Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

O vstupu Škody na severoamerický trh se rozhodne příští rok

198 komentářů

Sky for everybody
...pokud změní některé prvky v interiéru (možná všechno)
...pokud vůz (vozy) dostatečně odhluční od nepříjemného zvuku od zadních podběhů
...pokud vůz (vozy) vybaví benzínovým šestiválcem

potom mají šanci
Avatar - Hittman
Hittman
Má Passat v USA v6?
Sky for everybody
To netuším
marianek
Passat se a US trhu podbizi nizkou cenou, levnejsi nez o tridu mensi Honda Civic a i tak je prakticky neprodejny.
MariAchi
Kdyz jde o psani hovadin o VW, tak ty jsi zaruka tech opravdu nejhloupejsich.
Passat v USA startuje na cca 22 tisicich USD, Honda Civic sedan pak na 18 tisicich.
Jestli je 22 mene nez 18, to uz si musis nejak dohledan na googlu sam.
Pro ukojeni tve detske poluce dodam, ze nize nez Civic zacina Jetta - a to na cca 17 tisicich USD.
marianek
Stejne jako u nas nikdo za "list price" nenakupuje. Navic si tu konecnou cenu jeste jednou spocitej...ty nase mala poluce 😉
Neurotic
Civic má V6??? Nebo je taky jenom s neprodejným motorem? Respektive ještě hůř prodejným, protože nemá ani turbo takže to nejede >😁
marianek
Srovnej si prodeje Civicu a Passatu.
MariAchi
Passat se v USA prodava mizerne, to vi kazdy, no i takovy moula jako ty by mohl proti nemu postavit adekvatni konkurenci, v pripade Hondy je to Accord.
marianek
Sam Volkswagen svou cenou Passatu vsak chce konkurovat Civicu nez Accordu...a i tak nema cim zaujmout.
MariAchi
Jiste, proto Passat startuje cenove o 4000 USD vyse, nez Civic, vid?
marianek
Zatimco Civic muze prodavat za cenikovou cenu, na Passata ti prodejce na obrovskou slevu. Navic splatky na 5 let s 0% akontaci.
Tam mas ten rozdil.
MariAchi
Splatky na 5 let s 0% akontaci - to je nejaka cenova vyhoda?
marianek
hmm...prochazel jsem si moznosti splatek u obou. Ma pravdu, napsal jsem to z nepozornosti spatne. Volkswagen nabizi splatky na 5 let s 0% navyseinim.
MariAchi
To uz je dobrej deal.
Je jasne, ze se soucasnou image se VW podbizet musi, nic jineho mu nezbyva, kdezto Honda je na koni, Civic tam patri k nejprodavanejsim autum, stejne tak Accord, takze na cenu smerem dolu tlacit nemusi.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V6 nemá ani Fusion a nejeden z jejich konkurentů.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Má motor 2,5 ale nevím jestli je to 4-válec, mám dokonce takový pocit že je to 5-válec.
MariAchi
Passat pro USA ma 1,8 TSI 3,6 V6 😉
XTad
2.5 byl 5 valec, ale nahradili ho 1.8 TSI. Daval se do Passatu, Jetty, Golfa i brouka.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Čo bolo bolo ale 2,5 Kefalín to znie lepšie nie?
Johnnn
Ale mají. Bude to levná značka, v USA se normálně prodávají i maloobjemové motory a nemají problém ani s přeplňováním. Stačí aby to nebyl diesel a VW, který má pošramocené jméno díky dieselgate. A jednoduché úpravy taky nejsou problém.
Sky for everybody
mít šanci ještě neznamená uspět... Záleží na tom, co nabídnou. Americký trh je nevyzpytatelný... koukej na KIA/Hyundai např.
kuny
no, bacha na to - pro americky trh by skodovka musela silne upravit cenu (smerem dolu) a pripravit modely specialne pro americky trh (placnu: max tri vybavove linie, max tri motory, max dva vybavove pakety - ale tohle vsechno a mnoho dalsiho samozrejme ve skodovce vi). jestli to chteji dovazet z bolehlavy (atp.), tak nevim, jestli tu cenovku dokazou dostatecne ponizit a jestli to chtej montovat v usa, tak to bude beh na dlouhou dobu. kazdopadne bude zajimave to sledovat (pokud se k tomu odhodlaji). uprimne, myslim si, ze logickym krokem v usa by bylo pouzit treba distribucni sit audi a skodu tam prezentovat jako levnou evropskou alternativu k audinam.
Petrko
Levná alternativa k .....Audi, ROFL >😁
kuny
jiste, hochu. oboji ma ctyri kola a volant a slouzi k prakticky totoznemu ucelu (ted nesrovnavam fabii a q7, abys zase netahal za slovicka) jiste skupine lidi "staci" levnejsi skoda nez audi (nekterym i "musi stacit").
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslíš škrabky a dovybavení všech řad deštníkem?
Sky for everybody
to fakt ne 😄
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁

Proč si bude kupovat někdo auto od neznámé značky, z koncernu co podváděl a jehožž sesterská značka se tam za 50 let ještě nikdy pořádně neprosadila. Její nejúspěšnjší model byl ten s kterým tam vstupovali - Brouk >😁
Sky for everybody
Cca před dvaceti lety se u nás říkalo
"Přece si nebudu kupovat Japonce!"
"Proč by si někdo kupoval KIA?"
no.. a dnes je realita taková, jaká je.
Avatar - Anonym
Anonym
Japonci na to šli metodou přizpůsobení trhu a levných cen. Jestli chce být škoda levnější jak Kia, hyundai, Ford a Chevroelt, můžou to zkusit.
S absencí V6 a a tyipické cenové hladině VW nemaj šanci >😁
Sky for everybody
Škodovka bude muset jít podobnou cestou, to bez debat.
Absencí V6 jsem diskusi v podstatě začal.
kuny
ja si osobne myslim, ze v6 neni to, co americana opravdu zajima. motory aut jsou snad jedinou "komoditou" na trhu v usa, jejiz zakladnim atributem je zdvihovy objem v litrech (ackoliv 99% amiku si neumi predstavit, co to vlastne ten litr je). no a staci nejaky 3,0 litre motor (a je skoro jedno, koliv to ma valcu) a budou spokojeni. osobne si myslim, ze koncern bud oprasi staricky petivalec 2,5 nebo vsadi na 2,0 turbo (napis tubo v usa take tahne). ale tak uvidime, co bude, pokud vubec k tomu dojde.
Sky for everybody
I to se nakonec může ukázat jako pravda.
[odkaz]
MariAchi
To si nemyslim.
Amici sleduji u motoru jen MPG, o objemu jednotky se dovis az nekde v detailech a o vykonu v podstate jen v katalogu v tabulce na konci. Je to hlavne proto, ze dane se tam nepocitaji z objemu, jako se to dementne dela u nas, ale prave z hodnot spotreby, navic spotreba je i zakaznikovym kriteriem. Maji to v tomto amici jednodussi.
Avatar - Anonym
Anonym
Spotřeba je to halvní a proto 70% pikapů má motor V8. Proč všichni nejezdí s V6 a diesly když koukaj na spotřebu.....

Výkon a objem motorů uvádí aspon us zančky na webu normálně v kolonce performance. Neuvádí se akorát maximálka. U některýžch modelů pak i zrychlení.
Avatar - Anonym
Anonym
Američani maj cubic inches, takže jim je litr u zádele. Staré ameriky taky maj uváděn objem vždy v cui.

Už si viděl 3-4 litrovej 4válec v moderním autě?
A Kodiak 2,0 turbo bude trhák, do první svolávačky na závady motoru a na zadření z důvodu olejů nevhodných pro us provoz
>😁
XTad
Ja myslim, ze pokud ten olej budou menit po 5 tisicich, jak je u americkych aut zvykem, tak ten dvoulitr vydrzi...
Avatar - Anonym
Anonym
A kde bude ten náskok díky technice když to budou měnit po 5ti? BTW po 5 to dneska už nemění ani nové ameriky, tam je to 10-12 tis km
XTad
Tak rikals, ze to tam zadrou, ted zase hledas nejake naskoky...
Avatar - Anonym
Anonym
Taky kolik amíků umí jezdit s turbem, že. O dochlazování v životě neslyšeli atd
XTad
To ani vetsina evropanu a vyrobci s tim musi pocitat.
XTad
Nejprodavanejsi auto v USA, Toyota Camry, bude od pristi generace taky s dvoulitrovym turbem misto 3.6 V6. Myslim, ze vetsina americanu to u normalnich aut bohuzel neresi, naopak jeste vita turbomotory, protoze se daji nacipovat. Jinak VW nahradili 2.5 petivalec 1.8 TSI, stary vysmivany dvoulitr 85kW 1.4 TSI, Ford nabizi 1.0, 1.5 a 2.0 ecoboosty, GM ma preplnovany 1.5 i ve stredne velkem Malibu... I v americe se uz downsizuje.
Johnnn
Když značka vstupuje na trh tak obvykle jaksi neznámá logicky je a s tímto rizikem se počítá. Nikdo nemá ani tucha, že Škodárna patří pod koncern VW a nikdo nebude dohledávat, které že ty motory VW jsou i ve Škodárnách.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, američtí novánáři sou úplně pitomí, oni nemaj tucha co a jak. Vůbec v testech aut nenapíšou že škdoárna nepatří pod VW >😁 >😁

Zkus si někdy přečíst Car and Driver, jalopnik atd.
Johnnn
Ty fakt žiješ v nějaké virtuálním automobilovém světě automobilových periodik. Žiju už skoro roky a půl v Kalifornii a přechodně v ČR. Drtivá většina mých kámošů nikdy nečetla aut👋moto plátek. Auto kupují jak mléko v supáči. Pochybuju, že jinde v USA na tom budou jinak. Auto je tu naprosto spotřební zboží. Stojí pakatel a stačí když je pohodlný a dostatečně výkonný. Všechno ostatní je vedlejší. Cesty tu jsou dokonale hladké a rovné, takže ne zcela dokonalý podvozek se lehce skryje. Nejezdí se rychle, nepřekračují si rychlosti (v rámci mezí). Ostatně to je důvod proč tu prorazila třeba Kia. A dieselgate tu řeší majitelé VW. Ostatním je to šumák. Pochybuju, že někdo řeší, že třeba Audi patří pod koncern VW a že ten šidí. Ten zlý je VW, že jde i o Škodu/Seat/Audi/Porsche a Lambo, to se neřeší.
Atila_
Dlouhodobe nejuspesnejsi model VW v USA neni Brouk, ale Jetta ktera se tam prodava uspesne uz tricet let, aktualne v pate generaci.
Avatar - Anonym
Anonym
Akorát ta Jetta není nikde vidět, kdežto tehdá byl brouk vidět na každém druhém rohu....takový detail no
Atila_
Brouk mel uspech vzdycky rok dva kdy vysel novy model jako stylovka, ale rychle se okoukal. Jetta je tri dekady stabilni soucasti americkeho trhu. Z duvodu, ktere jsem nikdy nepochopil, je to vubec nejcastejsi auto pro zacinajici ridice. Pulka bohatsi populace USA se naucila jezdit na Jettach, akorat tenhle uspech nikdy VW nedokazal pretavit v loajalitu v pozdejsich letech.
Avatar - Anonym
Anonym
Jettou jezdí čertví imigranti (rozuměj nejsou v USA déle jak 10 let) a hispánci, mexičani a pár chudých černochů.

Kdo je va vatě má v USA Mercedes, Lexus, BMW, Cadillac, Acuru a Lincoln. Kdo je top ve vatě tak Bentley a Rolls samo.
Zbytek jezdí zejména Toyotami, Hondami, Fordy, Chevrolety, Dodge, Buicky, Nissany, Hyundai, Kia, GMC a pka něěěkde vzádu je VW >😁
XTad
Jetta doplatila na to, ze byla v posledni generaci citelne osizena a i kdyz americanum staci pohodlny podvozek, silny motor, dobra vybava a hodne mista, tak uplne odrbat se taky nenecha.
kuny
uprimne, vzhledem k bouchani od zadnich pevnych naprav americke produkce jsou jakekoliv hluky v evropskych autech prakticky zanedbatelne.

pochopitelne s trivalcovym turbolitrem a tedeickama tam diru do sveta neudelaji, to je jasne.
Avatar - Anonym
Anonym
Která amerika má tuhou zadní mimo pikapy a suv?

Já jí měl u jedný a to mam 5 ameriku, vše ostatní víceprvek >😁 >😁
Petrko
Znalec US aut promluvil. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Dneska už jí nemá ani vás oblíbený Mustang, sranda co. A Corvette má sice tuhou, ale ta je totálně odlišná od tuhé zadní EU aut. To je jako dkyž vedle sebe postavíš maluch a RR Croniche, asi takový rozdíl v konstrukci a systému.

A co má dál tuhou zadní?
Charger?
300?
CTS?
200?
LaCrosse?

Ani jedno....

Víceprvek měl už 95 Stratus >😁 A kotoučový brzdy vzadu a el. vokýnka, zatímco tady vzádu dětičky Lojzy točili švihladlem a vzadu se skvěle na červeno natřený bubny.
A klimatizace měli ameriky v 50. letech, stejně jako automat, to tady ještě Helmut v Evropě stahoval vokýnka v létě a kvedlal fofrklackem >😁 >😁
Petrko
Proč to píšeš pode mne a ne pod toho "znalce"?
kuny
no hochu, vzhledem k tomu, jake procento aut tvori suv a pickupy, tak proste ta tuha naprava v usa je zcela bezny standard. pulka tamnich dalnic pripomina svym betonovym povrchem d1 a zejmena ta auta s tou tuhou napravou pripominaji jizdu vlakem. jen ty rozestupy tech ran od podvozku jsou vyrazne kratsi.

prumernemu americanovi je tohle uplne fuk a tuha naprava vzadu byla jeste pred deseti lety beznym sandardem u americke produkce sedanu stredni tridy (a ze jich tam jeste spousta jezdi). jlikoz realie provozu usa jsou mi celkem zname (dokonce jsem si tam kdysi udelal i ridicak), tak s klidnym svedomim mohu tvrdit, ze podvozky skodovek z hldiska komfortu na americke pomery nevykazuji zadne nedostatky.
Avatar - Anonym
Anonym
Bavíme se o aktuální produkci a osobácích. Hele Avia D75 nebo DAF 45 maj taky tuhou zadní a listáky, vono totiž konkurence takovýho Fordu F-350 je v Evropě Avie.
Dost blbý vid.

Ukaž mi americký sedan r.v. 2016 co má tuhou zadní. Chci ho vidět. Nepiš mi co mělo před 15 lety, jak ti říkám před 15 lety měla škodárna švihadla, bubny, a klima byla ve fabii za 400 vid >😁 >😁 >😁
kuny
nevim, o cem se bavis ty, ale ja reagoval na prispevek skyactive ohledne zvysene hlucnosi skodovek (zrejme octavia nebo superb) od zadni napravy. opakuju znovu svuj nazor (zalozeny na vlastni opakovane zkusenosti), ze na pomery v usa se jedna o tichou a jizdne plne vyhovujici konstrukci.

a ze bych ti mel vyjmenovavat auta z us trhu, ktera maji vzadu pevnou napravu? tos asi upad ne? vzdyt je jich nespocet.
Avatar - Anonym
Anonym
Osobní auta, prosím osobní. NIkoliv pikapy a SUV.
Sedany, kupé, kabria, crossovery, mpv.

Di do toho, jmenuj ty co maj tuhou zadní a listáky >😁
Petrko
Neříkej mi hochu a když jsi ve státech dělal ten řidičák, napiš jakým autem a jestli bylo pseudosportovně tvrdé.
marianek
Kdyz materska znacka nema na US trhu co nabidnout, jak na tom asi bude Skoda? Na US trhu jsou pozadavky mnohem vyssi nez v Evrope. Tam maly lokakni hrac, navic s image majitele podvodnika s katastrofalni kvalitou, nema sanci.
Sky for everybody
mít šanci ještě neznamená uspět... Záleží na tom, co nabídnou. Americký trh je nevyzpytatelný... koukej na KIA/Hyundai např.
Patřilo k jinému komentu od Johnnn, sorry
marianek
KIA/Hyundai nemaji tak obrovske problemy s kvalitou a spolehlivosti vyrobku. Od zacatku jsou na vlne levnejsi nabidky a celou dobu se lepsi. Co slibi, to dodaji. Volkswagen nabizi kvalitu ale realita je opacna.
Sky for everybody
Třeba (v rámci zlepšení) by Škodovce jen prospělo vyzkoušet si náročnější trhy.
marianek
US trh je prilis narocny... Volkswagen se snazi uz dlouho a bez uspechu. Na to, aby Skoda mela jakoukoliv sanci je moc brzo.
Volkswagen by mel na, rekneme 10 let, vyklidit trh uplne. Vyvinout modelovou radu urcenou pro US trh a po dekade to zkusit znovu.
Sky for everybody
Tak strategie může být klidně rozpracovaná na desítku let dopředu. Může jít jen o pokus neztratit kontakt s kontinentem. Ale už jsem psal, jen spekuluji. Na druho stranu, bylo by bezva, kdyby na amerických cestách jezdilo auto se znakem slepice...
kuny
😃) ty jo, pritom kazda americka slepice jezdi autem a ze jich tam je - ted by mely i vlastni znacku, to neni spatny namet na marketingovou kampan >😒]
Sky for everybody
>😁 >😁 >😁 >😁
stejně jako že Kodiac je rodinný typ (tohle Škodovce nikdy nezapomenu)
Petrko
To je v poho. U Škodovky lže jak když koncern podvádí. 😉
kuny
pockej, naposledy byla jako rodinny automobil prezentovana nova fabia, ne? to kodiaq je proti tomu pro rodinu vskutku velkorysi vuz (co se prostoru tyce) 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Myslel hloupé marketingové tvrzení, že MEDVĚD kodiak je rodinný typ (zvířete).
kuny
aha, no tak to jsem jeste neslysel 😉
Neurotic
K/H dodá to co slíbí? A co ta pokutu za lhaní o spotřebě? >😁 Škoda tam ještě žádný průšvih neudělala a tom, že je spojená s VW ví maximálně tak redaktor v moto časopise a to ještě kdoví jestli
marianek
Mas pravdu. Kdo ale, krome hybridu od Toyoty uvadi presna data o spotrebe?
Petrko
Jasně a ti redaktoři si to v rámci uvádění Škody na US trh nechají pro sebe viď. Jste jak malí blbečci.
briza
"Na US trhu jsou pozadavky mnohem vyssi nez v Evrope ..." No, nevím jestli s tím máš osobní zkušenost.
Na základě mé osobní zkušenosti bych neřekl, že ty požadavky jsou "mnohem vyšší" ale jsou spíš jiné. Na jedné straně je např. kožený interiér a nějaký ten V6 mnohem běžnější než u nás. Na druhé straně je často tolerována "kvalita" zpracování na úrovni, která by to auto udělala v Evropě neprodejné.
marianek
Nevim, jestli jsi v novych Volkswagenech a hlavne v Skode sedel. Uroven zpracovani neni o nic lepsi nez v Mondeu (Focusu na US trhu).
Ano US ma mnohem vyssi naroky nez EU trh.
Neni divu, ze uplne prumerny a spolehlivosti podprumerny Volkswagen se v EU prodava a na US trhu se mu rika "cheap crap" a je neprodejny.
XTad
Pokud jsou ty pozadavky v US tak vysoke, tak proc VW prodaval osizene verze svych aut? Jetta i US Passat jsou oproti Golfu a EU Passatu jednodussi a "osizenejsi". Presne jak pise kolega. Sice maji V6 a kuzi, ale interier jako v rapidu.
To same Ford (Edge, Mondeo, byt ten interier oproti Fusionu trochu zlepsili, atd.).
marianek
Volkswagen proto, ze prodaa znacne pod cenou. Jednoduse vyrobek musi byt co nejlevnejsi, aby to mohli prodat. Ono, kdyz z nekvalitniho vyrobku udelas nekvalitni a levny, vyjde ti Volkwagen USA.
XTad
Ale podobny trend tam plati u vsech vyrobcu. Navic VW udelal pouze to, ze prizpusobil svoje auta tamnimu trhu. Zakaznici v USA hodne tlaci na cenu a materialy je nezajimaji, no tak udelali levne auto s osizenym interierem.
briza
Na rovinu říkám, že jsem v nových VW nebo škodovkách neseděl. VW mě nezajímá tak něajk vůbec kvůli designu ani spolehlivosti a pokud jde o Škodu tak se mi docela líbí nový Superb, ale jen zvenku.
Každopádně pochybuji, že bych v nějakém z nich narazil na (osobní zkušenost s americkou kategorií mid-size i full size) ... víko kufru bez jakéhokoliv čalounění zevnitř jen plechy a to ještě nalakované jen někde ... plastovou lištu kolem okna zvlněnou jak užovka ... slícování dveří u řidiče s karoserií se škvírou kterou neustále táhlo na levý kotník (při venkovní teplotě -10C velmi "příjemné").
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně že evropská auta maj kvalitu, ale zadřený motory, spotřeba 3 litry oleje na 25 000 km, nefunkční klimy, topení, praskající rozvdáky atd se řeší u EU aut, na u japonských a amerických. Blbý co.

Naopak spousta evropských aut je v usa neprodejná s es svojí mizernou kvalitou a přepálenými cenami ND
andy2214
prosimte jake evropske auto se v USA prodava v neosizene podobe? Modely VW ani cela D3 to nejsou. Co ma USA Passat spolecneho s tim Evropskym? Ten USA je deset let za tim nasim, snad na platforme minule generace a je vetsi.. jinak osizeny a v Evrope neprodejny. Kvalita zpracovani? Viz One Ford a Mondeo.. interier se na VW nechyta ani naznakem a ty prodeje v EU.. no nic moc. Nizka spolehlivost VW? Obyc fama.. vlastni zkusenost s x modely a ipravdu never tomu, ze vyt to takove strepy, bude prodavat tolik aut, kolik prodava 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tak pokud sou us verze EU automobilek ještě víc nekvalitní jak ty verze prodávnaé v EU tak potěš koště...

Proti tomu je každej chevrolet za 5,50 etalon spolehlivosti.

Nizá spolehlivost D3 osobně, a můžeš si k tomu připočíst i Jaguar >😁
Avatar - Hittman
Hittman
se už třesou na Octavky ))
Sky for everybody
Já bych to viděl na new YETI a Kardiak... Myslím, že Octomile a vůbec nízká auta tam vozit nebudou...max leda by chtěli ze Superba udělat nějakou extrémní raketu (chápej extremní na evropské poměry)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Když tam mohou prodávat Mazdu 3 a Mazdu 6, tak asi i mohou zkusit štěstí se Superblbem a Ochcávkou.
Sky for everybody
Mohu se mýlit. Je to jen spekulace (jako i celý článek). Ale logiku bych viděl v (na US poměry) malých SUV
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Strategie je jasná. Ale teď vážně - myslí to vážně? Američani jsou zhýčkaní prevíti a je tam velmi silná ochrana spotřebitele. Rizika obrovská, počty prodaných vozidel nízké. Největší sranda by nastala kdyby opravdu značka VW z USA odešla a Škoda ji měla "nenápadně" nahradit.
Otazka je, ci ponaglictia aj nazov znacky.

Navrhujem "Pity".

A: Hey man, whaddya drive?
B: A Pity Octavia.
Avatar - Pradeda77
Pradeda77
Myslim, ze by bylo safe zustat u Skoda pronaunced...Skouda, coz v anglictine vubec nezni spatne...
V6last imil
Už vidím ty jejich překopávky Škody na Dragster!!! :-?
Avatar - praděda7
praděda7
Tož bacha! V Anglii byly Škoda překopávky na závodní auta v minulosti dost běžné. To ale byly ještě škodovky s motorem vzadu. V závodech group 5 závodních vozů, bylo totiž podmínkou zachovat motor (jakýkoliv motor) v originální pozici. A tam právě škodovka měla výhodu. Našli tam místo i různé osmiválce...
V6last imil
Myslím ochcavku ne 120ku
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Není třeba, značka Skoda je Amíkům známá. Dokonce tam soudruzi Škodovky v 70 a 80 letech vyváželi. Kolikrát vyváželi do zahraničí auta která jsou dnes sběrateli vyvažovaná zlatem. Třeba Garde.
PS - můj strejc se nějak dostal v 70 letech k "souběhu" vývozu a koupil MB1000 s pravostranným řízením a měl ho tak dlouho dokud se mu neprobořila podlaha.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale POUZE do Kanady. V USA se škoda nikdy neprodávala. Jen v Kanadě stejně jako LADA.
V USA se prodávalo jenom Yugo jistou dobu a prodávají se tam běloruské traktory Belarus a ruské motorky Ural.

Od nsá se tam prodávaj myslím Zetory
Petrko
Koukám že toho o Škodě v USA hodně víš. Jen je to všechno špatně. Škoda se v USA prodávala offi jen v padesátých letech a to velmi neúspěšně. Jinak ji dovážel do Kanady jeden dealer ovšem né jako oficiální zastoupení škody.
esenbe
VW investuje miliardy v USA na rozjezd škody, která není zatížená jeho vlastním skandálem.
Bude tam pak prodávat auta za 2/3 evropské ceny s nejlepší evropskou motorizací a střední evropskou výbavou v základu.
Bude tam rvát tuny do marketingu.
A potom bude odškodňovat americké zákazníky ...

A ty evropane, ty to všechno zaplatíš ...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to zní pravděpodobně
až na to že Škoda má vyšší spolehlivost než VW díky výrobě v Bohemia
taková Čatanúga - může zkazit dobrou reputaci Škody jako nekvalitního křápu - a tato informace se rychle může zglobalizovat
Avatar - Pradeda77
Pradeda77
Nejvetsi problem vidim v tom, ze tuto akci, jestli k ni vubec prijde, bude muset nekdo zaplatit a aby to nakonec nebyli mistni kupci... ;-\..vidim, ze me tesne kolega predbehl... 😉
Xonik
Celkem zásadní věc jak je ten "návrat" myšlen. Pokud to bude tak že v továrně VW v Mexiku akorát přehodí loga a trochu obmění modely, tak si sice škodovka bude moci ve statistikách odškrtnout větší prodeje, ale tím ten efekt hasne.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Koncern lubi rozhadzovat penize a to ze sa uz raz prebehol holym zadkom cez ruzovy ker mu asi nestacilo.... Chcu ten beh este raz zopakovat. V USA budu tie ruzove trne este ostrejsie a dlhsie a rany na zadku budu boliet viac a budu sa hojit ovela dlhsie...Osobne si myslim aby sa tomu radsej vyhli a ak maju tolko penazi ze uz sa im to nevprace ani do bank vzdy su rozumnejsie veci ako investovat... Aj tak im prajem good luck...
Ono netreba zabudat na fakt, ze marze z predaja ma VW vyrazne nizsie nez Toyota...
Avatar - Joky
Joky
O tom, že vstoupí na trh se rozhodne až za rok. Ale o tom, že to bude propadák se ví už teď....
V6last imil
Doporučuji začít Škoda Octavia tříválec. Průměrný pár man. USA cca 400kg a nákup z Wallmartu 300kg a škoda jede co může.
CrankyDude
"Ale o tom, že to bude propadák se ví už teď."
Souhlas.
Avatar - Joky
Joky
A hlavně Škodovka ukáže za jakou
cenu je schopna prodávat v USA a to
teprve budou český Pepíci koukat, jak je tady Škodovka bere na hůl...
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁
andy2214
vis.. temer vsechny modely VW a D3 jsou v USA osizeny a nebo se v pripade VW pod stejnym nazvem prodava uplne jine auto. Pak muze byt USA Passat levnejsi nez EU . ale ver, ze v tom z USA bys asi radsi jezdit nechtel. O tom, jake rozdily jsou treba v modelech premie by ti mohli vypravet majitele dotazenych ojetin BMW apod. a nizsi cena neni automaticky vyhra.. Technoligicky a kvalitou nejnarocnejsi trh je EU.. ostatni casti sveta vcetne USA maji naroky podstatne nizsi, ale take treba uplne jine preference a naroky viz treba prostornost aut v USA apod.
Avatar - Anonym
Anonym
Měl sem (mam ) 5 amerik, pravda vše EU verze ale ty úpravy na EU spočívaly v jinejch zdních světlech, éčkách na sklech a pásech, ostřikovačích světel, zadních mlhovkách a jiných pružinách. Zbytek nachlup stejný.

Neměl sem nikdy problémy jako sem měl s EU auty nebo jako maj známí nebo lidi cočtu v diskuzích na netu.

Zajímavý co
Avatar - Emel
Emel
Týká se to i sporťáků, třeba 350Z měl v US specifikaci menší/horší brzdy apod.
Avatar - Emel
Emel
Škodovka kdysi avizovala plán prodávat v roce 2018 1,5M aut za rok (což už se celkem spolehlivě nestihne). K tomu vedou dvě hlavní cesty - nové modely a nové trhy.

Šestiválce, výbava... ale jo, druhé nejprodávanější auto v US je Civic a jeho top motorizace je 1.5T. Co se SUV týče, H&K se tam taky celkem daří s novou generací Tusconu a Sportage a top motorizace je 1.6T, SantaFe má 2.0T. V tomhle žádný velký problém není.

Jestli se vyplatí tam od nuly začínat nebo ne je samozřejmě otázka, japonským autům trvalo dost dlouho vybudovat si tam od nuly dnešní pozici... a dnes Honda vyrábí v US víc než tradiční americké značky. Možná by mohla pomoci blízkost US a UK... pokud na to mají peníze, já jsem pro, pro Škodu je to příležitost růst.
marianek
Problemem ale zustava katastrofalni image znacky Volkswagen. Ten se o prodeje na US trhu snazi tak dlouho jako japonci a neuspesne.
Jako jedinou moznosti vidim vyklizeni trhu, vyvoj nove rady primo pro US trh a po dekade, dvou to zkusit znovu.
MariAchi
Vzdyt o tom to je - Octavia + Superb jsou jednoducha auta s jednoduchym interierem a navic jsou to liftbacky, tedy vypadaji pro amiky zkousnutelne a pritom maji vyhodu velkeho kufru. Motorizace v benzinu snad uz jsou vychytane aspon na uroven konkurence, diesely bych uz amikum nenutil, automaty maji, cetky z Ciny taky... Prave Skoda je to o cem pises - rada pro US trh jako delana. A pokud si daji praci, tak ji s VW nikdo moc spojovat nebude, aspon ne s jeho aferami. Pokud to tedy nekde cestou zase nezvrtaji...
Avatar - Anonym
Anonym
V USA frčí sedany, ne liftbacky. Kombíky sou tam neprodejné a proto už je nikdo nenabízí, poslední vlaštovka byl domácí CTS Sportwagon a předtím Dodge Magnum.

V USA frčí SUV a crossovery, pikapy a sedany. A MPV.

Pikap škoda nemá, mpv taky, sedany v podstatě taky ne.
Zbývaj jí ti dvě SUV, z toho jedno není v prodeji a druhý je srandovní mini prcek (Yeti)
Avatar - Emel
Emel
Jak píše mariachi - mají liftbacky místo sedanů. Jestli to je problém nebo jestli to eventuálně může být třeba i výhoda, to je otázka... podle mě to nepřekonatelný problém nebude.

Modelová nabídka je jasná - Superb, Octavia, Kodiaq, Yeti II. Že Kodiaq a Yeti ještě nejsou je vedlejší, taky se nebavíme o otevření salonu letos.
Atila_
Ale kecy prdy bedary. VW sice neuspelo opakovane s Passatem, ale treba Jetta je velmi uspesny model uz pres tri dekady a rozhodne nebudou nic opoustet. Krome toho i kdyz VW se uplne neprosadil, tak priklad fenomenalniho uspechu Audi v USA dokazuje, ze dcerina spolecnost VW se prosadit dokaze. A kdyz se to povedlo v extremne konkurencnim prostredi nemeckych premiovek, tak v mainstreamu by Skodovka nemusela byt uplne bez sance.
Avatar - Anonym
Anonym
Fenomenální prodeje Audi?

Před ním sou BMW, Lexus a Mercedes, kteří shodně prodaj o cca 140 000 aut více a na záda Audi (202 tis aut loni) dýchají Acura (177 tis) a Cadillac (175 tis).

Faaakt zázrak.
Atila_
Za deset let fakticky z niceho vybudovat na americkem trhu znacku uspesnou v nejelitnejsim klubu nemecke D3 je opravdu fenomenalni uspech hranici se zazrakem.
Avatar - Anonym
Anonym
Dyt je Z D3 poslední a prodá o víc jak 40% méně >😁 >😁 A nestačí ani na Lexus.

Ono už tam krom jaguaru, cadilalcu a lincolnu taky žádné jiné prémiové zančky nejsou, hehehe
Acura je taková pseudoprémie.
Atila_
Znova opakuji, pred deseti lety Audi v USA fakticky neexistovala, dneska je na dohled konkurentum, kteri jsou v USA tricet let. Na to ja pozde prisla je zatracene uspesna. Vstup Lexusu na americky trh je povazovan za ukazku spickoveho uspechu marketingu nove znacky, je na trhu pres tricet let a nacpali do nej neskutecne penize.
Camry
Jsou tam o trochu déle. Já tam měl Audi 5000CS, takže jsou tam stejně dlouho jako Lexus a ten má "trošku" větší úspěch. Je fakt, že na tu Audi koukali v té době jako na drahé auto.
Atila_
Ja nemluvim jak dlouho jsou tam oficialne, ale jak dlouho tam maji nejaky uspech. Realne prodeje Audi zacala mit az v tomto stoleti do te doby to bylo par auticek. Skutecny prodejni boom je opravdu otazkou poslednich deseti let.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Mas pravdu ale nadsenci koncernua Skody ta nepochopia a Audi je len velke predrazene VW ktore sa hra na Mercedes... >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Druhé neprodávanjěší auto je bud Toytota Camry nebo Chevy Silverado, ted nevím z hlavy >😁 >😁
Avatar - Emel
Emel
Auto myšleno jako osobák... pickupy beru zvlášť, tam je F-150 atd.

Ale v klasických osobácích je to #1 Camry a #2 Civic.
[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Honda vyrábí v USA víc než us značky? Možná jo, ale prodejích je 5tá za US trojlístkem + Toyota - , GM, Ford, Toyota a FCA a docela už jí šlape na paty i Nissan a korejci >😁
Avatar - Emel
Emel
Zahlédl jsem to někde náhodou a už je to pár let... jo, šlo o výrobu aut na území USA, ne o prodeje, Honda byla první co do počtu aut vyrobených v USA. Ale ruku do ohně bych za to nedal, jen vím, že mě to tenkrát překvapilo.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože domácí maj chytře továrny v Kanadě a Mexiku >😁 Nižší náklady a navíc bez nenažraných odborů UAW
Avatar - Emel
Emel
Zkusím to někde najít, docela mě to tenkrát zarazilo.
Petrko
Taky má SantaFe 2.4 a 3.3. Např.
Avatar - Emel
Emel
Velké SantaFe jo, ale Kodiaq podle mě bude spíš ještě o kousek menší než SanteFe Sport... a tam je 2.4GDI základ a 2.0TGDI top.
XTad
Santa Fe ma 3.3 V6 a divil bych se, kdyby Tuscon a Sportage nemeli nejake 2.4 ctyrvalce.
Avatar - Emel
Emel
SantaFe je Sport (naše normální) a normální (naše Grand).

3.3V6 má Grand. To malé má pouze 2.4GDI jako základ a 2.0TGDI jako top.
Tuscon má jako základ 2.0GDI, od druhé výbavy má 1.6TGDI. Sportage teď nevím, ale předpokládám totéž.
XTad
Aha, ok.
Greaber
ale těžko si v reálu představit, jak si Škoda probíjí cestu konkurencí z Japonska, která si v USA buduje svojí pozici často po desetiletí... Pro naše je Octavia nejlepší auto ve vesmíru, ale amíka o tom zřejmě nepřesvědčíme... >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zapomínáš na jednu důležitou věc. Škoda už v USA byla. Je to trochu k neuvěření ale soudruzi ji tam vyváželi. A samozřejmě bude mít stejnou pozici jako v UK. A v UK uspěla absolutně s porovnávací reklamou - "podívejte se na ten rozdíl" - a podobně jako v UK bude k porovnání Š120 a Octavia. Jistě by dnes uspěl i Peugeot s reklamou na -"podívejte se na ten rozdíl" - Peugeot co měl Colombo a dnešní Peugeoty.
Tady jsou Japonci a Korejci mimo hru - na trhu v USA nikdy neměli takové "modely".
To co funguje se dá znovu použít - a oni to použijí.
na rozdíl od VW kde je to opačně, Brouk a minibusy tam měly úžasný credit, zatímco dnes jen samé průsery.
Ano, se Škodou se dá udělat restart VW aktivit.
Greaber
já nikde ale netvrdil, že Škoda do USA nikdy nevyvážela a srovnávat UK trh a USA trh to je jako srovnávat černou a bílou, to se proberte... Stejně tak se proberte s tím, že by byly Japonci v USA mimo hru, Camry a Accord jsou po "svaté trojci" (F150, Silverado a RAM) nejprodávanější modely aut...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já to myslel jinak s těmi Japonci. Myslel jsem to tak že co se týče porovnávací reklamy nemají možnost postavit proti sobě něco jako 120LS z osmdesátých let a Octavii 2016. Oni tam měli nepřerušenou kontinuitu od šedesátých let, kdy začali dovážet do USA japonská auta.
Co se týče USA/UK, mají kolikrát Britové k Američanům blíže než do Evropy.
Avatar - Anonym
Anonym
Nesmysl, škoda v USA nikdy nebyla, zas kecáš. Prodávala se jen v Kanadě, že si někdo dovezl z Kanady pár kusů do usa coby veterána je věc druhá.
labota
Škoda v USA byla, oficiálně se tam prodávala asi dvacet let. Pokud chceš dál dělat d*bila a žvanit si to svoje, tak se tam prodával: Tudor, Spartak, Octavia, Felicia a MBéčko...
Avatar - Anonym
Anonym
Nesmysl.....absolutní hovadina.
Avatar - Googlit
Googlit
No tak doufejme že bude mít Škodovka štěstí a nebudou se jí zasekávat plynové pedály, nebo si někdo nesplete tu jejich škrabku s obracečkou na gril nebo tak něco. Ať pak nemusí ČR darovat půlku území americkým občanům jako odškodné.
CrankyDude
>😁
Co by SKODA v USA prodavala?
Cim by chtela oslnit na nejvyspelejsim auto trhu na svete?
Takovou zpravu bych cekal 1. dubna, jinak maji sanci asi tak velkou jako ze prasata budou litat. :-!
Atila_
Nejvyspelejsi trh na svete je Evropa. Amerika je neco jako Cinani, musi to byt velke, musi to mit uvnitr co nejvic blikatek v designu cinske hifiveze a drzaky na napoje. Tim pozadavky vicemene konci. Chrysler treba stale relativne prodava radu 300, coz je slepenina ze dvou dvacet let starych Mercedesu, i kdyz pravda v druhe generaci uz to trochu i zataci a interier je skoro konkurenceschopny vuci Dacii. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
A Dacia má taky 700 koní vid, adaptivní tempomat, stavitelné tlumiče, staelitní rádio s hdd, chlazenjé a vyhřívané držáky nápojů, 8st. automat atd >😁 >😁

Tady je zas dneska sranda >😁
Atila_
Vzdyt rikam, ze cingrlatka tam byt musi a hlavne je potreba aby vsechno modre svitilo. :-!
A co se tyce konkretne, tak kolik tech 300 ma tech 700 koni? Promile produkce nebo jeste mene? Nejbeznejsi motoraci u lepsich 300vek je 3.6 Pentastar, ktery ma problem ze proste nejede. Teda jako jede, ale na to jaky ma objem a papirovy vykon je docela chciply.
Nevim jestli bych chtel adaptivni tempomat od firmy co neumi udelat ani normalni tempomat, protoze ten co je v 300C je hrozne peklo jake jsem nezazil ani v jednickove Fabii.
Satelitni radio ma kazdy, unikatni je spise ta neuveritelne nabastlena Garmin navigace, ktera pusobi velmi komickym dojmem, obzvlaste u auta, ktere v Evrope zkouseli jako Lancii prodavat za mega a pul.
Osmistupnovy automat zrovna koupili od Nemcu, takze ten jako jediny pusobi jako z tohohle stoleti. :-!
P.S. Jeste si zapomnel na ventilovane sedacky, sice neventiluji, ale v seznamu vybavy jsou. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Všechny Hellcaty Charger, Challenger, další mají 485 HP 6,2 V8 HEMI vč. Jeepu GrandCherokee SRT8, a pak další 5,7 HEMI s 370-390 HP v 300C a Durangu a RAMkách + předtím zminovaná trojička charger, chally a grandčíro.

Skutečně promile?

V reálu tak 50%, ona totiž jediná další motorizace už je 3,6 Pentastar + VM Motori diesel pro RAM

A Cadilac má taková cingrlátka jako sedačky Recaro, BOSE audiosystém, brzdy Brembo (ty maj i sRT a Hellcaty od FCA), můžeš mít preémiovou kůži, dřevo, karbon. A všechna běžná výbava jako u D3 a FCA má i stejné 8st převodovky ZF.
Sranda co.
Atila_
Aha, takze kdyz dochazi argumenty na podporu 300 (coz je opravdu strasna m*dka), tak se vytahne Cadillac. :-! A ty jsi zacal se 700 konovym motorem, proto ta promile, samozrejme osmivalcovych 300 je vice, ale v kazdem pripade osmivalce umiraji v USA stejne jako v Evrope jenom se zpozdenim. Pro Skodovku bude mnohem vetsi problem chybejici hybrid nez vicevalec.
Avatar - Anonym
Anonym
Jedinými amerikými prémiovými značkami jsou Cadilllac a Lincoln. Zbytek je jen mainstream a některé základní modely značek jako ford, dodge, chevy jsou dokonce až lowend.
CrankyDude
"Nejvyspelejsi trh na svete je Evropa"
Zejmena ten cesky, vid? Je smutne, ze o tom nic nevis, a pises jak Jirasek
>😁
Vybral sis dve nejmene vyznamne auta ... a ted z te pozice chces argumentovat? 😲
"Amerika je neco jako Cinani.."
OK. Jsi ignorant. SKODA je v Cine uz od roku 2007. :-! Clanek je o tom, jestli SKODA bude prodavat auta v USA.
andy2214
nejvyspelejsi trh na svete? clovece nekxo te tou informaci podvedl a udelal si z tebe april. Nejnarocnejsi a nejvyspelejsi je Evropa, Japonsko.. USA ma opravdu bliz k Cine.
Atila_
Jeste pred par lety by prichod Skody na americky trh pusobil smesne, ale faktem je ze situace se meni a existuji faktory, ktere Skodovce nahravaji konkretne😒br />
a) sblizovani produkce v US a EU, ktere umoznuji produkovat celkem uspesne globalni modely (napr. Fusion je typicky americky full size, ktery se sice v Evrope na konkurenci plne nechyta, ale je alespon trochu prodejny, coz je pro americky full size nebyvaly uspech, starsi modely byly zcela neprodejne). Americka auta jsou cim dal tim mensi, evropska vetsi, takze Skoda uz nedela na americke pomery prtava nekonkurenceschopna auticka

b) americane opousteji vicevalce a zacinaji brat ohled i na spotrebu (alespon v liberalnich statech). Dneska i americke automobilky maji minimalne v zakladu foukane ctyrvalce a vydavaji to naopak jako prednost, takze sestivalec chybet nebude. Napriklad Audi je velmi uspesne s Q5 v motoraci 2.0 TFSI, tedy stejny motor jaky je v Superbu

c) pokles eura do znacne miry srovnal ceny, takze dnes uz neni potreba prodavat v USA pod cenou. Napriklad americke Mondeo je v EU jeden z nejdrazsich modelu stredni tridy, prave kvuli prepoctu.

d) s uspechem Audi v USA existuje sit dealeru schopnych nabidnou levnejsi alternativu (Skoda).

e) aktualni Skodovky jsou presne ta navrch nablyskana uvnitr osizena auta, ktera miluje americky spotrebitel. Interier Superbu, ktery je na pomery EU az trapny bude v USA za hvezdu.

Samozrejme pretrvavaji problemy s tim, ze neni snadne prosadit novou znacku na zavedenem trhu, ale pokud do toho Skodovka pujde opravdu naplno (coz znamena ovsem vyrobni zavod v Mexiku), tak neni v delsim casovem horizontu mozna uplne bez sance
Avatar - Anonym
Anonym
Fusion není fullsize, to je midsize. Máš v tom opět hokej.

Konkurence fusion je Malibu, Chrysler 200, Passat atd.

Fullsize je Dodge Charger, Chrysler 300, Cadillac XTS, CT6, Lincoln MKS, Continental atd.

Nikoliv Fusion >😁
andy2214
tak znova.. ktery zastupce stredni tridy ma lepsi interier krome Passatu. Mondeo a Mazda 6 to neni, Talisman take ne.. co zbyva. Zkus si do toho auta nekdy sednout, jo? Urcite se setrilo. Pak presedni do Mondea. a zjistis, ze i ta Skodovka je na tom furt dobre 😄 Strohost ok, materialy.. budiz, srovnatelne na nekterych mistech lepsi jinde horsi nez konkurence.. ale slicovani, spasovani, dojem, ergonomicnost.. sorry ale i ta blba Skodovka je na vrcholu mainstreamu a znam lidi kteri dali vylozene prednost Superbu pred Passatem ciste kvuli interieru, protoze Passat byt ma jeste lepsi, ma a mel vzdy trochu podivny design, ktery kazdemu nesedne.

Pokud Skoda pujde do USA, tak dozajista s osizenejsimi modely nejen co se tyka vybavy, ale i interieru. Stejne jako VW, Audi, BMW.. Tamni trh to ozeli, narozdil od pripadne vyssi ceny. Stejne tak dost mozna nasadi starsi motory a osizenejsi byvaji i takove veci jako podvozek, brzdy. Zeptej se majitelu dotazenych EU US modelu nebo koukni na Jettu, Passata 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Seděl sem v Superbu a to dokonce v Laurin a Klement. Boční výplně lahůdka, taková má Lexus z roku 2011 taky, pro vás oblíbený us trh.
Akorát je to 5 let starý auto >😁

A slavné motory TSI které dodnedávna žraly olej a prskaly jim rozvody. Cukající DSG, podvozek co mlátí a to za cenu za kterou ve v USA 300C s V8 v plný výbavě >😁 >😁
Atila_
300C by byla konkurence tak pro jednickoveho Superba, na aktualni a ostatne ani dvojkovy model rozhodne nema. Je to umirajici mastodont slozeny ze dvou Mercedesu z devadesatek dnes pusobici technicky az komickym dojmem. Uprimne jedno z nejhorsich aut jakym jsem za poslednich deset let jezdil.
Skodovka bude konkurovat znackam a modelum z aktualni dekady, takze treba zminovanemu Fusion pokud prijde Superb, pripadne premiovym crossoverum pokud prijde Kodiaq.
Avatar - Emel
Emel
Superb Fusionu ano, samozřejmě, stejně jako v Evropě.

Kodiaq případně zapadne někam mezi kompaktní mainstreamová SUV (Sportage, Tuscon, CR-V, RAV4) a ty větší (SantaFe), prémiová jsou prémiová a takové ambice Škoda nemá tady ani tam.
Avatar - Anonym
Anonym
Haha, jedničkovýmu Superbu naprášil i 01 Sebring, který měl o 10 Hp víc, plnou výbavu, jezdil za 8,8 na sto a měl v základu víceprvek, vše v elektrice, kůži, tepomat atd.

300 je auto o třídu výš, podvozek byl modernizován, srt navíc měly vždy amg podvozky, je tam 8s.t ZF, má to velmi slušné zrychlení a umí to jezdit za 12 s V8 a za 10,5 s V6. Na us cestách i za méně
XTad
Jo, ale interier srovnatelny tak maximalne s Felicii laurinem >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Hahaha.....pánové zas snídali vtipnou kaši
XTad
Takze ti prijde interier 2001 Sebringu adekvatni roku vyroby?
Avatar - Anonym
Anonym
Jo přijde. V porovnání s mainstreamem určitě. Nic nevrzalo, vše funkční navíc krásné budíky ve stylu retro hodin.
XTad
Zalezi, co od toho ocekavas. 300C je velky, pohodlny, silny a dobre vybaveny sedan. Tuhle ulohu plni dobre. Pokud chces neco na radeni na okreskach, nebo chces byt hyckan premiovym interierem, nebo nejmodernejsimi technologiemi, tak musis jit jinam. Ale tam zase nedostanes to, co nabizi ten Chrysler.
Avatar - Anonym
Anonym
Vono s 370-485 či 700 konmi se dá na okresce řádit pořád líp, než se super podvozkem ale s chlíplou oturbennou 2,0 co dává 200 koní >😁 >😁

Tady pořád žijete v iluzi že ameriky nezatáčí...jako v sobotu jeden pán v jaguaru, provokativně jel 60 mimo obec, když sem hodil blinkr že ho předjedu, hamtnul na to. Ten se divil chlapec že mu amerika, navíc jen šestiválcová stačila.... Neměl šanci mi ujet a bylo to na zatáčkovité okresce.
XTad
Asi se nemusime prit, ze dvoutunovy petimetrovy sedan zataci hure, nez mensi a lehci auta, ne? To, ze 99% nevyuzije ani ten zataceci potencial 300C je jina vec.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak jistě, čím menší, nižší, lehčí autao s širokýma pneu, tím lépe sedí i zatáčí.
Proto třeba Alero jezdí tak dobře neb je to nízká placka s širokými pneu.
Camry
Alero, tak to je zajímavý design. K srdci mi nepřirostlo, ale je to zajímavé 😄 Já dělal autoškolu v Oldsmobile Aurora - to jméno to auto 100% vystihuje. >😒]
andy2214
vyplne dveri.. me v Superbu prijdou ok.. ale co ten zbytek.. sedacky, palubka, stredovy panel, volant . zrovna v L a K 😉 Co to spasovani, spary,material tlacitek a jejich odezva.. skutecne je na tom nejaka konkurence vyrazne lepe? Neni. Ve skutecnosti je to dost vyrovane a kazda znacka ma svuj styl. Skoda je stroha coz mnoha lidem vyhovuje a mnoha ne, Mondeo ma design opulentnejsi, ale v detailech ma minus za minusem.. Superb rozhodne neni interierem zadne cerne kacatko.. jak se tady nekteri, kteri v nem veskrze nejspis nikdy ani nesedeli tvrdi. Ja jsem trochu oerfekcionalista a mam rad jedniduche krivky a tvary.. Mondeo je presny opak a zas to vyhovuje nnekomu jinemu. Kazdopadne ze je z USA je na nem dost znat a koneckoncu zrovna Ford interierx neumel nikdy.
Avatar - Emel
Emel
Jen tak mimochodem, za 1-6/2016 je Mondeo v Evropě nejen (poměrně daleko) za Superbem, ale už i (těsně) za Insignií... to je docela zklamání.
andy2214
Mondeo ma urcite problemy - do Evropy prislo moc pozde, konkurence na nic necekala a jestli treba Superb v minule generaci byl ve vsem krome interieru za nim.. dnes se to obratilo a zakratsi kartu taha Mondeo, ktere vynika jen v komfortu podvozku. Cele to doplaci take na to, ze je to Model z USA, je to na nem znat a design exterieru ani interieru neni pro Evropu uplne to prave, kvalita zpracovani se neposunula nikam, je proste Americka, motory v tech nejprodavanejsich verzich ok, ale konkurenci nijak zretelne nedrti, jizdni vlastnosti uz domenou nejsou, sly na ukor pohodli a z meho pohledu jak Superb tak Passat jsou proste od pohledu "prestiznejsi" a v EU sedi jak p.del na hrnci. Predminula i minula generacr se mi libila a meli urcite plusy.. dnes pro vetsinu zakazniku., pokud se jim netrefi do vkusu designem.. oproti konkurenci nema co nabidnout navic a neni duvod ho kupovat.. dalsi vec propad ceny a renone Fordu.. VW a cely koncern ma v Evrope proste lepsi a vehlasnejsi jmeno.
Avatar - Emel
Emel
Minulou generaci jsem měl v úzkém výběru, taky se mi líbila... jen jsem ve finále nechtěl takový parník 😄

Že ta současná prodejně nestačí na Passat - dobře, to se čekalo, žádné překvapení.

Že nestačí na Superb - to už je trošku překvápko, ale taky budiž, Superb je hezký a design prodává, Němci třeba raději "český VW" než "americký Ford"

Že nestačí na Insignii - to je s podivem. Vím že má Insignia své klady a třeba nabídku motorů jí můžou ostatní závidět, ale OPC ty prodeje nedělá a Mondeo je podle mě v komplexu lepší auto. Docela by mě zajímalo, kde Insi ty prodeje dělá.
Atila_
Tak treba tim, ze ma rozumnou cenovou politiku. Insignia je jedno z nejlevnejsich fleetovych aut ve stredni tride, bavime-li se o autech v nejvyssich vybavach. Srovnatelne Mondeo je o trista tisic drazsi a furt ma mene kvalitni a mene pohodlny interier.
XTad
Tak nevim, jak velkym vyvojem usly dverni vyplne behem poslednich peti let >😒] Ale je fakt, ze Lexus ma ty interiery dost bidne.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Lexus má bídné interiéry? Teda nemusí ti sednout designem, ok, ale bídné? 😲
Atila_
Nejenom design, pominu-li tradicne zoufalou japonskou ergonomii, tak treba velkym problemem u takhle drahych aut jsou zoufale (v porovnani s D3) sedacky.
XTad
Bohuzel. Zpracovani na urovni, ale jinak ostuda.
XTad
Kdyby byl interier superbu pro americkeho zakaznika az moc "fancy", muzou tam porad dat ten z Rapidu. Ten bude plne odpovidat tridnim zvyklostem >😁
přezdívaný alias
To bude sranda, jestli bude v zámoří nabízen Superb se šestiválcem ve slušné výbavě za cenu zdejší Octávie. Jasně, je to trochu nadsázka, ale úplně nereálné to není (pamatuji si pětiválcového USA Passata za cca půl míče). To pak bude mít redakce auto.cz hodně práce ty české ceny obhájit. >😒]
andy2214
jestli ano, tak to bude vzhledem k cene osizeny a treba i uplne jiny model.. prave jako ten tebou zminovany Passat, ktery krom jmena nema s tim z Evropy spolecneho takrka nic a je jak jinak ve vsem oholeny a osizeny, v podstate nafoukla levnejsi a znacne osizena verze minule generace evropskeho Passatu.. pak ano.. pak muze s nejakym starsim V6 stat treba pul mega. Ale co to ma nebo bude mit spolecneho s tim, co se prodava v Evrope netusim. Srovnatelna auta, napr. Porsche, tam stoji podovne.
přezdívaný alias
Jestli je nějaká z vyspělých zemí proslavená jako "odpadkový koš", kde se prodá vše šizené, je to bohužel Česká republika. Bohužel to zdaleka nejsou jen potraviny, ale i spotřební technika. Srovnávat to s Porsche je trochu mimo, protože luxusní a sportovní německá auta mají v Americe odjakživa obrovskou prestiž a tak si mohou dovolit být drahá stejně jako v Evropě.

Popravdě - jak by vypadaly dnešní Škodovky ošizenější, než jsou tady, to si nějak nedovedu představit.
V6last imil
Já být Škoda, tak se na USA vyprdnu a jdu e😜andovat do jižní Ameriky, třeba taková Brazílie, Argentina atd, menší nároky, čili víc zájemců. V USA dopadnou jako dnes s tím balónem s Brna, v návodu nebylo, že nemůžeme létat do drátů.
Avatar - AnGeor
AnGeor
koumaci tady opet...

ja jsem v US koupil dve auta, 2012 a 2014.... prosel jsem dost salonu a projel dost aut... osizene se tady prodavaji VW max. pokud se budeme bavit o trebas o fordu, mel jsem chvili druhou generaci Edge a pokud bych mel interier srovnat se stejnou generaci evropskeho VW tak by nemel sanci VW. Srovnavat posledni generaci VW s generaci fordu, ktera je na trhu 5 let je opravdu vypovidajici...

ad ceny... je treba si uvedomit, ze dnes je US nahore a EU dole... v roce 2011 stal $ 14 korun... ted si podle toho kurzu prepocitej ceny, protoze se muze kdykoliv vratit....
Avatar - Emel
Emel
Edge jsi měl, nebo jen projížděl při výběru auta?

Tady to Edge docela schytal v interiérovém duelu se Sorentem...

Kdybych si měl vsadit, kam se bude vyvíjet kurs $ vs €, tak bych moc nevěděl...
Avatar - AnGeor
AnGeor
cca 3 mesice jsem ho mel nez mi dodali auto. duely jsou vis na co, me to auto celkem vyhovovalo, az na tu cenu...

s tim kurzem je to samozdrejme tak jak pises, proto temer vsichni co v US prodavaji tam take vyrabi, protoze kdyz dolar padne na hubu, ceny se v US nemeni a tim padem ti co auta dovazi s tim musi kalkulovat...
ozawasan
Nuee, to není výzva k modlitbám za Škodovku synku. To je jen očekávání případné cenotvorby na tamním trhu.
Zatím do nás hustí, jak tady auta z emériky musí být drahá kvůli cestě, clům a blablablabla...
Silně pochybuji, že tam Škoda nasadí sociální verze s příplatkovou výbavou v podobě volantu.
Mno a pokud nasadí špičku, tak prostým přepočtem je na 40k dolíků u Supa, případně Koudyho, což si myslím na midsize sedan a smallsize SUV by byla docela odvaha.
Tak mne jen zajímá, jak politicky vysvětlí ty nižší ceny tam místním..
Avatar - Emel
Emel
Moc to dramatizuješ... Mondeo má v US v základu plastovej volant, 16" kola a manuální klimu, 1.5EB je za příplatek, cena 22k$ = 535kczk. Základní Superb bude logicky něco podobnýho... a otázka zůstává, jestli půjdou do atmo základu nebo ne... osobně bych tipnul, že jo (pokud tedy vůbec půjdou samozřejmě).
Avatar - Anonym
Anonym
Plastovej volant (resp. ta kůže se tak tvářila) mělo i BMW za 2,5 mega >😁
ozawasan
Mno to sice jo s tím Fordem, ale mám dojem, že ta značka je tam na trhu trochu déle a s trochu jiným vnímaním od místnich kustomeříků. Taky to vyrabí na jejich půdě. Škodovka tam bude skorem novicka. Atmo myslíš oturbený malý objem předpokládám. Taky by mne u toho zajímal pravdivý údaj Mpg😉
Avatar - Emel
Emel
Škodovka jako novicka právě nebude začínat s fullhouse Superbem za 40, ale naopak bude jistě nabízet budget verze někde kolem těch 20-23k$. Když jsou zákazníci zvyklí na holátko od Fordu, nebudou překvapení, že evropská konkurence nemá v základu navigaci apod., jen musí být ta konkurence v něčem zajímavější než zavedený model - třeba v ceně, nebo troška výbavy navíc, nebo jim třeba marketing dokáže prodat lift a "nejlépe hodnocenou značku v Británii", co já vím.

Mondeo má jako základ 2.5 Duratec, za příplatek 1.5EB a 2.0EB... Passat ale myslím od atmo základu upustil a má jen TSI. Nicméně dát do Superbu R4 atmo by případně neměl být problém, pokud by usoudili, že si to trh žádá.
ozawasan
nechme se překvapit 😉 . Každopádně, pokud, tak to bude zajímavé... I když dávat za vzor amíkům Británii by asi nebylo úplně trefa do býčího očka. Například Tesco to v emerice zkoušelo a trochu - dost pohořelo....
Zase začínat s lowcost verzemi u nové značky - no uvidíme. Počkáme a necháme se překvapit, jak a zda jestli....
Avatar - Emel
Emel
Jasně, to byl jen příklad... ono můj pocit z US byl, že se tam ty auta a značky zase tolik neřeší. Byl jsem týden v Seattlu, čekal jsem zajímavý vozový park - je tam hodně IT firem a tak... ale nic moc, jedna nová Corvette, pár středně starých 911, nějaké Mustangy... ale běžně na ulicích bych řekl že po Praze jezdí výrazně zajímavější směska... nebo je to jen neuvyklé oko Evropana, kterému všechny ty ošuntělé japonské a korejské sedany přišly stejné.

Jak začínali Korejci v Evropě? Nebo Japonci v US? Taky od základu. Než bude někdo ochotný dát za Superba 40, chvíli to potrvá.
Avatar - AnGeor
AnGeor
40k za superba neda v US nikdo, to jsem si vice mene jisty... absolutne neznama znacka atd... Legacy se skvostnym 3.6R a plnou vybavou stoji neco malo prez 30k a to je Subaru v US uz pekne dlouho etablovana znacka... neco jineho je ceniky na webu a neco jineho je si zajit do autosalonu, kde jsou ty ceny jinde... i u noveho modelu jsem dostal cenu 3% pod invoice...

jo a v US neni auto fetis jako v CR. kdyz mas slusnou praci tak si muzes dovolit prakticky cokoliv vcetne EU premie.
Avatar - Emel
Emel
Fusion Platinum je s 2.0EB AWD 176kW asi 38k$ po nějaké 1250$ incentive, takže zase, špičkově konfigurovaný Superb s 2.0TSI 207kW 4x4 může být někde kolem téhle ceny... jednou, dle ceníku.
Avatar - AnGeor
AnGeor
a jaky duvod bude mit typicky american koupit auto z USSR, kdyz nebude podstatne levnejsi nez auto Made in USA?
Avatar - Emel
Emel
Typický Američan žádný, typický Američan si koupí nějaké typické auto, z US pohledu. Začínat se musí od začátku, takže na začátku to bude auto pro netypického Američana.

Ten třeba ocení 30kW navíc, třeba se mu bude víc líbit, třeba zafunguje reklama, nebo se bude chtít odlišit... nabídne se mu 7 let záruka... nebo basa Plzní v Simply Clever přepravce 😄
Avatar - AnGeor
AnGeor
nebo si koupi a4 za cca 35 😉
Avatar - Emel
Emel
Za 37... jako předokolku, bez vyhřívaných sedaček, bez navigace, se slabším motorem... prostě podobné dilema jako v Evropě, našlapaný mainstream vs. základní prémie... nemluvě o tom, že Fusion i Superb jsou větší auta.