Ekonomika i fakta: Porsche v zisku, Tesla ve ztrátě. Porsche dividenda pravidelně 1€/akcii, Tesla 0€ na akcii od založení. Zdravý rozum: Porsche - tradice, zázemí (předprodejní i poprodejní servis), kvalita. Tesla - nevím co napsat (určitě bych taky něco pozitivního nalezl). A logika je naprosto zřejmá. pochop mě, já Tesle fandím, vždy, když ji potkám, tak mi srdce zaplesá, ale tak trochu mi ten jejich business nedává smysl. Tesla je možná technologický průkopník, ale trh si do budoucna rozdělí žraloci trhu. Proč asi mercedes prodal v Tesle svůj podíl? Proč Tesla uvolnila některé patenty a přesto o ně nebyl zájem? Pro zavedené automobilky není problém nyní dát do auta 4 elektromotory, baterie a vhodný SW. Ale je problém tyto auta prodat se ziskem. Proto se do toho nehrnou...
Malá technická: Grant je účelový příspěvek na veřejně prospěšný účel a používá se obvykle na podporu vědeckých, výzkumných, technických projektů - v tomto případě na vývoj alternativních pohonů. Dotace je peněžitá úhrada ze strany státu nějakému subjektu v zájmu snížení ceny určitého statku, jehož poskytování je ve „veřejném zájmu“. Vidíš tam ten podstatný rozdíl? Třeba že zatímco z výsledku grantu může těžit celá společnost, z dotací těží pouze "vyvolení"?
bez dotaci? mezi lety 2008 a 2014 ziskal koncer WV od Nemecke vlady a EU grant ve vysi 5.6 miliardy eur na vyvoj alternativnich pohonu, takze bez dotaci to faaaakt nebude ;-)
dosud nejznamejsi pocin z tech penez je kuprikladu Audi a jeho vyroba nafty za pomoci solaru, v tom nechali asi miliardu eur, co se stalo se zbytkem vy koncern a par lidi nekde ve vlade Nemecka a EU
Tohle Porsche bude hrobař Tesly... Precizně a dokonale zpracované elektroauto s podobnou cenovkou, ale jiným renomé... Kdo si pak koupí Teslu? A pro příznivce Tesly ještě musím podotknout, že není důležité, že Porsche ho začne prodávat v 2019, důležité je, že to auto vzniká bez dotací, ve firmě, která mimo jiné generuje neustále zisk a je ekonomicky zdravá. Tesla má před sebou poslední tři roky naděje, tak alespoň doufám, že je řádně využije a dostaví se zázrak... ;-)
S trochou humoru - at to ctu jak to ctu, Porsche mi predem dava najevo, ze Porsche bude pomalejsi a pak nejaky bla bla nesmysly ze prej za 2 rozjeti vycucam 90kWh z Tesly (coz proste nejde).
OK tak ja jako zakaznik rikam ze kdyz teda to Porsche pojede pomaleji, tak ja si ho teda nebudu kupovat no :-)
Asi tak nejak. Nejlepsi na tom je, ze nikdo nevi, co udela Tesla za 5 let a jaky mod tam bude a jaky baterie tam budou a kolikrat ktery mod to zvladne. Proste Porsche za 5 let dokaze udelat lepsi auto nez Tesla zacla vyvijet pred 5 lety. To Porsche je ale dobre zaostaly >:D
Kdo ví jak je to s kritikou doopravdy? Že by se němci báli nějakého amíka který sotva vyjede dvakrát z garáže a zdechne? A i kdyby, alespoň vývojáři nezlenivěj. Ale je to vizuálně pěkný. :-!
Precti si, na co vubec reagujes, jsi totalne off topic. Tady nikdo nemluvi o zadnem zavodeni, ale o sedanu (vyssi?) stredni tridy, takze auta urceneho primarne pro cestovani. Ne pro zavodeni, ne pro sprinty, ne pro jizdu na okruzich, ale abych s nim nekam dojel. Auto, co je urcene pro to, abych nekam dojel me sice nikam normalnim zpusobem nedoveze, zato muzu na letisti parkrat pojet Panameru (se kterou nekam normalne dojedu). Nezni ti to taky jako hloupost?
BTW delanim hlupaku z druhych se sam chytrejsim nestanes, jenom to rika neco o tobe samotnem.
Jestlipak víš, kdo zachránil famózní a legendární automobilku Porsche v 90. letech před krachem ;-) ?
[odkaz]
PS Zakladatel automobilky Porsche byl členem SS a kopíroval Tatru, pravda, její jméno nepřevzal..
Promiň, ale Elon Musk mně imponuje víc než Ferdinand Porsche. Třeba tím, že nevyrábí jen auta, která převzali značku od českého výrobce elektroniky :-) : [odkaz]
Viz odpoved "kosmonautovi" ve 21:23. Nevadi mi to, jenom je to naprosty nesmysl: jde o super duper featuru u tridy auta, ktere je urcene pro neco uplne jineho a tohle svoje urceni naopak vubec nemuze splnit.
Zalezi na interpretaci, jak si nazev clanku a jeho vyznam sam vylozis. Jde o to, jestli je skutecne tak dulezite mit u sedanu (vyssi) stredni tridy zrychleni jako u supersportu, kdyz auto neumi fungovat jako ten sedan (vyssi) stredni tridy. Jako posunovadlo domov- zamestnani je urcite plnohodnotnou a extra predrazenou alternativou cemukoli jinemu.
Nehledej v tom nic vic, ja se proti Tesle nijak nevymezuju, nejsem ani jeji priznivce, ani odpurce.
Bohužel, nemůžu s tebou dnes nesouhlasit. A že já bych rád. Jo jo, já viděl tuším Sutcliffa jed celý vostrý kolo na okruhu kolo v tom módu a v poho.
A není ten mód Insane? vy to víte líp.Já mám ocit že paket je Lud. a mód byl Insane ale nechci se hádat - nejsem v teslách kovanej.
Jádrem pudla nebylo, jestli je Veyron doslova stájový kolega Panamery, ale to, že jeho schopnost rozjet se na 400kmh je vykoupena pársettisícovou daní v podobě nových kol (a možná ještě něčeho). Takže brečet nad tím, že u Tesly musím po vyzkoušení mimořádného zrychlení dřív nabít baterky- no a co?
To, že mají EM zatím pořád nic moc dojezd a tankování něco zabere a čerpaček není tolik...to si tu můžeme opakovat stokrát dokola, pořád to tak je, a vývoj jde kupředu. Viz možná za pár let tohle Porsche.
Nenapadá mě žádný důvod, proč frflat nad tím, že v mimořádném módu to auto umí mimořádně zrychlit a že to přitom něco žere.
Nějak nevím, jestli je o čem se bavit. Tesla zcela jasně použitelná je, a zcela jasně ne pro každého, ne ke každému účelu. Ty po ní evidentně netoužíš, já taky ne, ale zdá se, že nějakou tu "Teslu" bude mít brzo v sortimentu kde kdo.
MMch, zrychlit skoro jako supersport umí určitě i ta Panamera, neboli "sedan vyšší střední". Taky ti to u ní vadí?
Famózní a legendární automobilka Porsche, která má jen tu nejlepší tradici a nemusela si jméno vypůjčit od známého vynálezce, neboť její zakladatel byl sám geniální konstruktér může kritizovat šaškovskou Teslu kdy chce.
První elektromobily vyvíjel Ferdinand Porsche ještě v 19 stol., první hybrid uvedl na trh spolu s firmou Lohner v Roce 1900. A i kdyby ne, může si uslintanou Teslu namazat na chleba podle libosti protože desítky let vyrábí fantastická sportovní a luxusní auta a má neskutečnou závodní gloriolu a historii.
A tvůj jalový názor na tom nic nemění.
nezapomeň mi tady napsat nějaký oduševnělý koment ohledně mé inteligence, žebříčkové nervové soustavy nebo IQ andského mezka. Jsem s tím srozuměna jsem na tvé výlevy zvyklý.
Ono je Teslou nařízené používat Ludicrous neustále? Je něco špatně na tom, že to auto takhle zrychlit umí?
Já rozhodně nejsem fanda Tesly, naopak se považuji za velkého fandu Porsche, nicméně nerozumím proč se ludicrous kritizuje. Místo abys byl nadšený, že tam ta možnost je.
Hypersport Veyron je cokoli jineho, nez "stajovy kolega" sedanu stredni/vyssi stredni tridy. Od Veyronu tak nejak cekam jenom ty sportovni zazitky, od toho sedanu zase to, co bohuzel vubec nesplnuje. Ale umi zrychlit jako supersport, to je panecku opravdu bonus k nezaplaceni.
K cemu je v Tesle zahanbit Panameru pri akceleraci do jeste relativne nizke rychlosti, kdyz te pak zahanbi snad jakakoli plecka tim, ze dojede o kus dal. A podrz se, muze jet dokonce kudy chce a neprodluzovat si cestovani po Evrope o stovky km a spousty hodin tim, ze jezdi jenom vyhradne podle site nabijecich stanic. Kdyby cucala ze zasuvek, budeme se bavit spis o dnech navic.
Na dojizdeni do prace je Tesla S pro drtivou vetsinu populace ponekud drahy spas.
je hlod stoleti >:D "Tento režim totiž extrémním tempem vysává akumulátory a stačí dvojí užití režimu a baterky jsou bez energie." tuhle ptakovinu vypustilo Porsche nebo si ji vycuvat z naftou nasakleho prstu Fokt? ja aby bylo jasno kdo si vymejsli a mistifikuje ctenare ocivydnym bludem :-) teda pokud nebudeme uvazovat ze nekdo dany rezim bude testovat 2x cca 6 minut a stale na plnej korek, pak by matematicky k vycerpani baterie kuprikladu v Tesle S s 90kWh baterii doslo
na youtubu je nekolik videii kde to lide zkousi nekolikrat po sobe a hlaska o prehrati baterie se dostavuje po 20-30 pokusech, a ze by meli baterku vycucanou a bez energie se nezda kdys jim to stale jede
:yes::yes::yes:
On stájový kolega Veyron je na tom trochu podobně. Umožní něco, co jiní ne (400kmh) a něco to pak stojí.
Myslím, že za jedno nabití baterek ten zážitek může stát.
I kdyby se tesla v tom režimu rozjela jen jednou, je fajn, že tam ta volba je. Pokud jseš blbec a odpálíš to v ludicrous režimu během odjezdu do Budapešti, no tak holt tam jen tak nedojedeš, tvůj problém. Ale jak jezdíte ráno, se sousedem, tu takřka identickou cestu do centra, no dáváš mu tu jeho Panameru pěkně sežrat.
Ono ještě větší bašta by byl nějaký režim Top Fuel u osmiválcové Panamery, něco jako přídavné spalování. Taky by to vypálilo půl nádrže. A na rozdíl od ludicrous by to parádně znělo. Jen toho Bursíka by kleplo.
Re: K čemu je dobré auto, které se dokáže jenom dvakrát rozj
Co třeba to mírně změnit na: " k čemu je auto, který se dokáže minimálně dvakrát na jedno nabití rozjet tak, jako nikdo jiný, nebo jezdit normálním tempem dýl než všichni, co doposud staví sériové elektromobily"
"je to vůbec auto"- to jako že když to umí fantasticky zrychlit, je to chyba a už to není auto?
i přes to se najdou experti, kteří to nepoberou a vyjadřují se k něčemu, co tam není napsáno. Pokračujte :yes: Bavíte, ode mně máte všichni paleček nahoru :-)
Preco?
"Porsche intenzivně pracuje na elektromobilu…"
Tesla elektromobily intenzivne predava.
A to je zasadny rozdiel. Keby bolo Porsche schopne pre navrhnut, vyrobit a predat elektromobily v rozsahu, aky demonstrovala Tesla, kritika by bola OK.
Takto proti sebe stoji buduci koncept proti existujucemu autu.
Ocividne sa myslenie VAG dostalo aj k Porsche: Nase buduce vyrobky su vzdy lepsie ako stare vyrobky konkurencie.