Ekonomika
1000 opakovaná lež se stává pravdou,
to Němcům vždycky šlo... A teď to naučili i svoje lokaje u Škodovky..
to Němcům vždycky šlo... A teď to naučili i svoje lokaje u Škodovky..
Souhlas. A je zde asi ještě jeden specifický jev pro český trh. Některé výrobce asi už přestává bavit dávat na českém trhu jedny z nejnižších cen v Evropě pod heslem jsou chudí, tak jim ten začátek nějak osladíme, protože prodeje jim tato politika nijak zásadně nezvyšuje (navíc jsme malý trh) i přestože už "sladí" řadu let a na druhé straně výrobcům utíká kšeft, protože vyčůraní dealeři organizují masové vývozy (ree😜orty) do "drahých zemí" a vydělávají a výrobce z toho má prd, protože kdyby tu ree😜ortovanou Fiestu prodal dealer v Německu tak má Ford marži, takhle má kulové a marži si dá do kapsy nějaký dealer (odebere auto od Fordu za skoro dumpingovou cenu a prodá v Německu za cenu skoro obvyklou, tedy s marží. A protože evropská legislativa prakticky vylučuje nějaký legální boj s tímto jevem, tak prostě časem budeme mít "plnotučné" evropské ceny. A kdy jindy sáhnout k takovému kroku, než v době kdy se daří, platy rostou a ekonomika jde nahoru.
Ak sa pozriem na ceny spred 20 či 25 rokov, tak tie dnešné ceny sú neporovnateľne nižšie ako predtým😒br />
- absolútne - malé autá ako Corsa či Polo stáli vysoko nad 300.000 korún, Golf, Focus či Astra sa blížili takmer k pol miliónu
- za tie ceny sa vtedy dali kúpiť holátka - bez ABS, klímy, tempomatu, elektriky. Dnes to majú takmer všetky autá v základnej výbave
- dnešné autá sú o triedu väčšie ako pred 20-25 rokmi. Polo je rovnaké veľké ako bol vtedy Golf, Octávka je väčšia dokonca takmer o 2 triedy: priestorom sa vyrovná Scorpiu či Omege.
- priemerný výkon automobilov je dnes úplne inde ako vtedy. Zrýchliť na stovku dokázali len tie najšportovejšie modely - ako GTI a pod. Dnes to dokážu u niektorých áut aj litrové trojvalce.
- last but not least - porovnanie s platmi - vtedy bol vynikajúci plat 10.000 korún, dnes sa priemerný plat blíži k 30.000
Dnešným mladým by som prial aspoň na chvíľu žiť v dobe, keď nástupný plat bol 1600 korún brutto a najlacnejšie zahraničné auto Daewoo Racer stálo viac než 400.000 korún (tesne pred po r. 89). A ojazdený trojdverový Olcit sa predával za vyše 30.000 korún. To by sa na dnešné ceny dívali úplne inak.
- za tie ceny sa vtedy dali kúpiť holátka - bez ABS, klímy, tempomatu, elektriky. Dnes to majú takmer všetky autá v základnej výbave
- dnešné autá sú o triedu väčšie ako pred 20-25 rokmi. Polo je rovnaké veľké ako bol vtedy Golf, Octávka je väčšia dokonca takmer o 2 triedy: priestorom sa vyrovná Scorpiu či Omege.
- priemerný výkon automobilov je dnes úplne inde ako vtedy. Zrýchliť na stovku dokázali len tie najšportovejšie modely - ako GTI a pod. Dnes to dokážu u niektorých áut aj litrové trojvalce.
- last but not least - porovnanie s platmi - vtedy bol vynikajúci plat 10.000 korún, dnes sa priemerný plat blíži k 30.000
Dnešným mladým by som prial aspoň na chvíľu žiť v dobe, keď nástupný plat bol 1600 korún brutto a najlacnejšie zahraničné auto Daewoo Racer stálo viac než 400.000 korún (tesne pred po r. 89). A ojazdený trojdverový Olcit sa predával za vyše 30.000 korún. To by sa na dnešné ceny dívali úplne inak.
Kdyby ČNB stále nevydávala do oběhu v rámci devizových intervencí nekryté peníze (objem už přesáhl půl biliónu korun !!!) tak auta a vubec všechno mohlo být klidně o 10% levnější.
Výrobci chtějí vyrábět a prodávat stále víc a víc, stále musejí růst. A jelikož nikoho nezajímá udržitelný růst a rozvoj, tak se vyrábějí auta, která jsou čím dál větší spotřební záležitostí a nutí majitele stále rychleji kupovat nové a nové...
Zkrátka obraz dnešní společnosti, která musí narazit. Bohužel se opět ani z "krize" nikdo nepoučil. Až tu za pár let přijde opravdová krize, budou se mnozí dost divit :-!
Zkrátka obraz dnešní společnosti, která musí narazit. Bohužel se opět ani z "krize" nikdo nepoučil. Až tu za pár let přijde opravdová krize, budou se mnozí dost divit :-!
Problém je že to není tvoje, až ti vylejou paty odevzdáš klíče a ihned jedeš domů mhd či tágem. A nemůžeš si vybrat co chceš ale nafasuješ dehtový sazomet od koncernu >😁 >😁
No a co? Já jezdím už asi 20 let "služebními" auty a slouží mi úplně stejně jako když jsem předtím jezdil "soukromým" autem, naopak peníze za pořízení auta a část nákladů (spotřebu phm pro soukr. potřeby pouze daním) mohu věnovat na zcela jiné účely. Takže čím více služebních aut, tím lépe. V Německu nebo Británii je podíl služebních aut ještě daleko vyšší než u nás a prakticky většina ekonomicky činného obyvatelstva jezdí ve služebních autech a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžovat nebo že by tamní park byl nějaký zastaralý.
Proč? Struktura výdajů byla tehdy úplně jiná než dnes. A stejně tak potřeba. Dřív zdaleka ne každý potřeboval auto. Sámoška byla na každým rohu, nikdo nedělal týdenní nákupy v hypermarketech. Dopravní obslužnost vesnic byla často lepší než dnes...
No, když vidím, kdo dnes dělá guvernéra ČNB, tak je tvé prohlášení celkem vtipné. Skoro tak vtipné jak prohlášení Zemana, že nebude jmenovat nikoho, kdo bude podporovat nadále intervenci. Netrvalo dlouho a jmenoval Rusnoka a trvalo ještě míň, když Rusnok prohlásil, že intervence budou nejspíš trvat minimálně do konce roku 2017 😄
Obecně se marže automobilek pohybují nejčastěji do 10%, nejsou tam žádné "nemravné" vývary. Rozumná a schopná automobilka v letech nekrizových udělá nějaké rezervy, investuje... a když přijde krize, má nějaký manévrovací prostor a nežádá stát o pomoc. A to přesně se teď děje - pominula cenová válka o zmenšující se trhy po krizi, je možné opět vydělat něco do zásoby.
"....tak holt musí sáhnout do kešeně a přidat", takže jsi jenom potvrdil to co jsem napsal já "...platy rostou"
Co tam máš dál?
Co tam máš dál?
A proč nikdo nechce tu pokladní najednou dělat? Protože ekonomika jede a je slušná nabídka lepších (lépe placených) pozic.
máš naprostou pravdu. Ta mince má i druhou stranu, že lidé chtějí pořád něco nového, pořád chtějí nějaké novinky, nové technologie, nic jim nestačí, s ničím nedokáží vydržet a naopak se těšit na něco do budoucna, na něco kvalitního a stálého. Tahle společenská promiskuita se pak automaticky přenáší i na výrobce čehokoliv.
Hele trochu odbočím. Já kupoval před měsícem myčku na nádobí. Měnil jsem AEG, které sloužilo 19 let za AEG nové. v domění, že kvalita aspoň trochu zůstala, ale moc jsem od toho neočekával. No a nepletl jsem se, kvalita nové myčky strašná, sice rozměrově stejně velká, ale nádobí tam dáš míň, než do té minulé, hůř suší, respektive je na stěnách vlhkost, stará sušila jako čert otevřel si po mytí, vylítnula pára a všechno i stěny byly suché.
Když jsem se bavil se sousedkou, tak na mě koukala jak na exota...Myčka takových let? My musíme měnit myčku každé 4 roky, kvůli novým programům a aby byla nová...a to je přesně ono. Tehdy jsem měl kvalitu. Myčka stála 22 tis. a vydržela skoro 20 let. Dneska za ní dám 15 tis. a vydrží tak možná tu záruku.
U gum je to ještě horší. Lidé pořád chtějí novinky od výrobců, jakmile se guma dělá 3 roky, tak ji lidi nechtějí, protože už není IN a je tu jiný výrobce, který má novinku. Ta masáž výrobců, že tahle vlastnost je lepší o 15% vůči předchůdci, který měl tu samou vlastnost lepší o 20% vůči předchůdci, který měl danou vlastnost o 7% lepší. Takže člověk pomalu nechápe, jak ty gumy před 10 lety vůbec držely na silnici a že vůbec něco ubrzdili. A to je přesně ono. Tohle všechno se zvýší na úkor kilometrového proběhu, takže se produkuje daleko víc odpadu. Já jsem si spočítal, že za sezonu od nás odvezou tak 5 plných kontejnerů starých gum. Tak jsem si schválně udělal statistiku s údaji před 8 lety. tehdy se běžně vyhazovali tak 2 kontejnery. gum se prodalo méně, tak o o pětinu vůči dnešku, jasně je daleko víc aut, to se musí zohlednit. Ale to samotné udělá maximálně jeden kontejner. Zbylé dva kontejnery udělá jen to, že gumy vydrží míň a to máš tedy nějakých 18 tun odpadu navíc....které jsou vyprodukovány jen obrazem a chováním dnešní společnosti...
Hele trochu odbočím. Já kupoval před měsícem myčku na nádobí. Měnil jsem AEG, které sloužilo 19 let za AEG nové. v domění, že kvalita aspoň trochu zůstala, ale moc jsem od toho neočekával. No a nepletl jsem se, kvalita nové myčky strašná, sice rozměrově stejně velká, ale nádobí tam dáš míň, než do té minulé, hůř suší, respektive je na stěnách vlhkost, stará sušila jako čert otevřel si po mytí, vylítnula pára a všechno i stěny byly suché.
Když jsem se bavil se sousedkou, tak na mě koukala jak na exota...Myčka takových let? My musíme měnit myčku každé 4 roky, kvůli novým programům a aby byla nová...a to je přesně ono. Tehdy jsem měl kvalitu. Myčka stála 22 tis. a vydržela skoro 20 let. Dneska za ní dám 15 tis. a vydrží tak možná tu záruku.
U gum je to ještě horší. Lidé pořád chtějí novinky od výrobců, jakmile se guma dělá 3 roky, tak ji lidi nechtějí, protože už není IN a je tu jiný výrobce, který má novinku. Ta masáž výrobců, že tahle vlastnost je lepší o 15% vůči předchůdci, který měl tu samou vlastnost lepší o 20% vůči předchůdci, který měl danou vlastnost o 7% lepší. Takže člověk pomalu nechápe, jak ty gumy před 10 lety vůbec držely na silnici a že vůbec něco ubrzdili. A to je přesně ono. Tohle všechno se zvýší na úkor kilometrového proběhu, takže se produkuje daleko víc odpadu. Já jsem si spočítal, že za sezonu od nás odvezou tak 5 plných kontejnerů starých gum. Tak jsem si schválně udělal statistiku s údaji před 8 lety. tehdy se běžně vyhazovali tak 2 kontejnery. gum se prodalo méně, tak o o pětinu vůči dnešku, jasně je daleko víc aut, to se musí zohlednit. Ale to samotné udělá maximálně jeden kontejner. Zbylé dva kontejnery udělá jen to, že gumy vydrží míň a to máš tedy nějakých 18 tun odpadu navíc....které jsou vyprodukovány jen obrazem a chováním dnešní společnosti...
Četl jsem ale prosím tě přečti si taky co píšu já. ČNB ovlivnila zaměstnanost jen nepatrně, je to jen shoda okolností že zároveň s jejími zásahy se začalo dařit v Německu, Takže současná prosperita není až tak výsledkem moudrých rozhodnutí naší banky ale především vývoje v zahraničí a fungovala by i bez jejích zásahů. ČNB se na tom jen veze.
Mimochodem stalo se dobrým zvykem že rozhodnutí v oblasti ekonomiky nebo zákonodárství nejsou v našem státě vedeny snahou o všeobecné blaho obyvatel, ale především zákulisně prosazovanými zájmy užších skupin. Příklady snad ani není nutné jmenovat, namátkou Kapsch nebo OKD. Takže ani v připadě devizových intervancí si nedělám iluze že by v pozadí taky nebyly nějaké miliardové zájmy konkrétních osob
Ostatně pro tuhle verzi taky mluví fakt, že prosperita už delší dobu funguje naplno ale ČNB své opatření přesto odvolat nechce.
Mimochodem stalo se dobrým zvykem že rozhodnutí v oblasti ekonomiky nebo zákonodárství nejsou v našem státě vedeny snahou o všeobecné blaho obyvatel, ale především zákulisně prosazovanými zájmy užších skupin. Příklady snad ani není nutné jmenovat, namátkou Kapsch nebo OKD. Takže ani v připadě devizových intervancí si nedělám iluze že by v pozadí taky nebyly nějaké miliardové zájmy konkrétních osob
Ostatně pro tuhle verzi taky mluví fakt, že prosperita už delší dobu funguje naplno ale ČNB své opatření přesto odvolat nechce.
vlcek doslova pise, ze dostanes "o deset tisic lepe postavene auto". to je samozrejme prvotridni lez.
no, ja bych spis v obecne rovine rekl, ze nemci jsou stejne prolhani jako kterekoliv jine narody. nechapu, kde chytli tu nalepku tech mirku dusinu (ze by vliv old shatterhanda 😉 ). za svou karieru jsem jich par desitek potkal a nekteri jsou schopni zaprit i vlastni matku.
jinak prodejce v jakekoliv firme je tak trochu bajkar sedmilhar - je to urcity zivocisny druh, jehoz uspech je zalozen na vhodne manipulaci, polopravdach, milych usmevech a pseudo kamaradskych vztazich na strane zakaznika. chce to zaludek, ktery ja nemam. jelikoz to ale takhle ma kazda firma, je to v podstate soucast jisteho koloritu.
jinak prodejce v jakekoliv firme je tak trochu bajkar sedmilhar - je to urcity zivocisny druh, jehoz uspech je zalozen na vhodne manipulaci, polopravdach, milych usmevech a pseudo kamaradskych vztazich na strane zakaznika. chce to zaludek, ktery ja nemam. jelikoz to ale takhle ma kazda firma, je to v podstate soucast jisteho koloritu.
Ono je dneska nějaký neřešitelný problém koupit si auto? Pokud sis nevšiml, tak na pořadník už dlouho nejsou.
Tenhle argument můžeš používat chlapům u piva ve 4. cenový. Podporovat zaměstnanost jde různými způsoby a mnohem lépe než nesmyslnou intervencí (především daněmi, odvody atd.).
Poláci žádnou intervenci nedělali a poslední 3 roky nezaměstnanost pomalu klesala a v současné chvíli je na nejnižší úrovni. Jejich ekonomika po tu dobu rostla zhruba stejně jako naše. Tak kde udělali Poláci chybu, že dosáhli stejného výsledku bez intervencí?
Poláci žádnou intervenci nedělali a poslední 3 roky nezaměstnanost pomalu klesala a v současné chvíli je na nejnižší úrovni. Jejich ekonomika po tu dobu rostla zhruba stejně jako naše. Tak kde udělali Poláci chybu, že dosáhli stejného výsledku bez intervencí?
... a proto se dnes prodava mnohem vice novych aut nez tehdy, proto tu jezdi vice nez dvakrat tolik aut nez tehdy, atd., atd.
jo a jen tak mimochodem, oproti dnesku se tehdy neprodavala auta, ale hole popelnice. tak uz ty predvolebni letaky kscm tak nezer. 😉
jo a jen tak mimochodem, oproti dnesku se tehdy neprodavala auta, ale hole popelnice. tak uz ty predvolebni letaky kscm tak nezer. 😉
Platy rostou a k tomu rostou ceny. A životní úroven jde nahoru, jasně. Krásnej blábol >😁 >😁
Platy rostou proto, že toho dělníka v kolbence a prodavačku nikdo nechce dělat, tak aby v tom penny nebyla v provozu jedna kasa, tak holt musí sáhnout do kešeně a přidat. Jinak pokud by našli ovci co to budete dělat za 10 čistýho, nepřidaj ani kačku a budou dál ždímat lidi
Platy rostou proto, že toho dělníka v kolbence a prodavačku nikdo nechce dělat, tak aby v tom penny nebyla v provozu jedna kasa, tak holt musí sáhnout do kešeně a přidat. Jinak pokud by našli ovci co to budete dělat za 10 čistýho, nepřidaj ani kačku a budou dál ždímat lidi
Argumenty nemáš? 😄
V tom se shodneme. "Bohužel" jsem nekandidoval do KSČM ani SPOZ, takže mám "smůlu"
V tom se shodneme. "Bohužel" jsem nekandidoval do KSČM ani SPOZ, takže mám "smůlu"
podivej, ja ekonom nejsem, i kdyz jsme na vs par semestru ekonomie meli, ale ani ekonomove se neshodnou na tom, zda intervence byla nebo nebyla nutna. vzhledem k podobne strukture trhu jako na slovensku a vzhledem k podobnym hodnotam rustu jsem cim dal tim vice presvedcen, ze byla zcela zbytecna. notabene za situace, kdy nejvetsi deflacni tlaky delaly ceny energii obecne, ktere nejsou komoditou, jejiz nakup by se odkladal vlivem klesajiciho cenoveho trendu.myslim si, ze naopak velkym problemem bude opusteni tohoto intervencniho rezimu.
bodejt by se nebáli, když pár lidí skončilo pod mostem a v ubytovnách. A brzy skončí taky, tenhle boom levných hypoték skončí a pár pitomců, co si to nabralo a dnes to tak tak platí už na to nebude mít. Nebo holt bude muset trávit v práci 100-150 hodin týdně
Já bych si teda půjčku na auto nevzal na bydlení asi jo u toho totiž nehrozí, že za 4 roky ztratí 3/4 hodnoty 😉
No nic, co bylo potřeba už jsem napsal. Jen bys mohl ještě vysvětlit, na jaké potřeby ekonomiky reaguje ČNB intervencemi ještě v dnešní době, když to nastartování je dávno za náma a dnes máme plnou konjukturu.
to máš pravdu. Horší ale je, že člověk si práci natolik zjednodušuje, že musí vymýšlet doslova kraviny, aby se uživil.
To určitě nastane, protože už teď je velký problém ty starý gumy někam narvat a uložit.
Hele, docela hezky je ten obraz společnosti vidět v animovaném filmu Vall-i [odkaz] tam byť je to pohádka je krásně vidět, kam společnost bohužel spěje....
Hele, docela hezky je ten obraz společnosti vidět v animovaném filmu Vall-i [odkaz] tam byť je to pohádka je krásně vidět, kam společnost bohužel spěje....
jenže už je závěr roku 2016 a stále drží korunu v bahně. Je na čase, aby si vývozci začali zvykat na nutnost vlastní vyšší konkurenceschopnosti, bez štědrého dotování ze strany občanů ČR. Nezaměstnanost také moc nehrozí, lidé spíše chybí.
Netvrdím, že by hned měli uvolnit onen limit na otevřený trh. Ale např. stanovit cíl, že pokud se do závěru příštího roku přiblíží 25Kč, opět budou intervenovat. Další rok 24Kč, další 23Kč ... za pět let otevřený trh. A až pak můžeme začít uvažovat o přijetí eura (pokud to v té době bude mít smysl)
Netvrdím, že by hned měli uvolnit onen limit na otevřený trh. Ale např. stanovit cíl, že pokud se do závěru příštího roku přiblíží 25Kč, opět budou intervenovat. Další rok 24Kč, další 23Kč ... za pět let otevřený trh. A až pak můžeme začít uvažovat o přijetí eura (pokud to v té době bude mít smysl)
Česká ekonomika je svázaná především s prosperitou Německa a dalších zemí. Pokud se nebude dařit jim, ČNB s tím nic neudělá ani kdyby bylo euro za padesát korun. Akorát by navýšili inflaci. To že ekonomika momentálně funguje není záslouhou ČNB ale vývoje v okolních zemích
Takže jediné co dokázali že uvedli do oběhu obrovský objem nekrytých v podstatě "falešných" korun v množství přesahujícím polovinu národního důchodu!! a uměle zdražili vše zahraniční. Vývozci sice dostávají více korun, ale skutečná eurová cena jejich produkce se stejně nezvýšila, Naopak na ně tlačí zahraniční odběratelé aby slevili "když za to mají více korun". Takže ano, v korunách je toho naoko víc, ale jsou to méně hodnotné peníze.
A co se týká mě kdyby ČNB nezasáhla měl bych práce naopak více. Jako dovozce zahraničního zboží bych byl určitě líp konkurenceschopný.
Takže jediné co dokázali že uvedli do oběhu obrovský objem nekrytých v podstatě "falešných" korun v množství přesahujícím polovinu národního důchodu!! a uměle zdražili vše zahraniční. Vývozci sice dostávají více korun, ale skutečná eurová cena jejich produkce se stejně nezvýšila, Naopak na ně tlačí zahraniční odběratelé aby slevili "když za to mají více korun". Takže ano, v korunách je toho naoko víc, ale jsou to méně hodnotné peníze.
A co se týká mě kdyby ČNB nezasáhla měl bych práce naopak více. Jako dovozce zahraničního zboží bych byl určitě líp konkurenceschopný.
Zdražování malých aut sleduji s nevelkým nadšením. Patrně je za tím snaha zvýšit nijak vysoké marže, ještě osekané povinnými asistenčními a ekologickými fičůrami. Jenže já si myslím, že tímto způsobem B segment zabijí úplně stejně, jako dříve zabili A segment, a zákazníci se zase přesunou o třídu výše (případně k ojetinám). Na výbavou nabušené nákupní tašky za 300 s dýchavičným tříválcem se u nás nehraje, každý chce za své peníze pořádný kus auta.
JJ, nejen odpady ukazuje Wall-e. :yes:
Lidi jen sedí v křeslech a roboti za ně všechno udělají. V autech je tento trend vidět dost zřetelně. Brzy snad ani žrát nebudeme vlastníma rukama. ;-\
Lidi jen sedí v křeslech a roboti za ně všechno udělají. V autech je tento trend vidět dost zřetelně. Brzy snad ani žrát nebudeme vlastníma rukama. ;-\
Nemyslím. Podívej se na Octavii Tour. To byl hezký důkaz toho, že hodně lidí nechce a nepotřebuje stále modernější a stále více spotřební vůz. Octavii Tour nezabil nezájem zákazníků, ale emisní normy.
Zájem zákazníků totiž byl nahrazen vyšším zájmem a když zákazník nechce, tak se přinutí aby chtěl. Přijdeme s různými dodatečnými zdaněními, poplatky, postihy ve jménu ekologie. A je to. Nechceš? Tak budeš MUSET CHTÍT! ;-\
Zájem zákazníků totiž byl nahrazen vyšším zájmem a když zákazník nechce, tak se přinutí aby chtěl. Přijdeme s různými dodatečnými zdaněními, poplatky, postihy ve jménu ekologie. A je to. Nechceš? Tak budeš MUSET CHTÍT! ;-\
vhledem k rustu prodeju aut na ceskem trhu je rust jejich cen zcela logicky. to je bez debat.
Ekonomický omyl je také to, že konkurenceschopnost se neodvíjí od ceny výrobku a za zlaté české ručičky jsou na Západě připraveni zaplatit stejně jako za ty německé. Ano, co píšeš nahoře je pravda, ale to je dlouhý a nákladný proces, ke kterému jsou potřeba čas a peníze. A to je přesně to, co domací průmysl po fin. krizi neměl a díky bohu za to, že v ČNB v tu dobu seděli a stále v ní sedí rozumní ekonomové a díky jim se Česká ekonomika odrazila v roce 2013-14 od dna a stále prosperuje.
hele, dokud jsem nemel sluzebak, meli jsme v rodine dva soukrome automobily. ted mame jeden soukromy a druhy sluzebni (jo, jsme dva ridici, jedno soukrome auto jsme holt prodali, kdyz sef sotlacil sluzebaky, plakat kvuli tomu fakt nebudu). pokud me vylejou, poridime si druhy soukromy automobil. jo, dve auta v ceske rodine - dneska rozsirenejsi jev nez jedno auto v rodine za sociku... diky tomu uz zensky z prace nechodej pesky obtezkane nakupnimi taskami - obraz doby nedavne, snadno k videni dnes treba jeste v rumunsku. ale on se vzdycky najde blbec, ktery buce dobu minulou nostalgicky vychvalovat, to je jasne.
edit: a na rovinu, to, ze to auto neni moje, je prakticky po vsech strankach vyhoda - pocinaje tim, ze na nej nemusim platit pojistku, konce tim, ze ani o nic neprijdu, kdyz mi ho nekdo slohne, apod.
edit: a na rovinu, to, ze to auto neni moje, je prakticky po vsech strankach vyhoda - pocinaje tim, ze na nej nemusim platit pojistku, konce tim, ze ani o nic neprijdu, kdyz mi ho nekdo slohne, apod.
Máš pravdu. Na druhou stranu...před nějakými 6-7 lety jsi mohl mít oktávku pod 280 tisíc, Mégane ve slušné výbavě za ještě míň a Thalie se v podstatě prodávaly za odvoz. 😄
ja nevim, auta tehdy a dnes jsou neporovnatelna, platy a struktura vydaju taktez. co je ale porovnatelne je mnozstvi aut na silnicich obecne, vztah cen aut k prijmum a obecne komfort, v kterem zijeme. budiz ti take pro info, ze zredena sit autobusovych a vlakovych spoju neni pricinnou rozmachu automobilismu, ale jeho dusledkem. je to dusledkem vyrazne zvysene prosperity ceske populace. takze tady obhajujes neobhajitelne. jsme jako narod bohati jako nikdy a zijeme v luxusu o kterem se nasim predkum ani nezdalo. a rovnez je to luxus, ktery socialismus nebo komunismus nikdy vytvorit nedokazal.
Dokonalá demagogie. Vybrat si rok převratu... :no😒br />
V roce 1989 stál Favorit 84 600 Kčs, takže žádných 400 000 na auto nebylo třeba. A vytahovat cenu bez souvislostí je demagogie nonplus ultra. Ano, poměr průměrný plat vs. cena nového vozu byl jinde než dnes. Jenže Z tehdejšího platu byla struktura výdajů úplně jiná než dnes. Takže nové auto si tehdy mohlo dovolit v důsledku zřejmě víc lidí než dnes.
V roce 1989 stál Favorit 84 600 Kčs, takže žádných 400 000 na auto nebylo třeba. A vytahovat cenu bez souvislostí je demagogie nonplus ultra. Ano, poměr průměrný plat vs. cena nového vozu byl jinde než dnes. Jenže Z tehdejšího platu byla struktura výdajů úplně jiná než dnes. Takže nové auto si tehdy mohlo dovolit v důsledku zřejmě víc lidí než dnes.
Nova auta zdrazuji, stara ojeta auta stale zlevnuji... >😁 do ceho bych asi tak mel investovat?
Když jsem si v roce 2000 kupoval úplně novou octavii 1,9 tdi 81 kw elegance,stála mě 550 tkč Už ji dávno nemám,ale občas ji potkávám,takže jezdí,není shnilá... V té době nebyl národ tolik zadlužený,peníze se válely všude,protože hodně lidí mělo hotovost a nemovitosti stály polovinu,nájmy byly poloviční a dovolená stála také polovinu. Do chorvatska jsme jezdili s partiou na prodloužené víkendy... Teď stojí všechno mraky peněz,auta se prodávají s hromadou kur-Vítek,bydlí se o hodně dráž a uplně vše je dražší..A proč to tak je? Protože nám svět utíká...Jsme prostě v *,takže se připravme...Dobře už bylo
On socialismus nejen jel na dluh "budoucnosti", ale i za to, co lidem nakradl (znárodnění, měnová reforma) a taky naprostou rezignací na ochranu životního prostředí. Aneb, jak řekl klasik: pokud by komunisti ovládli Saharu, do roka by se tam musel dovážet písek". 😄
Měl jsi doložit své tvrzení, soudruhu: "Takže nové auto si tehdy mohlo dovolit v důsledku zřejmě víc lidí než dnes".
Zato před revolucí jsi deset let spořil na vylítanou prorezlou popelnici, kterou jsi nejprve musel kompletně zrestaurovat a pak sloužila jako víkendové přibližovadlo na výlety pro širší rodinu. O druhém autě jsi slyšel maximálně tak z filmů zahraniční produkce...
Víš co, tohle nemá cenu. Pouze úplný hlupák může tvrdit, že dostupnost mobility prostřednictvím osobních automobilů není dnes nesrovnatelně lepší než tehdy.
Víš co, tohle nemá cenu. Pouze úplný hlupák může tvrdit, že dostupnost mobility prostřednictvím osobních automobilů není dnes nesrovnatelně lepší než tehdy.
Ano, kdyz je nabizeny plat prilis nizky, tak se nenajde nikdo kdo by tu praci chtel delat a je potreba plat zvysit. Rika se tomu zakon trhu a presne takhle to funguje. 😄
Nevím, nakolik je vhodné srovnání cen s obdobím před třemi až pěti lety, když se za poslední dobou navýšila povinná výbava aut (ESP, monitorování tlaku)...
mne zalezi na cesku a s intervencemi cnb v teto situaci zasadne nesouhlasim. deflace vznikla padem cen ropy byl/je pro nasi ekonomiku stimul, nikoliv problem.
Naprosý souhlas. Praděda je buď taky členem bankovní rady, nebo jim podobný teoretik žijící mimo realitu normálních lidí
A k té dardě, předevčírem jsem zrovna četl článek jak se na ukončení intervencí připravují spekulanti a čekají že si pěkně namastí kapsy. Takže na tom vydělá balík ten kdo bude mít informace přímo z bankovní rady
A k té dardě, předevčírem jsem zrovna četl článek jak se na ukončení intervencí připravují spekulanti a čekají že si pěkně namastí kapsy. Takže na tom vydělá balík ten kdo bude mít informace přímo z bankovní rady
praděda: ČNB zdražování samozřejmě nijak nevadí, jednak disponují cízími penězi a když mají málo tak si klidně natisknou další.
To já bohužel nemůžu takže na zvyšovaní cen mám zcela odlišný pohled
A říct svému zákazníkovi že budu zdražovat proto, že si to přeje ČNB, tak mě pošle rovnou do ....
To já bohužel nemůžu takže na zvyšovaní cen mám zcela odlišný pohled
A říct svému zákazníkovi že budu zdražovat proto, že si to přeje ČNB, tak mě pošle rovnou do ....
Makáme v službách,a tam zákazníci nechcú ani počuť čo i len o 0,1% raste cien,lebo budú hľadať inde.
přesně tak, Seat skoro žádné slevy, mizerná servisní síť. Octavia liftback ve stejné motorizaci a výbavě o několik desítek tisíc dražší než Golf Variant.
Jsem vážně zvědavý, jakými fakty a čísly tuto svou vskutku nedělní teorii doložíš >😁
U Audi byly dříve (nevím, jak dnes) ceníky přepočítávané z těch německých. Tenkrát to byla dobrá zpráva, protože auta bývala v Německu levnější a posilující koruna ten rozdíl zvětšovala. Předpokládám, že automobilka jako Porsche pojede podobnou politiku. Rozdíly jsou pak otázkou toho, jak často je ceník aktualizován.
Také si myslím, že neoficiální e😜ort ukazuje, která auta jsou v ČR relativně levná a tedy se je vyplatí vyvážet.
Také si myslím, že neoficiální e😜ort ukazuje, která auta jsou v ČR relativně levná a tedy se je vyplatí vyvážet.
asi sa zhodneme ze dnes je uz mnoho veci inych ako kedysi .... nieco je mozno lepsie nieco zase nie... ale tak co uz ... z pohladu aut je ale podla mna dnes mozne si na auto zarobit skor ako v minulosti... to ale ze ti vydrzia uz o poloviu kratsie a potrebujes dalsich 10 inych vydavkov na ich prevadzku ( napr dialnicna znamka ) je uz zase dalsia vec... tiez sa chystam na nejake to nove vozitko uz na dalsi rok.. a ver ci never... nie na dlh .. pritom ozaj nemam na vyhadzovanie .. ako chapem co chces povedat... ono kedysi ani tie vesnice neboli take ludoprazdne ako dnes ... ale co narobime .. ked dnes je robota viacmenej uz len v mestach
To ano a hodně záleží na třídě auta. Myslím, že právě ree😜orty krásně ukazují realitu. Asi by nikoho z českých dealerů nenapadlo kupovat drahou Fiestu s mizernou výbavou a prodávat ji levně v Německu, protože by si tam každý koupil tu "německou" s velkou německou slevou a lepší německou výbavou. Naopak když jsem zkoumal ceníky, výbavu a možné slevy třeba u Macana, tak tam je to fifty a fifty nebo na jaře spíše vycházelo trochu lépe to Německo. U dražších aut obecně nikdo ohledy na chudý trh logicky nebere, u malých aut jako jsou subkompakty, malé crossovery nebo malá MPV, které většinou kupují ekonomicky slabí klienti, tam jistou míru "dotování cen" u některých značek jde vysledovat.
no, recyklujou...možná i trochu solidně. Ale je jich poslední roky tolik, že i ti, co recyklují třeba do silnic hlásí, že mají zásoby na 3 roky dopředu 😄 a už ani výrobci pet lahví, o to tolik nemají zájem.
Však tenkrát prohlašovali, že chtěli lidem sáhnout na úspory, aby na nich přestali tolik sedět a začali víc utrácet. 😄 Pokud si dobře vzpomínám.
Ano. A někdy v ČR nejsou všechny příplatky oficiálně v nabídce. Někdy je také zajímavý pohled na ceny jednotlivých příplatků, i když to považuji opravdu jen za zajímavost, směrodatná je nabídka prodejce za celek. Nebo dodací lhůta, která může být v Německu kratší (významnější trh s velkoryseji nastavenými kvótami).
Částečně je to zkreslené tím, že nevidíš do slev. Přišlo mi, že v Německu byly sice ceníkové ceny vyšší, ale slevy také (absolutně i relativně).
Důvod zdražení Pola je nejspíš jednoduchý - VW nemá důvod prodávat tu Pola s mizerným ziskem. Poptávka po nich je, takže je mnohem raději prodají v zahraničí s výrazně vyšším ziskem. Jít Polem proti Fabii nemá pro VW zkrátka smysl.
On je to v první řadě nesmysl, protože to auto bude postavené stejně. Maximálně dostaneš na víc výbavu "v hodnotě" X a i to je diskutabilní vzhledem ke slevám, balíčkům atp.
Zvláštní. Proč zrovna Škoda? Nedávno jsem kupoval auto, obešel jsem pár prodejců kvůli ceně. Seat moc slevy nedává, Škoda v podstatě vůbec (nepotřebují to), byla nejdražší a VW mi dokázal tak slevit, že byl nejlevnější, mají bonus za protiúčet, Maraton edition atp. Být prodejcem Seatu, tak mě trápí víc tohle.
Že VW svoji značku neojebe jako Škodu a Seat je vidět celkem všude, stačí si auta postavit vedle sebe. Srovnávali jsme s Leonem ST, plasty atp. jsou jasné, ale třeba nezapravený tapecírunk v kufru tak šikovně, že není na první pohled vidět jsem v recenzích nenašel.
Že VW svoji značku neojebe jako Škodu a Seat je vidět celkem všude, stačí si auta postavit vedle sebe. Srovnávali jsme s Leonem ST, plasty atp. jsou jasné, ale třeba nezapravený tapecírunk v kufru tak šikovně, že není na první pohled vidět jsem v recenzích nenašel.
Paní doktorová nejezdí Polem, ale tak Evoque, BMW X3, X5, Audi A4, Q5, Q7 atd
Ostatně já mam po paní doktorce CTS >😁
Doktorka co jezdí Polem na tom musí být dost mizerně >😁
Ostatně já mam po paní doktorce CTS >😁
Doktorka co jezdí Polem na tom musí být dost mizerně >😁
Zatímco za vlády rodné strany tvých rodičů si všichni kupovali nová auta.
Když čtu nebo slyším blábolit nějakého komunistického zmetka tvého typu, začínám si říkat, že ti, co volali po věšení komančů na kandelábry, měli pravdu, vy prostě nemáte kapku studu. :-!
Když čtu nebo slyším blábolit nějakého komunistického zmetka tvého typu, začínám si říkat, že ti, co volali po věšení komančů na kandelábry, měli pravdu, vy prostě nemáte kapku studu. :-!
Jestli to nebude tim, ze zadne hypermarkety nebyly a ostatne nebylo ani moc co kupovat, protoze toho moc nebylo ani v normalnich kramech. Navic se auty jezdilo mnohem mene, protoze benzin stal straslivou raketu. Osm korun za litr pri tehdejsich platech je nejakych sedesat za litr dnesnich penez. Jeste si vzpominam, ze do prace autem jezdilo tehdy par lidi a byli povazovani za rozhazovacne. Vetsina naroda jezdila tak maximalne na chalupu.
Já bych měl spíš depresi z toho jak se z něj stává ojetina :-! Za to co ušetřím si radši zajedu k moři, do hor a nažeru v nějaké luxusní restauraci takže o peníze v hrobě bych strach neměl >😁
Jasný, vlastní bydlení je č.1. Ale jakmile máš toto pod kontrolou, tak by ti nemělo nic bránit v tom si udělat radost a koupit si nový vůz...peníze si do hrobu nevezmeš... :-!
... zajimavy je treba opel mokka. prodejce mi tvrdil, ze na nemecky trh je dodavan ze spanelska, na cesky trh z koreje. rozdily ve vybavach (zejmena v moznostech individualizace) a cenach jsou propastne.
co viem tak kedysi pred xy rokmi sa na nove auto ( skoda, lada ) skladali aj cele rodiny ... dnes si nejake to nove auto kupi uz za svoje aj mladas par rokov po skole... toto kedysi mozne nebolo
ano.... dnes mame auta mozno 5 krat drahsie .... ale plat mas 10-20 nasobne vyssi ... takze aj ked mas dnes nejake tie dalsie vydavky ktore kedysi neboli ( mobily, pocitac, platit internet a dialnicne znamky a tak podobne ) stale zistis ze na nove auto dnes zarobis skor ako v minulosti
ano.... dnes mame auta mozno 5 krat drahsie .... ale plat mas 10-20 nasobne vyssi ... takze aj ked mas dnes nejake tie dalsie vydavky ktore kedysi neboli ( mobily, pocitac, platit internet a dialnicne znamky a tak podobne ) stale zistis ze na nove auto dnes zarobis skor ako v minulosti
Myslím, že obecně je to o tom, že vyrábíme ne proto, že produkt potřebujeme, ale aby se všichni uživili. Takže trochu umělá záležitost. Obecně.Nebylo by to špatné, pokud bychom měli neomezené zdroje surovin a místo, kam odvážet odpady.Takhle je naše pohodlnost brutálně a neudržitelně na úkor životního prostředí.
Ale asi je to věc pohledu.
Ale asi je to věc pohledu.
... a jeste obvykle dana vybavoval linie v nemecku obsahuje vetsi mnozstvi vybavy nez v cr. tedy porovnavat podle ceniku mnohdy neni vubec jednoduche.
a i bych v tomto bode s tebou souhlasil, jen bych podotkl, ze je to vsechno diky pozadavkum zakaznika a ne naopak. predstav si, kdyby treba skodovka nabidla v dnesni dobe nabizela bytelne postaveneauto dejme tomu uz deset let v prodeji (neco jako octavia 2), ktere by nnad ostatnimi nevynikalo nicim nez cenovkou (treba dvojnasobna) a spolehlivosti a zivotnosti (treba trojnasobna, apod.). i kdybys vedel, ze u auta nebudes muset menit vstrikovace nebo turbo, protoze to budou komponenty vyrobene s radnou peci a radne penize, ze ti z klimatizace neutece co rok chladivo, ze ti predni kryci skla svetlometu po sedmi letech nezmatovati, ze ti rozvodovy retez prezije i tchyni, a zaruka je treba deset let. koupil by sis to za milion, kdyz ti vedle nabidnou passata za 650tkc nebo hodne pkne vybavenou astru za pul mega?
jo, to je fakt. ja prodejcum jejich praci nezavidim, sam bych to delat nemohl (znejruznejsich duvodu) a je mi jasne, ze s mirkem dusinem na pozici prodejce bychom nic neprodali. samozrejme je okruh lidi, kteri takovi jsou (se prizpusobovat nemusi) a kteri se prizpusobi. pak je tady ale samozrejme vetsina tech ostatnich (tam patrim i ja), ktera prodejce nikdy delat nebude. 😉
Lidé v Česku kupují ojetiny, protože se bojí zadlužit. Bylo to tak i s bydlením. Raději platili nájem, než aby se zadlužili hypotékou. To se naštěstí již mění... :-!
Zajímavé je, jak se na jednom serveru tady píše, že se auta zdražují a na idnesu je článek, že si pro změnu seat stěžuje, že jsou škodovky moc levné 😄
[odkaz]
[odkaz]
Myslím, že hrubě podceňuješ měnovou politiku ČNB, která těží s toho, že máme svoji měnu a můžeme přizpůsobit hodnotu měny potřebám ekonomie. Extremní ukázkou toho, do jak zdrcující situace se může země dostat, pokud nemůže manipulovat se svojí měnou je Řecko. Bez cenové konkurenceschopnosti dané nižší hodnotou naší měny, by nám oživení v Německu nebylo moc platné. Do těch trhů by nastoupili jiní. Třeba Poláci.
To jo, ale ty by jsi tu už také nemusel psát, protože bys neměl práci a tím pádem také ani na internet... ;-\
a proč si můžeme dovolit dvě auta v rodině? Protože ti sem dovezou vylítané vraky ze skutečně vyspělých zemí, které tam nikdo nechce. To je, co?
a v tech dluzebnich jezdi kdo? pocitace? svarovaci automat?... ja mam take sluzebni a svete div se jezdi v nem cela moje rodina.
Znovu - struktura výdajů je úplně jiná. Tohle všem, co porovnávají neporovnatelné, stále nedochází.
Skládaly celé rodiny... ano, ale proč? Protože půjčky či další způsoby financování nebyly tak běžné jak dnes. Dnes si koupíš nové, ale na DLUH. Dříve jsi kupil nové BEZ DLUHU a peníze sis popůjčoval v rodině.
Skládaly celé rodiny... ano, ale proč? Protože půjčky či další způsoby financování nebyly tak běžné jak dnes. Dnes si koupíš nové, ale na DLUH. Dříve jsi kupil nové BEZ DLUHU a peníze sis popůjčoval v rodině.
Je mi vrcholně nepříjemné zastávat se Vlčka, ale pokud do výbavy dají tempomat s prodejní cenou 10t. a auto zdraží o 3t, pak jeho formulaci považuji za pravdivou. Jestli je ten tempomat ve finále stál pětikilo mi přijde irelevantní, já bych ho měl v konfigurátoru za deset. Takhle vydělá Škoda i já.
Ceníky Škody nesleduji, takže nevím, jestli skutečně při zdraženích přidávají výbavu.
Ceníky Škody nesleduji, takže nevím, jestli skutečně při zdraženích přidávají výbavu.
Většina lidí na nová auta nemá a ani se to nevyplatí...zlatě koupit ojeté za rozumnou cenu
Rozhodně se s tebou nebudu přít, že ceny téměř všeho pomalu, ale neustále rostou. Ale když řeknes A, měl bys dodat i B a porovnat, kolik před 16 lety činil průměrný český plat a kolik činí dnes! :-!
Kaslat na novy auta, za tyhle prachy at si je nechaj... v bazaru 3 roky jety je za polovicku ceny i min...
a halvně ty 200ky se platili i po roce 1989, nestouplo to najendou na 10 000 >😁 I kdyby se to platilo 30 let, furt ten kvartýr stál 100 tis, nějakej větší možná 200.
Jenže dneska stojí 2 000 000 a ten větší 3,5-5 mega >😁 To je nepoměr vid.
Ti co měli v roce 1989 vejplatu 3 000 Kčs totiž dnes ne vždy mají 60 000 a více 😄
Jenže dneska stojí 2 000 000 a ten větší 3,5-5 mega >😁 To je nepoměr vid.
Ti co měli v roce 1989 vejplatu 3 000 Kčs totiž dnes ne vždy mají 60 000 a více 😄
I kdyby to byly ty dvestovky (coz zalezelo na velikosti bytu a konkretnich podminkach, my treba platili nekolikanasobek teto castky), tak s ohledem na to ze se anuita pocitala na tricet let je stale vysledna cena trojnasobna proti tomu co jsi uvedl. :-!
Jo anuita, platilo se 200 kč měsíčně a pak se při převodou do OV doplácelo asi 3500 Kč. To byl balík. >😁
Nějak ti těch 350 000 Kč nevychází >😁
Nějak ti těch 350 000 Kč nevychází >😁
No a tož co, když trúby love nabízijú a eště větší trúby love berú aj když na splácení nemajú, tož sú potem všecí v průsseru...a enom exekutóři na tem vydělajú... 😉
Ale ja ti nemuzu za to, ze jako tupej komunista nerozumis ekonomice. To je u komousu vlastne zakladnim kvalifikacnim pozadavkem. K tomu dekretu zkus jeste nascannovat rozpis najemneho, bude tam totiz takova cizim slovem oznacena polozka co se jmenuje anuita. A nasledne si muzes zkusit nekde najit co ta anuita znamena. :-!
"... my jsme především potřebovali zaměstnat domácí lidi a to se podařilo."
Oslavujes Pyrrhovo vitezstvi? :-!
Oslavujes Pyrrhovo vitezstvi? :-!
"díky bohu za to, že v ČNB ... ekonomika odrazila v roce 2013-14 od dna a stále prosperuje." Devalvovana koruna o 8% ... no nekup to. CNB nedela nic jineho, nez to co ti frajeri z BIS piskaji. >😁
No že ty pořadníky i když v trochu jiné verzi existují. Znam člověka co čekal na Duster 9 měsíců
350 000, družstevní byt, za totáče. HAHAHAHHHA
Oskenuju ti ten dekret jo.
250 tis stál barák co stavěl strejda v roce 1979 a je patrovej s garáží a sklepem, šášulo. Neuváděj tu demagogický lži!
Oskenuju ti ten dekret jo.
250 tis stál barák co stavěl strejda v roce 1979 a je patrovej s garáží a sklepem, šášulo. Neuváděj tu demagogický lži!
No jasně, na těchto tržních principech funguje kapitalismus a je to ekonomicky naprosto v pořádku a logické - na rozdíl od absurdní komoušské snahy vše naplánovat a eliminovat veškerou konkurenci, která ekonomickou prosperitu zaručeně likviduje. Co tě na tom tak pohoršuje? >😁 >😁 >😁
A co má jako bejt? Já si na svoje přesně dle mých požadavků nakonfigurované auto počkal 3 měsíce a vůbec mi to nevadilo! 😉
Ta "blbost" vychází z materiálů Mototechny, dostupných archivů a výpovědí lidí, co ty auta v 80. letech osobně kupovali. Stálo se fronty jen na Favorita, 105/120 bylo všude hafo. Proč by tak asi někdo dával víc za 3 letý vůz, možná tak za Uno a Golfa či Sierru.
Stejně jako ty čísla zahraničních aut v druhé části článku sou taky holá realita a ještě je dost lidí co říká, že jsou poddimenzovaná
Stejně jako ty čísla zahraničních aut v druhé části článku sou taky holá realita a ještě je dost lidí co říká, že jsou poddimenzovaná
... to nase produkty nepotrebovaly. duvodem byla obava z deflace (a je deflace a deflace, jak uz jsem vyse psal) a tedy odkladani investic a utraceni. taky si mozna vzpominas, jak ten trouba singer to svoje rozhodnuti lidem nutil: "jdete si koupit lednicku, levnejsi uz nebude". pritom je to zrovinka od ekonoma argument ***sky, protoze prave lednicka je pristroj, ktery je v domacnoati v zasade nezbytny a novou si koupim, kdyz stara doslouzi. a ne kdyz mi to singer doporuci.
prave proto to srovnavat lze - slovensko nemohlo devalvovat, zazivalo deflaci, i tak hdp rostlo - protoze ta nebezpecna deflace, ktera vede k odkladani nakupu je nebezpecna pouze v segmentu, kde muzes nakupy odkladat. ze bys odstavil auto na pul roku a cekal, az benzin klesne na minimum totiz nehrozi. stejne tak neprestanes na pul roku jist, kdyby deflace byla v potravinach.navic deflace v palivech, ktere my v cr prakticky stoprocentne dovazime, je pro ekonomiku samozrejme stimul a ne naopak.
no a jestli ti tam porad vadi to slovensko, dej si tam treba polsko. to devalvovat mohlo a nedelalo to. proc asi? protoze polsti vlivni takyekonomove s vysokoskolskymi tituly se rozhodli jinak nez ti nasi. a ja si myslim, ze ti nasi se nerozhodli spravne.
no a jestli ti tam porad vadi to slovensko, dej si tam treba polsko. to devalvovat mohlo a nedelalo to. proc asi? protoze polsti vlivni takyekonomove s vysokoskolskymi tituly se rozhodli jinak nez ti nasi. a ja si myslim, ze ti nasi se nerozhodli spravne.
podivej, pokud bych vyvalil za auto 820 tisic (tolik stala ta moje nafasovana "hrkacka" s dph), urcite bych si udelal i havarijni pojisteni (spoluucasat min. 10%, neco na kradez, apod.). tam se v prvnich letech pod 20 tisic nedostanes (to si hledej u pojistovny ktere chces) plus, porad tady mluvime o tom, ze jsi stejne vyvalil 820 tisic, ktere si u sluzebaku neplatil. pak tu mame jeste bezne servizni naklady a spotrebni material - vodou do ostrikovacu pocinaje, pneumatikami, zarovkami, gumickami steracu, atd. konce. nejaka ta pece o auto, pokud nejsi uplne prase, se take musi dodat. tohle mam u sluzebaku gratis. soukrome kilometry jsou mi uctovany pres prumernou spotrebu v technicaku (4,1l). takze ano, je to benefit jako KRAVA (tecka).
To je velmi zaujimavy postreh. Napr. talizman motoricky konci na 1.6T, mondeo predavaju o.i. s litrovym trojvalcom - motoricky je to obmedzene, naprava ak viacprvkova, tak jedine vzadu - ak vobec, namiesto dozivotnej retaze iba remen, jazdne vlastnosti su druhorade - ved je to premiestnovadlo... Ano, je tam plno vybavy hlavne formou elektroniky, tak ale spotrebna elektronika nie je nijak draha na vyrobu. Ten talizman ma system 4Control, ale asi iba v najvyssej vybave a nie som si isty ani zadnou napravou... Vyzera to zvonku pekne, marketing je dobry ale setri sa kde sa da...
Teza do diskusie😒br /> auta sa stavaju coraz viac spotrebnou elektronikou na par rokov. Tym padom by mali byt nie drahsie, ale coraz lacnejsie - argument o pracovnej sile neobstoji, ked aj renomovane znacky vyrabaju v Mexiku, Indii, subdodavatelia v Cine...
Teza do diskusie😒br /> auta sa stavaju coraz viac spotrebnou elektronikou na par rokov. Tym padom by mali byt nie drahsie, ale coraz lacnejsie - argument o pracovnej sile neobstoji, ked aj renomovane znacky vyrabaju v Mexiku, Indii, subdodavatelia v Cine...
To s tím nemá co společného. Důležíté je, zda e😜ortní produkty potřebují měnovovou podporu...[odkaz]
Polsko😒br />
Podíl zemědělství na tvorbě HDP: 3,80 %
ČR😒br /> Podíl zemědělství na tvorbě HDP: 3,70 %
Co tam máš dál?
😄
ČR😒br /> Podíl zemědělství na tvorbě HDP: 3,70 %
Co tam máš dál?
😄
Polská ekonomika má úplně jinou strukturu se silným podílem zemědělství. Nedá se srovnávat s Českem.
Argument? Spíš takovej jednoduchej "Zemanovskej" bonmot aneb když na něco nemám, tak alespoň zahájím hloupej protiútok. No, ale věk už na to máš, tak nemohu chtít po tobě moc.
Do toho srovnání s Polskem se Ti pořád nějak nechce. To nemůžeš jen tak lehce odbýt jako srovnání se Slovenskem, co?
Do toho srovnání s Polskem se Ti pořád nějak nechce. To nemůžeš jen tak lehce odbýt jako srovnání se Slovenskem, co?
ČNB dělá přesně to o čem píšeš, že by měla dělat. Ale dělá to opatrně. Žádné skoky nebudou. Histogram ukazuje, že hodnota koruny je nastavena správně, protože frekvence intervencí ubývá. Ty, které jsou v poslední době potřeba, jsou jen díky spekulacím na trhu, kde se hedguje na posílení koruny, ke kterému může krátkodobě přijít. Toť vše. A pozor! ČNB primárně oslabila korunu v roce 2013, aby pomohla kick startovat českou, e😜ort orientovanou ekonomiku. A to se povedlo.
Slovensko je již delší dobu v Eurozoně, tak srovnávat s ním nelze. A ekonomové se nikdy neshodnou, to je přece logické. Čas bohužel nejde vrátit a zkusit jinou alternativu. A vzhledem k tomu, že ekonomika šlape velice dobře, nezaměstnanost je nízká, rozpočet je sice deficitní, ale pod kontrolou, tak z toho logicky vyplívá, že i když ČNB měnově intervenovala, žádnou viditelnou škodu s tím neudělala. Proto jim věřím.
Tablet? Ten je sqělý, typický šikovný produkt nové doby - ne, nepotřebuju ho, ale mám na něj a hodí se mi (ne kvůli reklamě), takže ho mám. Takže tablet to není. Zkus něco jiného.
Ono s tou CNB a intervencemi je to trochu slozitejsi. Problem spociva v tom, ze ekonomove (i ti co sedi v CNB) jsou schopni fungovat v ustalenych podminkach, tedy neco jde o par procent nahoru, neco o par procent dolu a jinak je vsechno pri starem. Na takove prostredi maji modely, umi s tim pracovat. Pokud vsak dochazi k zasadnim zmenam, krizim, obecne jinemu nez standardnimu vyvoji, tak se ekonomove velmi rychle dostanou za svoje hranice, zacnou tapat a delat chyby.
V pripade menovych intervenci bylo touto chybou lpeni na cilovani inflace v obdobi kdy na ni pusobil masivni vnejsi vliv mimo ceskou ekonomiku, cimz byl vyvoj cen ropy na svetovych trzich. Neni mozne cilovat inflaci ve chvili, kdy dochazi k masivnimu poklesu komodity, ktera vyznamne primo ci neprimo ovlivnuje vetsinu spotrebniho kose.
Vysledek byl zrejmy, CNB tiskla penize jak diva, snizovala sazby k nule, ale inflace potvora stejne odmitla byt v cilovem rozmezi. No a kdyz rada CNB ztratila berlicku cilovani inflace, tak se v zoufalstvi rozhodla vratit se fakticky k odlozene berlicce cilovani kurzu, coz je pomerne dost problematicky postup vicemene zprofanovany uz v devadesatych letech.
Hlavnim problemem tohoto cilovani je, ze se cim dal tim vice odlisuje cil kurzu s trznim kurzem z cehoz vyplyva, ze se pravdepodobne vice a vice blizime skokovemu srovnani, kteremu nedokaze zabranit ani CNB tedy svycarsky scenar se vsemi dopady, ktere z nej budou. Narozdil od Svycarska, ale nase ekonomika bude mit vyrazne vetsi problemy tento skok ustat. To co by nyni mela udelat CNB je vyrazne snizit intervence a posouvat agresivne kurzovy cil smerem k trznimu, to znamena posilovat korunu minimalne o padesat haleru (vuci EUR) rocne, mozna spise nekam ke korune rocne, protoze cas na to zabranit skokovemu posileni pomalu dochazi. Jinymi slovy zacit upoustet natlakovany papinak predtim nez nam vybouchne a vymaluje celou kuchyn. 😄
V pripade menovych intervenci bylo touto chybou lpeni na cilovani inflace v obdobi kdy na ni pusobil masivni vnejsi vliv mimo ceskou ekonomiku, cimz byl vyvoj cen ropy na svetovych trzich. Neni mozne cilovat inflaci ve chvili, kdy dochazi k masivnimu poklesu komodity, ktera vyznamne primo ci neprimo ovlivnuje vetsinu spotrebniho kose.
Vysledek byl zrejmy, CNB tiskla penize jak diva, snizovala sazby k nule, ale inflace potvora stejne odmitla byt v cilovem rozmezi. No a kdyz rada CNB ztratila berlicku cilovani inflace, tak se v zoufalstvi rozhodla vratit se fakticky k odlozene berlicce cilovani kurzu, coz je pomerne dost problematicky postup vicemene zprofanovany uz v devadesatych letech.
Hlavnim problemem tohoto cilovani je, ze se cim dal tim vice odlisuje cil kurzu s trznim kurzem z cehoz vyplyva, ze se pravdepodobne vice a vice blizime skokovemu srovnani, kteremu nedokaze zabranit ani CNB tedy svycarsky scenar se vsemi dopady, ktere z nej budou. Narozdil od Svycarska, ale nase ekonomika bude mit vyrazne vetsi problemy tento skok ustat. To co by nyni mela udelat CNB je vyrazne snizit intervence a posouvat agresivne kurzovy cil smerem k trznimu, to znamena posilovat korunu minimalne o padesat haleru (vuci EUR) rocne, mozna spise nekam ke korune rocne, protoze cas na to zabranit skokovemu posileni pomalu dochazi. Jinymi slovy zacit upoustet natlakovany papinak predtim nez nam vybouchne a vymaluje celou kuchyn. 😄
Rust cen aut za posledni leta byl opravdu masivni. U tech popisovanych prevazne miniaut to neni az tak zasadni, ale stredni trida nastartovala k cenovym vysinam a jsou tam narusty az o padesat procent! Zejmena u automobilek, ktere tak nejak vzdaly cesky ci evropsky trh a snazi se zit z prodavani maleho poctu aut s vysokymi marzemi. Treba Ford Mondeo se prodaval ve verzi Enterprise v komplet vybave s motorem co relativne jel za co si vzpominam 650.000 Kc, dneska stejne vybavene Mondeo preleze klidne milionovou hranici. Nebo treba Laguna III za sestset tisic korun byl kompletne vybaveny kousek s dvoulitrovym dieselem, dneska dostanete 1.6tku v obdobne vybave za mega. Nebo treba Toyota, tam dokonce nebyl ani novy model, prodava se facelift toho sameho letiteho, ale ceny jdou zase k milionu.
Pro porovnani je dobra Mazda 6 Revolution Top, coz v dobe sveho nastupu byla po Passatu nejdrazsi stredni trida na trhu, dneska diky tomu ze Mazda zdrazila jen minimalne jde paradoxne o jedno z nejlevnejsich aut.
Pro porovnani je dobra Mazda 6 Revolution Top, coz v dobe sveho nastupu byla po Passatu nejdrazsi stredni trida na trhu, dneska diky tomu ze Mazda zdrazila jen minimalne jde paradoxne o jedno z nejlevnejsich aut.
kuny: plný souhlas :yes😒br />
praděda: ano, s intervencemi neuděláme nic. Ostatně žijeme přece v demokracii, že ?
praděda: ano, s intervencemi neuděláme nic. Ostatně žijeme přece v demokracii, že ?
Pokud někdo pracuje s rabatem 3%, dělá něco špatně a měl by se věnovat něčemu jinému, takové podnikání se většinou neoplatí. Do prvovýroby mají dodavatelé tak 8%, když je to nad 10 je už to hezké.
doložím ti to úplně jednoduše tím, že žádné srovnání o tom, jak jsou dnes auta levná, nepracovalo ani s mediánem platu, ani se strukturou výdajů v rodině :-! :-!
Jednou (už relativně brzo) to bude bude ČNB pustit a to bude darda! Na zlenivělý průmysl težící z levné pracovní síly to dopadne težce!
no vidíš, a mě dodnes mrzí, že jsem rodičům "podstrčil" místo Touru vůz z nové doby. Opravdu dnes vidím, že Octavia Tour s atmo 1.6 by pro ně udělala lepší službu ;-\
a není to tak trochu i tím, že prostě jen roste km proběh a lidi stále víc dojíždějí? Docela by mě zajímala statistika, jak se mění průměrný roční nájezd českého řidiče.
jenže jak vidíš, vyrábíme takový kvanta a uživení je prakticky stejný...někde možná i horší..jako dřív, když se vyrábělo míň.
Ono může zdražit i domácí zboží, pokud e😜ortér upraví českou cenu, aby nemotivoval lidi k neoficiálnímu vývozu (nebo nesníží ceny v zahraničí, což neudělá, pokud se mu to nebude hodit). Ten efekt se týká víceméně platů, protože ty budou povětšinou v korunách. Že je firma česká, ještě neznamená, že má výnosy ze zahraničního obchodu v korunách.
ano, par konkretnich zakazniku pri porizeni auta dle ceniku z noveho roku usetri (urcite bych nerekl, ze vydelaji 😉 ).
Vždyť v článku se hovoří úplný opak (PR), tj. že auta vlastně nezdražují a nabízejí stále víc... 8-s 8-s
Někdy mi přijde, že tyhle bajky, nehledě na to, o kterou národnost jde, rozhlašují hlavně lidé, kteří nevytáhli paty z domu. Určitý přístup na těhle pozicích nese výsledky a ti lidé se ve společnosti prostě přirozeně vyberou, ať už to pro ně bylo přirozené, nebo se to časem naučili. Buď se přizpůsobíš, nebo tě převálcuje konkurence. Samozřejmě, vždy se najdou výjimky.
Prosím tě přečti si, co jsem psal nahoře 11:47....a že jsi proti krokům ČNB jako dovozce zahr. zboží, tomu rozumím... :-! Ale my jsme především potřebovali zaměstnat domácí lidi a to se podařilo. :-!
Ok, ta formulace je lživá, ale jádro pudla je, že i zákazník může vydělat (pokud ocení přidanou výbavu).
zase nie vsetci zdrazeli.... ale inak pri sucasnom pole je to o to podivnejsie ze defakto ide uz o vybehove ludove auto... ktore ozaj v zaplave novsej konkurencie by uz malo cenou klesnut aby aspon takouto cestou vykompenzovalo svoj vek a nie cenovo rast.. nedava to teda vobec logiku.... kupovat vybehovku z roka na rok za coraz vyssiu cenu v zaplave dnes uz modernejsej a lacnejsej konkurencie
len si zoberme ceny swiftu, corsy, clia, balena, ria... tam nevidim ziadny problem... ani ziadne predrazenie ... sam som par malych aut toto leto uz omrkol a len som gulal ocami ked som videl co ponuka za 10 tacov fabia s mpi a co rio 1,2 .. to je rozdiel snad triedy ... v prospech vieme koho.... ale na druhej strane fabia a polo su fajn auta len podla mna velmi nesikovne nacenene vzhladom k tomu co v reale ponukaju .. lebo uprimne.. na nejaky imidz a logo na maske sa tu ozaj nehra... zakaznik chce v prvom rade pouzitelne sikovne male auto na realny zivot ... a tu podla mna v tejto triede koncern toto nevie ( alebo mozno len nechce ) v adekvatnej cene zakaznikom naservirovat....
len si zoberme ceny swiftu, corsy, clia, balena, ria... tam nevidim ziadny problem... ani ziadne predrazenie ... sam som par malych aut toto leto uz omrkol a len som gulal ocami ked som videl co ponuka za 10 tacov fabia s mpi a co rio 1,2 .. to je rozdiel snad triedy ... v prospech vieme koho.... ale na druhej strane fabia a polo su fajn auta len podla mna velmi nesikovne nacenene vzhladom k tomu co v reale ponukaju .. lebo uprimne.. na nejaky imidz a logo na maske sa tu ozaj nehra... zakaznik chce v prvom rade pouzitelne sikovne male auto na realny zivot ... a tu podla mna v tejto triede koncern toto nevie ( alebo mozno len nechce ) v adekvatnej cene zakaznikom naservirovat....
to je ekonomický omyl. Počet zaměstnanců potřebujete víceméně pořád stejný, akorát
Vás menší zisky nutí vymyslet jak vydělat více - hodnotnějším výrobkem, nebo jak zefektivnit procesy, tak abyste vyráběl levněji.
Vás menší zisky nutí vymyslet jak vydělat více - hodnotnějším výrobkem, nebo jak zefektivnit procesy, tak abyste vyráběl levněji.
Co se týče Pola, tak tady jde vyloženě jen o prestiž. Paní doktorová si přece nebude vozit prdélku v autě se kterým jezdí kdejaká ochechule.... 😉
a proto stalo trilete auto na "volnem" trhu vice nez nove... tuhle blbost od tebe uz jsem cetl... :no:
Povinný ručení je raketa dneska, na tu hrkačku co nafasuješ stojí s bonusy, které tady má 80% diskutérů cca 2 litry ročně bez skla, na tu největší kubaturu stojí cca 4ku. Se sklem v pohodě do 5, max 5,5. To je raketa co.
A havarijko jen odcizení a živel stojí na káru v hodnotě půl mega cca 6-8 ročně dle pojištovny.
A havarijko jen odcizení a živel stojí na káru v hodnotě půl mega cca 6-8 ročně dle pojištovny.
takisto mas dnes aj zaruky uz kusok vyssie.. co som postrehol tak aj u malych aut mas uz takmer vsade aspon 4-5 rocne zaruky ( kia az 7 )... kdezto v minulosti bolo maximom klasickych 3 roky ... ono aj celkovo auta sa stale triedne zvacsuju ... dnesne auto strednej triedy je uz rozmerovo vacsie a bezpecnejsie a ovela technicky vyspelejsie ako vyssia stredna pred 10 rokmi.... a to cenou samozrejme uz nejde vzdy osalit.. proste nemozes mat vzdy vacsie vyspelejsie a modernejsie auto z generacie na generaciu a za stale rovnaku cenu ako rozmerovo mensi a technicky menej vyspely predchodca... automobilky uz proste tlacia dnes kde co do aut ( velakrat uz aj nepotrebnu vybavu ) a tym nam chtiac nechtiac zdrazuju uz aj v zaklade... proste platis aj za to co mozno nechces a nepotrebujes a auto takto stoji velakrat aj o par desiatok tisic viac ako by clovek potreboval .... ale ano .. esp.. monitorovanie tlaku v pneu a dalsie vychytavky su tiez uz v standarde dnes a to tiez nieco stoji.. proste auta su uz vybavenejsie aj bezpecnejsie ... dnes maju aj v priemere viac airbagov a kdejakych inych bezpecnostnych a technickych vychytavok .... takze cena rastie aj vdaka tomu.. a aj vdaka tomu co uz som pisal ( rozmery a celkova vyspelost z generacie na generaciu narasta ) ...
ono prave male auta su dnes uz hodne vybavene a dobiehaju dospelostou tie vacsie ... takze tu je mozno ten citelny cenovy narast najlepsie vyditelny... ale aj napriek tomu mi pride ze niektore z nich stale si drzia slusne ceny a niektore dokonca voci minulosti aj zlacneli ... preco ale polo az tak rapidne stupa na sklonku zivotnosti ( clovek by to cakal az u jeho dalsej vyspelejsej generacii ) je fakt divne
ono prave male auta su dnes uz hodne vybavene a dobiehaju dospelostou tie vacsie ... takze tu je mozno ten citelny cenovy narast najlepsie vyditelny... ale aj napriek tomu mi pride ze niektore z nich stale si drzia slusne ceny a niektore dokonca voci minulosti aj zlacneli ... preco ale polo az tak rapidne stupa na sklonku zivotnosti ( clovek by to cakal az u jeho dalsej vyspelejsej generacii ) je fakt divne
Zarobilo sa 10x menej, ale uspokojili sa zakladne potreby - vlastne byvanie, jedlo, doprava, alkohol, nejaka ta kultura - a stale ostali peniaze nazvys, len nebolo co kupit.
Dnes zarobis 10x viac, kupis si jazdenku atd., ale kde byvas a za kolko, co jes, kolko piv si mozes dovolit v krcme, kolko ta stoji doprava do prace... Mas peniaze nazvys, aby si si len tak kupil nejaky napr. obraz do obyvacky?
Ja som socializmus velmi nezazil, ale malo to aj svoje pozitiva, ked uspokojis zakladne potreby, az potom mozes zacat plnohodnotne zit, kapitalizmus je castokrat iba o nahanani sa za peniazmi...
Plus technicky pokrok, plus kedysi nebolo, tak ti nechybalo - povedz dnes dietatu, ze nemoze mat smartfon - bude si pripadat menejcenne. Kedysi nebol ani mobil a zilo sa...
Dnes zarobis 10x viac, kupis si jazdenku atd., ale kde byvas a za kolko, co jes, kolko piv si mozes dovolit v krcme, kolko ta stoji doprava do prace... Mas peniaze nazvys, aby si si len tak kupil nejaky napr. obraz do obyvacky?
Ja som socializmus velmi nezazil, ale malo to aj svoje pozitiva, ked uspokojis zakladne potreby, az potom mozes zacat plnohodnotne zit, kapitalizmus je castokrat iba o nahanani sa za peniazmi...
Plus technicky pokrok, plus kedysi nebolo, tak ti nechybalo - povedz dnes dietatu, ze nemoze mat smartfon - bude si pripadat menejcenne. Kedysi nebol ani mobil a zilo sa...
Jeden z ukazatelů růstu ekonomiky je vývoj inflace. A ta je i při rekordně nízké základní úrokové sazbě příliž nízká. Proto ČNB bude i nadále intervenovat na finančním trhu a to až do poloviny příštího roku.
V průběhu samotného kulatého stolu Rusnok uvedl, že ekonomické ukazatele se vyvíjejí dle prognóz ČNB a že v současnosti není důvod na měnové politice banky nic měnit. Důležitý pro další rozhodování ČNB bude hlavně vývoj inflace. ČNB by ráda dosáhla dvouprocentního růstu spotřebitelských cen. "Pokud dojde k dosažení inflačního cíle někdy v polovině roku 2017 a pokud bude inflace třeba i nad naším cílem, tak potom nastane situace, kdy budeme silně zvažovat opuštění závazku," prohlásil guvernér.
V průběhu samotného kulatého stolu Rusnok uvedl, že ekonomické ukazatele se vyvíjejí dle prognóz ČNB a že v současnosti není důvod na měnové politice banky nic měnit. Důležitý pro další rozhodování ČNB bude hlavně vývoj inflace. ČNB by ráda dosáhla dvouprocentního růstu spotřebitelských cen. "Pokud dojde k dosažení inflačního cíle někdy v polovině roku 2017 a pokud bude inflace třeba i nad naším cílem, tak potom nastane situace, kdy budeme silně zvažovat opuštění závazku," prohlásil guvernér.
Hodnotu měny lze přizpůsobit okolnostem a přesně to ČNB v listopadu 2013 udělala a nastartovala českou ekonomii. Tisknutí inflační měny probíhá i v Eurozoně i v USA. Tím, že ČNB zafixovala korunu k cca 27Kč pomocí intervencí, nedělá vlastně nic jiného než že kopíruje ECB. Řecký příklad sedí, protože tím, že Řecko přijalo Euro se zároveň odřezalo od možnosti pomoci ekonomice devalvací měny. My jsme ve výhodě, protože máme svoji měnu a tím i kontrolu nad ní. Proto může ČNB reagovat na potřeby ekonomie. Řecká CB nemůže.
Já bych to také dělat nemohl. Nezvládnu prodávat něco, čemu nevěřím. Spíš bych lidi odradil a nevydělal bych si ani na chleba. 😄 Naštěstí mám jiné schopnosti, které zvládnu prodat. Stačí se podívat na prodejce aut. Kolikrát jsou to takoví ňoumové (mazání medu kolem huby by jim možná šlo, ale o produktu nic moc neví). Já bych se musel stydět.
Placas hrozne nesmysly, tvoje ekonomicke znalosti jsou na urovni ctvrte cenove. Drustevni byt nikdy nestal 30.000 Kc, cena byla nekde kolem 350.000 Kc, coz s ohledem na to ze slo o panelaky celkem odpovida i dnesni cene po prepoctu platovych hladin tehdy a dnes.
Můj táta jezdil do práce autem někdy od roku 1972 do roku 1989 naprosto běžně. Pravda, měl to asi 15 resp 8 km tam a to samé zpět, ale i tak.
Ano, auta sou dnes levnější. Benzín taky. 100% souhlasím.
Ale co takhle byty, domy, nájmy, energie typu voda, stočné, dřevo, uhlí, elektrika? Nic? Taky levnější že. Se zas dostáváme k tomu jak barák stál 250 táců, patrový a pozemek 50 a dneska stojí 6 mega a pozemek 3 mega. Na tom samém místě. A ještě je to bez sklepa na betonový desce a příčky z Ytongu, se sklepy a z cihel příčky, tedy přesně jak je ten komunistickej barák by ten dnešní stál s pozemkem tak 11 mega 😄))
Na to budeš platit 30 let hypo a trávit v hokně 500 hodin měsíčně. Za totáče na to lidi našetřili za 4 roky a seděli tam 180 hodin. Dost drsný rozdíl, že. A to ještě dávali soudruzi novomanželské půjčky a další věci. Bezúročné nebo s minimálním úrokem. proto měli čas na děti a nerozváděli se po po 5 letech jako dneska.
A družstevní byt stál 30 000, bytovky co se stavěly svépomocí zhruba do 50, dneska to stojí nové 3-5 mega.
Porovnávejte globálně, ne jen benzín.
Dneska za 250-300 tis není ani rekonstrukce bytu, dyt zděný jádro stojí 100 a 5 dveří do bytu s kováním je 25-30 tis a víc, když nechceš úplnej papír. Světla, vypínače, vymalovat podlahy a seš v tom za 250 a furt nemáš kompletní rekonstrukci.
Sranda co. Dost věcí je levnějších, pár taky o 300-1300% dražších. Bohužel sou to ty celkem nejvíc zásadní.
Ano, auta sou dnes levnější. Benzín taky. 100% souhlasím.
Ale co takhle byty, domy, nájmy, energie typu voda, stočné, dřevo, uhlí, elektrika? Nic? Taky levnější že. Se zas dostáváme k tomu jak barák stál 250 táců, patrový a pozemek 50 a dneska stojí 6 mega a pozemek 3 mega. Na tom samém místě. A ještě je to bez sklepa na betonový desce a příčky z Ytongu, se sklepy a z cihel příčky, tedy přesně jak je ten komunistickej barák by ten dnešní stál s pozemkem tak 11 mega 😄))
Na to budeš platit 30 let hypo a trávit v hokně 500 hodin měsíčně. Za totáče na to lidi našetřili za 4 roky a seděli tam 180 hodin. Dost drsný rozdíl, že. A to ještě dávali soudruzi novomanželské půjčky a další věci. Bezúročné nebo s minimálním úrokem. proto měli čas na děti a nerozváděli se po po 5 letech jako dneska.
A družstevní byt stál 30 000, bytovky co se stavěly svépomocí zhruba do 50, dneska to stojí nové 3-5 mega.
Porovnávejte globálně, ne jen benzín.
Dneska za 250-300 tis není ani rekonstrukce bytu, dyt zděný jádro stojí 100 a 5 dveří do bytu s kováním je 25-30 tis a víc, když nechceš úplnej papír. Světla, vypínače, vymalovat podlahy a seš v tom za 250 a furt nemáš kompletní rekonstrukci.
Sranda co. Dost věcí je levnějších, pár taky o 300-1300% dražších. Bohužel sou to ty celkem nejvíc zásadní.
Mohl sis koupit nové, nikdo ti nebránil, v 80 letech se válely skladové 120ky za plotem Mototechny a nikdo už to moc nechtěl.
Viz moje legendární články
[odkaz]
[odkaz]
Viz moje legendární články
[odkaz]
[odkaz]
Na pořadník ne, zato hodně modelů na objendávku, dodací doba dle motorizace a výbavy 1- 11 měsíců >😁 >😁 >😁
A studium na VŠ ekonomické jsi ukončil kdy? Jo a s těmi intervencemi ČNB souhlasit nemusíš, na to máš právo. Ale to je tak všechno co s tím můžeš udělat. Přeji ti klidný spánek a lehké probuzení do dalšího pracovního týdne...
Vidím kluci, že vám nezáleží na Česku jako celku, ale jen na té vaší kuličce co si válíte před sebou a to je špatně...
Hodnotu měny nelze jen tak něčemu přizpůsobit, ta je daná buď trhem, nebo direktivně stanoveným kursem ovšem tím se dostáváme do dob nefungujícícho spřáteleného hospodaření. Recept ČNB spočívající v "tisku" inflační měny v stamiliardových objemech považuju v tomhle kontextu za úplně stejné zvěrstvo. Ve výsledku je to úplně stejné jako kdyby euro zůstalo tržní ale firmy snížily platy. To by aspoň lidi nepřišli o hodnotu svých korunových úspor
A tvůj příklad s Řeckem je úplně mimo mísu, Řecko žádnou ekonomiku nemá a jen jako parazit vydírá unijní peníze.
A tvůj příklad s Řeckem je úplně mimo mísu, Řecko žádnou ekonomiku nemá a jen jako parazit vydírá unijní peníze.
No vidíš, že to jde. Docela rozumná řeč. Problém je v tom, že to nepůjde bez šoku....koruna není v bahně, lidé cestují do zahraničí a nakupují o stošest ...nezapomínej, že to není tak dlouho, kdy koruna byla i 35 do Eura...
Projdi si údaje exekutorů jo, kolik bylo exekucí za posledních 10 let a jejich vývoj (zda klesaj či stoupaj). Potom přijd 😄
ja nevim. podle me je lidskou prirozenosti chtit stale neco noveho, neokoukaneho, s lepsimi parametry, apod. trh nabizi to, co lide chteji (pomijim ted samozrejme regulace na ruznych urovnich nebo v ruznych segmentech trhu). nehledal bych v tom nejake hlubsi pricinny. tedy vyrabime proto, ze trh si dany produkt zada (ne nezbytne ze ho potrebuje) a je ochoten za nej platit.
ČNB nevedou nějací Pepíci z Horní Dolní, tak se hoď do klídku. Žádná darda se konat nebude.
- Jo, to by panáček napřed měl vyvalit nákupní cenu dílů, které si v ceníku příplatkové výbavy vedou v hodnotě 10 000,- Kč. Samozřejmě, že přidaná výbava je pro škodovku na pořízení a namontování do auta levnější než výsledné zdražení vozu. tzn. profit z takto prodaného auta roste. Toto tvrzení pana Vlčka je lživé.
"Do aut rok co rok přichází nová a nová elektronika, která něco stojí. Proto když už upravujeme s novým modelovým rokem ceny, promítneme do nich i jiné náklady. Ty souvisejí třeba s cenami od našich dodavatelů"
- Nová a nová elektronika s vyšším a vyšším výkonem za nižší a nižší ceny. Obecně, elektronika v autech (např. navigace) je neskutečně předražená ve srovnání s cenou spotřební elektroniky. Co se jinak týče cen od dodavatelů, tak ty obvykle podléhají každoročnímu snižování ceny (až na pár výjimek, kde je silný vliv použité výrobní komodity, a kde měl dodavatel dostatečnou sílu tohle zohlednit v kontraktu - protože většinou je to přesně naopak, dodavatel nese tato sám rizika). Sumasumárum, Kdyby Vlček nekecal, museli by každoročně zlevňovat vyráběné modely o cca 3%, což je běžný rabat na dodávané díly.