Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Avia v nové době: Od licenčních Francouzů k novému začátku

Letňanská automobilka sice v létě roku 2013 ukončila produkci, letos se ale pod vedením nového vlastníka vrací zpět na scénu.
Zpět na článek
28. 9. 2016 16:42
Nevím...
Snažit se prosadit v segmentu lehkých a středních nákladních vozidel, který je obsazen konkurencí se zastaralým vozidlem......
.....to má těžko šanci na úspěch.
28. 9. 2016 09:41
Zapomněli jste
na novou modelovou řadu Avia AN, kterou Avia připravovala koncem 80. let, ale která se nakonec nevyráběla.

[odkaz]
28. 9. 2016 11:50
Re: Praga
Protože Avia Pragovky vyráběla, takže jsou tam opodstatněne.
1. 10. 2016 21:57
Re: Nevím...
1. Rám vozidla, který je vysoký a má při plném zatížení tendenci praskat
2. Brzdová soustava vozidla, která trpí problémy s těsností a má sklon k vadnutí
3. Ano budka, i když bude modernizovaná, tak konkurence je dneska někde jinde
Avatar - Barrichello
1. 10. 2016 08:45
Re: Nevím...
Co na tom autu s novými motory Cummins Euro 6 a novou převodovkou bude tak zastaralého? Ta modernizovaná budka? Nebo rám? >:D
Avatar - Barry Lyndon
29. 9. 2016 16:15
Re: Nevím...
souhlasím, navíc je značným hendikepem korejský design.
29. 9. 2016 07:44
Re: Zapomněli jste
S430 byl vyvýjen od roku 1965 (ještě před nástupem řady A), bylo to sice zajímavé vozidlo, ale bohužel dost nepovedené (jízdní vlastnosti v terénu, benzínový motor s vysokou spotřebou, nízká nosnost.....). Ale poznatky z tohoto projektu byly použity následně při vývoji liazu řady 100.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 23:36
Re: Zapomněli jste
[odkaz]
[odkaz]

Oproti A21/A31 moderna co

Další zahozenej prototyp byl náhrada V3S pod názvem Avia S-430 a taky projekt BAZ "Děvín" nebo univerzální kabina pro Liaz a Tatru
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 23:26
Re: Zapomněli jste
To netuším, do roku 2000 tam v areálu stály, co se dělo pak fakt nevím, od té doby sem tam nebyl a i tatík tam skončil v roce 2001 protože rušili vývoj a přešel zpět na letectví kde začínal a dělal pak pro GE Aviation.
Vím že jich tam bylo několik když sem tam v letech 95-2000 chodil
28. 9. 2016 23:17
Re: Zapomněli jste
Dochoval se vůbec nějaký prototyp?
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 23:12
Re: Zapomněli jste
dokumentace byla připravené, zkoušky odjety, vše připraveno k sériové výrobě, jenže v roce 1990 ještě fabriku vlastnil stát a nebyl schopen jí tak rychle někomu prodat ani do ní nalít peníze na rozjezd výroby, proto to tak dopadlo. Obdodbně stát a jím dosazení lidé zničili Liaz
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 23:10
Re: Zapomněli jste
Přesně tak, ono vývoj netrvá rok kor v podmínkách socialismu ale byla velká škoda to zahodit. Tisíce hodin zbytečné práce a vyhozené peníze....
28. 9. 2016 23:05
Re: Zapomněli jste
No ona je škoda, že nevyjela i v tom roce 90, protože i v té době byla mnohem modernější než to, co Avia vyráběla dalších 10 let.
28. 9. 2016 23:03
Re: Zapomněli jste
Pamatuju se, že se o tom kolem roku 90 psalo jako o hotové věci, která se má začít vyrábět. Byl jsem potom překvapenej, že se dál nic nedělo. Přitom to vypadá, že to byl na tu dobu moderní náklaďák.
28. 9. 2016 23:02
Re: Zapomněli jste
Tak potom je to dvojnásobná škoda, že řada AN nevyjela kolem roku 1984 -1985.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 22:44
Re: Zapomněli jste
AN se testovala od půlky 80 let, mam spousty fotek jak stojí za plotem na odd. vývoje a jezdily zkoušky. Měla sklopnou budku, modernější interiér, lepší motory.
28. 9. 2016 21:54
Re: Zapomněli jste
V roce 1967 byla řada A moderní vůz. Ale kolem roku 1980 už byla pomalu za zenitem. V té době se již měl připravovat nástupce (třeba nerealizovaná řada AN). Takto avia promrhala 10 let. A čím to bylo? Protože pro trh východního bloku v letech 1980 - 1990 tento zastarávající postačoval. To co přišlo po revoluci už jen dokonalo zkázu.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 21:00
Re: Praga
Praga V3S se v Letňanech vyráběla až do roku 1988, vyráběla se ale jen orignální verze a MODERNIZACE M2, na té ostatně dělal můj táta.
Ostatní verze už dělali vojenské popravárenské podniky, zejména Přelouč, pozdějí verze měly motory i budky Avia. Ostatně na nápravách V3S byl založen i vojenský ROSS pro armádu.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2016 20:58
Re: Zapomněli jste
Tak tak, bylo to v roce 1990 komplet připraveno ke spuštění sériové výroby, jenže stát do toho nedal korunu a tak se dál vyráběly verky s nesklopnou budkou a jen se modernizovali.
Avia je jenden z mála příkladů, kde firmu zabili nikoliv komunisti, ale polistopadový režim.
28. 9. 2016 12:34
Re: Praga
nebyla to spíš škoda 706, kterou dělali v jablonci a tatra 805? tu druhou podle mě vyráběly v Plzni a v Avii se pak jen dělal kvůli kapacitě, ale to nechci kecat.
28. 9. 2016 12:16
Re: Praga
Stejně tak vyráběla 706 a 805. Ty v galerii nejsou. Proč? Krom toho je v galerii jen verze M6T, jiné ne. Proč?
Nehledě na to, že právě variantu P V3S M6T nevyráběla Avia, ale dělala se v Přelouči, pokud se dobře pamatuji.
28. 9. 2016 11:47
Avia
Měl jsem A30, A 31, A 31T. To byla skutečná bída.
Ted mám jednu z posledních, ne-li poslední D120 s Cumminsem. POkud nebudou dělat jen vojenské podvozky, tak do nějaký 12tunky zas půjdu. Ta už mi pak do důchodu možná vydrží...
28. 9. 2016 08:33
Praga
Proč jsou ve fotogalerii obrázky Pragy V3S?