Současný beetle je na trhu již čtvrtým rokem. A stylově na léto připravil Volkswagen verzi Dune. Svým názvem sice odkazuje na plážové buginy, ovšem spíše než k jízdám pískem podél moře se novinka hodí na cestování po kvalitní silnici.
oproti F500 to bude aj tým že za cenu jedného Beetla kúpiš Fiaty dva >:D Minici sa najviac objavujú dovezené zo západu, nových sa tiež bohviekoľko nepredalo a nepredá. V poslednej dobe registrujem prírastok niekoľkých nových kusov NewBeetle, ale vyzerá to skôr na skladovky ako autá zadané do výroby. Podľa mňa mal NewBelte byť postavený skôr na základe Pola a nie Golfu. Bol by menší, lacnejší a aj by mal bližšie k originálu ako toto.
pre mna je sucasny beetle velkym sklamanim co do predajov jak u nas tak celkovo v europe.... za tie nejake 4 roky co je tato "nova" generacia beetla v predaji som tento beetle fakt videl mozno snad 3 krat a aj to neviem ci uz neprehanam,... pritom taky F500 vobec nie je problem stretnut alebo mini .. tie vidim doslova denne
Pár let zpět byla skutečně pěkně vybavená A1 za těch 750-800. A3 tak 900-950. To jsou 1,4 TFSI. A samozřejmě před slevou. Mini na tom nebylo o nic lépe.
U Brouka bych měl problém s tím, že je o generaci pozadu a navíc je dělaný v Mexiku spíš pro americký trh. Naštěstí evropské verze nejsou tak nuzné jako ty americké, co si matně vybavuji, ale pořád je to auto, které je tu spíš doplňkem nabídky a objektivně bude mít problém se Golfu vyrovnat, protože nemá ten objem a nemůže být zase o tolik dražší.
Jediná "stylovka" z téhle rodinky, která pro mne připadá v úvahu, je TT. To je jiná cenová, ale nejen cenová liga. O tomhle bych nepřemýšlel ani desetinu vteřiny. Pokud na něj není rozpočet, GTI je pro mne osvědčená klasika, na kterou Brouk nemá, stylovka, nestylovka (i Scirocco, které se mi opravdu líbilo, což pro Brouka neplatí, toho považuji spíš za koukatelného, by mělo s GTI pořádný problém).
ja mám pocit, že to sú také výhovorečky, že to bolo primárne pre usa. Aj v mojom okollí bol kopec nadšencov starého beetlu, ale z nového sa skoro pogrcali a nielen preto, že bol nový, proste nikoho nechytil za srdce a ani nemohol, lebo tá pánbožkova kravička pre infantilných, čo spravili, bola na marketingovú slučku
Ak sa bavíme o celkovom predaji, podľa mňa nie je dôvod relatívneho neúspechu ani cena, ale skôr celkové nezvládnutie dizajnu a nastavenia auta. Mini aj 500 sú maličké (aspoň úvodné verzie), keď vidím mini alebo 500, tak vidím odkaz, viac pripomínajú predchodcov, sú chutnejšie. Mini a 500 viac odkazujú na predchocov, prvý vw bol skôr paródiou na predchodcu. Pri vw je to vlastne nové auto len s podobnou siluetou bez retro prvkov. Je to zlá stratégia, nemá v sebe emóciu predchodcu, hlavne takmer totálna absencia chrómu a retro prvkov je citeľná. Najnovší chrobár aspoň nie je komický, ale aj tak to nie je dizajnovo dotiahnutá retro spomienka, za ktorú dá človek pár tisíc navyše. Pre mňa je napr. záhadou, prečo to nemá vystúpené zadné svetlá, keď predchodca mal a dnešným autám svetlá trčia zo siluety aj pol metra. Prečo nemá chróm okolo zadných svetiel? Prečo, prečo, prečo - a preto sú predaje mizivé. VW urobil zásadnú chybu už na začiatku, chcel odkaz na starý model, ale auto sa nadizajnovali moderne a sklapli. 500 a mini sa poučili a túto chybu neurobili, vw ten krok stále neurobil a preto nemá šancu, buď model odstaví z výroby alebo musia urobiť poctivé retro, za ktoré si človek rád priplatí. Keď som klikol na fotky starého vw, až som zaplakal ako môžu tak zmršiť nový retro dizajn.
ja vidim este tie predosle amorfne newbeetle s tym kvietkom co mali pri volante .... tie ozaj sem tam este zbadas... ale tie nove beetle uz nevidno nikde ;-\
inak suhlas.. ze je novy beetle rozplacnuty disproporcny a prerasteny vieme davno... a to sa samozrejme prejavilo aj na cene a predajoch suhlas... beetle malo byt pekne a vcelku dostupne retro na podvozku pola ... malo by zrejme ovela lepsie proporcie aj vacsi uspech ... ale tak co uz... kusok im to nevyslo ;-\
2 duvody
Stylovka je to hezka a fajn, ale nese si to z minule generace stigma ciste zenskeho auta (paradoxne v obou generacich potkam daleko casteji chlapa nez zenu) a chteji za to nemale penize. Sveho casu jsme se se zenou byli na jeden hezky kousek mrknout a ikdyz rozumim, ze se zjevne prodejce snazil ukazat co vse je u daneho modelu mozne a zaskrtal tam snad vsechno, stejne 40tis euro za brouka s 2L naftou je proste ulet. Furt je to jen VW, ikdyz stylovy, ale jen mainstream.
Vážená redakce, proč jste se hrabali v galerii? Zase jsme v bodu, kdy galerie zbytečně plevelí historii. A nejsem přesvědčen, že je tohle rozvržení posun - po otevření jsem měl hned dojem, že jsou fotky menší.
Neříkám, že na ně míří, ale myslím si, že by jim lezl do zelí, kdyby byl znatelně dražší než Golf. Ano, zájemce o retro vozítko nebude koukat na A3. Jen nejsem přesvědčen, že kupci těchto aut (alespoň značná část) musí mít retro.
bol to príklad, že ak sa vydarí kúl imidž, ľudia kupujú. Ak sa chrobák nepredáva akoby sa mal, treba v prvom rade hľadať príčinu v nevydarenom imidži (u kultového auta) až potom v ostatných veciach ako jazdné vlastnosti, cena, praktickosť a pod.
Jenže Evoque umí jezdit i na 20" kolech. Obecně do FL hodně nedotáčivosti a měkkost, po FL se to o něco zlepšilo. Nicméně třeba Disco Sport je na tom líp.
ale dinarov trakař evok ide jak teplé rožky, takže pokiaľ sa niečo imidžovo vydarí, zlé jazdné vlastnosti nie sú prekážkou predaja (beriem, že tebe to vadí, ale masám nie).
a preco je vlastne takyto nevydareny... clovek by ocakaval komfort golfu ... ked je to take rozplacnute a dokonca aj tazisko kasne vyzera byt celkom good rozlozene..... to auto je fakticky len dvojmiestne tak kde vznikol problem... napriek tomu si ale podla mna beetle ludia nekupuju prave kvoli vysokej cene a nie moc podarenemu dizajnu... jazdne vlastnosti su u tohto one man show auticka zrejme menej podstatne .. a takym nezavislym mamickam ci solventnym damam to uz je jedno uplne ako to jazdi.... hlavne nech to dobre vyzera co ale ono moc nevyzera ...
ten vykonny cmelak beetle GSR ma aspon gule ale tato dune verzia je uz kusok preplacana a tie sivaste plasty vpredu aj vzadu tak to je doslova ze retro fail ....
podla mna je problem hlavne v dizajne... je to akesi "bezduche" a "prazdne" .... zdaleka to nema take caro ako F500 alebo mini ktory sice uz tiez nie je davno tym mini aky chcem vidiet ale stale je to ovela lepsie zvladnute retro ako sucasny beetle... ktory je vazne akysi rozplacnuty a obrovsky a samozrejme aj cenou tym padom uz kdesi v sfere hothatchov alebo inych ozaj uz zaujimavejsich vozov ...
paradoxne ano... ta dune verzia uz posobi kusok zaujimavejsie ale tie lomene A stlpiky pri streche a celkova rozplacnutost beetlu vobec nezvedci ... kam sa podela krasa stareho brouka... chyba tu chrom.. chybaju tu broukovite proporcie ... chyba tu viac retro prvkov na kasni.. uz len disky tie rozne retro disky ake ma F500 v ponuke davaju tusit ze fiat to so svojim retrom myslel na rozdiel od vw naozaj vazne...
PS: inak verzia pred faceliftom s tymto usmievavym naraznikom [odkaz] podla mna vyzerala lepsie ako ta sucasna uz spredu preplacana.... takze opat plati ze cim novsi beetle tym skaredsi... skoda
Broukovi to ve žluté moc sluší, ale když už je v retro stylu interiér jako takový, mohli se trochu pochlapit s volantem, řadičkou a klimou. Chápu, že je to levnější (použití dostupných dílů), ale absolutně se to v mých očích ke zbytku interiéru nehodí.
Podle mě Beetle na prémiovky nemíří, je to spíš takový krok stranou, s plně mainstreamovou technikou a torzkou všude krom 2.0TSI, navíc jak říkáš v starším provedení... a za +-mainstreamovou cenu.
Kdyby chtěl VW jó dělat prémii v evropském duchu, tak by to znamenalo taky prémiovou techniku, tj. 4x4 200kW+ DCC apod.
Částečně může být problém v tom, že samotný Golf v těch lepších verzích není zrovna levné auto. A nad ním sedí A3. Mini beru jako prémiovou značku a ve své velikosti bylo první, takže si na pískovišti udělalo takový svůj vlastní koutek. F500 to už u mne má horší (líbí se mi, i když interiér už tolik ne) a mám takový pocit, že je levnější než Mini/ A1, ne? Do téhle společnosti se tlačilo MiTo.
Brouk se dnes musí přetlačovat s prémiovou nižší střední. Mini jako značka povýšilo, VW tuhle možnost podle mne nemá, je to velká automobilka se svým místem na trhu, i když samozřejmě měl ambice se mezi prémii vtlačit. Leda by Brouka oddělili, ale osobně pro tyhle čachry moc nejsem. A tlačit retro proti prémiovým značkám nebude snadné, osobně bych si na retro nevsadil, alespoň v EU.
Takovou zajímavostí je, pokud si dobře vzpomínám, že ten původní koncept byl menší. Až další koncept byl větší a vycházel z Golfu. Veřejnost ho prý přijala dobře. Za jeho designem stálo kalifornské studio a jeho (hlavní) designéři byli Američané. Mimo jiné pracovali i na prvním TT.
Někdo mi říkal, že tu změnu udělali proto, že Piëch s tím autem nebyl spokojený a hrozilo, že projekt pohřbí, ale VW v tu dobu neměl vývojové kapacity na to, aby na něm pracoval, tak se rozhodli použít co nejvíc dílů z budoucího Golfu, srazit tak náklady a zbytek chybějících kapacit zalepit firmami zvenčí. Trochu úsměvné je, že měl být původně nový Brouk levnější než Golf, protože si prý nemysleli, že by se prodával, kdyby byl dražší. Nevím, co je na tom pravdy, ale tenhle příběh nezní, jako by se snažili dělat stylovku.
Jaký trh byl důležitý, lze soudit z toho, kde se ho rozhodli vyrábět a nakonec i kde skončila jaká část produkce. V Evropě měli velmi úspěšný Golf, to Amerika je pálila.
Já bych si tipl, že ho udělali (relativně) velký, protože mířili primárně do Ameriky, kde je to malé auto. Ale co jsem slyšel, byla to spíš shoda okolností.
práveže vw neurobil, okrem prvého nápadu oživiť legendu, správne nič. Boli prví a nevedeli ako na to, tak sa rozhodli (nesprávne) urobiť nové auto s len letmým odkazom na legendu, to sa ukázala byť chyba (500 a mini to dokázali), ktorú opäť zle dešifrovali a sústredili sa na odstránenie najväčšej chyby, zženštilej infatility, to sa im podarilo, ale stále to nie je klasika retro a preto to nemá úspech. Všimni si, že aj tunajší diskutéri považujú ceny nad golf za prehnané, to by sa nemohlo stať, ak by ho považovali za kultové retro, v podvedomí to každý považuje za lepšie strihnutý golf a to je ten zásadný problém. Nech urobia poriadne retro a potom nebude nikto riešiť, či je to drahé a ženské.
Jenže F500 je auto, který má technický základ v Pandě, v autě za 180t. Takže s tím se to moc srovnávat nedá. Brouk vzhledem k tomu, že je postaven na základě Golfu, moc míň stát nemůže. Samozřejmě je otázka, jestli má vůbec cenu v téhle cenové hladině vyrábět retrostylovku. Mini se to daří.
Myslím že VW udělal technicky a designově přesně to chtěl. To auto je na rozdíl od předchůdce opravdu povedené, ale na rozdíl od fiatu či mini je to pro VW jen okrajovka a stylovka za kterou žádá nepřiměřený peníz. A tím zabil jinak povedené auto. Kdyby cenovka začínala na 350 Tis za 1,2 tSi tak by jich jezdilo i u nás řádově víc. Možná je vyšší cena oprávněná v Americe ale v Evropě kdy to bylo původně auto pro masy za lidový peníz se v konkurenci F500, prostě nechytá.
Zrovna v téhle testované konfiguraci se mi brouk líbí a přijde mi i docela jako chlapské auto pro někoho, kdo nebere všechno smrtelně vážně. Dokážu si představit, jak z něj vystupuje Bud Spencer.
Jinak k diskutované atraktivitě a prodejnosti brouka. U retro modelu se to prostě musí dokonale sejít a i když VW udělal v případě této generace všechno správně a postavil pěkné a slušně jezdící auto, tak prostě netrefil určitou atraktivitu, která se u retro imidžovky dá jen těžko definovat. Určitou roli hraje asi i špatná pověstminulé generace. Cena je podle mě celkem OK
Zadny maximalista, a prece byla ta A1 za 800 (770k kdyz budeme presni), slo o slabsi 1.4tsi s dsg. I po nabizene sleve cena furt zacinala sedmickou. :-O S1 pak v cenikovce v klidu cez milion. :-)
EDIT: tak v rychlosti vyklikana S1 [odkaz]
Chapu cos chtel rict a u jine stylovky souhlas, ale zrovna brouk je z tech stylovek nejmene stylovy a stat vic nez golf si u me neobhaji. ;-)
Když vezmu ten Beetle za 500, dám tam žlutou metlu za 15, ty retro 17" za 13 a xenony za 19, tak mám auto za 550. Ok, chtěl bych koženej volant a autoklimu, ale stejně bych se do 600 vešel.
A pokud mi jde o to trošku vybočit z řady, tak se mi to povede líp s Beetlem na 16", než když budu šperkovat R-Line Golfa 3d na 18" ve zvláštním lakování. Co je možná trošku problém je image VW jako toho největšího mainstreamu, která k Beetlu úplně nepasuje.
Co jsem hlavně chtěl říct - podle mě by ani nebylo správné, pokud by Beetle byl ve stejné konfiguraci levnější, než srovnatelný Golf... měl by tam nějaký příplatek za styl být. A dneska není nijak přehnaně vysoký.
Ľudia zaplatia, ak sa im to páči (evok, mini). Nie sú ochotní zaplatiť za tohto chrobáka. Pri týchto typoch áut je dôležitý efekt páči sa mi to, chcem to a to tu nefunguje (masovo). VW prvým modelom preťal pupočnú šnúru a zatiaľ je beetle na infúzkach.
Oba se na to divame jinak. Jak pisu, u octavie bych takovou skromne-stredni vybavu bral jako vhodnou, ten beetle ale podle me chce a si zaslouzi vic. A kdyzpak s jednim i druhym skoncis tak octavia za 600k proc ne, beetle za 800k mi ale prijde prilis.
Podobne moc mi prisla i A1. Ano, zaklad zacina ctverkou, ale (na audi) rozumna konfigurace byla mezi 700-800k coz je za miniauto, ikdyz premiove, proste moc (kdyz nad tim tak premyslim tak mi to "moc" u audilo vadi min nez u VW).
Ty na beetle koukas jinou optikou, "beetle na sestnactkach" jak rikas by ti nevadil, ja byt takhle omezen vemu radeji golf, ke stylovkam mi proste ty budgetove konfigurace nesedi.
Nesedi mi k Mini, nesedi mi k A1, k 500, k Juku a ani k brouku.
Základ je základ... je tam klima, tempomat, lité 16"... a já si celkem umím představit, že bych takové auto vzal v nějaké puristické konfiguraci bez navi apod.
Barva za 15, kola za dalších 15, xenony za 19 - furt jsi na tom podobně, jako když budeš konfigurovat nějakou Octavii Ambition Plus. A otázka je - měl by být Beetle levnější než Octavia?
Je a neni. Priplacet musis v podstate za vse co jsem tak zbezne zkouknul. Koupit auto a nechat ho v bile, nedoprat mu xenony, trochu napadity vnitrek, retrolitaky... to u me projde u golfu, ale ne u stylovky kde se hraje i na to "aby to vypadalo". A ono to bez priplatku nevypada. Tech 500tis nevypada tak zle, ale na to abys vyuzil potencial toho auta musis priplacet a nejednou jsi na 30tis eurech.
A jestli to nechat v te bile, na obyc kolech a s halogenem, to snad radeji nejakou beznou nizsi stredni.
Souhlasím. Také fandím retro modelům. Doufám, že tento brouček nebude poslední. Myslím si, že se vedle Fiatu 500 a mini cooperu neztratí! Tato auta jasně vyčnívají z té poměrně unifikované šedi na cestách.
Tak ono ten nový Chrobák bol primárne určený američanom a pre severnú ameriku. Pôvodne tuším to nechceli do európy ani voziť. Takže preto tie rozmery a motory a defacto v európe preto aj taká cena. Keď si dobre pamätám prvý nový chrobák začínal u nás s 2,0 benzínom na cca 860 tis. SKK. V tej dobe za to bol už celkom slušný Passat či pomaly full vybavená Octa I. Mne tento beetle príde také nedotiahnuté auto jednak vzhľadom a jednak jeho zacielením v rámci segmentov.
ta vyvysena orandzovo zlatista dune verzia uz ale posobi viac chlapsky .... lenze zase ta cena ( stylovka nestylovka.... pride mi to drahe ) ... ved prave to je mozno problem.... auto to cenou taha kdesi k tristvrte milionu a pritom vo vysledku ide stale len o dvojmiestny vw ... ktory vzdy ostane len vw aj ked bude za cenu nejakej vacsej audiny....
...za vzhled ve verzi Dune je to snad na 6* z 5-ti. Za jízdu? Podle všeho maximálně 2. Mizerně jezdící krásné retro auto není nejlepší kombinace a uživí se na pár metrech "tichého" a hladkého asfaltu po Prg. Všude jinde u nás bude spíš pro zlost.
...a to je škoda, stejně jako té jedné hvězdy, kterou má Dune evidentně navíc.