra .. v cervenej je to ozaj atraktivna fesanda :yes:
za mna su tvarovo zaujimave auta skor mazda 3, ceed, auris, ok beriem aj leon.., potom snad nova generacia civicu bude uz daleko viac cenena ako ta sucasna .... a zacinam ocenovat aj ladnost a stihlost P308 ...
ten viacprvok vzadu ma aj ceed.. a to uz v zaklade na rozdiel od zakladneho uzasneho golfa... takze to mas tak... ani golf nie je dokonaly.... naopak... je to majster priemernosti... a pre mna auto ktoremu sa teda urcite vyhnem v triede ako prvemu .. dnes uz jasne vedie astra .. v cervenej je to ozaj atraktivna fesanda :yes:
Astra je pěkné auto, ale pro mě taky žádnou auru výjimečnosti nemá, na 16" podle mě vizuálně naprosto zapadne do toho běžného silničního mixu... zejména v té stříbrné na fotkách je to vyloženě tuctovka.
Už jsem tu psal, pro mě jsou zajímavé ty deriváty, tam přesně vidím už nějaké to vystoupení z davu. Megane GT bych šel dneska projet jako jedno z prvních aut na seznamu.
Už jsem tu psal, pro mě jsou zajímavé ty deriváty, tam přesně vidím už nějaké to vystoupení z davu. Megane GT bych šel dneska projet jako jedno z prvních aut na seznamu.
uvidime co prinesie astra OPC a aky bude aj pripadny trojdverak.... megane GT je rozhodne krajsi ako bezny megane ... ta jeho maska sa mi paci ovela viac ako ta lamelova az moc chromovana ktora mi na pompeznom barokovom talismane sedan sedi ale na megane uz ovela menej.... a to aj tie kly .... aj ceed/pro_ceed GT vie vystupit z davu ale ma uz svoje roky to treba priznat ... zvlast vedla astry uz ceed posobi citelne starsie ... najviac to vidiet u beznej verzie prave zozadu ..... GT je samozrejme ine kafe ako bezne verzie napriek tomu je vidiet ze astra je uz dalej a to aj v interieri.... pritom ceed za interier chvalim dodnes... potom je tu auris.... napadne nenapadne auto.... som sa pristihol ze v kombiku po facelifte v akejsi brondzovej metalize v hybridnej verzii na elektronoch .... no krasne auto... razom je to velky fesak
ano testovana verzia astry na tychto diskoch v tejto farbe vizazou neohuri ... rovnako "nenapadne" by asi ale vyzeral aj megane v tejto kombinacii ... a prave to zamrzi.... ze prave v tomto teste nemala sancu vyniknut ta skutocna vizaz astry...
ano testovana verzia astry na tychto diskoch v tejto farbe vizazou neohuri ... rovnako "nenapadne" by asi ale vyzeral aj megane v tejto kombinacii ... a prave to zamrzi.... ze prave v tomto teste nemala sancu vyniknut ta skutocna vizaz astry...
No Leon v FR a 1.4 110kw je neodolatelná nabídka
Souhlasim 😄
M3 má každopádně příjemnější podvozek, našlapuje lehoulince a čistější řízení. Leon se i ve verzi FR dokáže i při relativně nevelkých, ale na delší dráze rozprostřených vlnách na předku rozhoupat.
Megane - GT Grandtour :yes:
Mazda - prostě zaplatit tu 121kW verzi s manuálem a nekoukat na korunu
Leon (a konec konců i Octavia) - nejzajímavější jsou deriváty, Xperience, Cupra nebo aspoň FR.
Mazda - prostě zaplatit tu 121kW verzi s manuálem a nekoukat na korunu
Leon (a konec konců i Octavia) - nejzajímavější jsou deriváty, Xperience, Cupra nebo aspoň FR.
No ale ani Grandtour nevyrieši problém Meganu s malým pozdĺžnym priestorom vzadu (ak sa nemýlim, rozvor majú obe verzie rovnaký) a to je pri rodinnom kombi ešte väčší problém, ako pri hatchbacku, kde sa skôr očakáva obsadenie len predných sedadiel.
Inak ten GT vyzerá pekne vizuálne i papierovo, ale čo som nedávno čítal jeho test (tuším v AMS), tak to moc nepochválili, očakávania dané ostrým výzorom a výkonom 151 kW boli väčšie.
M3 je výborná, ale tak drahá voľba, že mnohých to nadšenie nad cenníkom prejde (a zľavy sa u Mazdy moc nenosia).
Takže z hľadiska value for money stále vedie Leon (ideálne vyššie motorizácie a výbavy, povedzme 1,8 FR).
Inak ten GT vyzerá pekne vizuálne i papierovo, ale čo som nedávno čítal jeho test (tuším v AMS), tak to moc nepochválili, očakávania dané ostrým výzorom a výkonom 151 kW boli väčšie.
M3 je výborná, ale tak drahá voľba, že mnohých to nadšenie nad cenníkom prejde (a zľavy sa u Mazdy moc nenosia).
Takže z hľadiska value for money stále vedie Leon (ideálne vyššie motorizácie a výbavy, povedzme 1,8 FR).
No tak to se opravdu mýlíš, Mégane Gr. Tour opět dostal prodloužený rozvor (tentokrát o 4 cm), který ten nedostatek místa pro nohy vzadu krásně řeší!
Mýlíš se, Grandtour je s větším rozvorem.
Leon FR... no, s tou 1.8 ale už nejsi až tak daleko od Cupry nebo třeba GTI, ne?
Leon FR... no, s tou 1.8 ale už nejsi až tak daleko od Cupry nebo třeba GTI, ne?
OK, mea culpa.
Tak 1,8 FR je cenovo dosť ďaleko od Cupry (20040 vs. 26240 eur), alebo pre Teba 6200 eur nie je rozdiel?
Keď som bol minulý týždeň na MX-G generetions party a tam som si okukol aj vystavené 3ky, model pod 20t eur tam snáď nebol, napr. 2,0 88 kW za 22t a to mi teda prišlo sakra mastné. V kontexte toho je Leon super kauf.
Tak 1,8 FR je cenovo dosť ďaleko od Cupry (20040 vs. 26240 eur), alebo pre Teba 6200 eur nie je rozdiel?
Keď som bol minulý týždeň na MX-G generetions party a tam som si okukol aj vystavené 3ky, model pod 20t eur tam snáď nebol, napr. 2,0 88 kW za 22t a to mi teda prišlo sakra mastné. V kontexte toho je Leon super kauf.
Nějak si dobře nedokážu představit, jak jedno vozidlo může zabrzdit ze stejné rychlosti na delší dráze, ale za kratší čas než druhé??? Díky za vysvětlení.
To se může stát, když jsou ostré brzdy a zastavení je ovlivněno ABS, které je citlivě nastaveno.
Jede, jede, jede a narazi do zdi.
je to blbost - viz. nize muj příspěvek.
nejspis preklep
zjisti si, jaky casy maj jiny auta a je to jasnej preklep, ani fyzikalne to nevychazi
nejspis preklep
zjisti si, jaky casy maj jiny auta a je to jasnej preklep, ani fyzikalne to nevychazi
Delší čas a kratší brzdná dráha se nevylučuje. 😉
Právě, že jsem si to přepočet, tak mi to bylo divný. Souhlasím, že dráhy nejspíš sedí, ale ty časy jsou vedle.
Je to reálné a nejspíše to sedí. Vysvětlení je prosté. Brzdné zpomalení není konstanta a v průběhu brzdění se mění. Ve výsledku je chvíli brzdné zpomalení třeba 4,5 m/s/s, pak chvíli třeba 5,2 m/s/s a v závěru třeba jen 3,5 m/s/s.
Dej si do Google "Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI" a najde ti to test na Autorevue, kde jsou podrobnosti v grafech u měření Supa a Passatu, Sup má vždy delší čas, ale kratší dráhu a z grafu poznáš proč.
Dej si do Google "Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI" a najde ti to test na Autorevue, kde jsou podrobnosti v grafech u měření Supa a Passatu, Sup má vždy delší čas, ale kratší dráhu a z grafu poznáš proč.
brzdny zpomaleni za dobrych podmínek pri intenzivnim brzdeni je cca 10m/s2.
minimum co pozaduje EHS pro osobní auta je tusim 5.8m/s2.
jedinej důvod tak dlouhého casu vidim, ze auta uz skoro stala, ale kola se ještě pomalu tocily. tedy brzdna draha se uz moc neprotahla, ale cas jo..
minimum co pozaduje EHS pro osobní auta je tusim 5.8m/s2.
jedinej důvod tak dlouhého casu vidim, ze auta uz skoro stala, ale kola se ještě pomalu tocily. tedy brzdna draha se uz moc neprotahla, ale cas jo..
Vysvětlení je, že brzdné zpomalení se mění, není konstanta, třeba na konci někde ABS zasahuje více, někde méně a i v průběhu není zpomalení konstanta. Kratší čas a delší dráha nejsou ve srovnávacích testech žádná výjimka, viz to Autorevue nebo jiné testy.
tady
[odkaz]
mas graf brzdeni superbu vs passatu.
passat to ma zcela linearni, superb tam ma hrby, ale zas tak vyrazny to není
podle vzorecku a=v/t vypocitac, ze passat zpomaloval uplne linearne s prumernym zpomalenim 10.2m/s2, super na tom byl o něco hur, tomu to vyslo na 9.8m/s2.
zajimavy je ten konec, zatímco passat dobrzdil hned, superbu trvalo nejakou dobu, nez z minimalni rychlosti uplne zastavil.
a ještě ty hrby - superb sice chvílemi brzdil méně, ale pak to dohnal, otázka je, jestli to není nejaka chyba mereni
[odkaz]
mas graf brzdeni superbu vs passatu.
passat to ma zcela linearni, superb tam ma hrby, ale zas tak vyrazny to není
podle vzorecku a=v/t vypocitac, ze passat zpomaloval uplne linearne s prumernym zpomalenim 10.2m/s2, super na tom byl o něco hur, tomu to vyslo na 9.8m/s2.
zajimavy je ten konec, zatímco passat dobrzdil hned, superbu trvalo nejakou dobu, nez z minimalni rychlosti uplne zastavil.
a ještě ty hrby - superb sice chvílemi brzdil méně, ale pak to dohnal, otázka je, jestli to není nejaka chyba mereni
Proc furt vychazis z toho ze by brzdeni by melo byt linearni. Nemelo, a ani neni. Chyba mereni klidne ano, ale spis u toho dokonale linearniho grafu passatu nez u superbu. 😉
tady mas odkaz, passat to ma uplne linearni ze 180km/h na nulu, superb par zakolisani, otázka, jestli to není chyba mereni, protože to nasledne dozene, kdy brzdi se zpomalenim az 12m/s2 a je otázka, jetli takovyhle zpomaleni jsou schopny normalni gumy prenyst ...
[odkaz]
[odkaz]
Vzdyt ten tvuj graf ti sam dokazuje co ti tu celou dobu ja (a dalsi) tvrdim, zpomaleni neni homogeni, homogeni je mozna v idealnim pripade, my ale nezijeme v idealnim svete a hodnota okamziteho zpomaleni se tak v prubehu brzdeni meni a podle toho v ktere fazy se u ktereho auta a jak meni, podle toho muzes mit delsi drahu za kratsi cas, nebo kratsi drahu za delsi cas => ta kulhajici logika nekulha, jen stoji na nerealnych predpokladech.
Tady mas par grafu😒br /> Modra cara subaru BRZ, podivej se co brzdy udelaji tesne pred zastavenim.
[odkaz]
Tady cervena krivka Jaguar F-type, znovu si vsimni konec
[odkaz]
A vubec nejhezci priklad
[odkaz]
Jednoduse abys pocital zpomaleni jako konstantu musi se ti sejit hodne veci, rozhodne to nemuze byt predpoklad s kterym do rovnice vstupujes, nebo povazujes za fakt, vzdy a vsude.
Tady mas par grafu😒br /> Modra cara subaru BRZ, podivej se co brzdy udelaji tesne pred zastavenim.
[odkaz]
Tady cervena krivka Jaguar F-type, znovu si vsimni konec
[odkaz]
A vubec nejhezci priklad
[odkaz]
Jednoduse abys pocital zpomaleni jako konstantu musi se ti sejit hodne veci, rozhodne to nemuze byt predpoklad s kterym do rovnice vstupujes, nebo povazujes za fakt, vzdy a vsude.
vzak pisu, na konci se nektery auta na brzdeni zrejme uplne vybodnou, jinak je zpomaleni vpodstate linearni
a u passatu z mého odkazu je uplne linearni ze 180 na 0 bez ty faze dobrzdovani.
superb ze 180 az na par hrbu az na nejakych 1km/h vpodstate taky linearni
a to co uvadis v odkazu - ten passat, jestli v 10km/h prestane vpodstate brzdit, tak to je peknej klumr, ze kdy to je test??
a u passatu z mého odkazu je uplne linearni ze 180 na 0 bez ty faze dobrzdovani.
superb ze 180 az na par hrbu az na nejakych 1km/h vpodstate taky linearni
a to co uvadis v odkazu - ten passat, jestli v 10km/h prestane vpodstate brzdit, tak to je peknej klumr, ze kdy to je test??
Jenom potvrzuješ to co jsem napsal, brzdné zpomalení není konstanta a v průběhu se z mnoha příčin mění (abs, zahřívání pneu, nemusí být vždy stejný povrch etc.). Ve výsledku kratší čas a delší dráha se prostě nevylučují.
delsi cas a kratsi draha je dana dobrzdovanim kdy auto uz skoro stoji - viz konec toho grafu
tim je snad vse vysvetleno ...
tim je snad vse vysvetleno ...
No a to není nic jiného než různá velikost brzdného zpomalení v průběhu brzdění. Prostě Passat má v malých rychlostech malé brzdné zpomalení, takže jeho celkové časy jsou vždy kratší, ale dráha delší.
podivej se na graf, passat zpomaluje ze 180 na 0 v podstate s uplne stejnym zpomalenim (modra cara), superbu dela problém poslední faze dobrzdeni, kdy jede cca 1km/h
5,8m/s2 je správně podle předpisu. Jinak na průměrném zpomalení z celkových čísel není špatného ani zavádějícího. To co tu ostatní popisují se samozřejmě děje, ale není to nic co by významně ovlivnilo naše výpočty a to že je čas vedle. Pokud chcete zahrnout vše co se děje během brzdění, tak si zintegrujte křivku zrychlení a máte výsledek, ale průměrná hodnota bude stejná.
Obecně tu vycházejí z testů dlouhé brzdné dráhy, může to být třeba povrchem na letišti... ačkoli teda jestli se ještě jezdí do Mnichova Hradiště tak tam pokud si vzpomínám byl povrch celkem ok.
I přesto ten čas vypadá dost špatně.
I přesto ten čas vypadá dost špatně.
Obecně delší než jinde jsou, ale já jsem primárně reagoval na podivení se "jak jedno vozidlo může zabrzdit ze stejné rychlosti na delší dráze, ale za kratší čas než druhé???" na tom není co k divení, to je docela běžné.
Btw. tady jsou brzdné dráhy daleko realističtější (33-36 m).
[odkaz]
Btw. tady jsou brzdné dráhy daleko realističtější (33-36 m).
[odkaz]
draha OK, ale porad otázka, proc to je 4.8sec, když za tenhle cas to stihne passat ze 180km/h.
jedno vysvetleni jak pisu - poslední faze dobrzdovani kdy auto uz skoro stoji, druhy vysvetleni, jestli to není nejaka chyba mereni, prece jenom ty poslední 1sec by znamenala, ze auto skoro nebrzdi.
me se tohle párkrát stalo preve u maganu, kdy v poslední fazi kdy auto stalo to uplne prestalo brzdit a je to velmi neprijemny, když mas 2 metry před sebou auto, skoro stojis, ale porad pomalu jedes...
ale uplne se mi nezda, ze někdo by to umel naladit na 3sec a jinej az na 5sec
jedno vysvetleni jak pisu - poslední faze dobrzdovani kdy auto uz skoro stoji, druhy vysvetleni, jestli to není nejaka chyba mereni, prece jenom ty poslední 1sec by znamenala, ze auto skoro nebrzdi.
me se tohle párkrát stalo preve u maganu, kdy v poslední fazi kdy auto stalo to uplne prestalo brzdit a je to velmi neprijemny, když mas 2 metry před sebou auto, skoro stojis, ale porad pomalu jedes...
ale uplne se mi nezda, ze někdo by to umel naladit na 3sec a jinej az na 5sec
2+2 místný hatch nemá proti Astře šanci. Je jen málo důvodů proč zde upřednostnit Rendlík, snad jen ti co kvůli si designu koupí horší auto ho upřednostní. >😁. Ten prostor vzadu je big fail Renaultu. Abych tedy odpověděl na otázku z ůvodu - francouz šanci nemá (což platí nepřekvapivě nejen pro tenhle model - viz. např. Talisman >😁
který slepec dal astře víc bodů za design, byť jen o dvě desetiny... 8-s
uvadenych 5,9sec resp. 5,3sec ze 100km/h je zrejme nesmysl, cekal bych necely 3sec.
ty casy odpovídaj brzdnym draham 82 resp. 74m, tolik nemá snad ani nalozenej nakladak...
ty uvadeny metry 43,8 resp. 46,2 jsou zrejme v poradku, ale zadnej zazrak, ale zalezi za jakých podmínek to testovali. navíc kulha logika - delší cas, kratsi draha
ty casy odpovídaj brzdnym draham 82 resp. 74m, tolik nemá snad ani nalozenej nakladak...
ty uvadeny metry 43,8 resp. 46,2 jsou zrejme v poradku, ale zadnej zazrak, ale zalezi za jakých podmínek to testovali. navíc kulha logika - delší cas, kratsi draha
Jak dokazes jen z casu a rychlosti vypocitat drahu na ktere se brzdilo? V realnem svete spomaleni auta prece neni jednoducha funkce, coz ti ostatne vysvetluje i tu "kulhajici logiku".
uz jen ten cas te musí trknout do oci ze je nesmyslny.
v pripade ze budes vychazet z rovnomerneho brzdeni, coz by kvalitni brzdy z roku 2016 mely byt schopny +-dosáhnout, tak z pocatecni rychlosti a casuu spocitac prumerne zpomaleni, a nasledne spočítáš brzdnou drahu.
to se vyucuje snad v paty tride zakladni skoly, jestli mas zajem muzu pokracovat ...
v pripade ze budes vychazet z rovnomerneho brzdeni, coz by kvalitni brzdy z roku 2016 mely byt schopny +-dosáhnout, tak z pocatecni rychlosti a casuu spocitac prumerne zpomaleni, a nasledne spočítáš brzdnou drahu.
to se vyucuje snad v paty tride zakladni skoly, jestli mas zajem muzu pokracovat ...
Znovu, vychazis z predpokladu ze zpomaleni je rovnomerne, ale ono neni. Jiny cas zabere zpomalit z 100 na 80 a jiny z 80 na 60 atd.. Do toho ti vstupuje tolik promenych ala pneu (jejich zahrati a s brzdenim dale roztouci zahrati), brzdy (jejich zahrati), nehomogenni povrch a hlavne naladeni ABS. Nebyla by to prvni ani posledni auta kde by celkovy cas nebo draha byli k horsimu privedeny prave ABS, ktere si s povrchem/gumama nerozumi zrovna idealne a v nektere fazy brzdeni povoli brzdny ucinek vic nez by bylo treba.
Udelat to na zacatku brzdeni kdy auto urazi za cas nejdelsi drahu => natahujes drahu, ikdyz cas vypada slibne.
Udelat to na konci brzdeni kdy auto urazi za cas nejkratsi drahu => natahujes cas ikdyz draha vypada slibne.
EDIT: Ad casy samotne, ano, jsou divne (dlouhe). Predpokladal bych ze bylo pri mereni treba destivo. Tohle snad nejsou vysledky z ciste silnice za slunneho dne.
Udelat to na zacatku brzdeni kdy auto urazi za cas nejdelsi drahu => natahujes drahu, ikdyz cas vypada slibne.
Udelat to na konci brzdeni kdy auto urazi za cas nejkratsi drahu => natahujes cas ikdyz draha vypada slibne.
EDIT: Ad casy samotne, ano, jsou divne (dlouhe). Predpokladal bych ze bylo pri mereni treba destivo. Tohle snad nejsou vysledky z ciste silnice za slunneho dne.
ty nejspis vychazis z toho, ze ma auto spalickovy brzdy jako na kole, ale tak to není.
podivej se na dosahovany casy jinych aut a rozdil je jasny 2 sec.
teoreticky cas ze 100km/h na 80 nebo z 80 na 60 je stejny, jen je jina brzdny draha (brzdna draha roste s druhou mocninou rychlosti).
jestliže tzhle auta umi max cca 200km/h, brzdy musí byt dimenzovany na tech 200km/h. a zatez na brzdy ze 200km/h na 0 proti 100km/h na nulu je 4x vetsi. takze zabrzdeni ze 100km/h na nulu pro ne není zadna extra velka zatez
edit😒br /> jediny důvod co me napada proc tak dlouhy cas, ze auto uz skoro stalo a jen pomaloučku dobrzďovalo, coz tak vyrazne protahlo cas, ale brzdnou drahu vpodstate ne.
podivej se na dosahovany casy jinych aut a rozdil je jasny 2 sec.
teoreticky cas ze 100km/h na 80 nebo z 80 na 60 je stejny, jen je jina brzdny draha (brzdna draha roste s druhou mocninou rychlosti).
jestliže tzhle auta umi max cca 200km/h, brzdy musí byt dimenzovany na tech 200km/h. a zatez na brzdy ze 200km/h na 0 proti 100km/h na nulu je 4x vetsi. takze zabrzdeni ze 100km/h na nulu pro ne není zadna extra velka zatez
edit😒br /> jediny důvod co me napada proc tak dlouhy cas, ze auto uz skoro stalo a jen pomaloučku dobrzďovalo, coz tak vyrazne protahlo cas, ale brzdnou drahu vpodstate ne.
Dobrý den, jsou to zprůměrované časy a dráhy, které nám ukázal Racelogic během několika jízd. Vysvětlení pro delší čas spolu s kratší brzdnou dráhou po pravdě řečeno nemám.
Dobry den, koukam do jiného testu - napr superb vs passat😒br />
superb: 2.92sec/36.5m
passat: 2.67sec/37.75m
to je rozdil 2 sec
navíc prepocteno na prumerne zpomaleni to u astry vychazi na 4.71m/s2 a u renaultu na 5.24m/s2, coz nevyhovuje ani norme EHS13 tykajici se brzdeni, tam je tusim minimum pro osobní auta 5.8m/s2.
nejspis v tom mate opravdu chybu ..
passat: 2.67sec/37.75m
to je rozdil 2 sec
navíc prepocteno na prumerne zpomaleni to u astry vychazi na 4.71m/s2 a u renaultu na 5.24m/s2, coz nevyhovuje ani norme EHS13 tykajici se brzdeni, tam je tusim minimum pro osobní auta 5.8m/s2.
nejspis v tom mate opravdu chybu ..
Opravdu nevím, čím to může být. Mám ale pocit, že se nám to nestalo poprvé. Auta každopádně měříme několikrát na stejném místě (v rovném úseku na letišti v Mnichově Hradišti), a jestliže se změřená čísla během jednotlivých jízd nějak radikálně neliší (což se v tomto případě nestalo), hodnoty bereme jako bernou minci a uvádíme je i v tabulce.
Mohla by redakce prosím zmínit v jakém z nastavení Multi-Sense /Eco-Normal-Comfort-Sport-Pers👋 absolvoval Megane test? Děkuji 😉
V průběhu testu jsme vyzkoušeli všechny režimy, nejčastěji jsme ale jezdili v Normalu.
Hoši, nevíte nahodou o nějaké brigádě v automobilovém oboru (autosalon) na léto 2016 v Praze 😄 je mi 17 let
mající ke všemu stejnou váhu jako body za spotřebu během testu, jsou kandidátem na Zlatý ventilek desetiletí.
Mohl by se pokusit někdo z redakce tento, z mého pohledu totální úlet, vysvětlit?
Mohl by se pokusit někdo z redakce tento, z mého pohledu totální úlet, vysvětlit?
:yes: :yes: 😄
By mě zajímalo který 3 :no: trapáci dali lukasovi13 mě a Floydovi ty mínusy. A hlavně za co! >😁 >😁
Nejspíš ani sami nevědi! >😒]
By mě zajímalo který 3 :no: trapáci dali lukasovi13 mě a Floydovi ty mínusy. A hlavně za co! >😁 >😁
Nejspíš ani sami nevědi! >😒]
Firemni zakaznik, tedy zakaznik vetsinovy, bude resit papirovou spotrebu s nejvetsi pravdepodobnosti minimalne stejne nebo jeste vice, nez tu realnou. 😉
Ty si myslíš, že firemní zákazník se rozhoduje dle testů na ACZ? Pořád jsem si tak nějak myslel že čtenářem automobilových médií firmy až tak nejsou. 😉
A jen poznámka - já tedy nevím, jsem sám sobě firmou takže zkušenost s velkými fleety nemám, ale nedávám náhodou do nákladů skutečnou spotřebu, dle knihy jízd? Nebo je jiný důvod?
A jen poznámka - já tedy nevím, jsem sám sobě firmou takže zkušenost s velkými fleety nemám, ale nedávám náhodou do nákladů skutečnou spotřebu, dle knihy jízd? Nebo je jiný důvod?
len by som sa rád prihovoril za porovnávačku heč tipo základ najslabší benzín a astra základ najslabší benzín so zameraním na motory nad rámec vyhlásenia, že dnes sú aj živšie motory a turbo má lepšiu pružnosť.
To je trochu blbost ne? Chceš test aut, který tu bývá komplexním zhodnocením a dáváš podmínky, aby Astra nebyla zvýhodněna tím, že je udělána jako plnohodnotné auto a né jako lowcost? 😄 I když by Tipo jelo s tím atmomotorem lépe, máš tu dalších x faktorů, kde by Astra vyhrála 😄
Proč, já to nepochopil jako žádost o protekci pro Tipo... Astra HB 1.4 vs. Tipo HB 1.4 je náhodou zajímavý duel, u Tipa se tu hodně řešilo, že nakonec ten cenový rozdíl mezi main a dejme tomu lowcost main není zase tak velký a stejně jako u Sup vs. XF se nabízí otázka "co za to"... já jsem pro.
No pokud to bude Tipo HB, tak to pak jo, má být i lépe udělané a to auto se mi i více líbí 😄 Pak ano, ale proti sedanu si myslím, že to není uplně rovnocenný souboj.
dík za info, áno myslel som souboj basic hečú (krúžok nemám).
krúžok máš: keď potrebuješ napísať stupeň Celsiový, tak máš ° v hornej časti klávesnice kde máš šľ+ teda 321 a vedľa toho vľavo je ; alebo so šiftom ° . Takže keď potrebuješ napísať po Česky u s krúžkom, dáš najskôr ° a k tomu u. teda vedľa jednotky alebo + vľavo dáš shift ; teda ° a k tomu u. Voalaaa: ů.
😉
😉
blbo som zaradil reakciu, je to ako hovorí emel o hečoch (mám to aj v príspevku), myslené ako súboj základu mejnstrím astra so základom mejnstrím/lowcost, či čo bude to tipo heč. Zaujímavé ceny, použiteľné motory (to práve treba preklepnúť). V žiadnom prípade mi nejde o zvýhodnenie jedného, či druhého.
Prozradím, že tipo se základní čtrnáctistovkou se srovnávacího testu v budoucnu zúčastní. Na případné srovnání s astrou bych ale osobně počkal až do příchodu hatchbacku.
Německý "Der Spiegel Online" přinesl informaci, že podle organizace na ochranu životního prostředí "DUH" používá Opel u modelů Zafira a Astra s motorem 1,6 CDTI software, který s odvoláním na ochranu motoru vypíná v určitých režimech zařízení na čištění emisí. Výsledky jsou prý alarmující - Zafira překračuje hodnoty 6 x a Astra dokonce 8 x. "DUH" dokonce měla požádat německého ministra dopravy, aby "Vozu roku 2016" s tímto motorem odebral homologaci...
.. a espace 1.6dci 160k prekracuje laboratorni limit v realu 25x
a nafta je stále zvyhodnovana nižší spotrebni dani proti benzinu
a nafta je stále zvyhodnovana nižší spotrebni dani proti benzinu
Domnívám se, že emise jsou měřeny stejně jako spotřeba dle jakési normy. Ta norma musela být schválena a projednána v poměrně širokém foru.
Jestliže auto splňuje normově, pak podobný výkřiky do tmy jsou jen lobbistiskou a účelovou snahou poškodit značku, výrobek apod...
Jestliže auto splňuje normově, pak podobný výkřiky do tmy jsou jen lobbistiskou a účelovou snahou poškodit značku, výrobek apod...
proc toho je ale plnej internet a samy automobilky tvrdi, ze delaji opatreni, jak NOx v realu snížit?
proc nedavno dojednali, ze se v realu bude u naftaku tolerovat limit NOx tusim 2.1x vyssi nez je emisni limit, tedy v ralu nejakych 170mg NOx/km (ted vazne uplne to číslo nevim), ale je to cca 3x vic nez je pozadovano pro benziny (60mg/km) a u nich se o zadnych ulevach nemluvi
proc nedavno dojednali, ze se v realu bude u naftaku tolerovat limit NOx tusim 2.1x vyssi nez je emisni limit, tedy v ralu nejakych 170mg NOx/km (ted vazne uplne to číslo nevim), ale je to cca 3x vic nez je pozadovano pro benziny (60mg/km) a u nich se o zadnych ulevach nemluvi
"v reálu" znamená "měřeno dle jiné normy"... jiná norma = jiné naměřené emise, prostě údaj o emisích má bez spojení s normou vypovídací hodnotu 0.
Ano, protože reálně to laboratorní měření má vypovídací hodnotu papírovou. Nemám pocit, že by bylo v rámci schvalovacích orgánů málo příznivců všeho zeleného. Jen jsou jejich rozhledy nezřídka velmi omezeny a svým konáním pak nezřídka situaci zhoršují.
smyslem zprisnovani emisních limitu bylo snížit emise (v tomto pripade NOx), coz se az na výjimky nestalo, a i nektery naftaky s euro6 v realu vypoustej stejne jako naftaky s euro3.
smysl byl emise snížit, automobilky si to vysvetlily jinak, tedy se prizpusobily laboratornímu mereni a ted když se to ma zreálnit, pozaduji limity vyssi.
otázka je, jestli-ze byl smysl emisních limitu snížit emise v realu, jestli je legislativne vporadku, ze k tomu nedoslo a kdyby se do toho někdo po pravni strance oprel, jestli by automobilky nemely problém, ale takovy zajem v evrope není.
prece jenom, nektere zákony jde vysvětlit ruzne a třeba i uplne protichudne a pak se jde po smyslu toho zákona...
ale s temy omezenymi rozhledy tech co pisou takovyhle zakony souhlasim ...
smysl byl emise snížit, automobilky si to vysvetlily jinak, tedy se prizpusobily laboratornímu mereni a ted když se to ma zreálnit, pozaduji limity vyssi.
otázka je, jestli-ze byl smysl emisních limitu snížit emise v realu, jestli je legislativne vporadku, ze k tomu nedoslo a kdyby se do toho někdo po pravni strance oprel, jestli by automobilky nemely problém, ale takovy zajem v evrope není.
prece jenom, nektere zákony jde vysvětlit ruzne a třeba i uplne protichudne a pak se jde po smyslu toho zákona...
ale s temy omezenymi rozhledy tech co pisou takovyhle zakony souhlasim ...
Automobilky nehloubají nad smyslem, jejich cílem samozřejmě je vyrobit co nejlepší auto pro zákazníka při splnění legislativy a s co nejnižšími náklady. A zákazníka zajímá spotřeba, dynamika, servisní náročnost.
Už jsme to spolu myslím probírali, různé odvolávky na ducha zákona apod. jsou spíš vlastní americkému nebo britskému právu, evropské právo je více doslovné. Auto musí splňovat normu a pokud ji v měřícím cyklu splňuje, není co řešit. Že ty současné normy jsou paskvil je věc jiná - klidně by mohla měření provádět nezávislá zkušebna se sériovým autem, stačí to tak uzákonit.
Už jsme to spolu myslím probírali, různé odvolávky na ducha zákona apod. jsou spíš vlastní americkému nebo britskému právu, evropské právo je více doslovné. Auto musí splňovat normu a pokud ji v měřícím cyklu splňuje, není co řešit. Že ty současné normy jsou paskvil je věc jiná - klidně by mohla měření provádět nezávislá zkušebna se sériovým autem, stačí to tak uzákonit.
Soudci i v kontinentální EU využívají ducha zákona. Rozdíl oproti USA je, že mohou pouze interpretovat to, co v zákoně je. Nemůžou vymýšlet nová pravidla. Kdežto v USA může soudce z fleku vytvořit nová pravidla, pokud to neupravuje zákon a neexistuje precedent. Stejně tak precedenty máme, ale nejsou tu závazné a nedrží se jich pevně ani v rámci jednoho soudu.
Problém je, že v technické normě nemůžeš hledat ducha. Pokud bys dokázal, že úmyslně obcházeli normu, s tím by mohlo jít pracovat.
Problém je, že v technické normě nemůžeš hledat ducha. Pokud bys dokázal, že úmyslně obcházeli normu, s tím by mohlo jít pracovat.
Daný test má však sloužit pro porovnání. Měl by tedy mít vypovídající hodnotu. Lepší v testu by mělo znamenat lepší ve skutečnosti (což se vůbec nevylučuje s tím, že jsou v provozu hodnoty úplně jiné, proporcionalita je však žádoucí). To ten test ale musí být dobrý.
Skutečný problém vznikl ve chvíli, kdy z druhé strany začali výrazně tlačit na spotřebu (emise CO2), kdy se rozhodli zavést finanční pokuty, aby automobilky motivovali. Nepotřebuješ křišťálovou kouli, abys věděl, k čemu to povede.
Problém by měl spíš ten, kdo ty normy připravuje a měl v agendě, že by se emise měly snížit (je to jeho selhání, že ta norma nefunguje a přes vyhozené desítky, ne-li stovky miliard euro jsou emise pořád stejně špatné). A pokud by se snad ukázalo, že nějaká automobilka skutečně neplnila normy, problém by měl ten, kdo jim tu homologaci dal.
Skutečný problém vznikl ve chvíli, kdy z druhé strany začali výrazně tlačit na spotřebu (emise CO2), kdy se rozhodli zavést finanční pokuty, aby automobilky motivovali. Nepotřebuješ křišťálovou kouli, abys věděl, k čemu to povede.
Problém by měl spíš ten, kdo ty normy připravuje a měl v agendě, že by se emise měly snížit (je to jeho selhání, že ta norma nefunguje a přes vyhozené desítky, ne-li stovky miliard euro jsou emise pořád stejně špatné). A pokud by se snad ukázalo, že nějaká automobilka skutečně neplnila normy, problém by měl ten, kdo jim tu homologaci dal.
Předpokládám, že to "v reálu" se ve skutečnosti vztahuje k budoucímu měření v provozu, které bude opět dle nějaké normy, ale jiné než používané ve zkušebně, protože jezdit NEDC dokola v provozu by byla hloupost.
A je to právě proto, že ten stávající limit platí jen pro NEDC. Pak by samozřejmě měl být nějaký přepočet i pro zážehové motory.
A je to právě proto, že ten stávající limit platí jen pro NEDC. Pak by samozřejmě měl být nějaký přepočet i pro zážehové motory.
Stále mě zaráží to odkazování se na rodinu. Nejsou snad typická rodina dva dospělí a dvě děti? Proč mám stále pocit, že v testu rodina znamená čtyři dvoumetrové habány?
Až do cca dvanácti let věku ty děti odveze bez problémů i menší Clio...
Až do cca dvanácti let věku ty děti odveze bez problémů i menší Clio...
No to nevím, dvě děti v subkompaktu jsou teda hodně velký kompromis. Do auta jako takového by se to dítě samozřejmě vešlo, jenže velká autosedačka ukousne třeba 10cm... a ve finále potřebuje děcko v sedačce stejně místa jako dospělý.
bluesun je zrejme chlap velikosti krovaka, tedy ani ne metr a pul, a i do toho clia si musí dat pod zadek nafukovaci polštářek aby videl přes volant
A přitom to bez problémů jde... Mám to vyzkoušené na vlastní kůži.
Viděl jsem i dětské sedačky vzadu ve Smartu (tom novém - mezi opěrkou sedačky vpředu a té dětské bylo asi 20cm)... beru že to je individuální, za mě pro rodinu libovolný kompaktní kombík... s tím, že ve Focusu je to třeba trošku těsné, naopak v Octavii je pár cm navíc k dobru (a ještě to pro mě má smysl).
samozrejme, vono staci když mas do kufru nacpat kocarek, tak toho do auta velikosti tehle dvou moc dalsiho nenacpes, natoz do klija. ja vpodstate jen z tohodle duvodu musel vedle megana koupit vetsi auto.
pak klasicka sedacka do 18kg, tedy do 4-5 let veku zabere jak pises 10 cm, pak obdobi se sedačkou do 36kg kdy je teoreticky i vzadu vic mista, ale když nekam s detma jezdis tak zas o to vic mista potrebujes v kufru, ja tam třeba ještě nacpu maly kola...
jestli se bluesun vejde do clia, tak je fakt bud krovak, nebo jezdi jen do lidlu pro lahvace a zbytek travi na kanapi před televizi
a navíc se neumi chovat slusne, ale to souvisi s tim lahvacem, lidlem, kanapem a televizi a nejspis ošklivou manželkou nebo pritelnikyni kterou mu navíc udrzuje soused a nejakym velkym komplexem ...
pak klasicka sedacka do 18kg, tedy do 4-5 let veku zabere jak pises 10 cm, pak obdobi se sedačkou do 36kg kdy je teoreticky i vzadu vic mista, ale když nekam s detma jezdis tak zas o to vic mista potrebujes v kufru, ja tam třeba ještě nacpu maly kola...
jestli se bluesun vejde do clia, tak je fakt bud krovak, nebo jezdi jen do lidlu pro lahvace a zbytek travi na kanapi před televizi
a navíc se neumi chovat slusne, ale to souvisi s tim lahvacem, lidlem, kanapem a televizi a nejspis ošklivou manželkou nebo pritelnikyni kterou mu navíc udrzuje soused a nejakym velkym komplexem ...
To je hodne teoretický pohľad. Ako Ti už písal Emel, deti musia sedieť v sedačkách, ktoré sú dnes hodne robustné, takže dieťa v nich potrebuje rovnako veľa miesta, ako dospelý. A ak dieťa naviac nemôže mať nohy dolu, ale ich má v tej sedačke rovno dopredu, tak má fakticky väčšie priestorové nároky ako dospelý. A keď Ti po ceste rytmicky kope do sedačky, tak si to veľké auto priať budeš, to mi ver. >😁
A k tým dvojmetrovým capartom: choď dnes na akúkoľvek strednú školu a tých basketbalistov tam stretneš plno. 😉
Skrátka teoreticky napcháš 5 ľudí aj do toho Clia, ale za rodinné auto sa dá považovať až kombi nižšej strednej triedy a vyššie.
A k tým dvojmetrovým capartom: choď dnes na akúkoľvek strednú školu a tých basketbalistov tam stretneš plno. 😉
Skrátka teoreticky napcháš 5 ľudí aj do toho Clia, ale za rodinné auto sa dá považovať až kombi nižšej strednej triedy a vyššie.
Přesně tak, skutečně rodinné auto je až kombík nižší střední nebo alespoň Rapid/Toledo (spousta prostoru pro nohy, velký kufr s dobrou přístupností). :-!
Já jen marně přemýšlím, co v tom Cliu dělám špatně...
Asi vím... lezu na tenhle server, plný dementních toptenů a spousty příliš náročných lidí, kteří neumí uznat, že jdou věci i jinak, než po jejich...
Asi vím... lezu na tenhle server, plný dementních toptenů a spousty příliš náročných lidí, kteří neumí uznat, že jdou věci i jinak, než po jejich...
Jistě že jdou věci dělat jinak, jdou dělat líp i hůř. U nás je spousta rodin jezdící ve Fabii nebo Thalii nebo Dacii, samozřejmě to jde, však mladých rodin co si můžou dovolit nový mainstreamový kompakt je pořád menšina.
Já za sebe bych radši koukal po mírně jetém Focusu než po nové Fabii, ale zase, každému dle jeho gusta.
Já za sebe bych radši koukal po mírně jetém Focusu než po nové Fabii, ale zase, každému dle jeho gusta.
Ačkoliv se mi nový Métane hatch velmi líbí, tak tragickou nabídku místa (a extrémně malý vstup do kufru) bych neskousl. Jeho největším problémem je ale naprosto nedostatečná nabídka benzinových motorizací - kde je alespoň 1.4 Turbo s manuálem? Astru kombi bych ale také nebral, protože design její zádě je naprosto nepřijatelný. V tomto případě je mnohem lepší volbou Seat Leon ST. 😄
Jaktože astra v testu wattův přímovod má (z fotek jde vidět), když podle konfigurátoru na webu Opel by ho mělo mít až biturbo?
První astry na salónech ho měly snad všechny, ale v tuto chvíli jde o test něčeho co u nás nejde koupit a trochu mi to zavání... klamavou reklamou, kor když se testuje vyhýbací manévr.
První astry na salónech ho měly snad všechny, ale v tuto chvíli jde o test něčeho co u nás nejde koupit a trochu mi to zavání... klamavou reklamou, kor když se testuje vyhýbací manévr.
Podle dostupných zpráv by jej měly mít všechny motory nad 110 kW, v případě turbodieselů od 1.6 CDTI/100 kW (včetně) výš
Tohle jste psali v původním článku, respektive tam ještě bylo "nejsilnější nafta". Dával jsem tu ale odkaz na anglické Vauxhall forum, kde se řešilo, že pro nový modelový rok došlo ke změně a Watt je v sérii pouze pro oba nejsilnější motory 1.6. Můžete to prověřit?
Z té věty to zní tak, jako by bylo možné Watt k těm slabším variantám doobjednat...
Hatchback only - Watts link rear suspension no longer standard with 1.4T 150PS MT6 and 1.6 Diesel 136PS engines - now only standard with 1.6T 200PS & 1.6 160PS engines.
[odkaz]
Z té věty to zní tak, jako by bylo možné Watt k těm slabším variantám doobjednat...
Hatchback only - Watts link rear suspension no longer standard with 1.4T 150PS MT6 and 1.6 Diesel 136PS engines - now only standard with 1.6T 200PS & 1.6 160PS engines.
[odkaz]
Hm, to by bolo blbé, to potom znamená, že 99% Astier bude s obyčajnou torzkou vzadu. 8-s
EDIT: tiež som našiel na nemeckom Astra fóre: Kein Watt Link in Astra Diesel 136 PS und Astra Benziner 150 PS 😞
Habs heute mit eigenen Augen im Schauraum gesehen...
EDIT: tiež som našiel na nemeckom Astra fóre: Kein Watt Link in Astra Diesel 136 PS und Astra Benziner 150 PS 😞
Habs heute mit eigenen Augen im Schauraum gesehen...
I na českých i na slovenských stránkách opel je to uvedeno stejně [odkaz] (Porovnanie modelov, A-Z a vybrat výbavu...)
Čili pouze pro výbavy Innovation nebo Dynamic s motory 1.6 TURBO (147kW/200k) Start/Stop (MT6), 1.6 CDTI BiTurbo (118kW/160k) Start/Stop (MT6).
To je dobrý fail a co hůř první auta na salónech a pro redaktory šly s wattem a to jak s naftou 100kW tak s 1.4 turbo benzínem se 110kW... pro mě je to velké zklamání z oplu že mu ty dvě tyčky stojí za to na svých zákaznících ušetřit!
Čili pouze pro výbavy Innovation nebo Dynamic s motory 1.6 TURBO (147kW/200k) Start/Stop (MT6), 1.6 CDTI BiTurbo (118kW/160k) Start/Stop (MT6).
To je dobrý fail a co hůř první auta na salónech a pro redaktory šly s wattem a to jak s naftou 100kW tak s 1.4 turbo benzínem se 110kW... pro mě je to velké zklamání z oplu že mu ty dvě tyčky stojí za to na svých zákaznících ušetřit!
Nejhorší na tom je, že to bylo asi naplánované. Jsem docela zvědavý, co na to řeknou fanoušci Oplu. Je tady někdo?
Manželka měla postupně od "Géčka" všechny generace Astry... Takže já jsem fanoušek Oplu. A štve mě to, doposud se ke mě Opel tímhle způsobem nechoval, silně mi to připomíná chování škodovky.
Jaké chování Škodovky myslíš? Podložky a stahovací pásy? To se ale týká jen výstav...
Všechny výstavy a novinářská auta u Škodovky neprojdou standardním výrobním procesem. To znamená, že se už od svařovny ručně dolaďují. Tam se však pokud vím, řeší jen zpracování, lícování a podobné blbosti.
Já nevím, to je taková "urban legend"... říká se, že mají vyšší výkon apod., ale ten se běžně naměří i u normálních aut prodaných zákazníkům.
To, co jsem napsal, není legenda ale realita. Lidi ze Škodovky to jistě potvrdí.
Umím si představit, že to auto prohlídnou než ho novinářům půjčí, to by měl dělat každý. Teoreticky si umím představit, že ho umí nějak označit pro výstupní kontrolu a ta si dá víc záležet. Že by se k němu už na pásu chovali nějak zvláštně nebo třeba že by se už při kompletaci motoru vědělo že půjde do novinářského auta si moc představit neumím... ale zkusím se někdy zeptat.
Případně zastoupení může udělat dodatečnou kontrolu. Což je pochopitelné. Naopak mi přijde nezodpovědné to neudělat, protože se s nějakým procentem problémů počítá. Můžeš samozřejmě svému produktu tak věřit, že to neuděláš, ale pak by měla ta důvěra mít základ v realitě a mělo by ti to vyjít. Jinak mi to přijde jako si před prezentací nevyzkoušet, že všechno funguje.
Auto už je od svařovny označeno jako VÝSTAVA nebo TISK a je mu věnovaná zvýšená péče. Plno věcí se dolaďuje mimo linku na repasích ručně a i na lince se dělají některé operace navíc (např. se lakují některé části, které se normálně nelakují). To auto se motá na linkách minimálně o týden déle.
Multilink vs. vlečná náprava a nekonečný chaos v tom která verze octavie má co.
Hm, zmatek v tom být může, ale Škodovka v tom nikdy nemlžila. 1.8TSI a 2.0TSI jsou multilink, 2.0TDI 135kW je multilink. Pak jsou multilink ještě všechny 4x4 (logicky) a CNG. Zbytek je vlečná. A bylo to tak vždycky.
U Octavie je to od začátku jasně dané a neměnné. Multilink >110 kW nebo 4x4 nebo CNG.
Minimálně ze startu kolem toho byly v diskuzích přenice jako tady pod Astrou. Na webu škody jsem pravda dlouho nebyl, takže jestli to tam mají někde uvedené, nejlépe v ceníku, tak všechna čest!
Prozatím mi to připadá nachlup stejný marketingový trik.
Prozatím mi to připadá nachlup stejný marketingový trik.
Noo... rozdíl je v tom, že Škodovka to nikdy neměnila. Mohly být ničím nepodložené spekulace třeba na základě toho jak to měl Golf, který vyjel dřív... ale podle mě ty spekulace byly spíš před uvedením na trh... a to tu byly hodně divoké teorie i od redaktorů >😒]
U Opelu není problém jen v tom, že dává někam Watt a někam ne (jako koncern), ale taky v tom, že to po půl roce předělal (v neprospěch zákazníka), aniž by to nějak jasně komunikoval. Každopádně já jsem optimista a nevěřím na spiknutí.
PS: teď se zase spekuluje o multilinku za příplatek kamkoli... ale to jsou prostě spekulace.
U Opelu není problém jen v tom, že dává někam Watt a někam ne (jako koncern), ale taky v tom, že to po půl roce předělal (v neprospěch zákazníka), aniž by to nějak jasně komunikoval. Každopádně já jsem optimista a nevěřím na spiknutí.
PS: teď se zase spekuluje o multilinku za příplatek kamkoli... ale to jsou prostě spekulace.
Já třeba nevěřil tomu, že by ho dostala CNG, ale dostala. Jak říkáš, nikdy se to neměnilo a diskuze spíš byly o spekulacích. Mezi spekulace patří i to, že by snad jednou mělo být možné si za multilink připlatit i u slabších motorizací (o tom se mluví už dlouho, hlavně myslím u Seatu, tam snad i někdo přiznal, že o tom uvažují; ale přijít to může, takhle se mluvilo i o DCC).
Jaký je rozdíl mezi Opelem, který potichu vyhodí watt, oproti Škodovce, které potichu vyhazuje a vyškrtává výbavové položky nebo potichu mění problematické rozvody tak, že vlastně nikdo neví, jestli už má jeho výrobní řada bezproblémové rozvody nebo ne...?
Všichni jsou stejná verbež, takže v důsledku na tom je s upřímností nejlíp Dacia, která si na nic nehraje... :-!
Všichni jsou stejná verbež, takže v důsledku na tom je s upřímností nejlíp Dacia, která si na nic nehraje... :-!
Jestli je pravda to co Opel děla , tak je to rozhodně větši sviňarna ,než nějaky vybavovy stupeň. To jsem ještě neviděl , aby mi někdo prodaval technicky jine auto. To aby si majitel Oplu pohlidal naplň pod kapotou , jestli tam nahodou nama 1.0T misto požadovane 1.4T. Srovnavaš nesrovnatelne. A Dačia si nama nač hrat , kde nic neni ani smrt nebere.
Můžeš mně ještě napsat, jaké automaty teď do Astry dávají. Na stránkách Opelu se o tom moc nerozepisují. jen jsem četl nějaký rozhovor a tam bylo řečeno, že dvouspojky by byly pro Astru moc drahé a zákazníci by to neocenili.
to je fakt trochu blbé, najmä ak sa v testoch a článkoch vyvoláva dojem, že astra má priamovod a testujú sa takmer výhradne len tieto verzie, ale drvivá väčšina trhu bude torzková. Aj preto som požiadal redakciu o test základnej najslabšej astry, aby sme si naliali čistého vína a bavili sa o tom, čo bude na cestách, nie v šourúmoch.
"Nad 110 kW", to asi neznamená "vrátane", či? Skrátka má už 1,4turbo 110 kW priamovod, alebo nie?
Celkovo to Opel dosť tají, aj v nemeckom katalógu je len malými písmenami "nicht fur alle Motorisierung verfugbar".
Celkovo to Opel dosť tají, aj v nemeckom katalógu je len malými písmenami "nicht fur alle Motorisierung verfugbar".
No podle oficiálního webu OPEL.CZ zde [odkaz]
("porovnat výbavy", "a-z") je Zadní náprava s Wattovým přímovodem dostupná pouze pro výbavy Dynamic a Innovation a to s poznámkou číslo 16) Standard pro 1.6 TURBO (147kW/200k) Start/Stop (MT6), 1.6 CDTI BiTURBO (118kW/160k) Start/Stop (MT6)
čili nejn pro TOP motorizace a musíte mít i TOP výbavu jak v benzínu tak naftě ale co je horší tedy bez automatické převodovky, protože tyhle motory automat nemají! Takže pokud chci automat tak bez watta a s gumovým 6 kvaltem co mu jde špatně zařadit 5ka 😐 Já věděl že ta nová astra nebude tak dokonalá, chjo.
("porovnat výbavy", "a-z") je Zadní náprava s Wattovým přímovodem dostupná pouze pro výbavy Dynamic a Innovation a to s poznámkou číslo 16) Standard pro 1.6 TURBO (147kW/200k) Start/Stop (MT6), 1.6 CDTI BiTURBO (118kW/160k) Start/Stop (MT6)
čili nejn pro TOP motorizace a musíte mít i TOP výbavu jak v benzínu tak naftě ale co je horší tedy bez automatické převodovky, protože tyhle motory automat nemají! Takže pokud chci automat tak bez watta a s gumovým 6 kvaltem co mu jde špatně zařadit 5ka 😐 Já věděl že ta nová astra nebude tak dokonalá, chjo.
Opel musí začít vydělávat. Tak udělal auta pro novináře a na nalákaných zákaznících se pak zahojí. Jen nechápu proč jim na to skočil pan redaktor Bureš.
No paráda, takže jsem dostal první palec dolů za uvedení odkazu na web OPEL a konstatování pravdy. Tady chodí dobří trollové.
Pan Bureš prostě otestoval to co k testu přistavili a tahle relativně drobná nuance mu unikla... u nás se o tom pokud vím nikde nepsalo a Opel o tom asi taky moc nemluví.
Těžko říct co za tím je, já si úplně nemyslím že by z toho Opel byl schopný vyrýžovat nějaké zajímavé peníze, ve výrobních nákladech to sotva budou nějaké velké částky... spíš to vidím jako nějaké ne úplně šťastné "úřednické rozhodnutí".
Těžko říct co za tím je, já si úplně nemyslím že by z toho Opel byl schopný vyrýžovat nějaké zajímavé peníze, ve výrobních nákladech to sotva budou nějaké velké částky... spíš to vidím jako nějaké ne úplně šťastné "úřednické rozhodnutí".
Tobě nevadí, že na prezentace a testy šly auta s jiným (lepším) podvozkem než ta, která si můžeš koupit?
Kdybych si chtěl koupit Opel, tak by mi to vadilo. Kdybych si ho objednal a čekal ho s Wattem a dostal ho bez, tak by mi to vadilo hodně a chtěl bych dodatečnou slevu nebo peníze zpátky. Obecně považuju ústup od lepších podvozků v kompaktech za chybu a v tomhle konkrétním případě navíc diletantsky (ne)komunikovanou.
Nemyslím si, že to je záměrný podvod s cílem získat auto roku a oklamat novináře i zákazníky, na to je to příliš průhledné a riziko negativní publicity je větší, než co si myslím že na tom může Opel trhnout. Třeba to nestíhají vyrábět nebo já nevím... ale prostě si nemyslím, že s tím chtěli vyjebat.
Nemyslím si, že to je záměrný podvod s cílem získat auto roku a oklamat novináře i zákazníky, na to je to příliš průhledné a riziko negativní publicity je větší, než co si myslím že na tom může Opel trhnout. Třeba to nestíhají vyrábět nebo já nevím... ale prostě si nemyslím, že s tím chtěli vyjebat.
Asi to tak bude, protože tohle Opel fakt nemá ve zvyku. Naopak trochu zmatečný popis modelů je mu vlastní, takže možná opravdu jen ta (ne)komunikace. Reklamní oddělení by mělo v tuto chvíli každopádně bubnovat: "kupte si silnější motor, dostanete watta" a ne mlčet s tím že se importuje jednou takové a podruhé onaké auto.
To je jako kdyby VW nějak zdůrazňoval, že Golf se slabším motorem má jiný podvozek a měl by sis připlatit (implikace tedy je, že je horší, respektive tak špatný, že bys to měl, jako běžný zákazník, řešit). To je z marketingového hlediska špatně. Protože riskuješ, že to horší provedení nevezmou jen jako horší vůči tvému lepšímu, ale přenesou to i na konkurenci, aniž by věděli, co používá a vyzkoušeli to.
Jinak to není nějak nová praktika. Opět něco, o čem se v minulosti psalo, tedy že se po uvedení, kdy jsou auta otestovaná, postupně holí. Tím nechci říct, že to tak Opel plánoval - nevím a je mi to jedno.
Jinak to není nějak nová praktika. Opět něco, o čem se v minulosti psalo, tedy že se po uvedení, kdy jsou auta otestovaná, postupně holí. Tím nechci říct, že to tak Opel plánoval - nevím a je mi to jedno.
Dobrá poznámka, tiež sa mi marí, že Wattov priamovod mali mať až najsilnejšie motorizácie, t.j. benzínová 1,6 turbo a naftové biturbo. Na slovenskom webe Opelu nič také nepodstatné ako je technika podvozka nenájdem, bolo by preto dobré to ozrejmiť.
"Má Francouz šanci?"
Ne, správná otázka byla😒br />
Dostane Francouz šanci?
A odpověď bohužel zní - NE, redakce Francouzi šanci nedala ;-\
Nemyslím, že by Astra neměla vyhrát, svým způsobem je opravdu v 5D komplexnější a nemá chyby. Ale Mégane má velmi silné zbraně, a to právě kvalita interiéru, pohodlí, a jasnou silnou zbraní je 1.6 dCi... Přitom hodnocení (bodové) od ACZ je velmi nezvykle nízké...
Ne, správná otázka byla😒br />
Dostane Francouz šanci?
A odpověď bohužel zní - NE, redakce Francouzi šanci nedala ;-\
Nemyslím, že by Astra neměla vyhrát, svým způsobem je opravdu v 5D komplexnější a nemá chyby. Ale Mégane má velmi silné zbraně, a to právě kvalita interiéru, pohodlí, a jasnou silnou zbraní je 1.6 dCi... Přitom hodnocení (bodové) od ACZ je velmi nezvykle nízké...
1.6 dCi je zbraní...v čem (proti chválenému CDTI)?
Nenapadám, že Opelu se 1.6 CDTi vydařil v této konfiguraci o něco lépe, ale podívej se na ten bodový rozdíl, který redakce udělila. Na to, že obojí představuje to nejlepší v objemu 1.6, je ten rozdíl dost drsný. Kolik by asi tak získalo 1.6 TDI? 3 body??
Kolik by dostal Renaulti 2.0 diesel oproti 2.0 TDI. Hadam tak 0 bodu. Tvoje ne neznalost , ale neuvěřitelna podjatost nezna mezi.
Ještě u Renaultu přidej širokou škálu dvouspojek EDC. Na to Astra nemá odpověď. A podvozkově to taky nebude tak jasné, jak je uvedeno v testu. V testu Astra podváděla a lepší podvozek má jen u nejsilnějších motorizací. Tam však proti němu stojí 4C od RenaultSportu.
Pohodlím myslíš co? 1,6dCi je hrubší motor s turbodírou, to je zbraň?
Pod pohodlím může být komfortnější, tišší podvozek, lepší odhlučnění, lepší poloha za volantem, pohodlnější sezení. 1.6 dCi je hrubší jen do zajetí (stejné to je i s drhnoucí převodovkou). Ta Astra už bude mít najeto o dost víc (když už jde o modelový rok 2015).
Preco zas diesel? Hoho to zaujima? To musite stale testovat a porovnavat len diesle? Jedna sa o auta nizsej strednej triedy!!! Ak budem chcet auto na dialnicu kupim si v nafte mondeo a nie megan. Redakcia je schopna ziadat od importera aj prius v nafte.
V testu je to vysvětleno.
Aha, tak uz mi je to jasne. Dik za odpoved. Takze preto test naftakov, lebo v Nemecku a Francuzsku sa ich predalo o par kusov viac ako benzinov. To ma logiku. U nas je urcite porovnatelne kvalitna dialnicna siet a sme asi rovnaky uchyli ako francuzi a nemci. Len ci ten test malo vobec vyznam pisat, ci sa unas nejake auto vobec preda, kedze vo Finsku su to zrovna neni najpredavanejsie auta. To je taka vyhovorka asi ako preco Skoda.
A ty si snad myslíš, že u nás se Megane nebo Astra prodává víc s benzínem než s naftou?
[odkaz]
[odkaz]
U Meganu nebo 308 se dominanci dieselu v prodejích nedivím, tam je to dané historicky, protože benzín u Francouzů je sprosté slovo, ale u Astry se tomu docela divím, protože naopak opelácké diesely provázela docela nedobrá pověst a nyní ejhle, postaví dobrý motor a rázem jsou tahouni dieselové loby.
Které všechny máš na mysli? Protože OPEL v historii většinu dieslů bral od někoho jiného. Pokud se bavíme o posledních 10 letech, tak například 1.7 CDTI i nyní 1.6 CDTI je bráno obecně jako první liga v segmentu. 2.0CDTI taky nebyl zrovna průšvih. Možná jsi měl na mysli nějaké historické 2.5TD.. :-!
Současný 1.6 cdti je první liga, ovšem předchůdce 1.7 cdti původem ještě od Isuzu byl jeden z nejhlučnějších a nejnekultivovanějších motorů v segmentu a ve všech testech se kultivovanost objevovala jako velké mínus tohoto motoru a navíc ani moc nejel.
[odkaz]
[odkaz]
Tak je potřeba oddělit spolehlivost a kultivovanost. 1.7CDTI byla spolehlivá, ale chrochtala.
Ale určitě bych netvrdil jako ty, že je provázela nedobrá pověst.... :-!
Ale určitě bych netvrdil jako ty, že je provázela nedobrá pověst.... :-!
No já myslím, že zatímco novou 1.6 cdti doprovází pověst nejlepšího motoru ve třídě 1.6, tak ta 1.7 měla pověst hodně špatnou, ne kvůli spolehlivosti, ta celkem kupce nových aut až tak netankuje (u té 1.6 také nikdo neřeší spolehlivost, protože ta se ukáže až za 5-6 let, ale je nejkultivovanější, bez nějakých velkých turboděr, tichá ve všech režimech, výkonná a střídmá) to je téma pro olizovače bazarových plotů, ale právě pro tu příšernou nekultivovanost a lenost.
Ok, mas pravdu beriem spat. O tejto anomalii som nevedel. Zaroven sa tesim na porovnavacky vsetkych ostatnych znaciek v nizsej strednej v benzine. Ak sa ovsem redakcia bude drzat tohoto kluca a nebude si ho priebezne menit ako pri samotnom hodnoteni aut.
Co si tak matně vzpomínám, zrovna Německo by mělo patřit mezi země EU s nejnižším podílem dieselů (to jsou všechny ty 911 atp. >😁 ).
Ten podíl dieslů se v Evropě dost vyrovnává. Dnes už Německo stejně jako Británie patří spíš k průměru a podíl dieslů roste a jsou na tom podobně jako Francie nebo Španělsko. Dnes je rozdíl do 10%. Přitom kolem roku 2008 to bylo cca 30%. Ve Francii klesl podíl dieslů u nových aut ze 77% v roce 2008 na dnešních 57 %. V Německu nebo UK za stejnou dobu podíl dieslů minimálně o 10% stoupl na dnešních cca 50%.
Jo, už je to dlouho, co jsem na to koukal. Německo tenkrát myslím bylo pod 50 % (45?).
Složení německého parku osobních aut je kolem 33% aut v dieselu, tedy hluboko po unijním průměrem.
[odkaz]
[odkaz]
Ta statistika je stará a navíc byla řeč o nových autech. Jak už jsem psal, podíl dieslů v Německu hodně roste a je jasné, že starší auta, která byla většinou v benzínu, tento podíl snižují. U nových aut je Německo na unijním průměru. je to celkem logické, když u nových aut je největší podíl dieslů u BMW a Audi.
Statistika je za rok 2014, novější není, za rok se těžko změnil vozový park než o nějaké desetinky procenta. MT mluvil o tom, že Německo patří mezi země EU s nejnižším podílem dieselů a v tom má pravdu, na jeden diesel tam připadají dva benzíňáky.
A co se týče nových registrací, tak Německo patří mezi šest zemí s napolovičními registracemi v benzínu, zbytek Evropy má převahu dieselů i v nových autech.
[odkaz]
A co se týče nových registrací, tak Německo patří mezi šest zemí s napolovičními registracemi v benzínu, zbytek Evropy má převahu dieselů i v nových autech.
[odkaz]
Tak jsi sem dal ještě starší data (2011). Od té doby klesl např. ve Francii podíl dieslů u nových aut o 15%. Podle dat za rok 2015 je podíl dieslů u nových aut v Německu 47,7%, což je skoro evropský průměr.
Ta diskuse začala u podílu dieslů v nových autech.
Ta diskuse začala u podílu dieslů v nových autech.
Ne nezačala, viz MT 10:46, ani slovo o nových autech. V Každém případě je Německo na špičce v podílu benzínů jak ve vozovém parku tak v nových registracích.
Ta diskuse nezačala v místě, kde jsi ji začal číst ty. 😄
Na špici v počtu benzínu jsou jiné státy. Německu je dnes průměr.
Na špici v počtu benzínu jsou jiné státy. Německu je dnes průměr.
Na špici jsou bezvýznamné trhy jako Kypr, Estonsko, Malta nebo Finsko, z velkých trhů je Německo jediný stát, kde se daří prodávat více benzínů než dieselů, zbytek Evropy jede tvrdě v převaze nafty.
Ještě přidej Holansko, Dánsko, Švýcarsko, Norsko, Island. A samozřejmě také Británie. Ikdyž ta je na tom podobně jako Německo a podíl dieslů stále roste. Na rozdíl třeba od Francie, kde podíl dieslů prudce klesá. Ještě pár let a bude to vyrovnané. Trend je jasný.
Ano trend je jasný, Německo má v autoparku méně dieselů než benzínů a prodává méně dieselů než benzínů. Francie o ekologii plácá, ale ve skutečnosti má v autoparku skoro dvě třetiny dieselů a v nových autech také prodává dvě třetiny dieselů.
Dnes vyjde srovnávací test na ACZ jako výsledek práce redaktora ACZ. A ACZ přesto dá jako higlight na titulku výsledek tiskové zprávy Š-A o ceně Superbu Sportline???
O čem to svědčí? To si takto ceníte vlastní práce, že upřednostníte telegramovou zprávu z Mladé Boleslavi?? 8-s 8-s
O čem to svědčí? To si takto ceníte vlastní práce, že upřednostníte telegramovou zprávu z Mladé Boleslavi?? 8-s 8-s
Potkali jste někde test Astry s tím základním motorem, který si nejspíš koupí soukromník? Já se snažil, ale nenašel. A úplně chápu proč. Měl jsem ho z půjčovny a horší benzínový motor jsem nezažil. Stýskalo se mi po 1.2 HTP, to jelo aspoň ve městě. Ten lenoch u astry nejede za žádných okolností a žere i trávu kolem silnice :no:
Muzete zacit testovat taky benziny? Nafta je trapny prezitek evropy, resp. ceska. A nebo vam je automobilky nechcou pucovat, protoze by se provalilo, ze ty jejich trojhrnky sekacky stoji za starou belu >😁
Souhlasím s některými názory, že test benzínové verze (kromě nejslabšího tříválce) nelze dohledat. Sám jsem majitelem už 3 měsíce verze 1.4 92 kw ele recenze na tento motor není
Ano, proti zapšklým hloupým trollům nejlépe humorem. 😉
Treba sis poskodil ty sve dve mozkove bunky, >😁 >😁 >😁
Mám to zkusit?
Děkuji za radu, při pátku neocenitelná - ted z toho nebudu tři dny spát >😁 >😁 >😁
Ad rem
Osobne se my Adovovy nazori lyby. >😁
No ale nic ve zlém, od toho je svoboda vyjadřování a každý jsme nějaký.
Držím palce, ať ti ta Octavia jednou vyjde a s Kájou se jednou potkáš :yes😒br />
Ps.: Nejsi nádohou dalším z Gilgitových vtělení, že ?
Mě tyhle gramatické opravy (pokud to skutečně není diskuze, tedy spíše dyskuze, s někým, kdo je evidentně zcela mimo) strašně vytáčejí. Sám jsem s češtinou (mluvnicí) bojoval již od školy, mě prostě ty uměle vytvořené systémy moc nejdou. Ale coby absolvent renomované technické vejšky například nemám problém s řešením soustavy diferenciálních rovnic, což je něco, o čem tito "hlídači" gramatiky většinou ani nemají páru že existuje. A taky jim to v diskuzích nedávám sežrat :-!
Ohrazování se proti "cenzuře" (aneb ten nad tebou si může dovolit říci cokoli a ty nesmíš reagovat...) nesnáším ještě víc.
A Áda je Áda - a slova jako "buran, nevychovanec, blbec a pitomec" mnohokráte plošně použil vůči lidem kteří se provinili pouze tím, že řídí auto automobilky, kterou nenávidí.
Takže ano, já se pod tvá slova podepisuji. Áda je buran, nevychovanec, blbec a pitomec a už roky zde otravuje vzduch a sprostě uráží koho může. Tato slova bych si za ty roky zde na diskuzích dovolil, krom Ády, napsat už jen v souvislosti s jedním jediným diskutérem.
Nicméně to co jsem napsal o Adovi, za tím si stojím a zdejší "stařešina" mi jistě dá za pravdu. Bohužel omladina neví a tápe.
Lukáši, ještě jednou díky, toto už se v dnešní komunitě na Auto.cz moc nevidí. Díky.
Btw, co taková derivace třetího řádu po kulové ploše? 😉
Beru Oktavia 3 s trivalcem a nejvetsim kufrem na svete. :yes: Cechy cechum! :yes:
Je pak otázkou, co sis vlastně pod zmrvením u řemeslníka a auta vůbec představoval. Věci, které si já představuji, jsou neporovnatelné.
Pověst byla v tomto případě pošramocena stejně, a je jedno, jestli se jedná o ruční nebo automatizovanou výrobu.
Ale hlavně já řeším vlastní zkušenosti a ne jestli se spálil někdo jiný. Pokud vezmu ten můj příklad, tak s tím řemeslníkem může být spokojeno třeba 1 000 lidí, ale pokud u mě neudělá svoji práci kvalitně, tak už si ho nepozvu.
Snad jen, že u oblíbené značky bych jeden zmetkový výrobek prominul, ale po druhým má už doživotní útrum. Pogovi a spol. to bude třeba vysvětlit až v diskuzi pod jiným testem, tady je Renault a přes to nejede vlak >😁