Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Federal-Mogul Eco-Friction: Neškodné destičky

10 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
Pájka se ukázala ekologicky škodlivá -> nové pájecí materiály už neobsahují olovo -> letované spoje v nové elektronice jsou nekvalitní a vydrží sotva pět let. Základová barva už neobsahuje suřík (byl ekologicky škodlivý) -> nové základovky podrezávají. Paliva musí obsahovat biosložku (původní paliva byla ekologicky moc nepřívětivá) -> nová paliva mají nižší výkon, jsou dražší, zato ale ucpávají motory. O obnovitelných zdrojích typu solární elektrárny asi nemá cenu se rozepisovat. Teď se zjistilo, že jsou ekologicky škodlivé brzdové destičky, takže se zakáže měď. Co všechno ještě v rámci ekologie půjde do kopru? Jasně, někde to vyšlo (bezolovnaté benzíny jsou určitě lepší než olovnaté), ale většinou jde stejně jen o prachy.
Nicco
Neco se povedlo, neco ne. Dobre jsou i bezfreonove spreje a lednicky. Dobre je i to, ze to generuje dalsi pracovna mista pro vyvoj a vyrobu eco veci.
Ferodo bubnove desticky jsme menili v patek, byly jeste na 90% ale bohuzel jedno oblozeni uplne upadlo, takze kompletni vymena za nove. Schvalne sme tam dali "znacku", aby se to nestalo a prece.
gil54
Bubnové destičky ?? 😄
Možná tam byla základní chyba, že to upadlo, když jste dali ty destičky do bubnu. >😁

Sorry, asi mělo být brzdové, vím, ale nemůžu si pomoct .... :-!
Nicco
brzdove celisti do bubnovych brzd
gil54
tak ta druhá možnost 😄
ryccardo
Naprostý souhlas. Jen mi nejde do hlavy, že i měď je považovaná za nebezpečný prvek. Za chvíli bude nebezpečný i zlato >😁
Avatar - speedfred
speedfred
Med je strategicky dôležitá surovina,hlavne do zbrojárskeho priemyslu.
Asi sa niečo chystá
ryccardo
Tak takhle jsem o tom neuvažoval 😄
A co takto nasadit si tin-foil hat?

cca 2/3 medi spotrebuju globalne elektronicky priemysel, stavebnictvo a bezny spotrebny priemysel.
kalousek
Mohl by mi prosím někdo - a klidně třeba i autor článku - fundovaně vysvětlit, který parametr destičky způsobuje tak zásadní zkrácení brzdných drah, jaké je zmíněno v článku ?
Předpokládám že součinitel tření to nebude, ten jde poměrně snadno nahradit vyšším přítlakem. A nic dalšího mě už nenapadá

děkuji