Do redakce Auto.cz dorazil další vůz na dlouhodobý test. Nissan Qashqai dCi 130 Xtronic u nás bude půl roku a nyní přišel čas se podělit o první dojmy.
Samozřejmě, SUV víc žere a míň jede, při shodné motorizaci - kvůli tomuto zjištění bych si ani nepotřeboval na tři měsíce koupit SUV :-) . Ale na to, abych jel po dálnici na tempomat je to jedno.
Vyjíždět s SUV o 1-2 hodiny dříve než s klasikou....tak to je bonmot hodný našeho prezidenta. A dost mi to připomíná legendární diskusní 4 vteřinovou ztrátu turbomotoru s DSG, kdy 2 vteřiny převodovka neví co dát za kvalt a pak se turbo 2 vteřiny probouzí z dlouhého zimního spánku. :-)
Toptena lze snad uklidnit jedině tím, že jak na tý dálnici, tak ve městě se nakonec všichni (turba i atmošky, štíhlé "klasiky" i obtloustlá SUV) tak nějak bratrsky sejdeme. V zácpě. ;-)
je to tvoj nazor ja ti to nebudem vyhovarat, ja ti len hovorim to ze u toyky alebo mazdy /schvalne si pozri co riesia na fore s CX5 a co riesili s 2,2D-CAT + skyactiv D radsej ani necitaj/ kupis +- to iste co sa tyka kvality a nazor ze su na tom vyrazne lepsie vo vyzname nebe a dudy to je len tvoja naivna predstava
Na dlhšiu jazdu 200+ potrebuješ aspoň strednú triedu. Nie, 140 koňova dieslova octavka naozaj nie je koráb na rýchlosti cez 200. Aj keď ich možno vie prekročiť, ale cestovať tak ani za nič. No a keď už sa chystám vysoliť za auto viac tak nie je problém nájsť aj SUV ktoré vie udržať 200+. SUV sú módne a tým drahšie, okrem toho zo samotnej poctaty pri rovnakom výkone nebude mať rovnakú dynamiku ako nízke auto ma menších kolesách. Takže ak máš daný budged a chceš SUV, tak treba obetovať dynamiku. Ak nemáš daný strop a chceš dynamiku, tak treba priplatiť.
Ale hlavne miest kde vieš isť dlhodobo rýchlo je minimum. Jazdím často Nemecko s autom čo nemá problém isť 200+ ale aby som urobil priemer aspoň 140 tak musím isť v noci.
V létě jsem s QQ najel po rozbitých sicilských cestách cca 1500km a musím přehodnotit svůj pohled na podvozek. Zřejmě muselo dojít k ladění, neboť na základních hliníkových kolech auto poskytovalo velmi slušnou dávku komfortu, rušeného jen boucháním zadní nápravy na větších dírách. To bylo v rozporu s první jízdou krátce po představení nového modelu, kdy auto bylo rozbředlé a přesto uskákané. Řízení sice zůstalo zoufale umělé, ale ještě ve snesitelné úrovni.
Naopak nevidím vůbec problém s místem vzadu, které je příjemnější než většina stejně velkých HB na trhu. Nijak oslnivý byl motor 1,5dci 110, který poskytuje snesitelnou dynamiku do 100kph, následně z hlediska výkonu už nemá absolutně co nabídnout. Slušné řazení pak už nepomáhá a osádka se na dálniční rychlost dostává dosti pozvolně.
Odvděčí se však spotřebou, která i při častějším jezdění po horských silničkách, či městech nepřesáhla celkově 5,5 l/100km.
Za cenu kolem 0,5-0,6mio a silnějším motorem QQ může fungovat.
Mne o flexibilite auta nemusíš rozprávať, na dovolenku jazdím aj ďalej autom práve preto. >:D Ale jedna vec je dovolenka a druhá vec je biznis, to treba rozlišovať. A predpokladám, že človek čo ráno ide na druhý koniec nemecka a do večera chce (musí) byť doma tam ide práve za biznisom. Vtedy sa rád prehneš, lebo vieš že prídeš na miesto odpočinutý, vieš sa sústrediť na to na čo potrebuješ a večer si kliďo piďo zase relatívne odpočinutý doma na hokeji. Aj keby človek počítal dve hodiny pred odletom, hodinu na let a dve hodiny pred cestou späť tak to máš dokopy 6 hodín. Presun v nemecku sa dá poriešiť zase všelijako od taxíku až po hromadnú dopravu, či trebárs ťa vyzdvihne biznis partner >:D Palivo a prípadná amortizácia na cestu tam a späť tiež niečo stojí, otázka je čo je človeku prednejšie.
a este na zaver si dovolim citovat majitela kaskaia 2gen co prispel do tebou zverejnovanej disusie:
´´Fakt čučím co máte za problémy. Já a doufám, že podstatná část z nás majitelů je v klidu. Přeji ať vám to dobře dopadne. Já teď mám najeto 12.000 km a 3 měsíce do první garančky a zatím pohoda, až na tu "občasnou" ztrátu signálu rádia. Snad to vydrží.´´
bav sa o tom co mozes dokazat , sa tu odvolavas na nissan forum kde to je tak ako pisem, chces si dalsich 100 000 majitelov domysliet? nechapem o com tocis... ziadnym tvrdenim si tu nedokazal, ze vsetky vyrobene kaskaie 2gen su uplne sroty ako tvrdis to ti sem ako mam davat odkazy na fora o tiguane alebo hociakom inom produkte inej znacky ci sa najdu tragicke pripady ?
to je to co som pisal, su tam 2-3 problemove auta ktore totalne sprasili servisy v CZ a SK ... z resume celej diskusie o poruchach kaskaia 2gen ze je vacsina tych ludi spokojna a 2ja maju smolu... holt bohuzial
sice s tym suhlasim, ale nesuhlasim s tym ze kaskai je len pozlatko a nekvalitne auto, v klube je vela spokojnych majitelov a asi 2-3 kt maju problemovy kus kde si bohuzial najviac toho odsrali kvoli servisom a ich neskutocnej ignoracii a amaterizmu, 80% z tych staznosti problemovych kusov je kvoli rieseniu servisov a ich pristupu k veci... to bohuzial najdes dnes vsade vid diskusie v klube kde to priznala vacsina, ze mali uz take problemy s autami a hlavne servismi aj u inych znaciek... taketo zalezitosti najdes vo fore kazdej jednej znacky, vseobecne z klubu vyplyva ze auta po 8/2015 uz maju vychytane takmer vsetko co pri prvych kusoch 2014 uplne neplatilo... co sa da robit nechcem si niejak nissan zastavat, ale s tvojim prvotnym prispevkom vzhladom na podobne problemy inych znaciek nemozem suhlasit
Som v Nissan klube cz vyse 8r pri tretej reklamaci coho ? cele auto na odpis jo? daj link nech to vidno... co vidim na fore su majitelia spokojni fatalne zavady co som videl bolo vinou krysy kt prekusala kabelaz... inak veci ze nejde radio a stacilo prehrat soft to mi nepride nic tragic...kasky tejto generacie je uz asi 2-3ti rok najpredavanejsim SUV v EU keby to bolo take zle tak za ten cas sa na to pride a predaje to ovplyvni
co je podla teba ta prava kvalita ? nemecka kvalita proslula? jo to vidno... by ma zaujimalo v com je ten kaskai taky odflaknuty napr 1 gen je drziak docela
Máme Yaris s CVT (2012) a žádné cukání ani skákání se při rozjezdu nekoná. Možná má s tím co do činění ta funkce převodovky s virtuálními stupni....v každém případě by bylo zajímavé se s tou převodovkou jednou svézt... :-!
minimalne hodina na letiste + hodina rezerva.
a tam co?? taxik? když jedes na vic mist a z leiste to mas dalších 100km??
a když se ti to protahne a letadlo nazpátek nestihnes??
a když letadlo nemas zamluveny dlouho dopředu, tak se docela prohnes.
auto je kazdopadne daleko flexibilnejsi a na tuhle vzdalenost ještě uplne OK
konkretni clovek ma konkretni povinnosti, zajmy, konicky. místo hokeje třeba chces jesti stihnout bezky v zime nebo kolo v lete, divadlo, chces videt deti dřív nez pujdou spat...
taky sem kolikrat vyjizdel ve 2 rano jen abych se vratil ještě za svetla a moh třeba na to kolo.
a pak je jina kategorie lidi, kteri prijdou ve tri z kolbenky, lehnou na gauc před televizi a nez usnou, vypijou basicku piva...
za předokolku, i když v naftě, s CVT a ve vyšší výbavě, se mi zdá cena necelých 800.000 Kč docela vysoká. Přibližuje se k hranici, kde se začínají nabízet auta s prostornější interiérem i zavazadlovým prostorem.
Ten "uskákaný" rozjezd je problém konkrétního kusu, nebo to tak mají všechny CVT od aliance? CVT má přeci vynikat hladkými rozjezdy, hm?
když jedes na druhej konec nemecka neco dojednat a v 7 vecer musis bejt doma, protoze třeba jdes na hokej a za ten den ujedes 1500km, tak jen rozdil v prumerny rychlosti 120 vs 140 km/h dela hodinu a trictvrte na ceste, takze musíš vyjet o hodinu a tritvrte dřív, tedy zakrouhleno místo ve 4 rano uz ve 2 rano, takze se moc nevyspis
no tak si to nájdi.... pravá kvalita? No pravá kvalita je keď plynová vzpera vydrží viac ako jeden rok... o nemcoch píšeš ty nie ja...jednoducho to dávno niesú autá ktoré vydržia, majú poctivé motorizácie.... QQ môže byť najpredávanejší, veď aj Golf je najpredávanejší a o čom to svedčí? Bola snáď Primera obchodný úspech? Nebola a pritom to bolo výborné auto.... predajnosť hovorí len o "chytrosti" kupujúcich a nič o kvalite auta....
Problém je že kvalita zaostáva za pozlátkom... na Nissanfore by si už našiel pár bývalých majiteľov ktorý sa po 3. reklamácii celkom s potešením svojej trefy do čierneho vzdali a využili možnosť vrátiť auto.... Nissan je už len odlesk japonskej značky, je to tuctovka ktorú predáva obal...
tobe by asi nevadilo, ze s SUV musíš vyjet o 1-2 hodiny dřív, aby jsi byl na miste stejne jako s klasikou, navíc s SUV s o polovinu vetsi spotřebou.
tohle ten znamej pochopil hned pro prvním vylete...
Zvonka veľké - nevhodné do mesta.
Zvnútra malé - nevhodné pre rodinu.
Len predný náhon - nevhodné mimo cestu.
Tvrdé, nepohodlné - nevhodné pre kohokoľvek.
Malý kufor - nevhodné pre rodinu, nevhodné na dovolenku.
Malé okná a mizerný výhľad - nevhodné pre ženy, aj pre rodinu s malými deťmi.
Žravý motor - nevhodné do mesta aj pre rodinný rozpočet.
Pridrahé - nevhodné pre väčšinu našincov.
Prečo vôbec testujete auto nevhodné pre nikoho? >:D
"Za necelého tři čtvrtě milionu korun šlo o opravdu výhodnou koupi."
To akože fakt?
A nabudúce sa povozte aj na zadných sedadlách, nech počujete tie údery a hluk od zadnej nápravy!
topten, s tou spotrebou máš pravdu. Hovoril som v Chorvátsku s chlapíkom, čo išiel na naftovom Kvašáku z Ostravy. A pretože viezol vnúčatá, tak sa krotil. A spotreba - 6.7 litra!
Tedy alespon do doby nez se alespon jednou generaci prokaze, ze uz se je naucili delat a hlavne servisovat. Minula generace CVT od Nissanu byla katastrofa. Mizerna zivotnost nasobena faktem, ze se prevodovka dodavala jako "factory sealed". Odeslo vam treba i jenom cidlo teploty naplne, auto nahlasilo chybu, odmitlo ject, po presunu do Nissan servisu vam rekli, ze jedina moznost je vymena prevodovky za 180.000 Kc. Bezne se delo i pred 100.000 najetymi kilometry. V USA musel Nissan prodlouzit zaruku nad prumernou zivotnost prevodovky a menit poskozene CVT jak na bezicim pasu za vlastni penize, protoze mu hrozila class action. V Evrope takovou vymozenost nemame, takze u nas se prodlouzeni zaruky nekonalo. Diky tomu se stala z Nissanu Murano, ktery jinou prevodovku v nabidce nemel, naprosto neprodejna ojetina.
samozrejme
když vezmes standardni stredni tridu třeba za mega a vedle toho postavíš SUV v ty samy cene, tak vykonove (tim nemyslim primarne motor) budes dost jinde. o provozních nákladech, zejména při vyssich rychlostech ani nemluve
Právě při těchto manévrech je to nejprotivnější. Něco podobného jsem ale nedávno zažil také i Fiatu Fullback a ten má klasický měnič, takže bych to neklasifikoval jako chování typické pro CVT. V každém případě to ale trochu omezuje...
díky za "rychlou reakci". :yes: Samozřejmě "cena od" je mnohdy zavádějící a takhle od stolu, bez předchozích prostudování akčních nabídek i nabídek skladových vozů jednak samotného "Kaškaje" i konkurence, není porovnání rovněž zcela korektní. Ovšem na první i druhý pohled se to zdá celkem dost, ve srovnání například s prostornější Hondou CR-V.
Co se týče rozjezdu popisovaného auta, tedy to prvotní cuknutí, které v testu zmiňujete, projevuje se kolizně při parkovacích manévrech, tedy např. při klasickém parkování mezi podélně "natěsno" zaparkovaná auta? Tedy v okamžiku, když na několikrát použijete R a D voleb převodovky?
ta cena mi nepřijde špatná, pokud uvážím, že třeba Tiguan s dvoulitrem (85 kW), předním pohonem a manuálem začíná na 626.000 korunách. Jasně, u Qashqaie si nemůžete ani připlatit za spoustu modernějších prvků, ale to mi osobně moc nevadí. V QQ mi z výbavy v podsatě nic nechybí.
Převodovka se chová podobně i v nejsilnějším Juku a třeba i v Subaru Levorg, tam je to ale i řízením motoru. Rozjezd není uskákaný, ale hladký a plynulý od prvního metru také ne. Plynulost přichází až po překonání toho prvního cuknutí.
když budes jezdit po nemeckym autobahnu, tak si oktafku a navíc jeste chrochtavou k tomu neporidis, jestliže teda nebudes uplne chudej, nebo blazen ...
a když chces byt na miste rano, tak většinu cesty po autobahnu pojedes v době, kdy ještě takovej provoz není ...
je nesktutocna trefa.... sice som v case prichodu prveho kaskaja kusok uz "plakal" za skoncenou almerou ale tento cross trend nissan vystihol dokonale... a vlastne bol to prave nissan ktory svojim kaskajom donutil drvivu vacsinu konkurencie prist na trh tiez uz s nejakym tym cross/SUVeckom ....
sucasny kaskaj je pekny... velkostne ideal... kasnou tiez moc nestarne... skratka dnes uz ozaj osvedceny bestseller ... za mna by som ale jednoznacne benzin a manual ... ta turbo verzia so 140kw je dokonala ... sice je len v dvojkolke tusim ale zase vzhladom na orientaciu vozu aj vykon a dalsie veci to vlastne ani nevadi... taky povedzme kusok kratsi soul tiez nema 4x4 a so 150kw turbom mu tiez 4kolka ani nechyba... ani v meste ani na dialnici.... tieto vozy uz dnes ozaj asi v terene moc neuvidime... co ale pride vhod u crossov je prave zvysena svetlost podvozka... male previsy... lepsi rozhlad... a celkova flexibilita... kedze su to defakto vsetko take akoby aj (polo)kombiky zaroven.... priznam sa ze v case prichodu kaskaja som ozaj neveril az v takyto boom ci uz samoneho kaskaja tak aj celkovo cross/SUVeciek neskor napriec roznymi znackami.... nissan otvoril nam oci a zaroven studnicu dalsich napadov.... ozaj bohvie kde by sme s crossovemi a SUV boli keby nissan miesto prveho kaskaja proste postavil len dalsiu novu almeru... mozno by dnes polovica konkurencnych znaciek zdaleka nemala v ponuke tolko SUV a crossov ako dnes
Takže záver je že na autách je kopec nedostatkov, už ako nových, servisy pristupujú k riešeniu rezervovane ... takže pre mňa lacné drahé auto a Nissan ktorý sa zatiaľ vezie na modnej SUV vlne, ponúka nič extra za slušnú cenu a preto predáva. Ak to je dlhodobá strategia potom dobre. Nový Nissan by som si nekúpil, šiel by som do Japonca - začo považujem Mazdu a Toyotu...
Z toho co píšete, je jasně vidět, že mají v automobilce naprosto nedostatečnou výstupní kontrolu a záleží jenom na těch, kteří auto montují na výrobním pásu. Mám výplně na obou stranách. Myslím si, že s odhlučněním vozu to zase až tak moc společného nemá. Vůz jsem koupil 04/15, ale např. číslo na plynových vzpěrách je 295/14 (typoval bych to na poslední Q roku 14)
richi099: podobne problemy ted uz 58000 km ale problemy od 27000 cca v zime musim mit zaplou klimu nebo otevrene okna . Dnes sem to dal do tretiho servisu autobon ostrava kvuli brzdam oranzova i cervena kontrolka! Nefunguje klima , dvere pri otvirani spadnou o cm dolu,5x geometrie za pul roku,tuha spojka i volant, auto na rovince porad taha doprava,chassis control system fault, hlucnost motoru a pri nizsi teplote umirani, dalsi chyby vrzajici plasty ve dverich , praskani v palubce, ktere resili v unicar zlin nalitim nejake hmoty ktera steka pres pedaly! 3 x spaleny zapalovac