Zavzpomínejme na nejslavnější éru hydropneumatického odpružení u značky Citroën, kdy například v první polovině osmdesátých let bylo možné volit ze tří různých modelů s touto technikou.
Na modeli BX som sa ucil jazdit. Bol to dizel bez turba s obsahom 1700 ccm (oznacenie BXD). To pruzenie v BX bolo ako cestovat na lietajucom koberci. Luxusnejsi povoz z pohladu natriasani a razov od vozovky som doposial nepoznal. Bola to dokonala zehlicka. Dizajn je naozaj tak zvlastny, ze sa vam bud paci alebo je odporny. Ja budem mat na toto auto vzdy subjektivny pohlad, kedze je to auto z mojich jazdeckych zaciatkov... este spred cias, kym som nastupil do autoskoly a osedlal tam Skodu 120 a na par jazd mi dali uz aj Favorita...
mel jsem CX 2,5GTI 88 a bylo to me dosud nejmilejsi auto. jen bohuzel melo dost problemu...
s BX GTI jsem projel celou evropu, ale uz to nemelo tu dusi....
XM bylo pro mne totalni zklamani
BX jsme meli v rodine a ja ho nesnasel od prvni chvile, kdy ho otec privezl domu. Vymenil ho totiz, za nadhernou Lancii Prisma a ja byl v uplnem soku, jak neco takoveho mohl provest. Krasnou, sportovni, benzinovou Lancii za smradlave, uhoupane, dieselove BX, doted mu to vycitam. Lancia sice nebyla vzor spolehlivosti, ale to BX nebylo o mnoho lepsi... Ikdyz teda ze stavitelneho podvozku jsem byl tehda uneseny, to ne ze ne.
Díky za pokračování moc pěkného článku :yes: . Takové by se tady měly objevovat častěji.
Citroen je moje srdcová záležitost a lidi, kteří v žádném (obvzlášť z těchto starších) Citroenů nikdy neseděly by si to měly někdy zkusit, možná by ubylo kritiků. Klasické české nadávání na kvalitu těchto aut je dáno nekoordinovaným dovozem olítaných mrtvol do ČR po revoluci, kdy byl hlad po luxusu :-(
V článku mi jen trochu chybí odkazy, kromě komfortních, i na sportovní vlastnosti těchto aut viz třeba