Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Avia v nové době: Od licenčních Francouzů k novému začátku

23 komentářů

msifa
Snažit se prosadit v segmentu lehkých a středních nákladních vozidel, který je obsazen konkurencí se zastaralým vozidlem......
.....to má těžko šanci na úspěch.
zlysoused
na novou modelovou řadu Avia AN, kterou Avia připravovala koncem 80. let, ale která se nakonec nevyráběla.

[odkaz]
geroc I.
Protože Avia Pragovky vyráběla, takže jsou tam opodstatněne.
msifa
1. Rám vozidla, který je vysoký a má při plném zatížení tendenci praskat
2. Brzdová soustava vozidla, která trpí problémy s těsností a má sklon k vadnutí
3. Ano budka, i když bude modernizovaná, tak konkurence je dneska někde jinde
Avatar - Anonym
Anonym
Co na tom autu s novými motory Cummins Euro 6 a novou převodovkou bude tak zastaralého? Ta modernizovaná budka? Nebo rám? >😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
souhlasím, navíc je značným hendikepem korejský design.
msifa
S430 byl vyvýjen od roku 1965 (ještě před nástupem řady A), bylo to sice zajímavé vozidlo, ale bohužel dost nepovedené (jízdní vlastnosti v terénu, benzínový motor s vysokou spotřebou, nízká nosnost.....). Ale poznatky z tohoto projektu byly použity následně při vývoji liazu řady 100.
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz]
[odkaz]

Oproti A21/A31 moderna co

Další zahozenej prototyp byl náhrada V3S pod názvem Avia S-430 a taky projekt BAZ "Děvín" nebo univerzální kabina pro Liaz a Tatru
Avatar - Anonym
Anonym
To netuším, do roku 2000 tam v areálu stály, co se dělo pak fakt nevím, od té doby sem tam nebyl a i tatík tam skončil v roce 2001 protože rušili vývoj a přešel zpět na letectví kde začínal a dělal pak pro GE Aviation.
Vím že jich tam bylo několik když sem tam v letech 95-2000 chodil
zlysoused
Dochoval se vůbec nějaký prototyp?
Avatar - Anonym
Anonym
dokumentace byla připravené, zkoušky odjety, vše připraveno k sériové výrobě, jenže v roce 1990 ještě fabriku vlastnil stát a nebyl schopen jí tak rychle někomu prodat ani do ní nalít peníze na rozjezd výroby, proto to tak dopadlo. Obdodbně stát a jím dosazení lidé zničili Liaz
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, ono vývoj netrvá rok kor v podmínkách socialismu ale byla velká škoda to zahodit. Tisíce hodin zbytečné práce a vyhozené peníze....
zlysoused
No ona je škoda, že nevyjela i v tom roce 90, protože i v té době byla mnohem modernější než to, co Avia vyráběla dalších 10 let.
zlysoused
Pamatuju se, že se o tom kolem roku 90 psalo jako o hotové věci, která se má začít vyrábět. Byl jsem potom překvapenej, že se dál nic nedělo. Přitom to vypadá, že to byl na tu dobu moderní náklaďák.
msifa
Tak potom je to dvojnásobná škoda, že řada AN nevyjela kolem roku 1984 -1985.
Avatar - Anonym
Anonym
AN se testovala od půlky 80 let, mam spousty fotek jak stojí za plotem na odd. vývoje a jezdily zkoušky. Měla sklopnou budku, modernější interiér, lepší motory.
msifa
V roce 1967 byla řada A moderní vůz. Ale kolem roku 1980 už byla pomalu za zenitem. V té době se již měl připravovat nástupce (třeba nerealizovaná řada AN). Takto avia promrhala 10 let. A čím to bylo? Protože pro trh východního bloku v letech 1980 - 1990 tento zastarávající postačoval. To co přišlo po revoluci už jen dokonalo zkázu.
Avatar - Anonym
Anonym
Praga V3S se v Letňanech vyráběla až do roku 1988, vyráběla se ale jen orignální verze a MODERNIZACE M2, na té ostatně dělal můj táta.
Ostatní verze už dělali vojenské popravárenské podniky, zejména Přelouč, pozdějí verze měly motory i budky Avia. Ostatně na nápravách V3S byl založen i vojenský ROSS pro armádu.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak tak, bylo to v roce 1990 komplet připraveno ke spuštění sériové výroby, jenže stát do toho nedal korunu a tak se dál vyráběly verky s nesklopnou budkou a jen se modernizovali.
Avia je jenden z mála příkladů, kde firmu zabili nikoliv komunisti, ale polistopadový režim.
michalpneu
nebyla to spíš škoda 706, kterou dělali v jablonci a tatra 805? tu druhou podle mě vyráběly v Plzni a v Avii se pak jen dělal kvůli kapacitě, ale to nechci kecat.
Uživatel_5457498
Stejně tak vyráběla 706 a 805. Ty v galerii nejsou. Proč? Krom toho je v galerii jen verze M6T, jiné ne. Proč?
Nehledě na to, že právě variantu P V3S M6T nevyráběla Avia, ale dělala se v Přelouči, pokud se dobře pamatuji.
Ficus
Měl jsem A30, A 31, A 31T. To byla skutečná bída.
Ted mám jednu z posledních, ne-li poslední D120 s Cumminsem. POkud nebudou dělat jen vojenské podvozky, tak do nějaký 12tunky zas půjdu. Ta už mi pak do důchodu možná vydrží...
Uživatel_5457498
Proč jsou ve fotogalerii obrázky Pragy V3S?