Japonská automobilka Suzuki se do výroby terénních vozů pustila v roce 1970. Přesně před 20 lety – v roce 1988 – pak stála s modelem Vitara u zrodu kategorie kompaktních SUV.
V únoru jsem se rozhodoval jak vyřešit problém že v zimních měsících mívám se svojí oktávkou občas potíže zdolat převýšení od nás z údolí do okolních vesnic. Uvažoval jsem o O2 4x4 a cestou od dealera s ceníkem jsem míjel benzínku, kde si lokální prodejce Suzuki udělal výstavu aut. Jak z Harlequina - tu jsem ji uzřel. Grand Vitaru. No zkrátka už ji mám třičtvrtě roku, odolal jsem pokušení N1 (znemožní polohování zadních sedaček a zprůchodnění kufru) a vyzkoušel jsem ji všude možně, jenom na sněhu ne, protože od tý doby tady žádnej nebyl. Ačkoliv jí mám častějc špinavou než čistou, je nádherná a úžasná pohodářka. Najeto necelejch 15.000 a ani po dlouhejch jízdách mě nic nebolí, je to jízda spíš na pohodu než nějakej mazec. Pro zábavu jí jezdím venčit hlavně do kopců a na hlíny. Ten šestiválec s automatem bude asi hodně zajímavej, diesel není špatnej ale snesl by se silnější motor.
Vitara je proste GRAND. Neobjednal som ju len preto, že nie je vo vrcholových motorizáciách N1. Ale inak pekná, dobrá, praktická, terénna ... Som zvedavý na tie nové motory a nový automat.
no není nádherná? řekl bych jedno z nejhezčích SUV současnosti, které mohou i do terénu... s tím šestiválcem už to i hezky pojede... moje osobní volba by byla 2,4 3 dv. v bílé perleti... a hurá na výlet kamkoliv :yes:;-)