Testy
Zrovna v téhle testované konfiguraci se mi brouk líbí a přijde mi i docela jako chlapské auto pro někoho, kdo nebere všechno smrtelně vážně. Dokážu si představit, jak z něj vystupuje Bud Spencer.
Jinak k diskutované atraktivitě a prodejnosti brouka. U retro modelu se to prostě musí dokonale sejít a i když VW udělal v případě této generace všechno správně a postavil pěkné a slušně jezdící auto, tak prostě netrefil určitou atraktivitu, která se u retro imidžovky dá jen těžko definovat. Určitou roli hraje asi i špatná pověstminulé generace. Cena je podle mě celkem OK
Jinak k diskutované atraktivitě a prodejnosti brouka. U retro modelu se to prostě musí dokonale sejít a i když VW udělal v případě této generace všechno správně a postavil pěkné a slušně jezdící auto, tak prostě netrefil určitou atraktivitu, která se u retro imidžovky dá jen těžko definovat. Určitou roli hraje asi i špatná pověstminulé generace. Cena je podle mě celkem OK
Myslím že VW udělal technicky a designově přesně to chtěl. To auto je na rozdíl od předchůdce opravdu povedené, ale na rozdíl od fiatu či mini je to pro VW jen okrajovka a stylovka za kterou žádá nepřiměřený peníz. A tím zabil jinak povedené auto. Kdyby cenovka začínala na 350 Tis za 1,2 tSi tak by jich jezdilo i u nás řádově víc. Možná je vyšší cena oprávněná v Americe ale v Evropě kdy to bylo původně auto pro masy za lidový peníz se v konkurenci F500, prostě nechytá.
Jenže F500 je auto, který má technický základ v Pandě, v autě za 180t. Takže s tím se to moc srovnávat nedá. Brouk vzhledem k tomu, že je postaven na základě Golfu, moc míň stát nemůže. Samozřejmě je otázka, jestli má vůbec cenu v téhle cenové hladině vyrábět retrostylovku. Mini se to daří.
práveže vw neurobil, okrem prvého nápadu oživiť legendu, správne nič. Boli prví a nevedeli ako na to, tak sa rozhodli (nesprávne) urobiť nové auto s len letmým odkazom na legendu, to sa ukázala byť chyba (500 a mini to dokázali), ktorú opäť zle dešifrovali a sústredili sa na odstránenie najväčšej chyby, zženštilej infatility, to sa im podarilo, ale stále to nie je klasika retro a preto to nemá úspech. Všimni si, že aj tunajší diskutéri považujú ceny nad golf za prehnané, to by sa nemohlo stať, ak by ho považovali za kultové retro, v podvedomí to každý považuje za lepšie strihnutý golf a to je ten zásadný problém. Nech urobia poriadne retro a potom nebude nikto riešiť, či je to drahé a ženské.
Částečně může být problém v tom, že samotný Golf v těch lepších verzích není zrovna levné auto. A nad ním sedí A3. Mini beru jako prémiovou značku a ve své velikosti bylo první, takže si na pískovišti udělalo takový svůj vlastní koutek. F500 to už u mne má horší (líbí se mi, i když interiér už tolik ne) a mám takový pocit, že je levnější než Mini/ A1, ne? Do téhle společnosti se tlačilo MiTo.
Brouk se dnes musí přetlačovat s prémiovou nižší střední. Mini jako značka povýšilo, VW tuhle možnost podle mne nemá, je to velká automobilka se svým místem na trhu, i když samozřejmě měl ambice se mezi prémii vtlačit. Leda by Brouka oddělili, ale osobně pro tyhle čachry moc nejsem. A tlačit retro proti prémiovým značkám nebude snadné, osobně bych si na retro nevsadil, alespoň v EU.
Brouk se dnes musí přetlačovat s prémiovou nižší střední. Mini jako značka povýšilo, VW tuhle možnost podle mne nemá, je to velká automobilka se svým místem na trhu, i když samozřejmě měl ambice se mezi prémii vtlačit. Leda by Brouka oddělili, ale osobně pro tyhle čachry moc nejsem. A tlačit retro proti prémiovým značkám nebude snadné, osobně bych si na retro nevsadil, alespoň v EU.
Podle mě Beetle na prémiovky nemíří, je to spíš takový krok stranou, s plně mainstreamovou technikou a torzkou všude krom 2.0TSI, navíc jak říkáš v starším provedení... a za +-mainstreamovou cenu.
Kdyby chtěl VW jó dělat prémii v evropském duchu, tak by to znamenalo taky prémiovou techniku, tj. 4x4 200kW+ DCC apod.
Kdyby chtěl VW jó dělat prémii v evropském duchu, tak by to znamenalo taky prémiovou techniku, tj. 4x4 200kW+ DCC apod.
Neříkám, že na ně míří, ale myslím si, že by jim lezl do zelí, kdyby byl znatelně dražší než Golf. Ano, zájemce o retro vozítko nebude koukat na A3. Jen nejsem přesvědčen, že kupci těchto aut (alespoň značná část) musí mít retro.
Broukovi to ve žluté moc sluší, ale když už je v retro stylu interiér jako takový, mohli se trochu pochlapit s volantem, řadičkou a klimou. Chápu, že je to levnější (použití dostupných dílů), ale absolutně se to v mých očích ke zbytku interiéru nehodí.
...za vzhled ve verzi Dune je to snad na 6* z 5-ti. Za jízdu? Podle všeho maximálně 2. Mizerně jezdící krásné retro auto není nejlepší kombinace a uživí se na pár metrech "tichého" a hladkého asfaltu po Prg. Všude jinde u nás bude spíš pro zlost.
...a to je škoda, stejně jako té jedné hvězdy, kterou má Dune evidentně navíc.
...a to je škoda, stejně jako té jedné hvězdy, kterou má Dune evidentně navíc.
podla mna je problem hlavne v dizajne... je to akesi "bezduche" a "prazdne" .... zdaleka to nema take caro ako F500 alebo mini ktory sice uz tiez nie je davno tym mini aky chcem vidiet ale stale je to ovela lepsie zvladnute retro ako sucasny beetle... ktory je vazne akysi rozplacnuty a obrovsky a samozrejme aj cenou tym padom uz kdesi v sfere hothatchov alebo inych ozaj uz zaujimavejsich vozov ...
paradoxne ano... ta dune verzia uz posobi kusok zaujimavejsie ale tie lomene A stlpiky pri streche a celkova rozplacnutost beetlu vobec nezvedci ... kam sa podela krasa stareho brouka... chyba tu chrom.. chybaju tu broukovite proporcie ... chyba tu viac retro prvkov na kasni.. uz len disky tie rozne retro disky ake ma F500 v ponuke davaju tusit ze fiat to so svojim retrom myslel na rozdiel od vw naozaj vazne...
PS: inak verzia pred faceliftom s tymto usmievavym naraznikom [odkaz] podla mna vyzerala lepsie ako ta sucasna uz spredu preplacana.... takze opat plati ze cim novsi beetle tym skaredsi... skoda
paradoxne ano... ta dune verzia uz posobi kusok zaujimavejsie ale tie lomene A stlpiky pri streche a celkova rozplacnutost beetlu vobec nezvedci ... kam sa podela krasa stareho brouka... chyba tu chrom.. chybaju tu broukovite proporcie ... chyba tu viac retro prvkov na kasni.. uz len disky tie rozne retro disky ake ma F500 v ponuke davaju tusit ze fiat to so svojim retrom myslel na rozdiel od vw naozaj vazne...
PS: inak verzia pred faceliftom s tymto usmievavym naraznikom [odkaz] podla mna vyzerala lepsie ako ta sucasna uz spredu preplacana.... takze opat plati ze cim novsi beetle tym skaredsi... skoda
Mě se dunovka líbí, ale nepřekousl bych uskákaný a hlučný podvozek.
a preco je vlastne takyto nevydareny... clovek by ocakaval komfort golfu ... ked je to take rozplacnute a dokonca aj tazisko kasne vyzera byt celkom good rozlozene..... to auto je fakticky len dvojmiestne tak kde vznikol problem... napriek tomu si ale podla mna beetle ludia nekupuju prave kvoli vysokej cene a nie moc podarenemu dizajnu... jazdne vlastnosti su u tohto one man show auticka zrejme menej podstatne .. a takym nezavislym mamickam ci solventnym damam to uz je jedno uplne ako to jazdi.... hlavne nech to dobre vyzera co ale ono moc nevyzera ...
ten vykonny cmelak beetle GSR ma aspon gule ale tato dune verzia je uz kusok preplacana a tie sivaste plasty vpredu aj vzadu tak to je doslova ze retro fail ....
ten vykonny cmelak beetle GSR ma aspon gule ale tato dune verzia je uz kusok preplacana a tie sivaste plasty vpredu aj vzadu tak to je doslova ze retro fail ....
ale dinarov trakař evok ide jak teplé rožky, takže pokiaľ sa niečo imidžovo vydarí, zlé jazdné vlastnosti nie sú prekážkou predaja (beriem, že tebe to vadí, ale masám nie).
Jenže Evoque umí jezdit i na 20" kolech. Obecně do FL hodně nedotáčivosti a měkkost, po FL se to o něco zlepšilo. Nicméně třeba Disco Sport je na tom líp.
A hlavně, bavíme se o SUV 😉
A hlavně, bavíme se o SUV 😉
Vážená redakce, proč jste se hrabali v galerii? Zase jsme v bodu, kdy galerie zbytečně plevelí historii. A nejsem přesvědčen, že je tohle rozvržení posun - po otevření jsem měl hned dojem, že jsou fotky menší.
[odkaz]
Stylovka je to hezka a fajn, ale nese si to z minule generace stigma ciste zenskeho auta (paradoxne v obou generacich potkam daleko casteji chlapa nez zenu) a chteji za to nemale penize. Sveho casu jsme se se zenou byli na jeden hezky kousek mrknout a ikdyz rozumim, ze se zjevne prodejce snazil ukazat co vse je u daneho modelu mozne a zaskrtal tam snad vsechno, stejne 40tis euro za brouka s 2L naftou je proste ulet. Furt je to jen VW, ikdyz stylovy, ale jen mainstream.
Trochu skoda, podobnym retro modelum fandim. ;-\
A jestli to nechat v te bile, na obyc kolech a s halogenem, to snad radeji nejakou beznou nizsi stredni.
Barva za 15, kola za dalších 15, xenony za 19 - furt jsi na tom podobně, jako když budeš konfigurovat nějakou Octavii Ambition Plus. A otázka je - měl by být Beetle levnější než Octavia?
Podobne moc mi prisla i A1. Ano, zaklad zacina ctverkou, ale (na audi) rozumna konfigurace byla mezi 700-800k coz je za miniauto, ikdyz premiove, proste moc (kdyz nad tim tak premyslim tak mi to "moc" u audilo vadi min nez u VW).
Ty na beetle koukas jinou optikou, "beetle na sestnactkach" jak rikas by ti nevadil, ja byt takhle omezen vemu radeji golf, ke stylovkam mi proste ty budgetove konfigurace nesedi.
Nesedi mi k Mini, nesedi mi k A1, k 500, k Juku a ani k brouku.
A pokud mi jde o to trošku vybočit z řady, tak se mi to povede líp s Beetlem na 16", než když budu šperkovat R-Line Golfa 3d na 18" ve zvláštním lakování. Co je možná trošku problém je image VW jako toho největšího mainstreamu, která k Beetlu úplně nepasuje.
Co jsem hlavně chtěl říct - podle mě by ani nebylo správné, pokud by Beetle byl ve stejné konfiguraci levnější, než srovnatelný Golf... měl by tam nějaký příplatek za styl být. A dneska není nijak přehnaně vysoký.
PS: jsi hrozný maximalista, za 800 je S1... 😉
EDIT: tak v rychlosti vyklikana S1 [odkaz]
Chapu cos chtel rict a u jine stylovky souhlas, ale zrovna brouk je z tech stylovek nejmene stylovy a stat vic nez golf si u me neobhaji. 😉
U Brouka bych měl problém s tím, že je o generaci pozadu a navíc je dělaný v Mexiku spíš pro americký trh. Naštěstí evropské verze nejsou tak nuzné jako ty americké, co si matně vybavuji, ale pořád je to auto, které je tu spíš doplňkem nabídky a objektivně bude mít problém se Golfu vyrovnat, protože nemá ten objem a nemůže být zase o tolik dražší.
Jediná "stylovka" z téhle rodinky, která pro mne připadá v úvahu, je TT. To je jiná cenová, ale nejen cenová liga. O tomhle bych nepřemýšlel ani desetinu vteřiny. Pokud na něj není rozpočet, GTI je pro mne osvědčená klasika, na kterou Brouk nemá, stylovka, nestylovka (i Scirocco, které se mi opravdu líbilo, což pro Brouka neplatí, toho považuji spíš za koukatelného, by mělo s GTI pořádný problém).
inak suhlas.. ze je novy beetle rozplacnuty disproporcny a prerasteny vieme davno... a to sa samozrejme prejavilo aj na cene a predajoch suhlas... beetle malo byt pekne a vcelku dostupne retro na podvozku pola ... malo by zrejme ovela lepsie proporcie aj vacsi uspech ... ale tak co uz... kusok im to nevyslo ;-\
Někdo mi říkal, že tu změnu udělali proto, že Piëch s tím autem nebyl spokojený a hrozilo, že projekt pohřbí, ale VW v tu dobu neměl vývojové kapacity na to, aby na něm pracoval, tak se rozhodli použít co nejvíc dílů z budoucího Golfu, srazit tak náklady a zbytek chybějících kapacit zalepit firmami zvenčí. Trochu úsměvné je, že měl být původně nový Brouk levnější než Golf, protože si prý nemysleli, že by se prodával, kdyby byl dražší. Nevím, co je na tom pravdy, ale tenhle příběh nezní, jako by se snažili dělat stylovku.
Jaký trh byl důležitý, lze soudit z toho, kde se ho rozhodli vyrábět a nakonec i kde skončila jaká část produkce. V Evropě měli velmi úspěšný Golf, to Amerika je pálila.
Na začátku byly prodeje v US lepší, ale v současné generaci je to tak 50:50... ale samozřejmě je pro VW větší dřina prodat 30t aut v US než v Evropě.