Profi
na novou modelovou řadu Avia AN, kterou Avia připravovala koncem 80. let, ale která se nakonec nevyráběla.
[odkaz]
[odkaz]
Tak tak, bylo to v roce 1990 komplet připraveno ke spuštění sériové výroby, jenže stát do toho nedal korunu a tak se dál vyráběly verky s nesklopnou budkou a jen se modernizovali.
Avia je jenden z mála příkladů, kde firmu zabili nikoliv komunisti, ale polistopadový režim.
Avia je jenden z mála příkladů, kde firmu zabili nikoliv komunisti, ale polistopadový režim.
V roce 1967 byla řada A moderní vůz. Ale kolem roku 1980 už byla pomalu za zenitem. V té době se již měl připravovat nástupce (třeba nerealizovaná řada AN). Takto avia promrhala 10 let. A čím to bylo? Protože pro trh východního bloku v letech 1980 - 1990 tento zastarávající postačoval. To co přišlo po revoluci už jen dokonalo zkázu.
AN se testovala od půlky 80 let, mam spousty fotek jak stojí za plotem na odd. vývoje a jezdily zkoušky. Měla sklopnou budku, modernější interiér, lepší motory.
Tak potom je to dvojnásobná škoda, že řada AN nevyjela kolem roku 1984 -1985.
Pamatuju se, že se o tom kolem roku 90 psalo jako o hotové věci, která se má začít vyrábět. Byl jsem potom překvapenej, že se dál nic nedělo. Přitom to vypadá, že to byl na tu dobu moderní náklaďák.
dokumentace byla připravené, zkoušky odjety, vše připraveno k sériové výrobě, jenže v roce 1990 ještě fabriku vlastnil stát a nebyl schopen jí tak rychle někomu prodat ani do ní nalít peníze na rozjezd výroby, proto to tak dopadlo. Obdodbně stát a jím dosazení lidé zničili Liaz
Dochoval se vůbec nějaký prototyp?
To netuším, do roku 2000 tam v areálu stály, co se dělo pak fakt nevím, od té doby sem tam nebyl a i tatík tam skončil v roce 2001 protože rušili vývoj a přešel zpět na letectví kde začínal a dělal pak pro GE Aviation.
Vím že jich tam bylo několik když sem tam v letech 95-2000 chodil
Vím že jich tam bylo několik když sem tam v letech 95-2000 chodil
[odkaz]
[odkaz]
Oproti A21/A31 moderna co
Další zahozenej prototyp byl náhrada V3S pod názvem Avia S-430 a taky projekt BAZ "Děvín" nebo univerzální kabina pro Liaz a Tatru
[odkaz]
Oproti A21/A31 moderna co
Další zahozenej prototyp byl náhrada V3S pod názvem Avia S-430 a taky projekt BAZ "Děvín" nebo univerzální kabina pro Liaz a Tatru
Měl jsem A30, A 31, A 31T. To byla skutečná bída.
Ted mám jednu z posledních, ne-li poslední D120 s Cumminsem. POkud nebudou dělat jen vojenské podvozky, tak do nějaký 12tunky zas půjdu. Ta už mi pak do důchodu možná vydrží...
Ted mám jednu z posledních, ne-li poslední D120 s Cumminsem. POkud nebudou dělat jen vojenské podvozky, tak do nějaký 12tunky zas půjdu. Ta už mi pak do důchodu možná vydrží...
Snažit se prosadit v segmentu lehkých a středních nákladních vozidel, který je obsazen konkurencí se zastaralým vozidlem......
.....to má těžko šanci na úspěch.
.....to má těžko šanci na úspěch.
Co na tom autu s novými motory Cummins Euro 6 a novou převodovkou bude tak zastaralého? Ta modernizovaná budka? Nebo rám? >😁
Nehledě na to, že právě variantu P V3S M6T nevyráběla Avia, ale dělala se v Přelouči, pokud se dobře pamatuji.
Ostatní verze už dělali vojenské popravárenské podniky, zejména Přelouč, pozdějí verze měly motory i budky Avia. Ostatně na nápravách V3S byl založen i vojenský ROSS pro armádu.