No a to je prave ta vecna otazka, jestli je lepci kilo gothaje a pet lahvacu gambace desitky, nebo deset deka uheraku a jeden Raptor od Matusky, treba. Kazdej to ma jinak..
jebka, protože čtyřválec, VW a tak vůbec. Porsche neví co dělá, prodaj možná tak dva kousky zblblejm asiatům. Jo! a bude se to strašně sypat a nechtěl bych to ani zadarmo.
První! >:D
Jj, minulá generace měla o 3 metráky méně a je to víc i než 911 997. Možná, kdyby se vrátili na váhu kolem 1300 Kg, tak tam nemusí cpát foukaný 4válec...
Všetky testy sa zhodujú v tom, že nový Boyster/Cayman je celkovo lepším autom, lepšia dynamika, ešte vyladenejší podvozok, lepšia výbava, ale ten motor ako taký nechváli nikto. Teda všetci uznávajú objektívne lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu, ale pre auto tejto kategórie je rozhodujúci charakter a ten skrátka fúkaný štvorvalec nemá. Nemá zvuk, nie je radosť ho točiť, jednoducho charakterom nemôže konkurovať vysokootáčkovému šesťvalcu.
EVO: "Even with the sports exhaust fitted the new engine is fairly characterless in the way it sounds. It doesn’t want for volume at idle and the sound is a dirty, gruff sort of warble with Subaru undertones, but it isn’t tuneful. Unfortunately, it doesn’t improve once on the move and with the roof up it’s actually very droney. The note does harden over the final 1000rpm, but the long and short of it is that the Boxster is no longer a car that can be enjoyed for the way it sounds."
Cim moze oturbeny plochy stvorvalec tak strasne zaujat cloveka co jazdil STI? Par konmi navyse? Logom na kapote? Charakterom asi neprekvapi.
Viac valcove motory maju nieco do seba a Porsche by malo byt nieco viac ako bezne auto. Ale je situacia taka, ze male Porsche uz sestvalcom nekupis ale v malom BMW alebo MB to nie je problem.
Pritom prave porsche a jemu podobne auta by mali byt o zazitkoch a rev atmosferickeho sestvalca urcite zazitkom je. A rozhodne si ho majitelia uzivali castejsie ako atakovanie rekordu na okruhu.
Neviem ci si si si to všimol, ale 718 sa v nazve sa nevyskytuje náhodou, Boxter a Cayman sa technicky zjednotili. To prve nebolo okruhové ani náhodou a to druhe tam bralo minimum ludi. Proste zlepšili čísla, ale pripravili ho o dušu.
Boxter nie je okruhove auto a nikdy nebolo, ale dnes ludia kupuju cisla a nie auta. Takze je to rychlejsie a uspornejsie, tak to musi byt lepsie. A kto uz dnes vie, ze motor ma nejake valce.
Oturbene HH bez zvuku a bez radosti z vysokych otacek, z prace s autem, z vykonove spicky, manualniho razeni apod. snad nikomu nevadi uz dlouho, tak podle me po chvilce nutnych diskuzi zacnou to same akceptovat i u Porsche :-)
A koho reálně zajímá okruh? Kolik s tím jezdí na okruh? To přece není kritérium. Já myslel teda spíše srovnání předchozího Caymana s 6 válcem s tím současným. Ale jinak raději americký sporťák za půlku s poctivým motorem. Alespoň když jde o vůz na radost.
Vcera jsem 718 cayman potkal v provozu a vse co se zatim napsalo kolem zvuku musim bohuzel potvrdit. On stary cayman/boxster klamal telem. Bylo to "startovni porsche", v nekterych sferach konkurence plebejskych SLK, Z4 atd., clovek by cekal "startovni zvuk" ale kdyz se rozparadili, nedejboze s priplatkovym vyfukem, tak se clovek nemohl toho zvuku nabazit. Nemalo krat se mi stalo, ze jsem se na prochazce po meste otacel za zvukem cekajic minimalne GT3 4.0 RS a on nakonec kolem projel "jen" cayman GTS na pul plynu.
Ten cayman co jsem potkal vcera byl toho jen stinem, umelym stinem... ;-\
Obávám se, že plnotučné auto bude na okruhu pomalejší než to odstředěné. Srovnáváme show car se sportovním autem. To by se taky do diskuse mohl přidat řidič kamiónu a říct, že cokoliv pod 12 nebo 16 litrů obsahu je špatně:)
Jářku co to meleš... Je to Cayman. A už ten předchozí se nebezpečně blížil číslům dosahovaným 911kou, ačkoliv měl nižší výkon. A já jsem hlavně mluvil o sportovním autě, což Mustang s dovolením není...
není těch 1650 kilo nějak moc? asi bych si měl doplnit mezery v přehledu o váze dnešních aut, měl jsem za to, že tahle těžká jsou auta jako Passat, ne lehké sportovní auto se čtyřválcem.