Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jezdili jsme na vodíkovém kole Linde H2 bike. Tohle je prý budoucnost!

25 komentářů

CrankyDude
Ja radsi nejaky ten heavy metal - Au, Ag, Pt. Nebo Metallica.
:-!
MariAchi
Tak Metallica kazdopadne😒br /> [odkaz]
xpaja
Vodík je jako palivo naprostý nesmysl. Draze se vyrábí, blbě se uskladňuje a celý řetezec od výroby po spotřebu v autě (kole) je vše, jen ne ekolický. A zákon zachování energie mi dává zapravdu.
Johnnn
Vodíku fandím, ale ne v automobilové dopravě. Pro stacionární použití ale smysl dává. Solární elektrárna někde na poušti o vysokém výkonu může přes den vyrobit mraky energie, kterou lze uskladnit jako vodík. Přes noc by pak mohla dodávat energii z palivových článků. Moc si nedokážu představit jak obří a drahé by byly takové baterie. Pokrok ve fotovoltaice je značný. Vyrobit dostatek elektřiny, která rychle zaplatí investici do elektrárny, už není problém. Problém s výpadkem v noci a zatížením sítě přes den zůstává. Tohle je řešení. Palivové články typu SOFC by byly vhodným adeptem.
150 kWh
Voda ktorú elektrolýzou takto spotrebujete bude na púšti ďaleko cennejšia ako to malé množstvo vodíku čo takto vyegenerujete 😄
Johnnn
Tu poušť jsem nemyslel úplně doslova. Existuje hodně místa, kde nikdo nežije, protože podmínky jsou pro život nevhodné. Třeba právě kvůli nedostatku vody. Velká část Sahary je zcela bez života. Různé ostrovy, kde je problém dotáhnout kabel z pevniny. A nebo naopak prázdné neobydlené malé ostrovy velmi blízko k pevnině. Tam lze kombinovat fotovoltaiku s větrníky = obojí nestálý a problémový zdroj elektřiny. Právě poslední zmíněný je případ jede už v praxi. Sice jde o pilotní projekt, ale výsledky vypadají zajímavě (ostrov Bozcaada).
Sky for everybody
souhlas... mohli to udělat na biometan... trubka už tam vede přímo ke zdroji...
Ale vážně - ten vodík je drahej a potřebuje k výrobě komoditu, která co nevidět bude hodně drahá... a sice H2O...
MariAchi
Ta ruzova vodikovka je dobra, ale ta blondata je jak kokrspanel.
Joab
Já bych bral spíš tu zrzato-blonďatou, ta druhá samice mi přijde taková moc přísná. Hele, a ta moje vypadá trochu jako tadle z Pána Prstenů [odkaz]
MariAchi
Myslis tu vlevo😒br />
[odkaz]
Joab
Jasan. A vůbec mi ledaskoho připomíná, ještě určitě Bydžovskou a nějakou pornoherečku, ale v těch mám bordel..
150 kWh
Myslím, že jediná vec ktorú nám prototyp vodikového byciklu ukázal je, že sa jedná o kolosálne hlúpy nápad 😄
topten
to sem mel ten rok za sebou uz skoro 2tis km (na horskym většinou v terenu), takze sem na tom uplne blbe nebyl, a predemnou najednou nejaka babka. at sem makal jak sem makal, tak sem se k ni priblizoval jen pomaloučku. když sem ji konecne celej uricenej predjizdel a babka si v pohode vyslapovala, tak se na me usmála a rekla ze sem docela dobrej. tehdy me dosel ten podraz - ze jela na elektrokole...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Elektrokolo mi dava vetsi smysl nez vodik. Dam to na par hodin do zasuvky a je hotovo. Zadne slozitosti.
BRoy
Každý by jistě chtěl mít mezi nohama tlakovou láhev s H2 pod tlakem 340 bar. To dodá adrenalin i jízdě za dva rohy do nejbližšího obchodu. >😒]
150 kWh
Pre porovnanie tlak v pneumatikách bežného automobilu je okolo 2 až 4 bar 😄
bacilonosic
Mne sa paci ta myslienka kupovat si bicykel, aby som potom na nom nemusel pedalovat..
BRoy
No je fakt, že by se na to dalo jít i z druhého konce. Namontovat pedály na půlitrovou krosku a občas si přišlápnout. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale to bolo uz davno vymyslene a vola sa to Babeta 😄
milanSUV
Pokud ten vodík začne utíkat, tak😒br /> 1) Není vidět
2) Není slyšet(při pomalejším úniku)
2) Není cítit
3) Je vysoce hořlavý!!!

Kdo něco takového může použít při stavbě kola, které může dostat náraz?
Joab
Protože to jsou normální pitomci ti Němci, to je ani nenapadlo. Zvlášť Linde, co ti můžou vědět o plynech. Normálně s tim di do televize, řekni to tam, řekni to všude!
rtomas
33 g vodika zodpoveda vyhrevnostou asi 0,125 l benzinu. Ak to ma vystacit na 100 km, moc velka podpora to nebude. A slapat na 23 kg tazkom bicykli musia byt galeje
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Vodík je blbosť už z princípu.
Výroba je náročná a drahá.
Skladovanie a čerpanie je nákladné a rizikové.
Energetická účinnosť voči samotnej elektrine bezmála polovičná.
Cena takéhoto bicykla (spomínaných 4000,-€) nehorázna.
Ako tu už niekto napísal, baterky, elektromotorček a nabíjačka sú podstatne lepším, jednoduchším, lacnejším a spoľahlivejším riešením.
tradon
Asi tak, pro bicykl je vodik zbytecne komplikovany a drahy, baterie je vhodnejsi. U auta to uz tak jednoznacne neni, kapacita a rychlost tankovani hraji prim a vyssi cena se v cene auta snadneji schova.
Navic by se brzy mely objevit ty nove baterky, takze dalsi duvod ...
IPace
cele podobne elektrokolo se 7 stovkou baterkou se da poridit okolo 25-30 tisic a nabiju to z kazde zasuvky (pro elektrokola a elektroskutry zacinaji vznikat i mensi dibijeci stojany v turistickych oblastech kde se elektrokola pujcuji) takze vodikove elektrokolo je jen pekna reklama za nejaky ten milionek, a rekl bych ze zbytecne utraceny, tohle presvedci jen lidi co jsou z vodiku posazeny na zadejk jiz davno

kdo elektrokolo ma nebo si vyskousel bude jiste nadsen ze misto jedne snadno nasaditelne baterky je na tomhle nesmyslu jeste navic z druhe strany ramu i ta krasne hnusna laveh natlakovana na 340 baru, to bude racha az to nekomu nekdy prdne >😁