Nechápeš? Já jo. Nejsou moc daleko minulé doby, kdy všichni francouzskou měkkost a pohodlnost houfně kritizovali a za vzor dávali německé kostitřasy. A když se to změnilo, tak je zase vše špatně.
Kdysi jsem měl P405 a bral jsem ho právě kvůli pohodlnému podvozku, přesto se nechoval jako kachna. Opravdu dobrý podvozek musí zajistit komfort a zároveň požadovanou jistotu. Co je na tom k nepochopení?
Z toho důvodu jsou pro mě třeba běžné verze OIII mimo zájem. Hlučná zadní náprava a naklepávání. Tady by tomu bylo stejně.
Minulý rok jsem na dovolené jezdil C3 Picasso. Celkově rozbředlé auto, ovšem s nesmyslně tvrdým podvozkem. Finální výsledek jsou nepřijatelné jízdní vlastnosti, kdy se na nerovnostech rozskáče a osádka trpí, nehledě na to, že ztrácí kontakt kol s vozovkou. A to nemluvím o nijak dynamické jízdě.
Znovu, od francouzských aut očekávám pohodlí, speciálně u těch rodinně laděných.
příbuzný tuhle verzi C4ky má, se stejným motorem. Auto se mi po vizuální stránce velmi líbí, prostor uvnitř také, vypadá to na ideální rodinné MPV, jen ta jízda. Pokud se jede vyložené pijánko dělá dobrý dojem, je tiché a komfort ruší jen až přílišné rázy na příčných nerovnostech, ale to vem čert, žádné auto s torzkou tohle moc neumí. Zde cílovka C4ky končí, a je to tak v pořádku, běžnému ježdění C4 naprosto vyhoví.
Ale stačí trochu zatlačit a C4 se "rozpadá", náklony, nekonzistentní chování v zatáčce právě při přenosu váhy, naprosto jalové řízení, no, jestli v tomto autě cítí redaktor nějaký "dotyk Loeba", pak opravdu nevím, jak vážně jeho názory brát. :-!
Sportsvan ma tri plnohodnotne sedacky ? A ze jsem si nevsiml.
Ohledne zadnich sedadel a vytky na podpirani kolen - je to rodinne MPV, takze vzadu jezdi primarne deti v autosedackach.
Tlumeni je ciste subjektivni zalezitost, to co jinemu pripada tvrde, muze jinemu pripadat v pohode. Me nesedi naladeni podovzku koncernu, pripadaji mi tupe.
asi preto, aby frantici tych smradlavych dyzlovych suntov predali co najviac predtym nez im normy utnu biznis 8-s8-s8-s
...rano som sa toho odporneho smradu z TDI v kolone nadychal statocne, aj cez vnutorny okruh to preslo...
No já vnímám mpv jen jako dopravní prostřek. Prostě auto co má někam odvézt rodinu a spoustu harampadi. Řidiči co si jej koupí jsou s tím smíření a nějaké sportování po něm nevyžadují. Co mám tak nějak nejak vypozorované jsou řidiči těchto (obzvlášt francouzských) aut velmi rozvážní. A na takové pohodové cestování je C4 úplně v pohodě.
Rodiče jej mají a jsou spokojeni (1,6 hdi +robot. převodovka) . Já v tom jel asi 3 a nechtěl bych to ani zadarmo. Můj jízdní styl je jiný, ale klidnějším řidičům co neřeší rozvidleny lichobeznik, multilink plně vyhoví. :-)
Tak se zdá, že jsi moc nečetl, nebo neumíš pochopit psané. Picasso jede skvěle na hladkých silnicích, problém mu zjevně dělají naše záplatovačky. Jenže to skoro každému autu.
A co se týká prostoru, tvůj Sportsvan je uvnitř stejně velký, jako to Picasso, takže nechápu tvé nářky na neplnohodnotnost. Ani sezení není hodnocené jako nepohodlné, tak zase nelži.
Pri sirke auta 182 cm nie je celkom fer tvrdit ze nejde o plnohodnotne sedadla. Pri beznom kompakte, kde traja dospeli v druhom rade budu tiez stiesneni, by ste to konstatovali tiez? Podla mna, na rozdiel od kompaktov, su to praveze plnohodnotne sedadla z pohladu funkcnosti. Ci sirka sedadla/auta niekomu vyhovuje alebo nie, si musi zvazit kazdy sam podla velkosti ludi, ktorych tam chce vozit.
lepsie by som to sam nenapisal a OIII 100% suhlas tiez, jazdil som nie raz firemny kombik vzdy na 65kovom zimnom profile 1x 1.4tsi + 7dsg a 1x 2.0TDI 150 + 6manual... zakazdym nepochopitelny ramus od zadnej napravy, aj pri zatazenom aute to nechutne prenasa tvrde a ostre razy do kasne, v kufri nieco rezonuje a celkovo hluk a neistota, fakt sa cudujem, ze sa octavia tak predava aj ked chapem, ze fleetu je to sumak jak to jazdi, tak sa to preda... jednoznacne to je velky krok spat oproti OII na platforme Golfu 5 atd... asi to je diktat z koncernu, ale octaviu lutujem v tomto obmedzeni
Nevybírám v této kategorii, ale pokud bych měl identifikovat základní požadavky na auto, coby manažer projektu pak by to byly:
- vnitřní prostor a variabilita
- jednoduchá údržba interiéru
- pohodlné sezení ve všech řadách s dikcí na delší cestování
- pohodlný podvozek
- hladká automatická převodovka
- pružný, tichý a výkonný motor s dobrou dynamikou i při plném obsazení
Pohodlný podvozek je pak nedílným základním kamenem a zrovna u francouzského auta nechápu snahu dělat to jinak.
me u O2 1.8tsi neco az nesnesitelne hucelo, tak sem do toho vzal znamyho, co ma nebo tehdy mel podobnou oct jestli be nevedel.
po nekolika minutach jizdy rika ze nic neslysi a ze je auto krasne tichy.
tak se znovu zaposlouchal, a jako ze neco slysi, ale ze ta jeho 2.0tdi dela mnohem vetsi ramus normalne.
nakonec to bylo lozisko...
Dodnes mam G6 ako sukromne auto, najazdime na nom max 7tisic rocne, na zakl 15 plechacoch, nezda sa mi ten podvozok velmi isty v zakrutach ale asi to bude tymi balonmi. Ale pohodlne to fakt je.
Hm, fajn, a teď se jdi s tím Picassem projet. Hodnotit jedno auto z vlastní zkušenosti a druhé z novinářské, to je vcelku... na nic. Tvůj Sportsvan je vzadu asi stejně plnohodnotný, jako to Picasso, vzhledem k rozměrům. Stačí mi vidět zúžené prostřední sedadlo a mám jasno o "třech plnohodnotných místech". O jízdě jsem se tu už vyjadřoval, novináři nevědí, co vlastně chtějí. Je zajímavé, že s řazením u citroenů nemivám problémy, o to více mě prudí VW.
Kolega jezdí už druhým novým Mondeem a tak nějak bych si paradoxně frantíka představoval. Ford zabalil Mondeo do vaty, už to není žádná modla (speciálně řízení), ale pohodlí/odhlučnění/jistota jsou úžasné.
Kombíka jsem nejel, to si netroufnu říct. HB fungoval dobře a celkem dost jsem najezdil s G+ 2,0TDI, ten na 16" alu úplná nádhera. Pevný, ale pohodlný.
Měl jsem 1,6 se 65kw. V polovině 90-tých let výkon dostatečný, světle modrá metalíza a aftermarketová alu pavučinová kola 15". Řízení bylo pravým opakem řazením, ale po chvilce navyknutí se poddalo i to. Prostorný, pohodlný a jistý vůz! :yes:
Neumět si zatopit je absolutní fail, přitom třeba mercedsovské a prostorově úsporné ovládání digi klimy u sesterského P208 je naprostá dokonalost. ;-)
Zrovna P405 měla té jistoty na rozdávání. kdo v tom nejel, neví, jak dobré to bylo auto. Tak přesné řízení dnes už auta nemají. Kdysi jsme ho měli doma jako nové. Dodnes na něj vzpomínám jako na první auto s kterým jsem coby čerstvý absolvent autoškoly jel. Bylo to ale jen GRD, tedy nic moc výkon, ale i tak to bylo úžasné. S tou C4 Picasso jsem shodou okolností také víkend jezdil a dojmy takové smíšené. Nejvíc mi vadilo ovládání funkcí vozu přes rozhraní. Pokud vám odejde dotykáč (třeba zamrzne), v autě si ani nezatopíte. Fakt nechápu, proč to nemůže mít samostatná tlačítka. Aspoň toto. Jinak auto docela fajn. Příjemné.
neda sa uplne suhlasit, suzuki alebo renault ma uplne v pohode torzky, kt nerobia do velkej miery ani jedno, tlmia, neodskakuju ani moc nebuchaju... dokonca i dacia dokker 1.5dci nema nejaky strasny problem po Prahe, urcite lepsie ako Octavia III >:D
No, měl jsem jednou na víkend půjčený C4 1.6HDI 120, i tady byl podvozek prapodivně odladěn. Na dobré silnici byl pravda příjemný a stabilní, ale jakmile byly na silnici nějaké nerovnosti nebo výtluky (a k tomu vždycky brzy došlo), byly rázy od kol značně nepříjemné, auto se zmítalo, jako kdyby mělo ve výfuku oloupanou cibuli. Podivné, neharmonické, ani tvrdé ani komfortní. Při dnešní konkurenci kompaktů fakt nevím, proč C4 zvolit, tedy kromě přátelské ceny. Picassem jsem nejel, nevím, jestli je odladění podobné, ale podle testu asi ano.
Nie tak úplne. Prvá generácia C4GP mohla mať pneumatické pruženie zadnej nápravy, ktoré udržovalo svetlú výšku nezávysle od zaťaženia. Hydropneumatika to ale myslím nebola...
O malá MPV velikosti picassa se nebojím. Vždy tady bude cílová skupina pro které bude tento segment zajímavý. Dlouhání pro které je běžný kompakt malý, Manželky s dětmi, starší manželé či důchodci, nebo ti co preferují vnitřní prostor a variabilitu nad velikostí batohu vzadu. Oproti současným SUV jsou stále o 50- 100 000Kč levnější a nabízí větší praktičnost, variabilitu a nižší spotřebu. Nevýhoda je pouze styl. Takže se budou jen trochu víc tvářit jako SUV, přibude nějaký plastík který vylepší vzhled. Ukázkový příklad ne nový Scénic.
Osobně si myslím, že čistá MPV zůstanou jen na větších půdorysech. Ale ono to beztak vcelku dává smysl. Na základu kompaktu prostě 7-místné MPV nepostavíš a i ve střednětřídním rozměru je to víc znouzectnost než reálná nabídka.
A navíc i z druhé strany - většina lidí kupuje SUV právě kvůli vlastnostem MPV. Tak proč nejít naproti poptávce?
Muzu jen souhlasit, ja jsem najezdil v lete 15 tkm v USA s Fusionem, naladeni bude mozna trosku jiny, mel jsem verzi Platinum (evropsky Vignale), na 19tkach, komfort byl skvelej a zatacky celkem sranda s tak velkym autem :-)
tak ano.. v eu je to kralovstvo scenicu a picassa ;-)
za mna skoda konca mpveciek ako mazda 5 ... mitsu grandis ... honda FRV a par dalsich japonskych kuskov ... takze teraz je to v eu ozaj uz len o francuzskych mpv
No...ja by som daval:
Navratnost investicie do vyvoja noveho auta a jeho umiestenia na trh...ale mne ide len on prachy, kdezto PSA sa snazi robit nalepsie auta na svete ktore si budu potom kupovat bohati stredoeuropania radsej ako demonizovane skodovky;)
Vsetky kompakty su oznacovane ako 5-miestne a v recenziach sa nezvykne pisat, ze by tomu tak nebolo. Ale myslim ze si rozumieme.
Co sa tyka triedy, ktore priestrannejsie auta mate na mysli v danej triede? Vy asi mate na mysli vnutorne rozmery, co neviem presne porovnat.
Mimochodom, ja si to delim podla sirky auta takto:
C-Max, Verso, Touran, C4 - sirka cca 180cm
Galaxy, Sharan, S-Max - sirka cca 190cm
Zkus se z pravěku přenést více do současnosti a třeba k prvním řadám Mégane, k 307, první C3 a podobně... To bylo pláče nad francouzskou měkkostí a nesportovní jízdou.
Vykrucování - nechápu, jen jsem konzistentní ve svých názorech. Stojím si za tím že Picasso, nakolik je to designově povedené auto tak má dle popisu v článku tak na 3* z 5. Asrovnávám to s etalonem který velmi dobře znám. A protože je hodnocení článku mimořádně schizofrenní, chci se s tím projet abych si sám udělal objektivní reálný názor.
Však také při testech ostatních aut netvrdím, že jsou vzadu třímístná, to lze říci až u velkých MPV a minivanů. V této třídě jsou v tomto ohledu prostornější auta. Jak jsem uvedl, je spíše pro tři děti, než pro tři dospělé, popřípadě pro dva dospělé a dítě.
Pokud tomu tak skutečně je, existují jen dvě možnosti.
Buď je jedno z těch ježděných aut nestandardní, ať už se jedná o "naladění pro média", respektive "páteční produkci" nebo moc tlačíte. Naladění nemusí vyhovovat vašemu jízdnímu stylu, od toho jsem tu já, abych se od takových věcí oprostil. :-!
nie je to spravne, frantici okrem renaultu ten podvozok nevedia odladit tak aby ta zadna naprava netrieskala a neodskakovala, achylovka celeho PSA uz desatrocia... aj ked na P308 to aspon tak netrieska a je ticha, ale odskakuje furt jak prasa... to clio je na tom 1000x lepsie
takze by som povedal, ze to stale nevedia spravit tak aby to bolo tuhsie a ovladatelne ale aj komfortne a stabilne a nemci to uz myslim vedia ... ale to by muselo PSA konecne do svojej podvozkovej platformy a prevodoviek zainvestovat o tom by vacsie modely DS vedeli rozpravat
Zpátky k PSA, přesně tam bych viděl HW podvozku těchto aut. Jistota je spolupráce s Michelinem, kdykoliv to jde beru právě gumy od panďuláka. Pohodlí a jistota u dražších verzí je návyková.
Zhodou okolnosti som prave vcera bol na kratkej jazde s vacsim Picassom s tymto motorom a automatom. Skusim zhodnotit, facelift co sa tyka exterieru mu prospel, mal som ho v takej zvlastnej pieskovo-bielej metalize na ktorej nebolo vidno vobec prach, exterier za mna super, interier hodne futuristicky ale mne ako mlademu cloveku by nevadil, tie displeje vyzaduju zvyk ale zvykol by som si, sedadla pohodlne ako kresla, len laktove opierky samostatne pre kazde sedadlo boli dost uzke kedze mam vacsie ruky ale zato bolo mezdi sedadlami obrovska schranka do ktorej som strcil ruku po laket (dost dlhu ruku), vzadu miesto aj za mnou (205cm) len sedadla dost uzke, v patmiestom usporiadanie velky kufor, co sa mi nepacilo v interieri bol volant, toto citroen fakt nevie, velky priemer, cudny tvar, tenky veniec a nejaky dekor na tom bol nic moc, volic prevodovky nad volantom dobry napad ale navrhoval ho asi niekto sfetovany inac si to nievim vysvetlit, je to len tenka plastova otrasna tycka ktora ma velmi nejasny chod a polohy PNRD su oznacene malickymi pismenami a blizko seba, keby som nepozeral na dotykac co tam mam zaradene ani neviem, co sa tyka motora 1.6-ku by som hodnotil ako dostatocnu ale len dostatocnu, v takom velkom aute v ktorom sa predpoklada vacsia hmotnost batoziny a posadky je to len tak tak.....na pohodovu jazdu staci len pri nalozeni neviem neviem, predbehnut kamion co ide 80-90 zabudnite, skusal som predtym 2.0 hdi s automatom a tam to bolo vyrazne lepsie ale aj ten bol skor dostatocny, svizny priemny ale velku rezervu nema, co ma potesilo bol automat, dvakrat som sa pytal mladej kocky ci je to HDM alebo robot nedala sa nachytat :-), je to HDM a je dobry, velmi dobry, sice sem tam trhne trosku z 1-2 a z 2-3 v nizsich rychlostiach ale oproti DSG je to nebe a dudy co sa komfortu tyka (v rychlosti sa samozrejme nechyta), co ma prekvapilo bol podvozok len sa neviem rozhodnut ci pozitivne alebo negativne, jednoznacne som cakal od francuza komfortnejsi podvozok, v tejto kategorii sa to myslim ziada, inac je skor tuhsi a trosku odskakuje ked je v zakrute nerovnost, ale naklony dost male a pekne drzi stopu ale proste prijal by som pri francuzkom MPV viac komfortu, aby som to zhodnotil je to pekne moderne MPV so zaujimavym interierom a exterierom, ktory nemusi vyhovovat kazdemu, s dobrymi jazdnymi vlastnostami trosku na ukor komfortu, s dobrym automatom len pri castejsom vacsom zatazeni by som radsej doplatil 2.0 hdi.....cenovo je trosku mimo moj dosah skoda zaujimave auto :yes:
lenze aj novy scenic uz je viac crossom ako mpv... tak neviem... pride mi ze u konkurencie dnes uz ani nie je cielom a ani nie je snaha dobiehat nieco co na trhu v eu stejne mizne ;-\ .... a nakoniec je mozno len otazkou casy kedy sa aj z picassa sa tiez stane nejaky ten dalsi cross ... ale nepredbiehajme... kazdopadne novy scenic aj espace uz naznacili ze klasicke mpv to maju teda aspon v eu ... uz vcelku nahnute..
vo vseobecnosti ano s tym suhlasim... i ked cim dalej tym viac vychadzaju auta na torzke, ktore vedia jazdit fakt prijatelne... len sa to chce troska posnazit a investovat
Tak u predch. gen. u Grand Picassa bol voliteľný hydropneu podvozok pokiaľ si dobre pamätám a dupľom preto nerozumiem tomu, prečo Citroen od tohto typu podvozku unblock upustil. Veď u Picassa či jeho Grand verzie, nástupcu C5 by našiel určite vhodné uplatnenie, kde by Citroen dostál svojej povesti, pohodlného kočiaru.
Může být, manželka teď jezdí faceliftovou Octou II 2.0TDI CR a tam taky vůbec nemám, co bych podvozku při normální jízdě vytknul. Snad jen horší odhlučnění (ale až při vyšších rychlostech). Ani nevím, jestli tam jsou kola 16 nebo 17, řekl bych spíš 16". Mezigeneračně šla bohužel u Octy kvalita podvozku hlavně u nižších verzí značně dolů.
Taky že půjdu. Už minimálně proto že hodnocení v článku je mimořádně schizofrenní, na jednu stranu podvozek vynáší do nebes, na druhou kritizuje zdrcujícím způsobem. U Picassa jsem se jen pozastavoval nad tím schizofrenním hodnocením. Co se týká 3 míst vzadu u Sportsvana, tak jsem si nevšiml že bych o tom někdy psal. Pnohodnotná místa jsou pro 2 dospělé nebo 3 děti. Tři plnohodnotná sedadla pro dospělé mají až MPV o třídu výš. Co se týká řazení VW, tak u 7 golfu a jeho koncernových derivátů je hladké, bezproblémové, bez pazvuků které popisuje redaktor u picassa. Je ale pravda že Golf 5 i 6 měli řazení mechanicky robustnější.
Neboj četl jsem dost pozorně a ani mi nedělá problém to co si přečtu pochopit. takže budu z textu jen citovat:
1) Picasso jede skvěle - "Zbytečně tvrdé na rodinné auto, zbytečné na francouzské auto a ještě zbytečnější na citroën. "
2) Sedadla vzadu "Trojice sedadel se tváří plnohodnotně, ale nejsou. Na šířku je zde místo spíše pro děti, dospělí se budou cítit poněkud stísněně. Navíc jsou sedáky usazeny dost nízko a moc dobře nepodpírají stehna"
3) řazení "řazení šestistupňového manuálu je bohužel typicky citroëňácké – dráhy jsou dlouhé, kostrbaté, nepřesné a změnu kvaltů provází nepříjemný hluk"
4) Závěr "Méně už potěší tvrdé naladění pérování, neklid na nerovnostech, méně odkládacích prostor v interiéru a méně místa v příčném směru na zadních sedadlech, nepřesné řazení a trošku nepřehledný a pomalý infotainment"
Tak toto hodnocení podle mě na 4 hvězdy určitě není. A mimochodem kdybys jel někdy ve sportsvanu tak pochopíš,ten těmito neduhy totiž opravdu netrpí.
Po přečtení článku bych mu dal max.3
Tvrdý podvozek, nepřesné řazení, necitlivé řízení, neplnohodnotná sedadla vzadu, nepohodlný posaz ve předu. Nejvíc mě pobavilo že auto jede dobře když jede rovně...Pozitivně byl hodnocen snad pouze vnitřní a vnější design.
Sám mám MPV - VW Sportsvan a kupoval jsem z následujících důvodů:
Velký vnitřní prostor a variabilita, komfortní cestování pro všechny cestující ve předu i vzadu. Jízdní vlastnosti s důrazem na komfort a bezpečnost. Pro řidiče dostatečně výkonný a úsporný motor, přesná manuální převodovka a precizní řízení se zpětnou vazbou, intuitivní a ergonomický kokpit. Až někde vzadu byl vnější design. Koupil ho proto že všechno výše uvedené Sportsvan splňoval. Sorry Ale C4 Picasso, nakolik je to krásné auto nesplňuje téměř nic co aspoň já od MPV požaduji.