Novinky
Předpokládám, že váš korektor je na dovolené v Chorvatsku (kam jel s rodinou na Modré Octavii Combi).
Samozrejme na všetko je jednoduché riešenie, a to a by zadávateľ opravy definoval vo výberovom konaní požiadavku na riadený semafor ... ale to by zostalo menej peňazí na úplatky a provízie ...
kazdopadne to vyznamne urychluje provoz
a treba dnes v nedeli - kolem poledne na konkretnim miste kde se ridi semaforama - bude fronta na hodinu a pote co za ještě většího provozu nastoupej manici s placackama se fronta smrskne na 5 minut.
zadavatel si do podminek udajne dal tuhle podminku.
poslední dobou se objevuji semafory s odpocitavanim, coz je prijemny hlavne když na nej clovek vidi, takze muze vypnout motor.
to se samozrejme netyka kolenovrtu s jedomety a rakovinomety, ti motor zasadne nevypinaji a zamoruji vzduch vsem okolo
a treba dnes v nedeli - kolem poledne na konkretnim miste kde se ridi semaforama - bude fronta na hodinu a pote co za ještě většího provozu nastoupej manici s placackama se fronta smrskne na 5 minut.
zadavatel si do podminek udajne dal tuhle podminku.
poslední dobou se objevuji semafory s odpocitavanim, coz je prijemny hlavne když na nej clovek vidi, takze muze vypnout motor.
to se samozrejme netyka kolenovrtu s jedomety a rakovinomety, ti motor zasadne nevypinaji a zamoruji vzduch vsem okolo
já se přiznám ... taky u semaforů řídících průjezd stavbou nevypínám motor. Mám slabší baterku, nerad bych aby kvůli mě vznikala další kolona. A navíc toho najezdím tak málo, že potřebuju dostat vlhkost z motoru a výfuku. Fungující klima během stání je už jen takový bonus.
Som na zelenu cakal takmer 9 minut (podla timestampu z kamery). Bol som asi tretie auto v kolone a opravovany usek mal mozno 500 metrov. To by bol taky problem mat interval 2 minuty + 30 sekund medzi zelenymi na prejazd poslednych aut? Vazne demencia...
čím kratší interval, tím delší prostoje, kdy čekají oba směry a nikdo nejede, a tím menší propustnost.
Pouze za předpokladu, že je tam dost aut na vyplnění toho dlouhého intervalu. Jinak je úspora na režii nevyužitá, jen prodlužuješ průměrnou délku čekání.
Schvalne som si prehral zaznam, kolko aut prislo z protismeru za celu dobu cakania. Bolo ich 21 (piatok podvecer). Cize teoreticky, za dve minuty zelenej pri priepustnosti 1 auto za 5 sekund by to stacilo. Lenze to by chcelo vacsiu analyzu pred zahajenim opravy a na to sa samozrejme kazdy vyprdne.
Ono jde spousta věcí, jenže by ji někdo musel taky zaplatit.
Správně položená otázka zní - jsme ochotni z našich daní platit ten komfort dynamického řízení?? Bohužel náš stát neplní mnohem důležitější funkce a nedokáže zabezpečit základní chod státu na přijatelné úrovni, takže semafor je opravdu to poslední :-!
Stát chce co nejnižší cenu, tak ji má. Když dvě "firmy" dají dvě zcela shodné nabídky, jen jedna se rozhodne dát dynamické řízení, bude dražší a zákonitě vyhraje ta druhá... Mimochodem, stojící kolona spotřebuje dost PHM, takže se vlastně vybere víc na daních 😉 Takže ANO, máme co jsme chtěli :-!
Správně položená otázka zní - jsme ochotni z našich daní platit ten komfort dynamického řízení?? Bohužel náš stát neplní mnohem důležitější funkce a nedokáže zabezpečit základní chod státu na přijatelné úrovni, takže semafor je opravdu to poslední :-!
Stát chce co nejnižší cenu, tak ji má. Když dvě "firmy" dají dvě zcela shodné nabídky, jen jedna se rozhodne dát dynamické řízení, bude dražší a zákonitě vyhraje ta druhá... Mimochodem, stojící kolona spotřebuje dost PHM, takže se vlastně vybere víc na daních 😉 Takže ANO, máme co jsme chtěli :-!
Ten rozdiel je v stokorunach denne. Pri miliardovych stavbach to nie je suma, pre ktoru by bolo treba zvysovat dane.
Dnes jsem zrovna projížděl u sousedů v Německu kruhovým objezdem v centru menšího města. A světe div se. Semafor s čidly tam byl.
A to makáme [odkaz] = z toho jak to funguje u nás by jednomu Ťoklo >😁 >😒]