Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Koleos se představuje! Konečně evropský design a nové 2.0 dCi

David Bureš David Bureš 23. 8. 2016
13
126
Zobrazit náhledy (13)
suv renault samsung novemodely video suv renault samsung novemodely video suv renault samsung novemodely video suv renault samsung novemodely video suv renault samsung novemodely video suv renault samsung novemodely video suv renault samsung novemodely video suv renault samsung novemodely video
Druhá generace koleosu pokračuje v současném designovém trendu Renaultu. Auto sdílí techniku s Nissanem X-Trail, proti němuž je o 30 mm delší.

Renault začíná prodávat prodávat novou generaci SUV Koleos. Automobil se aktuálně představuje v Jižní Koreji, kde jako již tradičně ponese loga tamější automobilky Renault-Samsung. Překvapení najdeme pod kapotou prezentovaného auta, kde pracuje dvoulitrový turbodiesel.

O příchodu nového motoru s obchodním označením 2.0 dCi se spekuluje již delší dobu, zatím jsme se ho ale nedočkali. V době premiéry výrobce mlžil, protože objem motorů pro koleos neuvedl. Ve zveřejněné tiskové zprávě se tehdy nejasně psalo, že nabídka motorů zahrne dvě benzinové a dvě vznětové jednotky o výkonu 96 kW až 127 kW. Vedle šestistupňového manuálu bude k dispozici i bezstupňová převodovka X-Tronic pocházející od Nissanu.

Přesná data nového dvoulitru zatím neznáme, zprávy z Koreji ale naznačují, že minimálně tam ani známé menší turbodiesely 1.5 dCi a 1.6 dCi nabídnuty nebudou. Už Volkswagen si všímá, že objemem malé motory nezajistí lepší emise, a tak je možné, že na tento trend nastoupí také Renault, který si nyní i ve střední třídě vystačí maximálně se šestnáctistovkami.

Součástí výbavy Koleosu bude pohon všech, který nabídne čtyři módy – 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Vedle trakce má pomáhat i se stabilitou, protože má zajistit neutrální chování na limitu. Mimo zpevněné cesty pak Koleosu pomůže i slušná světlá výška s hodnotou 213 mm nebo nájezdové úhly 19° vpředu a 26° vzadu.

Jihokorejské renault-samsungy mají obvykle stejné motory jako ty evropské, a tak bychom se 2.0 dCi měli v koleosu dočkat i v Evropě. Definitivní to ale zatím není, třeba Renault Talisman, tedy Renault Samsung SM6, je v Koreji nabízen vedle u nás známých jednotek také s benzinovým 2.0 GDe (110 kW) a 2.0 LPe (103 kW) na stlačený zemní plyn.

Korejský koleos, oficiálně Renault-Samsung QM6 se proti tomu evropskému liší vlastně jen jinou maskou chladiče s logy korejské značky. Na jihokorejský trh bude vůz oficiálně uveden 1. září, ještě letos se nový koleos začne prodávat i v Číně nebo Austrálii. Na začátku roku 2017 se pak dočkáme také u nás. Do Evropy bude vůz dovážet právě z Jižní Koreji, a to z tamějšího závodu Wuhan, kde vznikal už dosavadní koleos.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Jaros71
Motor 2.0 dCi
Jaros71
| 26. 9. 2016
Sorry , projel jsem se s 1.6 dci v Kaškaji a X-TRAILU.
V KAŠKAJI DOBRÝ...do vetšího X-Trailu motor 1.6 dci nepoužitelný.
Ve čtyřech lidech bez batožiny v kufru , bylo auto líné , nechtělo se mu předjíždět.
Na dovolenou bych s ním tedfy rodinu nevzal.
Jako služebák , když jedeš sám a prázdnej..dobře.
Pro rodinu je nutné mít tam nový 2.0 dci min 160k.
Motor 2.0 dCi
joe.matrix
| 25. 8. 2016
A to soudíš podle čeho? Máš s tím dlouhodobější zkušenost? Mám 1.6dci v Scenicu a to samé ve služební X-trailu a nevidím absolutně žádnej problém. Pouze internetový pisálci kteří s tím motorem a nebo autem nikdy nejeli si myslí že jedině 2.0.
Avatar - Emel
Tmavá
Emel
| 24. 8. 2016
950 ne, určitě ne v benzínu... ale přes 800 to bylo.
co je hodne smutne
Joab
| 24. 8. 2016
Nestaci, protoze o tom nemuzu nic najit:) Dej nejakej odkaz..
Oproti Tiguanu či Kodiaqu je to slabučké...
jozephko
| 24. 8. 2016
Ak sa pozriem na Tiguan či Kodiaq, tak nevidím jediný dôvod, prečo si kúpiť nejaké SUV od Renaultu. Napríklad toto...