Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kodiaq by byl v USA ohromný úspěch, tvrdí šéf Škody

David Bureš
Diskuze (93)
Crossovery jsou v USA velice populární. Proto Škoda věří, že by s kodiaqem v Americe uspěla, a to přestože je za oceánem takřka neznámou značkou.

V posledních měsících se stále častěji spekuluje o vstupu Škody na americký trh. Sama mladoboleslavská automobilka se takovému plánu nebrání, ba naopak, reálně nad ním uvažuje. V Mladé Boleslavi dokonce věří, že pro americké klienty mají vhodný produkt; chystaný Kodiaq.

Crossovery o velikosti kodiaqu jsou za oceánem populární, a proto si vedení automobilky myslí, že by chystaný, 4,7 metru dlouhý vůz americké zákazníky oslovil. „Pokud bychom se rozhodli bojovat v USA, měli bychom jen jednu šanci zapůsobit. Věřím, že pokud bychom tam byli už nyní, byl by kodiaq homerun,“ tvrdí nový generální ředitel Škody Bernhard Maier, který do mladoboleslavské automobilky nastoupil loni v listopadu.

Škoda je už sice zastoupena v různých koutech světa, v některých částech ale stále chybí. A pokud automobilka chce dále expandovat (jakože pod vedením Maiera chce), vstupu na další trhy se nevyhne. A právě USA je tou nejzajímavější možností.

„Amerika je trh s největším potenciálem, na kterém zatím nejsme zastoupeni,“ říká Maier. Automobilka si i proto nechala zadat studii proveditelnosti, zda by se jí vstup na americký trh vyplatil. USA ale není jediným řešením, Škoda ještě zkoumá potenciál dalších trhů – Jižní Koreje, Singapuru nebo Íránu.

Zatímco v minulosti se o vstupu Škody na severoamerický trh jen spekulovalo, v poslední době taková možnost získává stále reálnější obrysy. Už dříve Maier nevyloučil možnost příchodu značky do USA, následně si pak Škoda nechala u amerického patentového úřadu registrovat vybrané názvy svých modelů – Octavia, Yeti a Superb. K nim nejnověji přibylo i označení vRS, které je na vybraných trzích určeno pro sportovní modely (Octavia vRS je u nás známá jako Octavia RS).

Vstup na americký trh by byl ale velice složitý. Vedle nákladného budování dealerské a servisní sítě v tak velké zemi je problémem fakt, že je Škoda za oceánem takřka neznámou značkou. V padesátých a šedesátých letech to sice v USA zkoušela tehdejší felicií a octavií a v Kanadě o dvě desítky let později 120 a rapidem, to už je ale opravdu dávno. Navíc tehdejší pověst laciného auta z východní Evropy se zastaralou technikou asi není něco, s čím by se dalo pracovat.

David Bureš
Diskuze (93)
Avatar - Barrichello
1. 8. 2016 12:47
Re: Ako je možné, že sa im to vyplatí...
Když chce někdo opravovat US auta, musí na to mít diagnostiku.

A taky tomu rozumět. Tady jezdí 10-15-20-30-50-60 let staré ameriky a furt jezdí a furt to umí servismeni opravit
1. 8. 2016 12:07
Re: Ako je možné, že sa im to vyplatí...
No tím se ten rozdíl defakto smazal.
Avatar - Emel
1. 8. 2016 10:41
Re: Ohromný úspěch
[odkaz]
31. 7. 2016 20:33
Re: Ako je možné, že sa im to vyplatí...
Accent není ekvivalent i30. Tím je a vždy byla Elantra. Accent je na úrovni i20. Nová Elantra stojí zákad 17.150USD (410.000Kč), jen je to sedan. Prakticky stejná i30 je HB Elantra GT, jen má větší výkon, 173 koní. Ta je od 18.800USD (457.000Kč).
30. 7. 2016 23:03
Jakoze pod 450 tisic jo?
Nojo tak Kuga (Escape) 1.5/2.0 EcoBoost tam je cenikove nekde 25-30 tis USD (realne o 1-3k niz), amika nejaka Skodovka vuuubec nezajima (predevsim po kaze VW)...
... takze bude potreba s cenou jit dolu nekde kolem 20 tis dolaru, coz je nekde 450 tis Kc...
Takze ted uz jen vymyslet, jak to udelat... ;-)

Jinymi slovy - kecy.