Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pozor, změna! Povinné ručení se bude nově platit podle najetých kilometrů!

Aktuálně se sazby stanovují podle rizikovosti, věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu či výkonu motoru a dalších kritérií.
Zpět na článek
21. 9. 2016 17:17
21. 9. 2016 18:25
21. 9. 2016 17:38
21. 9. 2016 17:54
21. 9. 2016 18:48
21. 9. 2016 19:14
21. 9. 2016 21:11
21. 9. 2016 22:38
21. 9. 2016 22:57
22. 9. 2016 10:27
22. 9. 2016 10:52
22. 9. 2016 11:41
21. 9. 2016 23:10
22. 9. 2016 10:32
21. 9. 2016 22:22
21. 9. 2016 21:13
21. 9. 2016 22:26
22. 9. 2016 13:15
21. 9. 2016 17:52
21. 9. 2016 17:59
21. 9. 2016 20:36
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2016 17:14
národní mentalita
A jak chtějí to přetočení vyfoceneho tachometru poznat? S takovou se vyrojí desítky firem nabízejících přetáčení jako závodní úpravu pro okruhove speciály...typicky oktávka v dehtu.
Rozbalit vlákno
2
21. 9. 2016 17:18
Re: národní mentalita
Asi bys to musel přetáčet pravidelně každý rok a co bys ušetřil na pojistném bys zase zaplatil těm firmám
21. 9. 2016 17:50
Re: národní mentalita
Pokud zaplacená částka při nájezdu 10k+ dramaticky poroste jak je v článku tak nějaká 500,- za stočení bude mnohem lepší než místo 2k platit 10k akorát to trochu zkomplikuje boj proti stáčení tachometrů >:D
21. 9. 2016 17:17
Dobrý nápad
Myšlenku to má a vztah založený na důvěře je sympatický. Určitě v tomhle Allianz fandím, na rozdíl od Kooperativy která podle jejích hesel u silnic považuje své klienty automaticky za podvodníky.

Akorát nerozumím proč bývají všechny články o pojištění aut psány tak jako by se nepojišťovalo auto ale řidič.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
21. 9. 2016 17:46
Re: Dobrý nápad
Ano, myšlenku to opravdu má, ale úplně špatnou.

Úměra méně najedu, menší pravděpodobnost nehody totiž neplatí ani ve velkých číslech. Kdo více najede, je výrazně zkušenější.

A stáčení nemají šajnu odhalit.
21. 9. 2016 22:01
Re: Dobrý nápad
To ale bezdůvodně mícháš dokupy kilometry auta a kilometry řidiče. Copoak nemůže jeden řidič jezdit s více auty a najezdit nekolikanásobně víc ?
Avatar - eLzyx
21. 9. 2016 22:34
Re: Dobrý nápad
je to tak ... s Volvem mám letos najeto cirka 2500km, s T2 asi 500km. Jsem tedy sváteční řidič? Ne, se služebáky najezdím dalších 25000km.
21. 9. 2016 18:25
Re: Dobrý nápad
Pojištěný je přeci provozovatel. Však se to jmenuje pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Z jeho kapsy půjde náhrada škod (i s pojištěním, pokud by způsobil vyšší škodu, než kterou pokryje pojišťovna, případně někde, kde ho pojištění nekryje - znám člověka, který zaparkoval auto před hangárem na letišti, auto se rozjelo a vrazilo do letadla; pojišťovna nedala ani euro, protože to bylo na letišti). Pojistka se sice týká specifického auta, ale auto odpovědnost nenese, ani nemá žádné prostředky, z kterých by mohlo škodu uhradit (nebo platit pojistku). ;-)
21. 9. 2016 18:29
Re: Dobrý nápad
Vztah zalozeny na duvere znamena,ze kdyz malo najedu,malo platim a kdyz hodne,tak hodne? Nerozumim logice,to je mozna prima umera,ale ne duvera. Vztah na duvere je kdyz jsem pojisteny x let u jedne firmy,nemam nehody a vzdy perfektne platim,na druhou stranu pojistovna mi vyjde vstric kdy je treba. To je duvera. Pocet najetych km na to prece nema zadny vliv.
22. 9. 2016 16:10
Re: Dobrý nápad
Ceny povinneho ruceni se odvozuji mimo jine od objemu motoru a to jde diky Brusel dolu. Logicky je tlak na cenu a pojistovny museji vydelavat. Proto prichazeji s novym mene pruhlednym modelem. Je to stejne jako platit za Jouly / kW, ktere nejsem schopen zmerit, a ne za m2, ktere vidi kazdy, plynu.
Zapomente na to, ze vam financnici nekdy daji skutecne vyhodnou nabidku, vzdycky vas oskubaji.
A samozdrejme je nelogicke platit za auto, melo by se platit dle skutecneho chovani ridice bez ohledu na to, co ridi. Ale to se blbe vymaha - aby platil kazdy, kdo ma ridicak.
21. 9. 2016 17:38
Povinné
Celé je to úplně obráceně. Pojištěný by měl být řidič, ne auto.
Nehledě na to, že i za 10 tkm ročně se dá napáchat dost škod. Často sváteční řidiči stojí za hromadou ťukanců.
Rozbalit vlákno
16
21. 9. 2016 17:54
Re: Povinné
To je fakt, že pojištěný by měl být každý řidič a ne auto. Auto škodu většinou nezpůsobí samo od sebe a pokud někdo nabourá s mým autem tak jsem na tom škodnej já. S havarijkou je to jasný, ale povinny ručení by mělo být na řidiče.
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2016 18:34
Re: Povinné
No já jsem rád, že nemáme zrůdný anglický systém pojištění, kdy ceny jsou až 20-násobné a přitom se vztahují výhradně na jednu kombinaci auto-řidič.
21. 9. 2016 18:48
Re: Povinné
Je to logické. Sám mám víc aut a musím mít pojištěné každé. Ačkoli jezdím vždy jen jedním samozřejmě. Stejně tak můj nájezd je rozdělen mezi ta auta. Prostě nesmysl.
21. 9. 2016 19:14
Re: Povinné
Rodina ktorá má jedno auto a troch vodičov, by platila 3x..
21. 9. 2016 21:11
Re: Povinné
vzdyt je to v poradku. kazdy za sebe.
Avatar - eLzyx
21. 9. 2016 22:38
Re: Povinné
v reálu by to dopadlo tak, že by řídil akorát otec. A ostatní by si zaplatili pojištění třeba jen na měsíc. Nebo vůbec s tím, že se to kdyžtak hodí na tátu.
Výsledek? Jeden utahaný řidič, riskující např. i při návratu z oslav (pár pivek, ale ostatní řídit nemůžou protože nejsou pojištění), a dva občasní řidiči s minimem zkušeností. Takže jednoznačné zhoršení situace na silnicích ....
21. 9. 2016 22:57
Re: Povinné
proc by to tak melo dopadnout? nechapu... v takovem systemu smi stejne ridit jen pojisteny ridic, nikdo jiny... ale ja osobne bych byl pro vetsi volnost - budto mam pojistku na auto nebo na ridice. at si kazdy vybere... protoze uznej, mam-li jako konicka doma pet nablyskanych aut, stejne muzu jezdit jen v jednom z nich. nevidim duvod, proc bych si mel pojistovat vsech pet aut a nemohl pojistit sebe jako ridice.
Avatar - eLzyx
22. 9. 2016 10:27
Re: Povinné
třeba protože lidi nemají prachy? Když teď za olítanou Feldu zaplatí 1600Kč ročně, tak pochybuji, že pojištění na tři řidiče by vyšlo stejně.
Další věcí je ... jak chceš řešit pojištění firemních aut? Také na řidiče? OK, ale jak chceš jako pojišťovna pokrýt zvýšená rizika, když ona zaměstnankyně je schopná odřídit statisíce kilometrů bez nehody ve Fiestě, ale když jí dáš jednorázově Tranzita, tak ho na výjezdu z firmy odře.
22. 9. 2016 10:52
Re: Povinné
podívej, smířlivě jsem dodal, že jsem pro větší volnost - tzn. klidně bych nechal pojistku na auto a klidně bych zavedl možnost pojistky na řidiče. Obě varianty mají svá pro i proti a různou míru výhodnosti pro různé lidi. Jeden můj známý z USA mi říkla, že u nich žádná povinnost mít pojistku není (což také není ideální), ale potom už si můžeš jako pojistný produkt pořídit prakticky cokoliv. On má pojistku na sebe, manželku a svá auta jako jeden balíček.
22. 9. 2016 11:41
Re: Povinné
muze to by ale i obracene - jedno auto na 5 ridicu, pricemz ridit muze jen jeden z nich...
21. 9. 2016 23:10
Re: Povinné
Když to vezmu do extrémů, tak rodina, která má dvě dospělé děti a 20.000 Kč na řidičská oprávnění, několik desítek tisíc na auto, tak už nemají na pojištění. To je postavené na hlavu ne?
Osobně jsem alespoň nějaké peníze navíc vydělával od 16ti.
Avatar - eLzyx
22. 9. 2016 10:32
Re: Povinné
proč by to bylo postavené na hlavu? To je normální situace.
ŘP je investicí, kterou prostě musí mít každý, kdo chce reálně fungovat v této společnosti. Bez toho se lepší práce špatně hledá. Takže jej má i ten, co nemá vlastní auto.
Rodinné auto může být klidně Felicia za 5000Kč. Vážně ti nepřijde postavené na hlavu, že by tatík platil 1200Kč/rok, manželka 1000Kč, synové po 2500Kč, když teď POV na takový křáp stojí pod 2000Kč?
A že jsis vydělával prachy od 16 přeci neznamená, že je vhodné, aby další generace tyto vydělané peníze cpali nějaké soukromé pojišťovně do chřtánu. Ty jsi si ty prachy taky prochlastal, tak co by nemohli také oni?
21. 9. 2016 22:22
Re: Povinné
Samozřejmě by platila 3x, protože pokud někdo z té rodiny nabourá půjčené auto, je na tom bitý někdo jiný, než viník nehody. Ten může říct jen "hele promiň".
21. 9. 2016 21:13
Re: Povinné
Lenže je rozdiel, či tých 10 tkm niekto najazdí po okreskách, alebo len v metskej tlačenici a zmätku.
21. 9. 2016 22:26
Re: Povinné
Už nyní jsou pojistky přizpůsobeny oblasti.
22. 9. 2016 13:15
Re: Povinné
Bomba. Bývaš v prenájme v Prahe a auto máš stále prihlásené v Nepomuku. ;-)
Avatar - rohYpnol
21. 9. 2016 17:50
Silniční pirát
Ten, kdo za volantem najede desetitisíce km ročně bez nehod má platit na úkor těch, kteří na pár tisíc km ročně způsobí nespočet rizikových situací či dokonce nehod?

Hmmm, opravdu bravurní logika. Skoro, jako by to vymyslel sám Ťok... Nemá čistě náhodou podíl v Allianz >:-[] ??

No, Allianz stejně patří mezi ty horší pojišťovny, takže mi to nechává v klidu :-!
Rozbalit vlákno
8
21. 9. 2016 18:00
Re: Silniční pirát
A co někdo, kdo najede desetitisíce bez nehod s jedním autem a pak má druhé na občasné vyjížďky? Měl by za to druhé auto platit stejně jako když by bylo pořád na cestách? Ta logika vyšší kilometry = vyšší cena dává smysl, i když samozřejmě jsou situace, kdy nefunguje (třeba ti nezkušení řidiči).
21. 9. 2016 18:25
Re: Silniční pirát
Nedava smysl. Dokud jezdis bez nehod,je jedno kolik najedes a pokud mas nehody,mas platit jak mourovaty,i kdyby jsi najel treba 1000 km rocne.
21. 9. 2016 18:52
Re: Silniční pirát
To auto je kryté 24 hodin denně po celý rok. Ono i zaparkované představuje určité riziko. Nevím, jak u povinného ručení, ale normálně se dá s pojišťovnou pracovat a platby se dají stáhnout, když přijmeš jistá omezení (aby se z jejich pohledu riziko snížilo). U povinného je problém v tom, že se z něj nemůžou vyvléknout - to je jeho pointa, garance nějakého minimálního plnění. Mohli by to ale po tobě chtít uhradit.
Avatar - rohYpnol
21. 9. 2016 23:35
Re: Silniční pirát
a co když...?

A co když s tím svým jezdí jak dobytek, protože je to sportovní vůz?
21. 9. 2016 18:12
Re: Silniční pirát
Proč myslíš, že Allianz patří mezi horší pojišťovny ? Jsem u nich spokojený, je teda jim pouze platím a nikdy nic nechci, ale moje pojištění na rok je pořád někde okolo 1850,-Kč ...
Avatar - Dzakobo
21. 9. 2016 19:19
Re: Silniční pirát
Přesně tak. Právě že někdo, kdo moc nejezdí, se díky menší pravděpodobnosti bodového postihu neváhá svézt riskantněji. Jsem přesvědčený, že 100 takových řidičů bude stát pojišťovnu víc, než 100 klidnějších řidičů (vyjma seniorů) s troj a vícenásobným nájezdem.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2016 20:00
Re: Silniční pirát
Co máš proti seniorům?
A od kolika je člověk seniorem...?
A kdy se pak stává gerontem?
;-)
Avatar - Dzakobo
21. 9. 2016 20:27
Re: Silniční pirát
Dívej, je statisticky dokázáno, že bourají častěji, stejně jako mladí. Senior = 70 let a víc.
Avatar - Well-being
21. 9. 2016 17:52
Nadpis
jak z Blesku ... ;-)
Rozbalit vlákno
1
21. 9. 2016 17:59
Re: Nadpis
Přesně tak, zavádějící a nechutně bulvární titulek... :'-( 8-s :no:
21. 9. 2016 18:24
Opravdu "vyborny" napad
Proc se neplati podle toho kolik ma kdo nehod,resp.kolik zpusobi? Klidne ve vztahu k ujetym km a klidne v absolutni hodnote.
Najedu rocne ca. 50-70 tis,nehodu jsem ale nemel nikdy (krome 2 srnek,ale to je stejne havarijni). Proc tedy mam platit vic nez muj znamy,ktery najede 50 tis mozna za 5-10 let,ale kazdy rok ma (drobnou) nehodu? Jakoze proto,ze pri najetem vetsin poctu km mam vetsi sanci na nehodu?! To je prece logicke....i kdyz treba zadnou nemam ;-\ rikejme tomu presumpce viny, ale jen u nekterych

Kde je zvyhodneni pro dobre ridice? Ti jsou naopak trestani,protoze spatni vetsinou moc nejezdi...
Rozbalit vlákno
8
21. 9. 2016 18:45
Re: Opravdu "vyborny" napad
vzdyt prece funguje bonus-malus
ja mam slevu tusim 55%(narokovy maximum u CP)
21. 9. 2016 21:41
Re: Opravdu "vyborny" napad
Ten samozrejme mam,maximalni a platim opravdu dobrou pojistku u Allianz. Presto je princip nesmysl, mne nejde o mou osobu ;)
To je jako by jsi si koupil pojisteni na dum a platil extra za to,ze ho mas velky-bez ohledu na hodnotu,jak to mas zajisteny nebo co v nem mas za majetek. Nebo si koupil telefon a tvuj poskytovatel by ti uctoval vyssi cenu za volani,protoze moc provolas :-)

Uzavrel bych to tak, ze tento napad je spatne. Chapu,ze z nej nekteri budou mit radost, nicmene je nespravedlivy a nelogicky.
Je to takove politicke,jako pred volbami-50% lidi malo jezdi,takze vymyslime nesmysl jen pro ne,oni nas pak budou volit...v tomto pripade oni si to u na koupi
21. 9. 2016 19:45
Re: Opravdu "vyborny" napad
Zvýhodnění pro dobré řidiče samozřejmě existuje. ;-)
21. 9. 2016 21:54
Re: Opravdu "vyborny" napad
Ano. Presto i v tomto pripade jsou znevyhodneni-kdyz budu malo jezdit 10 let bez nehod,budu platit mene nez kdyz budu jezdit 10 let hodne,take bez nehod. Tedy nesmysl.

Pro pojistovnu jsem potencialne mene rizikovy klient kdyz jezdim malo, nicmene vratim se k tomu,ze pojistka by se mela platit treba podle nehodovosti. Pak by ten kdo jezdi hodne nebo malo bez nehod platil malo,protoze pojistovna nema s timto ridicem zadne naklady. Naopak kdo boura,plati at uz najede kolik chce. Tedy ferova zalezitost.

politika Allianz tedy je pokutovani lidi, ze hodne jezdi a jakysi princip predvidani budoucnosti, ktery predpoklada, ze ten kdo hodne jezdi, hodne boura.

Smysl by davalo platit podle hodnoty auta (kdyby clovek platil pojistne udalosti ze sveho pojisteni),nehodovosti,poctu pojistnych udalosti,mozna zohledneni veku (automobiloveho) pojisteneho,ujetych km bez nehod,poctu prestupku za rizikove poruseni predpisu... Platit ale podle mista, najetych km, objemu motoru apod nedava smysl a neni spravedlive.
Avatar - Bully_
22. 9. 2016 06:42
Re: Opravdu "vyborny" napad
Vyse pojistneho/PR se vypocitava podle urciteho koeficientu, neni vycucana z prstu. Pojistenec nechce pltit moc a pojistovna na druhou stranu musi na klientovi vydelat (treba ne na kazdem, ale na jejich celkovem mnozstvi). Tenhle koeficient logicky vychazi z predpokladu, ze cim delsi dobu auto stravi v provozu (= cim vic najede kilometru), tim hrozi vyssi riziko havarie. Pojistna udalost totiz zdaleka nejcasteji vznika zavinenim druhe strany.
Opacne znevyhodneni ridice, ktery opravdu casto havaruje (a zvyhodneni toho, co ne), uz prece davno existuje- princip bonusu a malusu u havarijniho pojisteni.
22. 9. 2016 07:32
Re: Opravdu "vyborny" napad
Opravdu nechce pojistenec moc platit a pojistovna chce vydelat?! Ale ne, odpustim si ironii, kazdopadne system lze nastavit x zpusoby, tedy dnesni koeficient je nejak nastaven, coz neznamena, ze to nejde jinak.
Precti si muj prispevek kousek vyse ohledne bonusu / malusu - stale na tom bude ridic, ktery jezdi hodne, doplacet.

Jeste jedna vec-prave fakt, ze "logicky vychazi z predpokladu, ze cim delsi dobu auto stravi v provozu..." logicky naopak vubec neni. Co je pojistovne po tom kolik najedu kdyz nebouram nebo naopak bouram?

A na zaver - "pojistna udalost vznika zavinenim druhe strany"... mohl by jsi vysvetlit jak to myslis? Podle me zhruba v 50% za to muze "prvni" a v 50% "druha" strana :-) jinymi slovy pri nehode dvou aut bude vzdy jeden, ktery za to muze a druhy, ktery ne...
Avatar - Bully_
22. 9. 2016 08:18
Re: Opravdu "vyborny" napad
Jisteze jde ten koeficient nastavit ruzne, protoze se ale snazime veci nekomplikovat a naopak zjednodusovat, ujal se tenhle system. Vic km= vyssi riziko, tahle umera proste plati. Zjednodusene- auto, co je na silnici 10 hodin denne, bude statisticky vystaveno riziku nehody mnohem vic, nez auto zaparkovane v garazi, co vyjede ven jen kazdou druhou sobotu na nakup.
Povinne ruceni je proste takovy povinny solidarni poplatek, pokryvajici riziko provozu automobilu, resp. ev. skod, zpusobenych druhe strane. Obdoba pojisteni "na blbost". Druhou veci je havarijni pojisteni, tam se pocet ujetych km aj. prece uz neresi vubec a vyse poplatku uz zavisi jen na chovani ridice- pokud (vlastni vinou) nebouras vubec, zvyhodni te pojistovna na havarijnim pojisteni. Na rozdil od toho, kdybys (vlastni vinou) boural casto, pak te pojistovna znevyhodni, to snad plati a je to vic nez logicky princip.
Ze je vyssi riziko zavineni vinou druhe strany jsem myslel samozrejme z pohledu onoho vetsinoveho ridice, ktery tak casto nehavaruje. Takze plati to same co v prvnim odstavci. Nehlede na to, ze vinik poskozeni i vice vozu byva casto jen jeden, pojistna udalost vubec nemusi vzniknout jen zavinenim jineho ridice (vandalizmus, zivelna pohroma, srazka se zveri apod.) atd. atd. .
22. 9. 2016 14:38
Re: Opravdu "vyborny" napad
Nesouhlasim (to nejde), ze statisticky se neco MUZE stat (nedeje se, ale muze) a tak se ma za to platit. Statisticky muze byt co chce jak chce, dulezita jsou fakta. Statisticky jsem mel mit uz nekolik nehod, ale jsem bez. Statisticky je urcite % lidi vrahu, ale ne vsichni vrazdi. Statistika pracuje s prumery a mel jsem dobreho profesora, ktery rikal, ze "...prumer je hezka vec, ma jeden problem - v zasade nikdy neexistuje..."

Verim, ze jde udelat ferovejsi, ekonomicky vyhodnejsi a jednodussi model, jen se do toho nikomu nechce, takze to nechavaji hnit a vymysleji kraviny. Na tom bychom se mohli shodnout ;-) Soucasny system mi ale neprijde jednoduchy, jak zminujes.

Mimochodem, pojisteni na blbost je urcena castka, kterou plati kazdy a zvysuje se v pripade nehod. Neplatis vic, protoze vic delas... :-)
Chapu prece princip povinneho ruceni, problem je technika a zaklady jak povinne ruceni funguje.

Ale ukonceme uz diskuzi, myslim, ze se docela chapeme
21. 9. 2016 19:36
redakční iq
Dobrý den,nepřijde vám to uplně mimo psát "Pozor změna povinné ručení se bude nově platit podle najetých km" ?.Proč ten článek není označen PR jako komerční aktivita Allianz?Pokud by k danému kroku přistoupily všechny pojištovny,pak lze nadpis chápat,ale takto mi to přijde trapné jen kvůli tomu nahnat prokliky na reklamu a Allianzu poslat statistiku zobrazení reklamy na jejich nový produkt...TFUJ "
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2016 20:03
Re: redakční iq
Přesně to mi šlo hlavou... a navíc i ta Allianzka to snad bude mít jen jako jeden produkt.

Třeba já, co má auto na denní ježdění a druhý jako "veterána", youngtimera" na značkách, ale jedu jen když je hezky na sraz, tak pro mě to dává dokonalý smysl.

A myslím, že i pojišťovna to bude mít ošetřený tak, aby se k němu nestahovali všichni klouboučkáři z ČR.
21. 9. 2016 19:56
Zase výkřik do ticha
Trochu nedomyšlené, ale ať - hlavně že se pohrnou zákazníci. Trh je již dávno ve stavu přelévání pojistitelů. Trochu nerozumím situaci ohledně kontroly stavu kilometrů. Z jaké pozice by zákazníkovi mohla plynout sankce - dle mého nejprve nutné trestné oznámení pro podvod - jinak asi není šance. Dále kontrola stavu na pobočce - z toho snad už všichni vyrostli - viz situace na STK. Nebo že by se vrátili doby s obálkami. Zdražení řekněme cca 2000,- tak proč by zaměstnanec pojišťovny se nemohl za 500,- omylem překouknout o např.30000 km.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2016 20:07
Re: Zase výkřik do ticha
Ano, Tvůj příspěvek je výkřik do ticha... zkus přemýšlet v delším horizontu, než jeden rok.

Kolikrát je pracovník přehlédne?
V době on line údajů smluvních servisů... kdy budeš stáčet? Vždycky před výměnou oleje?
Ale pak nepotřebuješ měnit ten olej, když nemáš najeto... atd.

Trochu tomu patří ty vzletný slova o důvěře... ale jen trochu. Je to jako s nevěrou: utajená nevěra a hodná tchýně v podstatě neexistují.
;-)
21. 9. 2016 20:35
Zase tak nové to není.
Pokud vím, něco podobného už nabízí Uniqa pro ty, co najedou do 7 000 km ročně.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepa_007
21. 9. 2016 20:36
PR článek?
Je pěkné když konečně nějaká pojišťovna pojištuje podle km.
Má to ale nějaká ALE:
- pojištění je na/podle auto/a, ale auto nebourá. Proč nepojišťujeme řidiče?
- konečně bude možné mít povinné ručení i na třeba málo ježděná auta. Když třeba najedu jen 1000km ročně tak budu platit pár stovek.
- je to další krok k šmírování řidičů, protože důvěra pojišťovny dlouho nevydrží a zavede plošně GPS sledování jako další level. Z toho také zjistí nájezdové rychlosti do zatáček, rychlé rozjezdy, brždění a hlavně překročení povolené rychlosti. To bude pak drahé pojištění.
- málo vyježdění řidiči jsou častějšími původci nehod. Když mám najeto třeba 40 000km ročně a bez nehody, tak to nikdo neocení.

--------------------------------------… />Každý si to musí zanalyzovat sám.
Rozhodně to není krok ke zlevnění pojištění, ikdyž jednotliví lidé mohou něco ušetřit.
Je to krok k vyšším výdělkům pojišťovny.
Následovat bude krok ke sledování řidičů.

Za mě: NESOUHLASÍM, NEVÍTÁM TO. Není to správná cesta.

:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
21. 9. 2016 20:40
Re: PR článek?
Taky to kupovat nebudeš muset...... a ano je to tak, chtějí vydělat.Jsem si skoro jist, že konkurence bude reagovat.
Avatar - Pepa_007
21. 9. 2016 21:18
Re: PR článek?
To že chtějí vydělat jim neberu, není to charita. Z článku tak nějak vyplývá, že to dělají pro lidi.

Budu to muset kupovat. Za několik let to bude jediná možnost. Jiné nebudou.

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
21. 9. 2016 20:39
Tak jsem se zamyslel.:-)
Hoši, je se potřeba zamyslet......

1) Jak jistě víte už dávno začala éra maloobjemových motorů.Takže jinými slovy, litrové motory začínají uřadovat, bó tam jsou pojistky levné a už i diesel jde na 1,6, takže komfortní zóna vyšších pojistek je v háji. Co jim dodnes vyhovovalo, myslím systém dle obsahu, jde do kytek.Tak to potřebují změnit.Jak jednoduché.Samozřejmě že pro začátek to bude jen marketing a budou se přetahovat kloboučníci, prostě ti, co chtějí něco levně a je jich "hodně".Ano důchodci a spol.

2) Pojišťovny pracují statisticky. Osobně tomu říkám obchod se strachem lidí.Takže pokud je něco statisticky cajk, lze na tom vydělat.Zapomeňte na to, že jim to nevychází, nebo že by šli do nějakého velkého rizika.Kloboučníci, ač jezdí jak prostě moc bourat nebudou.Allianz ty data zcela jistě má.Neudělají produkt, aniž by nevěděli jak se to chová.
3) Není zatím nic ke kritice, ačkoli zde už řvete, jak kdyby se zvyšovaly daně. >:-[]
To ,že zaplatím více když více najedu, mě nevadí, statisticky tomu rozumím, jen mne zajimá kolik? Bude to o 300 kč, o 150 kč nebo o 1000? Nevím a proto si počkám, jak to bude vycházet oproti "klasické"konkurenci, bez čísel se nelze vyjadřit.V Allianz nejsou hloupí a nastaví to tak, aby oslovily určitý segment trhu.IMHO o tom jim jde.Nejste pánové tak naivní, že věříte tomu, že Allianz jako jediná zdraží všem co hodně najednou a nechá je utéct k levnější konkurenci. >:-[] Třeba fleetové zákazniky. >:D

Prostě chtějí oslovit ty co málo jezdí a statisticky vědí, že i za 75% ceny dneška, se jim to vyplatí. To je celé...trh je saturován, tak ho chtějí rozhýbat a jak jsem psal, jak jdou auta do nižších objemů, potřebují to postupně měnit.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pepa_007
21. 9. 2016 21:23
Re: Tak jsem se zamyslel.:-)
"Není zatím nic ke kritice, ačkoli zde už řvete, jak kdyby se zvyšovaly daně."
Řve se proto, že se to některým nelíbí. A bojí se, že to zavedou plošně všechny a jim nic jiného nezbyde.

"To ,že zaplatím více když více najedu, mě nevadí, statisticky tomu rozumím, jen mne zajimá kolik?"
Kolik? To nikdo neřekne. 2016 to bude xx, 2017 xz, 2018 zz, atd....... . A až zruší všichni normální pojistky, tak nebude ani srovnání.
21. 9. 2016 20:50
co to je zase za *@vinu??
tak ja najezdim bez nehody 50000,- km za rok a protoze to bylo vic nez prumer, tak mi pojistovna posle fakturu na doplatek za pojisteni, ktere jsem necerpal?! tohle u soudu vyhraju na cele care. :no:
Rozbalit vlákno
1
21. 9. 2016 21:23
Re: co to je zase za *@vinu??
Presne ako píšeš. A chcel by som vidieť poisťovňu, ako bude na súde vysvetľovať, že prečo sústavne poisťuje notorických búračov za tie isté peniaze ako bezškodových.
P.S. A prečo nedávajú poisťovne pokutu tým, ktorí si veselo jazdia bez STK?!
Avatar - JirkaV8
21. 9. 2016 21:15
nechci slevu zadarmo
Dokud v autě nebude připečetěný skrytý GPS modul, tak poznají kulové. Když to vidím na stk, většina pracovníků neumí rozeznat ani servo olej od motorového nebo říct který čep má vůli. Tak se vůbec nebojím. Hlavně na starších autech. Když Topolová má na tom založenou kariéru, že u tisíců aut nikdo neví kolik to ve skutečnosti má. Tak jaképak poznal. Mimochodem zcela vážně, mi se na jednom z aut rozlámaly ty plastové kolečka pro náhon čísilek, takže si už druhou stk opisovali naprosto stejné číslo. A schválně to tak nechávám, protože kdo si co má fotit můj odometr, který pak dá do veřejné databáze.

Kolik tedy jedno z mých aut za dva roky najelo pane pojišťovák? Po pravdě asi 500km, teď minulý víkend jsem to ještě před garáží nechal ze dvě hoďky brčet, aby se vypálil benzín z jara 2015 a nebyl tam přes zimu do jara 2017. Ale tomu by nikdo na nějaké pojišťovně nevěřil. Navíc platí, nechci slevu zadarmo! Zejména pokud je u toho stát nebo pojišťovna. Možná má vliv to, že zdvihový objem už je dnes relativní a stření třída má mnohdy do 999ccm tedy nejnižší kategorii a tím samozřejmě chudinky pojišťovny hladoví.

Stejně nejvíc záleží kdo vám pojistku dělá resp jak chce být ochotný. Stačí jiná paní, něco rozepsat a už má stejné auto u stejné instituce slevu z 11 na 3 tisíce. Nějaký srovnávač je úplně k ničemu a jsou tam ceny tak 200% toho na co se dá dostat. Spíš bych dle nájezdu uvítal mýto. Super je i vyhnout se u naklaďáku silniční dani, nevím přesně jak to je, ale udělá se nějaký vývoz a nás to jakoby opustí, v zahraničí se to formálně pronajme cizí firmě, ale ta není majitel protože majitel je stále český a má to české značky tak to k jejich dani už nedojde. Nebo nějak podobně nevím přesně, ale dost lidí to tak má. Celé ty platby za všechno je pěkný opruz, už se těšíme na E10. Ale kdyby se z těch vybraných peněz udělalo něco smysluplného, ale to né.
Rozbalit vlákno
13
21. 9. 2016 21:42
Re: nechci slevu zadarmo
popravde receno, zdvihovy objem (a nebo treba vykon motoru) je zcela nesmyslny duvod pro navysovani pojistky. proc mam platit vetsi pojistku za sestivalec nez za fabii junior? jestli bych vztahoval vysi pojistky k autu, tak bych pripadne jako urcujici parametr volil hmotnost - vetsi krava v pripade nehody nadela vetsi paseku... ale to je asi skoda mluvit.
21. 9. 2016 22:35
Re: nechci slevu zadarmo
vono by se taky jednou mohlo stat, ze se zacne prihlizet k tomu, jak drahy mas auto a tedy jakou potencialni skodu tobe muze nekdo zpusobit - tedy jezdis drahym autem = nekdo ti muze zpusobit vysokou skodu = vysoka pojistka, a naopak. vpodstate obdoba podle objemu, kdy objem motoru +- kopiroval cenu auta.

kdyz vsichni budem jezdit daciema, pojistka bude stacit treba 1000kc rocne, kdyz budeme mit vsichni S-mercedesy, nebude stacit ani 10tis.
drahy auta logicky zvyzuji cenu povinneho ruceni, protoze i mala nezavinena nehoda znamena vysoky pojistne plneni ze strany pojistovny.

a navic se do toho jeste zamotava pojistny plneni nasledku nehod pro zranene a usmrcene, kde by zas ve vyhode mely byt bezpecny a tedy drahy auta, i kdyz u tech vaznych nehod muze byt pro pojistovny vyhodnejsi mene bezpecny auta, kde posadka neprezije a kde vyplata ze strany pojistovny je mensi nez v pripade trvalych nasledku ...
21. 9. 2016 22:53
Re: nechci slevu zadarmo
no pockej, tak tohle se zohlednuje pri sjednani havarijni pojistky a cena auta je v tomto druhu pojisteni logicka. ale vubec nechapu, proc bych z rollse mel platit vetsi povinne ruceni nez z octavie jen proto, ze mam drazsi auto. vzdyt kdyz me nekdo naboura, tak se to plati z jeho povinneho ruceni a s mym povinnym rucenim to nijak nesouvisi...
21. 9. 2016 23:00
Re: nechci slevu zadarmo
ne, nejde o havarijni ale o povinny.

predstav si situaci, ze na silnici jezdej jen ty mercedesy a dacie.
a nehody jsou jen mezi mercedesy a deciemi.

co bude pri nehode pro pojistovnu z hlediska povinneho ruceni vyhodnejsi - kdzy vinekm bude dacie a pojistovna bude plait vysokou skodu na mercedesu, nebo kdyz vinekem bude mercedes a pojistovna bude platit nizkou skodu na dacii??

a jak vysoky bude pojisteni, kdyz vinikem budou jen dacie, tedy skody placene z povinneho ruceni budou vysoke, nebo kdyz vinikem budou jen mercedesy a skody z povinneho ruceni budou nizke??
tipuju, ze v prvym pripade bude muset byt pojistka minimalne 10x vetsi nez v tom druhem.

drahy auta logicky zvysuji cenu povinneho ruceni, protoze z titulu povinneho ruceni jim je vyplacena vetsi pojistka pri jimi nezavinenymi nehodami a je jen otazka casu, kdy to pojistovny zacnou zohlednovat (podobne to doted bylo a stale je podle objemu motoru nebo vykonu)
21. 9. 2016 23:13
Re: nechci slevu zadarmo
... preci me nemuzes trestat za to, ze mam mercedes a nakouril to do me vul v dacii, ne? vzdyt je to nesmysl. samozrejme vyse povinneho ruceni se odviji od celkovych nakladu z nehod na silnicich plynoucich, ale koukame na to jako na celek. kdyz tedy budou vsichni jezdit v drahych novych autech, celkova vyse povinneho ruceni stoupne. kdyz budou vsichni jezdit v bezcennych starych autech, celkova vyse povinneho ruceni bude nizsi. porad ale nechapu tu pointu, proc bych z mercedesu mel platit vic proto, ze kdyz me nejaky idiot v dacii sroluje, prijde to jeho pojistovnu na vetsi ranec.
Avatar - JirkaV8
21. 9. 2016 23:18
Re: nechci slevu zadarmo
Co nemůže, stát může všechno, topten má pravdu. Potřebují jen vydojit a tečka, zbytek typu slevy či produkty takové a makové jsou jen marketingové žvásty pro plebs. Jasně ty nezaviníš nic, ale pokud každému co nic neudělal jeho Veyron sejme Dacia, tak uvidíš jak budou Veyroni drazí, protože přitahují neřidiče Dacií jak žárovka noční hmyz a pojišťovna cvaká, což ona nerada. Máš drahé auto tak i když sedíš doma tak jsi potenciální výdaj.
21. 9. 2016 23:19
Re: nechci slevu zadarmo
ale vzdyt to sam pises
povinny ruceni se odviji od cen aut na silnici a tedy potencialnich skod.
kdyz budou jen levny auta, pojistka bude nizsi nez kdyz budou jen drahy auta.
kdyz bude vetsina aut levnych a sem tam drahy, pojistka bude vyssi nez kdyz budou jen ty levny.
drahy auta tak zvysujou cenu povinnyho ruceni, takze je logicky, ze by to v povinnym ruceni melo byt zohledneno. doted ze ta cena aut zohlednuje objemem motoru, i kdyz dnes to uz tak neplati, nekde cenu aut zohlednuji vykonem ...
21. 9. 2016 23:56
Re: nechci slevu zadarmo
jen jeste k tomu tvemu modelovemu prikladu - dacie vs. mercedes: pokud tedy se ty nehody dejou jen mezi mercedesy a daciemi, pak logicky vetsi povinne ruceni bys mel chtit po majitelich dacii, ne? ;-)
22. 9. 2016 08:39
Re: nechci slevu zadarmo
to zni samozrejme taky logicky
evidentne se ale hodnota auta urcitym zpusobem dnes zohlednuje
Avatar - rohYpnol
21. 9. 2016 23:33
Re: nechci slevu zadarmo
tohle je objektivní pitomost. Drahé vozy nezvyšují cenu pojistky ani v tom smyslu, jak uvádíš ty - jsou vybaveny moderními asistenty a lepší světelnou technikou, takže i pro ostatní jsou v provozu čitelnější a bezpečnější. A hlavně - jsou bezpečnější, takže majetková škoda možná vyšší je, ale je nižší nemajetková škoda (náklady na zdravotní péči).

Především ale nevíš, komu bude případně vyplácena náhrada škody. Nevíš, jestli Dacia sejme Dacii nebo Mercedes, nebo nějaký bezcenný vrak, který prozměnu majetkovou škodu sníží. Ano, statisticky ve velkých číslech to nějak funguje, takže se určitě dá říct, že nějaká průměrná hodnota vozů v provozu se odráží na výši vyplácené škody. Ale vycházet z toho nelze.
21. 9. 2016 23:52
Re: nechci slevu zadarmo
zase jednou s tebou musim souhlasit ;-)
22. 9. 2016 08:49
Re: nechci slevu zadarmo
drahy vozy jsou bezpecnejsi, takze v pripade hodne vazny nehody s méně bezpecnym vozem ti v drahem preziji na vozejku, coz pro pojišťovnu vyjde mnohem draz nez ti z levneho vozu co skonci v krematoriu
Avatar - rohYpnol
22. 9. 2016 16:02
Re: nechci slevu zadarmo
další objektivní blábol. Tohle říct obecně je taky nesmysl. Ano, v některých případech ano, v jiných ne. Ve výsledku tolik proměnných, že nelze stanovit nějakou jasnou korelaci.
22. 9. 2016 02:17
A jak to bude s profi řidiči ?
To jako řidič MHD nebo kamioňák bude jezdit jen 5 měsíců v roce aby se mu nezvýšila pojistka ? Nastavil bych paušál např. 10.000,- a s najetými km bez nehod by se částka postupně snižovala. Čím zkušenější a vyježděnejší řidič, tím lépe i pro pojišťovny. Pro ty co mají více aut - pojistit RZ a tu používat na více vozů ( to je jak s dálniční známkou, máš v rodině dvě auta a na víkend jedete jedním - proč není přenositelná ? Byla by dobrá obdoba EZ pas-u, který jsem používal - nabiješ krabičku kreditem, který se odečítá za jízdu po zpoplatněných úsecích).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bully_
22. 9. 2016 06:55
Re: A jak to bude s profi řidiči ?
Uniklo ti, ze je rec o povinnem ruceni.
U pojisteni prece princip bonusu a malusu funguje uz davno- havarujes vlastni vinou casto= platis vic, nehavarujes vlastni vinou vubec= platis min. Nezavisle na poctu ujetych km.
22. 9. 2016 05:25
Povinné ručení
Ježíš,to zase vymyslel kdo, to už je hodně mimo mísu, to musel být určitě nějaký turbo student, vžyť je to celé postavené na hlavu,tohle přeci nemůže nikdo myslet vážně a apríl už nějak byl! :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
22. 9. 2016 09:05
Mě to vyhovuje
Mam dvě auta, s obouma se v pohodě vejdu do 10 tis ročně, takže pokud budou mít lepší ceny jak doted, značka ideál.

Samo souhlas, nejelpší by to aby to bylo na řidiče a ne na auto, ale dokud je to na jednotlivá auta, nechápu proč mam platit třeba za youngtimer na bílých, co najede ročně 5 000 km tolik jak franta delaer teplé vody co najede se svým passatem ročně 60 000 km.

Křižuješ Evropu - připlat si.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MGRR
23. 9. 2016 08:53
Realita Mittelsachsen, podobný směr to bude mít v CZ
1. že ještě neplatíme roční daň z každého auta a každá soukr. osoba je jiná věc... zatím.

2. Pov. ručení soukr. Toyota Prius II. 1.5 hybrid (je předpoklad velmi nízké nehodovosti, majitelé většinou klidý, vyskákaný řidiči, nebo matky s dětmi, škola, školka, do práce a zpět. Roční daň 103euro/rok privat.

Základ laciný Huk-Coburg od 400-500euro, ale také třeba namyšlená Alliance od 800euro minimum.

Jde o základní pov. ručení:
a. jediný řidič smí řídit + dotaz máte děti a kolik, vozíte je s sebou?
b. limit 6.000km/rok
c. PSČ města kde bydlíte (jak se stane nehoda mimo PSČ, máte zřejmě smůlu)
d. s veškerými bonusy, řidič přes 40let + děti, privat, vesnice
e. neplatní mimo Německo, žádné EU pojištění
žádná zelená karta

Ten směr to má v CZ - chtějí prachy, nechtějí ale platit za škody, nebo s Vámi jako s poškozeným vyj.bou - neexistuje slušný, ale pravý výraz.
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2016 00:01
Tak urcite :)
Tohle se opravdu povedlo. Dalsi motivacni duvod proc stacet kilometry. Asi by to chtelo vedet jak velky cenovy rozdily v tom budou, jestli ma smysl podle km napr. nakupovat ojetinu, ktera ma bud 90k nebo 250k km...no tak jako tak stocenky jsou temer vsude, takze se vyplati bazary prohledat a najit si svyho favorita bez pohledu na km
Rozbalit vlákno
0