Porsche si letos připomíná čtyřicet let od uvedení modelu 924 na trh. Ten dodnes představuje v její historii zásadní zlom a rovněž počátek dvacet let trvající éry koncepce transaxle u této značky.
že v osmdesátých letech, kdy jsem začal auta prožívat, se mi od porsche líbily právě tyto "levné" typy s motorem vpředu. Carrera tehdy vypadala zvláštně, podivné oplastování a vytažené nárazníky její klasické karoserii neslušely, působila na mně staře, změnila to až generace 993.
Dekuji za detailni a hlavne pravdive zpracovany clanek, casto kolem nich byva spousta zkreslenych nesmyslu. Transaxle jsou kus meho zivota (2roky 924, 6let 944S). Chtel bych timto pozadat redakci zda by mohla clanek rozsirit i o model 968, ktery byl zavrsenim serie 924/944/968 a o korekci drobnych detailu (944turbo mela 330Nm, ne 300 a 944S2 0-100km/h za 7,1sec).
jenže tehdy jsme byli mladší, takže člověk >:D všechno zvládnul, včetně těch lapených milovnic, asi aut :-! Já mám koule v pořádku, ale záda mi dávajíá jasně najevo, že bych do toho dneska vlezl a už tam musel zůstat.
924 bylo první Porsche, kterým jsem kdy jel. Dnes jeho výkony nikoho neohromí, ale já na něj stále vzpomínámi víc než na pozdější 944.
Kamoš mal niekedy uprostred 90 - tych rokov práve tmavomodre 944. Tie vyklápacie kukadlá, posed, jazda boli ako z inej galaxie - vzhľadok k tomu na čo vtedy bežný človek dosiahol. Jeho kus mal ale tú chybu, že viac stál pokazený ako jazdil.