Vodík je jako palivo naprostý nesmysl. Draze se vyrábí, blbě se uskladňuje a celý řetezec od výroby po spotřebu v autě (kole) je vše, jen ne ekolický. A zákon zachování energie mi dává zapravdu.
33 g vodika zodpoveda vyhrevnostou asi 0,125 l benzinu. Ak to ma vystacit na 100 km, moc velka podpora to nebude. A slapat na 23 kg tazkom bicykli musia byt galeje
Vodík je blbosť už z princípu.
Výroba je náročná a drahá.
Skladovanie a čerpanie je nákladné a rizikové.
Energetická účinnosť voči samotnej elektrine bezmála polovičná.
Cena takéhoto bicykla (spomínaných 4000,-€) nehorázna.
Ako tu už niekto napísal, baterky, elektromotorček a nabíjačka sú podstatne lepším, jednoduchším, lacnejším a spoľahlivejším riešením.
Protože to jsou normální pitomci ti Němci, to je ani nenapadlo. Zvlášť Linde, co ti můžou vědět o plynech. Normálně s tim di do televize, řekni to tam, řekni to všude!
to sem mel ten rok za sebou uz skoro 2tis km (na horskym většinou v terenu), takze sem na tom uplne blbe nebyl, a predemnou najednou nejaka babka. at sem makal jak sem makal, tak sem se k ni priblizoval jen pomaloučku. když sem ji konecne celej uricenej predjizdel a babka si v pohode vyslapovala, tak se na me usmála a rekla ze sem docela dobrej. tehdy me dosel ten podraz - ze jela na elektrokole...
cele podobne elektrokolo se 7 stovkou baterkou se da poridit okolo 25-30 tisic a nabiju to z kazde zasuvky (pro elektrokola a elektroskutry zacinaji vznikat i mensi dibijeci stojany v turistickych oblastech kde se elektrokola pujcuji) takze vodikove elektrokolo je jen pekna reklama za nejaky ten milionek, a rekl bych ze zbytecne utraceny, tohle presvedci jen lidi co jsou z vodiku posazeny na zadejk jiz davno
kdo elektrokolo ma nebo si vyskousel bude jiste nadsen ze misto jedne snadno nasaditelne baterky je na tomhle nesmyslu jeste navic z druhe strany ramu i ta krasne hnusna laveh natlakovana na 340 baru, to bude racha az to nekomu nekdy prdne >:D
Asi tak, pro bicykl je vodik zbytecne komplikovany a drahy, baterie je vhodnejsi. U auta to uz tak jednoznacne neni, kapacita a rychlost tankovani hraji prim a vyssi cena se v cene auta snadneji schova.
Navic by se brzy mely objevit ty nove baterky, takze dalsi duvod ...
souhlas... mohli to udělat na biometan... trubka už tam vede přímo ke zdroji...
Ale vážně - ten vodík je drahej a potřebuje k výrobě komoditu, která co nevidět bude hodně drahá... a sice H2O...
Tu poušť jsem nemyslel úplně doslova. Existuje hodně místa, kde nikdo nežije, protože podmínky jsou pro život nevhodné. Třeba právě kvůli nedostatku vody. Velká část Sahary je zcela bez života. Různé ostrovy, kde je problém dotáhnout kabel z pevniny. A nebo naopak prázdné neobydlené malé ostrovy velmi blízko k pevnině. Tam lze kombinovat fotovoltaiku s větrníky = obojí nestálý a problémový zdroj elektřiny. Právě poslední zmíněný je případ jede už v praxi. Sice jde o pilotní projekt, ale výsledky vypadají zajímavě (ostrov Bozcaada).
Vodíku fandím, ale ne v automobilové dopravě. Pro stacionární použití ale smysl dává. Solární elektrárna někde na poušti o vysokém výkonu může přes den vyrobit mraky energie, kterou lze uskladnit jako vodík. Přes noc by pak mohla dodávat energii z palivových článků. Moc si nedokážu představit jak obří a drahé by byly takové baterie. Pokrok ve fotovoltaice je značný. Vyrobit dostatek elektřiny, která rychle zaplatí investici do elektrárny, už není problém. Problém s výpadkem v noci a zatížením sítě přes den zůstává. Tohle je řešení. Palivové články typu SOFC by byly vhodným adeptem.