Jistě, zákazníci Škody raději dovolenkovali, zatímco zákazníci Renaultu či Mercedesu ne... >:D >:D >:-[]
No, jistou logiku to ale má. S ohledem na to, že Škody se u nás fasujou jako služební a pracovních dní bylo méně, dává pokles v tomto kontextu smysl >:-[] >:-[]:-!
No jestli nebude trochu pozdě a a jestli taky nebude Kodiák ještě k tomu trochu malej ... Už jsem zmiňoval v předchozích diskuzích, že se u nás v městečku nějak začaly množit Hyundai SantaFé. Noví majitelé jsou velmi dobře situovaní, ale zároveň patří do sorty lidí, kteří nechtějí nějak zásadně upozorňovat na svojí velmi dobrou finanční situaci. Většinou přesedají ze Superbů ...
Z jedné strany Dacia :yes::yes::yes: Skvělý úspěch. Určitě si její auta zaslouží, že se jim tak daří. A je jedno, jak ji v testu na ACZ pošpiní >:-[];-)
Z druhé strany to značí jediné - český trh padá stále víc k rozvojovým trhům a životní úroveň jde k šípu 8-s8-s Kdo by to byl před pár lety řekl, že se u nás prodá jedna Dacia na 2 Volkswágeny a že bude mít Dacia ambice v prodejích dát i Forda ...
Samozřejmě, protože za 13 hrubého nikdo makat nepůjde a každý raději zůstane doma.
Samozřejmě, že je čím dál těžší sehnat kvalifikované lidi, protože půlka populace jsou vystudovaní politologové, sociologové, ekonomové nebo právníci... :-!
Nezaměstnanost je číslo, které si vymysleli statistici a s realitou nemá mnoho společného. Nastuduj si, jak se nezaměstnanost počítá :-!
Takze poradie...skoda,hyundai, vw,dacia a renault ?! Tak to mi pride celkom vtipne s ohladom na mnohe tunajsie nazory o tom ake auta su najlepsie a ktore treba kupovat. Rozdiel trhov je fascinujuci...u nas to rube Suzuki Vitara ako najpredavanejsie auto za tento polrok...
... v Renaultu. I Dacka jak utrzena ze retezu :-)
Opel s novou astrou moc neboduje koukam, ford dokonce minus.
Suzuki to preju, nova vitara je mi (a evidentne nejen me) moc sympaticka.
tak jistě, ona totiž chudne i ta západní Evropa... Proto mj. ta obliba Škody - prakticky totéž co VW, jen notně levnější... Proto se Němci učí kupovat Superb místo Passatu a proto Škoda trochu přerostla Volkswagenu přes hlavu :-!
to čumím aj ja. No ale nech sa nečudujú u BMW že im to ide dolu,bol som teraz mrknuť v Renocare (Brno,Praha) tak takmer všetky normalne vozy d , xd kde sme to dospeli. (berte to s nadhľadom a iróniou).
NSR je stále NSR, je to totiž překlad německého BRD nebolí Bundes Republik Deutschland. V češtině pak Německá Spolková Republika. Nenech se mýlit že zaniklo NDR jen k NSR přibyly další spolkové země, ale název celé republiky zůstal stejný. BRD = NSR
I když to není asi úplně oficiální a často používaný název.
Ford sice vyváží hodně...cca 40 - 50%, ale to číslo co máš v závorce jako reálné prodeje v ČR je blbost - z ověřených zdrojů. Z těch 1200 Ford vyvezl cca 570 aut.
Naopak mnohem větší export má Škoda (bohužel oni ta auta neodhlašují, takže tam nejsou všechna vidět) a Hyundai - VV to taky neodhlašuje a některá auta dokonce v ČR stojí půl roku a pak teprve jedou...
Celý český trh je zkažený a ta euforie z toho, jak to skvěle roste je krátkozraká. Růst je dán především vývozem. Retailový trh rapidně klesá a fleet mírně roste.
Jenže jestli sis nevšiml, tak 2ciferný růst měl celý trh! A pokud by trh byl zdravý, tak je v prvé řadě výrazně vyšší podíl nefiremních prodejů, a hlavně neporoste tržní podíl toho vůbec nejlevnějšího, co můžeš na trhu koupit 8-s
ved som videl tie predajne cisla jazzu ... ktore sa u vas pohybuju na urovni milionovych sportiakov... co ale nie je prekvapko vzhladom na cenu jazzu voci konkurencii ... v tomto honda fakt ide kusok proti prudu ...
ja priznavam ze u nas som novy jazz este ani nevidel... co je tiez docela nevesele zistenie ale co narobime... honda skratka nie je na nase trhy stavana ;-\
Honda je prostě dražší a nic navíc za to nenabídne.Jsou to dobrá auta....ale.....konkurence má výběr a lepší ceny,turba,prostě nabídka pro masový prodej.Podívej se na ceny Hondy, tak nějak mimo mísu....kdyby tam byla nějaká značná přidaná hodnota v technice, nebo v něčem jiném....ale není.Brzo bude Civic 10G, jenže tipuji že to podělají cenou.
honda sa z vasho trhu nejako vytraca co sa deje.... ma nove HRV, novy jazz aj faceliftovane CRV ale tie jej pocty ( bezne je mimo top 20 ) ma u vas hodne slabucke.... :-( ... pritom ma rozhodne kvalitne a ozaj spolahlive vozy ... hoci kusok drahsie ale rozhodne ich kupou clovek chybu nikdy neurobi
sam som zvedavy do akej miery zacne v cz kodiaq brat zakaznikov touaregu alebo mozno aj Q5... skode ale urcite hodne pomoze SUV v tejto kategorii .... a mozno jeho uspech predstihne u vas aj samotnu uz vybehovu yetinu ... vobec by som sa tomu nedivil... vid tie paradne predaje superba voci konkurencii ... ktory tiez uz nie je maly a lacny a ako sa u vas perfektne predava.... ;-)
inak uz som to pisal... mimo domaceho trhu a rumunska je dacia u vas snad najvyssie v eu .... ani u nas nie je tak vysoko v rebricku... sam som prekvapeny ze sa dacii prave u vas tak dobre dari ( cena je urcite jednym z tromfov dacie ) .... to ale neznamena ze je to zly signal.... lebo dacia ma fajn vozy... a nikde nie je napisane ze vpredu na spici v rebricku musia byt len ti najdrahsi a najvacsi vyrobcovia
Loni byl červenec netradičně nejsilnější měsíc z celého roku a druhý nejsilnější červenec od roku 2004 je ten letošní... měsíční prodeje na takhle malém trhu asi nemá smysl moc řešit.
No pozor , o Dacie je zájem i na "západě", jenže tam mají omezený dovoz, aby nekonkurovala a nebrala čísla Renaultu.Co vím tak některe trhy, včetně našeho mají přednost.
U Škodárny to je o fleetu.....takže fleet prostě nenakupoval.To je celé.... nakonec stejně jsou všichni spokojeni, bussines jim jede dobře.Pravda někteří nic moc....jenomže to je tak po celý rok.;-)
presne tak... auta su dnes uz stejne spotrebny tovar za ktory sa uz nevyplati utracat cely majetok .... a radsej novu daciu ako dovezeny G4 od dedka z nemecka ktory s nim jazdil samozrejme len do kostola a nikde inde ...
Rakousko a Německo jsou kolem třetiny soukromých... ale je to jen číslo, které říká strašně málo o tom, jak se které auto používá, vypovídá to spíš o daňovém systému a pravidlech užívání firemních aut.
U nás má dejme tomu lowend 5%, prémie nějaká 4%, luxusní auta vč. Porsche 0,1%. Takže mainstream má 90%... to ti přijde málo? Nebo prostě máš pocit rozvírání nůžek a snažíš se to doložit ve světě aut?
A to ještě nemluvíme o tom, že celé slavné reexporty zřejmě nafukují ty firemní nákupy (protože reexportovat to zřejmě bude firma).
Hra?No dobře.ale celkem jsme (běžní nefiremní zákazníci) masírováni že na nových autech je minimální marže.Ale na firmu (i pro soukromníka,ale přes firmu) je sleva i přes 25%.to normálně nemáš šanci dostat, to výrobce dotuje? :-!
Ty statistiky od Médey jsou zajímavé... taková Ibiza je podle nich letos na -789ks, za 1-7/15 -790ks... tak sakra kde se tady ta auta pořád berou :-) ? V prosincové statistice pro jistotu chybí úplně...
Firemní vs. nefiremní je jen taková hra s čísly, kdo má možnost přihlásit si auto jako firemní tak to udělá. Podobný trend je v Německu, oficiálně je soukromých aut třetina, reálně cca. polovina - leasingy, lehce jeté předváděčky apod.: [odkaz]
Dacia jakožto fakticky jediný lowend na trhu má podíl za 1-7/16 nějakých 4,8%, za 2014 měla taky 4,8%. Pětiprocentní podíl lowendu je podle mě úplně v pohodě, i výrazně vyšší podíl by byl za mě v pořádku.
Přidává se proto, že za to co dávali doted jim tak nikdo nepůjde, sehnat nejdou lidi protože to odmítaj lidi za ty prachy dělat nebo na to nemaj vzdělání, neb na takového kontruktéra po roce 1990 nikdo nešel a staří umřeli a sou v důchodu.
v červenci prodáno 5430 ks nových šáde a vyřazeno bylo 5858 ks. K tomu ještě 574 vyvevezeno.
Takže nedovést olítaný vraky ze západní evropy, škodovek neustále víc ubývá než přibývá >:D >:D
vím, proč se cítím v Oktávii divně. [odkaz]
Zvláštní je, že dle testů v nadmíru bezpečném autě je ve skutečnosti vše jinak. Jestli to není obdobné jako s kouřením a emisemi.
[odkaz]
Myslim ze je viac ako uspesna...najoblubenejsi model.zaujimave je ze akosi o tom svk media mlcia. Ak existuje oficialna statistika registracie novych vozov na svk sem s nimi...
Nevím, kde žiješ ty, ale já v zemi, kde klesá nezaměstnanost, zaměstnancům se spíše přidává, a je čím dál těžší sehnat někoho na práci (dokonce i ženské do sámošky!).
14 značek z 20-ti má dvojciferný růst, a ty z toho vyčteš, že se stáváme rozvojovou zemí? :-O
Pozice Dacie podle mě znamená spíš to, že se spoustě čechů nechce vrážet prachy do auta, a tak kupují to nejlevnější.