Citroën u modelů Xantia, C5 a C6 dovedl hydropneumatické odpružení téměř k dokonalosti po stránce spolehlivosti i jízdního komfortu, ale i přesto jej hodlá opustit.
sice ne moc, ale nějakou tu tisícovku km ano. Vozidlo je to pohodlné, ale pocit řidiče bych přirovnal k pozici na těhotenském nafukovacím sedacím balonu. To auto pod zadkem se tak nějak divně kolébá, uhýbá a řidič má pocit, že mu chybí jistota, kam to auto pojede. Pro mne osobně bylo řízení takového vozu značně stresující. Nedivím se, že odbyt takových zázraků vázne. Pokud by u Citroenu koupili licenci Passatu, udělali by lépe. I když je fakt, že C5 kombi se vzhledově velice povedl.
Já radši budu sedět na nafukovacím balonu než na trakaři. Nechápu kam by jako mělo uhýbat a proč by mělo jezdit někam jinam než kam se zatočí volantem pokud nejedeš zrovna 200 po ledě. Pro mě je zase stresující passat člověk neví jestli to v zatáčce při najetí do díry skočí do příkopu nebo ne >:D
C6 jsem sice řídil jen dvakrát, ale po stránce řízení bylo, z mého pohledu, chování strojního řízení prakticky totožné s XM a s tím jsem jel mnohokrát.
Po prvním přesednutí do takovéhoto Citroëna z "normálního" auta si člověk připadá jako kapitán na lodi. Sice nevídaný komfort odpružení, ale, jak dnes moderně všichni píší, zpětná vazba od řízení nula. Pocitově to řidiče navádí k pohodové jízdě (asi podobné jako jízda se starou, téměř šestimetrovou amerikou na listových pérech, jen úplného trotla by napadlo s ní jezdit nějakou palbu nebo jí brát do Mostu :-) ).
Brzy se na to dá zvyknout a přestane to vadit, ale je to tam. Každé auto je stavěné na něco jiného a pravá, levá na okresce není parketa pro C6. Ne, že by to neuměla dobře, bezpečně a třeba i rychle projet, ale ten pocit...
Ale taka 613 sa spravala podobne. Tam si podvozok a karoseria tiez zili vlastnym zivotom,len si na to bolo treba trochu zvyknut. O spatnej vazbe od riadenia aj bez serva skoda slov.
Já Ti nevím, Ádo.
Na C5 druhé generace (s hydropneumatikou, viz recenze na moje.auto.cz ) jsem najezdil zatím asi jenom 200.000 km a pocitů z nějakých nafukovacích balonů jsem si dosud nevšimnul. Rovněž s Tvým názorem ohledně nákupu licence Passata nemohu... jaksi zcela úplně souhlasit.
Jak říkává můj kamarád, deset lidí = dvacet chutí a každý nechť si vybere, co mu jest libo. Já sice raději blondýnky, ale když někdo trvá na tom, že si raději zvolí tmavou, roztomilou, leč přesto ovci, inu - je to jeho boj
>:D
frantíci nechtěli kabátem zapadnout do šedi D3 a tak udělali design vyjímečný, bohužel vhodný pro klauna. Bohužel C5 je designově skvělý i po letech, ale špatná pověst značky ho srazila k zemi a to za přispění cirkusu DS.
No vidiš, a Citroen je objektivně špatnej a má i blbou pověst. Jó, špatnou reputaci si ta značka nevybuduje za pár let, na tom se musí makat průběžně! Jako ten Citroen:)
Opust svuj obvykly diskuzni krouzek s Brezinou, Sedlackem, Grygarem a Vaculikem, vyraz nekam mezi prosty lid, zeptej se dvaceti strycu, zda je lepsi VW ci Citroen, a pak zde rozved neco o povesti ci reputaci te ktere znacky:)
PS: a ta zkušenost toho jednoho je ještě z dob socialismu, kdy se k nám dovážela naprosto zhuntovaná auta s vysokým nájezdem, samozřejmě bez odborného servisu (tady v čechách tomu rozuměl málokdo)ve zbědovaném stavu, těsně před kleknutím...
To se tedy moc nevidí, krásná práce mechanika/restaurátora. Nějak se mi celou dobu ale dělalo blbě jen z těch trubek... to prostě nemůže dlouho kvalitně fungovat, je tam toho tolik...
seznam technologií, které byl nucen Citroen pod vedením PSA opustit: [odkaz]
ve výčtu chybí ještě pasivní samořiditelná zadní náprava...
Z výše uvedeného je zřejmé, že díky PSA sice Citroen přežil, nicméně se z něj stalo něco úplně jiného než byl původní záměr zakladatele.Mnoho zajímavých technologií a projektů skončilo v propadlišti dějin protože se vedení PSA obávalo technologické vyspělosti kterou značka Citroen představovala.
Díky manažerskému rozhodnutí současného CEO PSA Carlose Tavarese a řiditelky Citroenu Lindy Jackson, kterým bylo ukončení výroby 60 let vyvíjeného hydropneumatického odpružení a oddělení DS do samostatné značky se z Citroenu stala naprosto konvenční a tuctová automobilka, která nemá se svým historickým dvojčetem nic společného. 8-s