U *** jako je Smart je to asi jedno, ale auto, na které se chci plně spolehnout, rozhodně nesvěřím cizí osobě. Jak se lidé chovají k cizímu majetku netřeba podotýkat a při vracení auta určitě nebudou patrné všechny nedostatky, které mohl občasný majitel nevhodným chováním způsobit..
Auto jsem za 2 roky párkrát půjčil dvěma osobám blízkým a pokaždé jsem na něj čekal u okna jak pejsek...nechat nějaké nemohlo, aby mi ho huntovalo a zprasilo vypucovaný interiér? Tak určitě... :-)
Taxi mi přijde jako dobrá alternativa. Nemusím auto vlastnit a doveze mne, kam je třeba (ve městě). Nevím, za kolik jezdí taxi mimo město nebo delší trasy, ale cenu lze zcela jistě domluvit.
Kolik stojí vlastnictví a provoz auta přepočteno na km?
To není jen o moderních autech, tak to prostě je. Mechanika má ráda častý, rozumný (tedy ne přetěžování) provoz. O interiéru tohle však platit nebude a lidé se často k cizímu nechovají nejlépe.
V USA na stejném principu poměrně úspěšně funguje služba Turo.com. Soukromé osoby nabízejí svá auta, jako na Airbnb lidé nabízejí své byty. Funguje to jednoduše, zadáte lokalitu, datum a objednáte si auto, které se vám líbí. U každého auta vidíte, kolikrát už bylo půjčeno a můžete si přečíst, jak byli zákazníci spokojeni. Ve velkých městech seženete všechno, od starých křápů za pár dolarů po luxusní auta za stovky na den. Každý majitel má přesně stanovené podmínky ohledně přistavení auta, poplatků za dovoz, příslušenství, denní nájezd mil v ceně a příplatek za míli nad limit... Vypadá to, že někteří lidé tam mají auta vyloženě kvůli pronájmu, někdo tam dá auto jen občas, když ví, že ho nepotřebuje. Narazil jsem na tu stránku nedávno, takže jsem to ještě nevyužil, ale určitě to zkusím. Jsou auta, která bych si nekoupil pro dlouhodobé užívání, ale rád bych se v nich projel.
s tim opetrebovanim je to dvousecne, ono totiz auto ktere je v provozu tak nejak furt je na tom vetsinou velice dobre, pro vetsinu modernich aut je nejhorsi prave to kdys nekde dlouho stojej, nejhorsi je proste velka zmena teplot, takze vychladnuti auta a nasledne znovu rychle ohrati
Toto je buducnost...aj ked asi sotva na Slovensku ci v Cechach ako celkoch ale v hlavnych mestach-preco nie. Problem je dostupnost auta ked ho potrebujem a nie jeho poziciavanie ked ho nepotrebujem.O tychto veciach sa hovoro v Skandinavii ako o hotovej veci. S ohladom na to ze su tak 20 rokov pred nami si myslim ze by sme sa toho mohli v nasledujucom dwsatroci dozit...paci sa mi aj fakt ze aut bude menej ale budu rychejsie opotrebovane...