Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2016: Pád prodejů, propadla se i Škoda

David Bureš David Bureš 3. 8. 2016
56
Letošní červenec nebyl pro automobilky na českém trhu příliš úspěšný. Meziročně si polepšilo jen pár značek, např. VW, Renault a Mercedes.

Prodeje nových automobilů na českém trhu v minulých měsících výrazně vzrostly, v červenci ale byla situace jiná. Na českém trhu bylo minulý měsíc registrováno 18.739 nových aut, což je o výrazných 12,5 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Svazem dovozců automobilů.

Domácí Škoda vysvětluje slabší prodejní výsledky v minulém měsíci objektivními důvody. Prodeje totiž ovlivnil fakt, že letošní červenec byl o tři pracovní dny kratší než ten loňský, a to vlivem státních svátků a víkendů. Prodejny a evidenční úřady tudíž byly častěji zavřeny a i potenciální zákazníci raději trávili volný čas někde na výletě nebo na dovolené než v showroomech.

Právě Škoda na tento faktor hodně doplatila. Mladoboleslavská značka má za červenec na svém kontě jen 5.430 registrovaných aut, což je o významných 24 % méně než před rokem. Kvůli tomu klesl i tržní podíl značky, a to na 29 %. Vedle nižšího počtu pracovních dnů automobilka tvrdí, že výsledky ovlivnila také mimořádná třítýdenní celozávodní dovolená z důvodu údržby a přípravy výrobních linek na nové modely.

Propad prodejů Škody je v top 20 značek druhý nejhorší. Více si pohoršila už jen Mazda – 185 registrovaných aut bylo o 28 % méně než před rokem. Výrazný pád za červenec hlásí i Hyundai (-21 %), Peugeot (-21,9 %) nebo BMW (-22,4 %).

Naopak Mercedes-Benz v letošním růstu v červenci příliš nepolevil. Jeho 542 v červenci prodaných aut je o 43,4 % více než před rokem. Za prvních sedm měsíců roku přitom trojcípá hvězda roste o bezmála 51 %. Hodně se dařilo i Renaultu, 820 registrovaných vozů je meziroční nárůst o 24 %. Přesto před mateřskou značkou zůstává Dacia, v červenci na českém trhu prodala 1.032 nových aut.

Červencovým propadem trhu pak nebyl zasažen ani Volkswagen. Jeho 2.102 prodaných vozů je o 8,2 % více než před rokem. Audi pak prodalo přesně stejně automobilů jako loni v červenci, 513.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 7/2016Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda5430-23,9728,98
2.Volkswagen2102+8,2411,22
3.Hyundai1566-21,038,36
4.Ford1179-15,736,29
5.Dacia1032+0,295,51
6.Renault820+24,054,38
7.Kia617-21,73,29
8.Opel599-6,263,20
9.Mercedes-Benz542+43,392,89
10.Seat541-8,152,89
11.Audi51302,74
12.Peugeot511-21,872,73
13.BMW502-22,412,68
14.Citroën396-7,262,11
15.Toyota380+2,432,03
16.Fiat296-2,631,58
17.Nissan295-16,671,57
18.Suzuki253+6,751,35
19.Mitsubishi216-8,471,15
20.Mazda185-28,020,99
-CELKEM18739-12,5-

Co se týče souhrnných prodejů za prvních sedm měsíců roku, je to veselejší pohled. Od ledna do července bylo v Česku registrováno už 151.517 nových osobních automobilů, což je o 12,5 % více než ve stejném období loňského roku.

Škoda letos zatím v Česku prodala 49.088 aut, s nárůstem 12,4 % roste stejně jako samotný trh. Za ní následují druhý Volkswagen (+2,8 %) a Hyundai (+10,0 %). Čtvrtý je pak Ford, který je jedinou značkou v nejlepší desítce, které letos prodeje zatím klesají, o mírných 1,6 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-7/2016Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda49.088+12,432,40
2.Volkswagen15.030+2,89,92
3.Hyundai12.028+10,07,94
4.Ford8675-1,625,73
5.Dacia7301+17,14,82
6.Renault5554+27,03,67
7.Kia5249+12,93,46
8.Peugeot5073+18,63,35
9.Opel4916+3,93,24
10.Seat4583+12,03,02
11.Mercedes-Benz4001+50,82,64
12.Audi3781+31,72,50
13.BMW3764+13,62,48
14.Citroën3281+7,22,17
15.Toyota2929+20,11,93
16.Nissan2830+1,41,87
17.Fiat1946-2,51,28
18.Mazda1878+27,81,24
19.Suzuki1797+48,41,19
20.Mitsubishi1602+7,91,06
-CELKEM151.517+12,5-

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Dacia maže
Emel
| 4. 8. 2016
Rakousko a Německo jsou kolem třetiny soukromých... ale je to jen číslo, které říká strašně málo o tom, jak se které auto používá, vypovídá to spíš o daňovém systému a pravidlech užívání firemních aut.

U nás má dejme tomu lowend 5%, prémie nějaká 4%, luxusní auta vč. Porsche 0,1%. Takže mainstream má 90%... to ti přijde málo? Nebo prostě máš pocit rozvírání nůžek a snažíš se to doložit ve světě aut?

A to ještě nemluvíme o tom, že celé slavné reexporty zřejmě nafukují ty firemní nákupy (protože reexportovat to zřejmě bude firma).
Avatar - Emel
Dacia maže
Emel
| 4. 8. 2016
Je to složitý mechanismus. Spousta salonů prodává auta nominálně se ztrátou a žije a) ze servisu a b) z bonusů.

Výrobci mají marži v řádu jednotek procent... ale to je samozřejmě počítáno z ceny, za kterou se auto reálně prodá dealerovi.

Prodat auto firmě je pro salon statisticky zajímavější... často koupí těch aut víc, víc na nich najedou, dřív si koupí nové, méně šetří na servisu...
Dacia maže
Johnn
| 4. 8. 2016
Hra?No dobře.ale celkem jsme (běžní nefiremní zákazníci) masírováni že na nových autech je minimální marže.Ale na firmu (i pro soukromníka,ale přes firmu) je sleva i přes 25%.to normálně nemáš šanci dostat, to výrobce dotuje? :-!
Avatar - rohYpnol
Dacia maže
rohYpnol
| 4. 8. 2016
Podívej se na podíl firemních vs. nefiremních u nás a na západě :-!

V době krize vždy dochází k rozevírání nůžek a roste segment luxusní a totální lowend. Přesně tohle je u nás.
Avatar - Emel
V závorce realné prodeje (rozdíl je reexport)
Emel
| 4. 8. 2016
Ty statistiky od Médey jsou zajímavé... taková Ibiza je podle nich letos na -789ks, za 1-7/15 -790ks... tak sakra kde se tady ta auta pořád berou :-) ? V prosincové statistice pro jistotu chybí úplně...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku