budování dealerské sítě by zřejmě znamenalo přemalovat deale
... jinak by to nemělo smysl. Pak ještě Američanům vysvětlit, že i když je VW zlý podvodník, je Škoda jeho hodná mladší sestra, která s podvodem nemá nic společného. A taky, že Czechia leží cca v Germanii (ale zase ne úplně, protože Germania = Unterwassermani, Czechia = poctiví rednecks z Hoštic) a ne v Čečensku....
Amíci už teď trhají kalendáře a bookujou evropské dealery, aby si dovezli tuhle perlu, co se zaskví na americkém trhu. Za 35k dolíků to tam bude šlágr šlágrovič....
Nejsem sice odborník ražení šéfa Škody, ale je-li Škoda v USA neznámá značka, auta tam stojí to co stojí, a mají alespoň šestiválcové motory, pak si nějak nedovedu představit, v čem vidí tu možnost "ohromného úspěchu" a čím by Američany měl Kodiaq ohromit. Snad deštníkem? :-|
Trochu už to preháňajú s tým PR, až mám averziu k tomu modelu.
V slovenskom denníku už prišli s týmto - [odkaz] tak čakám kedy aj auto.cz
Jo a v slovenskom Auto Bilde ukázali prístrojovku.
Keď sa pozriem na ceny rovnakých áut v USA a v Európe, tak tie americké sú PODSTATNE nižšie. A to dokonca aj pri autách, ktoré sa tam vozia z Európy.
Nejako tomu nerozumiem: buď tie autá v Amerike potom predávajú so stratou - ale to by veľký obchodný zmysel nemalo. Alebo v Európe majú automobilky na autách prihodenú slušnú finančnú "vatu"...
vw utrácal na marketing odhadom 100 - 200 mil. USD ročne (nechce sa mi to hľadať), naozaj ho bolo vidieť (billboardy, reklama, videá, tých mohlo byť cez 600, fakt) a dosiahol podiel nejaké 2 % na trhu. Čo má Škoda a vw nemal? Kodiaq, čo tam máme ďalej? Nič? OK, tak otázka - čo Škoda očakáva od US trhu? Desatinky percenta? Potom v poriadku, choďte do toho. Ale robiť si nádeje, že amíci uprednostnia Superb 1.4 pred Altimou moc zmysel nedáva, hlavne keď japonec začína na $22.500 a má 182 koní a automat, Superb s týmto výkonom a automatom je u nás niekde okolo 30.000 €. No nič, prečítame si o 5 rokov ;-)
Nezamieňaj si predaje s povedomím o značke, známi tam boli dostatočne, len ich "supermainstream" skrátka neoslovil US trh. vw vrážal obrovské peniaze do marketingu, ich billboardová kampaň "drivers wanted" sa dala vidieť na každom rohu, určite si spomenieš aj na Super Bowl reklamu “The Force”, jedna z najsledovanejších vôbec. A ostatná reklama v podobe dieselgate ich preslávila totálne ;-)
Odvaha ma bizke hranice so spatnym rozhodnutim aj Ked koncern urcite ma slusny budget a schopnych marketing people tu vidim velke straty a vybudovanie mena Skoda na US trhu bude proces tak drahy a narocny ako let na Jupiter .... bude to pre cely koncern ako maraton bez siat cez nekonecny ruzovy zahon....Good luck
Presne tak. Osobne mi auto ako také vadiť nebude. Tieto obludy sú v kurze, takže o jednu viac, či menej, to je už v podstate jedno. To, čo maxi! píše(š) vyzerá pekne, ale koľko viacdetných rodín v našich krajinách si v súčasnosti môže dovoliť auto za cca 30tis. a viac EUR? Ale za to auto samozrejme nevyním, a ako som písal, zákazníka si to určite nájde...
A akú tipuješ ("pre rodiny") cenu?
Bude to väčšie ako Tiguan, t.z. nebude to môcť byť výrazne lacnejšie ako Tiguan, lebo by to ohrozovalo jeho predaje. Tiguan 2 zrovna lacný nie je. Ale áno, ono sa to predávať bude slušne...prevažne však na firmy. Pre rodiny možno "v 2. kole". ;-)
Kodiaq by sa samozrejme páčiť mohol, ale začal si so 7-mimi sedadlami, tak sem nadhodím príklad typického Mum's Car: Chrysler Pacifica, 7 fakt luxusných miest + megakufor, motor 3,6 V6, 287 hp, 9-stupňový automat, cena od: $28.600. Čo by si si vybral Ty? ;-)
mě taky se........... , ale dost bylo čecháčství. Já osobně přeji škodovce, aby v US prorazila, byl by to veliký úspěch. V americe už pohořely jiné automobilky.
a nevie ani to, ze R3 1.0 sa do neho davat nebude... :-!
Ale VR6 tam pasuju. Podla mna uz maju aj ten novy 3.0 TSI VR6 ( polovica z W12 6.0 TSI v Bentayge ) konecne hotovy - niektore media uz infrmuju o nabehu vyroby noveho MQB-velkeho SUV v US a aj jeho nazve. Akurat ze furt basnia o 3.6-ke, ktora je proste stara a nepredpokladam ze by ju dali do novinky.
Tady nejde o vstup na US trh. Jde jen o náš trh a o to udělat z Kodiaqa nejlepší auto na světě. Ještě skoro nikdo neviděl a už má za sebou obrovský úspěch v USA.
ano u jednolitrového třívalce se musejí za břicho popadat, nebo ty úžesně spolehlivé oturbené 1.2 to je terpv něco
na druhou stranu to co dokáži v evropě vytřískat z tak malého objemu je opravdu nevídané a ne třetí stranu ale co ta spolehlivost a provozní náklady, prostě objem ničím nenahradíš
30 000 eur? >:D Tak ked si zoberieme ze zakladny tiguan 2016 stoji 22 000 eur, tak to mi dealer da auto zadarmo a este 8 tisic eur k tomu. Parada.
Ak 30 tisic na stole v ceskych, tak sorry, ale ked prides do salonu VW, tak dostavas 5% zlavu za otvorenie dveri. Ked si sadnes na stolicku, mas dalsich 5% a ked budes brat skladovy model, dostanes dalsich 5%. U skody dostanes max koberceky a skrabku na lad.
Skodiak bude mat odbyt v CZ, inak kazdy si pocka na tiguana 7-seater (2017). Hlavne Americania, kedze vyroba toho modelu bude v Mexiku.
Len zbežne som pozrel golf a passat, oba majú v USA základ 1.8l, 170 koní a porovnateľné autá (t.j. ak som cenu posadil niekde medzi verzie so 150 resp. 180 koníkmi) sú v EU cca o 2.500 (golf) resp. 5.000 (passat) euro vyššie. Nepozeral som výbavy, ale netrúfam si povedať, že by boli ceny porovnateľné...
Defakto so vsetkym suhlas, ale na par drobnosti ti musim urobit oponenturu:
Ano, amici sa snazia robit svoje premiove vozy uz poriadne, takze asi uz aj vnutri budu porovnatelne s europanmi. Pisem len porovnatelne, lebo stale tej US "kvalite" este neverim. Par rokov som v nicom poriadnom novom od nich nesedel. Priznavam.
Camry / Dacia - zle pochopene. Skor som to myslel tak, ze keby Renaultu viac zadrbalo a zistil potrebu predavat tu v EU väcsie vozy za dobru cenu, tak by to bolo asi nieco ako ta Camry. Tie totiz na vychod od nasich hranic stretavam az nechutne casto... :-! Ostatne, tam jazdi mnoho podivnych strojov.. 8-s
Porovnanie Camry / Passat je trosku nefer voci Pašíkovi ul len z toho titulu, ze Camry je E segment, Pašík D segment, ale vnutri nejaky triedny naskok v Camry nevidim, ostatne, Toyota vie, preco jak Camry, tak Avensis uz v EU nefrci.Neviem ci dokonca Avensis nestiahli, alebo neidu stiahnut u nas z predaja.
V Amerike proti Camry stoji US Passat. A ako vies, tak ten sa s "nasim" Passatom (B8) nemoze porovnavat, je to uz trosku starsi voz, technicky pre EU zakaznika povedzme ze nezaujimavy. V nom si v US mohol mat zaklad R5 2.5 170 PS za cenu porovnatelnu s tou Camry. Ale hadat sa neidem. ;-)
Nic, obratme list... ;-)
musis cist mezi radky - skoda v americe neprodava, natoz kodiaqa, ktereho jeste nevidela ani drtiva vetsina lidi v cr. ta hlaska toho sefika nemiri na americky trh, ta miri predevsim na cesky trh, sdeluje nam, ze si co nevidet muzeme koupit od skodovky hotovou ameriku. ta veta je do medii pustena uplne zdarma a je soucasti marketingu. nic vic, nic min.
Ale no tak, zvykneš písať lepšie, asi piatkový príspevok >:D
Najprv si ujasnime - porovnávame autá v podobnej cenovej hladine, ok? A porovnávame americké autá s európskymi, nie US verzie európskych áut, ok?
A teraz sem pls konečne daj niečo z aktuálnej US produkcie, čo si Ty vyhodnotil slovami "kopec blbosticiek, ale kvalita ala China".
V USA som býval, stále sa tam rád vraciam, do bazáru ísť nemusím ;-)
Jazdil som BMW7, A8 aj S-ko, ale rád si nechám vysvetliť, daj konkrétny príklad s čím z USA ich porovnávaš >:D
myslim, ze skutocne je tych clankov uz privela a ako to sledujem, tak uz máte vaznu alergiu...
ale v podstate je to jedno - bude to uspešny model!
je to a dobrych 20 cent dlhsie ako Tiguan
a lacnejsie
a s velkym priestorom - vpredu aj vzadu kopec miesta, velmi slusny kufor a skodovky su prave o tom - za relative rozumne auto daš aj rozumnu sumu ( netreba naobjednavat zbytocnosti - to uz nemá pointu - ako aj v oktavke - treba to vyskladat v rozumnej sume a mas jedno dobre postavene rodinne auto, a o to tu aj ide!) :-!
VW jako největší lákadlo na Škodovku tam asi nezabere. Moc lidí tam nezná ani samotný VW. V prodejích je mezi značkami na 18. místě. Teď se VW trochu proslavil a zná ho asi víc lidí. Jen nevím, zda by to Škodovce pomohlo. Ale chápu, že nějakého koncernového markeťáka napadlo zkusit totálně zprofanovanou značku VW nahradit Škodovkou.
nie ze by ste dopriali domácej automobilke úspech a vy takto 8-s .
To nie som nejaký vw-fans,a už ma občas ßerú tie články stále dookola,ale Škoda hodne pomáha miestnemu priemyslu a ekonomike.
Accent není ekvivalent i30. Tím je a vždy byla Elantra. Accent je na úrovni i20. Nová Elantra stojí zákad 17.150USD (410.000Kč), jen je to sedan. Prakticky stejná i30 je HB Elantra GT, jen má větší výkon, 173 koní. Ta je od 18.800USD (457.000Kč).
3,2- já vím >:D , proto jsem dal TSI do úvozovek, zkrátka jen- oba motory VW. Zas takový analfabet nejsem ;-)
2,8 jsem měl ve starší A4, nebyl úplně špatnej.
Nicméně- jak už jsem včera psal- když benzín, tak raději BMW.
3.2 nebol TSI, bola to atmoska, ale o nejakych problemoch som aj ja pocul.
Nedavno sa kamarat rozhodol pre dobrodruzstvo s nazvom Touareg I. 3.2 8-s
Varoval som ho, ale nedal si povedat, potreboval len nejaky "obycjny pekny lacny SUV voz", benzinak ( nema rad naftaky ) a aby sa aj dostal trochu dalej nez len cez rozbahnenu cestu. Zere mu to obcas ako mne ( ked sa ma raz pokusal drzat >:-[] ), ale zatial je spokojny.
Len dodavam, ze Passat ( motor priecne ) aj Touareg ( pozdlzne ) pouzivaju VR6 3.2 a len minule A4,A6,A8 mali klasicku V6 3.2. A aj na nu som pocul nejednu staznost. Proste tie 3.2-ky su akesi zakliate. ;-\
Dalsi znamy co poskuloval po A8 v benzine 3-4 rocnom ( tiez som mu nevedel ziaden v A8 odporucit - V6 TFSI kompresor aj V8 zeru nie malo a jemu staci aj slabsi motor ), tak sa trochu uskromnil a po mojom odporuceni teraz hlada A6 2.8 FSI quattro - ta by mala byt ok. ;-)
Dufam, ze novy V6 3.0 TFSI ( 1-turbo ) bude gut a casom ho budem moct odporucat. ;-)
"ja by som ti vedel porozprávať príbeh "poctivého železa" síce iba 3.2 ale problémy ako s desiatimi TSI" - a já jen tvrdím, že je to (v podstatě) pořád problém jménem "TSI" ať 1,4 nebo 3,2- prostě VW poslední delší dobou nějak neumí benzíny.
Myslím, že ani vrcholný manager nemůže myslet vážně, že by ve státech někdo pohledem zavadil o něco, co má pod kapotou evropské maloobjemové šidítka nebo podvodné diesely :-!:-!
Tých poplatkov je tam viac, destination charges, dealer charges, za inštaláciu príslušenstva a pod. Ale započítaj lepšie motory, zľavu z ceny, lepší kurz EUR/USD a zaplačeš, prečo nedokážu byť také ceny aj u nás ;-)
Jasné, sú to rôzne triedy, postavil som ich proti sebe lebo - cena. Trúfam si odhadnúť, že sa u nás bude Kodiaq 1.4 150k predávať s "cena od" niekde pri 22.000 €, ale už druhý stupeň výbavy ho katapultuje k cene Pacificy, ktorú som dal ako príklad. A stále tu zostane ten rozdiel V6-ky a takmer dvojnásobného výkonu...
Nojo tak Kuga (Escape) 1.5/2.0 EcoBoost tam je cenikove nekde 25-30 tis USD (realne o 1-3k niz), amika nejaka Skodovka vuuubec nezajima (predevsim po kaze VW)...
... takze bude potreba s cenou jit dolu nekde kolem 20 tis dolaru, coz je nekde 450 tis Kc...
Takze ted uz jen vymyslet, jak to udelat... ;-)
"Camry / Dacia - zle pochopene" - vôbec nie, pochopil som čo si myslel, ale už si príliš miešal hrušky s hruškovicou, tak som to (roz)sekol ;-)
"Camry / Passat je trosku nefer voci Pašíkovi" - nesúhlasím, bavíme sa o kategórii "Mid-Size Cars", kde sú zaradené obe autá a myslel som samozrejme passat NMS. Ten ak sa nemýlim naozaj vychádza z B7, ale v US je to trochu inak, tam sa nerobí "facelift" ako u nás raz za 3 roky, ale vždy majú nový modelový rok, ktorý prináša určité vylepšenia. Camry je najpredávanejšie auto kategórie (nasledované Altima, Accord, Fusion, Sonata), ako vravím, ja by som ju pred passatom uprednostnil vždy (a spolu so mnou asi 37.000 amíkov mesačne), ale keby som mal reálne kupovať v tejto triede, išiel by som asi po Altimu ;-)
Tak neni to auto pro fanoušky aut, žejo....A alergii nemám jen ke kodiaku, ale rovnou celý škodovce a může za to jen její PR a skalní fandové, co pořád mudrují, jak je to nejlepší auto v celým vesmíru a jak se s tim dá jet za 4 litry a bla bla bla...
Jj, je mi jasný. Spíše to byla narážka na výběr motorů a preferenci amerických zákazníků.
Čtyřválcovej benzín 1,4 asi nebude trhákem. Spíš 2.0 TSI by mohlo bejt jakš takš ok................
OK, hodím sem svoj názor a napíš, ak sa mýlim alebo máš inú skúsenosť a tým to pomaly uzavrieme, dobre? ;-)
Dovolím si odhadnúť, že si nič z aktuálnej US produkcie nevidel, zober si Lincoln či Cadillac a verím, že ich môžeš pokojne postaviť k EU prémii. US prístup je iný hlavne v motoroch a podvozkoch, nehodnotil by som či lepší alebo horší, je skrátka stavaný pre iných zákazníkov, iné cesty, iný spôsob užívania. Čo sa týka interiéru, nájdeš tam kvalitnú kožu, moderných elektronických pomocníkov a "blbosti" typu držiak na nápoje, ktorý môže byť chladený alebo zohrievaný - ako si len želáš. Rozhodne by som nemal odvahu povedať, že je nejaký dramatický rozdiel v spracovaní. Drobný rozdiel býva v cene, tá je obvykle v US o čosi nižšia, ale neplatí to vždy, Escalade sa cenou pokojne postaví aj GLS-ku, na druhú stranu má pod kapotou 6,2 l motor, ktorý v EU autách veru nekúpiš ;-)
Camry prirovnávať k Dacii - tu už ani výhovorka na piatok nepomôže. Ad 1. Camry naozaj nie je US auto ;-) a ad 2, len ukazuješ ako autá v US nepoznáš :-) Camry by som kedykoľvek uprednostnil pred passatom, obyčajný základ má 2,5 l, 178 hp, automat a stojí od $23.000, napíš mi sem, čo za to dostaneš u nás ;-)
Neporovnávaj x-ročné bazárové kusy z US, skús si sadnúť do niečoho aktuálneho, potom mrkni do cenníka a môžeme začať túto debatu odznova ;-)
Kodiaq by urcite nesouperil s minivany, ale treba s kratkym Santa Fe, kde by tech 7 mist predstavovalo konkurencni vyhodu (7 mist ma az petimetrova verze Grand).
Skoda hlavne nema spatnou povest zpusobenou nespolehlivosti (zejmena vozy vyrabene v Mexiku z prelomu tisicileti) a dilcimi preslapy. No a samozrejme neni tolik spojovana s dieselgate.
Radeji stary VR6, nez novy 2.0 TSI ;-) Navic v USA jsou atmosfericke sestivalce podobneho objemu stale dost rozsirene. Ted je otazka, jestli by uvitali technologickou novinku v podobe turbo motoru (at uz 2.0, nebo 3.0), nebo spise ocenili "poctive zelezo".
Interiér ŕ la China? Daj príklad, nech viem čo máš na mysli. Ale inak súhlasím, skúsenosť dobrého kamaráta: Ford Fusion, po 4 rokoch svietila kontrolka motora, nikto nevedel zistiť prečo, po ďalších 2 rokoch odpadnuté viečko nádrže. Len dodám, že kamarát jazdí 90.000 km ročne.
uuuups... :*) Tak zeby fakt piatok ? :-O alebo "nemtudom" ? >:D
OK, trosku som to dal dokopy - jablka s hruskami, ale princip ostava - proste to co sa predava v US nepovazujem za tak kvalitne, ako u nas. Takze nejake Camry a tie tebou vymenovane US-oblubene vozy by tu mohli figurovat tak pod znackou FIAT, alebo Dacia. >:-[] Plus tie US/EU verzie - proste nedaju sa uplne sto-pro porovnavat, ale ked sa tu obcas nieco dovezie a vidim to, som znechuteny. Ano, A8 v porovnatelnej vybave tu stoji povedzme 120k €, tam ledva 100k $. Lenze aj tak by som ju z tade nechcel. Je to proste poznat. :-!
oválně vykrojených blatníků, kterou tady při každé příležitosti kritizuji, je krásně zdokumentována na posledním obrázku fotogalerie. Zbytečně velká díra odkrývá prostor podběhů, aby bylo dobře vidět na to bláto a humus ... ;-)
Skoc si do nejakeho bazaru, kde je nejaka dovezena verzia inac bezne EU auta. Touareg, Q7, A8, proste hocico. Dobre si ich pozri vnutri, vyskusaj tu kožu a pod... Je toho viac.
Potom pochopis. ;-)
nikdo by si do skodovky nekopal kdyby se z ni nedelalo neco co neni. je to proste hnuj a automobilove dno. v technice, materialech, jizdnich vlastnostech a spolehlivosti. pokud to tu bude takto pravdive prezentovano tak nikdo kopat nebude.
Tak v tom se neshodneme, jelikož automobiłvé dno vypadá jinak. Tobě to ale nemá smysl povídat, jelikož jsi na tom asi stejně se Škodovkou jako Áda s Renaultem ;-)
Tak tady na auto.cz je nejvíc "cool" si do Škodovky kopnout. Co na tom, je urazila dlouhou cestu a je tam kde je, tedy úspěšná. Takový národní sport - úspěch se v Čechách neodpouští, což je smutné bohužel... ;-)
Jinak bez marketingové masáže to nejde, někdo to umí líp, někdo hůř a někdo se u toho i ztrapní (viz. H-faktor) >:D
Zajimave, ze nedavno byl v DVTV taky nekdo ze skodovky a na tema Kodiaq v USA uvedl, ze je pro americany prilis maly. Jasne, prodavaji se tam i mensi auta, ale hlavni cisla prodeju netvori. Zase je fakt, ze Kodiaq je svymi rozmery docela specificky a navic ma 7 mist, takze treba by se libil. Akorat teda poresit motory. 2.0 TSi 132kW je slusny zaklad a k tomu prihodit 3,6 VR6.
OK. Mal si tam pod zadkom nejaku US verziu u nas bezne predavanych nemeckych aut ? A nezdalo sa ti nieco "ine" ? Proste ja som len tak namatkovo vyskusal A8 4.2 FSI a Touareg tiez uz neviem aky benzin US verzie, a poviem ti, ze EU verzie su vnutri lepsie vyhotovene.
Proste amikovi staci aby sa sedacka tvarila ako koža, mala nejake tie stelovatka, atd. a je spokojny. Tu si vyberes poriadnu Nappa Leder Sportsitz a je to o niecom inom. :-!
priznam sa, ze az tak to auto nesledujem - len som dost prekvapeny, ze kolko ludi na to v kuse negativne reaguje a pritom vela o tom sa nevie
cenu spominali v Autobilde cca o 30.000 menej ako je novy Tiguan - a rozdiel cca 20 cm je rozdiel triedy!
vzadu tam sedel redaktor, co mal 2 metre a uplne v pohode a preto si myslim, ze kto chce ( alebo nebodaj aj potrebuje!?) velke auto.... :-!
hm, nepišem teraz o amerike, ale vseobecne o tom negativnom postoji - a čo vlastne vieme tomu autu vytknút?
čo je na ńom take hrozne - podla mna to vela rodín poteší a uspokojí, a za tie peniaze nekupiš taky kus auta, ked je tu zaujem o velké priestory ( a ako vidime uspechy oktavky a superba...), tak preco nie?
alebo? :-!