Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroëny s hydropneumatikou ve velké galerii a řadě videí (3. díl)

Citroën u modelů Xantia, C5 a C6 dovedl hydropneumatické odpružení téměř k dokonalosti po stránce spolehlivosti i jízdního komfortu, ale i přesto jej hodlá opustit.
Zpět na článek
29. 8. 2016 08:17
Avatar - maxi!
29. 8. 2016 08:17
Vyborne!
je to vyborna seria clankov, musim vyseknut poklonu a podakovanie autorovi - a pre mna aj zaujimava tema ( spomienky...) :-! :yes:
:-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
29. 8. 2016 08:19
trochu jsem s tím jezdil
sice ne moc, ale nějakou tu tisícovku km ano. Vozidlo je to pohodlné, ale pocit řidiče bych přirovnal k pozici na těhotenském nafukovacím sedacím balonu. To auto pod zadkem se tak nějak divně kolébá, uhýbá a řidič má pocit, že mu chybí jistota, kam to auto pojede. Pro mne osobně bylo řízení takového vozu značně stresující. Nedivím se, že odbyt takových zázraků vázne. Pokud by u Citroenu koupili licenci Passatu, udělali by lépe. I když je fakt, že C5 kombi se vzhledově velice povedl.
Rozbalit vlákno
14
29. 8. 2016 08:54
Re: trochu jsem s tím jezdil
Já radši budu sedět na nafukovacím balonu než na trakaři. Nechápu kam by jako mělo uhýbat a proč by mělo jezdit někam jinam než kam se zatočí volantem pokud nejedeš zrovna 200 po ledě. Pro mě je zase stresující passat člověk neví jestli to v zatáčce při najetí do díry skočí do příkopu nebo ne >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 09:04
Re: trochu jsem s tím jezdil
Ptákovina = myslim že si s tim nejel ani kilometr

Vaculíkovo nadšení z podvozku C6 je oprávněný = a nesrovnával ho s Pašíkem ale s Phaetonem >:-[]
29. 8. 2016 09:32
Re: trochu jsem s tím jezdil
Souhlasím dnes s Adou, co je zas tady.

C6 jsem sice řídil jen dvakrát, ale po stránce řízení bylo, z mého pohledu, chování strojního řízení prakticky totožné s XM a s tím jsem jel mnohokrát.

Po prvním přesednutí do takovéhoto Citroëna z "normálního" auta si člověk připadá jako kapitán na lodi. Sice nevídaný komfort odpružení, ale, jak dnes moderně všichni píší, zpětná vazba od řízení nula. Pocitově to řidiče navádí k pohodové jízdě (asi podobné jako jízda se starou, téměř šestimetrovou amerikou na listových pérech, jen úplného trotla by napadlo s ní jezdit nějakou palbu nebo jí brát do Mostu :-) ).

Brzy se na to dá zvyknout a přestane to vadit, ale je to tam. Každé auto je stavěné na něco jiného a pravá, levá na okresce není parketa pro C6. Ne, že by to neuměla dobře, bezpečně a třeba i rychle projet, ale ten pocit...
Avatar - Uživatel_5340709
29. 8. 2016 10:38
Re: trochu jsem s tím jezdil
A pro které auto velikosti C6 je okreska domovem i bez teho hydropneumatickyho bazmegu? ;-)
29. 8. 2016 10:52
Re: trochu jsem s tím jezdil
Já bych se třeba na okresce cítil daleko líp třeba v M5 než v C6. (Pokud vezmeme jako kritérium dynamickou jízdu a ne komfort.)

Pevně doufám, že víš jak jsem to myslel. Ale pokud chceš jen oponovat, prosím.
Avatar - Uživatel_5340709
29. 8. 2016 11:18
Re: trochu jsem s tím jezdil
Klííd, čekal jsem Panameru. :-)
Ne, v té hydropneumatice se shodneme, jediná použitelná na okresky byla v MG.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 12:25
Re: trochu jsem s tím jezdil
M5 a C6 sou přece úmyslný opaky = je to jako napsat Lotus a Range Rover :-)
29. 8. 2016 12:46
Re: trochu jsem s tím jezdil
Dobře, tak s obyčejnou pětkou. Rozhodně má blíž BMW 5 k C6 než Lotus k Range Roveru.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 19:10
Re: trochu jsem s tím jezdil
To určitě ale o tom nemluvim = sou to úmyslně úplně jinak laděný auta = Lotus i RR
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 11:56
Re: trochu jsem s tím jezdil
Jako většinou nesouhlasim s Ádou a dneska ani s tebou = jako většinou s Vaculíkem

Kdo má asi tak blíž k realitě? :-)
29. 8. 2016 12:43
Re: trochu jsem s tím jezdil
Konkrétně se mnou nesouhlasíš v čem ?
Avatar - wakantanka
29. 8. 2016 12:09
Re: trochu jsem s tím jezdil
Ale taka 613 sa spravala podobne. Tam si podvozok a karoseria tiez zili vlastnym zivotom,len si na to bolo treba trochu zvyknut. O spatnej vazbe od riadenia aj bez serva skoda slov.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 12:17
Re: trochu jsem s tím jezdil
Kdyby se 613 ve svý době správala podobně = bylo by to asi nejlepší auto svý doby >:-[]

To výrazně lepší hodnocení C6 než Phaetonu totiž nebyl vtip >:D
Avatar - Jerry.Gunman
29. 8. 2016 12:13
Re: trochu jsem s tím jezdil
Já Ti nevím, Ádo.
Na C5 druhé generace (s hydropneumatikou, viz recenze na moje.auto.cz ) jsem najezdil zatím asi jenom 200.000 km a pocitů z nějakých nafukovacích balonů jsem si dosud nevšimnul. Rovněž s Tvým názorem ohledně nákupu licence Passata nemohu... jaksi zcela úplně souhlasit.

Jak říkává můj kamarád, deset lidí = dvacet chutí a každý nechť si vybere, co mu jest libo. Já sice raději blondýnky, ale když někdo trvá na tom, že si raději zvolí tmavou, roztomilou, leč přesto ovci, inu - je to jeho boj
>:D
Avatar - KANKUNEN
29. 8. 2016 09:22
C6 má podvozek více než luxusní, ale
frantíci nechtěli kabátem zapadnout do šedi D3 a tak udělali design vyjímečný, bohužel vhodný pro klauna. Bohužel C5 je designově skvělý i po letech, ale špatná pověst značky ho srazila k zemi a to za přispění cirkusu DS.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 12:21
Re: C6 má podvozek více než luxusní, ale
Špatná pověst? VW je už hodně let mezi nejhoršíma ve všech typech hodnocení [odkaz] a v podstatě to nemá vliv ;-)
29. 8. 2016 15:09
Re: C6 má podvozek více než luxusní, ale
No vidiš, a Citroen je objektivně špatnej a má i blbou pověst. Jó, špatnou reputaci si ta značka nevybuduje za pár let, na tom se musí makat průběžně! Jako ten Citroen:)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2016 19:10
Re: C6 má podvozek více než luxusní, ale
Já o problémech VW čtu asi od 15ti = a 16 mi už dlouho neni :-)
29. 8. 2016 20:18
Re: C6 má podvozek více než luxusní, ale
Opust svuj obvykly diskuzni krouzek s Brezinou, Sedlackem, Grygarem a Vaculikem, vyraz nekam mezi prosty lid, zeptej se dvaceti strycu, zda je lepsi VW ci Citroen, a pak zde rozved neco o povesti ci reputaci te ktere znacky:)
30. 8. 2016 08:16
Re: C6 má podvozek více než luxusní, ale
Lenze tych 20 strykov to poculo od Fera v hospede. Osobnu skusenost ma len jeden.
Avatar - del42sa
30. 8. 2016 08:24
Re: C6 má podvozek více než luxusní, ale
přesně ;-)

PS: a ta zkušenost toho jednoho je ještě z dob socialismu, kdy se k nám dovážela naprosto zhuntovaná auta s vysokým nájezdem, samozřejmě bez odborného servisu (tady v čechách tomu rozuměl málokdo)ve zbědovaném stavu, těsně před kleknutím...
30. 8. 2016 09:03
Re: C6 má podvozek více než luxusní, ale
Nechápu, co má osobní zkušenost společnýho s tou obecnou reputací či pověstí značky, o který se bavíme.
Avatar - del42sa
29. 8. 2016 16:10
krásná práce
Tohle je velká rarita. Kudos za takhle perfektně zrestaurovaný podvozek [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MGRR
29. 8. 2016 20:46
Re: krásná práce
To se tedy moc nevidí, krásná práce mechanika/restaurátora. Nějak se mi celou dobu ale dělalo blbě jen z těch trubek... to prostě nemůže dlouho kvalitně fungovat, je tam toho tolik...
Avatar - del42sa
29. 8. 2016 16:57
Citroen a jeho technologie
seznam technologií, které byl nucen Citroen pod vedením PSA opustit: [odkaz]

ve výčtu chybí ještě pasivní samořiditelná zadní náprava...

Z výše uvedeného je zřejmé, že díky PSA sice Citroen přežil, nicméně se z něj stalo něco úplně jiného než byl původní záměr zakladatele.Mnoho zajímavých technologií a projektů skončilo v propadlišti dějin protože se vedení PSA obávalo technologické vyspělosti kterou značka Citroen představovala.

Díky manažerskému rozhodnutí současného CEO PSA Carlose Tavarese a řiditelky Citroenu Lindy Jackson, kterým bylo ukončení výroby 60 let vyvíjeného hydropneumatického odpružení a oddělení DS do samostatné značky se z Citroenu stala naprosto konvenční a tuctová automobilka, která nemá se svým historickým dvojčetem nic společného. 8-s
Rozbalit vlákno
0