Pájka se ukázala ekologicky škodlivá -> nové pájecí materiály už neobsahují olovo -> letované spoje v nové elektronice jsou nekvalitní a vydrží sotva pět let. Základová barva už neobsahuje suřík (byl ekologicky škodlivý) -> nové základovky podrezávají. Paliva musí obsahovat biosložku (původní paliva byla ekologicky moc nepřívětivá) -> nová paliva mají nižší výkon, jsou dražší, zato ale ucpávají motory. O obnovitelných zdrojích typu solární elektrárny asi nemá cenu se rozepisovat. Teď se zjistilo, že jsou ekologicky škodlivé brzdové destičky, takže se zakáže měď. Co všechno ještě v rámci ekologie půjde do kopru? Jasně, někde to vyšlo (bezolovnaté benzíny jsou určitě lepší než olovnaté), ale většinou jde stejně jen o prachy.
Neco se povedlo, neco ne. Dobre jsou i bezfreonove spreje a lednicky. Dobre je i to, ze to generuje dalsi pracovna mista pro vyvoj a vyrobu eco veci.
Ferodo bubnove desticky jsme menili v patek, byly jeste na 90% ale bohuzel jedno oblozeni uplne upadlo, takze kompletni vymena za nove. Schvalne sme tam dali "znacku", aby se to nestalo a prece.
Mohl by mi prosím někdo - a klidně třeba i autor článku - fundovaně vysvětlit, který parametr destičky způsobuje tak zásadní zkrácení brzdných drah, jaké je zmíněno v článku ?
Předpokládám že součinitel tření to nebude, ten jde poměrně snadno nahradit vyšším přítlakem. A nic dalšího mě už nenapadá