Ojetiny
Tady je relevantní statistika spolehlivosti vybraných aut, japonci jsou silný nadprůměr, němci zas podprůměr. Trochu nečekaně je na tom Passat hůř než BMW😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Takže článek je potřeba brát tochu s rezervou.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Takže článek je potřeba brát tochu s rezervou.
Autor měl na prvním místě důrazně varovat případné kupující před francouzskými vozy, těmi se znakem kosodélníku v první řadě a neotírat se vlezle o Passat TDI.
Ano, Passat šestka není tak povedený, jako pětka, ale kecům o nespolehlivých motorech TDI PD (s výjimkou té krátké epizody s nesprávně navrženým náhonem olejového čerpadla) dnes uvěří snad jen řidič rendlíku, který se vyznačuje specifickou mírou inteligence (jinak by v tom rendlíku nejezdil).
Ano, Passat šestka není tak povedený, jako pětka, ale kecům o nespolehlivých motorech TDI PD (s výjimkou té krátké epizody s nesprávně navrženým náhonem olejového čerpadla) dnes uvěří snad jen řidič rendlíku, který se vyznačuje specifickou mírou inteligence (jinak by v tom rendlíku nejezdil).
Ádo, čti název článku, Rendlík není auto s dobrou pověstí >😒] >😁 Naopak trojkové Laguny spolehlivostí ten Passat B6 předčí....
Souhlas. Trojková Laguna byla hodně povedená a narozdíl od Passatu i spolehlivá, zvlášt s 2,0t (jedním z nejspolehlivějších turbobenzinů po roce 2000).
Pro srovnání😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Pro srovnání😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Hlavně se prodává za slušné ceny, takže jako ojetina střední třídy by to nemusela být špatná volba 😄
Však to je právě tou pověstí. Podobně je na tom poslední Espace s 2,0t. Skvělý motor (co se hodí na LPG, dokonce s hydroštely), spolehlivost, perfektně řešený interiér a díky příšerné pověsti, kvůli dieselovým motorům z počátku výroby, slušné ceny. Jen je jich málo.
Byl to propadák, jak po stránce kvality, tak i po stránce motorů. Předchozí B5,5 bylo na tu dobu výsostné auto. Škoda, že VW jde s kvalitou aut dolů, třeba viz nová O3. Současné motory je možno posuzovat až po nějaké době..
😄 😄 😄 Ádo ty si hotový humorista 😄 😄 😄 Všetky Passaty B6 2,0 TDI PD ktoré sa u nás v meste predali ako nové boli max do polroka naspäť v servise, niektoré aj viackrát. A nebola to bežná údržba či servisná prehliadka. Takže toľko k ich spoľahlivosti.
Jo a proto jsem si po kladných zkušenostech z 8 kusy služebních Passatů 2,0TDI PD úmyslně koupil auto se stejným motorem. Prozatímní výsledek: prvních 275 tis km bez problémů. Jen výměny spotřebního materiálu a klasika - zas*aný EGR.
To víš, není to motor HDi, kterému po 150 tis km praskla vačka a on se potkal, nebo 2 motory 1,5Dci, které se po 80 tis km zadřely... O pověstné spolehlivosti 1.9 Dci ani nemluvě... :no:
To víš, není to motor HDi, kterému po 150 tis km praskla vačka a on se potkal, nebo 2 motory 1,5Dci, které se po 80 tis km zadřely... O pověstné spolehlivosti 1.9 Dci ani nemluvě... :no:
To jo a kolko si nasypal na servis, pardon udrzbu ? >😁
Lebo to som uz pochopil na vlastnej kozi, ze u VAGu je vsetko bezna spotrebka ...
Lebo to som uz pochopil na vlastnej kozi, ze u VAGu je vsetko bezna spotrebka ...
Neberiem ti tvoje osobnú skúsenosť, ale vydávať ju za všeobecnú pravdu je trochu pritiahnuté za vlasy. Pri tých počtoch s ktorými pracuješ a počtoch predaných rovnakých kusov je to na úrovni štatistickej odchýlky. Nehovoriac o tom, že častokrát užívateľ ani nevie čo mu všetko pri štandardnej prehliadke vymenili. To nič nevypovedá o spoľahlivosti či naopak.
Problém so swirl klapkami v BMW E60/61 boli zriedkavé a vyskytovali sa najmä v prvých rocníkoch (2003, 2004). kazdopádne ked sa také nieco stalo, malo to zvacsa fatalne nasledky pre motor. Taktiez problem s iDrive bol v neskorsích rocníkoch vyriesený. Novsie verzie s motormi N57 trapia skor vstrekovace a zanesený DPF filter.
E60ka nabízí kvantum špičkových benzínových motorů. 530i, 545i, 550i. Čistá radost z jízdy.
Ano.
Autor píše nesmysly. Mám na BMW E61 530D 2008 nějakých 370 tisíc. Turbo původní, nulová spotřeba oleje, nikdy žádný problém s iDrive a tak dále.
Jenže proč asi? Protože údržba. Když beru 20 hrubýho tak si nebudu pořizovat BMW. Ale většina lidí to udělá. Kašlou i na základní věci.
Ano, DPF filtr se musí pravidelně čistit. Nesmí se NIKDY natankovat normální nafta. Klapky se nahradí novými nebo passivem. Olej se mění po 10 tisících. Rozvody po 80ti. A to všechno stojí prachy..
Jinak to auto si nechá neskutečně naložit. Nikde nic nevrže, nikde nic neteče, nikde nic nemlátí, všechny tlačítka funkční, šestiválec táhne jak lokomotiva, podvozek nevandruje, nehoupe, neodskakuje. Auto není náchylné na boční vítr, kam zatočíte, tam jede. Jako proč ne..
Jenže proč asi? Protože údržba. Když beru 20 hrubýho tak si nebudu pořizovat BMW. Ale většina lidí to udělá. Kašlou i na základní věci.
Ano, DPF filtr se musí pravidelně čistit. Nesmí se NIKDY natankovat normální nafta. Klapky se nahradí novými nebo passivem. Olej se mění po 10 tisících. Rozvody po 80ti. A to všechno stojí prachy..
Jinak to auto si nechá neskutečně naložit. Nikde nic nevrže, nikde nic neteče, nikde nic nemlátí, všechny tlačítka funkční, šestiválec táhne jak lokomotiva, podvozek nevandruje, nehoupe, neodskakuje. Auto není náchylné na boční vítr, kam zatočíte, tam jede. Jako proč ne..
A kupoval si to ako nove ?
Ako kontrolujes kvalitu nafty ?
Ked budem sypat prachy aj do FIATu UNO z '85, tak bude spolahlive. Niekde ta hranica je, co je bezne opotrebenie a co je hajzlovina ....
Ako kontrolujes kvalitu nafty ?
Ked budem sypat prachy aj do FIATu UNO z '85, tak bude spolahlive. Niekde ta hranica je, co je bezne opotrebenie a co je hajzlovina ....
Nedá mi to zase si nerýpnout do konstatování, že: "Koupí verze 520d si také moc nepomůžete. Je na tak rozměrný vůz slabá a se čtyřmi válci ne tak kultivovaná."
Fakticky ten motor udělí tomu autu zrychlení z 0-100 za 8,5s.
A víte jak se říká oktávce s takovými parametry? No přece RS!
Fakticky ten motor udělí tomu autu zrychlení z 0-100 za 8,5s.
A víte jak se říká oktávce s takovými parametry? No přece RS!
kamarat - tak vidis, casy sa menia!
Nie tak davno sportove Porsche 944 s motorom 2.5 litra zrychlovalo za cca 9.5 sec a kazdy to povazoval za vyborny vysledok ( manual asi o sekundu menej)
A to nepisem o 924, kde bol len dvojliter :-!
A dnes taketo diesel auta ako 520 su vseobecne brane ako slabe, a nevhodne 4 valce?
( nove E dvojliter napriklad na sto za cca 7.3 sec) :-!
Nie tak davno sportove Porsche 944 s motorom 2.5 litra zrychlovalo za cca 9.5 sec a kazdy to povazoval za vyborny vysledok ( manual asi o sekundu menej)
A to nepisem o 924, kde bol len dvojliter :-!
A dnes taketo diesel auta ako 520 su vseobecne brane ako slabe, a nevhodne 4 valce?
( nove E dvojliter napriklad na sto za cca 7.3 sec) :-!
Tak hlavne tieto auta sice vedia teoreticky dat 0-100 za povedzem 8.5s, ale len v sportovom mode, s vypnutym asr, esp... a pod. V realnych podmienkach na cestach je z toho zase len +-10s a posobia priemerne.
Tak je. kazdy niekde zrychluje z 0 - 100 . Podla mna vsetko okolo 8 s je OK a pekne sa s tym da predbiehat ak je treba... Ja to dam v pohode pod 7 s ale ak v tom mam manzelku tej je z toho na grcanie a na zadnych sedadlach tiez nic moc... neviem si predstavit AMG 63 to bi som musel pred jazdou rozdavat sacky na blitie co maju v lietadlach pod sedakmi... >😁
No 8,5 s 0-100km má obyčejná O3 s 2,0TDI 110kW.
Aha a RS TDI to má jak? >😁
Nevím přesně, má o 25kW víc tak to bude o něco rychleji. Benzínová to dává tuším někde kolem 6s.
Máš to v katalogu je to fakt 7,9s. A 8,6-7,9 tak to je ten propastný rozdíl který dělá z 5er nepoužitelnou káru zatímco z oktávky polozávodní redakční stroj snů.
Souhlas, všechno je relativní, a je třeba dívat se na výkon i očima dané doby. Kdyby tu někdo psal, že 525i E60 (do fl 2,5 R6 141kW) byla motorizace na tak rozměrný vůz slabá, asi by dostal přes prsty, a přitom ta 525i zmíněné 520d ve zrychlení nestačila.
Motory ZZ v začiatkoch naozaj žrali olej. Ale posledné ročníky už boli v poriadky. Oprava z 2005 bola spoľahlivá a je rokmi preverená, tak neviem prečo to autor nespomenul, ale radšej propaguje súkromnú firmu ktorej riešenie je určite v menšom počte motorov.
Tiež ta rozprávka o rozvodoch ma pobavila keď bežne jazdia auta čo máju cez 300 na pôvodné rozvody. Ale to je asi trend, že keď VAG prešiel na remene tak treba kopať do reťazi u tých ostatných.
Tiež ta rozprávka o rozvodoch ma pobavila keď bežne jazdia auta čo máju cez 300 na pôvodné rozvody. Ale to je asi trend, že keď VAG prešiel na remene tak treba kopať do reťazi u tých ostatných.
JJ musím potvrdit mám E12 s 1.4 VVT-i 4ZZ-FE z května 2006 a olej nežere vůbec, najeto 155tis. km.
Kolega z práce má Yaris s motorem 1,3 rok 2009 najeto 160 tis.km od cca 100 tis vysoká spotřeba oleje,jinak to žere olej od novoty. Ovšem ta spotřeba oleje není nic tak hrozného Ale co i v článku chybí jako podstatná informace!Ten olej už po 10tis. km zničí svíčky a postupně i cívky. Kolega takhle už kupoval druhou sadu cívek i s výměnou svíček vyšlo na 12 tisíc korun Jo japonská spolehlivost já měl korejský křáp Aveo s motorem 1,4 69 kw rok 2008 najeto 180tis km z toho 150 tis km na LPG a když jsem to prodával po 6letech tak to nežralo ani kapku oleje
A nechtělo by to řešit příčinu než následek ? O této závadě slyším poprvé, že by zanedbaná údržba ? Kolegovi přijde normální každých 10K měnit díly za 12.000,- a udělat to dvakrát za sebou - co je to za logiku ?
Kolega z prace 😄 jedna pani povidala mel jsem rollku 1,6 VVTi 2005 najeto 152500 km nez sla v roce 2013 o dum dal nezrala ani kapku. Co pise autor clanku ovalitu pistu trpela jen 1,8VVTi , ale VW nebo Skoda taky nejsou bez chyby...
2005 to už bola posledná modifikácia motoru a ta bola spoľahlivá vo všetkých objemoch.
no nevymyslel jsem si to,taky mě to překvapilo od toyoty 😢 ale pravdou je že pokud motor žere olej tak se s tím jezdit nedá protože se ničí svíčky a cívky. Jinak by se to dalo řešit nějakým levným olejem a jezdit a dolévat a nějak auto dojezdit
Zdravím lidi,
máte zkušenost s Passatem B6 a motorem 2.0FSI?
Kromě toho, že proti autům s turbem nebude tak živý, tak by měl být celkem spolehlivý a dlouhověký. Nehrozí mi moc velký roční nájezd, takže diesel nechci a 1.6MPI, která se tam taky montovala, to už mi přijde dost mrtvolné. V jedničkové Octávce to tak tak stačí pro klidnou jízdu.
máte zkušenost s Passatem B6 a motorem 2.0FSI?
Kromě toho, že proti autům s turbem nebude tak živý, tak by měl být celkem spolehlivý a dlouhověký. Nehrozí mi moc velký roční nájezd, takže diesel nechci a 1.6MPI, která se tam taky montovala, to už mi přijde dost mrtvolné. V jedničkové Octávce to tak tak stačí pro klidnou jízdu.
Ahoj ten dvoultir neznám, ale to 1.6MPI je už docela slabota na takto velký Passat. V jedničkové Oktávce pokud vím, se prodávala verze, která neplnila Euro 4 (možná tam pak byla i ta 75KW verze, nejsem si jist) a ta je údajně živější, než udušená 75Kw MPI. Tento motor jsme měli v Jettě, na tu byl akorát, jezdil jsem i s Passatem B5,5 kombi se stejným motorem a váha auta byla znát, hlavně nájezd na dálnici při nutné akceleraci (ve 3 lidech na palubě) byl srovnatelný s Fabií HTP.
Bratranec měl doma Golfa plus s 1.6FSI a stím motorem byly problémy, tuším něco se vstřiky, už je to delší doba. Už tenkrát, když jsme kupovali Jettu (2006), tak nám prodejce tento motor nedoporučoval, o problémech se vědělo, taky rychle zmizely z nabídky.
Bratranec měl doma Golfa plus s 1.6FSI a stím motorem byly problémy, tuším něco se vstřiky, už je to delší doba. Už tenkrát, když jsme kupovali Jettu (2006), tak nám prodejce tento motor nedoporučoval, o problémech se vědělo, taky rychle zmizely z nabídky.
Ako pise Ozzman, na asi inak prijemny 2.0 FSI treba dat bacha. Karbon je vsade a z toho plynuce problemy - vstreky, EGR ... Hlavne ked majitel jazdil na spotrebu a tankoval nieco horsie ako 98ku. E10 (predavana bezne v DE) sa vyslovene neodporuca. Rozvody by si mal menit do 180 tkm.
FSI určitě nebrat. Kromě toho, že je velice citlivý na kvalitu benzínu, tak má malou olejovou náplň a dost si ten olej bere. A pak, při trošku nižší hladině, neváhá skočit do nouzového režimu...
Tyhle motory se prakticky nesmí provozovat s horším palivem než 98kou, takže je to z druhé ruky dost ruletoidní nákup.
Tři české AUTO - www s donedávna dobrou pověstí, kterým se určitě vyhněte
1. auto.cz
2. autorevue.cz (sprznili to)
3..autoforum.cz (kde su tie casy)
1. auto.cz
2. autorevue.cz (sprznili to)
3..autoforum.cz (kde su tie casy)
Jen upřesním, resp. opravím autora článku.
CCC modul je nedílnou součástí bloku v přístrojové desce, nikoliv v zavazadlovém prostoru a obsahuje i mechaniky cd pro hudbu a navigaci. V zavazadlovém prostoru je umístěn pouze modul pro bluetooth, který také dokáže systém zneprovoznit. Ten ale lze vyřadit z okruhu (ovšem logicky se ztrátou jeho funkce, ale ostatní věci fungují). Je však nutné po jeho odpojení do jeho volného konektoru zasunout speciální propojku optického vlákna a přemostit informační okruh aby nebyl přerušen. A abych byl kompletní, tak v kufru ještě bývá TV modul, pokud auto funkci TV mělo ve specifikaci.
CCC modul je nedílnou součástí bloku v přístrojové desce, nikoliv v zavazadlovém prostoru a obsahuje i mechaniky cd pro hudbu a navigaci. V zavazadlovém prostoru je umístěn pouze modul pro bluetooth, který také dokáže systém zneprovoznit. Ten ale lze vyřadit z okruhu (ovšem logicky se ztrátou jeho funkce, ale ostatní věci fungují). Je však nutné po jeho odpojení do jeho volného konektoru zasunout speciální propojku optického vlákna a přemostit informační okruh aby nebyl přerušen. A abych byl kompletní, tak v kufru ještě bývá TV modul, pokud auto funkci TV mělo ve specifikaci.
Zdravím Vás všechny. Napíši svůj názor na Mini Coopera- Clubmana. V roce 2014 sem si ho nechal přivezd ze zahraničí z duvodu že v ČR nebyl v teto vybave-vyhřev sedaček, kožene sedačky atd a to konkrétně ze Francie-ano pečlivě sem si ho prohledl a byl sice ze všech stran chudak mirně odřeny atd ale....holt Francie. Žil sem ve francii 2 roky takže bohužel vím o čem mluvím. Nasledovala kontrola jestli nebyl bourany atd . Počet km 84 tis km -bohužel stočen o 30 tis .Pote prohlídka tady v BMW Čestlice kde sem nechal vyměnit opravdu vše -tzv.fakt i hadičky . Cena mě vyšla kolem 63 tis kč. Ted si asi řeknete to je vcelku dost ale když chcete jezdit a nemit žadny (opravdu žadný problém ) dáte auto proste do a1 stavu. Ted ma najeto 116 tis km (plus tedy tech stočenych 30 tis. Za celou dobu krom tedy bezne udržby jako olej atd sem měnil jen kotouče a desticky. Jinak absolutně bez investic. Spotřeba krásná dálky se dostavám i na 5.2 jelikož bydlím v Praze a Mini použivám dost na nakupy takže kolony atd mám dlouhodobou spotřebu 5.9 litru což u motoru 1.6i 88 kw nejni zase tak špatný. Vozidlo nadherně sedí v zatačkách až sem překvapen . Maximální rychlost -holt spěch se dá kolem 225 km/h. Pokud někdo bude o Mini přemýšlet klidně mu rád doporučím na co si ma dat pozor. Takže za mě osobně je tento Mini Cooper povedeny a až dost často měním auta Miniho si stále nechávám .
Hezky den všem .
Hezky den všem .
225km/h? To fakt jezdí s obyčejnou jednašestkou tolik? To se mi skoro až nezdá, ale nejel jsem to... 😄 Téhle rychlosti nedosáhnu ani s mnohem silnějšími vozidly.
Tady je vidět rozdíl v přístupu. Spousta lidí by nutnost takto vysoké investice označila za projev nespolehlivosti...
Auto bežných rozměrů a běžné aerodynamiky s 88 kW motorem nepojede 225 km/h. Prostě je to fyzikálně nemožné. :-! na skutečných 225 km/h je potřeba cca 120 kW
Kdyby se tyhle auta před uvedením do prodeje testovaly stejně jako Škodovka testuje Kodiaq, nepokazilo by se na nich nikdy nic :-!
>😁
>😁
Mám Mazdu 6 benzin (2,0) r.v. 2004 a nevykazuje uvedené problémy. Ani koroze ani spotřeba oleje není větší než u jiných aut tohoto stáří (najeto cca 138000 km). Zatím jsem vyměnil jen jednou akumulátor, brzdové disky a katalyzátor. Je servisována pravidelně po 20000 km. Jezdila v ČR, Ukrajině, Rusku, Německu, Holandsku i Francii a jsem spokojen (možná se kritika týká aut vyrobených v Japonsku - já mám hatchback vyrobený v GB).
Mazdy se prece nevyrabeji v GB, prvni generace sestky se delala v Japonsku, v Michiganu pro U.S. trh, a pak v Cine a snad nekde v Thajsku
Kolega ma Mazdu6/2007 (tusim posledny rok pred tym faceliftom). Vozi ma obcas do prace, tak som si ju vsimol trosku lepsie. Neviem ako vyzera zospodu, ale takto ked stoji na kolesach sa na nej neda najst ziadna hrdza. A to ma nabehane ~200 tisic km v Rakusku, kde polievaju dialnice solnym roztokom sotva klesne teplota pod +5 stupnov (mantaci!).
Je pravda, ze si vraj hned po kupe nastriekal podvozok dakou ochrannou vrstvou, ale vraj zhruba v polovici tej prvej generacie (2002-200😄 bol daky mini-facelift, zlepsila sa tam antikorozna ochrana, aj motory sa trochu menili. Ma diesel/105kW a nikdy nemal s DPF problem. Pravda, z tych 200 tisic km nabehal asi 90% po dialnici. Do mesta tie motory nie su. Ale to plati pre diesle vseobecne...
Je pravda, ze si vraj hned po kupe nastriekal podvozok dakou ochrannou vrstvou, ale vraj zhruba v polovici tej prvej generacie (2002-200😄 bol daky mini-facelift, zlepsila sa tam antikorozna ochrana, aj motory sa trochu menili. Ma diesel/105kW a nikdy nemal s DPF problem. Pravda, z tych 200 tisic km nabehal asi 90% po dialnici. Do mesta tie motory nie su. Ale to plati pre diesle vseobecne...
problém DPF, co jsem se dočetl na bmw forech, je v tom, že motor nedosáhne, kvůli závadě termostatu (furt otevřený), provozní teploty (v těchto generacích bmw "chytře" vyhodilo ukazatel teploty motoru). vyzkoušeno na E70, nikdy jsem se nedostal přes 78°. pak špatně nebo vůbec neprobíhá regenerace a elektronika se ozve, až jak už je vážný problém.
já pochopitelně souhlasím, ale diskuze tady je bouřlivá. Ze mě udělali nerudnýho, zapšklýho fiatistu, protože jsem si dovolil napsat, že Passat, co jsem nafasofal od firmy byla největší katastrofa, ze všech aut, co jsem kdy dlouhodobě jezdil... a to, že jich bylo docela hodně.
Diskuze byla. Nahoře.
Ale tahle věta mě pobavila: Motory ZZ ale mají i jiné problémy. Třeba jejich rozvodový řetěz vydrží tak 200.000 km a pak je dobré jej vyměnit.
Co by daly TSI motory za 100tis bez problému!
😉
Diskuze byla. Nahoře.
Ale tahle věta mě pobavila: Motory ZZ ale mají i jiné problémy. Třeba jejich rozvodový řetěz vydrží tak 200.000 km a pak je dobré jej vyměnit.
Co by daly TSI motory za 100tis bez problému!
😉
zdravím, s tím passatem musim souhlasit, také jsem si myslela, ze tohle auto je něco extra, ale jsem ho dostal v praci !Musim říct, ze to byla fakt lína, slaba sunka...nebyl jsem s autem nespokojen nejen ja, ale i mí kolegové, po čase mi auto vymenili a dostal jsem audi - bazarovka v plnej palbě a to musim říct, že je jiný žihadlo, ma to odpich, štavu a jsem s tím naprosto spokojeny... :yes:
Na Passata jsem slyšel hromadu chvály a když byly výprodeje, pořídili jsme ho z bazaru do firmy. Z výsledku jsem byl lehce rozmrzelý, tak nějak jsem po tom hypu čekal víc. Možná VW křivdím a něco tam provedl bazar (ESA nemaj zrovna bezchybnou pověst), ale od té doby jsem v předvýběru pečlivější
Já tedy o B6 vždy četl v podobném duchu a dokonce tu byla i před časem anketa nejhorších naftových motorů za poslední roky a dvoulitrové TDI PD tam figurovalo dost vysoko >😁 Ač s podivem, že tam nebylo i 1.9Dci >😁
Na druhou stranu ve služebním Superbu mam 125kw verzi a nyní ve 160 tisících mu ještě nic neni.... ale vrzání se objevuje a má druhou spojku >😁 Technika byla tuším hodně podobná jako u B6.
Třeba 1,9TDI začal brát olej tak na 400.000km.
Jedine plus bola spotreba, ale ten Zetor-sound ... v "premiovej triede" ...hmmm.
To samé říkal kolega u aktuální 2,0TDI, že to prý bere olej. A v rámci intervalu, nedolévám nic (aktuálně 150tis km). No co jsem se s ním svezl, je jasno, celou dobu plnej plyn od nastartování i se studeným motorem.
Ak mate nejaku verziu z poslednych rokov vyroby, tak je to mozne. Ono pod pojmom 1,9 TDI sa predavalo hadam aj 10 roznych motorov (rozne vykony aj konstrukcie), 66kW, 74kW, 77kW, 81 kW, 85 kW, 96 kW, 110 kW a este roznej konstrukcie (inak riesene rozvody, turbo, vstrekovanie atd.) Napr. 66kW boli min. 4 rozne verzie !
Nadruhou stranu je fakt, že 2,3ky olej brali a nafťáky inspirované u Fordu nikdy spolehlivostí neoplývaly (ono taky kopírovat něco od Fordu... >😁 ), takže se ani nedivím, že se šestka do výběru dostala. Ale spíš než jako špatný model bych poukázal jen na rez a nepovedený motor 2.3i, případně průměrné nafťáky. Naopak 1.8i nebo 2.0i jsou to nejspolehlivější, co si zákazník mohl tehdy, a z ojetin i dnes, koupit. Taky jich v bazarech moc není, zatímco nafty a dva trojky jsou všude...
Nebyla to náhoda, že Mazda 6, tuším s 1.8i, vyhrála a dlouho držela prvenství v testu spolehlivosti na 100.000km.
Mám transita 2.0di, kupovanej novej v roce 2006. Teď má najeto 400 tisíc a i přes tahání přívěsů ma vše původní (turbo, rozvody, vstriky, i spojku) a to se u něj neřeší zahřívání ani dochlazování. Už se tedy musí dolévat cca 1l na 15000km, ale to je asi normální.
Pak máme ještě jednoho už po FL a tam je myslím 2.2 tdci, ten má najeto okolo 300 tisíc a až na nějaký drobnosti taky ok.
To vw T5, který máme ještě bohužel tři, tak ty jsou mizerný všechny. Trochu to zachraňuje benzinovej 3.2l, ale i tak je to katastrofální počin ;-\
To i můj Rencek, kterého mám pro osobní ježdění s vyhlášenou 1.5 dci je oproti vw spolehlivej bez jediný závady.
Myslím, že hlavni důvod proc motory v dodavkach většinou drží (až na vw) je ten, že nejsou vyhoněný na nejakej extra výkon. Transit má 100hp a 1.9 dci co se dávaly třeba do trafika nebo mastera taky drzely, alespoň nam všechny (v traficu nam vydržel 400k km, pak jsme ho prodali, ale vídám ho jezdit furt). A ten měl taky do 100hp, víc ne. V lagunach, kde občas odcházely měly myslím 96kw nebo tak nějak.