vdaka jednemu maniakovi, co tu vzdy nadava na Renault som minule schvalne zastal a pozrel vystavene kusy a musim priznat, ze na danu triedu su to dizajnom velmi podarene auta a aj tento novy je fajny! :-! :-!
to těžko, rozvoz zboží všeho druhu (včetně rohlíků, které jsi ráno jedl) všude stojí na naftě...
z automobilových emisí se dělá věda, ale kolikrát už bylo publikováno, že z globálního hlediska to zas až tak velký problém není - 10 největších kontejnerových lodí znečišťuje planetu více, než celá automobilová Evropa...
Ja Renaultom nefandim.Ludia co citaju moje prispelvky veedia ze sa mi paci skor Cadillac Buick Ford a podd. Ale priznavam dizajn noveho Koleos je naozaj dobry.Interier asi v reale nebude luxusny ako na fotkach. Ale ano-na danu triedu je to top
Jsem zvědavý, kdy a zda vůbec bude.
Prodeje X-trailu malý motor zbytečně podráží, jinak je to hodně povedené auto.
1.6 dCi stačí na Qashqai, X-trail potřebuje 2.0 dCi.
Opět bude potřeba vidět Koleos naživo... Talisman totiž umí slušně zapůsobit v tmavých barvách, které skryjí překombinované tvary jednotlivých dílů auta. Ve světlé jsou naopak některé křivky pro mě neuchopitelné a nevzhledné.
Absenci slušného automatu, pohonu 4x4 a silného motoru snad už klienti Renaultu trpět nebudou muset...
Samozřejmě že bude, čím by asi čelil konkurenci? Ale může být kooperace s Merglem, ten má nový motor 2,0. Mergl bude zase do svého nového pickupu brát 2,3 bi-dCi, takže kooperace je možná (pro fajnšmekry dá Mergl do pick-upu i diesel 6-válec). Nové motory 2,0 mají i Ford (nová generace, Panther), Peugeot-Citroën, Opel.
V roce 2017 bude norma 6d a všichni do několika měsíců budou používat nové motory vyhovující novým předpisům a reálným testům.
Myslím že Toptenovi praskne žilka ale tak to prostě je. Diesely jsou a budou. Výrazně jejich pozici neohrozí ani EV, ani PHEV, ani turbobenzíny ani plyn. Ne v následujících 15 letech. na to jsou moc vymakané, na to udělaly moc velký progres. A emise? Brnkačka - s SCR snadné.
Pokud bude i se silnějším dieslem, tak bych se obával životnosti. Krouťák bude +- 350 Nm a to je podle mě na CVT s řemenem dost. Být to to CVT od Subaru s řetězem, měl bych obavy menší. Pokud se nepletu, tak Nissan měl dost problémů s poruchovostí. No a pokud bude s automatem pouze slabší diesel, tak je z mého pohledu mínus. Diesel s 96 kW je pro takový SUV spíše základ.
ved take clio je moc pekne... mozno najkrajsie v segmente ( teda aspon za mna ) ... a v kombiku doslova celkom dostupna stylovka ... samozrejme dalsim faktorom su uz veci ako motory, cena, interier, priestor v kabine ( kazdemu tiez nesadne ale je to normalne ) ... ale vizualne je renault dnes na koni a zrovna po nie moc uspesnych predoslych modeloch ako posledna laguna ci predosly koleos pripadne predosle twingo alebo modus sa uz vizualne ozaj chytil a produkuje jeden zaujimavy kusok za druhym.... koleos je doslova az pekny ... masivny.. elegantny.... a chvalabohu ani nevidim v tom ziadny prekapotovany xtrail.... toto je cista praca od renaultu jak v kabine tak na kasni... charizma styl elegancia... to auto ma vsetko v sebe.. stacilo par modelov a renault je spat... a opat mozno na spicke europskeho mainstreamu.... a ze mu to tam slusi... rozhodne ano
podobne ako mensi kadjar aj toto vyzera na dalsi trhak od renaultu ... aj tie kly su na SUV razom uz akoby menej rusive ( na rozdiel od meganu ) a aspon opticky vyplnaju ten masivnejsi naraznik ... celkovo nepochybujem ze to bude opat velmi podarene auto... interier je svojim ponatim uz hodne subjektivny ale moderna si ziada aj takuto formu a mnohi dnes uz uprednostnuju aj takuto extravagantnejsiu kabinu pred "klasikou" takze aspon si moze zakaznik vybrat aj tuto alternativu...
velkostne to bude zrejme nieco ako kodiaq a uz teraz som zvedavy na ich duel ... ale podla mna sa koleos ozaj nema coho bat... nesie vsetky znaky a dizajnove prvky novych renaultov a ma v sebe svoj vlastny rukopis ktory je uspesny a je sam sebou... a to je nutne ocenit :yes:
s naftou se brzo dostanes jen na predmesti a do města pojedes sockou, protože dyzly budou mit zakaz.
davat prednost usetrenym par korunam před zdravim a životem...
... pokud by slo jen o tebe, je to tvoje volba, ale ono jde zejména o ty okolo, co ty smrady a jedy z naftaku musí dychat
doma si dělej co chceš, ale ve společné garáži nemáš s LPG co dělat. Jinak většina domácností používá zemní plyn, který se v případě úniku chová zcela jinak, než Propan-Butan.
Koukám, že jsi původní text zcela editoval
Ani v Subaru to CVT nie je ziadna slava. Daj tomu dieslu plny kotol a zareve chvilu nic a potom ide. Najmarkantnejsie to je ked potrebujes prudko zrychlit v kopci. Ano podarilo sa im spravit lepsiu CVT ako konkurencia ale stale to nie je to prave orechove.
Celá nákladní doprava v Evropě stejně jako místní doprava v jednotlivých městech stále stojí na naftě. Vývoj dvoulitrových turbodieselů pro auta typu Transit, Transporter, Ducato apod. tudíž bude pokračovat. Logicky je pak výrobci dají i do SUV.
Nemyslím, že je reálné v dohledné době očekávat přechod na benzín, protože náklady by šly enormně nahoru.
Tvůj původní text byl o užívání plniček na LPG, používání LPG v domácnosti, tak se trochu brnkni přes nos.
Prostě pokud vjíždíš do garáže, která je označena zákazem vjezdu vozidel na LPG, znamená to, že konstrukce té garáže (cirkulace vzduchu, odvětrání) neumožňuje bezpečné parkování s vozidlem na LPG. Dle tvých mnoha příspěvků jsem nabyl dojmu, že máš ke stavebnictví = stavebním normám blízko.
Můžeš sem teda dát jedinej případ, kdy to lpg způsobilo v podzemní garáži kdekoli v Evropě, kde je to povolený (valná většina), nějakej problém? Ať se bavíme jako dospělí, žejo:)
Aj Mistubishi ma velke problemy s tymi CVT prevodovkami..ma velku zvolavacku na ne.
V Nissane som skusil CVT v Juke Nismo 4x4 a bolo to velke sklamanie.
Vybírám zrovna nové vozidlo pro aktivní důchodce, tj. vyšší posaz, awd, slušný prostor (hlavně kufr), motor kolem 150 koní, kvalitní automat, cena (ceník) kolem 800k. A je to skoro mišn imposibl, protože esůvéček je na trhu sice neúrekom, jenže jakmile chceš aspoň trochu výkonný motor, awd a automat, je nabídka velmi omezená a u každé značky (myslím jen mainstream, premie je o půl mega výš) jsi hnedle na milionu, a to jsou vyjma nového tiguana stařečci typu kuga, antara apod. Byl jsem se poptat na koleos u Renaultu, a smolík, obecně Francouzi a Japonci v této variantě nenabízejí nic, takže mi v podstatě zbyl seat ateca (projel jsem a mile mě překvapila) a kia sportage (tuscon jen 1,7dýzl a ten je na něj slabý). Vzhledem k tomu, že těch 150koní nabízí ateca i v benzínu, což je při důchodcovském nájezdu lepší varianta R4 dýzl, bude to nakonec ateca 1,4tsi awd dsg. Ale jak říkám, za 800k v podstatě není při daných požadavcích alternativa. ;-)
Za mňa na prvý pohľad dobré, tie aktuálne tvary Renaultu na tejto veľkej karosérii pôsobia dobre, tak dospelejšie a veľké plochy eliminujú určitý hračkársky dojem Capturu a Kadjara, ani svetlý odtieň laku ma neruší. Osobne mi tiež nevadí ani zjednocovanie dizajnu naprieč modelmi, hoci pre niektorých doterajších obhajcov francúzskej modelovej originality proti nemeckej unifikácii to možno bude rana. ;-) Vítaný je dvojliter, konečne v Renaulte dostali rozum a uvedomili si, že do veľkých a ťažkých áut tlačiť jedna-šestku je prehnané, teraz snáď ten motor dajú aj do Talismanu a Espacu.
Aupark Bratislava, chytilo to rakusanovi a bolo to zaznamenane kamerou. Nastastie to bolo v pristavbe garazi nad terenom a steny su nejaky dierovany plech. Dalsie otazky ?
Joab, staci Ti tento jeden pripad ?
žádný odkaz (respektive konkrétní případ výbuchu LPG v podzemní garáži) nemám
Ale posílám ti odkaz se základními informacemi o tom, proč není možné ve většině podzemních garáží v Česku parkovat.
[odkaz]
Ani ne, dík, stačí mi ten konkrétní případ, kdy to lpg způsobilo v garážíš nějakej průser. Pokud bych chtěl vykládat fyziku základní školy, napíšu ti, ať mi vyložíš fyziku základní školy. To, že bych chtěl něco jinýho, se pozná tak, že napíšu, že bych chtěl něco jinýho.
no vidis a me je to celkem u zadnice, a do tech garazi klidne zajedu i s tim autem na LPG, nikdy tam nestojim tak dlouho aby to melo nejaky vliv na cokoliv :-)
no uplne dechberouci problem, hlavne v pripade kdy je vetsinou ta znacka se zakazem vjezdu jen urednickej nesmysl >:D kolik znas v CR podzemnich garazi bez ventilace? nebudu ti sice citovat stavebni predpisy neb je to zbytecne, ale ja osobne jsem jeste v takove garazi nikdy s autem nestal, takze nejaka znacka co je tam jen aby byl urednik spokojenej me opravdu netrapi :-) nejvtipnejsi jsou tyhle znacky u garazi otevrenych, treba jao je ta na Cernaku u nakupaku, tam je ta znacka vyslovene jen proto aby byl urednik spokojen :-)
a on tam je nejaky oval
musim rict, ze nejsem příznivcem tabletu uprostřed palubky, ale tohle je na dnesni pomery ještě zkousnutelne, i když me takovyhle usporadani neoslovuje
Tak plyn so vzduchom moze tvorit vybusne prostredie a to projektant inak projektuje a investor inak plati. Na benzinke mas tiez vybusne prostredie ( keby nahodou ) a preto tam nesmies manipulovat s otvorenym ohnom, mat zapnute zapalovanie a nesmies ani fajcit, teda ak nepatris ku gangu 4% nych, vtedy mozes, ale nie vsetko.
Takze vetranie pre zemny plyn je odtahom od stropu, cidla na koncentraciu metanu, ventilatory v nevybusnom prevedeni, takisto serva na klapky - zaluzie. Ak sa pocita aj s LPG , musi sa vetrat aj od podlahy a ostatne ako ZP. Skodu nepokryjes ziadnou poistkou....
Co myslis, preco je preprava nebezpecnych latok upravena jednotnym predpisom pre celu europu, rusko, turecko... kvoli zachrannym zlozkam, aby ak este tabula neuletela do pola, vedeli, co je to za naklad a ako bucha, ako sa da hasit, aku oblast evakuovat...
jasne chapem ... ;-) .... a podla mna takychto stylovych a zabavnych crossovych aut bude este pribudat.... takisto uvidime co predvedie nova toyota C-HR ale aj dalsi ktori sa este len chystaju ... tusim aj skoda chysta nejaky maly cross odvodeny fabie ... alebo mozno sa mylim ...
ani nema zmysel hladat v CX3 chyby... na to na co bola "vymyslena" je dokonala... nikto od nej necaka SUV schopnosti vitary ani priestornost yetiny..... je mi jasne ze CX3 mieri na styl a zabavu.... je to asi nieco ako juke len v takom menej extravagantnom ale za to sportovejsom prevedeni
cítím se mlád :-)
CX-3 je fajn, ale kdo hledá něco praktického a extrémně pohodlného, nechť jde jinam. Kdo hledá zábavu a nevadí mu prostor tak velikosti současné Fóbie a potřebuje cítit, co má pod zadkem... ať si klidně CX-3 pořídí.
Já ji chtěl už když byla (pouze) načrtnutá. Mouchy má, ale porovnám-li ji s přímou konkurencí... tak jsem za ni šťastnej. :-)
ono je to urcite fajn auto... ale co do priestornosti kasne a kufra by som kolegovi vyssie navrhoval asi nieco ine ... teda pokial ozaj hlada nieco "vacsie"
mna nazivo CX3 prekvapila aka je aj nizka... tu uz ide skor o mestsky cross ... akoby skor pre mladych ako pre starsich ale samozrejme vsetko je to relativne
Já jsem spokojenej. Svižné to je, polní cesta se s tím dá, středočeské úzkocesty s výtluky (i bez) podvozek zvládá dobře... na takové to přemísťování se od vesnice k vesnici či pro nákup do města ideální. Docela zajímavá (zábavná) byla projížďka z Prahy do Šumperka přes Orlické hory...
Ale požadavky Dinara by nesplnila ani z poloviny. Možná CX-5 už jo.
je to mestska stylova hracka ( damam sa na nakupy urcite pacit bude ).... este aj ten "neprakticky" juke je kufrom vacsi ... takisto podvozok svetlostou nijaky ... sotva tak na polnacku raz za rok ... ked uz male SUV tak aspon vitaru ... pripadne ASX
este ma napadla octavia scout... ale zase ta je asi prinizka kedze to nie je ziadne SUVecko .... aj ked urcite sa do nej uz bude nastupovat lahsie starsiemu cloveku ako do klasickej octavie .... ale octavka ponukne aj solidny kufor aj priestor len este neviem ako je to s automatmi v benzine .. tam je tusim nejake 132kw tsi ... no a samozrejme cena ... pripadne subaru XV ale asi opat cena bude vysoka..
CX3 je malicka.. mestka imidzovka na podvozku malej mazdy 2 ... s minikuform .. to asi nebude vhodny kandidat pre niekoho kto hlada slusny priestor jak v kabine tak v kufri... a mozno este aj do tej octavie scout sa bude lahsie nastupovat ako do relativne nizkej CX3
chcelo by to u nas tu novu CX4 .... ktoru maju v cine... ta je uz vacsia ako CX3... skoda
No to je ďalšia vec, po dlhom štúdiu cenníkov a konfigurátorov konečne dospeješ k nejakému kandidátovi a potom zistíš, že smola, reálne nie je dostupný, alebo dlhá čakačka a žiadne zľavy. Inak pre zaujímavosť som sa bol popýtať na GTI Clubsport a s prekvapením som zistil, že akosi slovenský trh nebol hoden uvedenia.
napadla ma aj CRV s biturbom dizel 1,6 a 9stupnami ale je to dizel .... ono za 800k by uz mohol byt hadam aj outlander s 2.0 mivec benzin ale ten ma zase automat typu cvt ....
Nemám menšie SUV nejak preskúmané, ale kľudne verím, že zohnať štvorkolku s automatom a silnejším motorom za tie prachy je dosť problém, kombinovateľnosť pohonov je slabá, väčšinou je takéto kombo až v najvyššej výbave a tam cena ide hore tak, že človek pri mainstreame otvára ústa. Na prvý pohľad sa aj mne javí tá Ateca ako najlepší kandidát, hlavne ak jazdne nesklamala.
a co tak sportage s t-gdi so 7st automatom.... ale to uz asi bude cenou kusok nad limit kedze ten je len v top vybave GT line ... pripadne mozno teda tucson ... ale si chces dizel ze jo
Co je tohle za logiku. Jestlize Renault nenabizi neco, co chci, jdu jinam (coz je napriklad u me presne pravda, protoze nemaji silnejsi benzin s manualem v Meganu). Takze ve vysledku spis oskubavaji sebe.
Myslím, že testy ani nemusí dělat, tedy spíše uveřejňovat.
2.0 TDI 140kW A6 v předokolce
[odkaz]
3.0 TDI 160kW A6 s quattrem
[odkaz]
2.0 TDi 176kW v Passatu s haldexem
[odkaz]
tiez mam k vizazu talismanu vyhrady.... nie je tak jednoliaty a krasny ako povedzme 508 alebo mazda 6 ale ma svoj styl a paci sa mi ze sa moc nepozera po inych a ide si svojou cestou.. aj tie kly mu na tej megakasni nakoniec aj celkom sadnu aj ked stale tvrdim ze na megane su ozaj zbytocne a nepasuju mi uz k mensiemu hatchu.. talisman vie posobit masivne a reprezentativne .... bol som prekvapeny ako az luxusne a majestatne posobi nazivo... jeden mi parkuje nedaleko ... a nejak mi neda aby som sa vzdy za nim neotocil... je proste majestatny a ozaj vie uputat.... samozrejme mozno nie kazdemu uz tato kusok pompezna majestatnost ulahodi ale aj o tom su dnes velke limuziny... cim dalej tym viac hra rolu dizajn a nie ani samotny priestor alebo cena ... a bude aj nadalej... lebo prave dizajn ma na rozdiel od techniky a vybavy aut nekonecne moznosti a velke rezervy a dokaze ( na rozdiel od xyz konikov pod kapotou ) uputat uz na prvy pohlad a to bez ohladu na vek a technicku informovanost zakaznika
tak 2 litrove motorizace GDe a LPe patri k levnejsim, pritom v Evrope by tyhle motorizace meli jiste pri stejne cenove politice uspech, kombik Talismanu s tovarni zastavbou LPG a danym 2 litrem LPE by mohl bejt celkem prodejni uspech, ale v Renaultu si rekli ne, my Evropany oskubem a nadelime jim male moturky a nejlip hlavne ty naftove :-(
neni treba taky proto, ze v pripade problemu s LPG a CNG nepocita evakuacni plan ani hasici ?
parkoval bys s klidem v garazi ve svym baraku auto s LPG nebo CNG??
motor řve, auto nejede... to je CVT. O svolávačce u Micka nevím. Ale překvapuje mě, když Japonci umí téměř dokonalé HDM, že do svých aut pořád cpou ty kužely...
Nemyslím si, že je to pravda. Síce sú to zatiaľ len tlačové správy, ale koniec dízlov ohlasujú Kia a Volvo. Vo VW je to téma roka...Rovnako legislatíva v Nemecku, Nórsku, Holandsku...Dízlom je koniec. Nie v roku 2016, ale určite skôr ako o 15 rokov.
O víkendu vedle mě zaparkoval Talisman ve světlé "něco" a když se zaměříš na tvary nárazníku, blatníku...jejich výšku a celkové ztvárnění... Ne, nešlo mi to.
Ale motory určitě s dvoulitrem lepší. byl bych rád, aby Audi provedlo testy podladěného V6 TDI vs 2,0TDI a uvedlo reálné parametry emisí i spotřeb ;-)
Sorry , projel jsem se s 1.6 dci v Kaškaji a X-TRAILU.
V KAŠKAJI DOBRÝ...do vetšího X-Trailu motor 1.6 dci nepoužitelný.
Ve čtyřech lidech bez batožiny v kufru , bylo auto líné , nechtělo se mu předjíždět.
Na dovolenou bych s ním tedfy rodinu nevzal.
Jako služebák , když jedeš sám a prázdnej..dobře.
Pro rodinu je nutné mít tam nový 2.0 dci min 160k.
...myslis ze na astmu susedovho decka ma vacsi vplyv cinsky kapitan kontajnerovejlode alebo ty tvojim autom? Zacni od seba...z globalneho pohladu mozme vzdy povedat ze je niekto iny horsi. Podstata je ze ja alebo ty nie sme tak dobri ako by sme mohli byt. Diesel v osobnom aute do mesta nepatri...
no tak si sel ke konkurenci, a vidis ono se jim s tim automatem darilo a dari v prodeji lepe nez kdys tam meli manual, v cem se teda oskubavaji? snizi si naklady o nutnost odladit model s manualem, zaroven se jim zvysej prodeje, a kde je teda to oskubavani se?
re outlander. Skoro som ho kupil.
Ale Mitsubishi by si malo tiez trosku vstupit do duse. 3.000 Euro za cca 120tkm servisny interval a auto na kazdej 20tkm. prehliadke 5-8 hodin v servise ?
40.000 v najvyssej vybave ? A to po zlave ?
Dobre auto, ano ale nie za tu cenu.
Hej, to už som niekde čítal, papierovo je Ateca o pol triedy menšia, ako Tiguan (dĺžka, rázvor, kufor...), ale v praxi sú vraj takmer zhodné, tá triedna nadradenosť Tigiho je skôr o silnejších motoroch a väčšej výbave (a hodnotnejšom interiéri). Ako ale píše dls80, viac chválili práve tie ľahké agilné benzínové dvojkolky, ako štvorkolku s DSG (ale to bola dvojlitrová nafta, ktorá bola vraj trochu ťažkopádnejšia)
Bacha, 1.4 4drive DSG vazi 1476kg, tych 1280kg ma 1.0. Viem to, kedze mam objednanu 1.4 4drive manual a dost som zvazoval, ci ten prirastok hmotnosti stoji za pohon vsetkych kolies kedze v doterajsich testoch chvalili prave jazdu v lahsej 1.4 2wd. Uvidime ako na tom bude tazsia stvorkolka, ale tam je zas multilink. Kazdopadne rad pocujem, ze ta Ateca milo prekvapila.
Na tom autě je vidět, že je to vlastně škodovka, má opravdu mistrovsky zvládnutý obestavěný prostor, tohle škodovka umí nejlíp. Jízdně je to ok, leon s vyšším posazem, těží z nízké hmotnosti, awd dsg verze 1,4 má vážít 1280kg, super! V reálu vypadá líp než na fotkách, pro mně milé překvapení a řešení, protože jsem byl vážně docela v koncích, bych si myslel, že budu mezi suv vybírat, ale nakonec jsem spíš sháněl. ;-)
CX5 je v takové konfiguraci za 950.
Kdybych s tím jezdil já, tak určitě, ale je to pro důchodce, sice svižného, ale podlahovku už nejezdí. Má teď alteu XL 1,8tsi dsg a je tam za 7 dlouhodobě. ;-)
Pod 3.0tdi jsi znovu hodil link s 2.0tdi. Takze tady oprava za 3.0tdi s 160kw a automatem => 8,45L prumer => vic nez passat (ale zase ve vetsim/tezsim aute). ;-)
[odkaz]
A to soudíš podle čeho? Máš s tím dlouhodobější zkušenost? Mám 1.6dci v Scenicu a to samé ve služební X-trailu a nevidím absolutně žádnej problém. Pouze internetový pisálci kteří s tím motorem a nebo autem nikdy nejeli si myslí že jedině 2.0.
Renault má nejnovější modelovou řadu na trhu (Captur, Kadjar, Megane, Talisman, Espace, Koleos). Vypadá to super, značce se daří, jenže za pár let začnou všechny modely najednou stárnout a Renault bude mít problém..
vetsina ceduly zakazujici vjezd CNG a LPG vozu je jen urednickej nesmysl ;-) od roku 1996 jsou vsechny verejne parkovaci domy a podzemni garaze povynne vybaveny vzduchotechnikou, a to i v pripade ze po teto dobe byli jen rekonstruovane ;-) v CR tak bude jen naproste minimum verejnych parkovacich domu nebo podzemnich parkovist ktere by opravdu museli zakazovat vjezd aut s pohonem na plyn :-!
na teto diskuzi je videt jak si nekteri lidi tady v CR nechava od statu jen * na hlavu, takze az vam stat zas neco bude narizovat protoze urednik si to tak vybasnil, tak nervete ;-)
tablet neoslovuje ani mna... ale kazdemu sa vyhoviet neda.... zase kto chce taketo riesenie tomu zbytocne nukat outlandera a tak aspon si moze vybrat .... kazdopadne treba ocenit ako sa renault opat dvihol do vysin .... a produkuje jedno uspesne auto za druhym a komu sa tento jeho styl nepaci tak ved moze ist inde... ja tiez nie som renaultak a mam inych favoritov ale ocenujem to ako sa renault dostal opat na spicu a hlavne ako rychlo a flexibilne reaguje na poziadavky trhu .. toto dokaze snad jedine renault... je to obdivuhodne ... lebo toto dokazu len ti najlepsi... len si na porovnanie zoberme take konkurencne PSA ktore na poli mnohych segmentov ( nova C5, nove velke SUV, nova C4 ) nadalej spi
...je pojem, ktery me vzdycky rozesmeje. Nejde o nic jineho, nez pohled konzervy bez smyslu pro estetiku, ktery se ihned ztrati v kteremkoliv tvaru presahujicim hrany kvadru.